کنترل زمان استفاده از گوشی

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از گوشی به نظر متناقض برسد. اما در این روزگار هیچکس نمی‌تواند به طور کامل اعتیاد به گوشی خود را ترک بکند. به علاوه اپلیکیشن‌های مفید و جذابی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند وابستگی خود را مدیریت کنید. پس شبیخون بزنید و با این اپ‌ها، مدیریت زمان استفاده از موبایل را بدست بگیرید.

شبکه‌های اجتماعی به خوبی می‌دانند چگونه کاربر را جذب کنند و ساعت‌ها مشغول نگه دارند. اپلیکیشن Channel با در نظر گرفتن همین خصوصیت اپلیکیشن‌ها طراحی شده است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد ویژگی‌های حواس‌پرت ‌کن برنامه‌ها را خاموش کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشد. این ویژگی‌ها شامل خاموش کردن استوری‌های اینستاگرام و پیشنهادهای یوتیوب می‌شوند. در حال حاضر Channel از اپلیکیشن‌های زیر پشتیبانی می‌کند.

  • Amazon
  • Amazon Prime Video
  • Facebook
  • Linkedin
  • Netflix
  • Slack
  • YouTube
  • بازی‌ها: Candy Crush, Clash of Clans, Fortnite
  • شبکه‌های مجازی: Instagram, Pinterest, Snapchat, Tik Tok, Twitter
  • برنامه‌های استریم: HBO, Hulu
  • ابزارها: Gmail, Google Maps, Reddit, Spotify, Uber, WeChat

برایتان سخت است گوشی را کنار بگذارید و چند ساعتی را به کار اختصاص دهید؟ اپلیکیشن Forest روش جالبی برای کنترل زمان استفاده از گوشی دارد. هر زمان می‌‌خواهید تمرکز کنید، در Forest یک درخت مجازی خواهید کاشت. این اپلیکیشن سعی می‌کند از طریق ایده‌ی دوست داشتنی کاشت درخت، شما را به مدیریت هرچه بهتر زمان استفاده از موبایل دعوت کند.

هرچه زمان بیشتری بگذرد بدون این‌که از اپلیکیشن خارج شوید و سراغ برنامه‌های دیگر گوشی بروید، درخت دلخواه شما بزرگ‌تر و پر بارتر خواهد شد. با Forest همزمان زمان استفاده از موبایل را مدیریت می‌کنید، به کار خود می‌رسید و یک بیشه پربار و زیبا می‌سازید. درضمن در صورت استفاده طولانی مدت از Forest، می‌توانید سکه‌های درون برنامه را خرج کاشت یک درخت واقعی کنید!

  • ایجاد انگیزه برای کنترل زمان استفاده از گوشی
  • می‌توانید جنگل بامزه خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و رقابت کنید.
  • به خاطر تمرکزتان، درخت‌های جدید و جایزه‌های دیگر دریافت کنید.
  • اپلیکیشن‌هایی که نیاز دارید را در لیست سفید (Whitelist) برنامه قرار دهید تا به درخت‌تان آسیب نزنند.

به لطف رابط کاربری بسیار زیبا و امکانات خوبش، Flipd می‌تواند دستیار فوق‌العاده‌ی شما در کنترل زمان استفاده از گوشی باشد. وقتی نرم افزار را فعال می‌کنید به صورت خودکار اطلاعات جالب و مفیدی جمع آوری می‌کند و در آخر به شما نمایش می‌دهد. مثلا نشان می‌دهد طی هفت روز اخیر چه مقدار زمان برای کارهای مختلف از جمله مطالعه، تمرکز، ورزش و خواب صرف کرده‌اید. چند دفعه از برنامه استفاده کرده‌اید و تا چه میزان پشت کار داشته‌اید. می‌توانید هدفی برای خود تعیین کنید و طبق آن هدف پیش بروید تا به نتیجه دلخواه برسید.

برتری این نرم افزار نسبت به بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه، این است که می‌توانید گروه بسازید یا عضو شوید. از این طریق فعالیت دوستان‌تان را می‌بینید و به صورت تیمی جلو می‌روید. در ضمن هر روز پیامی الهام بخش از اشخاص بزرگ در انتظارتان خواهد بود. انواع صدای آرام بخش طبیعت همچون باران و دریا برای خواب یا تمرکز بهتر دارد تا بر لذت تجربه شما بیافزاید.

  • از طریق ویژگی Full Lock تمامی نرم افزار‌ها و بازی‌های حواس پرت‌کن را مخفی کنید.
  • زمانی تعیین کنید تا Flipd به شما یادآوری کند که زمان تمرکز فرا رسیده است. البته خود نرم افزار هرازگاهی این‌کار را انجام می‌دهد.
  • خود را به چالش بکشید و با رسیدن به اهداف خود، با کاربران دیگر یا دوستانتان در جدول‌های روزانه، هفتگی و ماهانه رقابت کنید.
  • اطلاعاتی همچون میزان زمان دقیق استفاده از Flipd، شما را به تمرکز هرچه بیشتر دعوت می‌کند.

اگر دنبال اپلیکیشنی هستید که دسترسی به اپلیکیشن‌ها و سایت‌های حواس پرت‌کن را به نحو احسن قطع کند، بیش از این نگردید! AppBlock صرفا با همین هدف ساخته شده و بهتر از نرم افزارهای مشابه عمل می‌کند. البته به جز این هیچ قابلیت دیگری ندارد.

اپ‌بلاک به شما اجازه می‌دهد هر نرم افزار و وب‌سایت دلخواهی را تحت شرایط معین مسدود کنید. برای مثال دوست دارید سر کلاس آنلاین حواس‌تان به اینستاگرام و تلگرام پرت نشود. پس تعیین می‌کنید که هر روز کاری طی فلان بازه زمانی، تمام اعلانات این دو نرم افزار غیر فعال شوند و قادر به اجرای آنها نباشید. این تنظیمات برای دفعات بعدی به راحتی قابل دسترسی خواهند بود. درضمن می‌توانید آن‌ها را بر اساس گزینه‌هایی غیر از زمان همچون موقعیت، اتصال اینترنت یا حتی ترکیبی از همه انتخاب کنید.

کار با AppBlock به لطف رابط کاربری زیبایش بسیار آسان است. علاوه بر استفاده شخصی، می‌توانید از آن برای کنترل زمان استفاده فرزندتان از گوشی بهره ببرید. برای مثال فقط در ساعات مشخصی از روز بتواند با گوشی‌اش بازی کند یا به طور کلی به سایت‌های مشخصی دسترسی نداشته باشد.

  • اعلانات و دسترسی به اپ‌ها و سایت‌های مورد نظر خود را مسدود کنید.
  • در شخصی سازی تنظیمات مختلف، آزادی عمل بالایی می‌دهد.
  • به لطف رابط کاربری منظم، هیچ دشواری موقع استفاده حس نمی‌کنید.

در مقایسه با نرم افزارهای مشابه ترک اعتیاد به گوشی، Space توسط میلیون‌ها کاربر سراسر جهان به عنوان یکی از ساده‌ترین آنها یاد می‌شود. قابلیت‌های فراوانی ندارد اما نقطه قوتش همین است. کافی است آن را اجرا کنید و به کار و زندگی خود بپردازید. در آخر روز می‌بینید به چه دستاوردهایی رسیده‌اید. مواردی همچون استفاده کمتر از ۱ ساعت، رسیدن به هدف روزانه و بهترین عملکرد در مقایسه با دوستانتان، برخی از دستاودرهای الهام‌بخشی هستند که Space آنها را ضبط می‌کند و نمایش می‌دهد.

  • با نقل قول‌های انگیزه بخش روز خود را آغاز کنید. هر روز تحقیقات علمی‌ای راجع به ترک اعتیاد به گوشی توسط تیم Space گلچین می‌شود.
  • عملکرد خود را با دوستان یا کاربران سراسر جهان مقایسه کنید. به راحتی ببینید از بین دوستان چه کسی بیشتر میزان استفاده از گوشی‌اش را کنترل کرده است.
  • اطلاعات دقیق روزها، هفته‌ها و ماه‌های گذشته جمع آوری و ضبط می‌شوند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که بدانید در ترک اعتیاد به گوشی به چه میزان موفق بوده‌اید

همگی خوب می‌دانیم که اعتیاد به شبکه‌های مجازی منجر به اتلاف چشمگیر وقت‌مان می‌شود. اما آیا تابه‌حال برایتان سوال پیش آمده که دقیقا چه میزان وقت هدر می‌رود؟ منظور کم و زیاد نیست، بلکه اطلاعاتی همچون روزی ۵ ساعت و هفته‌ای ۳۵ ساعت است. StayFree به شما نشان می‌دهد که دقیقا به چه میزان از هر نرم افزار استفاده کرده‌اید. چقدر داخل آن‌ها بوده‌اید و چند بار اجرای‌شان کرده‌اید. احتمالا شما هم وقتی برای اولین بار به پاسخ این سوال دست بیابید، شوکه خواهید شد!

علاوه بر این، StayFree تغییرات دقیق طی فواصل زمانی مشخص را به اطلاع‌تان می‌رساند. برای این‌کار به مرور اطلاعات جمع آوری می‌کند پس هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، بهتر نتیجه می‌دهد. میانگین استفاده روزانه، میزان استفاده امروز و کاهش یا افزایش نسبت به روزهای گذشته، برخی از اطلاعاتی هستند که StayFree با ارائه آنها شما را در مدیریت زمان استفاده از موبایل یاری می‌کند.

  • آلارم تنظیم کنید تا هر موقع بیش از حد معین داخل اپلیکیشنی بودید، به شما یادآوری شود.
  • میانگین استفاده روزانه شما از هر اپلیکیشن را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید اعتیاد خود را با کاربران دیگر مقایسه کنید.
  • به لطف اطلاعات دقیق و متنوع نرم افزار، بهتر از همیشه قادر به برنامه ریزی و مدیریت خواهید بود.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ممنون از این مطلب کاربردی

مطالب بیشتر

هدفون گیمینگ چیست و بهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

لوازم جانبی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. این لوازم به بازیکن کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری...

معین کریمی time-alt ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بهترین بازی های فوتبالی 2021

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدا که خبری از گوشی‌های هوشمند یا حتی کامپیوتر و کنسول‌های پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

بهترین بازی های رایگان 2021

از جهان‌های فانتزی و به یادماندنی Genshin Impact, Dota 2 و League of Legends گرفته تا گیم پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

۹ مورد از برترین اپ های انحصاری آیفون

اپل همواره از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های خود بهترین را می‌خواهد و همین باعث شده است که گاهی اپ...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های انحصاری PS5 همراه با تاریخ انتشار

هر موقع صحبت از کنسول‌های پلی استیشن سونی می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، عناوین...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

بهترین بازی های اکشن برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS

روز به روز بازی‌های ویدیویی موبایل جای بیشتری در دنیای سرگرمی ما به خود اختصاص می‌دهند....

پارسا جهانبانی time-alt ۲ بهمن ۱۳۹۹