نقد و بررسی ردمی نوت 10 فایوجی

هرساله سری ردمی نوت شیائومی در چند مدل روانه‌ی بازار می‌شود و به دلیل قیمت خوب در کنار امکانات زیاد به فروش نسبتا زیادی هم دست پیدا می‌کند. این سری امسال با قدرت بسیار زیادی پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت و گوشی مثل ردمی نوت 10 پرو که قبل‌تر به بررسی تخصصی آن پرداختیم توانست با مشخصاتی عالی همه‌ی رقبا را در بازه‌ی قیمتی خود پشت سر بگذارد.

ردمی نوت 10 که نسخه‌ی پایه‌ای این سری است هم به نسبت ردمی نوت 9 پیشرفت‌های خوبی را به خود دیده که در بررسی تخصصی این گوشی به طور مفصل به این موارد پرداخته‌ایم. حال گذشته از این دو گوشی نوبت به عضو جدیدی از این خانواده رسیده است، گوشی که فناوری 5G را به این خانواده اضافه کرده و گزینه‌ی خوبی برای کسانی که به نسل پنجم اینترنت همراه اهمیت می‌دهند به حساب می‌آید.

این گوشی ردمی نوت 10 فایوجی نام دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی تخصصی آن بپردازیم و با زیر ذره‌بین قرار دادن بخش‌های مختلف آن ارزش خرید این گوشی شیائومی و همچنین نکات مثبت و منفی موجود در آن را برای شما بازگو کنیم.

طراحی Redmi Note 10 5G

اگر بخواهیم طراحی این گوشی را با ردمی نوت 10 نسخه 4G مقایسه کنیم باید گفت که با دو شکل نسبتا متفاوت مواجه هستیم و مانند می 11 لایت و می 11 لایت فایوجی نیست که ظاهر آن‌ها دقیقا مشابه با هم باشد.

قاب پشتی این گوشی مانند نسخه 4G تماما از پلاستیک ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای است که نور تابیده شده را در جهات مختلف پخش می‌کند و جلوه‌ی ویژه‌ای به این دستگاه بخشیده است (در واقع قاب پشتی نسخه 4G طراحی ساده‌تری نسبت به نسخه 5G دارد).

طراحی قاب پشتی Redmi Note 10 5G
طراحی قاب پشتی Redmi Note 10 5G

طراحی فریم دوربین‌های موجود به روی قاب پشتی هم متفاوت از نسخه معمول این محصول می‌باشد، چرا که این فریم به گونه‌ای جدا شده که دو بخش بالا و پایین را داریم، در صورتی که در نسخه معمول جداسازی فریم دوربین‌ها به صورت چپ و راست است که در ظاهر تفاوت چشمگیری را رقم می‌زند.

فریم دوربین ردمی نوت 10 پرو فایوجی در بالا از دو لنز و یک فلش درون یک مستطیل نقره‌ای رنگ میزبانی می‌کند و در پایین یک لنز تکی درون فضایی مشکی رنگ خودنمایی می‌کند (این گوشی مانند ردمی نوت 10 نیست که در هر رنگ بخشی از دوربین به رنگ قاب پشتی باشد).

لبه‌ی پایینی Redmi Note 10 5G
لبه‌ی پایینی Redmi Note 10 5G

به غیر از این فریم، دوربین‌ها به روی قاب پشتی لوگوی ردمی و 5G مشاهده می‌شود. قاب پشتی در لبه‌های سمت چپ و راست انحنای کمی دارد تا بهتر در دست قرار بگیرد و احتمال افتادن و لیز خوردن آن از دست کمتر شود. این‌ها همه طراحی جزئی و ریز قاب پشتی بودند، لبه‌های Redmi Note 10 5G چه شرایطی دارد؟

این فریم از جنس پلاستیک است تا به غیر از نمایشگر با یک محصول تمام پلاستیکی روبرو باشیم، اما این فریم به گونه‌ای برس خورده به نظر می‌رسد و در نگاه اول تصور می‌کنید که با فلز مواجه هستید. در سمت راست این فریم دکمه پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت و دکمه‌های ولوم، در بالا میکروفون دوم، اینفرارد و جک 3.5 میلی متری صدا، در سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین اسپیکر اصلی، درگاه Type C و میکروفون اصلی مشاهده می‌شود.

چیدمان لنز دوربین‌های Redmi Note 10 5G
چیدمان لنز دوربین‌های Redmi Note 10 5G

متأسفانه گواهی IP53 موجود در گوشی ردمی نوت 10 در این میان‌رده حذف شده است که شاید بتوان این را یک پسرفت در نظر گرفت (گواهی IP53 به معنای مقاومت در برابر پاشش آب است یعنی به عنوان مثال زمانی که زیر بارش نم نم باران هستید می‌توانید با خیال آسوده از گوشی خود بهره ببرید).

و در نهایت قاب جلویی، قسمتی که در طول روز بیشترین تعامل را با آن دارید و میزبان یک نمایشگر 6.5 اینچی است که حدود 84 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و دوربین سلفی هم درون یک پانچ هول بالای نمایشگر قرار گرفته است.

حاشیه‌های اطراف ردمی نوت ۱۰ فایوجی برای یک میانرده با این قیمت کاملا مناسب است و نمی‌توان ایراد خاصی را به آن وارد کرد. بالای نمایشگر چسبیده به لبه‌ی بالایی اسپیکر مکالمه دیده می‌شود. گفتنی است که صفحه نمایش این محصول محافظ صفحه از پیش نصب شده توسط خود شیائومی دارد.

قاب جلویی Redmi Note 10 5G
قاب جلویی Redmi Note 10 5G

ولی از نظر ارگونومی وضعیت نماینده چینی‌ها چگونه است؟ این گوشی 190 گرم وزن و 8.9 میلی متر ضخامت دارد و به همین دلیل نه می‌توان آن را در دسته‌بندی سنگین وزن‌ها جای داد و نه گوشی‌های سبک، ظریف و خوش دست. این وزن و ضخامت نسبت به 8.1 و 178 گرم ردمی نوت 10 افزایش یافته تا نسخه 4G را گوشی بهتری از نظر ارگونومی بدانیم.

این گوشی در چهار رنگ نقره‌ای، خاکستری، آبی و سبز ساخته شده و در دسترس قرار دارد.

به طور کلی ردمی نوت 10 فایوجی از نظر طراحی گوشی خوبی ارزیابی می‌شود (البته با توجه به بازه‌ی قیمتی) و نمی‌توان ایراد بزرگی به آن وارد کرد اما به شخصه طراحی ردمی نوت 10 را به دلیل وزن و ضخامت کمتر، برخورداری از گواهی IP53 و قاب پشتی زیباتر ترجیح می‌دهم.

نمایشگر: آمولد یا 90 هرتز؟

ردمی نوت 10 پرو فایوجی به یک نمایشگر 6.5 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD+ مجهز شده که تراکم پیکسلی 405 را ارائه می‌کند و نسبت 20 به 9 دارد. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی کرده و حداکثر روشنایی آن در حالت دستی تا حدود 400 نیت و در حالت خودکار تا 500 نیت قابل افزایش است.

کیفیت این نمایشگر برای این بازه‌ی قیمتی قابل قبول و مناسب است و این صفحه نمایش رنگ سفید خیلی دقیق و خوبی را به شما ارائه می‌کند، دقیقا همان چیزی که از یک پنل IPS انتظار داریم. دیگر رنگ‌ها هم دقت خوبی دارند و به طور کلی نمایشگر شما را راضی خواهد کرد.

نمایشگر Redmi Note 10 5G
نمایشگر Redmi Note 10 5G

ردمی نوت 10 نسخه 4G یک پنل امولد دارد که قطعا از نظر کیفیت و عمق رنگ مشکی در جدال با این محصول برنده خواهد بود و رنگ‌های جذاب‌تر، شاداب‌تر و پویاتری را به نمایش درمی‌آورد. در عوض نسخه 5G به نرخ نوسازی 90 هرتزی مجهز شده و مهم‌تر این که این نرخ نوسازی از نوع تطبیقی می‌باشد و به گفته‌ی شیائومی می‌تواند بین 50، 60 و 90 هرتز متناسب با محتوای در حال پخش جابجا شود (در بروزرسانی‌ها قرار است 30 هرتز هم به این اعداد اضافه شود).

نرخ نوسازی 90 هرتزی این گوشی باعث می‌شود تا محتوا با شکل روان‌تری به نمایش گذاشته شود و هنگام اسکرول کردن در برنامه‌ها و همچنین گشت و گذار در اینترنت حس خیلی بهتر را تجربه کنید. تطبیقی بودن این نرخ نوسازی هم باعث می‌شود تا این موضوع تأثیر بدی به روی شارژدهی و عملکرد بخش باتری گوشی نداشته باشد.

در واقع طبق این ساز و کار گوشی به سرعت نرخ نوسازی نمایشگر را متناسب با کاری که شما انجام می‌دهید تنظیم می‌کند، یعنی زمانی که لازم باشد شما محتوای روانی را مشاهده می‌کنید و زمانی هم که نیاز نباشد این نرخ حتی از 60 هم کمتر می‌شود تا باتری دوام بیشتری پیدا کند.

نرخ نوسازی 90 هرتزی Redmi Note 10 5G
نرخ نوسازی 90 هرتزی Redmi Note 10 5G

اما حداکثر روشنایی این پنل چگونه است؟ آیا در روزه‌های آفتابی و تابش مستقیم نور خواهید توانست محتوای خوبی را مشاهده کنید؟ جواب این سوال هم اره است و هم نه! در واقع حالت دستی به طور دقیق تا 377 نیت قابل افزایش است که از میانگین نمایشگرهای IPS کمی کمتر می‌باشد. این روشنایی در حالت خودکار تا 500 نیت قابلیت افزایش دارد تا بتوانید در محیط باز با گوشی کار کنید.

به بیان ساده در محیط باز می‌توانید محتوای موجود در نمایشگر را مطالعه یا مشاهده کنید، ولی نباید انتظار روشنایی خیلی زیادی مانند گوشی‌های بالارده داشته باشید و شاید در این امر کمی با سختی مواجه شوید.

اسپیکر Redmi Note 10 5G

این گوشی از یک اسپیکر تکی در لبه‌ی پایینی بهره می‌برد و متأسفانه خبری هم از اسپیکر دوم و تولید صدای استریو نیست و این در حالی است که ردمی نوت 10 از اسپیکرهای استریو برخوردار بوده و صدایی فراگیر را تولید می‌کند (اسپیکر مکالمه در نسخه 4G در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو ظاهر می‌شود).

لبه‌ی بالایی Redmi Note 10 5G
لبه‌ی بالایی Redmi Note 10 5G

بلندی صدای تولید شده توسط این اسپیکر تکی خوب است و کیفیت مناسبی هم دارد و می‌توان گفت که در بین گوشی‌های موجود با اسپیکر تکی یکی از بهترین‌ها می‌باشد، اما در مقایسه با گوشی‌هایی که اسپیکر استریو دارند قطعا فراگیری کمتری در اینجا به گوش می‌رسد.

دوربین

ردمی نوت 10 از ترکیب چهارگانه معمول در بخش دوربین استفاده می‌کرد، اما در اینجا لنز فوق عریض از این ترکیب کنار گذاشته شده و تنها سه لنز اصلی، ماکرو و تشخیص عمق میدان باقی مانده است. این حذف لنز فوق عریض یکی از تبعات هزینه‌های بالای فناوری 5G است.

عکاسی با Redmi Note 10 5G
عکاسی با Redmi Note 10 5G

در ادامه به هر لنز به صورت جداگانه خواهیم پرداخت و در نهایت هم نمونه عکس‌هایی را برای درک بهتر کیفیت ارائه می‌کنیم تا شما هم بتوانید در مورد تصاویر قضاوت کنید.

دوربین اصلی

دوربین اصلی این گوشی دقیقا مشابه با نسخه 4G است و هیچ تفاوتی بین آن‌ها دیده نمی‌شود و هر دو از یک سنسور 48 مگاپیکسلی سونی مدل Sony IMX582 Exmor RS استفاده می‌کنند. این سنسور اندازه‌ی 1/2.0 و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی دارد و در پس یک لنز 26 میلی متری با دیافراگم  f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده و به دلیل استفاده از قابلیت Quad bayer به صورت پیش فرض عکس‌های 12 مگاپیکسلی ثبت می‌کند.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی در نور روز با توجه به بازه‌ی قیمتی محصول کاملا راضی کننده هستند. این تصاویر جزئیات و شارپنس خوبی دارند و رنج دینامیکی آن‌ها هم بسیار وسیع و خوب است. نویز در این عکس‌ها وجود دارد اما تا حد خوبی کنترل می‌شود، هرچند که در نمونه‌های داخل خانه نویز افزایش پیدا می‌کند و شارپنس و جزئیات کاهش می‌یابد.

نکته‌ی قابل توجه این است که فوکوس در برخی از عکس‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و سوژه مورد نظر حالت نرم و آبرنگی به ثبت می‌رسد که برای حل این مشکل بهتر است چند عکس از یک سوژه تهیه کنید (ممکن است این مشکل با بروزرسانی‌های آتی که از طرف شیائومی عرضه می‌شود حل شود).

دقت رنگ‌ عکس‌های گرفته شده خوب است و این تصاویر به رنگ‌های واقعی نزدیک هستند، اما اگر رنگ‌های زنده‌تر و پررنگ‌تر را برای عکس‌ها ترجیح می‌دهید بهتر است قابلیت AI را روشن کنید تا خود گوشی بسته به نوع سوژه رنگ‌ها را تنظیم کرده و بر غلطت آن‌ها بیفزاید (با روشن کردن این ویژگی دوربین تشخیص می‌دهد که به عنوان مثال شما در حال عکس برداری از غذا هستید و باید رنگ‌ها را متناسب با غذا تنظیم کند).

دوربین اصلی در شب هم عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند که وایت بالانس مناسبی دارند و جزئیات هم قابل قبول به نظر می‌رسد. این تصاویر شارپنس کم و بیش رضایت بخشی دارند، اما نویز در آن‌ها وجود دارد و سایه‌ها خیلی خوب ثبت نمی‌شوند. روشن بودن HDR در این عکس‌ها گاهی باعث می‌شود که سایه‌‌ها بیش از حد روشن شوند و عکس حالت طبیعی خود را از دست دهد.

زمانی که در تصاویر شب قابلیت نایت مود را روشن کنید، همه چیز به مراتب بهتر می‌شود و حتما پیشنهاد می‌کنیم در شب از نایت مود استفاده کنید. این ویژگی نویز عکس‌ها را کاهش می‌دهد و رنج دینامیکی گسترده‌تری را به ثبت می‌رساند تا سایه‌ها نیز با جزئیات بهتری به ثبت برسند و شارپنس بهتری هم شاهد باشیم.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت 10فایوجی سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد و قادر است عکس‌هایی عالی به ثبت برساند، چرا که جزئیات زیادی در تصاویر وجود دارد و رنگ‌ها هم زنده و پویا هستند. به علاوه کنتراست رضایت بخشی داریم و نویز هم در حد کم وجود دارد.

در واقع کیفیت عکس‌های سلفی این گوشی فراتر از یک میان‌رده است و می‌تواند با گوشی‌های گران‌تر از خود رقابت کند. اگر بخواهیم از این دوربین یک ایراد بگیریم قطعا وایت بالانس آن است که خیلی دقیق نیست و همین موضوع باعث می‌شود برخی سوژه‌ها از رنگ طبیعی خود فاصله بگیرند.

دوربین ماکرو

برای دوربین ماکرو سنسوری 2 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که فوکوس خودکار هم ندارد و این یعنی به این سادگی‌ها نمی‌توان به روی سوژه مورد نظر زوم کرد. اگر بخواهید از یک شیء ماکرو بگیرید باید چندین بار تلاش کنید تا در نهایت بتوانید فاصله‌ی مناسب برای فوکس صحیح را پیدا کنید.

اگر بعد از همه‌ی تلاش‌ها موفق شوید که ماکرو با فوکوس صحیح ثبت کنید این تصاویر کیفیت صرفا قابل قبولی دارند و خیلی نمی‌توان به روی جزئیات آن‌ها حساب باز کرد. به طور کلی شاید بیشتر بتوان به این دوربین به دید سرگرمی نگاه کرد تا یک دوربین خوب برای ثبت سوژه از نمای نزدیک.

پرتره

عکس‌های پرتره با دوربین اصلی و به کمک دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان انجام می‌شود و این دوربین 2 مگاپیکسلی به خودی خود قابل استفاده نیست و نمی تواند عکس بگیرد. کیفیت تصاویر پرتره برای این بازه قیمتی بسیار خوب است، چرا که تشخیص سوژه از پس‌زمینه با دقت بالایی انجام می‌شود و پس از آن سوژه هم به خوبی از پس‌زمنیه جدا شده و برشی تمیز و بدون مشکل را نظاره گر هستیم.

جزئیات این عکس‌ها کاملا خوب است و رنگ پوست هم نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رسد و در نهایت کنتراست عکس‌های پرتره هم خوب است. در مورد تصاویر پرتره می‌توان گفت که Redmi Note 10 عالی عمل می‌کند و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت.

فیلم برداری

ردمی نوت 10 فایوجی می‌تواند در نهایت کیفیت 1080P 30fps به فیلم برداری بپردازد. در اینجا خبری از 4K و حتی 1080P 60fps هم نیست که این می‌تواند یک نقطه ضعف به حساب بیاید. فیلم‌های ثبت شده با دوربین اصلی دقت رنگ و کنتراست خوبی دارند و رنج دینامیکی هم در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد.

سطح جزئیات این ویدئوها برای کیفیت 1080p قابل قبول ارزیابی می‌شود ولی در کل شاید بخش فیلم برداری را نتوان خیلی خوب و قوی ارزیابی کرد. بد نیست بدانید که ردمی نوت 10 نسخه 4G قابلیت ضبط ویدئوهای 4K دارد و این که چرا در اینجا این قابلیت از بین رفته کمی عجیب به نظر می‌رسد.

سخت افزار Redmi Note 10 5G

شیائومی برای بخش سخت افزاری این گوشی به سراغ شرکت مدیاتک رفته و از تراشه‌ی Dimensity 700 این کمپانی استفاده کرده است. این چیپست 7 نانومتری از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و هشت هسته پردازنده مرکزی (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری Redmi Note 10 5G
قدرت سخت افزاری Redmi Note 10 5G

از طرفی این تراشه را 64، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 و یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این مجموعه سخت افزاری کامل شود. توان پردازشی این گوشی برای کارهای روزمره مناسب و خوب به نظر می‌رسد و با کندی در طول کار با ردمی نوت 10 فایوجی مواجه نخواهید شد.

در زمینه اجرای بازی‌ها هم می‌توانید به روی عملکرد این محصول حساب باز کنید، ولی نباید انتظار تنظیمات گرافیکی بالا داشته باشید و پیش می‌آید که در حین بازی با افت فریم مواجه شوید (پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید این گوشی را دارید و می‌خواهید با آن‌ کارهای نسبتا سنگین انجام دهید و یا بازی کنید، حتما نسخه با رم 6 یا 8 را خریداری کنید).

نتیجه بنچمارک آنتوتو Redmi Note 10 5G
نتیجه بنچمارک آنتوتو Redmi Note 10 5G

گیک بنچ و جی اف ایکس روی ردمی نوت ۱۰ پرو به دلیل عدم سازگاری اپلیکیشن‌ها اجرا نشدند.

نرم افزار و امنیت

ردمی نوت 10 فایوجی به صورت پیش فرض از Miui 12 بر مبنای اندروید 11 بهره می‌برد که مشخصات نرم افزاری بسیار جدیدی است و در مورد Miui 12 در مطلب می یو آی ۱۲ ؛ امکانات و ویژگی های جالب رابط کاربری جدید شیائومی به طور مفصل صحبت کرده‌ایم و از تکرار آن در این مطلب خودداری می‌کنیم.

در بخش امنیتی Redmi Note 10 از دو روش حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی بهره می‌برد. حسگر اثرانگشت این گوشی همان طور که در بخش طراحی گفته شد به لبه‌ی سمت راست منتقل شده و به صورت یکپارچه با دکمه‌ی پاور درآمده است. این حسگر عملکرد سریع و دقیقی دارد و به راحتی می‌توان قفل صفحه را با امنیت بالایی به کمک آن باز کرد.

روش دوم تشخیص چهره می‌باشد که عملکرد آن هم قابل قبول است اما دو ایراد کلی دارد، یکی این که در محیط کم نور کارایی خود را از دست می‌دهد و دوم این که امنیت خیلی بالایی مانند روش حسگر اثرانگشت ندارد و ممکن است بتوان آن را به کمک یک عکس فریب دارد (این موضوع هم احتمال بالایی ندارد، ولی در نهایت امنیت آن کمتر از حسگر اثرانگشت است).

باتری

ظرفیت باتری این گوشی دقیقا مشابه با ردمی نوت 10 و برابر با 5000 میلی آمپر ساعت می‌باشد. در زمینه شارژدهی اما این گوشی نسبت به نسخه 4G برتری داشته و به راحتی می‌تواند یک روز کامل شما را همراهی کند و برای روز دوم هم مقداری شارژ داشته باشد.

باتری Redmi Note 10 5G
باتری Redmi Note 10 5G

مطابق آنچه همواره گفته‌ایم شارژدهی یک گوشی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان عدد مشخصی برای آن بیان کرد، اما به طور کلی قطعا شارژدهی جزو نقاط مثبت این دستگاه ارزیابی می‌شود.

در زمینه شارژ شدن اما موضوع کمی متفاوت می‌شود و برای این محصول تنها شارژ سریع 18 واتی در نظر گرفته شده است، فناوری که به کمک آن می‌توان ردمی نوت 10 فایوجی را در مدت زمان 30 دقیقه تنها 33 درصد شارژ کرد و پر شدن کامل آن حدود 2 ساعت زمان می‌برد و این درحالی است که نسخه 4G از شارژ سریع 33 واتی برخوردار می‌باشد.

جمع بندی: Redmi Note 10 5G بخریم؟

همان طور که در به طور کامل در مطلب در حال حاضر آیا گوشی های 5G ارزش خرید دارند؟ عنوان کردیم، گوشی‌های میان‌رده‌ای که از این فناوری استفاده می‌کنند در بخش‌های دیگری دچار کاستی‌هایی می‌شوند (به دلیل هزینه‌های زیاد این فناوری) و اگر برای شما فایوجی بودن اهمیت ندارد بهتر است که به سراغ گوشی‌های میانرده 4G بروید.

این موضوع کاملا برای این گوشی هم صدق می‌کند و اگر بخواهیم آن را با مدل 4G مقایسه کنیم، با وجود این که قیمت آن بالاتر است، اما از دوربین فوق عریض بی بهره مانده و پنل آمولد ردمی نوت 10 را هم ندارد و همچنین شارژ سریع 33 واتی هم به 18 واتی تنزل یافته است.

در نهایت این شما هستید که باید تصمیم نهایی برای خرید بگیرید، اما به شخصه به نظرم گوشی‌های بهتری در این بازه‌ی قیمتی وجود دارند که می‌توانند ارزش خرید بالاتری را نسبت به این محصول ارائه دهند. در بخش بعدی به رقبای Redmi Note 10 5G خواهیم پرداخت.

رقبا

یکی از رقبای بسیار سرسخت این گوشی پوکو ایکس 3 پرو می‌باشد که نرخ نوسازی 120 هرتزی دارد، از تراشه‌ی بسیار قوی اسنپدراگون 860 بهره می‌برد و در دیگر بخش‌ها هم گوشی توانایی به نظر می‌رسد. رقیب بعدی که می‌تواند انتخاب خوبی در این بازه‌ی قیمتی باشد گلکسی A32 سامسونگ است. این کهکشانی نمایشگر آمولد 90 هرتزی دارد و در بخش دوربین هم عکس‌های خوبی به ثبت می‌رساند. پوکو ام 3 پرو فایوجی هم با داشتن طراحی زیبا و باتری قدرتمند می‌تواند گزینه‌ی خرید به حساب بیاید. پوکو ایکس 3 هم رقیب دیگریست که سخت افزار ضعیف‌تری نسبت به پوکو ایکس 3 پرو دارد، اما در زمینه دوربین گوشی قوی‌تری می‌باشد.

نام گوشیلینک خریدلینک نقد و بررسی
گلکسی A32خرید گلکسی A32 نقد و بررسی گلکسی A32
پوکو ایکس 3 پروخرید پوکو ایکس 3 پرو نقد و بررسی پوکو ایکس 3 پرو
پوکو ام 3 پرو فایوجیخرید پوکو ام 3 پرو فایوجی به زودی …
پوکو ایکس 3خرید پوکو ایکس 3 نقد و بررسی پوکو ایکس 3

8.2
نگاه کلی به ردمی نوت 10 فایوجی

ردمی نوت 10 فایوجی محصولی میانرده از شیائومی است که دوربین اصلی رضایت بخشی در روز و شب دارد و عکس‌های سلفی بسیار خوبی هم به ثبت می‌رساند. این گوشی از فناوری 5G پشتیبانی کرده و شارژدهی بسیار خوبی دارد. از طرفی نمایشگر 90 هرتزی روان‌ بودن محتوا را برای شما تضمین خواهد کرد و قدرت سخت افزاری برای استفاده‌های روزمره کافی به نظر می‌رسد.

طراحی
8
نمایشگر
8.2
سخت افزار
8.2
نرم افزار
8.2
باتری
8.3
دوربین
8.4
ارزش خرید
8.3
مزایا
  • نمایشگر 90 هرتزی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • کیفیت مناسب اسپیکر
  • دوربین خوب در روز و شب
  • سلفی‌های بسیار خوب
  • پشتیبانی از 5G
معایب
  • روشنایی نمایشگر
  • عملکرد گرافیکی متوسط
  • نبود اسپیکر استریو
  • نبود دوربین فوق عریض
  • نبود فیلم برداری 4K
  • استفاده از گوریلاگلس 3
46
28
1
4
4

۷ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

الان یکم داره لک میزنه وقتی می‌زارم رو ۹۰هرتز کند تر میشه و اگه می‌زارم رو ۶۰هرتز خوب تره عجیب نیست این دیگه چه باگیه

درگاه سیم کارت و اصطلاحا خشاب آن هم میتواند در خود دو سیم نانو و یا یک سیم نناننو و میکرو اس دی داشته باشد

اقا این مدل گوشی تک سیمکارته هس؟لطفا جواب بدهید

نه دو سیم کارته هستش ولی جای سیم کارت دو در قلب کارت SDهست یعنی بکار این دو باشد کرد SDیا سیم کارت

محسن علیزاده
۲۸ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۸

سلام
آیا در مدل نوت فای جی به جی سه دوربین در پشت مدل هست که دو دوربین داشته باشه جواب سومی خالی باشه؟

سلام مگر دوسیمکارت وکارت حافظه نمیخوره؟ پس چرا جایی برای سیم دو نداره؟ درنسخه ۱۲۸ گیگ
لطفا مشکل رو حل کنیدبرام

روح الله سینایی
۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۰۱:۵۴

باسلام خسته نباشید فضای دوم گوشی not10 5g کجاست

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰