چه انتظاراتی از Galaxy S9 داریم؟

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دو مورد از گوشی های فوق العاده ی سال 2017 می باشند؛ اما این دو گوشی همانند همه ی گوشی های دیگر، کامل نبوده و نواقصی با خود به همراه داشته اند. Galaxy S9 سال آینده در ماه فوریه یا مارس معرفی خواهد شد (هر چند شایعاتی وجود دارند که از معرفی زود تر این گوشی در ماه ژانویه حکایت دارند) و انتظار می رود سامسونگ با معرفی این اسمارتفون، ایرادات و نواقص موجود در پرچمدار قبلی را به حداقل برساند. هرچند تا معرفی رسمی این گوشی زمان زیادی باقی مانده و در حال حاضر شایعات و اطلاعات زیادی پیرامون آن موجود نمی باشد، اما حداقل اکنون می توان انتظاراتی که از گوشی Galaxy S9 می رود را بیان کرد. در ادامه‌ی مطلب با ذکر ویژگی های مورد انتظار از گلکسی اس 9 با ما همرا باشید.

(به روز رسانی:نقد و بررسی جامع گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس)

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

Galaxy S9

یکی از ایراداتی که به گوشی های گلکسی اس 8 و اس8 پلاس وارد می شد، محل نامناسب سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه و کنار دوربین بود. انتخاب این محل نه تنها دسترسی به سنسور را کمی دشوارتر می کرد بلکه باعث می شد به اشتباه انگشت روی دوربین قرار گرفته و باعث کثیف شدن آن شود. تغییر محل سنسور اثر انگشت به مرکز دستگاه و زیر دوربین، کمترین چیزی است که انتظار می رود در Galaxy S9 شاهد آن باشیم. شاید آنچه که انتظار اصلی کاربران از شرکت کره ای می باشد، این باشد که سامسونگ در گوشی اس 9 محل به خصوصی روی نمایشگر در نظر بگیرد که به سنسور اثر انگشت تعلق داشته باشد.

وقوع این اتفاق یک تغییر عالی محسوب می شود؛ چرا که در وهله ی اول، ظاهر گوشی با نامرئی شدن سنسور اثر انگشت، آرام تر و زیباتر شده و ثانیا با جا‌به‌جا شدن این سنسور از پشت دستگاه به جلو، هنگام استفاده از گوشی روی میز، نیازی به برداشتن گوشی نبوده و دسترسی به آن آسان تر خواهد بود. پیش از این شایعات زیادی در مورد سنسور های اثر انگشت زیر نمایشگو وجود داشت و گفته می شد که گلکسی اس 8، اولین گوشی دنیا خواهد بود که به این نوع سنسور مجهز می شود؛ اما بعد ها مشخص شد که این نوع سنسور ها هنوز به تکامل نرسیده اند و آماده ی عرضه ی جهانی نیستند. اکنون اما شایعاتی وجود دارند که به استفاده از این نوع سنسور در گوشی گلکسی نوت 9 اشاره دارند؛ با این حال، این گفته ها در حد حدس و شایعه می باشند و ممکن است سامسونگ موفق به آماده کردن این نوع سنسور اثر انگشت، برای استفاده در Galaxy S9 شود.

باتری بزرگ‌تر

Galaxy S9

پس از اتفاقاتی که برای باتری گلکسی نوت 7 به وجود آمد، سامسونگ برای جلوگیری از تکرار دوباره ی اتفاقات مشابه، تصمیم به قرار دادن باتری کوچک در گلکسی اس 8 گرفت. شارژدهی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هرچند که بد و آزاردهنده نیست اما عالی هم نمی باشد؛ بنابراین انتظار می رود شاهد استفاده از باتری بزرگ‌تر در Galaxy S9 باشیم.
گلکسی اس 8 به نمایشگر 5.8 اینچی مجهز شده و باتری آن همانند گلکسی اس 7، 3000 میلی آمپر می باشد؛ در حالی که گلکسی اس 7 نمایشگر کوچکتر با سایز 5.1 اینچ دارد. از طرف دیگر، در سایز مشابه گلکسی اس 8، گوشی ال جی جی 6 وجود دارد که به باتری بزرگتر 3300 میلی آمپری مجهز شده است. گلکسی اس 8 پلاس نیز به باتری 3500 میلی آمپری مجهز شده است که کمی کوچکتر از اس 7 اج سال گذشته بوده و از طرف دیگر، رقبایی چون سری میت 10 هوآوی به باتری بزگ 4000 میلی آمپری مجهز شده اند. پس با فرض این که هوآوی موفق به انجام این امر شده، انتظار می رود که سری Galaxy S9 نیز به باتری بزرگتر مجهز شده باشند و در کنار پردازنده ی بهینه ی اسنپدراگون یا اگزینوس، شارژدهی بسیار خوبی از خود به نمایش بگذارند.

دوربین دوگانه

Galaxy S9

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دارای لنز اصلی تک‌گانه هستند؛ در حالی که اکثر رقبای هم‌رده‌ی آن، از دوربین دوگانه استفاده کرده اند. البته با توجه به این نکته که سامسونگ دوربین دوگانه را همراه با گلکسی نوت 8 به پرچمداران خود اضافه کرده است، احتمال این که در نسخه ی بعدی سری اس، شاهد استفاده از دوربین دوگانه باشیم، بسیار زیاد می باشد. اگر چنانچه همانند گلکسی نوت 8 شاهد استفاده از دوربین دوگانه در Galaxy S9 باشیم، احتمالا دوربین دوگانه ی آن نیز به دلیل متفاوت بودن فاصله ی کانونی دو لنز، قادر به ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه و زوم 2 برابر بدون افت کیفیت خواهد بود. انتظار می رود هر دو لنز Galaxy S9 به دریچه‌ی دیافراگم وسیع تری مجهز شوند تا عملکرد بهتری در محیط های کم نور از خود به نمایش بگذارند.

از آنجایی که دوربین یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر روی فروش گوشی می باشد، تقریبا مطمئن هستیم که گلکسی اس 9 به دوربین دوگانه مجهز خواهد شد و در غیر این صورت، تأثیر منفی روی فروش محصول خواهد گذاشت.

جک 3.5 میلی متری هدفون

Galaxy S9

از آنجایی که جک هدفون با گذشت زمان به یک ویژگی قدیمی و به درد نخور تبدیل می شود و امسال شرکت های زیادی مانند گوگل آن را از پرچمداران خود حذف کرده اند، انتظار می رود که سامسونگ به روند خود ادامه دهد و شاهد استفاده از جک هدفون در Galaxy S9 باشیم. اما آیا جک 3.5 میلی متری هدفون ویژگی مهمی محسوب می شود؟

مطمئنا بدون وجود جک هدفون هم می توان از طریق هدفون های بلوتوثی و یا با هندزفری های USB Type-C به موسیقی گوش نواخت؛ اما این روش ها، روش های ایده آلی محسوب نمی‌شوند؛ چرا که هدفون های بی سیم کیفیت پایین تری از نسخه های سیمی در اختیار می گذارند و علاوه بر این، در هنگام استفاده از هنزفری سیمی USB type-C ، کاربران نمی توانند به طور همزمان هم گوشی را شارژ کرده و هم به موسیقی گوش فرا دهند. از طرف دیگر تبدیل های type-C به جک 3.5 میلی متری هم اندازه ی کوچکی دارند و به راحتی مستعد گم شدن و یا جا گذاشتن می باشند. پس در حالت کلی جک هدفون ویژگی کاربردی و مفیدی محسوب می شود و انتظار می رود که سامسونگ همچنان آن را در گلکسی اس 9 حفظ کند؛ چرا که اگر شرکت سامسونگ نیز اقدام به حذف آن کند، مطمئنا شرکت های بیشتری اقدام به تکرار این عمل خواهند کرد.

اسپیکر دوگانه در جلوی دستگاه

Galaxy S9

گلکسی اس 8 در زمینه ی سخت افزاری بسیار خوب عمل کرده است اما زمانی که به عملکرد آن در زمینه ی صدا رو می آوریم، اسپیکر تک‌گانه‌ی آن در قسمت پایین، کیفیت و حجم صدای متوسطی در اختیار می گذارد. اما از یک گوشی پرچمدار انتظار می رود که اسپیکر های آن صدایی با حجم و کیفیت بالا را ارائه دهد؛ بنابراین امیدواریم در گوشی Galaxy S9 شاهد بکار گیری سامسونگ از اسپیکر دوگانه در قسمت جلویی باشیم.

البته فراهم کردن این امکان در گوشی هایی با حاشیه های باریک نمایشگر، کار بسیار دشواری می باشد؛ اما گوگل در گوشی پیکسل 2 اکس ال تا حدودی موفق به انجام این امر شده است، پس انتظار می رود سامسونگ نیز با ایجاد تغییراتی، اسپیکر دوگانه را به پرچمدار بعدی خود اضافه کند.

قیمت پایین تر

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به ترتیب با قیمت های 725 و 825 دلاری، روند افزایش قیمت را نسبت به سال های گذشته به خود دیده اند. در گوشی Galaxy S9 نه تنها انتظار می رود که این روند خاتمه یابد، بلکه امید است که قیمت پایین تری نیز برای این محصول در نظر گرفته شود. اگرچه شانس وقوع این اتفاق بسیار کم است و مطمئنا با افزایش کیفیت و امکانات، قیمت یک محصول می تواند افزایش داشته باشد؛ بنابراین امید است که در صورت عدم کاهش قیمت، حداقل قیمت محصول بدون تغییر یا با تغییر اندک نسبت به گذشته روبه‌رو شود.

Galaxy S9

انتظارات شما از گوشی Galaxy S9 چیست؟

منبع: androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

شارژ وایرلس چیست و چگونه عمل می‌کند؟

استفاده از فناوری شارژ بی سیم بسیار گسترده‌تر از سالیان گذشته شده است و تولیدکنندگان گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲۴ مهر ۱۴۰۰