انواع بازی های موبایلی

انواع بازی های موبایلی ، سرگرم‌کننده در شرایط نبود کامپیوتر و کنسول بازی

بازی‌های کامپیوتری یکی از مهم‌ترین بخش‌های کامپیوترها، کنسول‌های بازی و موبایل‌ها هستند که می‌توانند کاربران را برای ساعت‌های طولانی مشغول کنند. در این بین، به‌خاطر دسترسی راحت‌تر به اسمارت‌فون‌ها و پیشرفت چشمگیر سخت‌افزار آن‌ها، انواع بازی های موبایلی نیز پیشرفت چشمگیری کرده است و در بین کاربران موبایلی، جایگاه خود را یافته‌اند. اسمارت فون‌ها در هر جایی همراه کاربر هستند و کاربر می‌تواند با چند لمس به بازی مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. در این متن سعی داریم انواع بازی های موبایلی را به شما معرفی کنیم تا شما هم بتوانید در اوقات فراغت خود بهترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید اوقات خود را به خوبی صرف کنید.

بازی‌های موبایلی از چند جنبه مانند زاویه دید، نوع بازی، نیاز به اتصال به اینترنت و پولی یا رایگان بودن تقسیم‌بندی می‌شوند که در این متن همه این دسته‌بندی‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

تقسیم‌بندی بازی‌های موبایلی از لحاظ اتصال به اینترنت

از این لحاظ انواع بازی های موبایلی به دو دسته عمده آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند. بازی‌های آنلاین، بازی‌هایی هستند که برای انجام‌شدن نیاز به اتصال اینترنت در گوشی دارند. به عبارت ساده‌تر، اگر اینترنت به تلفن همراه متصل نباشد، بازی موبایلی نیز پیش نخواهد رفت. دقیقا در نقطه مقابل، بازی‌های آفلاین موبایلی قرار می‌گیرند که برای تداوم روند بازی‌کردن، نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و بدون اینترنت هم می‌توانند کاربر را برای مدت‌ها سرگرم نمایند.

از جمله مهم‌ترین و پربازیکن‌ترین بازی‌های آفلاین می‌توان به بازی‌های شرکت ketchapp اشاره کرد. بازی‌های این استودیو بازی‌سازی با گیم‌پلی ساده ولی در عین حال جذاب می‌تواند بدون اینترنت نیز بازیکنان را برای ساعت‌های طولانی سرگرم کند.

برای دانلود بازی‌های استودیو ketchapp برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود بازی‌های استودیو ketchapp برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

از جمله بازی‌های مطرح آنلاین نیز می‌توانیم به بازی‌های شرکت سوپرسل اشاره کنیم. از چند سال پیش، این شرکت انواع بازی های موبایلی جذابی به کاربران عرضه کرده است که هم‌اکنون هم در ایران و در هر کشور دیگری، این بازی‌ها پلیر‌های بسیاری دارند. بازی‌هایی مانند کلش آف کلنز، کلش رویال و …. که ساخته این شرکت‌اند دارای جامعه پلیر بسیار گسترده‌ای هستند و اگر دوست ندارید برای ساعت‌ها منتظر آماده‌شدن و یافتن حریف برای بازی‌کردن باشید، بازی‌های سوپرسل مناسب شما هستند؛ چرا که افراد بسیار زیادی در سرتاسر دنیا در حال بازی‌کردن هستند و به همین منظور هم در تمام ساعات شبانه‌روز، امکان بازی‌کردن و یافتن حریف ممکن است.

برای دانلود بازی‌های شرکت سوپرسل برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود بازی‌های شرکت سوپرسل برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

تقسیم‌بندی بازی‌ها از لحاظ نوع بازی

نوع بازی یا گیم‌پلی بازی یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند انواع بازی های موبایلی را از هم جدا کند. بازی‌های بسیاری وجود دارند که در روند بازی، باید نفرات متعددی را بکشید، یا در سمت دیگر، بازی‌های پازلی مطرح هستند که نیاز به کشت‌وکشتار ندارند. این نوع تقسیم‌بندی شناخته‌شده‌ترین تقسیم‌بندی برای انواع بازی های موبایلی است.

بازی‌های اکشن

گیم‌های موبایلی اکشن، گیم‌هایی هستند که در روند بازی باید مانند فیلم‌های سینمایی هیجان‌انگیز، به مبارزه با دشمنان بپردازید. در این گیم‌ها، ابزار اصلی کاربر برای حفاظت از خود، اسلحه سرد مانند نیزه و شمشیر یا اسلحه گرم مانند مسلسل و اسلحه جیبی است. باید در نظر داشته باشید که برخی از این بازی‌ها آنلاین هستند و برخی هم آفلاین و باید با توجه به علاقمندی خود بین گیم‌های اکشن انتخاب مناسبی داشته باشید.

بازی‌های اکشن موبایلی
بازی‌های اکشن موبایلی

از جمله جدیدترین بازی‌های اکشن که آنلاین هم هست و دارای پلیرهای بسیاری است، COD Mobile است. این بازی که مدت زیادی از انتشارش نمی‌گذرد، بازی رایگان و اکشنی است و قادر است پلیرها را برای ساعت‌های متعدد مشغول نماید. اغلب انواع بازی های موبایلی اکشن به‌خاطر نیاز به سیستم سخت‌افزاری سنگین، در طول مدت، باعث گرم‌شدن گوشی می‌شوند و رفته‌رفته به تلفن همراه آسیب می‌زنند.

برای دانلود COD Mobile برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود COD Mobile برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

یکی دیگر از انواع بازی های موبایلی محبوب این دسته‌بندی مورتال کومبات است. اگر شما هم از زمان‌های گذشته به انجام بازی‌های مبارزه‌ای علاقمند بوده‌باشید، حتما اسم مورتال کومبات را در کنسول سگا یا حتی کامپیوتر شنیده‌اید. اکنون این بازی، برای تلفن‌های همراه نیز ارائه‌شده است و می‌توان در تلفن همراه هم آن را بازی کرد. این گیم، به شکل دوئل تن به تن است و برای پیروزی در میدان نبرد باید حریف مقابل خود را از بین ببرید.

برای دانلود مورتال کومبات برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود مورتال کومبات برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

در نهایت در مورد بازی‌های اکشن، باید این نکته را به‌خاطر داشته باشید که این بازی‌ها به‌خاطر خشن‌بودن دارای محدودیت سنی هستند و بهتر است توسط کودکان کم‌سن بازی نشوند.

بازی‌های مسابقه‌ای

بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی
بازی‌های مسابقه‌ای موبایلی

اگر شما از آن دسته از کاربران موبایلی هستید که می‌خواهید در تلفن همراه خود به راندن ماشین و موتور بپردازید، ما به شما انواع بازی های موبایلی مسابقه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. در این بازی‌ها، بدون دغدغه از آسیب‌زدن به محیط و ماشین و حتی خود راننده، می‌توانید وسیله نقلیه را به هر جایی بکوبید، با سرعت بالا رانندگی کنید یا در بازی برنده شوید.

نه تنها این بازی‌ها برای بزرگسالان مناسب هستند، بلکه برای افراد کم‌سن هم به‌خاطر نداشتن خشونت و کشت‌وکشتار مناسب هستند. از جمله بهترین بازی‌های مسابقه‌ای می‌توانیم به آسفالت ۹ اشاره کنیم که در متن بهترین بازی‌های آفلاین به معرفی آن پرداختیم. علاوه بر آسفالت ۹، می‌توانید بازی پرندگان خشمگین: حرکت را امتحان کنید. این بازی که بر مبنای بازی پرندگان خشمگین است، در بین انواع بازی های موبایلی مسابقه‌ای قرار می گیرد و حالت فانتزی دارد. این بازی رایگان است و هر کسی می‌تواند آن را تجربه کند.

برای دانلود Angry Birds: Go برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود Angry Birds: Go برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

بازی‌های پازلی

بازی‌های پازلی اسمارت فون‌ها
بازی‌های پازلی اسمارت فون‌ها

بازی‌های پازلی یا بازی‌های فکری از جمله محبوب‌ترین انواع بازی های موبایلی است. نکته جذاب این بازی‌ها، افزایش خلاقیت و تفکر انسان برای از بین‌بردن موانع بازی و عدم نیاز به سخت‌افزار باکیفیت برای اجراشدن است.

یکی از مطرح‌ترین انواع بازی های موبایلی پازلی، بازی ۲۰۴۸ است. در این بازی که از لحاظ ظاهری هم به شکل پازل طراحی شده‌است، شما باید اعداد مختلف را روی هم بگذارید و با جمع‌کردن آن‌ها به رکورد بالاتری دست یابید. این بازی برمبنای اعداد تقسیم‌پذیر بر ۲ طراحی‌شده است که پس از موفقیت چشمگیر آن، شرکت‌های مختلف بازی‌سازی اقدام به خلق بازی‌هایی دقیقا با همین گیم‌پلی ولی بر مبنای اعداد دیگر کردند.

برای دانلود بازی ۲۰۴۸ برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود بازی ۲۰۴۸ برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

بازی‌های بتل رویال

بازی‌های بتل رویال موبایلی
بازی‌های بتل رویال موبایلی

این نوع از گیم‌ها که چند سالی می‌شود که بازار بازی‌های موبایل را از دست سایر بازی‌ها گرفته‌اند، جذابیت بسیاری برای کاربران دارند و پلیرها برای انجام آن باید در میدانی جنگ قرار گیرند. این میدان جنگ است که ادامه حیات آن‌ها را تضمین می‌کند. هر چقدر در این میدان جنگ عملکرد خوبی داشته باشند، امتیازات بیشتری کسب می‌کنند و در نهایت می‌توانند پیروز میدان شوند؛ ولی اگر به خوبی بازی نکنند، به زودی توسط سایر بازیکنان از بین خواهند رفت.

اگر شما هم جزو پلیرهای بازی‌های موبایلی باشید، سه بازی بسیار مشهور این حوزه را می‌شناسید. این بازی‌ها فورتنایت، پابجی موبایل و COD Mobile هستند. پابجی موبایل و فورتنایت را در انواع بازی‌های پرطرفدار معرفی کردیم و کال آف دیوتی موبایل را نیز در اوایل این متن بررسی کردیم.

تقسیم‌بندی انواع بازی های موبایلی از لحاظ زاویه دید

اگر بخواهیم زاویه دید را به طور ساده معنی کنیم، باید بگوییم همان دیدی که کاربر از بازی دارد به عنوان زاویه دید مطرح است. به عبارت دیگر، اگر حین انجام بازی، پلیر فقط اسلحه شخصیت بازی را می‌بیند، این بازی، بازی اول شخص است. یا اگر حین بازی کردن، شخصیت کاملا نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند کل بدن شخصیت بازی را ببیند، این بازی سوم شخص است.

در نهایت، می‌توانیم به بازی‌های استراتژیکی اشاره کنیم. بازی‌های استراتژیکی یا بازی‌هایی که از بالا نمایش داده می‌شوند و هم دشمنان و هم هم‌تیمی‌ها در صفحه نمایش جای می‌گیرند، یکی از مرسوم‌ترین انواع بازی های موبایلی و در حالت کلی بازی‌های ویدیویی هستند که از دیرباز بین بازیکنان بازی‌های ویدیویی مرسوم می‌باشند. این بازی‌ها که نیاز به استراتژی قوی برای پیروز‌شدن دارند، در بین پلیرهای طرفداران مخصوص به خود را دارند.

یکی از مشهورترین انواع بازی های موبایلی استراتژیکی، بازی Fallout Shelter است. شرایط این بازی، با گیم‌های دیگر متفاوت است و برای بقای دوستان و هم‌تیمی‌های خود باید فکر هر چیزی باشید. شما باید غذای هم‌قبیله‌ای‌های خود را تامین کنید، باید آن‌ها را شاد نگه‌دارید، باید به آن‌ها کار دهید و در حالت کلی، باید با آن‌ها زندگی کنید.

برای دانلود بازی Fallout Shelter برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود بازی Fallout Shelter برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

بازی‌های سوم شخص موبایلی
بازی‌های سوم شخص موبایلی

 اغلب نفراتی که می‌خواهند بازی‌های موبایلی اکشنی را تجربه کنند، دوست دارند کاراکتر بازی را ببینند، تنوع لباس‌های او را ببینند و در حالت کلی، از حرکات بدن او حین مبارزه باخبر شوند. برای آن‌دسته از دوستان، بازی‌های سوم شخص توصیه می‌شود. از جمله انواع بازی های موبایلی سوم شخص بسیار جذاب باید به فورتنایت و پابجی موبایل اشاره کنیم.

این بازی‌ها بتل رویال هستند و دارای پلیرهای بسیار زیادی از سرتاسر جهان می‌باشند. لازم به ذکر است که پابجی موبایل، این قابلیت را به کاربر می‌دهد که بین زاویه دید اول شخص و سوم شخص، آن زاویه‌ای که مطلوبش است را انتخاب کند. این دو بازی را در متن بازی‌های پرطرفدار معرفی کرده‌ایم.

بازی‌های اول شخص موبایلی
بازی‌های اول شخص موبایلی

به عنوان آخرین دسته‌بندی برای زاویه دید بازی‌ها، باید به اول شخص اشاره کنیم. این بازی‌ها کاربران را در ارتباط مستقیم با محیط قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند کاربر به شخصه با محیط بازی در ارتباط باشد. نقطه مثبت این بازی‌ها در این است که اگر گلوله‌ای به کاراکتر بازی برخورد کرد، پلیر حس هم‌زادپنداری با کاراکتر بازی داشته باشد. یا به عنوان مثال، اگر شخصیت بازی به موفقیتی دست یافت، پلیر تصور کند که این خودش است که به موفقیت رسیده‌است.

یکی بهترین بازی‌های اکشن اول شخص می‌توان به ShadowGun Legends اشاره کرد. این بازی اول شخص از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است و به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

برای دانلود بازی ShadowGun Legends برای اندروید به این لینک مراجعه کنید.

برای دانلود بازی ShadowGun Legends برای اپل به این لینک مراجعه کنید.

تقسیم‌بندی انواع بازی های موبایلی بر اساس هزینه آن‌ها

انواع بازی‌های موبایلی ، برای ساخته‌شدن نیاز به تیمی قدرتمند دارند تا بتوانند بازی‌ها را به بهترین شکل ممکن بسازند و در مراحل بعدی از آن پشتیبانی کنند. برای اینکه هزینه این تیم پرداخت شود، بازی‌های ساخته‌شده به شکل پولی در بین کاربران عرضه می‌شود. البته، بازی‌هایی هم وجود دارند که رایگان هستند. به همین دلیل، می‌توان انواع بازی های موبایلی را به پولی و رایگان نیز تقسیم‌بندی کرد.

از جمله بهترین بازی‌های پولی می‌توان به ماین‌کرفت اشاره کرد. این بازی به طور کامل در متن بازی‌های آفلاین اندروید معرفی‌شده است. علاوه بر آن، برای دانلود ماین‌کرفت برای اپل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

یکی از بهترین بازی‌های رایگان موبایلی نینجای میوه‌ها است که می‌توانید به بررسی این بازی و لینک‌های دانلود آن از متن بازی های آفلاین اندروید دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن، برای دانلود نینجای میوه‌ها برای اپل می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

اگر بخواهید از بین انواع بازی های موبایلی ، یکی را انتخاب کنید، کدام نوع را انتخاب می‌کنید؟

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ایول که افلاین هم معرفی کردید .

مطالب بیشتر

هدفون گیمینگ چیست و بهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

لوازم جانبی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. این لوازم به بازیکن کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری...

معین کریمی time-alt ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بهترین بازی های فوتبالی 2021

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدا که خبری از گوشی‌های هوشمند یا حتی کامپیوتر و کنسول‌های پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

بهترین بازی های رایگان 2021

از جهان‌های فانتزی و به یادماندنی Genshin Impact, Dota 2 و League of Legends گرفته تا گیم پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

۹ مورد از برترین اپ های انحصاری آیفون

اپل همواره از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های خود بهترین را می‌خواهد و همین باعث شده است که گاهی اپ...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های انحصاری PS5 همراه با تاریخ انتشار

هر موقع صحبت از کنسول‌های پلی استیشن سونی می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، عناوین...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۶ بهمن ۱۳۹۹