نقد و بررسی گیر آیکون ایکس 2018

نقد و بررسی گیر آیکون ایکس 2018

سامسونگ را می توان جزو اولین شرکت هایی دانست که اقدام به ساخت هدفونی کاملا بی سیم نمود. اولین نسخه این هدفون، یعنی گیر آیکون ایکس سال گذشته معرفی شد که  با برخی ایرادات در زمینه باتری و اتصال وای فای رو به رو بود. اکنون نسخه جدید این هدفون با نام گیر آیکون ایکس 2018 و اعمال بهبود ها، وارد بازار شده است و به معنای واقعی کلمه این هدفون ها را می توان “بی سیم” خواند. true wireless یا بی سیم واقعی به این معنی است که این هدفون حتی برای متصل شدن به خودش، نیازی به سیم ندارد و تنها از طریق قرار دادن هدفون‌ درون شارژر، آن‌ را شارژ می‌کنید.

گیر آیکون ایکس 2018

 

ظاهر گیر آیکون ایکس 2018 بسیار مشابه نسخه اولیه است. این هدفون ها همانند ایرپاد های اپل ظاهر بلندی ندارند اما در عوض بدنه آن ها ضخیم تر است. گیر آیکون ایکس جدید در سه رنگ مشکی، خاکستری و صورتی به بازار عرضه شده است که ظاهر آن ها برخلاف نسخه اولیه، کاملا یکنواخت است و هیچگونه تضادی در طراحی آن ها وجود ندارد. این مورد کاملا سلیقه ای است و ممکن است برخی افراد وجود تضاد های کوچک در نسخه اولیه را بیشتر بپسندند. اما در حالت کلی می توان گفت که طراحی این محصول در یک کلمه عالی است. برای طراحی هدفون‌ کاملا بدون‌سیم، شما باید تمام تکنولوژی‌های موجود از جمله درایورهای صدا، باتری، میکروفون و دیگر قطعات را درون فضای بسیار کوچکی قرار دهید که سامسونگ موفق شده است با یک مهندسی بی‌نظیر، تمام این قطعات را درون Gear IconX قرار دهد.

 

جایگیری و راحتی

سامسونگ برای راحتی و جایگیری بهتر این هدفون در گوش افراد مختلف، سه سر گوشی و سه حلقه ژله ای با اندازه های مختلف درون جعبه قرار داده است. پس از پیدا کردن اندازه مناسب، گیر آیکون ایکس 2018 ، به خوبی درون گوشی قرار می گیرد و احتمال افتادن آن، بسیار کم است. بنابراین می توان از آن در هنگام جلسات ورزشی مختلف، بدون نگرانی از افتادن، استفاده کرد. در مورد راحتی هدفون ها هم باید گفت که در ابتدا ممکن است گوش افراد با سر گوشی های پیش فرض، اذیت شده و نتوانند از آن ها برای مدت طولانی استفاده کنند؛ اما با تغییر دادن سرگوشی ها و حلقه ها، این موضوع نیز قابل حل می باشد.

گیر آیکون ایکس 2018

برای کنترل کردن این هدفون، یک پد لمسی چند منظوره، در نظر گرفته شده است. استفاده از این روش برای کنترل هدفون و انجام دادن کار های مختلف، بسیار جالب بوده و یاد آور فیلم‌‌های تخیلی می باشد؛ اما در استفاده از آن ها باید کمی دقت داشت. یک بار ضربه، آهنگ را متوقف می‌کند. دو بار ضربه، به آهنگ بعدی می‌رود. سه ضربه، آهنگ قبلی و نگه داشتن انگشت روی تاچ‌پد، دستیار صوتی شما را فعال می‌کند. البته اگر در حال پخش آهنگ از روی خود حافظه داخلی آیکون ایکس هستید، می‌توانید با دوبار ضربه زدن و نگه داشتن، به لیست پخش بعدی بروید و همچنین با سوایپ رو به بالا یا پایین، صدا را تنظیم کنید. نکته منفی که در اینجا می توان به آن اشاره کرد، این است که ممکن است در هنگام تنظیم کردن هدفون در داخل گوش برای دستیابی به راحتی بیشتر، به طور نا خودآگاه دستورات مختلفی از طریق پد لمسی ایجاد شود.

گیر آیکون ایکس 2018

گیر آیکون ایکس 2018

جعبه شارژ

همانطور که می دانید، هدفون های کاملا بی سیم برای شارژ شدن باید داخل کیس یا جعبه قرار گیرند که گیر آیکون ایکس 2018 نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. کیس گیر آیکون ایکس طراحی مینیمال و ساده ای دارد و برای یکنواختی بیشتر، رنگ آن کاملا مشابه رنگ هدفون ها می باشد. نکته منفی که در مورد این کیس وجود دارد، این است که فقط قادر است یک بار هدفون های گیر آیکون ایکس 2018 را شارژ نماید و از این منظر نمی توان آیکون ایکس را در دسته بهترین ها قرار داد. برای توضیح بیشتر، بهتر است بدانید که ایرپادهای اپل با این که کیس کوچکتری از گیر آیکون ایکس دارند، می توانند تا 4 بار به وسیله کیس شارژ شوند؛ اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که نسخه سامسونگی، دستگاه مقرون به صرفه تری به لحاظ قیمت است.

 

باتری

در زمینه شارژدهی باتری باید به این نکته اشاره داشته باشیم که گیر آیکون ایکس 2018 نسبت به نسخه گذشته به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. اگر موسیقی را از طریق بلوتوث پخش می کنید، در این حالت گیر آیکون ایکس جدید قادر است با یک بار شارژ، تا 5 ساعت دوام بیاورد که با رقم ایرپادهای اپل برابر می باشد. جالب است بدانید که نسخه اول گیر آیکون ایکس با یک بار شارژ قادر بود تا یک و نیم ساعت به پخش موسیقی بپردازد.

One of the cool features of the IconX is they have onboard memory, almost 4 GB, which allows you to store music right there on these tiny earbuds. This is great if you want to go running — or practice any long-distance sport — and don't want to bring your phone with you. In this mode, the IconX 2018 can actually go for up to 7 hours non-stop.

یکی از ویژگی های جالب دیگر Gear Icon X 2018، حافظه داخلی 4 گیگابایتی آن می باشد که امکان گوش داد به موسیقی بدون نیاز به تلفن همراه را فراهم می کند. این ویژگی بسیار مفید و کاربردی خواهد بود، چرا که در هنگام پرداختن به ورزش هایی مانند دو و … نیازی برای به همراه داشتن گوشی نخواهد بود. علاوه بر این، گیر آیکون ایکس 2018 قادر است در این حالت تا 7 ساعت به پخش موسیقی بپردازد.

با در نظر گرفتن همه این موارد خوب، یادتان باشد که کیس همراه این هدفون فقط می تواند یک بار به طور کامل آن را شارژ کند که البته اگر همراه خود پاور بانک داشته باشید، این موضوع چندان برای شما اهمیتی نخواهد داشت. کیس همراه این محصول، از شارژ سریع پشتیبانی می کند و به گفته سامسونگ، با ده دقیقه شارژ می توان تا 1 ساعت از گوش دادن به موسیقی لذت برد.

کیفیت صدا

با توجه به این که گیر آیکون ایکس 2018 به صورت کیپ در داخل گوش قرار می گیرد، صدای خروجی از آن، عمق و شفافیت بسیار خوبی دارد. کیفیت صدای خروجی از این هدفون خوب بوده و در حد و اندازه های ایرپاد اپل می باشد و با توجه به این که گیر آیکون ایکس به شیوه بهتری در داخل گوش قرار می گیرد، به نظر می رسد که وضوح صدای آن بیشتر است اما در زمینه نویز احتمالا رقیب اپلی عملکرد بهتری خواهد داشت.

گیر آیکون ایکس 2018

مربی ورزشی

در مقایسه با نسخه اول گیر آیکون ایکس، نسخه 2018 سنسور ضربان قلب سنج را از دست داده است، اما به جای آن یک مربی صوتی جدید قرار داده شده است که به افراد انگیزه می‌دهد و آن ها را به ورزش کردن، ترقیب می کند. این هدفون قادر است در طول فعالیت ورزشی، مشخصاتی مانند زمان، فاصله، کالری سوزانده شده و اطلاعات پایه را پیگیری کرده و از طریق برنامه Samsung Health روی گوشی به نمایش بگذارد.

در مجموع می توان گفت که گیر آیکون ایکس 2018 ایرادات نسخه پیشین را برطرف کرده و کیفیت صدای آن بسیار خوب می باشد. از طرف دیگر شارژدهی هدفون نیز بهبود یافته است و باتوجه به این که این گوشی با اکثر دستگاه ها، سازگار می باشد، گزینه مناسبی برای ورزشکاران به شمار می آید.

نقاط مثبت

صدای بسیار خوب

شارژدهی مناسب

طراحی ساده و زیبا

ویژگی های ورزشی

نقاط منفی

امکانات محدود تر در هنگام استفاده با گوشی های غیر سامسونگی

مشکلات کار با پد لمسی

کیس محصول توانایی یک بار شارژ کردن هدفون ها را دارد

 

نظر شما در مورد گیر آیکون ایکس 2018 چیست؟

گیر آیکون ایکس 2018

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱