نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا شده است؛ اما چگونه سامسونگ توانسته وارد رقابت جدی با اپل در زمین بازی ساعت‌های هوشمند شود؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به جواب این سوال پی ببریم.

می‌توان گفت که ۲۰۲۱ یکی از عجیب‌ترین سال‌ها برای سامسونگ بوده؛ چراکه چندین اتفاق روی داده است که کاربران انتظار  آن‌را نداشتند؛ مثلاً سری محبوب و لوکس گلکسی نوت سامسونگ، امسال تولید نشد و جای خودش را به گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ داد. یا برای مثال، همچنان که طرفداران سامسونگ منتظر عرضه گلکسی اس ۲۱ اف ای بودند، به یک‌باره با گلکسی ای ۵۲ اس فایوجی مواجه شدند. اتفاق جالب دیگری که سامسونگ در آن دست داشته است، توسعه سیستم  عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی، آن هم به‌طور مشترک با اهالی مانتین ویو بوده که نتیجه‌ی این همکاری به عنوان رابط کاربری گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ ۴ کلاسیک خود را نشان می‌دهد.

وئر اواس گوگل به‌همراه سیستم عامل اختصاصی سامسونگ؛ یعنی تایزن، ترکیب کارآمد و خوبی را ایجاد کرده‌اند و حالا می‌توان به‌طور مستقیم از گوگل پلی روی این ساعت‌های هوشمند سامسونگ برنامه نصب کرد؛ البته هنوز این ترکیب موفق از گوگل و سامسونگ به‌پای WatchOS اپل نمی‌رسد ولی نویدبخش آینده‌ی خوبی برای ساعت‌های هوشمند مبتنی‌بر Wear OS است.

گلکسی واچ ۴ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی-طلایی و با سایزبندی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری موجود است و برادر بزرگ‌تر آن، گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و با اندازه‌های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری در دسترس خواهد بود؛ همچنین جنس فریم نوع کلاسیک از استیل ضدزنگ و تیتانیوم است، گلکسی واچ ۴ نیز بدنه‌ای با فریم آلومینیوم (آرمور آلومینیوم) دارد.

ما در این بررسی، گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک را در رنگ‌های مشکی و اندازه‌های ۴۴ و ۴۶ میلی‌متری در اختیار داریم.

طراحی گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ ۴ کلاسیک

 بااینکه سامسونگ با این دو ساعت هوشمند زیبا، امید را به اردوی اندرویدی‌ها بازگردانده است اما در همین ابتدا باید بگوییم که همچنان در رقابت با اپل واچ‌ها کم می‌آورد؛ اما می‌توان گفت گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک بهترین ساعت هوشمند برای اندرویدی‌ها، خصوصاً کاربران گوشی‌های سامسونگ هستند. درواقع سامسونگ خانه‌ای برای اندرویدی‌ها ساخته و کلید تمام اتاق‌های آن‌را فقط در اختیار کاربران خودش قرار داده است و باقی اندرویدی‌ها یا باید به گوشی‌های گلکسی کوچ کنند یا تحلیل داده‌های دقیق و برخی امکانات دیگر را بیخیال شوند.

طراحی گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

کُره‌ای‌ها امسال نیز به روال سالیان قبل خود، تغییرات چندانی در ظاهر ساعت‌های هوشمندشان ایجاد نکرده‌اند که می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران ساعت‌های گرد سامسونگ باشد؛ همچنین فریم چرخان معروف ساعت‌های سامسونگ امسال نیز فقط در یک مدل آن یافت می‌شود. در واقع اینطور می‌توان گفت که گلکسی واچ ۴ کلاسیک جایگزینی برای گلکسی واچ ۳ است، همانطورکه گلکسی واچ ۴ جانشین خلف گلکسی واچ اکتیو ۲ به‌شمار می‌رود؛ پس فریم چرخان فیزیکی فقط در نوع کلاسیک گلکسی واچ ۴ وجود دارد.

بند ۲۰ میلی‌متری گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

گلکسی واچ ۴ مانند دو گوشی تاشوی سامسونگ، گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ از «آرمور آلومینیوم» ساخته شده است و به گفته‌ی سامسونگ ۱۰٪ مقاوم‌تر از تمام آلیاژهای آلومینیوم قبلی است؛ همچنین بندهای تمامی مدل‌های گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک از نوع بندهای ساعت استاندارد و ۲۰ میلی‌متری است؛ به این معنی که اگر شما قصد دارید گلکسی واچ ۳ مدل ۴۵ میلی‌متری خود را ارتقا داده و یک گلکسی واچ ۴ کلاسیک ۴۶ میلی‌متری بخرید، بندهای قبلی شما دیگر به دردتان نمی‌خورند.

دکمه‌ها و فریم گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

در سمت راست فریم هر دو ساعت سامسونگ، دو دکمه قرار دارد که کارایی‌های مختلفی دارند. دکمه‌ی بالایی که قسمت قرمز رنگی را نیز به روی خود می‌بیند، معروف به دکمه‌ی «هوم» است که با یک‌بار فشار دادن شما را به صفحه‌ی اصلی می‌برد و با دوبار فشردن آن، آخرین برنامه‌ای که در گلکسی واچ خود اجرا کرده‌اید، مجدداً اجرا می‌شود. دکمه‌ی پایینی هم وظیفه‌ی بازگشت را ایفا می‌کند و همچنین قابلیت تنظیم برای دسترسی به برنامه‌های اجرا شده‌ی اخیر را نیز دارد؛ البته هر دکمه در فشار دادن بلندمدت متفاوت عمل می‌کند؛ گفتنی است که روی این دکمه‌ها سنسورهایی برای سنجش معیارهای سلامت بدن کار گذاشته شده است و اینجا جایی است که هوشمندی سامسونگ، وارد عمل می‌شود.

قاب پشتی گلکسی واچ ۴ کلاسیک | بررسی گلکسی واچ ۴

حاشیه‌های چرخان در مدل پایه لمسی هستند و هنگام لمس حاشیه‌ها و چرخاندن انگشت روی آن، علاوه‌بر تشخیص بسیار خوب حرکت انگشت، یک ویبره‌ی بسیار حساب‌شده نیز انگشت شما را در انجام وظایف‌اش همراهی می‌کند؛ درحالی‌که در واچ ۴ کلاسیک این فریم چرخان به‌صورت فیزیکی کنترل می‌شود و چرخاندن آن حس بسیار خوش‌آیندی را به کاربر منتقل می‌کند؛ همچنین نمایشگر در مدل بزرگ‌تر هردو ساعت اندازه‌ای ۱.۴ اینچی دارد و در مدل‌های کوچک؛ یعنی ۴۲ میلی‌متری در واچ ۴ کلاسیک و ۴۰ میلی‌متری در واچ ۴، اندازه‌ای ۱.۲ اینچی را ارائه می‌دهد.

باتری و سخت افزار گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک

شاید یکی از بهترین تغییرات گلکسی واچ ۴ نسبت به نسل پیشین خود استفاده از پردازنده ۵ نانومتری اگزینوس W920 است که پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبلی خود یعنی اگزینوس W9110 که از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری بهره می‌بُرد، محسوب می‌شود. این تراشه‌ی جدید در عملکرد کلی ۲۰٪ بهتر شده است؛ درحالی‌که تا ۱۰ برابر می‌تواند در پردازش‌های گرافیکی بهتر از تراشه به‌کاررفته در گلکسی واچ ۳ عمل کند.

با اینکه این تراشه ارتقا یافته است؛ اما همچنان از دو هسته‌ی پردازشی با فرکانس‌های مشابه نسل پیشین استفاده می‌کند؛ همچنین گلکسی واچ سری ۴ حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری دارد و تمامی مدل‌های آن با ۱.۵ گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه‌ی ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند. این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای افرادی باشد که موسیقی را به صورت آفلاین گوش می‌کنند.

واچ فیس های گلکسی واچ ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

پیشرفت چشم‌گیر دیگری که در نسل جدید می‌توان مشاهده کرد، نمایشگر شفاف‌تر آن است که به‌لطف رزولوشن بیشتر نمایشگر ممکن شده است. وضوح تصویر در نسخه‌های کوچک‌تر  ۳۹۶×۳۹۶ پیکسل و در اندازه‌های بزرگ‌تر ۴۵۰×۴۵۰ پیکسل است؛ درحالی‌که رزولوشن استفاده شده در نسل پیشین تنها ۳۶۰×۳۶۰ پیکسل بود؛ به‌همین‌خاطر نمایش متون و عکس‌ها بسیار شفاف‌تر است و واچ‌فیس‌های سامسونگ با نهایت زیبایی به‌نمایش درمی‌آیند؛ البته روشنایی مانند نسل پیشین بسیار خوب است و مشکلی با دیدن محتوا در محیط‌های پرنور نخواهید داشت.

اندازه‌گیری میزان چربی بدن | بررسی گلکسی واچ ۴

اما می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها و شاید برگ برنده‌ی گلکسی واچ ۴ سامسونگ که درواقع سنسور بیواکتیو طراحی شده برای آن است. سامسونگ الکترودهایی را در قسمت پایینی ساعت و همچنین روی دکمه‌های آن قرار داده است که بتواند یک جریان بسیار ضعیف را از طریق پوست شما وارد بدنتان کند تا از طریق مقاومت بدن مقدار آب آن‌را تخمین بزند؛ چراکه آب کم‌ترین مقاومت الکتریکی را دارد و این همان چیزی است که این سنسور نیاز دارد.

نمایش داده‌های BMI گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

   این ساعت با عبور دادن جریان به مدت ۱۵ ثانیه، می‌تواند شاخص‌هایی مانند BMI و BMR را اندازه‌گیری کند که به ادعای سامسونگ دقت تحلیل این داده‌ها تا ۹۸٪ است. اطلاعاتی که این ساعت به ما در مورد چربی بدن، تراکم استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و میزان آب بدن می‌دهد، زمانی ارزشمند می‌شود که بدانیم، پی بردن به داده‌هایی که در عرض چندین ثانیه این ساعت در اختیار ما قرار می‌دهد پیش‌تر با دستگاه‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت ممکن بوده است.

سنجش فشار خون گلکسی واچ سری ۴ | برری گلکسی واچ ۴

سامسونگ به کمک همین سنسورها می‌تواند نوار قلبی کاربران را نیز خوانش کند؛ همچنین سنجش فشار خون نیز از طریق همین الکترودهای کار گذاشته شده روی دکمه‌ها انجام می‌شود که باید برای آن دستورالعمل خاص سامسونگ را نجام دهید؛ اما خبر بد اینکه این دو ویژگی ارزشمند متأسفانه در ایران کار نمی‌کنند؛ همچنین ویژگی‌های دیگری مانند سنجش اکسیژن خون و پایش ضربان قلب که پیش‌تر در گلکسی واچ ۳ نیز دیده بودیم بازهم به‌خوبی و با دقیت بالا کار می‌کنند.

سنجش غلظت اکسیژن خون گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

در مورد موتور ویبره و بازخورد هپتیک این ساعت هوشمند می‌توان گفت که به کاربر حس کیفیت را القا می‌کند و بسیار حساب‌شده و قدرتمند است؛ در عین حال نیز با نرم‌افزار آن هماهنگ اجرا می‌شود و موجب لذت کاربری بیشتر است.

باتری

تفاوت دیگری که در اندازه‌های مختلف گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ ۴ کلاسیک وجود دارد در ظرفیت باتری آن‌هاست، هر دو ساعت در اندازه‌ی کوچک‌تر، ۲۴۷ میلی‌آمپرساعت و در اندزه‌های بزرگ‌ترشان ۳۶۱ میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری دارند که تنها کمی بیشتر از ظرفیت ۳۴۰ میلی‌آمپرساعتی نسل پیشین است.

شارژ و باتری گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

با تمام این تفاسیر نباید طول عمری بیشتر از دو روز از باتری این ساعت هوشمند انتظار داشته باشیم؛ همچنین شارژ کامل باتری گلکسی واچ سری ۴ چیزی حدود ۱.۵ ساعت به‌طول خواهد انجامید.

نرم‌افزار گلکسی واچ 4 و واچ ۴ کلاسیک

یکی از بخش‌هایی که این دو ساعت هوشمند سامسونگ را از دیگر ساعت‌های هوشمند بازار مانند امیزفیت، هایلو و … جدا می‌کند، سیستم عامل آن است. همان‌طور که در ابتدا گفتیم وئر اواس گوگل به همراه تایزن سامسونگ ترکیبی موفق را شکل داده‌اند که روی سری ۴ گلکسی واچ‌ها استفاده می‌شود؛ البته سامسونگ نتوانسته از تمام پتانسیل‌های وئر اواس به‌خوبی استفاده کند و تنها نکات مثبت رابط کاربری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ، قابلیت نصب برنامه‌های شخص ثالث از طریق گوگل پلی استور و دسترسی به برنامه‌هایی مانند مپس، جیمیل و تعداد زیادی از برنامه‌های سازگار با وئر اواس است.

گوگل پلی و مپس در گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

نکته جالب‌توجه این است که اگر شما برنامه‌ای را روی گوشی خود نصب کنید، درصورتی که نسخه وئر اواس آن نیز موجود باشد، ساعت هوشمندتان به‌صورت خودکار آن‌را نصب خواهد کرد. به‌طور کلی با توجه به تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گلکسی واچ سری ۴، می‌توان گفت که این ساعت هوشمند سریع‌تر از هر ساعت هوشمند تحت وئر اواس است و هم‌زمان پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری از هر ساعت هوشمند تحت تایزن دارد.

سامسونگ چندین واچ فیس را از تایزن به امانت گرفته است و پوسته‌های وئر اواس را نیز برای ساعت هوشمندش در نظر دارد که بسیار جذاب و متنوع هستند؛ همچنین مواردی که در این پوسته‌ها نمایش داده می‌شود از طریق «تایلز» یا «ویجت‌ها» قابل تغییر است.

قابلیت پاسخ به تماس‌ها و مکالمه از طریق ساعت نیز ممکن است و با کیفیت خوبی انجام می‌شود، اعلانات را هم می‌توانید بخوانید و از طریق ایموجی، نوشته یا پیام صوتی پاسخ آن‌را بدهید.

این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که درحال‌حاضر گلکسی واچ سری ۴ از iOS پشتیبانی نمی‌کند؛ اما باتوجه به اینکه برنامه سامسونگ هلث برای گوشی‌های آیفون دردسترس است، احتمال دارد که در آپدیت‌های بعدی سازگاری با iOS نیز به این ساعت هوشمند اضافه شود؛ البته سازگاری کامل با گوشی‌های اندرویدی نیز  فقط در سری گلکسی سامسونگ اتفاق می‌افتد و برای در دسترس بودن تمامی امکانات و همچنین تحلیل داده‌های دقیق نیاز به یک گوشی از سامسونگ دارید.

پشتیبانی از ورز‌ش‌های مختلف گلکسی واچ سری ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

احتمالاً یکی از نقاط قوت گلکسی واچ 4 پشتیبانی گسترده آن از پایش فعالیت‌های ورزشی باشد، چه شما تمرین‌های ورزشی انجام دهید، چه نگران سلامت بدن خود باشید، گلکسی واچ ۴ بازخوردهای مفید و داده‌های ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

زیرنظر گرفتن وضعیت خواب در صورتی که شب قبل از خواب ساعت را دستتان کرده باشید، پیشرفته‌تر از قبل انجام می‌شود؛ البته شما هرچندساعت که در تخت‌خواب باشید، گلکسی واچ ۴ آن‌را از مجموع ساعت خوابیدن شما به‌حساب می‌آورد و سپس زمان واقعی خواب را تجزیه می‌کند که بیشتر به خواب REM، خواب سبک و خواب عمیق تقسیم می‌شود؛ همچنین گلکسی واچ 4 هنگام خواب شما، سطح اکسیژن خون را کنترل می‌کند و کالری مصرف شده در خواب را تخمین می‌زند.

تشخیص دادن خرو‌پف نیز به این شکل است که اگر ساعت، حرکات خاصی از شما هنگام خواب تشخیص دهد، گوشی شروع به ضبط صدا می‌کند تا از خروپف کردن شما مطمئن شود.

اگر شما به کیفیت خوابتان اهمیت زیادی می‌دهید، سامسونگ هلث اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد و به کیفیت خوابتان نمره خواهد داد تا شاخص خوبی برای وضعیت خوابتان در دست داشته باشید.

جمع‌بندی؛ رقبا، نقاط مثبت و منفی گلکسی واچ 4

گلکسی واچ سری ۴ رقبای زیادی در بازار اسمارت‌واچ‌ها به خود نمی‌بیند، چرا که هیچ ساعت هوشمندی از Wear OS 3 استفاده نمی‌کند و تنها ساعت‌هایی مانند تیک واچ E3 و تیک واچ پرو ۳ که از تراشه‌ای قدرتمند مانند اسنپدراگون وئر ۴۱۰۰ استفاده می‌کنند، می‌توانند به دریافت آپدیت وئر اواس ۳ امیدوار باشند؛ اما در حالت کلی گلکسی واچ ۴ کیفیت بسیار بالایی دارد، قابلیت‌های پایش سلامتی و امکانات ورزشی بیشتری ارائه می‌دهد و هماهنگی بسیار خوبی با گوشی‌های سامسونگ دارد.

همچنین ساعت‌های هوشمند هوآوی مانند واچ ۳ و واچ ۳ پرو که تحت هارمونی اواس عرضه شده‌اند، گرچه نمی‌توانند از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری با گلکسی واچ سری ۴ رقابت کنند؛ اما از نظر کیفیت نمایشگر ، عملکرد و عمر باتری حتی در حد بالاتری از ساعت‌های سامسونگ می‌توانند قرار بگیرند.

جایگزین‌های دیگری مانند هواوی واچ جی تی ۲ پرو و گلکسی واچ ۳ نیز  وجود دارند که امکانات مشابهی را ارائه می‌دهند؛ البته نمی‌توان از  گلکسی واچ ۳ مدل ۴۵ میلی‌متری با بند چرمی فوق‌العاده‌ی داخل جعبه‌اش به راحتی گذشت؛ درحالی‌که امسال نسخه‌ی ۴۶ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ کلاسیک با بند پلاستیکی عرضه می‌شود.

گلکسی واچ سری ۴ با امکانات و کیفیتی که ارائه می‌دهد، رقیب جدی اپل واچ سری ۶ محسوب می‌شود؛ البته این رقابت در یک زمین انجام نمی‌شود و تنها با دانستن اینکه یک گوشی آیفون می‌خواهید یا سامسونگ گلکسی، انتخاب برای شما آسان خواهد شد؛ چراکه اپل واچ تنها با iOS و گلکسی واچ سری ۴ نیز تنها با اندروید سازگاری دارد.

به‌طور خلاصه گلکسی واچ سری ۴ به‌دلیل بهره‌مندی از آخرین نسخه‌ی وئر اواس (Wear OS 3)، سنسور جدید BMI و سازگاری عالی با گوشی‌های اندرویدی (به‌ویژه گوشی‌های سامسونگ گلکسی) رقیبی برای خود نمی‌بیند.

نقاط مثبت و منفی گلکسی واچ سری ۴

اکنون که رقبای گلکسی واچ ۴ را بررسی کردیم باید بگوییم که این ساعت‌ها به‌خودی‌خود چه چیزی هستند؟ آیا یک شاهکار بی‌ایراد از سامسونگ وارد بازار شده یا سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ آنچنان بی‌ایراد هم نیستند؟

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی، خصوصاً در نسخه‌ی کلاسیک که از استیل است.
  • نمایشگر فوق‌العاده با رزولوشن بالا.
  • وجود فریم چرخان (تجربه‌ی عالی در مدل کلاسیک).
  • سنسور جدید BMI
  • مدیریت بسیار خوب اعلانات.
  • وجود قابلیت مکالمه باکیفیت در تمام مدل‌ها.

نقاط ضعف

  • عمر باتری یک تا دو روز.
  • عرضه‌ی نسخه‌ی گران‌قیمت کلاسیک با بندهای پلاستیکی.
  • نوار قلبی و فشار خون در اکثر کشورها از جمله ایران کار نمی‌کنند.
  • عدم سازگاری با iOS و سازگاری محدود با گوشی‌های اندرویدی غیر سامسونگ.

اگر بخواهیم فقط در مورد گلکسی واچ سری ۴ چیزی بگوییم، باید قبول کنیم که این ساعت‌های هوشمند سامسونگ گران هستند، گرانی‌ای که بی‌دلیل نیست؛ همچنین اگر بخواهیم با گلکسی واچ ۳ آن‌ها را مقایسه کنیم، به‌جز اکثر ویژگی‌های یکسان و تغییراتی در پردازنده و سیستم عامل، باید بگوییم که بند چرمی باکیفیت و شیک داخل جعبه در گلکسی واچ ۳ در اینجا وجود ندارد و با بند پلاستیکی سری ۴ فاقد آن شخصیت و حس عالی در سری قبل خواهد بود؛ البته این مشکل با خرید یک‌جفت بند باکیفیت ۲۰ میلی‌متری قابل حل است اما مستلزم هزینه خواهد بود.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک و گلکسی واچ ۴ | بررسی گلکسی واچ ۴

در مجموع اگر گوشی سامسونگ دارید، انتخاب پیش‌فرض شما باید خرید یکی از دو گزینه‌ی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک باشد؛ همچنین باید اقرار کنیم که گلکسی واچ سری ۴ نسبت به نسل پیشین خود در بخش سلامتی بسیار بهتر شده و به‌لطف Wear OS گوگل، سریع‌تر و هوشمندتر از قبل عمل می‌کند و در یک کلام از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

برای خرید انواع ساعت های هوشمند سامسونگ و دیگر ساعت های هوشمند بازار، روی این لینک کلیک کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱