دستگاه تصفیه هوا شیائومی

معرفی دستگاه تصفیه هوا شیائومی Mi Air Purifier 3H

آلودگی هوا معضل بزرگی است که این روزه اکثر ما درگیر آن هستیم. وجود ذرات ریز و درشتی که خیلی وقت‌ها از وجود آن‌ها هم خبر نداریم، آسیب بزرگ و جبران ناپذیری به سلامتی ما وارد می‌کنند. تکنولوژی اینجا هم به کمک انسان‌ها آمده تا خانه‌هایمان را تمیز و ریه‌هایمان را شاداب نگه داریم.

دستگاه‌های تصفیه هوا هوشمند عضوی از خانواده خانه‌های هوشمند حال حاضر و آینده خواهند بود. اگر آشنایی کافی با این رده از محصولات ندارید، با معرفی یکی از خوش‌قیمت‌ترین آن‌ها یعنی دستگاه تصفیه هوا شیائومی Air Purifier 3H همراه ما باشید.

Xiaomi Mi Air Purifier 3H
ابعاد۲۴ * ۲۴ * ۵۲ سانتی‌متر
۴.۸ کیلوگرم
سرعت تصفیه۳۸۰ متر مکعب در ساعت برای ذرات
۶۰ متر مکعب در ساعت برای فرمالدهید
بُرد۲۶ تا ۴۵ متر مربع
نوع و طول عمر فیلترHEPA Class 13
۶ تا ۱۲ ماه
مشخصات دستگاه تصفیه هوا شیائومی

طراحی

طول و عرض این محصول ۲۴ سانتی‌متر است و نیم متر ارتفاع دارد. رنگ سفیدِ مات آن با اکثر دِکور خانه‌ها سازگار است. به دلیل کاربردی که دارد، باید فَن آن آزاد باشد و نمی‌توان آن را در محیط‌های سر بسته خانه گذاشت. لیزر تشخیص آلودگی هوا قسمت پشت دستگاه قرار دارد و آن هم نباید پوشیده شود.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی
برخی ویژگی‌های دستگاه تصفیه هوا شیائومی

طراحی مینیمال دستگاه تصفیه کننده شیائومی ۳ جذابیت‌های ظاهری خود را دارد و نباید در اسکان دادن به آن دچار مشکل شوید. قسمت بالای آن مربوط به تهویه هوا و فَن سانتریفیوژی دستگاه است. قسمت پشت قابل باز شدن است و در اولین استفاده کابل برق و دفترچه راهنما را در آن خواهید دید. فیلتر محصول هم در آن محفظه جا دارد. راجع به فیلتر در ادامه خواهیم گفت.

یک نمایشگر لمسی OLED دایره‌ای شکل روی قسمت جلویی دستگاه قرار دارد. این نمایشگر از تفاوت‌های اصلی نسخه ۳ دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی و نسخه دوم است. دکمه قرار گرفته روی آن، در قدم اول دستگاه را روشن می‌کند و در مراحل بعدی با آن می‌توان حالت دستگاه را تغییر داد. نور نمایشگر هم قابل کم کردن یا خاموش کردن است؛ اگر نمی‌خواهید نور آن در طول شب مزاحم باشد.

حالت خودکار، خواب، تنظیمات دستی کم، متوسط و زیاد و حالت مورد‌ علاقه تنظیماتی هستند که می‌توانید برای فن دستگاه تنظیم کنید. نمایشگر هم اطلاعات کلیدی راجع به هوای اتاق را نمایش می‌دهد. به ترتیب چپ به راست؛ عدد بزرگ نشان دهنده کیفیت هوا براساس واحد PM 2.5، سپس دمای هوا، رطوبت، وضعیت اتصال به وای‌فای و حالت در حال استفاده هستند. در رابطه با حالت‌ها و تفاوت آن‌ها و معنای اعداد نوشته شده جلوتر خواهیم گفت.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی تا چه اندازه هوشمند است؟

در ابتدا از جایگاه تصفیه کننده‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند گفتیم. اما این محصول تا چه حد در آن دسته بندی ورود می‌کند و چطور؟ پاسخ: هم‌خوانی کامل با سیستم خانه هوشمند شیائومی و تا حدی گوگل و آمازون.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی

متصل کردن دستگاه به گوشی از طریق برنامه Mi Home صورت می‌گیرد. فرایند سریع و آسان است. از راه برنامه و گوشی خود می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به کیفیت هوا را مشاهده، تنظیمات را تغییر دهید یا فرمان‌هایی را زمان‌بندی کنید. اگر دستیار صوتی هوشمند در خانه دارید، تصفیه کننده هوا به آن هم متصل می‌شود و فرمان‌های صوتی شما را اطاعت خواهد کرد. از فرمان‌های ساده‌ای مانند Hey Google, turn on the air purifier (برای روشن کردن دستگاه) گرفته تا روتین‌های پیشرفته‌تر مانند خاموش شدن دستگاه هر زمان از خانه بیرون می‌روید به سهولت انجام می‌گیرد. روتین‌ها از طریق نرم افزار Google Home اعمال خواهند شد.

فیلتر و سنجش کیفیت هوا

همانطور که گفتیم این دستگاه کیفیت هوا را براساس PM 2.5 نشان می‌دهد که بیانگر میکروگرم ذرات کوچک‌تر از ۲۵ میکرون در هر متر مکعب هوا است. کیفیت هوا زیر ۷۵ خوب، تا ۱۵۰ نگران کننده و بعد از آن خطرناک به شمار می‌رود و هر رده به ترتیب با رنگ سبز، نارنجی و قرمز (همان‌طور که در گیف می‌بینید) روی نمایشگر مشخص خواهد شد.

البته استانداردهای هر کشور متفاوت می‌باشد و این رده‌بندی توسط خود شیائومی صورت گرفته است. برای مثال، هوای خوب براساس معیارهای بهداشت استرالیا به زیر ۲۷ میکروگرم/متر مکعب گفته می‌شود.

برای سنجش کیفیت هوا، لیزر حساس و دقیقی تعبیه شده که می‌تواند ذرات کوچک را تشخیص و گزارش دهد.

دستگاه تصفیه هوا شیائومی
فیلتر دستگاه تصفیه هوا شیائومی

فیلتری که چینی‌ها برای این دستگاه در نظر گرفته‌اند کلاس ۱۳ فیلتر HEPA است. این نوع فیلتر ذراتی به کوچکی ۰.۳ میکرون را هم جذب می‌کند و بین ۶ تا ۱۲ ماه، بسته به آلودگی هوا، دوام دارد. از میان این سه لایه، لایه اول ذرات بزرگ‌تر مانند گرد و خاک و مو، لایه دوم ذرات کوچک‌تر مانند دود سیگار و ویروس‌ها و لایه سوم ذرات ارگانیک مانند فرمالدهید جذب می‌کنند.

فن و تصفیه هوا

با مهندسی پیشرفته و دریچه تهویه هوای بزرگ (۲۴ در ۲۴ سانتی‌متر) این دستگاه می‌تواند ۳۸۰ متر مکعب هوای پاک را در اتاقی به مساحت ۴۵ متر مربع، در هر ساعت تولید کند. ارقامی بسیار خوب و البته تاثیرگذار که ارتقاء بزرگی نسبت به نسخه دوم این تصفیه کننده است.

تنظیماتی که برای دستگاه انتخاب می‌کنید هم در قدرت آن تاثیر گذار هستند:

  • حالت خودکار: دستگاه تصفیه هوا شیائومی به صورت هوشمند تشخیص می‌دهد فن باید با چه سرعت و توانی بچرخد. در این حالت، هنگام آشپزی یا زمانی که آلودگی زیاد شود به طور واضح متوجه افزایش سرعت و صدای فن خواهید شد. در غیر این صورت فعالیت عادی صورت می‌گیرد. حالت خودکار هوشمند و دقیق است و با رها کردن دستگاه روی این حالت به صورت ۲۴ ساعته به مشکلی بر نخواهید خورد.
  • حالت خواب: زمانی که کمترین مصرف و در نتیجه کمترین صدا را از فنی که به طور کلی پر سر و صدا نیست می‌خواهید.
  • Low: این حالت را زمانی که آلودگی کم است یا به هر دلیل قصد استفاده سنگین از دستگاه را ندارید تنظیم کنید.
  • Medium: حالت معمولی. مناسب PM 2.5 بین ۷۰ تا ۱۰۰.
  • High: نام آن گویای همه چیز است. در این حالت صدای فن به اوج خود می‌رسد و مناسب زمانی است که چیزی در خانه سوخته باشد یا مشغول پخت غذای دودزا/روغنی باشید.
  • مورد علاقه: تظیمات مورد نظرتان را از طریق گوشی در بخش مورد علاقه / Favorite ذخیره و استفاده کنید.

مصرف برق

صدای فن روی حالت خواب همان‌طور که بالاتر گفتیم بسیار کم و تنها ۳۲ دسی‌بل است. موتور پیشرفته دستگاه ۳۸ وات ورودی می‌گیرد و روزانه، هر ۲۴ ساعت، یک کیلووات ساعت مصرف برق دارد. پس حقیقتاً با محصولی کم مصرف طرف هستیم. کم مصرف‌تر از یک لامپ کم مصرف!

با خاموش کردن تصفیه کننده زمانی که خانه نیستید هم می‌توانید در مصرف برق صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید. در صورتی که آن را ۲۴ ساعت روز روشن بگذارید، به سرعت متوجه تغییر در هوای خانه خواهید شد. حتی گرد و خاک کمتری روی اجسام خواهید دید.

جمع بندی ؛ چرا دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی را بخریم؟

اگر به دنبال خرید یک تصفیه کننده هوا برای خانه یا محیط کار خود هستید، دلایل زیادی وجود دارد که Xiaomi Mi Air Purifier 3H را برگزینید. قدرت تصفیه بالا، طراحی خوب، هم‌خوانی با دیگر محصولات خانه هوشمند و قیمت مناسب در مقایسه با رقبا، این دستگاه را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کنند.

آیا تا کنون نیاز به تصفیه کننده هوا را در خود مشاهده کرده‌اید؟ این محصول را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱