لانچر

بهترین لانچرهای اندروید در سال 2020

چیدمان، راه اندازی، سازماندهی و نحوه تعامل ما با اپلیکیشن ها در گوشی های اندرویدی توسط لانچر ها انجام می گیرد. لانچر های اندرویدی معمولا از چند صفحه اصلی برای چیدن اپلیکیشن ها و ویجت ها به همراه صفحه ای دیگر به نام صفحه اپلیکیشن ها تشکیل شده اند و همانطور که می دانید، تمام گوشی های اندرویدی به نوعی دارای لانچر اختصاصی شرکت های سازنده هستند.

اما چیزی که شما را به استفاده از برنامه های دیگر سوق می دهد، علاوه بر قابلیت های شخصی سازی بیشتر آن ها، می تواند دلایلی مثل عدم راحتی استفاده، سنگین بودن و … داشته باشد. گذشته از این موارد، طرز استفاده افراد مختلف از گوشی هوشمند متفاوت می باشد. به عنوان مثال نحوه ای که شما اپلیکیشن های خود را سازماندهی و مدیریت می کنید می تواند با نحوه سازماندهی دوستان و آشنایتان کاملا متفاوت باشد. بنابراین هر کاربر می تواند برای خود بهترین لانچر را انتخاب کند. اما با توجه به اینکه تعداد Laumcher های شخص ثالث در دنیای اندرویدی بسیار زیاد می باشد، در این مقاله سعی داریم چند مورد از بهترین های آن ها را در انواع دسته بندی ها معرفی کنیم. در ادامه همراه سایمان دیجیتال باشید؛ شاید بهترین لانچر مورد نیاز شما در این مقاله باشد 🙂

بهترین لانچر های آسان و سبک

آیا شما جزو افرادی هستید که به دنبال ویژگی های زیاد و امکانات پر زرق و برق در لانچر خود نمی باشید؟ آیا جزو افرادی هستید که در صفحه اصلی لانچر آن ها فقط اپلیکیشن های مهم به همراه یک یا دو ویجت وجود دارد؟ در این صورت لانچر های سبک، سریع و کاربردی وجود دارد که در قسمت پایین آن ها را معرفی خواهیم کرد.

Evie Luancher

Evie Launcher یکی از سبک ترین لانچر های اندرویدی می باشد که بدون امکانات اضافی ویژگی های کاربردی را در اختیار می گذارد. علاوه بر این، Evie Launcher در عین سبک بودن قابلیت های شخصی سازی مناسبی را برای سازماندهی اپلیکیشن ها در اختیار می گذارد. همچنین این برنامه یکی از سریع ترین لانچر های رایگان دنیای اندروید می باشد که می تواند به تعامل شما با اپلیکیشن ها را سرعت ببخشید و شما می توانید نسخه پشتیبانی از نحوه شخصی سازی خود در این برنامه به وسیله گوگل درایو داشته باشید.

لانچر

در آپدیت تابستان گذشته این اپلکیشن، ژست های حرکتی به قابلیت شخصی سازی مجهز شده اند که به راحتی استفاده از آن افزوده است. به عنوان مثال با کشیدن انگشت به سمت پایین، به جای منوی جست و جو می توان به نوار نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدا کرد که بسیار کاربردی تر می باشد. البته تا به اینجای کار نمی توان با استفاده از ژست ها اقدام به باز کردن اپلیکیشن های خاصی کرد، با این حال، با توجه به سرعت خوب آپدیت این برنامه رایگان، می توان ویژگی های با ارزش تری در آینده از آن انتظار داشت.

ویژگی های کلیدی:

  • جستجوی پیشرفته: قسمت جستجوی این لانچر درون تمام برنامه ها را جستجو کرده و برای یافتن رستوران ها، فیلم ها، برنامه ی تلوزیونی، خوانندگان و … کاربردی است.
  • دسترسی سریع: دسترسی فوری به برنامه های مختلف از طریق منوی اپلیکیشن های الفبایی ونوار جستجو در بالای آن
  • طراحی بصری: قابلیت شخصی سازی پوشه ها، سایز و ظاهر آیکون ها، تصاویر پس زمینه و …

Microsoft Launcher

شاید شما هم در ابتدا فکر کنید که اگر مایکروسافت یک Launcher برای اندروید توسعه دهد، قطعا ظاهری شبیه به ویندوز خواهد داشت. اما مایکروسافت لانچر کاملا خلاف این موضوع را نشان می دهد و ثابت می کند که تعامل با آن کاملا در فضای بومی اندروید انجام می گیرد. گذشته از این موارد، Microsoft launcher یک نرم افزار با کیفیت بالا می باشد که آپدیت های منظمی با ویژگی های جدید دریافت می کند و جزو معدود لانچرهایی است که قابلیت مناسبی به شخصی سازی ویجت ها می بخشد.

صفحه اصلی این برنامه از دو لایه تشکیل شده و در قسمت پایین، یک داک کشویی وجود دارد که می توانید اپلیکیشن های پرکاربرد خود را در داخل آن قرار دهید. همچنین در این Launcher می توان اسکرول صفحات مختلف ویجت ها و برنامه ها را به نحوی انتخاب کرد که به صورت عمودی قرار بگیرند. (با اسکروی به سمت بالا و پایین بین صفحات جا به جا شد)

لانچر

گذشته از این موارد، این اپلیکیشن قابلیت های شخصی سازی متنوعی را در اختیار می گذارد که این شخصی سازی از طریق تغییر خودکار عکس پس زمینه، انتخاب رنگ برای تم و تغییر آیکون ها و … انجام می گیرد. همچنین با داشتن حساب کاربری مایکروسافت نیز می توانید فعالیت های اخیر، تقویم و اسناد را در فید مربوط به آن مشاهده کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • دسترسی آسان به مخاطبین. این لانچر به صورت خودکار مخاطبین مهم را شناسایی کرده و آن هارا در کمترین زمان در دسترس قرار می دهد.
  • شخصی سازی گسترده از طریق تغییر عکس های پس زمینه، انتخاب تم و رنگ، پشتیبانی از آیکون های مختلف، تعریف ژست های حرکتی و …
  • مشاهده ی اطلاعات مهم، مخاطبین، برنامه های پرکاربرد، اسناد، اخبار و … در صفحه ی شخصی سازی شده
  • قابلیت جستجو از نوار مخصوص این لانچر در وب، تلفن همراه، برنامه ها، پیام ها و …
  • تنظیم کردن ژست های حرکتی مختلف مانند دو بار ضربه برای قفل کردن صفحه، کشیدن انگشت به سمت بالا برای دسترسی به برنامه ها و …
  • Performance Mode برای عملکرد بهتر در گوشی هایی با سخت افزار ضعیف

بهترین لانچر ها برای شخصی سازی

آیا جزو افرادی هستید که می خواهید کنترل کاملی بر صفحه اصلی رابط کاربری داشته باشید؟ آیا چیزهایی بیشتر از تغییر اندازه ویجت ها و گرید بندی نیاز دارید؟ آیا می خواهید رابط کاربری آنطور که شما می خواهید به نظر بیاید و عمل کند؟ در این صورت باید سراغ لانچرهایی باشید که به نوعی تم محور هستند و طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش می دهند.

با استفاده از این لانچر ها می توانید بر همه جنبه های صفحه اصلی اعم از میانبر ها، ویجت ها، اپلیکیشن ها، ژست ها و … کنترل داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید برای استفاده از امکانات کامل این نرم افزار ها، باید نسخه پولی آن را نصب کنید.

Nova Launcher

نوا لانچر یکی از قدیمی ترین Launcher های دنیای اندروید می باشد که اگر از کاربران قدیمی دنیای اندروید باشید، مطمئنا یکبار هم که شده برای تغییر شکل و شمایل رابط کاربری گوشی خود، به سراغ آن رفته اید.

اما اینکه چرا این اپلیکیشن بعد از مدت ها همچنان تداوم پیدا کرده است به سه دلیل اصلی باز می گردد: شخص سازی بالا، سادگی استفاده و ترفند های بی نظیر. Nova Launcher به قدری قابل شخصی سازی است که به شما اجازه می دهد رابط کاربری شبیه به گوشی های پیکسل یا گلکسی های سامسونگ داشته باشید. همچنین تمامی این موارد به سادگی و راحتی امکان پذیر است و این برنامه به شما اجازه می دهد تا در عین داشتن صفحه ای ساده و زیبا، از پایداری و عملکرد آن نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

گذشته از این موارد، Nova Launcher یک سیستم پشتیبانی عالی دارد و تنظیمات جدید آن به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی به جستجوی ویژگی های مورد نظر خود بپردازد و این اپلیکیشن با دریافت آپدیت ها، به مرور زمان بهتر و بهتر می شود.

ویژگی های کلیدی

  • کنترل کامل بر اندازه ویجت ها و برنامه ها و گرید بندی
  • گزینه های کنترل رنگ
  • کشوی برنامه قابل شخصی سازی
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان و بازگردانی
  • امکان خواندن شخصی سازی ها از لانچرهای دیگر

Action Launcher

برای Action launcher و کاربران آن، چند کلمه کلیدی وجود دارد که عبارت اند از Quickdrawer، Quicktheme، Quickbar و Quickpage. بنابریان عبارت QUICK محور اصلی این لانچر می باشد که نشان می دهد به سرعت می توان به قابلیت های مختلف آن دسترسی داشت و تعامل سریعتری با رابط کاربری داشت.

این نرم افزار کنترل کاملی برای صفحه اصلی در اختیار می گذارد که به وسیله آن می توان اندازه ویجت ها، اپلیکیشن ها و گرید بندی را تغییر داد. همچنان این لانچر موتور ژست های حرکتی قدرتمندی دارد و برای آن می توان رنگ های متنوعی در نظر گرفت. از سایر قابلیت های آن هم می توان به امکان مخفی کردن فولدر ها اشارده کرد.

لانچر

ویژگی های کلیدی:

  • ویجت آب و هوای پیش فرض
  • پشتیبانی از Google Now
  • نمایش آیکون اعلانات برنامه‌ها همانند اندروید 9
  • Quickbar: شخصی سازی نوار جستجوی گوگل با میانبر ها و برنامه های دلخواه
  • Smartsize: تغییر خودکار سایز آیکون ها برای یکپارچه شدن ظاهر لانچر
  • شخصی سازی کامل آیکون ها از طریق تغییر سایز، ظاهر و نام آن ها
  • امکان شخصی سازی داک و نوار جستجو
  • امکان تغییر رنگ

گزینه های قابل ذکر دیگر

لانچر های دیگری در دنیای اندروید وجود دارند که در ابتدای لیست هیچ یک از دسته بند های این مقاله ذکر نشده اند. این برنامه ها نه سریع ترین هستند، نه استفاده از آن ها آسان ترین می باشد و نه از نظر شخصی سازی به پای دو برنامه Action launcher و Nova launcher می رسند؛ با این حال، تمامی این موارد بدین معنی نیستند که این لانچر ها جذاب نیستند.

دو مورد از این لانچر ها، Lawnchair و Hyperion نام دارند که تجربه ای مشابه با رابط کاربری گوشی های پیکسل در اختیار می گذارند و دارای قابلیت های شخصی سازی خوبی هستند، با این حال این دو نرم افزار همچنان برای رشد و تکامل نیازمند توسعه بیشتری هستند.

بهترین Launcher برای طرح و کشوی اپلیکیشن ها

Smart Launcher

اسمارت لانچر یکی دیگر از لانچر های قدیمی اندروید می باشد، اما Smart Launcher 5 در سال گذشته آپدیتی بود که حال و هوای جدیدی به این برنامه بخشید. صفحه اصلی در این برنامه، چینش ویجت ها بدون گرید بندی را در اختیار می گذارد و یک صفحه ماژولار نیز به آن افزوده شده است. اما ستاره اصلی ویژگی های این نرم افزار، همچنان کشوی اپلیکیشن ها می باشد.

Smart Launcher 5 برنامه های شما را در دسته بندی های خودکار، مرتب می کند و اگر نسخه پولی این برنامه را نصب کنید، در این صورت می توانید، از دسته بندی های سفارشی سازی شده مثل دسته بندی بر اساس بیشترین استفاده، بر اساس زمان نصب و حتی رنگ آیکون ها داشته باشید.

آیا شما هم تا کنون برای تغییر شکل و شمایل رابط کاربری گوشی خود، از لانچر استفاده کرده اید؟ به نظر شما بهترین لانچر های اندرویدی کدام ها هستند؟

منبع | androidcentral

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشترود

مطالب بیشتر

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

آموزش نصب سوپر والپیپرهای شیائومی روی گوشی

یکی از قابلیت‌های بسیار جذابی که شیائومی همراه Miui 12 معرفی کرد و مدت زمان زیادی هم در مراسم...

احسان نیک‌پی time-alt ۱۸ تیر ۱۴۰۰

بهترین لانچر های اندرویدی 2021

تکنولوژی ما را به سمتی برده که حالا بخش زیادی از زمان خود را با گوشی‌های هوشمندمان سپری...

احسان نیک‌پی time-alt ۲ تیر ۱۴۰۰

اپلیکیشن‌ Good Lock سامسونگ و افزونه های آن

اپلیکیشن‌ Good Lock یک برنامه بسیار کاربردی از سامسونگ برای کهکشانی‌های خود است که به شما این...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

همه‌ی آنچه باید در مورد کیف پول بیت کوین برای اندروید بدانید

با پیشرفت تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند سیستم بانکی در جهان به طور کلی دگرگون شد. سیستمی که تا...

احسان نیک‌پی time-alt ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

۶ موردی که iOS 15 می‌تواند از اندروید 12 الگوبرداری کند

نسخه بتای iOS 14.5 اپل اخیرا آماده عرضه شده‌است. گرچه این نسخه پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به نسخه...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

معرفی بهترین بازی های استراتژیک اندروید + لینک دانلود

بازی‌های موبایلی یکی از اساسی‌ترین سرگرم‌کننده‌های امروزی مردم هستند و تنوع بسیار بالایی هم...

فرهاد سعادت time-alt ۱۵ آبان ۱۳۹۹

معرفی بهترین برنامه های اسکن کیو آر کد + لینک دانلود

بارکدها را به طور عمده روی محصولات در فروشگاه‌ها دیده‌ایم. این کدها چند سالی می‌شود که...

فرهاد سعادت time-alt ۱۴ آبان ۱۳۹۹

اندروید ۱۱ چه زمانی برای گوشی من عرضه خواهد شد؟

میانه‌های شهریور ماه شرکت گوگل از نسخه ۱۱ سیستم عامل محبوب خود یعنی اندروید رونمایی کرد که...

احسان نیک‌پی time-alt ۵ مهر ۱۳۹۹