مقایسه برنامه health اپل و سامسونگ

مقایسه برنامه health اپل و سامسونگ: دوئل همیشگی

با گسترش هرچه بیشتر دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند اهمیت استفاده از برنامه‌ای که به خوبی بتواند اطلاعات را دریافت و پردازش کند هم بیشتر می‌شود. چندی پیش در مطلبی به معرفی برنامه سامسونگ health پرداختیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید، ولی امروز قصد داریم برنامه health دو شرکت بزرگ اپل و سامسونگ را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم هر کدام چه قابلیت‌هایی داشته و کدامیک امکانات بهتری ارائه می‌کند.

دسترسی

نرم افزار اپل health فقط برای سیستم عامل ios و آیفون‌ها و واچ‌های خود اپل در دسترس است، این در حالیست که سامسونگ health به روی هر دو پلتفرم اندروید و ios در دسترس بوده و در واقع شما می‌توانید با آیفون یا گوشی اندرویدی خود از آن استفاده کنید که این موضوع به این معناست که برنامه سامسونگ دستگاه‌های بیشتری را شامل شده و از این منظر برتری قابل توجهی نسبت به اپل health دارد.

ظاهر

ظاهر اپل هلث (health) به واقع بسیار ساده و سر راست است و به محض ورود به برنامه به شما تعداد گام‌ها، تعداد طبقه‌ها و مسافت طی شده را نمایش می‌دهد که البته می‌توانید آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنید. این صفحه را که به سمت پایین اسکرول کنید به قسمت highlights می‌رسید که شما را در جریان فعالیت‌های هفتگی قرار می‌دهد و در قسمت آخر صفحه هم بخش apps وجود دارد که به شما برنامه‌های سازگار با اپل health را در اپ استور برای کارایی بیشتر معرفی می‌کند.

هم‌چنین اگر به روی آیکون پروفایل در قسمت بالای صفحه کلیک کنید وارد بخش پروفایل می‌شوید که در آن‌جا قادر خواهید بود، دستگاه‌های متصل به برنامه و برنامه‌هایی که به اطلاعات اپل health دسترسی دارند را مشاهده کنید. در نهایت می‌توان گفت برنامه اپل ظاهر ساده‌ای دارد و همه‌ی اطلاعات مورد نیاز شما را بدون هیچ دردسر و گشتن اضافه‌ای در اختیارتان می‌گذارد.

برنامه سامسونگ health هم مانند برنامه رقیب ظاهری ساده داشته و به محض ورود به آن به شما ویجتی نمایش می‌هد که این ویجت شامل فعالیت‌های لازم برای رسیدن به هدف تعیین شده در زمینه‌های تعداد گام، کالری، زمان ورزش و خواب است.

بخش دیگر این برنامه قسمت together می‌باشد که همان طور که از نامش پیداست برای فعالیت‌های رقابتی و به چالش کشیدن دوستان به وجود آمده است، در این بخش شما می‌توانید در چالش‌های تکی و یا جهانی سامسونگ شرکت کرده و این موضوع را انگیزه بیشتر خود قرار دهید. در آخر هم بخش Discover مقاله‌های سلامتی را از اینترنت به شما پیشنهاد می‌کند.

توانایی ردیابی

اپل health می‌تواند به صورت پیش فرض اطلاعات دویدن و گام‌های شما را ردیابی کند، ولی برای ردیابی ویژگی‌های فشار خون، ضربان قلب، تغذیه، زمان در تفکر، خواب و … به برنامه‌های شخص ثالثی نیاز دارید که می‌توانید آن‌ها را در قسمت browse پیدا کرده و از اپ استور دانلود کنید.

برنامه سامسونگ health هم در این زمینه از رقیب عقب نبوده و توانایی ردیابی قابلیت‌های شمارش گام، وضعیت خواب، عادت‌های غذایی، ضربان قلب، میزان کافئین و آب دریافتی و وزن را داراست.

برعکس اپل برنامه سامسونگ بر مبنای اطلاعات کاربران کار می‌کند و شما باید اطلاعات خواب، آب دریافتی و وعده‌های غذایی را در آن وارد کنید تا برنامه بتواند مقدار پروتئین، فیبر، آهن و ویتامین دریافتی شما را محاسبه کند. در کل در زمینه قابلیت با دو برنامه خوب روبرو هستیم که نیاز‌های مختلف کاربران را در نظر گرفته‌اند.

دقت ردیابی

واقعیت این است که اگر به دنبال نتایج دقیق‌تری هستید قطعا باید از دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند استفاده کنید ولی به طور کلی می‌توان دقت نتایج این دو برنامه را خوب ارزیابی کرد.

توجه داشته باشید که برای استفاده از قابلیت گام شمار بدون ساعت یا دست‌بند هوشمند حتما باید گوشی خود را همیشه همراه داشته باشید و در مورد برنامه اپل health هم همان طور که در بالا توضیح داده شد چون از برنامه‌های شخص ثالث برای قسمت‌های مختلف استفاده می‌کند حتما از سازگاری برنامه دانلود شده با اپل health اطمینان حاصل کنید.

جمع بندی

در بخش آخر مقایسه برنامه health اپل و سامسونگ هستیم و همان طور که از توضیحات متوجه شدید، هر دو برنامه قابلیت‌ها و امکانات فراوانی دارند و نمی‌توان یکی را برتر دانست، ولی اگر از آیفون و اپل واچ استفاده می‌کنید قطع به یقین اپل health انتخاب مناسب‌تری برای شما است ولی اگر می‌خواهید به روی چند دستگاه اطلاعات سلامت خود را داشته باشید به دلیل سازگاری سامسونگ با هر دو پلتفرم گزینه‌ی بهتری است. همچنین اگر از گجت‌های پوشیدنی سامسونگ استفاده می‌کنید، برنامه سامسونگ health را می‌توان گزینه بهتری برای شما ارزیابی کرد.

منبع: Guidingtech

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰