اپل در سال 2020

خوب و بد های اپل در سال 2020

سال 2020 هم تمام شد، بالاخره! و با وجود تمام فراز و نشیب‌های مختلف، دنیای گوشی‌های هوشمند مسیر همیشگی خود را (البته با کمی تفاوت) طی کرده و این سال را به پایان رساند. در پایان هر سال جذاب است که به سالی که گذشت نگاه کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ داده و سیاست شرکت‌های سازنده چگونه بوده است.

در همین راستا مدتی قبل بهترین گوشی سال 2020 در دسته‌بندی‌های مختلف را از شما نظرسنجی کرده و به تازگی نتایج این رقابت را منتشر کردیم که جالب است نگاهی به نتایج آن داشته باشید. در این مطلب اما قصد داریم به سراغ شرکت بزرگ اپل برویم و ببینیم که بنا به سیاست‌های خود چه محصولات پرطرفدار و خوبی و همچنین چه محصولات بدی تولید کرده است.

آیفون SE 2020: خوب

آیفون SE 2020 را قطعا باید یکی از بهترین‌های اپل در این سال و همچنین یک حرکت کاملا هوشمندانه از شرکت آمریکایی بدانیم. این محصول طراحی و بخش‌های زیاد دیگری را از آیفون 8، دوربین 12 مگاپیکسلی خود را از آیفون XR و در آخر تراشه‌ی A13 را از آیفون 11 به ارث برده است و از همه مهم‌تر این که این مجموعه را با قیمت کمتر از 400 دلار به بازار عرضه کرد.

آیفون SE 2020
آیفون SE 2020

این گوشی که در آوریل (فروردین – اردیبهشت) معرفی شد از آنجایی حرکت هوشمندانه‌ای برای اپل بود که خلأ یک میانرده را برای این سازنده پر کرد و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاربرانی بود که آیفونی خوب و قوی می‌خواستند ولی قصد نداشتند تا به اندازه‌ی آیفون‌های گران قیمت اپل هزینه کنند. پس در نهایت قطعا باید آیفون SE 2020 را یکی از خوب‌های اپل در سال 2020 بدانیم.

پیشنهاد مطالعه: بررسی آیفون SE 2020، آیفون اس ای ۲۰۲۰ بخریم یا آیفون ۱۲ مینی؟

آیفون 12: خوب

آیفون 11 در سال 2019 موفقیت‌های زیادی کسب کرد و توانست فروش بالایی را تجربه کند. اپل در سال 2020 برای تکرار موفقیت خود برای آیفون 12 صفحه نمایش باکیفیت‌تر اولد با حاشیه‌های باریک‌تر، دوربین بهتر، طراحی زیباتر و شبکه‌ی 5G در نظر گرفته است که به همه‌ی این مشخصات و توضیحات کامل آن‌ها در بررسی آیفون 12 پرداخته‌ایم.

آیفون 12
آیفون 12

گذشته از همه‌ی این‌ها اپل قیمت این محصول را در مقایسه با آیفون 11 ثابت نگه داشت (در زمان عرضه 100 دلار بیشتر از آیفون 11 بود، ولی به نسبت امکانات اضافه شده، این عدد کاملا منصفانه است) که خود این موضوع تاثیر شایانی در موفقیت این دستگاه و فروش آن خواهد داشت. در نهایت و بر پایه‌ی گفته‌های بالا، باید آیفون 12 را یک از خوب‌های اپل در این سال بدانیم.

آیفون 12 پرو: بد

برعکس آیفون 12 که قیمت منصفانه‌ای به نسبت امکانات دارد، در آیفون 12 پرو شاهد عکس این موضوع هستیم، چرا که این گوشی در بخش‌های اندکی از جمله 2 گیگابایت حافظه رم بیشتر (در پرو 6 گیگابایت)، حافظه داخلی بیشتر در نسخه پایه‌ای، دوربین تله فوتو با امکان زوم 2 برابری و مقداری کیفیت ساخت بیشتر نسبت به آیفون 12 پیشرفت داشته، اما قیمت آن 200 دلار بیشتر است که خرید آن را کمی غیرمعقول جلوه می‌دهد.

آیفون 12 پرو
آیفون 12 پرو

دلیل اصلی این است که خانواده آیفون 12 را می‌توان کاملا بر اساس اندازه مرتب کرد، زیرا نسخه مینی نمایشگر 5.4 اینچی، خود آیفون 12 نمایشگر 6.1 اینچی و نسخه پرو مکس نمایشگر 6.7 اینچی دارد و تنها نسخه پرو است که اندازه‌ای مانند آیفون 12 داشته، اما از لحاظ قیمت اختلاف قابل توجهی با آن دارد. در مطلب اندازه گوشی‌های آیفون ۱۲ و مقایسه آن‌ها؛ حق انتخاب! به تفصیل به این موضوع پرداخته‌ایم.

بنا به همه‌ی این توضیحات باید آیفون 12 پرو را یکی از بدهای اپل در سال 2020 بدانیم.

آیفون 12 پرو مکس: خوب

اگر می‌خواهید بهترین و بزرگ‌ترین آیفون ساخته شده تا امروز را داشته باشید، بدون هیچ شکی باید به سراغ آیفون 12 پرو مکس بروید، گوشی که به یک نمایشگر 6.7 اینچی باکیفیت، بزرگ‌ترین سنسور دوربین در میان آیفون‌ها، سیستم لرزشگیر سنسور متحرک و امکان زوم بیشتر مجهز شده است تا آن را بهترین آیفون اپل بدانیم.

آیفون 12 پرو مکس
آیفون 12 پرو مکس

باید در نظر داشت که داشتن این ویژگی‌های جذاب باعث می‌شود تا با گران‌ترین آیفون اپل روبرو باشیم و باید بهای این جذابیت‌ها را بپردازیم، هرچند که گزارش‌ها حاکی از آن است که این گوشی تا به اینجای کار فروش بسیار خوبی داشته و به همین خاطر قطعا جزو خوب‌های اپل در این سال به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: مقایسه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مگ سیف: بد

شرکت اپل در پشت آیفون‌های سری 12 تکه‌ای آهنربایی قرار داده است که به وسیله‌ی آن می‌‌توان لوازم جانبی نظیر کیف پول و شارژر بی‌سیم را به آن متصل کرد. هرچند که این قابلیت به روی کاغذ کاملا جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسد اما گزارش‌ها از محکم نچسبیدن لوازم جانبی مانند کیف پول به پشت آیفون‌های جدید خبر می‌دهند.

اتصال لوازم جانبی به پشت سری آیفون 12
اتصال لوازم جانبی به پشت سری آیفون 12

این موضوع را در حالی در نظر بگیرید که این لوازم جانبی قیمت تقریبا بالایی دارند و برای کیف پول عادی باید 60 دلار و برای مدل چرمی آن 130 دلار هزینه کنید. همه‌ی این‌ها باعث می‌شود تا مگ سیف را یکی از بدهای اپل در سال 2020 بدانیم.

اپل واچ SE: خوب

زمانی که شرکت اپل استقبال کاربران از آیفون SE 2020 را مشاهده کرد، دقیقا مسیر یکسانی را برای ساعت‌های هوشمند خود در نظر گرفت. به این ترتیب امسال شاهد حضور اپل واچ سری 6 بودیم که باید آن را بهترین ساعت اپل تا به ابن روز به حساب آوریم، و غیر از آن شرکت آمریکایی محصولی ارزان‌تر به نام واچ SE را معرفی کرد تا بتواند حق انتخاب بیشتری برای کاربران فراهم آورد.

اپل واچ SE
اپل واچ SE

این ساعت هوشمند مانند تمام محصولات نقاط مثبت و منفی دارد که در مقایسه اپل واچ سری ۶ با اپل واچ اس ای و اپل واچ ۵ به آن پرداخته و آن را با سری 5 و 6 ساعت‌های هوشمند اپل مقایسه کرده‌ایم. در نهایت هم واضح است که باید اپل واچ SE را یکی از خوب‌های اپل در این سال بدانیم.

آیفون 12 مینی: خوب

اصلا بی‌راه نیست که آیفون 12 مینی را بهترین گوشی کوچک جهان بدانیم، چرا که هم وزن، ضخامت و ابعاد کوچک‌تری نسبت به دیگر رقبا دارد و هم از ویژگی‌های شاخصی مانند تراشه‌ی A14، نمایشگر اولد، فیس آیدی، دو دوربین پرچمدار، مقاومت در برابر نفوذ آب، اسپیکر استریو، شارژ بی‌سیم، شبکه‌ی 5G و … بهره‌مند است.

آیفون 12 مینی
آیفون 12 مینی

تازه به غیر از این لیست بلندبالا از امکانات، این گوشی کوچک، ارزان‌ترین عضو خانواده آیفون 12 نیز می‌باشد و وقتی همه‌ی این‌ها را در کنار هم در نظر بگیریم، درخواهیم یافت که نه تنها این محصول یکی از بهترین‌های اپل در سال 2020 می‌‌باشد، بلکه به طور حتمی فروش بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

ایرپادز مکس: بد

در همین ابتدا باید بگوییم که ایرپادز مکس یکی از بدهای اپل در این سال به حساب می‌آید، زیرا درست است که کیفیت صدای بسیار خوبی داشته و همچنین در کاهش نویز تبحر دارد اما در نظر گرفتن قیمت 600 دلاری عملا آن را به یک محصول غیرمنطقی برای خرید تبدیل می‌کند.

ایرپادز مکس
ایرپادز مکس

این مقدار هزینه آنقدر زیاد است که می‌توانید با آن دو هدفونه با کیفیت تهیه کنید. به همه این‌ها وزن زیاد، عدم امکان تاشدن و همچنین محفظه‌ی نه چندان جذاب آن را اضافه کنید تا شما هم با ما هم‌نظر شوید.

تراشه‌ی M1: خوب

یکی از آخرین محصولات اپل در سال 2020 را می‌توان اولین تراشه‌ی لپ تاپ و دسکتاپ بر پایه‌ی ARM به نام M1 دانست که به طور قطع باید آن را یک پیروزی تمام عیار برای سازنده آمریکایی برشماریم.

تراشه‌‌ی M1
تراشه‌‌ی M1

این تراشه که به نوعی باید آن را نسخه قوی‌تر A14 bionic به کار رفته در خانواده آیفون 12 و آیپد ایر بدانیم، نسبت به تراشه‌ی اینتل قدرت بسیار بیشتری را برای مک بوک‌های این شرکت به ارمغان می‌آورد که در مطلب M1 یا اینتل؟ کدام‌ لپ تاپ اپل بهتر است؟ به طور کامل به تشریح آن پرداخته‌ایم.

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

تست مقاومت آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین و قوی‌ترین گوشی کوپرتینویی‌ها به شمار می‌آید که حدوداً سه هفته پیش...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۶ مهر ۱۴۰۰

مقایسه iOS 15 با iOS 14؛ به iOS 15 سوییچ کنیم یا نه؟

آیا حتماً باید گوشی خود را به آی او اس 15 به‌روزرسانی کنیم؟ اگر همچنان از آی او اس 14 استفاده...

مهدی حیدری time-alt ۷ مهر ۱۴۰۰

کدام اپل واچ را بخریم: توصیه‌هایی برای خرید اپل واچ در سال ۲۰۲۱

بین ساعت‌های هوشمند بسیار متنوع بازار، یکی از محصولاتی که همواره علاقه کاربران را به خود جلب...

فرهاد سعادت time-alt ۲۵ شهریور ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

آیا آیفون ۱۳ سرانجام به ویژگی Always-on display مجهز می‌شود؟

ویژگی Always-on display (AOD) یا صفحه همیشه روشن برای سال‌هاست که تبدیل به جزئی ثابت از...

مهدی حیدری time-alt ۲۸ تیر ۱۴۰۰

طراحی آیفون ۱۳ بر اساس عکس‌های جدیدی مجدداً افشا شد

مشکلی که عموماً در مراحل تولید گوشی محبوبی که میلیون‌ها نفر در دنیا منتظر عرضه آن هستند پیش...

مهدی حیدری time-alt ۹ تیر ۱۴۰۰

بزرگ‌ترین موزه اپل اروپا در اوترخت هلند برپا خواهد شد

بزرگترین موزه اپل در اروپا سال آینده در اوترخت هلند درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز...

مهدی حیدری time-alt ۱ تیر ۱۴۰۰

آیا اپل بعد از 4 سال ناچ و حاشیه نمایشگر آیفون 2021 را حذف خواهد کرد؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که سری آیفون 2022، در نمایشگر خود یک ناچ حفره‌ای کوچک به جای ناچ بزرگ...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۰