بازی های ماشینی، رانندگی، ماشین سواری، مسابقه ای

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با استفاده به جا و صحیح از کنترل‌های موبایل و جذابیت‌‌های ماشینی از همان آغاز موبایل گیمینگ میان کاربران طرفدار داشتند. در ادامه با چند مورد از بازی های ریسینگ معرفی خواهند شد.

سری بازی های ماشینی Asphalt طی سالیان سال میان میلیون‌ها گیمر موبایل از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند. به اندازه‌ای که در مجموع بیش از ۱ میلیارد بار دانلود شده اند! جدیدترین نسخه مجموعه یعنی آسفالت 9 نیز یکی از بهترین بازی های ماشین سواری به شمار می‌رود چرا که موفق شد مثل همیشه گرافیک خارق العاده و گیم پلی اعتیاد آور رانندگی به ارمغان آورد.

تنوع بالای مراحل بازی و محتوای فراوان آن، دست به دست هم داده تا بازیکن را ساعت‌ها میخ‌کوب گوشی کنند. در محیط‌های کوهستانی، چمنزار یا شهرهای سراسر دنیا که همگی جزئیات باورنکردنی گرفیکی دارند، به انجام انواع ماموریت بپردازید. از تلاش برای کسب رتبه اول میان چندین حریف گرفته تا تعقیب و گریزهای هیجان انگیز پلیسی، می‌توانید ده‌ها ساعت به تجربه بازی Asphalt 9 بپردازید بدون آن‌که احساس خستگی کنید. همچنین به لطف بروزرسانی‌ رویدادهای مختلف همیشه محتوای جدیدی برای تجربه کردن خواهید داشت.

در کنار آسفالت 9، بازی های ماشینی Asphalt Xtreme: Rally Racing و Asphalt Nitro نیز ارزش امتحان کردن دارند. اولی مخصوص طرفداران مسابقات آفرود ساخته شده و کیفیت بسیار بالایی دارد. دومی مخصوص گوشی‌های ضعیف ساخته شده و با حجم ناچیز ۳۵ مگابایت، روی هر سخت افزاری به خوبی اجرا می‌شود و می‌توانید از گیم پلی عالی آن لذت ببرید.

در حالی که بازی های فرانچایز آسفالت مدت‌هاست بخش بزرگی از بازار بازی‌های ماشینی تفننی را در دست دارند، بازی‌های Real Racing به عنوان پادشاه ژانر شبیه ماشین سواری شهرت دارند. اگر تجربه‌ای واقع گرایانه را به تفننی ترجیح می‌دهید، حتما ریل ریسینگ را امتحان کنید.

صدها ماشین از انواع شرکت معروف در دسترس شما قرار می‌گیرند تا داخل مسابقات و جام‌های این بازی از آن‌ها استفاده کنید. سپس با پول و امتیاز بدست آمده مراحل جدید آزاد می‌‌شوند و می‌توانید قسمت‌های مختلف ماشین خود را ارتقا دهید. Real Racing 3 بدون شک واقع گرایانه‌ترین بازی رانندگی موبایل است. همه صدها ماشین بازی ظاهر، عملکرد و صدای دقیق خود را در دنیای واقعی دارند. مسیرهای مسابقات نیز واقعی هستند. همچنین آزادی عمل خوبی در ارتقا و شخصی سازی جداگانه هر قسمت ماشین از جمله موتور، ترمز و چرخ دارید.

Horizon Chase از آن دسته بازی های ماشینی آرکید (تفننی) است که چه دنبال تفریح جدی باشید چه دنبال روزی چند دقیقه وقت کشی، برایتان خاطرات خوشی رقم خواهد زد. این بازی الهام گرفته از بازی های رانندگی ۲ بعدی با گرافیک 16-bit است که برای کنسول‌های قدیمی نینتندو منتشر شده بودند. با این تفاوت که ۳ بعدی شده، گرافیکی مدرن دارد و با بهبود چشمگیر کیفیت صداگذاری مواجه شده است.

پس اگر در گذشته اهل آن دسته بازی های مسابقه ای بودید، پیشنهاد می‌شود حتما Horizon Chase را تجربه کنید. این بازی به خوبی حس و حال بازی های ماشینی نوستالژیک را به دنیای مدرن و گوشی‌های هوشمند می‌آورد. گرافیک دوست داشتنی و افکت‌های آب و هوایی بازی خاطراتی فراموش نشدنی رقم می‌زنند.

طرفداران پروپاقرص بازی های مسابقه ای به خوبی می‌دانند از سری نید فور اسپید چه انتظاراتی داشته باشند؛ گرافیک خیره کننده، صداگذاری هیجان انگیز و محتوای فراوان. Need for Speed No Limits یکی از چندین بازی های این سری ماشینی است که کمپانی EA برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. این بازی همیشه نیاز به اتصال اینترنت دارد پس اگر می‌خواهید تجربه هیجان انگیز ماشین سواری همه جا در دسترس‌تان باشد، پیشنهاد می‌کنیم بازی پولی Need for Speed Most Wanted (اندروید و iOS) را نصب کنید.

بازی رسمی فرمول 1 با گرافیک کنسولی و گیم پلی واقع گرایانه توسط استودیوی نام آشنای Codemasters برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. F1 Mobile Racing از معدود بازی های ماشینی موبایل است که تجربه مسابقات هیجان انگیز فرمول 1 را القا کنید. شامل همه تیم‌ها و رانندگان واقعی و معروف می‌شود.

این بازی تعادل کم‌نظیری برای بازیکنان حرفه‌ای و کژوال ایجاد می‌کند. با شرکت در مسابقات تک نفره در مقابل هوش مصنوعی، برای رقابت با بازیکنان واقعی آمادگی پیدا کنید و با شکست آن‌ها به ارتقای قطعات مختلف یا شخصی سازی ماشین خود بپردازید.

در کنار این بازی، F1 Manager نیز گزینه خوبی است. در آن بازی نقش راننده را در دست نمی‌گیرید بلکه باید در نقش مدیر، نظارت‌گر تیم باشید. رانندگان و ماشین‌های تیم را بر اساس مسیر مسابقه و رقیبان تنظیم کنید تا پیروز مراحل متعدد بازی شوید.

شاید چیزی که این عنوان را با بقیه بازی‌های سبک رانندگی متمایز می‌کند، محیط های فانتزی آن باشد. از اهرام مصر تا کشتی‌های دزدان دریایی و دانجن‌های تاریک و مخوف با موجودات اساطیری مانند اژدهایان در نقشه‌های بازی دیده می‌شوند. با وجود این طراحی می‌توان گفت با بازی منحصر به فردی مواجه هستیم. گرافیک بازی نیز با همین اتمسفر و تم فانتزی و سرگرم کننده بازی هم‌خوانی دارد.

در این عنوان تنها نیستید و در لیگ آنلاین Beach Buggy به رقابت با دیگر بازیکنان خواهید پرداخت. گیم‌پلی بازی در چندین حالت مختلف با تمرکز روی پیدا کردن Powerupها، راننده و ماشین‌های خاص (بیش از 40 ماشین متفاوت) دنبال می‌شود. در آخر اینکه این عنوان رایگان است و با وجود چالش‌های روزانه و هفتگی می‌تواند برای زمان خوبی بازیکن را سرگرم کند.

نسخه اول مجموعه ماشینی Hill Climb Racing یک نوآوری برای بازی های رانندگی موبایل به شمار می‌رفت. هرچند گیم پلی و گرافیک ساده‌ای داشت، اما جو کارتونی و صداگذاری قشنگش به خوبی بازیکن را میخکوب صفحه می‌کرد. نسخه دوم نیز در همین راه قدم گذاشته و با امکانات بیش از پیش از جمله بازی آنلاین و رقابت با بازیکنان دیگر، بازگشته است.

هر کدام از ده‌ها ماشین بازی به صورت جداگانه ارتقا می‌یابند و می‌توان آن‌ها را شخصی سازی کرد. انواع ماشین برای انواع نقشه گلی، یخی، آسفالت و حتی سطح ماه ساخته شده‌اند تا همواره تجربه‌ای متنوع حس کنید. خوشبختانه سال‌ها بعد از انتشار، این عنوان همچنان به صورت مداوم با محتوای جدید از جمله رویدادهای مختلف بروزرسانی می‌شود.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از این مطلب کاربردی

مطالب بیشتر

هدفون گیمینگ چیست و بهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

لوازم جانبی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. این لوازم به بازیکن کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری...

معین کریمی time-alt ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

گوشی های جدید ایسوس (گیمینگ) با پردازنده اسنپدراگون 888 پلاس معرفی شدند

اوایل سال 2021 میلادی ایسوس از گوشی گیمینگ راگ فون 5 خود پرده برداشت که دارای مشخصات شاخصی...

حسین هاشمی time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

بهترین بازی های فوتبالی 2021

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدا که خبری از گوشی‌های هوشمند یا حتی کامپیوتر و کنسول‌های پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

بهترین بازی های رایگان 2021

از جهان‌های فانتزی و به یادماندنی Genshin Impact, Dota 2 و League of Legends گرفته تا گیم پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

۹ مورد از برترین اپ های انحصاری آیفون

اپل همواره از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های خود بهترین را می‌خواهد و همین باعث شده است که گاهی اپ...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های انحصاری PS5 همراه با تاریخ انتشار

هر موقع صحبت از کنسول‌های پلی استیشن سونی می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، عناوین...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۶ بهمن ۱۳۹۹