خوب و بد های سامسونگ در سال 2020

در راستای تمام شدن سال میلادی و همچنین ادامه‌ی مطالب خوب و بد‌های شرکت‌های مختلف که قبل‌تر به اپل پرداخته بودیم، در این مطلب قصد داریم به سراغ غول کره‌ای برویم و نگاهی به خوب و بدهای سامسونگ در سال 2020 داشته باشیم.

گلکسی اس 20 اولترا: بد

در اواخر سال 2020 قطعا اس 20 اولترا یک برنده تمام عیار به حساب می‌آید، چرا که این گوشی زوم بسیار بهتری نسبت به نوت 20 اولترا داشته، از همان تراشه برخوردار است، صفحه نمایش 120 هرتزی بسیار خوبی دارد و مهم‌تر این که دوربین 108 مگاپیکسلی آن تصاویری بسیار عالی به ثبت می‌رساند.

گلکسی اس 20 اولترا
گلکسی اس 20 اولترا

این محصول در حال حاضر از جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One Ui 3 بر پایه‌ی جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید 11 بهره می‌برد و همه‌ی این‌ها باعث می‌شود این پرچمدار را گزینه مناسبی برای خرید در نظر بگیریم.

اما قضیه به همینجا ختم نمی‌شود، در زمان عرضه گلکسی اس 20 اولترا مشکلات متعددی از جمله مشکل فوکوس دوربین، کیفیت کلی عکس‌ها و همچنین عملکرد ضعیف باتری داشت که به مرور زمان و با بروزرسانی‌های مختلف این مشکلات برطرف شد. اما همین موضوع باعث شد که استقبال کلی از این دستگاه کم باشد و در لیست بدهای سامسونگ در سال 2020 جای بگیرد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی کامل گلکسی اس 20 اولترا

گلکسی نوت 20 اولترا: خوب

به بیان ساده سامسونگ آزمون و خطاهای خود را در گوشی اس 20 اولترا انجام داده بود و همین باعث شد که شاهد حضور محصولی بسیار موفق و خوب به نام نوت 20 اولترا باشیم. این گوشی اولین کهکشانی سامسونگ به حساب می‌آید که از نمایشگر LTPO استفاده می‌کند و این بدان معناست که این صفحه نمایش می‌تواند نرخ نوسازی نمایشگر را بنا به محتوای در حال پخش تنظیم کند، که این کار تاثیر شایانی در شارژدهی محصول خواهد داشت.

گلکسی نوت 20 اولترا
گلکسی نوت 20 اولترا

نوت 20 اولترا به فوکوس خودکار لیزری برای دوربین اصلی مجهز شده و همچنین شرکت کره‌ای برای آن بهترین قلم اس پن ساخته شده تا این تاریخ را استفاده کرده است که حالا به لطف نرخ پاسخگویی بالای صفحه نمایش به طور کامل حس نوشتن روی کاغذ را تداعی می‌کند. به همه‌ی این مشخصات به طور کامل در بررسی گلکسی نوت 20 اولترا اشاره کرده‌ایم.

بنا به همه‌ی این گفته‌ها نوت 20 اولترا یک پرچمدار تمام عیار است که به خوبی هنر سامسونگ در تولید گوشی‌های هوشمند را به رخ رقیبان می‌کشد و بدون هیچ شکی باید این دستگاه را یکی از خوب‌های سامسونگ در این سال به شمار آوریم.

بیشتر بخوانید: مقایسه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

گلکسی نوت 20: بد

گلکسی نوت 20 یکی از گوشی‌های خوب سامسونگ در سال 2020 به حساب می‌آید، البته تا زمانی که قیمت آن را ندانید و همین فاکتور بود که باعثشد از روز اول نوت 20 در حاشیه قرار بگیرد و کاربران آن را دستگاهی با ارزش خرید پایین به حساب آورند. البته تا حد خیلی زیادی هم این نکته درست است، چون این گوشی قیمتی مانند پرچمداران دارد ولی در بخش‌های زیادی به گوشی‌های میانرده شبیه می‌باشد که کاملا در بررسی نوت 20 به این موضوعات پرداختیم.

گلکسی نوت 20
گلکسی نوت 20

البته در حال حاضر قیمت این گوشی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که تا حد زیادی آن را مناسب جلوه می‌دهد، مخصوصا اگر به بود و نبود نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر اهمیت ندهید. ولی به طور خلاصه از ابتدا قیمت باعث شد تا این دستگاه جزو بدهای سامسونگ در این سال پر اتفاق باشد.

گلکسی زد فولد 2: خوب

در دنیای تکنولوژی به هیچ وجه نمی‌توان در مقابل تغییرات ایستادگی کرد، زیرا این دنیای پویا به وسیله‌ی همین تغییرات است که زنده بوده و به سمت جلو حرکت می‌کند. اگر به چند سال قبل نگاه کنید متوجه این اتفاقات می‌شوید، از حذف جک 3.5 میلی متری صدا گرفته تا ایجاد ناچ و حفره در صفحه نمایش و بسیاری از نمونه‌های دیگر.

گلکسی زد فولد 2
گلکسی زد فولد 2

سامسونگ هم بلاخره دست به کار بزرگی زد و به رویای داشتن گوشی تاشو تحقق بخشید. هرچند که گلکسی زد فولد 2 ایراداتی هم داشت و بیشتر شبیه به یک نمونه‌ی اولیه بود، ولی نویدبخش این است که در آینده‌ای نه چندان دور بسیار بیشتر شاهد این نوع محصولات خواهیم بود و به سبب همین گفته‌ها باید زد فولد 2 را یکی از خوب‌های سامسونگ در 2020 در نظر بگیریم.

برای مطالعه بیشتر: شایعات مربوط به گوشی‌ های فولد سامسونگ در سال ۲۰۲۱

اگزینوس 990: بد

از همان ابتدا که شرکت کوالکام اسنپدراگون 865 را معرفی کرد، این تراشه از اگزینوس 990 قوی‌تر بود و می‌توانست به راحتی تراشه سامسونگ را شکست دهد. در ادامه شرکت آمریکایی نسخه پلاس اسنپدراگون 865 را معرفی کرد که حدود 15 درصد در بنچمارک‌ها نسبت به نسخه اولیه‌ عملکرد بهتری داشت.

تراشه اگزینوس سامسونگ
تراشه اگزینوس سامسونگ

گذشته از این‌ها در گزارش‌ها و تست‌های انجام شده مشخص شد که نه تنها اسنپدراگون 865+ نسبت به اگزینوس 990 قوی‌تر است، بلکه مصرف باتری بسیار بهینه‌تری دارد و شارژدهی بیشتری برای محصولاتی که از آن بهره می‌برند به ارمغان می‌آورد.

این توضیحات باعث شد که به گونه‌ای اگزینوس 990 در قیاس با رقیب یک شکست به حساب بیاید و در لیست بدهای سامسونگ در سال 2020 قرار بگیرد. هرچند شایعاتی به گوش می‌رسد که ممکن است در نسخه بعدی اگزینوس قدرت بیشتری نسبت به اسنپدراگون داشته باشد که در مطلب اگزینوس اس ۲۱: آیا دوران پادشاهی کوالکام به پایان می‌رسد؟ به آن پرداخته‌ایم.

جانشین گلکسی S10e: بد

در طی چند سال اخیر اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند به مرور افزایش پیدا کرد و به حدود 7 اینچ رسید، در صورتی که قبلا 7 اینچ به دنیای تبلت‌ها تعلق داشت. همه‌ی کاربران با این موضوع موافق نیستند و دسته‌ی زیادی محصولات کوچک را ترجیح می‌دهند تا بتوانند به راحتی با یک دست با آن‌ها کار کنند.

گلکسی S10e سال گذشته
گلکسی S10e سال گذشته

سال قبل شرکت سامسونگ برای راضی کردن این دسته از کاربران گوشی به نام S10e به بازار عرضه کرد، این محصول در واقع پرچمداری کوچک بود و می‌توانست این بخش بازار را در اختیار بگیرد. امسال اما شرکت‌ کره‌ای به سراغ پسوند اولترا رفته و به طور کلی بیخیال پسوند مینی شده است.

البته گلکسی اس 20 به خودی خود اندازه تقریبا کوچکی دارد، ولی نه به کوچکی S10e یا آیفون 12 مینی اپل. این حرکت سامسونگ باعث شد تا این شرکت این قسمت از بازار را به راحتی واگذار کند و به همین دلیل یکی از سیاست‌های غلط کره‌ای‌ها به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گلکسی S10e

گلکسی سری A و M: خوب

بیشترین سهم بازار گوشی‌های هوشمند به بخش میانی و پایینی بازار تعلق دارد و همین نکته اهمیت داشتن میانرده‌ها و محصولات اقتصادی خوب را به سازندگان گوشزد می‌کند. سامسونگ هم دقیقا مطابق همین منطق عمل کرده و تمرکز زیادی به روی دو سری محبوب A و M دارد.

گوشی‌های میانرده سری A و M
گوشی‌های میانرده سری A و M

در سال 2020 شاهد محصولات بسیار خوب و جذابی در این دو سری از جمله گلکسی A71، گلکسی A51، گلکسی M51 و … بودیم که باعث می‌شود این دو سری را جزو بهترین‌ سیاست‌های شرکت کره‌ای بدانیم. در این دسته از محصولات سامسونگ تلاش می‌کند تا گوشی تولید کند که از هر نظر مناسب باشد و در هر دستگاه بخشی را برای جذابیت بیشتر در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال گلکسی M51 به یک باتری 7000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است.

گلکسی S20 FE: خوب

همان طور که از پسوند این گوشی مشخص است ( FE مخفف کلمه‌ی Fan Edition به معنای نسخه مخصوص طرفداران است) سامسونگ تمام نیازها و خواسته‌های کاربران را در یک محصول جمع آوری کرده و مهم‌تر این که قیمت بسیار خوب و رقابتی برای آن در نظر گرفته است.

گلکسی S20 FE سامسونگ
گلکسی S20 FE سامسونگ

این گوشی میانرده دارای تراشه پرچمدار بوده و نمایشگر آن از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. به غیر از این داشتن دوربین سه گانه با توانایی بالا، داشتن گواهی IP68، شارژدهی بسیار خوب باتری و رنگ بندی‌های جذاب از دیگر مشخصات این محصول هستند و همه‌ی این‌ها گلکسی S20 FE را یکی از بهترین‌های سامسونگ و حتی کل گوشی‌های هوشمند در سال 2020 جلوه می‌دهد.

تماشا کنید: جعبه گشایی از گلکسی اس ۲۰ اف ای

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱