بهترین گوشی های 2020

برندگان نظرسنجی بهترین گوشی های 2020

در دنیای گوشی‌های هوشمند به پایان هر سال میلادی که نزدیک می‌شویم، بحث بر سر بهترین محصول آن سال بالا می‌گیرد و هرکس به زعم خودش یک دستگاه را برتر می‌داند. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم که این موضوع را به نظرسنجی گذاشته و اجازه دهیم تا شما کاربران بهترین گوشیهای 2020 در بازه‌های قیمتی مختلف را انتخاب کنید.

به همین خاطر مدتی قبل در مطلب بهترین‌های 2020 در هر محدوده‌ی بازار بهترین محصولات ممکن را قرار دادیم و از شما خواستیم که گزینه برتر را انتخاب کنید. در این متن قصد داریم با هم نگاهی به نتایج آن نظرسنجی داشته باشیم و برندهای این رقابت را معرفی کنیم.

پیش از شروع متن توجه داشته باشید که تمامی برندگان به انتخاب شما کاربران گرامی بوده و ما هیچ نقشی در این نتایج نداشته‌ایم. یعنی به بیان ساده‌تر ممکن است از نظر تکنیکی محصولی برتر باشد ولی طبق نظر شما شایسته مقام پایین‌تری نسبت به رقبا باشد.

برنده بخش پرچمداران

در نظرسنجی بخش پرچمداران حدود 2500 نفر محصول برتر از نظر خود را انتخاب کردند و بنا به این آراء رتبه‌ی اول را پرچمدار شرکت اپل یعنی آیفون 12 پرو مکس با اختلاف خیلی کم بدست آورد. این محصول توانست 22.12 آراء را به خود اختصاص دهد و از نظر شما کاربران بهترین گوشی پرچمدار 2020 انتخاب شد.

آمار بخش پرچمداران در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش پرچمداران در مطلب بهترین گوشیهای 2020

این پرچمدار که برای اولین بار نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G را به دنیای گوشی‌های آیفون و قابلیت فیلم‌برداری Dolby Vision HDR را به دنیای گوشی‌های هوشمند وارد کرد، مزایا و معایب خاص خودش را دارد که به طور مفصل در مطلب بررسی آیفون 12 پرو مکس به آن پرداختیم.

آیفون 12 پرو مکس در مطلب بهترین گوشی های 2020
آیفون 12 پرو مکس در مطلب بهترین گوشیهای 2020

در رتبه‌های دوم و سوم نظرسنجی پرچمداران نیز گوشی‌های گلکسی نوت 20 اولترا با کسب 21.71 درصد آراء و میت 40 پرو با 13.58 درصد قرار گرفتند. همان طور که ملاحظه می‌کنید پرچمدار سامسونگ با اختلاف خیلی کم با آیفون 12 پرو مکس و در رقابتی بسیار شدید مقام دوم را بدست آورده و در بعضی‌ بخش‌ها مانند نرخ نوسازی نمایشگر و … نسبت به این رقیب برتری دارد که برای اطلاع از این موضوع می‌توانید مطلب مقایسه‌ی آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا را مطالعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی نوت 20 اولترا سامسونگ

برنده بخش قاتل پرچمداران

در دنیای گوشی‌های هوشمند، شرکت‌ها برای جذب بیشتر کاربران محصولاتی تولید می‌کنند که از نظر قیمتی به دنیای میانرده‌ها نزدیک بوده ولی از نظر مشخصات و در برخی بخش‌ها مانند سخت افزار پا در دنیای پرچمداران بگذارد. به این دسته از محصولات به دلیل این که می‌توانند رقیبی جدی برای پرچمداران باشند، قاتل پرچمداران می‌گویند.

آمار بخش قاتل پرچمداران در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش قاتل پرچمداران در مطلب بهترین گوشیهای 2020

حال با هم مروری بر نتایج نظرسنجی بیندازیم. این بخش توانست حدود 1850 رأی را به خود اختصاص دهد، و از این تعداد رأی 19.86 درصد را گلکسی اس 20 اف ای به دست آورده و در جایگاه اول ایستاد. این گوشی از تراشه‌ی پرچمداران سامسونگ بهره می‌برد و نمایشگر آن هم به نرخ نوسازی 120 هرتزی مجهز شده تا شایسته‌ی این مقام باشد.

گلکسی اس 20 اف ای سامسونگ
گلکسی اس 20 اف ای سامسونگ

جایگاه‌های بعدی را هم دو گوشی از شیائومی به نام‌های می ۱۰ تی پرو فایوجی و پوکو اف 2 پرو با به دست آوردن 18.56 و 18.02 درصد آراء کسب کردند. این دو محصول نیز ویژگی‌های شایان توجهی دارند و همان طور که از اختلاف اندک آن‌ها با جایگاه نخست مشخص است، می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی شما باشند.

شما می‌توانید بررسی پوکو اف 2 پرو را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

برنده بخش بهترین گوشی 2020 از نظر دوربین

دوربین گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر در مرکز توجه بوده و شرکت‌ها هم با آگاهی از همین موضوع به سراغ سنسورهای 108 مگاپیکسلی و زوم 100 برابری و دوربین‌های پنج گانه رفته‌اند. بخشی از این اعداد و ارقام بیشتر بازی با اعداد و ذهن کاربران بوده و در عمل شاید به آن شکل کاربردی نباشد.

ولی گذشته از این‌ها، کدام پرچمدار موفق شده از نظر شما عنوان بهترین گوشی هوشمند 2020 از نظر دوربین را کسب کند؟ اینجاست که بالاخره شرکت بزرگ چینی قد علم می‌کند و می‌تواند نظر کاربران را به سمت خود جلب کند. به این ترتیب باید پرچمدار جدید هواوی یعنی میت 40 پرو را برنده این قسمت بدانیم، محصولی که توانسته با اختلاف محسوس، حدود 28.5 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

میت 40 پرو هواوی
میت 40 پرو هواوی

ناگفته نماند که در این بخش از نظرسنجی حدود 1800 نفر شرکت کرده و با نظر خود برنده رقابت را مشخص کرده‌اند. نکته‌ی جالب این قسمت این است که بار دیگر آیفون 12 پرو مکس با اختلاف بسیار جزئی رقیب کره‌ای خود را پشت سر گذاشته و جایگاه دوم را مال خود کرده است.

آمار بخش دوربین در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش دوربین در مطلب بهترین گوشیهای 2020

برنده بخش گوشی‌های گیمینگ

در طی چند سال اخیر بازی‌های موبایلی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ و با اقبال کاربران مواجه شده‌اند و همین موضوع باعث شد تا شرکت‌های سازنده به فکر تولید گوشی‌های مخصوص بازی بیفتند.

این محصولات به قوی‌ترین سخت افزار رور مجهز می‌شوند و معمولا نمایشگرهای بزرگ با نرخ نوسازی بالا دارند. همچنین برای این دستگاه‌ها سیستم خنک کننده قوی مانند کامپیوترها در نظر گرفته می‌شود تا از داغ شدن بیش از حد آن‌ها جلوگیری شود.

این قسمت، مانند بخش‌های دیگر نیست که تعداد زیادی محصول با یکدیگر رقابت کنند، چرا که هنوز شرکت‌های زیادی نیستند که به شکل جدی به تولید گوشی‌های گیمینگ اقدام کنند. ولی در نهایت بلک شارک 3 شیائومی توانسته با اختلاف قابل توجه حدود 60 به 30 درصد راگ فون 3 ایسوس را پشت سر گذاشته و جایگاه نخست را از آن خود کند‌.

بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو شیائومی
بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو شیائومی

شایان ذکر است که این قسمت از نظرسنجی حدود 1500 رأی به خود اختصاص داده و جزئیات کامل‌تر آن را در عکس زیر قابل مشاهده است.

آمار بخش گوشی‌های گیمینگ در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش گوشی‌های گیمینگ در مطلب بهترین گوشیهای 2020

برنده بخش گوشی‌های میانرده

همه‌ی کاربران نیاز به امکانات بسیار زیاد پرچمداران ندارند، به عنوان مثال شخصی که با گوشی هوشمند فقط شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کند نیازی ندارد محصولی که استفاده می‌کند قدرت سخت‌ افزاری بسیار زیادی داشته باشد. یا مثلا شخصی که عکس‌های زیادی با گوشی نمی‌گیرد، چرا باید به دنبال دوربین‌های بسیار خوب و چندگانه باشد؟

به همین دلیل است که گوشی‌های میانرده و اقتصادی بیشترین درصد از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده‌اند و به نوعی پیروزی در این قسمت بازار یکی از دغدغه‌های سازندگان به شمار می‌آید.

برنده این بخش برادران دوقلوی شرکت شیائومی یعنی نوت 9 پرو و نوت 9 اس هستند، محصولاتی که از بدو ورود به بازار به خاطر ویژگی‌های بسیار خوب نسبت به قیمت توانستند توجهات زیادی را معطوف خود کنند. گذشته از این، قرارگیری دو محصول از شیائومی در صدر جدول محصولات میانرده نشان می‌دهد که این شرکت چینی به سرعت در حال محکم کردن پایه‌های خود در جهان و کشور ما است.

ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 اس شیائومی
ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 اس شیائومی

در آخر هم با هم نگاهی به آمار داشته باشیم، جایی که نوت 9 اس توانسته با اختصاص دادن 23.31 درصد 2167 رأی شما جایگاه اول، نوت 9 پرو با 22.07 جایگاه دوم و گلکسی A71 سامسونگ با 19.11 درصد جایگاه سوم را کسب کند.

آمار بخش گوشی‌های میانرده در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش گوشی‌های میانرده در مطلب بهترین گوشیهای 2020

پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی A71، بررسی نوت 9 اس، بررسی نوت 9 پرو

برنده بخش گوشی‌های اقتصادی

همان طور که از نام این محصولات پیداست، تمرکز اصلی سازندگان به روی پایین نگه داشتن قیمت بوده و برای رسیدن به این مهم همیشه بخش‌های از گوشی از جمله جنس بدنه و کیفیت ساخت قربانی می‌شوند. در این دسته از گوشی‌ها شرکت سازنده تلاش می‌کند تا دستگاهی متعادل در همه‌ی بخش‌های مختلف تولید کند.

این بخش‌ را هم شیائومی به خود اختصاص می‌دهد، و این دفعه با اختلاف زیاد، تا به همه‌ی ما یادآوری کند که کشور چین و شرکت‌های بزرگ آن به سرعت در حال پیشرفت هستند و با نگاه کردن به وسایل خانه و گجت‌های هوشمند اطرافمان بیشتر متوجه این نکته می‌شویم.

ردمی نوت 9 شیائومی
ردمی نوت 9 شیائومی

ردمی نوت 9 که برادر کوچک‌تر 9 اس و 9 پرو محسوب می‌شود توانسته حدود 45 درصد از آراء شما را کسب کند و با اختلاف 25 درصدی با رقیب هم قیمت خود، گلکسی A21s در جایگاه اول بایستد.

آمار بخش‌ گوشی‌های اقتصادی در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش‌ گوشی‌های اقتصادی در مطلب بهترین گوشیهای 2020

در آخر بد نیست نگاهی هم به مطلب مقایسه نوت 9 شیائومی و گلکسی A21s سامسونگ داشته باشید.

برنده بخش گوشی‌های تاشو

تکنولوژی هر روز پیشرفت می‌کند و ارمغان این پیشرفت نوآوری و تولید محصولات جدید خواهد بود که گاهی جذاب و کاربردی و گاهی هم بلااستفاده و زود گذر هستند. چند سالی می‌شود که شرکت‌ها به سراغ تولید گوشی‌های هوشمند تاشو رفته‌اند و به ضم خود آینده‌ی این محصولات را در این نوع طراحی خاص می‌دانند.

فارغ از این که تا چه حد با این طرز فکر و همچنین کاربرد این نوع طراحی موافق باشیم، خوب است که از تغییرات جدید استقبال کرده و این فرصت را به شرکت‌های سازنده بدهیم تا نوآوری‌های خود را شجاعانه تولید و روانه‌ی بازار کنند.

گلکسی زد فیلیپ 2 سامسونگ
گلکسی زد فیلیپ 2 سامسونگ

این قسمت هم مانند بخش گیمینگ رقابت جانانه‌ای را شاهد نیستیم و گلکسی زد فیلیپ 2 فایوجی توانسته با کسب حدود 47 درصد از رأی‌های شما در مقام اول قرار گیرد.

آمار بخش گوشی‌های تاشو در مطلب بهترین گوشی های 2020
آمار بخش گوشی‌های تاشو در مطلب بهترین گوشیهای 2020

در انتها به نظر شما هر گوشی به درستی در جایگاه خود قرار گرفته بود؟ یا چینش دیگری را ترجیح می‌دادید؟ حتما برایمان بنویسید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱