بررسی گلکسی A7 (نسخه 2018)

جدید ترین نسخه گوشی گلکسی A7 سامسونگ یکی از دستگاه هایی بود که کمتر کسی انتظار معرفی آن در سال 2018 را داشتند. سامسونگ در این سال، نام گوشی های A5 و A7 خود را به A8 و A8 پلاس تغییر داد و اکنون گوشی گلکسی A7 نسخه 2018 را می توان در رده ای مشابه با گوشی Galaxy A6 و A6 پلاس دانست. همانطور که می دانید، سامسونگ اعلام کرده است که نوآوری های جدید خود را ابتدا در گوشی های میان رده خود آزمایش خواهد کرد و سپس آن ها را به گوشی های پرچمدار خواهد آورد. از این رو گلکسی A7 نسخه 2018 اولین پاسخ سامسونگ به نبرد در بازار گوشی هایی با بیش از دو دوربین به شمار می آید که البته در رده قیمتی مشابهی با Galaxy A6 و +A6 قرار دارد. در ادامه نگاهی مفصل تر به قسمت های مختلف این گوشی خواهیم داشت و پیش از هر چیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه گشایی محصول، دعوت می نماییم.

خرید Galaxy A7 2018

طراحی گلکسی A7 201

گلکسی A7 نسخه 2018 بر خلاف A6 و +A6 که دارای بدنه فلزی هستند، از بدنه شیشه و پلاستیکی برخوردار است که پنل شیشه ای پشت آن با تغییر رنگ، جلوه بسیار جذاب و ویژه ای به دستگاه بخشیده است. نسخه مشکی این گوشی که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته بود، در زوایای مختلف، رنگ آبی و خاکستری به خود می گیرد و می توان گفت که با توجه به قیمت گوشی، طراحی آن چیزی کمتر از گوشی های پرچمدار ندارد.

پنل پشتی مطابق انتظار جاذب لکه اثر انگشت می باشد، اما به نظر می رسد که از مقاومت خوبی در برابر خط و خش برخوردار است. فریم دور گوشی از جنس فلز می باشد که دارای گوشه های گرد برای بهبود ارگونومی است. البته اندازه گوشی در حدی نمی باشد که استفاده از آن با یک دست برای تمامی افراد، آسان باشد.

تغییر مثبتی که سامسونگ در طراحی گلکسی A7 2018 به وجود آورده است، محل قرار گیری سنسور اثر انگشت می باشد. سامسونگ در این گوشی، سنسور اثر انگشت را با دکمه پاور ادغام کرده است که در لبه سمت راست دستگاه قرار دارد. این موضوع باعث شده که ناخودآگاه با قرار دادن انگشت روی کلید پاور، قفل گوشی باز شود. البته این دکمه همچنان هم قابل فشار دادن است و درصورتی که اثر انگشتی برای گوشی تعریف نکرده باشید، به عنوان کلید پاور معمولی کاربرد خواهد داشت.

Galaxy A7 2018

دوربین سه گانه این گوشی در گوشه سمت چپ بالایی قرار دارد و باید گفت سامسونگ در طراحی آن از ظرافت بالایی استفاده کرده است. به طوری که تعدد لنز ها تاثیر منفی در ظاهر دستگاه نداشته است. دوربین سه گانه گلکسی A7 کمی برآمده از بدنه است که البته میزان آن در حدی نیست که آزار دهنده باشد و نتوان از گوشی روی سطوح صاف استفاده کرد.

در قسمت جلو، طراحی Galaxy A7 2018 مشابه سایر اعظای خانواده سری A می باشد. نمایشگری با نسبت تصویر 18:5:9 در این قسمت قرار دارد که البته حاشیه های اطراف آن چندان کوچک نیست. در حاشیه بالایی گوشی، اسپیکر مکالمه، دوربین سلفی، سنسور های نور و مجاورت و فلاش ال ای دی قرار دارد. گلکسی A7 نسخه 2018 جزو معدود گوشی های سامسونگ می باشد که کلید های تنظیم صدای آن در قسمت راست و در بالای کلید پاور قرار گرفته است. در قسمت پایین دستگاه نیز جک 3.5 میلی متری هدفون به همراه اسپیکر و پورت میکرو یو اس بی قرار دارد که یکی از اصلی ترین نقاط منفی این دستگاه به شمار می آید؛ با وجود این که پورت یو اس بی Type-C هزینه تولید بالایی دارد؛ اما گوشی های ارزانتری از گلکسی A7 جدید وجود دارند که به این پورت مجهز شده اند بنابراین به دلیل استفاده از پورت میکرو یو اس بی در این گوشی می توان به سامسونگ خرده گرفت.

نمایشگر و صدای Galaxy A7 2018

گلکسی A7 به نمایشگر 6 اینچی از نوع سوپر امولد مجهز شده است که رزلوشن آن، فول اچ دی پلاس می باشد. این نمایشگر، مطابق انتظار کیفیت بسیار خوبی در اختیار می گذارد؛ رنگ های به نمایش گذاشته شده در آن، شاداب و زنده هستند و حداکثر روشنایی آن نیز در سطح مطلوبی قرار می گیرد. اندازه این نمایشگر برای اجرای بازی ها و تماشای ویدئوها بسیار مناسب می باشد و پنل امولد این گوشی از زاویه دید بسیار خوبی بهره می برد. در مجموع می توان گفت که گلکسی A7 در زمینه نمایشگر، یک سر و گردن از رقبای خود که دارای نمایشگر IPS LCD هستند، جلو تر می باشد.

گلکسی A7

Galaxy A7 2018 از ویژگی Dolby Atmos در هنگام استفاده از هدفون های سیمی و بلوتوثی پشتیبانی می کند. زمانی که این ویژگی فعال باشد؛ صدای خروجی از نظر حجم و جداسازی افکت استریو، عملکرد بهتری خواهد داشت. در لبه پایین گلکسی A7 جدید، اسپیکر تک کاناله ای قرار دارد که کیفیت آن نیز در سطح قابل قبولی قرار می گیرد.

دوربین گلکسی A7 2018

گلکسی A7 2018 روی کاغذ نشان می دهد که می تواند امکانات کاملی از دوربین را در اختیار بگذارد. این گوشی در قسمت پشتی خود، دارای 3 دوربین بوده و در قسمت سلفی نیز از دوربین تک گانه بهره می برد. سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی با لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار تشخیص فازی است که از ترکیب پیکسل های برای افزایش جزئیات در محیط های کم نور استفاده خواهد کرد.دوربین دوم از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده می کند که برای تشخیص عمق جهت تصاویر پرتره کاربرد خواهد داشت و دوربین سوم 8 مگاپیکسلی، از لنز عریض با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 بهره می برد که قادر به ثبت تصاویری با زاویه دید 120 درجه می باشد.

گلکسی A7

رابط کاربری دوربین، دقیقا مشابه چیزی است که پیش از این در گلکسی نوت 9 نیز شاهد آن بوده ایم. حالت های مختلف دوربین همچون پرتره، تایم لپس، AR Emoli و … در قسمت بالا چیده شده اند که با سوایپ به سمت چپ و راست می توان بین آن ها جا به جا شد. سوایپ کردن به سمت بالا و پایین نیز امکان سویچ کردن بین دوربین اصلی و دوربین سلفی را فراهم می کند. ناگفته نماند که دوربین گلکسی A7 نسخه 2018 از قابلیت تشخیص صحنه نیز پشتیبانی می کند و می تواند با تشخیص 19 صحنه، تنظیمات مربوط به آن را اعمال نماید.

دوربین اصلی این گوشی در محیط هایی با نور کافی، قادر به ثبت تصاویری با جزئیات و کیفیت بالا می باشد. رنگ های ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی، به دور از اشباع شدگی هستند؛ اما این دوربین در زمینه تنظیم نور سفید می تواند عملکرد بهتری داشته باشد که احتمالا در آپدیت های بعدی شاهد بهبود عملکرد کلی دوربین نیز خواهیم بود. با توجه به ترکیب پیکسل ها برای ثبت تصایر بهتر در محیط های کم، انتظار می رود که این گوشی در چنین شرایطی عملکرد مناسبی داشته باشد؛ اما در محیط های کم نور، جزئیات تصاویر به خوبی محیط هایی با نور کافی نمی باشد و نرم افزار دوربین برخی مواقع به دلیل کاهش نویز، باعث کاهش اطلاعات رنگی نیز می شود.

گلکسی A7

اما چیزی که به جذابیت های این گوشی افزوده است، اضافه شدن دوربین سوم 8 مگاپیکسلی می باشد که از لنزی با زاویه دید گسترده بهره می برد. وجود این دوربین در دستگاهی میان رده، یک نقطه عطف به شمار می آید و به گفته بیشتر منتقدین، دوربین عریض، کاربردی تر از دوربین هایی با لنز تله فوتو می باشد. لازم است بدانید که سنسور این دوربین، فاقد فوکوس خودکار بوده و دارای فوکوس ثابت است؛ بدین معنی که شما نمی توانید روی یک نقطه از صحنه فوکوس کنید و پس زمینه ای محو تر داشته باشید. در واقع در تصاویر ثبت شده با این دوربین، تمام نقاط صحنه در فوکوس هستند که با توجه به ماهیت دوربینی با لنز عریض، نباید آن را نکته ای منفی به شمار بیاوریم. تصاویر ثبت شده با این دوربین در محیط هایی با نور کافی، از کیفیتی مشابه دوربین اصلی بهره می برد، با این تفاوت که میزان جزئیات به دلیل رزولوشن پایین سنسور، کمتر می باشد. ناگفته نماند که به دلیل برخورداری این دوربین از گشودگی دیافراگم f/2.4 نمی توان انتظار زیادی از آن در محیط های کم نور داشت.

دوربین سلفی نیز از سنسوری 24 مگاپیکسلی بهره می برد که به فلاش ال ای دی جداگانه محهز شده است. این دوربین تصاویری با جزئیات بالا و رنگ های دقیق به ثبت می رساند و از قابلیت هایی چون پرتره و HDR خودکار نیز پشتیبانی می کند.

سخت افزار و عملکرد Galaxy A7 2018

گلکسی A7 به پردازنده 8 هسته ای اگزینوس ساخت سامسونگ مجهز شده است که البته مدل دقیق آن اعلام نشده است. پردازنده مرکزی این تراشه، دارای 6 هسته کم مصرف با توان پردازشی 1.6 و 2 هسته قدرتمند 2.2 گیگاهرتزی می باشد و نتایج بنچمارک های گرفته شده از آن، مشابه پردازنده های سری 600 کوالکام می باشد. این گوشی در انجام امور و وظایف معمولی روزانه، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد و شاهد لگ و تاخیر آزار دهنده ای در آن نیستیم؛ با این حال حافظه رم بیشتر از 4 گیگابایت می تواند مولتی تسکینگ بهتری را در این گوشی تضمین دهد.

این گوشی قادر به اجرای تمام بازی های موجود در اکوسیستم اندروید می باشد و با توجه به نمایشگر بزرگ و با کیفیت، گلکسی A7 را می تواند علاقه مندان به بازی های موبایلی را راضی کند. البته ناگفته نماند که فریم ریت بازی های سنگین تر را به هیچ وجه نمی توان قابل مقایسه با گوشی های قدرتمند تر در رده قیمتی مشابه دانست.

نرم افزار گلکسی A7 نسخه 2018

گلکسی A7 نسخه 2018 به سیستم عامل اندروید 8 مجهز شده است که روی آن رابط کاربری samsung experience 9 نصب می باشد. بنابراین در قسمت نرم افزاری، شاهد موردی جدیدی نیستم و در این بخش، گوشی گلکسی A7 را می توان مشابه سایر گوشی های اخیر سامسونگ دانست.
رابط کاربری سامسونگ، طراحی بسیار خوبی دارد و علاوه بر آن، اگر این طراحی خوشایند شما نباشد، می توانید به راحتی از طریق قسمت تم، پوسته های مختلفی برای ظاهر رابط کاربری در نظر بگیرید و آن را با سلیقه خود، شخصی سازی کنید. سامسونگ برای گوشی مقرون به صرفه خود بیکسبی هوم را هم در نظر گرفته است و این گوشی فاقد دستیار صوتی بیکسبی می باشد.

رابط کاربری سامسونگ همیشه به داشتن امکانات متنوع، معروف بوده و این شرکت در نسخه جدید با حفظ امکانات مفید سعی در بهینه سازی هر چه بیشتر رابط کاربری خود داشته است و خوشبختانه این گوشی در بیشتر مواقع عملکرد بدون لگ و تاخیری را از خود به نمایش می گذارد. با استفاده Secure folder می توان فایل ها و برنامه های شخصی را در فضایی جداگانه و کاملا امن نگهداری کرد. اپلیکیشن مفید دیگر، S Health می باشد که برای مدیرت خواب، برنامه غذایی و برنامه های ورزشی بسیار مفید خواهد بود.

باتری گلکسی A7 2018

گوشی گلکسی A7 نسخه 2018 به باتری 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که کوچکتر از نسخه های بکار رفته در +A6 و +A8 می باشد که دلیل آن هم باریک تر بودن بدنه می باشد. این گوشی در استفاده نیمه سنگین و اتصال به وای فای و روشن بودن ویژگی نمایشگر همیشه روشن، می تواند تا یک روز را دوام بیاورد که نشان از شارژدهی در حد قابل قبول دارد. اما نکته منفی که در این قسمت می توان به آن اشاره داشت، عدم پشتیبانی از شارژ سریع و مهم تر از آن فقدان پورت USB Type-C می باشد. ناگفته نماند که شارژ صفر تا صد این گوشی به زمانِ تقریبی 2 ساعت نیاز دارد.

Galaxy A7 2018

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر بسیار خوب
  • امکانات فراوان رابط کاربری
  • دوربین عریض کارآمد
  • دوربین سلفی با رزولوشن بالا
  • سنسور اثر انگشت با محل ایده آل

نقاط منفی

  • استفاده از میکرو یو اس بی
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع
  • فاقد بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار
  • صدای ناخوشایند کلیک دکمه ها -_-

نظر شما در مورد گوشی گلکسی A7 نسخه 2018 چیست؟

۱۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چندساعته شارژ میشه ؟

سلام
میخواستم بدونم گوشی سامسونگ a7کابل otgقبول میکنه یانه؟متشکرم

سایــمان دیــجیتال
۲ مرداد ۱۳۹۸ در ۰۹:۳۱

با سلام
دوست عزیز گوشی مورد نظر شما از OTG پشتیبانی می کند.
با تشکر

من یماهه خریدم واقعا عالیه، از لحاظ دوربین ،قدرت و باتری واقعا چیزی کم نداره ،برای کسایی که میخوان توی این قیمت گوشی بخرن بهترین گزینست

سلام
لطفا گیمینگ رو با آسفالت 9 بررسی نکنید . کلی بازی هست
shadow fight 3 – injustice 2 – cover fire و …
بعد بررسی دوربین همیشه از یک صحنه ثابت باشه تا ما بتونیم با بررسی های قبلی گوشی های دیگر هم مقایسه کنیم .
otg رو هم بررسی کنید که داره یا خیر . خیلی مهمه برای کاربرای ایرانی .
عکس از گوشی در نور مستقیم خورشید نباشه بهتره . چون اصلا نور میفته نمیدونم گوشی واقعا رنگش چی هست. تو محیط بسته بهتره .

در کل ممنون که بررسی گوشی های جدید رو میزارید که هیچ سایت نمیزاره . باتشکر

سلام
Galaxy A6s آبی کی موجود میشه ؟

درود
دوست عزیز تاریخ دقیقی را برای محصول مورد نظر شما نمی توان عنوان کرد. شما می توانید با دنبال کردن شبکه های اجتماعی ما، از جدیدترین و آخرین موجودی ها مطلع گردید. با تشکر

عاقا عالی عالی ….
بهترین گوشی . قیمتش مناسب باشه میخرم

عالی بهترین

چرا گوشی ناموجود شد و چرا قیمت گوشیهارو اینقدر سریع بردین بالا الان قیمت های شما از بقیه سایت ها بالا تره من تا اودم بخرم ۳۰۰ هزار تومن قیمتش بالا تر رفت

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱