دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8

دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8

با وجود این که شرکت های سازنده موبایل، پیشرفت های زیادی کرده اند؛ اما در بازار امروز همچنان تنور رقابت بین دو کمپانی اپل و سامسونگ داغ است. این رقابت مخصوصا در زمانی که محصول جدیدی از جانب این دو شرکت معرفی شود؛ داغ تر از همیشه می شود. اکنون نیز در زمان مشابهی به سر می بریم؛ چرا که دو کمپانی کره ای و آمریکایی از جدید ترین پرچمدار خود رونمایی کرده اند. گلکسی نوت 8 و آیفون X بدون شک دو مورد از بهترین گوشی های موجود در بازار می باشند که در اکثر زمینه ها، عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته‌اند. از آنجایی که این دو گوشی در زمینه هایی چون دوربین، نمایشگر، قدرت سخت افزاری و … عملکرد تقریبا مشابهی دارند و عموم خریداران از قدرت آن ها راضی خواهند بود، سعی داریم در این مقاله به نکات ریز‌تری بپردازیم. در این مطلب به دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 خواهیم پرداخت و بعد از آن نوبت به ذکر دلایل برتری گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون X خواهد رسید. در ادامه با سایمان دیجیتال همراه باشید.

آیفون 10 در برابر گلکسی نوت 8

خرید گلکسی نوت 8                                                             خرید آیفون X

 مشخصات

 Galaxy Note 8

 iphone X

 نمایگشر

 6.3 اینچ   |   سوپر امولد   |   1440×2960  5.8 اینچ   |   سوپر امولد   |   1125×2436

 نسبت تصویر

 18:5:9  19:5:9

 تراکم پیکسلی

 521  458

 پردازنده

 Snapdragon 835 / Exynos 8895  A11 Bionic

 گرافیک

 Adreno 540 / Mali-G71 MP20  Apple GPU (three-core graphics)

 حافظه رم

 6 گیگابایت  3 گیگابایت

 حافظه داخلی

 64 / 128 / 256 گیگابایت  64 / 256 گیگابایت

 دوربین اصلی

 دوگانه متشکل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی   دوگانه متشکل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی

 دوربین سلفی

 8 مگاپیکسل با دیافراگم f/1.7  7 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2

 سیستم عامل

 اندروید 7.1.1  ios 11

 باتری

 3300 میلی آمپر ساعت  2716 میلی آمپر ساعت

 

دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8

1. اسپیکر دوگانه:

آیفون 10 یکی از گوشی های سال 2017 محسوب می شود که در زمینه پخش صدا، عملکرد بسیار خوبی دارد. این گوشی به اسپیکر دوگانه مجهز شده است که یکی از آن ها در لبه پایین دستگاه و دیگری نیز در حاشیه بالای نمایشگر قرار دارد. استفاده از اسپیکر دوگانه باعث شده است که حجم صدای خروجی از آیفون 10، به مراتب بیشتر از گلکسی نوت 8 باشد و علاوه بر این، صدای خروجی حالت استریو نیز دارد که حس فراگیر تری را در اختیار می گذارد.

2. فلاش LED دوگانه:

فلاش ال ای دی قرار گرفته در پشت آیفون X در مجموع عملکرد بهتری از فلاش ال ای دی تک گانه به کار رفته در گلکسی نوت 8 دارد؛ چرا که این فلاش در مجموع نور بیشتری تولید می کند و علاوه بر این، باعث می شود که جزئیات بیشتری در هنگام عکسبردای در محیط های تاریک، ثبت شود. با میانبر قرار گرفته در صفحه قفل آیفون 10 هم می توان به راحتی این فلاش را روشن کرد.

3. موتور ایجاد لرزش (Taptice Engine) :

کلمه Taptice در واقه از ترکیب دو کلمه tap و haptice feedback ساخته شده است. با کمی دقت در نام این تکنولوژی، می توان دلیل استفاده اپل از این نام را درک کرد. این تکنولوژی در واقع باعث می شود که گوشی به بازخورد های لمسی متفاوت، لرزش های متفاوتی را نشان دهد. برای مثال در هنگام فشار دادن آیکون ها و یا اسکرول کردن در تقویم، حسی به کاربر منتقل می شود که تجربه بسیار بهتر و طبیعی تری از استفاده از اسمارتفون را در اختیار می گذارد. (ناگفته نماند که نوع دیگر این تکنولوژی در گلکسی نوت 8 نیز وجود دارد که عملکرد آن فقط به دکمه هوم محدود شده است).

4. لمس سه بعدی (3D Touch) :

یکی دیگر از دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 ، لمس سه بعدی است. حتما مستحضر هستید که شرکت اپل با معرفی گوشی آیفون 6 اس، نمایشگر های حساس به فشار را نیز معرفی کرد که بعد از آن در تمام پرچمداران این شرکت به کار گرفته شده است. این ویژگی بسیار مفید و کاربردی است و در مجموع، استفاده از گوشی را آسان تر می کند؛ چرا که از طریق آن می توان با فشار دادن روی آیکون برنامه ها، به میانبر ها دسترسی داشت و یا مثلا در هنگام اجرای بازی، می توان با فشار دادن صفحه، دستورات مختلفی را اجرا کرد که لذت بازی کردن را افزایش می دهد.

5. گزینه های بیشتر فیلم‌برداری:

آیفون 10 به لطف استفاده از پردازنده قدرتمند A11 Bionic قادر است فیلمبرداری 4K را با نرخ 60 فریم در ثانیه انجام دهد که این گزینه در گلکسی نوت 8 به 30 فریم در ثانیه محدود می‌باشد. همچنین آیفون 10 فیمبرداری صحنه آهسته را با رزولوشن 1080P ظبط می کند، در حالی که این رزولوشن در نوت 8 به 720P می رسد.

6. واقعیت افزوده:

مورد ششم از دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 ، واقعیت افزوده است. اپل در ios 11 توجه ویژه ای به واقعیت افزوده داشته است و آیفون 10 با داشتن دوربین دوگانه در پشت و سنسور سه بعدی در قسمت جلو، قادر است دنیای حقیقی را با دنیای مجازی ترکیب کند و نتیجه را در نمایشگر نشان دهد. از قابلیت های زیاد واقعیت افزوده می توان به اجرای بازی های واقعیت افزوده و یا استفاده از ابزار برای اندازه گیری اشاره کرد. (توضیح بیشتر در ویدئو)

7. تجربه بهتر اپلیکیشن ها:

توسعه دهندگان برنامه ها معمولا بروزرسانی های خود را سریع تر از اندروید، برای آی او اس آماده می کنند و در مجموع به نظر می رسد که برنامه های موجود در این اکو سیستم، تجربه بهتری را در اختیار می گذارند.

8. لوازم جانبی بیشتر:

همانند توسعه دهندگان نرم افزار ها، تولید کنندگان لوازم جانبی هم معمولا تنوع بیشتری را برای گوشی های آیفون نسبت به گوشی های اندرویدی در نظر می گیرند. به همین جهت لوازم جانبی موجود برای آیفون 10 تنوع بیشتری در مقایسه با لوازم جانبی موجود برای گلکسی نوت 8 خواهد داشت.

9. نمایندگی‌های رسمی بیشتر:

چنانچه مشکلی برای آیفون 10 پیش بیاید، به دلیل وجود هزاران نمایندگی رسمی اپل، می توان به راحتی آن را تعمیر کرد. (البته در حال حاضر، عکس این موضوع در کشور ایران حاکم می‌باشد.)

10. بروزرسانی های سریع‌تر سیستم عامل:

مورد ده از دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 ، دریافت سریع تر بروز رسانی ها می باشد. گوشی های آیفون معمولا بلافاصله بعد از انتشار بروزرسانی سیستم عامل، آن را دریافت می کنند؛ اما گوشی های سامسونگ چند ماهی پس از عرضه نسخه جدید اندروید، آن را دریافت می‌کنند.

11. پشتیبانی با مدت بیشتر:

اگر می خواهید از دستگاهی که خریداری کرده اید، چندین سال استفاده نمایید، آیفون 10 گزینه بهتری است؛ چرا که شرکت اپل برای مدت بیشتری گوشی های خود را پشتیبانی می‌کند. برای مثال گوشی گلکسی اس 4 سامسونگ که در سال 2013 معرفی شده است، آخرین بروزرسانی که دریافت کرده است، مربوط به سال 2015 می باشد که اندروید 5.0 می باشد و بعد از بروزرسانی دیگری برای این گوشی عرضه نشده است. از طرف دیگر در سال مشابه 2013 که شرکت اپل گوشی iphone 5s را معرفی کرده بود، اکنون در سال 2017 بروزرسانی ios 11 را دریافت کرده است که نشان می دهد شرکت اپل مدت بیشتری از شرکت سامسونگ صرف پشتیبانی از محصولات خود می کند.

12. ارزش فروش مجدد:

یکی دیگر از دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 ، ارزش بیشتر آن در هنگام فروش مجدد است. به دلیل پشتیبانی بیشتر شرکت اپل، تجربه نشان داده است که گوشی های آیفون در هنگام فروش مجدد، کمتر از سایر گوشی ها دچار افت قیمت می شوند.

13. ویژگی Tap to Top:

با این ویژگی با لمس کردن بالای نمایشگر، در منوی های طولانی می توان به سادگی به بالاترین قسمت برگشت. (توضیح بیشتر در ویدئو)

14. حالت پرتره:

درست است که هر دوگوشی گلکسی نوت 8 و آیفون 10 قادر به ثبت تصاویر پرتره هستند؛ اما آیفون 10 به دلیل استفاده از لنز true-depth در دوربین سلفی، قادر است عکس های سلفی پرتره نیز ثبت کند. (البته این ویژگی به طور نرم افزاری در بخش سلفی گلکسی نوت 8 هم وجود دارد که دقت آن پیین تر است.)

15. تنظیم آسان حالت صدای گوشی:

با کلید مخصوصی که در لبه سمت چپ آیفون 10 وجود دارد، به راحتی می توان آن را در دو حالت ویبره یا صدا، قرار داد.

16. راحتی استفاده با یک دست:

استفاده آسان با یک دست، یکی دیگر از دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 می باشد. در گوشی گلکسی نوت 8 به دلیل ابعاد بزرگتر، دسترسی به قسمت های بالای نمایشگر و البته سنسور اثر انگشت، در هنگام استفاده با یک دست، مشکل می باشد.

17. حالت کنترل خانواده:

با روشن کردن این ویژگی، گوشی محدودیت هایی را اعمال می کند و از طرفی کودکان نمی توانند تاریخچه مرورگر را پاک کنند.

18. برنامه imessage:

این برنامه علاوه بر فرستادن پیامک ها، امکانات دیگری در اختیار می گذارد. به عنوان مثال کاربران می توانند animoji های خود را از طریق این برنامه با کسان دیگری صاحب گوشی آیفون هستند در اشتراک بگذارند. (توضیح بیشتر در ویدئو)

19. جست و جوی آسان و سریع:

در منوی آیفون 10 با کشیدن انگشت به سمت پایین، می توان به راحتی اقدام به جست و جوی موارد دلخواه نمود.

20. نمایشگر True Tone:

در حقیقت نمایشگر اولد آیفون 10، ساخت شرکت سامسونگ می باشد و شرکت اپل با افزودن ویژگی اختصاصی خود با نام true tone به آن، در واقع آن را پیشرفته تر کرده است. این ویژگی باعث می شود که رنگ های به نمایش گذاشته شده در نمایشگر، بر اساس محیطی که گوشی در آن حضور دارد، تنظیم شود.

21. اشتراک رمز وای فای:

اجازه دهید این ویژگی را با زدن مثالی توضیح دهیم. فرض کنید شما در خانه خود مهمان دارید و آن ها قصد استفاده از وای فای شما را دارند؛ در این صورت لازم نیست که رمز وای فای را بگویید و کافی است از طریق آیفون 10 (که به همان وای فای وصل است) رمز وای فای را با آن ها به اشتراک بگذارید.

22. ویژگی attention aware:

ویژگی smart stay گوشی های سامسونگ را به خاطر دارید؟ این ویژگی باعث می شد که صفحه گوشی تا زمانی که کاربر در حال تماشای آن است، روشن بماند. ویژگی attentio aware آیفون 10 هم تقریبا داستان مشابهی دارد. با این ویژگی دوربین جلو تا زمانی که فرد را شناسایی نکند، اجازه نمایش محتویات نوتیفیکیشن ها را به گوشی نمی دهد.

23. نسخه پشتیبان کامل:

backup گوشی های آیفون اطلاعات بیشتری را در مقایسه با گوشی های سامسونگ، باز گردانی می کند.

24. continuity:

این ویژگی به هماهنگی بالای آیفون 10 با مک بوک و یا آیپد اشاره دارد. (توضیح بیشتر در ویدئو)

25. روش های بهتر برای وارد کردن متن:

با توجه به نمایشگر حساس به فشار آیفون 10، می توان کنترل راحت تری روی متن های تایپ شده داشت.

ویدئوی دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8

منبع :youtube

از نظر شما چه موارد دیگری می توانست به عنوان دلایل برتری آیفون X نسبت به گلکسی نوت 8 ذکر شود؟

۴ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ببخشید اشتباه تایپیدم 2000 دلار میشه 8 ملیون. و قیمت ایفون ایکس 1000 دلار من تقریبی گفتم. ممنون میشم تایید کنید

درسته ایفون از لحاظی بهتر از سامسونگیه. ولی سامسونگ هم بعضی برتری نسبت ب ایفون داره. و اینکه حقوق یک کارگر در امریکا نهایت 2000 دلار است / ک ب پول ریال بخواهیم حساب کنیم میشه 4 ملیون حالا دقیق حساب نمیکنیم. من ب شخصه اگر بخوام این ایفون رو بخرم باید 8 ماه کار کنم . مثلا حقوق من 900 تومنه. پس ارزش خرید برای ایرانی ها نداره . ب جاش گلکسی اس 8 رو بخواید امکانات حساب کنید میشه گفت 95 درصد امکانات یا بگیم 100 درصد داره. پس خرید این گوشی برای ایرانی ها اصلا کار درستی ب حساب نمیاد. چون واقعا پول ایران بی ارزشه و ……

به نظر بنده خرید ایفون ۱۰ هیچ توجیه اقتصادی نداره.قیمت ایفون ۱۰ با سامسونگ نوت ۸ اختلاف زیادی داره و همینطور شما فقط امکانات ایفون رو مثال زدید و امکانات نوت رو هیچ صحبتی در موردش نکردید. قلم s pen نوت ۸ دنیاییه واسه خودش.قلم نوت خیلی کاربردیه همچنین صفحه بزرگتر نوت واسه بعضیا اگه ضعفه وایه بعضیا مزیت. به شخصه از ایفون ۵ اس به بعد هیچ ایفونی به دل نمیشینه و شخصا ایفون ۷ پلاس رو اوایل عرضه خریدم و خیلی زود پشیمون شدم و دیگه هم به جز سامسونگ هیچ برندی رو نخواهم خرید.

هادی غنی‌زادگان
۵ دی ۱۳۹۶ در ۰۰:۰۳

با سلام. دوست عزیز این مقاله قسمت اول مقایسه این دو گوشی می باشد و در قسمت دوم که در آینده نزدیک آماده خواهد شد، به دلایل برتری گلکسی نوت 8 نسبت به آیفون X خواهیم پرداخت. سپاس از توجه و شکیبایی شما

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

نقد و بررسی گوشی S21 FE 5G

دو سال پیش سامسونگ در رویکردی متفاوت، نسخه اقتصادی‌تر پرچمداران سری S خودش را با پسوند جدید FE...

معین کریمی time-alt ۲۶ دی ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰