اپل واچ سری 6

اپل واچ سری ۶ ؛ نگاهی عمیق تر به ساعت هوشمند جدید اپل

خیلی از کارشناسان و فعالان حوزه تکنولوژی منتظر بودند تا با رونمایی از اپل واچ سری ۶ انقلابی در حوزه ساعت‌های هوشمند رخ‌ دهد. یکی از دلایل انتظار بالا از اپل این است که این شرکت با معرفی اپل واچ سری ۳ ، ۴ و ۵ امکانات و قابلیت‌هایی را وارد دنیای ساعت‌های هوشمند کرد که این امکانات را پیش از عرضه این ساعت‌ها شاهد نبودیم و به‌نوعی اپل به معرفی امکانات و قابلیت‌های جدید در حوزه ساعت‌های هوشمند معروف است.

اپل واچ سری ۶ اما حرف زیادی برای گفتن نداشت و بعد از معرفی آن شاهد بودیم که تنها چند قابلیت جزئی نسبت به اپل واچ سری ۵ اضافه‌شده و اپل هیچ سورپرایز جدیدی برای علاقه‌مندان به ساعت‌های هوشمند خود آماده نکرده ‌بود.

می‌توان گفت شاخص‌ترین بروزرسانی صورت‌گرفته در اپل واچ سری 6 مربوط به اضافه‌شدن قابلیت سنجش میزان اکسیژن خون توسط اپل واچ است. اپل واچ سری ۶ با قیمت اولیه ۳۹۹ دلار در بازار عرضه‌شده است.

در ادامه به‌بررسی امکانات و ویژگی‌های سری ۶ از ساعت‌های اپل واچ خواهیم‌پرداخت تا مشخص شود آیا این ساعت هوشمند ارزش پرداخت این مبلغ را دارد؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

شاهکاری به نام اپل واچ ۵

سال ۲۰۱۹ بود که اپل در کنار رونمایی‌ از آیفون ۱۱، اپل واچ سری ۵ را نیز معرفی‌کرد. اپل با معرفی این ساعت امکانات جدید و جذابی‌ را به دنیای ساعت‌های هوشمند اضافه‌کرد که این امکانات پیش از این در هیچ ساعت هوشمندی استفاده نشده بود. از جمله قابلیت‌های اصلی این ساعت می‌توان به : صفحه‌نمایش با قابلیت تاچ 3D ،صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Screen) ،شارژ بی‌سیم ،صفحه‌نمایش با کیفیت عالی از نوع LTPO LED ،ژیروسکوپ ،قطب‌نما ،شمارشگر ضربان قلب ،فشارسنج و بسیاری‌از موارد دیگر اشاره‌کرد.

برخی از کارشناسان معتقدبودند که اپل در ساخت سری ۵ امکانات زیادی را روانه بازار کرد و تا حدودی به اشباع امکانات دچار شد، به‌همین دلیل امکانات اپل واچ سری 6 بسیار کمرنگ‌تر دیده شد، در حالی‌که همان امکانات اپل واچ سری ۵ که همه به‌خاطر آن اپل را تحسین می‌کردند همگی در سری ۶ نیز وجود دارد و علاوه‌بر آن امکانات، چند قابلیت جدید دیگر در اپل واچ سری ۶ دیده می‌شود. در آخر باید بگوییم‌که اگر مشکلی با هزینه اپل واچ سری ۶ ندارید در خرید آن تردید نکنید چون این ساعت یکی از بهترین و با امکانات‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است.

بروزرسانی های سخت افزاری در اپل واچ سری 6

بروزرسانی های سخت افزاری در اپل واچ سری ۶

به‌جز اضافه‌شدن رنگ‌های آبی و قرمز به اپل واچ سری ۶ تغییر ظاهری عمده‌ای در این سری از ساعت‌های اپل وجود ندارد و تشخیص اپل واچ سری ۶ از نسخه‌های پیشین عملا غیرممکن است.

یکی دیگر از تغییرات ظاهری مربوط به‌ تغییر ناحیه سنسور است. این تغییر نیز به‌دلیل اضافه‌شدن سنسور تشخیص اکسیژن صورت‌گرفته است. اپل واچ ۶ نیز همچون نسخه‌های پیشین از یک صفحه مربع خوش‌فرم و در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر روانه بازارشده است.

از دیگر تغییرات مثبت صورت‌گرفته در اپل واچ سری 6 ، افزایش سرعت شارژ در این ساعت‌ها است. ۰ تا ۱۰۰ شارژ اپل واچ حدود ۲ ساعت زمان می‌برد، در حالی‌که برای شارژ کامل اپل واچ سری ۵ ، ۳۰ دقیقه زمان بیشتری مورد نیاز است. این قابلیت بیشتر برای کسانی مفید و کاربردی است که به استفاده از قابلیت‌هایی نظیر پایش خواب و … که مصرف باتری ساعت را افزایش می‌دهند، عادت دارند.

اپل در ساخت سری ۶ ساعت‌های خود از پردازنده جدیدی استفاده ‌کرده، اما این پردازنده تغییر آن‌چنانی نسبت ‌به نسخه‌های پیشین نداشته به‌طوری که سرعت و طول عمر باتری اپل واچ سری 6 عملا تغییر خاصی نسبت به مدل‌های پیشین نداشته ‌است. با یک بار شارژ کامل اپل واچ سری ۶ می‌توان یک روز و نیم از این ساعت استفاده کرد، اما اگر قابلیت‌هایی نظیر پایش خواب، پایش فعالیت‌های ورزشی و … را فعال کنید این مقدار کمتر خواهدبود.

هرچند قابلیت صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Screen ) در اپل واچ سری ۵ نور قابل قبولی را داشت، اما اپل در سری ۶ ساعت‌های خود نور صفحه‌نمایش را هنگامی‌که این قابلیت فعال است را افزایش‌داده تا کاربران مشکلی برای مشاهده صفحه‌نمایش ساعت زیر نور مستقیم آفتاب و … نداشته‌باشند.

سیستم عامل watch OS 7 در ساعت های اپل واچ سری 6

سیستم عامل watch OS 7 در ساعت های اپل واچ سری ۶

نسخه 7 سیستم‌عامل اپل واچ با وجود دارابودن امکانات خوب، همچنان در برخی جنبه‌ها دارای نقاط ضعف است که با استفاده از اپلیکیشن‌های خارجی می‌توان این ضعف‌ها را پوشش‌داد.

به‌طور مثال پایش خواب پیشفرض سیستم‌ عامل Watch OS 7 جزئیات را به‌طور دقیق در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد. به‌همین دلیل کاربران برای دریافت اطلاعات و جزئیات دقیق‌تر، می‌بایست نرم‌افزارهایی همچون Withings HR را بر روی اپل واچ خود نصب‌کنند.اواخر سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه سرویس جدید اپل به‌نام Fitness Plus خواهیم ‌بود.

این سرویس با دیتاهای خام اپل واچ ادغام خواهدشد تا اطلاعاتی گسترده و مهم در اختیار کاربران قراردهد. به‌احتمال زیاد این سرویس تنها برای ساعت‌های با نسخه سیستم‌ عامل Watch OS 7 عرضه خواهدشد.می‌توان گفت جذاب‌ترین قابلیت اضافه‌شده به نسخه ۷ سیستم عامل اپل واچ، نرم‌افزار خانواده (Family Setup) است.

به‌وسیله این قابلیت می‌توانید یک اپل واچ با تنظیمات کاملا سفارش‌سازی شده را در اختیار کودک و دیگر اعضای خانواده خود قرار دهید. این قابلیت با وجود محبوبیت فراوان در بین کاربران اپل واچ، انتقاداتی را نیز برای اپل در پی‌داشته است. از جمله انتقادات واردشده به این قابلیت، پیچیدگی تنظیم برای والدین و همچنین سختی استفاده برای کاربران می‌باشد.کاربران اپل سال‌ها است که منتظرند تا اپل واچ بر روی گوشی‌های اندرویدی نیز قابل اجرا باشد.

این قابلیت در اپل واچ سری ۷ نیز تعبیه‌نشده اما کاربران امیدوارند تا اپل در نسخه ۸ سیستم‌عامل خود قابلیت استفاده و مدیریت اپل واچ به‌وسیله گوشی اندرویدی را برای کاربران محیا کنند.

در ادامه بخوانید : 63 کار جذابی که می‌‌توان با اپل واچ سری 6 انجام داد

اندازه گیری اکسیژن خون در ساعت های اپل واچ سری 6

اندازه گیری اکسیژن خون در ساعت های اپل واچ سری 6

شرکت اپل را می‌توان یکی از مسئولیت‌پذیر ترین شرکت‌های حال حاظر دنیا معرفی کرد. اپل یا محصولی را تولید نمی‌کند یا اگر تولید کرد تمام احتمالات و جوانب را در ساخت آن در نظر می‌گیرد.

حسگر تشخیص میزان اکسیژن خون نیز همین شرایط را دارد. این حسگر عملکرد بسیار دقیق و بی‌نقصی دارد و همانند برخی دستگاه‌های سلامتی دیگر اطلاعات اشتباه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

اپل واچ امکان اندازه‌گیری دستی و خودکار اکسیژن خون را برای کاربران فراهم‌کرده است. برای اندازه‌گیری دستی اکسیژن خون خود می‌بایست دست خود را به‌مدت ۱۵ ثانیه بر روی یک سطح افقی صاف قرار دهید. همچنین ساعت باید به‌ طرز صحیح در دست بسته‌شده باشد، در غیر اینصورت اندازه‌گیری اکسیژن خون با خطا مواجه خواهدشد.

در روش اندازه‌گیری خودکار اپل واچ معمولا نتیجه را کمی کمتر از مقدار واقعی نشان می‌دهد. دلیل اصلی این امر آن است که اندازه‌گیری خودکار در زمان‌های مختلفی سنجیده می‌شود که ممکن است در آن زمان‌ها دست در حالت مناسبی قرار نداشته‌باشد و نتیجه کمی متفاوت‌تر از مقدار واقعی اکسیژن خون باشد.

حسگر اندازه‌گیری اکسیژن خون کاربرد پزشکی ندارد و تنها برای استفاده کاربران عادی تعبیه‌شده، اما به این علت نیست که بخاطر عملکرد نه‌چندان دقیق در مراکز پزشکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، بلکه به این دلیل است که اپل واچ مجوزهای سلامتی لازم را برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی ندارد، هر چند که سنسور حسگر اکسیژن خون اپل واچ یکی از دقیق‌ترین سنسورهای حال حاظر دنیاست.

در آخر باید بگوییم که اگر از جمله ورزشکاران و کاربرانی هستید که به سلامتی خودتان اهمیت زیادی می‌دهید احتمالا سنسور اکسیژن خون موجود در اپل واچ می‌تواند برای شما مفید و کارساز باشد اما اگر زیاد اهل ورزش و توجه به سلامتی نیستید این سنسور نمی‌تواند کارایی خاصی برای شما داشته باشد و می‌توانید از نسخه‌های اپل واچ ارزان‌تر که فاقد این سنسور هستند (اپل واچ سری ۴، اپل واچ سری ۵، اپل واچ SE) نیز استفاده‌کنید.

بهترین ساعت هوشمند برای گوشی های آیفون

اپل واچ سری ۶ از قابلیت پایش سلامتی و تناسب اندام فوق‌العاده‌ای برخوردار است و نرم‌افزار Apple’s Health اطلاعات سلامتی و شخصی شما را کاملا خصوصی و ایمن نگه می‌دارد و تا زمانی‌که خودتان شخصا این اطلاعات را به‌اشتراک نگذارید کسی نمی‌تواند به اطلاعات شما دست پیداکند.

پشتیبانی اپل واچ سری ۶ از اعلانات گوشی آیفون و نرم‌افزارهایی همچون imessage ، …, Apple Music به‌نحوی خوب است که می‌توان این ساعت را به‌عنوان بهترین ساعت هوشمند مناسب برای گوشی‌های آیفون معرفی‌کرد.

بهترین ساعت هوشمند برای گوشی های آیفون

بر اساس تجربه‌های کاربران، ساعت‌های اپل واچ بین ۳ تا ۵ سال برای کاربران کارایی مفید دارند پس اگر ساعت شما از سری 4 یا 5 اپل می‌باشد نیاز مبرمی به تعویض ساعت خود ندارید اما اگر شما از جمله شیفتگان تکنولوژی‌های جدید هستید ارتقا مدل ساعت خود به نسخه 6 خالی از لطف نیست. 

همچنین اگر به‌دنبال خرید اولین اپل واچ خود هستید سری ۵، ۶ و SE گزینه خوبی برای خرید هستند. از لحاظ امکانات ساعت‌های اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE بسیار شبیه هم هستند و تنها در یک سری امکانات جزئی مانند صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Screen) اپل واچ سری 6 برتر است.

اپل واچ SE در حدود ۷۰ دلار (۲ میلیون تومان) ارزان‌تر از سری ۶ است، اما اگر قیمت برای شما اهمیت چندانی ندارد بهتر است سری ۶ ساعت‌های اپل را تهیه‌کنید.

منبع: Theverge

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

بلومبرگ گزارش می‌دهد: تغییرات جالب توجه اپل واچ سری 7؛ بیشترین تغییرات در طراحی و نمایشگر

تنها چندین هفته تا رویداد رونمایی اپل از آیفون 13 و اپل واچ 7 باقی مانده است. پیش‌تر در مورد...

مهدی حیدری time-alt ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

اپل واچ نایک چیست و چه تفاوتی با اپل واچ معمولی دارد؟

از زمان عرضه اپل واچ ۲ به بعد، هر ساله شاهد نسخه‌اي از اپل واچ‌ها با نام نايك بوديم كه ماحصل...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰