معرفی و بررسی هواوی میت پد تی ۱۰: تبلتی اقتصادی برای دانش‌آموزان

با مجازی شدن مدارس و دانشگاه‌ها تبلت‌ها بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گرفتند، چرا که این محصولات با داشتن نمایشگر بزرگ می‌توانند گجت بسیار خوبی برای تماشای محتوای مختلف و اجرای چند برنامه در کنار هم به حساب بیایند.

از طرفی زمانی که تصمیم به خرید بگیرید گزینه‌های بسیار زیادی از شرکت‌های مختلف و با برچسب قیمتی متفاوت پیش روی شماست که قبلا به بررسی تبلت‌های پرچمدار نظیر آیپد پرو ۲۰۲۰ و گلکسی تب اس ۷ پلاس پرداخته‌ایم. در دنیای تبلت‌های میانرده و اقتصادی هم تب اس ۶ لایت را مورد بررسی قرار داده و دو تبلت میت پد تی ۸ و تب ای ۸ سامسونگ را مقایسه کردیم.

در این مطلب هم قصد داریم به یکی دیگر از تبلت‌های مقرون به صرفه هواوی به نام میت پد تی ۱۰ نگاهی داشته باشیم و ویژگی‌ها و عملکرد ان را با هم بررسی کنیم. پیش از پرداختن به ادامه متن شایان ذکر است که در هر بخش باید در حد قیمت از محصول انتظار داشته باشیم و از طرفی اگر قسمتی را “خوب” عنوان کردیم، این گفته با در نظر گرفتن قیمت تبلت می‌باشد.

طراحی

این تبلت شباهت ظاهری زیادی به دیگر تبلت‌های شرکت هواوی دارد و از بدنه‌ی آلومینیومی به همراه فریم پلاستیکی استفاده می‌کند. استفاده از این ترکیب باعث شده که وزن این محصول ۴۵۰ گرم باشد و به خاطر داشتن ضخامت ۷.۸ میلی متری و همچنین جنس بدنه در دست حس خوبی را منتقل کند.

با نگاهی به قاب پشتی متوجه حضور لوگوی هواوی در میانه‌ی قاب و دوربین در بالا سمت راست (در حالت افقی) می‌شویم. قاب جلویی هم که طراحی مورد انتظاری دارد و حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر را احاطه کرده‌اند تا نسبت صفحه به بدنه این تبلت به عدد ۷۲ برسد. درست است که این عدد خیلی خوب نیست، اما با توجه به قیمت محصول منطقی ارزیابی می‌شود.

طراحی قالب پشتی

ناگفته نماند که دوربین سلفی این محصول نیز در بالای نمایشگر قرار گرفته که محل مناسبی برای تماس‌های تصویری به نظر می‌رسد. همه‌ی مشخصات گفته شده باعث می‌شوند تا میت پد تی ۱۰ را دستگاهی مناسب از منظر طراحی نسبت به بازه‌ی قیمتی خود بدانیم.

نمایشگر و امنیت

هواوی در این بخش به سراغ یک صفحه نمایش ۹.۷ اینچی از نوع IPS با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ و تراکم پیکسلی ۱۵۶ رفته است. این نمایشگر به سبب اندازه بزرگ می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای مطالعه یا استفاده از امکانات آموزش‌های مجازی باشد.

نمایشگر تبلت هواوی
نمایشگر تبلت هواوی

اما در مورد کیفیت این صفحه نمایش باید انتظاراتی معقول داشته باشید، چرا که همانطور که از تراکم پیکسلی این نمایشگر مشخص است، پیکسل‌ها قابل مشاهده هستند، اما اگر فاصله کافی از تبلت داشته باشید با مشکلی مواجه نخواهید شد و کیفیت میت پد تی ۱۰ شما را راضی می‌کند.

یکی از نکات مثبت و خوب این صفحه نمایش را می‌توان نور مناسب آن ارزیابی کرد که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از آن در محیط‌های باز هم استفاده کرده و محتوای قابل قبولی را مشاهده کنید.

نمایشگر تبلت هواوی

برای این دستگاه خبری از حسگر اثرانگشت نیست و از آن بدتر تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی هم وجود ندارد. این بدان معناست که برای احراز هویت باید از روش‌های سنتی‌تر الگو، پسورد و پین استفاده کنید. نبود حسگر اثرانگشت را نمی‌توان از جمله معایب این تبلت به حساب آورد ولی بد نبود اگر هواوی تشخیص چهره را برای محصول خود در نظر می‌گرفت.

اسپیکر

میت پد تی ۱۰ از اسپیکر دوگانه با قابلیت تولید صدای استریو بهره می‌برد که توسط Harman Kardon توسعه داده شده است. کیفیت و بلندی صدای این دو اسپیکر مناسب بوده و می‌تواند شما را راضی کند، ولی نباید انتظار خیلی زیادی از آن داشته باشید و در صورت قرارگیری در محیط‌های شلوغ شاید نتواند صدای واضحی تولید کند.

دوربین

همان طور که قبلا هم بیان کردیم، دوربین بخش مهمی در یک تبلت به حساب نمی‌آید و شرکت‌ها تمرکز زیادی به روی این بخش ندارند. در اینجا هم که با تبلتی اقتصادی روبرو هستیم و به طبع نباید انتظار زیادی از آن‌ داشته باشیم.

در عمل هم کیفیت تصاویر دوربین ۵ مگاپیکسلی میت پد تی ۱۰ گواه همین امر است. این دوربین می‌‌تواند برای ثبت تصاویر دم‌دستی به کار بیاید، چرا که جزئیات و رنج دینامیکی خیلی خوبی را شاهد نیستیم و این دو نکته می‌‌تواند کیفیت تصاویر را تحت تاثیر قرار دهد.

شرایط برای دوربین ۲ مگاپیکسلی سلفی هم مشابه است. از این دوربین می‌توانید برای تماس‌های تصویری استفاده کنید ولی تصاویری سلفی که با آن می‌گیرید عملا امکان استفاده نخواهند داشت.

سخت افزار

هواوی تبلت اقتصادی خود را به تراشه‌ی کایرین 710A مجهز کرده است. این تراشه که هشت هسته پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 را شامل می‌شود، قدرت کافی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های معمول را داراست و می‌تواند عملکرد رضایت بخشی داشته باشد.

توجه داشته باشید که این مجموعه سخت افزار مناسب بازی‌های سنگینی مانند آسفالت ۹ یا کال آف دیوتی موبایل نبوده و در صورت اجرای این بازی‌ها باید انتظار افت فریم، جزئیات گرافیکی پایین و مهم‌تر از همه لگ‌های گاه و بی گاه را داشته باشید.

اجرای بازی‌های به روی تبلت هواوی

این تبلت از ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار است. این مقدار حافظه رم برای اجرای چند برنامه به صورت همزمان یا همان مولتی تسکینگ چندان مناسب نیست، چرا که به دلیل حافظه رم ۲ گیگابایت دستگاه نمی‌تواند برنامه‌های زیادی را به صورت باز نگه دارد و به ناچار آن‌ها را در حافظه پاک می‌کند.

۱۶ گیگابایت حافظه داخلی نیز به واقع عدد مناسبی نیست، زیرا از همان ابتدا بخشی از آن توسط رابط کاربری و برنامه‌های پیش فرض اشغال شده است. اما خوشبختانه امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی برای میت پد تی ۱۰ در نظر گرفته شده و شما می‌توانید تا سقف ۵۱۲ گیگابایت به آن حافظه اضافه کنید.

نرم افزار

این دستگاه به صورت پیش فرض از Emui 10 بر پایه‌ی اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و از سرویس‌های گوگل هم بی‌بهره مانده که در طی چندین مطلب از جمله مقایسه سه گوشی Y9a هواوی، A51 سامسونگ و نوت ۹ پرو شیائومی به آن پرداختیم و برای مطالعه‌ی بیشتر شما را به این مطلب ارجاع می‌دهیم.

رابط کاربری هواوی هم در طی این چند سال پیشرفت‌های قابل توجهی داشته و حالا به پایداری بیشتری رسیده است. Emui از قابلیت‌های نمایشگر دوتایی، حالت کودک، حالت تاریک، حالت مطالعه و … پشتیبانی می‌کند که برای مطالعه‌ی کامل آن‌ها می‌توانید به مطلب رابط کاربری EMUI 10 معرفی شد مراجعه کنید.

باتری

میت پد تی ۱۰ از یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی برخوردار است و می‌تواند با یک بار شارژ کامل تا یک روز کامل شما را همراهی کند. اگر استفاده سبک‌تری از محصول داشته باشید این عدد می‌‌تواند به ۱.۵ روز هم افزایش پیدا کند.

متاسفانه قابلیت شارژ سریع برای تبلت اقتصادی هواوی در نظر گرفته نشده است و شما برای شارژ کامل آن به زمانی در حدود ۲ ساعت نیاز دارید. اما این موضوع برای دستگاهی با این برچسب قیمتی قابل قبول بوده و در کل عملکرد میت پد تی ۱۰ در زمینه باتری مثبت ارزیابی می‌شود.

جمع بندی

اگر قصد دارید تبلتی اقتصادی برای فرزندتان بخرید که به لطف نمایشگر بزرگ بتواند به راحتی از محتوای آموزشی استفاده کند، میت پد تی ۱۰ با داشتن ویژگی‌های خوبی مانند باتری با شارژدهی مناسب، سخت افزار قابل قبول، بدنه‌ی فلزی و امکان مکالمه و استفاده از سیم‌کارت می‌تواند به انتخاب با ارزشی در بازه‌ی قیمتی خود بدل شود.

اما اگر از طرفی ۲ گیگابایت حافظه رم برای شما کافی نیست، و یا به غیر از آن از سرویس‌های گوگل زیاد استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد که به سراغ محصول دیگری با قدرت سخت‌افزاری بیشتر و برخوردار از سرویس‌های گوگل بروید.

7.2
میت پد تی 10

میت پد تی ۱۰ تبلتی اقتصادی از شرکت هواوی است که با داشتن نمایشگر بزرگ با کیفیت قابل قبول، باتری با شارژدهی خوب، بدنه‌ی فلزی و پشتیبانی از سیم‌کارت به گزینه‌ی مناسبی برای خرید تبدیل شود.

طراحی
7.5
نمایشگر
7.5
نرم افزار
6.5
سخت افزار
7
باتری
7.8
دوربین
6
ارزش خرید
8
مزایا
  • نمایشگر بزرگ و پر نور
  • کیفیت ساخت مناسب
  • شارژدهی مناسب باتری
  • اسپیکر دوگانه استریو
  • قدرت سخت افزاری کافی برای کارهای روزمره
معایب
  • فقدان سرویس‌های گوگل
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و رم ۲ گیگابایتی
  • حاشیه‌های نمایشگر می‌توانست کمتر باشد
2
0
0
0
0

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

راهنمای خرید تبلت های پرچمدار (خرداد ۱۴۰۱)

برای خرید بهترین تبلت های پرچمدار در سال 2022 ظاهراً انتخاب‌های زیادی پیش‌رو داریم؛ اما آیا...

معین کریمی time-alt ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

معرفی مناسب ‌ترین و بهترین تبلت ها برای دانش آموزان

انتخاب یک تبلت دانش آموزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انتخاب اشتباه می‌تواند فرآیند...

معین کریمی time-alt ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

هوآوی در صدد تولید شارژر 100 واتی

تقریباً یک ماه پیش بود که آنر سری گوشی‌های آنر 50 خود را معرفی کرد که مدل آنر 50 پرو به همراه...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

پرچمداران جدید هواوی معرفی شدند

Huawei P50 Pro و Huawei P50، جدیدترین سری از پرچمداران شرکت هواوی، امروز ساعت ۱۶ طی مراسمی در...

صدرا علی‌پور time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی مچ‌بند هوشمند هوآوی بند 6

مچ‌بند‌های هوشمند در چند ساله گذشته پیشرفت بسیاری داشته‌اند. پیشرفتی که به بی‌رحم‌تر شدن این...

پارسا جهانبانی time-alt ۲ مرداد ۱۴۰۰

تاریخ عرضه هوآوی P50 به صورت رسمی تأیید شد

سرانجام انتظارات به پایان رسید و سری هواوی P50 بالاخره رونمایی خواهند شد، چراکه هوآوی به طور...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

بنچمارک چینی Master Lu ده رابط کاربری برتر را رتبه‌بندی کرد: اوپو در صدر، شیائومی، هوآوی و سامسونگ در قعر جدول

درحالی که به سرعت نیمی از سال 2021 میلادی را پشت سر گذاشته‌ایم، رسانه‌ها و منابع ارزیابی...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ تیر ۱۴۰۰