بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

بهترین بازی های رایگان 2021

از جهان‌های فانتزی و به یادماندنی Genshin Impact, Dota 2 و League of Legends گرفته تا گیم پلی اکشن و سریع CoD Mobile و Warzone، برای خوش گذراندن در کنار دوستان‌تان همیشه نیازی به پرداخت پول نیست. روی هر پلتفرم که باشید، بهترین بازی های رایگان می‌توانند در سال 2021 تا ساعت‌ها سرگرم‌تان کنند.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

احتمالا با این غول قدیمی اما هم‌چنان محبوب پیسی گیمرها آشنایی دارید. از آنجایی که Dota 2 در سال 2021 روزانه صدها هزار بازیکن قدیمی و جدید جذب می‌کند، کمتر کسی پیدا می‌شود که آن را تجربه نکرده باشد. این درحالی است که 8 سال از انتشار بازی گذشته و فقط روی پلتفرم پیسی در دسترس است.

دو تیم پنج نفره از میان صدها قهرمان بازی انتخاب می‌کنند و پا به میدان نبرد می‌گذارند تا پایگاه تیم حریف را از بین ببرند. هر دو تیم به موج‌هایی از سربازان هدایت شده توسط هوش مصنوعی و ۳ برج در اطراف پایگاه خود دسترسی دارند. بازیکنان باید با تکیه بر این برج‌ها و قدرت منحصر به فرد شخصیت خود، بر حریف چیره شوند و با دست پر زمین نبرد را ترک کنند.

Dota 2 فقط یک بازی ساده نیست بلکه جایگاه خاصی در مسابقات eSports دارد؛ مسابقاتی که در آن‌ها بهترین بازیکنان از سراسر جهان بر سر جوایز ارزنده رقابت می‌کنند. این بازی با وجود قدیمی بودنش، به لطف گیم پلی پیچیده و اعتیادآوری که دارد یکی از بهترین بازی های کامپیوتر 2021 به شمار می‌رود و تا سالیان سال شاهد حضور قدرتمندش خواهیم بود.

بازی جهان باز و تمام آنلاین گنشین ایپمکت شباهت‌های زیادی با انحصاری بزرگ نینتندو سوییچ یعنی Legend of Zelda: Breath of the Wild دارد. به حدی که جایگزین لجند آف زلدا روی کامپیوتر، کنسول (پلی استیشن) و موبایل (اندروید و iOS) تلقی می‌شود؛ از موفقیت‌های این بازی می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازی موبایل سال در سال گذشته در مقابل بازی های جذاب دیگر اشاره کرد.

قبل از انتشار نسخه موبایلی بازی، قریب به 20 میلیون برای دانلود آن پیش ثبت نام کردند پس تعجب برانگیز نیست که در سال 2021 ده‌ها میلیون بازیکن فعال داشته باشد.

همچون بقیه آثار جهان باز ساعت‌ها غرق گشت زدن در دنیای زیبای بازی به اسم Teyvat خواهید بود که وسعت باورنکردنی‌ای دارد. اما علاوه بر آن، همواره به منابع مختلفی برای جمع آوری، پازل‌هایی برای حل کردن و باس‌هایی برای مبارزه برمی‌خورید تا بازی همیشه حس تازگی داشته باشد.

داستان اصلی Genshin Impact به تنهایی شامل کم و بیش 30 ساعت محتوای سرگرم کننده است. درضمن برای تجربه هرچه بهتر، این قابلیت را دارید که تمام بازی را در کنار دوستان‌تان تجربه کنید.

در صورتی که برای گذر آسان‌تر سختی های سال 2021 و دوران قرنطینه دنبال یک سرگرمی طولانی مدت و وقت گیر هستید پس بازی رایگان EVE Online در ژانر علمی تخیلی و MMORPG یکی از بهترین گزینه‌های. با وجود اینکه بازی قریب به 18 سال پیش منتشر شد، به لطف آپدیت‌های بزرگ و متداوم توانسته کامیونیتی خود را فعال نگه دارد.

برای طرفداران ژانر فضایی، غرق شدن در فضای ایو آنلاین بسیار آسان است. هر آنچه از تجربه پرواز سفینه‌ها و زندگی در فضا بخواهید را دارد. خصوصا اگر با تعدادی دوست و آشنا بازی کنید. هر عضو گروه می‌تواند نقش خاص خودش را ایفا کند.

از استخراج معدن برای به دست آوردن منابع مورد نیاز گرفته تا ساخت قوی ترین سفینه‌ها و مبارزه با بازیکنان دیگر، EVE Online تجربه‌ای طولانی مدت و پر از محتوا است. بنابراین اگر بازی‌ای می‌خواهید که روزی 15 دقیقه وقت کشی کنید، هیچ لذتی برایتان به ارمغان نمی‌آورد. اما اگر صبور باشید و فراتر از رابط کاربری و سیستم‌های گیج کننده بازی نگاه کنید، یک گیم پلی بی‌نظیر و جهانی وسیع با امکانات بی‌شمار خواهید دید.

جهان ایو آنلاین توسط بسیاری از گیمرها هنوز جزو بهترین جهان‌های مجازی به شمار می‌رود. ممکن است خاطراتی اینجا بسازید که تا سال‌ها فراموشتان نشود. چرا که برخلاف اکثر بازی‌های مشابه (MMORPG)، مرگ در این بازی عواقب سنگینی به همراه دارد. ممکن است دو هفته زمان واقعی صرف ساخت یک سفینه خوب بکنید اما به دلیل سر و کله زدن با بازیکنان دیگر برای همیشه نابود شود. البته همین ریسک‌ها و چالش‌های بازی هستند که در نهایت خاطرات شیرینی تقدیم‌مان می‌کنند.

مگر ممکن است صحبت از بهترین بازی های موبایل شود اما نام کالاف دیوتی موبایل ندرخشد؟ این بازی تجربه کلاسیک و آشنای بازی های کالاف دیوتی را رایگان و بدون نیاز به سخت افزار قوی روی گوشی موبایل شما به ارمغان می‌آورد. مُدهایی نام آشنا همچون Team deathmatch, Free for all و Bomb دارد که به لطف شمار زیاد بازیکنان، پیدا کردن مَچ هرگز زمان زیادی نمی‌برد.

البته در کنار همه این‌ها یک حالت بتل رویال همچون پابجی موبایل نیز دارد. چندی پیش آپدیت بزرگی برای بازی منتشر شد و بسیاری از سیستم‌های گیم پلی کالاف دیوتی Modern Warfare و Warzone را به بازی اضافه کرد؛ برای مثال لوداوت (loadout) برای مد بتل رویال و Gunsmith (شخصی سازی وسیع تفنگ‌ها) برای همه مدها.

بنابراین در صورتی که با گیم پلی وارزون آشنایی داشته باشید، هیچ جای سردرگمی در کالاف دیوتی موبایل باقی نمی‌ماند. درضمن نیاز به سخت افزار قوی ندارد و روی گوشی‌های میان رده بدون مشکل اجرا می‌شود. پس این بازی را همین الان برای اندروید یا iOS دانلود کنید و با دوستان‌تان به راحتی سرگرم صدها ساعت محتوای جذاب شوید!

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

براولهالا یک بازی اکشن دو بعدی است که در سال 2014 منتشر و با استقبال باوردنکردنی مواجه شد و همچنان جزو بهترین‌های 2021 تلقی می‌شود. براولهالا نمونه بارز بازی‌هایی است که یاد گرفتن‌شان آسان اما حرفه‌ای شدن در آن‌ها بسیار دشوار است. کل کنترل بازی شامل 3 دکمه می‌شود؛ دکمه ضربه سبک، ضربه سنگین، و جاخالی دادن (البته علاوه بر دکمه‌های حرکتی)

Brawlhalla به حدی محتوای جذاب دارد که توانسته سراسر همه پلتفرم‌ها بیش از 50 میلیون بازیکن فعال داشته باشد. بیش از 50 شخصیت دوست داشتنی که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. انواع گیم مد همچون مبارزه 1v1 و 2v2 دارد که سراسر مپ‌های متنوع بازی انجام می‌شوند. همچنین گاها شاهد همکاری بازی با فرنچایزهای بزرگ مثل WWE یا Ben 10 هستیم.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

وقتی پای بازی‌های ورزشی به میان بیاید، کمپانی Electronic Arts سازنده بهترین بازی‌های این ژانر به شمار می‌رود؛ به خصوص روی پلتفرم موبایل که تقریبا هیچ رقیبی ندارد.

نسخه موبایلی فیفا برای مدت‌ها با نام FIFA Soccer شناخته می‌شد. تا این‌که کمپانی EA تصمیم گرفت با جدیت بیشتری نسبت به این بازی عمل کند و نام آن را به FIFA Mobile داد. در پی این تغییر، فیفا موبایل اکنون پابه‌پای نسخه‌های کنسول و کامپیوتر پیش می‌رود. یعنی تم سالانه آنها، همراه با محتوای جدیدِ هر سال روی این بازی نیز پیاده سازی می‌شود.

البته گیم پلی فیفا موبایل خیلی با فیفای کنسول و کامپیوتر تفاوت دارد. به این صورت که قرار نیست مسابقات عادی فوتبال را بازی کنید. مراحل به طور کلی به دو دسته‌ی «تمرینات روزانه» و «رویدادهای حمله» تقسیم می‌شوند. تمرینات روزانه، مراحلی چند ثانیه‌ای برای تقویت قدرت بازیکنان هستند.

رویدادهای حمله نیز قسمت چندنفره بازی است و به این صورت عمل می‌کند که دو بازیکن به صورت همزمان و طی دو نیمه‌ی 45 ثانیه‌ای باید تلاش کنند بیشترین میزان گل را به حریف هوش مصنوعی خود بزنند. سپس تعداد گل‌ها مقایسه می‌شوند و هر کسی امتیاز بیشتری داشته باشد، برنده میدان خواهد بود.

بنابراین اگر دنبال یک تجربه کامل از فیفا روی موبایل هستید، این بازی ناامیدتان می‌کند. اما در صورتی که طرفدار سرسخت فوتبال باشید و نتوانید دوری از این ورزش دوست داشتنی را تحمل کنید، پس FIFA Mobile یک گزینه خیلی خوب و رایگان برای‌تان خواهد بود.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

کالاف دیوتی وارزون اولین و تنها نسخه free-to-play یا همان رایگان از این مجموعه معروف و دوست داشتنی است که سال گذشته منتشر و با استقبال چشمگیری مواجه شد. این بتل رویالِ 150 نفره جزو بهترین عناوین Call of Duty و بهترین بازی‌های کامپیوتر و کنسول به شمار می‌رود. طبق آمار رسمی کمپانی اکتیویژن، Warzone تاکنون موفق به جذب بیش از 100 میلیون بازیکن شده است.

استودیو Infinity Ward با افزودن راه‌های مختلف برای ریسپاون (زنده شدن) و حذف سیستم‌های پیچیده لوت در بازی‌‌های بتل رویال دیگر، موفقیت چشمگیری در این رقابت دشوار به دست آورد. وارزون تجربه‌ای ساده از ژانر اعتیادآور بتل رویال است که برای صدها ساعت می‌تواند کاربر را میخکوب کند.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

کمتر کسی پیدا می‌شود که با بازی Fortnite آشنایی نداشته باشد. فورتنایت بیش از 350 میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد و سالانه بیش از 125 میلیون نفر به تجربه بازی می‌پردازند. بنابراین قرار دادن آن در فهرست بهترین بازی های رایگان سال 2021 دور از انتظار نیست؛ اگر تابه‌حال تجربه‌اش نکرده اید، همین حالا می‌توانید به رایگان روی کامپیوتر، موبایل یا کنسول نصب کنید.

فورتنایت 3 حالت مختلف برای بازی دارد، اما محبوب‌ترین گیم مد بازی با اختلاف همان حالت بتل رویال است. در این مُد، 100 بازیکن در مقابل هم قرار می‌گیرند و مبارزه می‌کنند تا آخرین نفر یا تیم باقی مانده باشند. علاوه بر انواع اسلحه، وسیله نقلیه و مواد منفجره، قابلیت ساخت و ساز نیز نقش چشمگیری در برنده شدن ایفا می‌کند.

شایان ذکر است که در پی دعوای میان کمپانی اپیک گیمز و اپل، فورتنایت دیگر روی iOS نصب شدنی نیست. همچنین از فروشگاه گوگلی پلی نیز حذف شده و برای نصب بازی روی اندروید، باید از طریق یک دستگاه اندرویدی وارد لینک زیر شوید.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

سری بازی‌های Shadow Fight را با شخصیت‌های سایه‌ای شکل می‌شناسیم. طرفداران ژانر مبارزه‌ای به خصوص با نسخه دوم خاطرات فراوانی دارند. در نسخه سوم، این فرنچایز به سمت گرافیک رنگی و گیم پلی نقش‌آفرینی‌تر قدم برداشت. به این ترتیب کسانی که گرافیک سایه‌ای نسخه‌های قبلی برای‌شان مورد پسند واقع نشده بود، می‌توانند از شادو فایت 3 لذت کامل ببرند. این بازی فایتینگ تک نفره درست مثل بازی‌های قبلی فرنچایز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

در کنار تغییرات خوب گرافیکی، شاهد تغییرات گیم پلی از جمله نقشه بزرگ (محیط‌های متنوع مبارزه) و شخصی سازی خیلی بهتر هستیم. آزادی در شخصی سازی و انتخاب تجهیزات واقعا بهتر شده است. اسلحه و زره خود را از میان ده‌ها مدل مختلف می‌توانید انتخاب کنید. همچنین این دفعه نسبت به گذشته تاکید بیشتری بر داستان دیده می‌شود.

بهترین بازی های رایگان کامپیوتر و موبایل و کنسول سال 2021

البته اگر دنبال تجربه‌ای چندنفره از سری شادو فایت هستید، شادو فایت آرنا را پیشنهاد می‌کنیم. این بازی جدیدترین نسخه از این سری است که با نام Shadow Fight Arena منتشر شده و برخلاف تمام نسخه‌های قبلی، روی مبارزات چندنفره تاکید دارد. این بازی هم اکنون روی کامپیوتر و اندروید در دسترس است و لایق آن است که جزو بهترین بازی های رایگان سال 2021 محسوب شود.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

هدفون گیمینگ چیست و بهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

لوازم جانبی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. این لوازم به بازیکن کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری...

معین کریمی time-alt ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بهترین بازی های فوتبالی 2021

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدا که خبری از گوشی‌های هوشمند یا حتی کامپیوتر و کنسول‌های پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

۹ مورد از برترین اپ های انحصاری آیفون

اپل همواره از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های خود بهترین را می‌خواهد و همین باعث شده است که گاهی اپ...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های انحصاری PS5 همراه با تاریخ انتشار

هر موقع صحبت از کنسول‌های پلی استیشن سونی می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، عناوین...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

بهترین بازی های اکشن برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS

روز به روز بازی‌های ویدیویی موبایل جای بیشتری در دنیای سرگرمی ما به خود اختصاص می‌دهند....

پارسا جهانبانی time-alt ۲ بهمن ۱۳۹۹