تبلت 5 میلیونی

راهنمای خرید تبلت 5 میلیونی

بازار تبلت‌ها شاید تنوع و گستردگی بازار گوشی را نداشته باشد، با این حال اگر قصد خرید تبلت اندرویدی داشته باشید با گزینه‌های زیادی رو به رو خواهید شد. تبلت‌های میان‌رده به خاطر اندازه بزرگ نمایشگر تبلت‌ها، عموماً فداکاری‌های زیادی برای کاهش قیمت انجام می‌دهند و محصولات ضعیف در این رده به وفور پیدا می‌شوند. به همین خاطر در این مطلب مناسب ترین تبلت های 5 میلیونی بازار را معرفی خواهیم کرد.

بررسی تبلت میت پد تی 8 به عنوان مهمان افتخاری این فهرست در بازه قیمتی ارزان‌تر را می‌توانید در این مطلب مطالعه کنید: معرفی میت پد تی ۸: تبلت اقتصادی هواوی

اگر دنبال خرید گوشی‌های هوشمند می‌گردید این مطالب را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنیم: راهنمای خرید گوشی‌ 4 میلیونی، راهنمای خرید گوشی‌های شیائومی در تمام رده‌های قیمتی، راهنمای خرید گوشی سامسونگ در تمام رده های قیمتی، راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی

۱) تبلت گلکسی A 10.1 سال 2019

سامسونگ تبلت Tab A 10.1 را اولین بار در سال 2016 روانه بازار کرد. تبلتی که به واسطه محبوبیت بالای خود، در سال 2019 بازتولید شد و همچنان از بهترین تبلت‌های بازار میان‌رده‌ها است. این تبلت اقتصادی با استثنا یک نوار پلاستیکی، که برای آنتن لازم است، تماما فلزی می‌باشد و تنها ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. نسبت نمایشگر به صفحه نمایش آن عدد بسیار خوب ۸۰.۷ درصد است. پس با تبلتی با طراحی خوب و مدرن طرف هستیم.

گلکسی تب A 10.1
تبلت 5 میلیونی (Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2019

این محصول کره‌ای‌ها 469 گرم وزن دارد که برای تبلتی با نمایشگر 10.1 اینچ مناسب است. نمایشگر IPS آن هم از نقاط مثبت دستگاه به شمار می‌رود. با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و تراکم 224 پیکسل در اینچ، گلکسی تب آ 10.1 یکی از بهترین نمایشگرهای تبلت در این بازه قیمتی می‌باشد. این نمایشگر روشنایی کافی برای استفاده در داخل و بیرون خانه را دارد و رنگ‌ها را طبیعی نمایش می‌دهد و از کنتراست خوبی برخوردار است.

قلب تپنده تبلت از محصولات اگزینوس، وابسطه به شرکت سامسونگ و مدل Exynos 7904 با معماری 14 نانومتری است. این تراشه به وسیله باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلی‌مری با ظرفیت 6150 میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود. پردازنده مرکزی آن هشت هسته‌ دارد و از قدرت پردازش بالایی برخوردار است. پردازنده گرافیکی ARM Mali-G71 MP2 اما قدرت پردازش گرافیکی آن‌چنان بالایی ندارد. بازی‌های سبک‌تر، روان و بدون مشکل اجرا می‌شوند. اما در بازی‌های سنگین‌تری مانند پابجی موبایل روی کیفیت HD مشکلات افت فریم دیده می‌شود و تنظیمات Balanced یا مدیوم مناسبت تر است.

دوربین ملاک حیاتی برای تبلت نیست. اما انتظار داریم هنگام ضرورت، بتوانند رفع حاجت کنند. در این مورد تبلت سامسونگ از انتظارات فراتر عمل می‌کند و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی آن از تبلت‌های همرده عملکرد بهتری دارند. هر دو دوربین امکان فیلم‌برداری فول اچ‌دی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارا هستند اما لرزشگیری برای دوربین‌ها وجود ندارد. اسپیکر تبلت کیفیت مناسبی دارد اما انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

دو بخش دیگر از سخت افزار نیز فدای قیمت مقرون به صرفه شده‌اند. حافظه RAM دو گیگابایتی برای اندروید 9 (قابل ارتقاء به اندروید 10) کافی نیست و این تبلت در انجام مولتی تسکینگ به مشکل برخورد خواهد کرد. نسخه 3 گیگابایتی گلکسی تب A 10.1 به صورت رسمی تنها در مناطق خاصی به فروش می‌رسد. 32 گیگابایت حافظه داخلی هم تعریفی ندارد اما خوشبختانه امکان افزایش حافظه به واسطه درگاه microSD وجود دارد.

باتری تبلت عملکرد قابل قبولی دارد و می‌توان نزدیک به 10 ساعت به تماشای ویدیو با روشنایی متوسط پرداخت. اما آداپتوری که سامسونگ برای این تبلت 5 میلیونی داخل جعبه قرار داده است توان بسیار ضعیفی دارد و شارژ دستگاه چندین ساعت طول خواهد کشید.

نقاط مثبت

  • نمایشگر خوب
  • طراحی بسیار خوب با بدنه فلزی و حاشیه کم
  • دوربین‌ها از تبلت‌های هم‌رده بهتر هستند
  • قیمت بسیار مناسب
  • ارزش خرید بالا نسبت به قیمت
  • پشتیبانی از حافظه جانبی microSD
  • نرم افزار به روز با اندروید ۱۰ و One UI 2.0

نقاط منفی

  • پردازشگر گرافیکی قدرتمند نیست
  • نبود شارژ سریع و سرعت شارژ بسیار کند
  • 2 گیگابایت رم
  • 32 گیگابایت حافظه داخلی

۲) تبلت هواوی مدیاپد T5

شرکت هواوی همواره راه خود را به فهرست‌های میان‌رده‌های ارزنده پیدا می‌کند. این مسئله به خاطر فداکاری‌های کمی است که در قبال کاهش قیمت انجام می‌دهد و تبلت 5 میلیونی MediaPad T5 از این قاعده مستثنی نیست. یک نوار باریک پلاستیکی پشت دستگاه قرار گرفته که دوربین را هم در بر می‌گیرد. گذشته از آن، تمام بدنه و فریم فلزی است. ۷.۸ میلی‌متر ضخامت دارد و تنها ۴۶۰ گرم جرم. هر دو این اعداد برای تبلتی با اندازه صفحه ۱۰.۱ اینچ مناسب هستند. این تبلت با هدف این که افقی در دست نگهداری شود طراحی شده و دوربین جلو در این حالت بالای صفحه و درگاه microUSB پایین دستگاه قرار می‌گیرند. نسبت نمایشگر ۱۶:۱۰ نیز برای حالت افقی مناسب‌تر است و البته تماشای فیلم روی آن مناسب خواهد بود.

مدیاپد تی 5
تبلت 5 میلیونی Huawei MediaPad T5

متاسفانه طراحی قسمت جلویی تبلت کمی قدیمی شده است. نسبت صفحه نمایش به بدنه عدد ۷۴.۲ درصد را می‌دهد که باعث افزایش ابعاد و بزرگ‌تر بودن تبلت نسبت به گلکسی Tab A 10.1 می‌شود. خود نمایشگر اما با اندازه ۱۰.۱ اینچ و از نوع IPS LCD است. رزولوشن فول اچ‌دی با تراکم ۲۲۴ پیکسل در هر اینچ دارد. پس با نمایشگر خوبی روبه‌رو هستیم. در استفاده با زاویه، تصویر روشنایی و رنگ خود را از دست نمی‌دهد. روشنایی نمایشگر می‌توانست بیشتر باشد، و میانگین حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت برای استفاده زیر نور خورشید مناسب نیست. رنگ‌ها طبیعی نمایش داده می‌شوند که ویژگی پنل‌های IPS LCD است.

تراشه Kirin 659 با معماری ۱۶ نانومتری برای این تبلت استفاده شده است. پردازنده مرکزی آن هشت هسته دارد. قسمت قدرتمندتر پردازنده مرکزی را چهار هسته ARM Cortex-A53 با فرکانس کاری 2.36 گیگاهرتز و قسمت سبک‌تر آن را چهار هسته مشابه با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز تشکیل می‌دهند. اگر نسخه 3 گیگابایت رَم آن را تهیه کنید، مشکلی از بابت سخت افزار برای کارهای روزمره نخواهید داشت. اما 32 گیگابایت حافظه داخلی کم است. و دستگاه اجازه انتقال برنامه‌ها به حافظه جانبی microSD را نمی‌دهد.

همانطور که می‌دانید هواوی به علت تحریم‌های آمریکا حق استفاده از خدمات گوگل را ندارد. اما تبلت میت پد تی 5 به علت قدیمی بودن، از رابط کاربری EMUI 8 تبلت مبتنی بر اندروید و تحت پوشش خدمات گوگل بهره می‌برد. هم دوربین اصلی و هم دوربین جلوی دستگاه ضعیف هستند؛ و شاید برای عکس‌های گه‌گداری هم مناسب نباشند. اسپیکر برای تماشای یوتیوب و ویدیو مناسب است، اما برای پخش موسیقی با کیفیت؟ نه چندان.

باتری تعبیه شده در این تبلت ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. ظرفیت باتری از کمترین‌هایی است که برای یک تبلت با این اندازه می‌توانیم ببینیم. خصوصاً که مصرف باتری بسیار بالاتر از چیزی‌ست که باید باشد و نرم افزار در این رابطه کمک چندانی نمی‌کند. با وجود ظرفیت کم باتری، شارژ آن زمان زیادی طول می‌کشد.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش مناسب
  • طراحی خوب با بدنه فلزی باکیفیت
  • قیمت مناسب
  • پردازنده مرکزی قدرتمند
  • پشتیبانی از خدمات گوگل (برای محصولات هواوی، مزیت به شمار می‌رود)

نقاط منفی

  • نبود شارژ سریع و سرعت شارژ بسیار کند
  • مصرف زیاد باتری
  • حافظه داخلی کم است و برنامه‌ها به حافظه جانبی منتقل نمی‌شوند
  • حاشیه‌های زیاد، ظاهری قدیمی به تبلت می‌دهند
  • پورت میکرو یو اس بی

۳) تبلت لنوو M10

لنوو، شرکت چینی دیگری است که با محصولات میان‌رده غریبه نیست. تبلت تب M10 ویژگی‌های جذاب و کم‌نظیری را در بازه قیمتی خود ارائه می‌کند که به آن‌ها خواهیم پرداخت. بدنه تبلت پلاستیکی است که به خاطر حالت لاستیکی، به خوبی روی دست می‌نشیند و روی سطوح نیز سُر نمی‌خورد. فریم دور تبلت فلزی است و فاصله کمی میان بدنه پلاستیکی و فریم وجود دارد که به خوش دست بودن تبلت می‌افزاید. قسمت جلوی تبلت حاشیه‌ها نسبتاً زیاد هستند. دوربین ۲ مگاپیکسلی سلفی در حالت افقی بالای تبلت قرار می‌گیرد. فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل صفحه نمایش نیز وجود دارد.

تبلت 5 میلیونی لنوو
تبلت 5 میلیونی Lenovo Tab M10

نمایشگر ۱۰.۱ اینچ تبلت لنوو تب M10 رزولوشن 1280 در 800 پیکسل و در نتیجه تراکم 143 پیکسل بر اینچ را ارائه می‌کند. اعدادی که چندان خیره کننده نیستند. حداکثر روشنایی 300 نیت را هم به آن اضافه کنید، نمایشگر این تبلت قطعاً از نقاط قوت آن نیست. استفاده بیرون از خانه به دلیل روشنایی کم، عملاً ناممکن است. تراکم 143 پیکسل بر اینچ هم یعنی می‌توانید پیکسل‌ها را از فاصله تشخیص دهید. برای تبلت در این بازه قیمت شاید قابل چشم پوشی باشد، اما توجه داشته باشید که گلکسی تب A 10.1 با همین اندازه صفحه و قیمت، رزولوشن و تراکم پیکسلی بالاتری دارد. نسبت ۱۶:۱۰ نمایشگر برای تماشای فیلم و ویدیو مناسب است.

تراشه چهار هسته‌ای به کار رفته در این تبلت، اسنپ‌دراگون 429 شرکت کوالکام است. هر هسته روی فرکانس 2.0 گیگاهرتز قفل شده‌اند. پس از نظر پردازنده مرکزی هم با تبلتی ضعیف‌تر از رقبا در این فهرست روبه‌رو هستیم. پردازنده گرافیکی آن برای بازی‌های قدیمی‌تری مانند Dead Trigger 2 عملکرد خوبی دارد ولی در بازی‌های جدید‌تر و با پردازش‌های گرافیکی پیچیده‌تر دچار افت فریم می‌شود.

مشکل بزرگ شاید حافظه RAM تبلت باشد که 2 گیگابایت بیشتر نیست. در مورد حافظه داخلی می‌توانید بین 16 گیگابایت و 32 گیگابایت انتخاب کنید. خوشبختانه امکان انتقال برنامه‌ها و بازی‌ها به حافظه جانبی microSD وجود دارد و تبلت تا 256 گیگابایت حافظه جانبی را پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی و سلفی به ترتیب حسگرهای 5 و 2 مگاپیکسلی دارند. باز هم یادآوری می‌کنیم که از تبلت‌ها انتظار دوربینی مانند گوشی‌های هوشمند نمی‌رود. دوربین اصلی این تبلت می‌تواند در نور مناسب عکس‌های قابل قبولی بگیرد. اما در طول شب اجسام در تصویر حتی قابل تشخیص نیستند. فیلم‌برداری فول اچ‌دی با نرخ 25 فریم بر ثانیه ممکن است. دوربین جلو می‌تواند با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند؛ اما در عکاسی نسبت به برادر بزرگ‌تر خود تفاوتی ندارد و از هیچکدام نمی‌توان انتظار عکس‌های باکیفیت داشت.

از طرفی اسپیکر تبلت 5 میلیونی Lenovo Tab M10، از نقاط قوت آن است. با اینکه تنها یک جفت بلندگو برای این تبلت قرار داده شده، صدای استریو کیفیت بالایی دارد. در حالت افقی اسپیکرها روی لبه بالایی قرار می‌گیرند و در این شرایط است که بهترین خروجی را دریافت خواهید کرد.

ظرفیت باتری تبلت 4850 میلی‌آمپر ساعت است که برای تبلتی با نمایشگر 10.1 اینچ، شاید کمتر از انتظار باشد. در استفاده روزمره و مرورگری وب/تماشای ویدیو، طول عمری باتری این تبلت با اختلاف قابل توجه‌ای از گلکسی تب A 10.1 کمتر است.

حسگر ۵ مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز می‌تواند نیاز ضروری را رفع کند و با رزولوشن فول اچ‌دی فیلم‌برداری می‌کند. اما f/2.2 برای عکاسی در شب بسیار باریک است. حسگر اصلی و حسگر دوربین سلفی در نور کم و شب عملاً بلا استفاده هستند. دوربین سلفی با رزولوشن اچ‌دی فیلم‌برداری می‌کند و می‌تواند برای تماس‌های تصویری مورد استفاده قرار گیرد.

نقاط مثبت

  • ویژگی‌های مناسب کودکان
  • درگاه USB-C
  • کیفیت صدای اسپیکر خوب
  • پشتیبانی از حافظه جانبی تا 256 گیگابایت با امکان انتقال اطلاعات و برنامه‌ها

نقاط منفی

  • باتری با ظرفیت کم
  • صفحه نمایش با روشنایی کم
  • بدنه پلاستیکی
  • 2 گیگابایت حافظه رم
  • نبود شارژ سریع
  • نسخه سیم‌کارت خور وجود ندارد

۴) تبلت هواوی میت پد T10

به عنوان آخرین تبلت این فهرست، محصول دیگری از شرکت هواوی، این بار از سری میت پد را داریم. میت پد T10 تبلت بسیار جذابی است و طرفداران زیادی در ایران دارد. در ادامه با هم چرایی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

تبلت تی 10 هواوی
تبلت 5 میلیونی Huawei MatePad T10

با اندازه صفحه نمایش 9.7 اینچی، این تبلت کوچک‌ترین نمایشگر را در مقایسه با سه محصول دیگر دارد. 450 گرم وزن آن با بدنه تمام فلزی (با استثنا نوار پلاستیکی) است که برای این تبلت مناسب به شمار می‌رود. حاشیه‌ها را می‌توان قابل قبول دانست؛ نه خیلی زیاد و قدیمی و نه خیلی کم. بدین ترتیب تبلت به خوبی روی دست می‌نشیند و حاشیه‌ها تکیه‌گاه مناسبی ارائه می‌کنند.

البته نقاط مثبت جذابی در طراحی این تبلت دیده می‌شود. درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون با وجود ضخامت ۷.۸۵ میلی‌متری، و دو اسپیکر استریو از برتری‌های این تبلت هستند که کمتر می‌توان در رقبا یافت. در حالت افقی، اسپیکرها روی لبه راست و چپ دستگاه قرار می‌گیرند؛ وضعیت ایده‌آل برای تماشای ویدیو و فیلم. با این حال انتظار صداهای مید شفاف یا بیس‌های عمیق از آن نداشته باشید. جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون برای اتصال با سیم وجود دارد.

نمایشگر ۹.۷ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰*۸۰۰ پیکسل، تراکم ۱۵۶ پیکسل بر اینچ را نتیجه می‌دهد. پیکسل‌ها قابل تا حدودی قابل تفکیک هستند و رزولوشن را هم نمی‌توان بالارده دانست. همانطور که از پنل‌های IPS انتظار داریم، زاویه دید ابل قبول است. در رابطه با روشنایی صفحه نمایش هم فداکاری‌هایی صورت گرفته و حتی روی بیشترین روشنایی، نمی‌توان زیر نور مستقیم خورشید از تبلت استفاده کرد. ویژگی‌های کاربردی و مفیدی برای این نمایشگر در نظر گرفته شده که تا حدودی ضعف‌ها را جبران می‌کند.

برای مثال، گواهی تایید از TÜV Rheinland آلمان تضمین می‌کند نمایشگر این تبلت از نور مضر آبی بری سلامت و راحتی چشم‌ها کم می‌کند. حالت کتاب‌خوان ویژگی خوب دیگر نمایشگر است که شرایطی مشابه کتاب برای راحتی چشم و حس آشنای نگاه کردن به کاغد ایجاد می‌کند.

تراشه مورد استفاده هواوی در این تبلت Kirin 710A هشت هسته‌ای می‌باشد. چهار هسته پرتوان آن را Cortex-A73 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف آن را Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز تشکیل می‌دهد. بنابراین میت پد تی 10از پردازنده نسبتا به روز ARM بهره می‌برد و می‌تواند امور روزمره را به شکل راضی کننده‌ای (تا جایی که 2 گیگابایت RAM کم نیاورد) انجام بدهد.

پردازنده گرافیکی هم از پس بازی‌های سبک به راحتی بر می‌آید. و همانطور که پیش‌بینی می‌کنید، در بازی‌های سنگین روی تنظیمات بالا یا حتی متوسط به مشکل بر می‌خورد.

نرم افزار به روز از دیگر نقاط مثبت این تبلت است. رابط کاربری EMUI 10.1 مبتنی بر اندروید 10 توسعه یافته و نسبت به نسخه‌های قبلی رابط کاربری، بهبودهای فراوانی دیده است. با این حال همچنان خدمات گوگل به علت تحریم‌ها روی محصولات هواوی قابل دسترسی نیستند و باید از گزینه‌های مشابه خود هواوی استفاده کنید. Appgallery که جانشینِ گوگل پلی است و روزانه به تعداد بازی‌ها و برنامه‌های موجود بر آن افزوده می‌شود.

باتری 5100 میلی‌آمپر ساعتی تبلت از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند و شارژ آن از صفر تا صد با آداپتور داخل جعبه بین 3 تا 4 ساعت طول می‌کشد. با انجام امور روزمره، کمی بازی سبک، تماشای ویدیو و مرورگری وب می‌توانید شارژدهی مناسبی از تبلت انتظار داشته باشید؛ اما تبلت 5 میلیونی میت پد تی 10 نمی‌تواند یک روز کامل در استفاده سنگین شما را همراهی کند.

بررسی کامل تبلت میت پد تی 10 را از اینجا مطالعه کنید.

نقاط مثبت

  • ویژگی‌های مناسب کودکان
  • طراحی خوب با بدنه فلزی
  • درگاه USB-C
  • اسپیکر استریو
  • قدرت پردازشی مناسب
  • نرم افزار به روز (اندروید 10)
  • پشتیبانی از حافظه جانبی تا 512 گیگابایت

نقاط منفی

  • باتری با ظرفیت کم
  • صفحه نمایش با روشنایی کم
  • نبود خدمات گوگل
  • 2 گیگابایت حافظه رم
  • نبود شارژ سریع
  • دوربین ضعیف

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱