بررسی میت پد تی ۸ هواوی

معرفی میت پد تی ۸: تبلت اقتصادی هواوی

با شیوع ویروس کرونا سبک زندگی در ابعاد مختلف دچار تحول شد اما یکی از بخش‌هایی که به کل دگرگون شد، بخش آموزش بود. با مجازی شدن بحث آموزش در کشور نیاز دانش آموزان و دانشجویان به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به نسبت افزایش یافت و اکثر افراد به دنبال خرید محصولی مقرون به صرفه و در عین حال کارآمد هستند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم به بررسی یک تبلت اقتصادی از شرکت هواوی به نام میت پد تی ۸ بپردازیم و در طول این بررسی به نکات مثبت و منفی موجود در این تبلت اشاره کنیم.

پیش از پرداختن به ادامه متن در نظر داشته باشید که این محصول یک تبلت اقتصادی به شمار می‌آید و از همین جهت نباید در هیچ زمینه‌ای انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشیم.

طراحی

با در نظر گرفتن قیمت کم این محصول در واقع با دستگاهی خوش ساخت با ظاهری مدرن روبرو هستیم. این تبلت ۳۱۰ گرم وزن و ۸.۶ میلی متر ضخامت دارد و از بدنه‌ی فلزی ساخته شده است. البته همه‌ی قسمت‌ها فلزی نبوده و در لبه‌ها شاهد استفاده هواوی از پلاستیک هستیم. قسمت پشتی این دستگاه طراحی بسیار ساده‌ای داشته و شامل نام شرکت هواوی و یک دوربین تکی می‌شود.

قاب جلویی این محصول هم از یک نمایشگر ۸ اینچی میزبانی می‌کند که حدود ۷۷ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. حاشیه‌های میت‌پد تی ۸ کم نیست ولی اگر قیمت محصول را مد نظر قرار داریم وجود این حاشیه‌ها کاملا منطقی به نظر می‌رسد. بالای این نمایشگر هم دوربین سلفی قرار گرفته که در قسمت مربوطه در مورد آن صحبت می‌کنیم.

قاب جلویی تبلت هواوی
قاب جلویی تبلت هواوی

با نگاهی دقیق‌تر به اطرف این دستگاه متوجه حضور میکروفون و دکمه‌های پاور و ولوم در لبه‌ی سمت راست، جک ۳.۵ میلی متری صدا و اسپیکر تکی در لبه‌ی بالایی، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی در لبه‌ی سمت چپ و در آخر درگاه micro usb در قسمت پایینی می‌شویم.

لبه‌ی سمت راست تبلت
لبه‌ی سمت راست تبلت

در کل باید گفت میت‌پد تی ۸ نسبت به قیمت اقتصادی که دارد از کیفیت ساخت و طراحی مناسبی برخوردار است و می‌شود آن را جزو مزایای این محصول به حساب آورد.

نمایشگر و امنیت

هواوی برای میت‌پد تی ۸ از یک نمایشگر ۸ اینچی از نوع IPS با نسبت ۱۶ به ۱۰ بهره برده است. این صفحه نمایش با داشتن رزولوشن‌ ۱۲۸۰×۸۰۰ تراکم ۱۸۹ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این تراکم پیکسلی آنقدر خوب نیست که با نگاه کردن از نزدیک به این صفحه نمایش متوجه پیکسل‌های آن نشوید ولی از طرفی بخاطر بحث قیمت نمی‌توان از هواوی بابت استفاده نکردن از رزولوشن Full Hd ایراد گرفت.

نمایشگر میت پد تی ۸
نمایشگر میت پد تی ۸

گذشته از این‌ها ولی کیفیت این نمایشگر رضایت بخش بوده و کنتراست و غلظت رنگ در سطح مناسبی قرار می‌گیرد و با وجود نور خوب صفحه نمایش مشکلی از جهت مشاهده محتوا در محیط‌های باز نخواهید داشت.

در بخش امنیتی مطابق انتظار خبری از حسگر اثرانگشت نیست و برای باز کردن قفل صفحه باید از روش‌های قدیمی‌تر الگو و پین و یا تشخیص چهره دو بعدی با استفاده از دوربین سلفی استفاده کنید. عملکرد و سرعت میت ‌پد در تشخیص چهره کاربر قابل قبول می‌باشد ولی توجه داشته باشید که این روش امنیت خیلی بالایی ندارد.

نرم‌افزار: فقدان سرویس‌های گوگل

میت‌پد تی ۸ در بخش نرم‌افزاری مشخصات جدید و به روزی داشته و از Emui 10 بر پایه‌ی اندروید نسخه ۱۰ بهره می‌برد. رابط کاربری اختصاصی هواوی ویژگی‌های خوب و کاربردی دارد و امکان شخصی سازی زیادی برای کاربران فراهم آورده است.

رابط کاربری Emui 10
رابط کاربری Emui 10

اما زمانی همه چیز کمی پیچیده می‌شود که بفهمید در این تبلت از گوگل پلی، جیمیل، یوتیوب، گوگل کروم و دیگر سرویس‌های گوگل خبری نیست. شاید در ذهن شما این سوال به وجود آید که خب چاره ساده است! می‌توان این برنامه‌ها را از طریق بازار و دیگر استور‌ها دانلود کرد، اما مسئله این است شما امکان اتصال اکانت به برنامه‌های مختلف گوگل را نخواهید داشت و این یعنی برنامه‌هایی نظیر جیمیل بی استفاده خواهند شد.

این که نبود سرویس‌های گوگل تا چه اندازه می‌تواند استفاده از این تبلت را تحت تاثیر قرار دهد مستقیما به نوع استفاده شما از آن برمی‌گردد ولی آنچه که کاملا مشهود است، نمی‌توان فقدان برنامه‌های گوگل را موضوع کوچک و ساده‌ای انگاشت.

البته هواوی برای جایگزینی سرویس‌های گوگل، سرویس HMS خود را راه اندازی کرده که می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید، اما به طور خلاصه باید گفت این سرویس به حدی کامل نشده که بتواند جایگزین کاملا مناسبی به حساب بیاید.

سخت افزار و صدا

میت‌پد تی ۸ قدرت خود را از تراشه مدیاتک MT8768 می‌گیرد. این تراشه که شامل پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (چهار هسته ۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته ۱.۵ گیگاهرتزی Cortex-A53) و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 می‌شود، قدرت مناسبی داشته و در کاهای روزمره می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

این تبلت در اجرا بازی‌های سبک هم عملکرد مناسبی دارد ولی قطعا نمی‌تواند عناوین سنگین را با کیفیت مناسب اجرا کند و البته انتظار هم نمی‌رود که محصولی با این قیمت قادر به انجام این کار باشد. به بیان ساده‌تر قدرت میت‌پد تی ۸ برای انجام کارهای معمول مانند گشت و گذار در اینترنت، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و … مناسب به نظر می‌رسد ولی در نهایت نباید انتظارات خود را از آن بالا ببرید.

رم ۲ گیگابایتی و مولتی تسکینگ نه چندان قوی
رم ۲ گیگابایتی و مولتی تسکینگ نه چندان قوی

این دستگاه در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم ساخته شده و خوشبختانه امکان افزودن کارت حافظه هم برای آن در نظر گرفته شده است. مقدار رم این تبلت برای اجرای چند برنامه همزمان و به اصطلاح مولتی تسکینگ مقداری کم به نظر می‌رسد و در استفاده هم این مقدار رم باعث می‌شود گاهی اوقات شاهد کندی هنگام جابجایی بین برنامه‌ها باشیم.

در بخش صدا هواوی برای میت‌پد تی ۸ یک اسپیکر تکی در لبه‌ی بالایی در نظر گرفته که حجم صدا و کیفیت خیلی خوبی ندارد و به نوعی برای گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم گزینه مناسبی نیست و شاید تنها در حد استفاده‌ی روزمره به کار آید.

اسپیکر تکی و نه چندان خوب
اسپیکر تکی و نه چندان خوب

دوربین

دوربین، تبلت، آن هم اقتصادی؟ این مشخصات قطعا به ما نوید دوربین‌هایی کاملا معمول را می‌دهند، چون به طور کلی دوربین بخش با اهمیتی از تبلت‌ها نیست، چه برسد به محصولی ارزان قیمت.

دوربین میت پد تی ۸
دوربین میت پد تی ۸

هواوی در میت‌پد تی ۸ از دو دوربین استفاده کرده است، یکی دوربین اصلی با سنسور ۵ مگاپیکسلی و دیافراگم F/2.2 و دیگری دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4. این دو دوربین قادر هستید در شرایط نوری بسیار مناسب تصاویری قابل قبولی ثبت کنند، این تصاویر صرفا قابل قبول بوده و جزئیات، رنج دینامیکی، کنتراست و شارپنس آن‌ها در حد متوسط یا پایین قرار دارد.

ولی در نهایت از آنجایی که افراد عکس‌های زیادی با تبلت‌ها ثبت نمی‌کنند، این دوربین‌ها برای ثبت گاه به گاه برخی سوژه‌ها می‌توانند راضی کننده باشند.

باتری

این تبلت از یک باتری با ظرفیت ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است که به گفته‌ی هواوی می‌تواند ۱۲ ساعت به پخش ویدئو و وب گردی بپردازد. این که تا چه حد این گفته می‌تواند صحت داشته باشد مشخص نیست، اما با توجه به حجم مناسب باتری و نمایشگر Hd و همچنین قدرت سخت افزاری نه چندان زیاد مطابق انتظار باتری این محصول باید شارژ دهی مناسبی داشته باشد.

هرچند که بخش زیادی از شارژ دهی هر دستگاهی به نوع استفاده از آن باز می‌گردد و نمی‌توان عدد دقیقی و کلی بیان کرد. نکته منفی این بخش سرعت شارژ پایین این تبلت است که با توجه به شارژر ۵ واتی و استفاده از درگاه micro usb حدود ۴.۵ ساعت زمان برای رسیدن به شارژ ۱۰۰ نیاز دارد که می‌تواند موضوع آزار دهنده‌ای باشد.

درگاه شارژ micro Usb
درگاه شارژ micro Usb

جمع‌بندی

درست است که میت‌پد تی ۸ در بعضی زمینه‌ها کم و کاستی دارد، ولی زمانی که قیمت پایین آن را در نظر بگیرید شاید بتوان برخی از این ویژگی‌ها را نادیده گرفت. این تبلت نمایشگر ۸ اینچی با نور و کیفیت مناسب داشته و طراحی مدرن و قابل قبولی دارد. هرچند که در صورت خرید باید با نبود سرویس‌های گوگل و شارژ کند آن کنار بیایید.

نگاه کلی به میت پد تی ۸

میت پد تی ۸ تبلتی اقتصادی از شرکت هواوی است که با داشتن ویژگی‌هایی مانند نمایشگر ۸ اینچی با نور و کیفیت مناسب، باتری و سخت افزار قابل قبول، طراحی به روز، استفاده از فلز در قاب پشتی و از همه مهم‌تر قیمت پایین به انتخاب مناسبی بدل شود.

7.4
نرم‌افزار
6.8
نمایشگر
7.5
طراحی
7.8
سخت افزار
7.2
دوربین
7
باتری
7.8
ارزش خرید
7.5
مزایا
  • نمایشگر با نور و کیفیت مناسب
  • طراحی مدرن و استفاده از فلز در قاب پشتی
  • شارژر دهی مناسب باتری
  • استفاده از اندروید ۱۰
معایب
  • نبود سرویس‌های گوگل
  • اسپیکر ضعیف
  • نبود نسخه با رم ۳
  • سرعت شارژ بسیار کم
3
3
0
2
0

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام
برای دانش آموز مناسبه
احتمال داره شگفت انگیز داشته باشین برای یلدا؟؟

مطالب بیشتر

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا...

معین کریمی time-alt ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

معرفی مناسب ‌ترین و بهترین تبلت ها برای دانش آموزان

انتخاب یک تبلت دانش آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اشتباه می‌تواند فرآیند...

معین کریمی time-alt ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

هوآوی در صدد تولید شارژر 100 واتی

تقریباً یک ماه پیش بود که آنر سری گوشی‌های آنر 50 خود را معرفی کرد که مدل آنر 50 پرو به همراه...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند هوآوی بند 6

مچ‌بند‌های هوشمند در چند ساله گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند. پیشرفتی که به بی‌رحم‌تر شدن این...

پارسا جهانبانی time-alt ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ عرضه هوآوی P50 به صورت رسمی تأیید شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و سری هواوی P50 بالاخره رونمایی خواهند شد، چراکه هوآوی به طور...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنچمارک چینی Master Lu ده رابط کاربری برتر را رتبه‌بندی کرد: اوپو در صدر، شیائومی، هوآوی و سامسونگ در قعر جدول

درحالی که به سرعت نیمی از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، رسانه‌ها و منابع ارزیابی...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ تیر ۱۴۰۰