بررسی شیائومی Mi 9T / ردمی K20

شیائومی در اوایل سال 2019 از دو گوشی Mi 9 (بررسی) و Mi 9 SE (بررسی) رونمایی کرد که به عنوان اولین گوشی های دنیا با تراشه های اسنپدراگون 855 و 712 شناخته می شدند. اکنون پس از گذشت چند ماه، شیائومی محصول دیگری از این خانواده معرفی کرده است که Mi 9T نام دارد و نسخه جهانی گوشی ردمی K20 به شمار می آید. این گوشی در واقع اولین محصول شیائومی محسوب می شود که از دوربین سلفی جهنده بهره می برد و جزو معدود میان رده های موجود در بازار می باشد که به تراشه جدید اسنپدراگون 730 مجهز شده است.

از این موارد که بگذریم، گوشی Mi 9T در واقع نسخه متعادل خانواده Mi 9 می باشد که حتی شاید در زمینه هایی مانند باتری و طراحی، بهتر از پرچمدار اصلی عمل می کند. این گوشی همانند دو نسخه دیگر، دارای دوربین سه گانه در قسمت پشتی می باشد و با تمامی این تفاسیر، قیمتی پایین تر از بیشتر میان رده های موجود با امکانات مشابه دارد. در ادامه این مقاله، برداشت های خود از استفاده گوشی Mi 9T را با شما در میان خواهیم گذاشت و شما را به طور مفصل تری با بخش های مختلف آن، آشنا خواهیم کرد. پس با بررسی شیائومی Mi 9T (ردمی K20) و جعبه گشایی آن، همراه سایمان دیجیتال باشید.

تعداد سیم کارتدوسیم کارت
ابعاد۱۵۶٫۷x۷۴٫۳x۸٫۸ میلی‌متر
وزن۱۹۱ گرم
ساختار بدنهشیشه و فلز
تراشهاسنپدراگون 730
پردازنده ‌ی مرکزیهشت هسته‌ای (2×2.2 گیگا‌هرتز Kryo 470 Gold & 6×1.8 گیگا‌هرتز Kryo 470 Silver)
پردازنده ‌ی گرافیکیAdreno 618
نوع صفحه نمایشAMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
اندازه صفحه نمایش۶٫۳۹ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱۰۸۰x۲۳۴۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش403 پیکسل بر اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایشگوریلا گلس ۵
حافظه داخلی128 گیگابایت
مقدار RAM6 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیخیر
شبکه های ارتباطی2G / 3G / 4G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4GLTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 34(2000), 38(2600), 39(1900), 40(2300), 41(2500)
فن‌آوری‌های ارتباطیGPRS,EDGE,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
WLANWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
bluetooth5.0, A2DP, LE, aptX HD
GPSYes, with A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
Radioبله
درگاه ارتباطی2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
دوربین48 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2 اینچ سایز سنسور، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و 13 مگاپیکسل (1/3 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.4،لنز فوق‌عریض، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) و 8 مگاپیکسل (f/2.4، لنز 53 میلی‌متری تله‌فوتو، 1.4 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، زوم اپتیکال دو برابر)
فلشدوگانه‌ LED
فیلمبرداری2160p@30fps, 1080p@30/120/240fps, 1080p@960fps
دوربین سلفی20 مگاپیکسل (0.8 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2، مکانیزم مکانیکی بالاجهنده)
صداAlert types:
Loudspeaker:دارد
3.5mm jack:دارد
سیستم عاملاندروید ۹٫۰ (Pie); MIUI ۱۰
حس‌گرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر)،، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
شارژ سریع 18 واتی
پشتیبانی از 4.5Gدارد
پشتیبانی از NFCدارد

طراحی

گوشی های اخیر شیائومی معمولا از یک زبان طراحی استفاده کرده اند اما داستان Mi 9T کمی متفاوت است. در حقیقت این گوشی (ردمی K20) دارای نمایشگر بدون حاشیه و بدون حفره یا بریدگی است که آن را از سایر اعضای خانواده Mi 9 جدا می کند. از نظر ابعاد، گوشی Mi 9T تفاوت چندانی در مقایسه با می 9 ندارد و همانند آن، از نمایشگر 6.39 اینچی استفاده می کند. حاشیه های اطراف نمایشگر در مقایسه با دو گوشی دیگر سری می 9، کوچکتر می باشد؛ اما همچنان حاشیه پایینی نمایشگر به صورت محسوسی بزرگ می باشد و به طور کلی ظاهر جلویی این محصول شباهت بالایی به می میکس 3 دارد.

Mi 9T / ردمی K20

نمایشگر این گوشی (طبق گفته شیائومی)، حدود 91 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است و برخلاف چیزی که در گلکسی A80 دیدیم، اسپیکر مکالمه از حاشیه بالایی آن حذف نشده است. سنسور نور اما موردی است که در اطراف نمایشگر به چشم نمی خورد و در حقیقت به زیر آن منتقل شده است. بد نیست بدانید که شیائومی برای محافظت از نمایشگر این گوشی، شیشه گوریلا گلس 5 را برگزیده است که هر چند آخرین نسخه موجود در بازار نمی باشد؛ اما با توجه به رده قیمتی محصول، انتخاب بسیار خوبی شمار می رود.

مورد دیگری که به زیر نمایشگر منتقل شده است، سنسور اثر انگشت می باشد. شیائومی در این گوشی از سنسور اثر انگشت اوپتیکال، مشابه نسخه بکار رفته در می 9 بهره برده است که هم در زمینه دقت و هم در زمینه سرعت، با بهبود های خوبی همراه شده است. زمانی که انگشت خود را در محل مشخص شده قرار دهید، نور سبز رنگی به آن تابانده می شود تا از این طریق، دوربین قرار گرفته در زیر نمایشگر، انگشت شما را شناسایی کند. در زمان بررسی Mi 9T ، متوجه شدیم که سنسور اثر انگشت آن عملکردی مشابه با می 9 و Mi 9 SE در اختیار می گذارد و در این زمینه جزو بهترین نمونه های بازار در رده قیمتی خود می باشد.

Mi 9T / ردمی K20

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، طراحی قسمت جلویی Mi 9T یا ردمی K20 ظاهری شبیه به می میکس 3 دارد، اما مکانیزم مخفی کردن دوربین سلفی در آن، کاملا متفاوت می باشد. برخلاف مکانیزم کشویی در می میکس 3 که در آن تمام نمایشگر به صورت دستی، به حرکت در می آمد، شیائومی در Mi 9T یک موتور برای دوربین سلفی در نظر گرفته است تا در صورت نیاز، از قسمت چپ فریم بالا، آماده فعالیت باشد.

به گفته شیائومی، مکانیزم موتوری دوربین سلفی در این گوشی، حداقل برای 300 هزار دفعه استفاده، بدون ایراد خواهد بود و با یک حساب و کتاب ساده می توان دریافت که اگر روزی 50 دفعه از دوربین سلفی استفاده نمایید، حداقل به مدت 16 سال بدون ایراد خاصی به فعالیت خود ادامه خواهد داد. گذشته از این موارد، این دوربین از سنسور سقوط بهره می برد که باعث می شود هنگام افتادن ناگهانی گوشی، به سرعت و طور خودکار به داخل گوشی باز گردد.

Mi 9T / ردمی K20

در آزمایش هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم سرعت بازگشت دوربین Mi 9T در مقایسه با چیزی که در گلکسی A80 دیدم، بیشتر می باشد؛ با این وجود به نظر می رسد که اگر این گوشی نیز از ارتفاع کمتر از 1 کمتر سقوط کند، دوربین به طور کامل به داخل دستگاه باز نخواهد گشت. گذشته از این موارد، دوربین سلفی Mi 9T در برابر فشار نیز حساس می باشد؛ به این صورت که اگر با انگشت خود آن را به داخل فشار دهید، به صورت خودکار به داخل گوشی باز می گردد.

شیائومی در داخل دوربین سلفی، چراغ LED تعبیه کرده است که هنگام بالا آمدن روشن می شود و مورد دیکر افکت صوتی می باشد که برای از بین بردن صدای موتور، بکار گرفته شده است. رنگ چراغ LED قرار گرفته در داخل این دوربین، متناسب با رنگ بدنه می باشد، به این صورت که در رنگ آبی به رنگ آبی بوده و در دور رنگ مشکی و قرمز به رنگ قرمز می باشد. شاید از نگاه برخی افراد، چراغ LED قرار گرفته در داخل دوربین سلفی، جذابیت آن را بیشتر کرده باشد، اما از نظر ما این ویژگی ظاهری باعث شده است تا Mi 9T ظاهر لوکسی نداشته باشد و شبیه به وسیله های بازی باشد.

Mi 9T / ردمی K20

مورد بعدی که ظاهر Mi 9T را از دو گوشی دیگر سری می 9 متمایز کرده است، پنل پشتی می باشد. این گوشی در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز روانه بازار شده است که در رنگ مشکی، پنل پشتی، ظاهری شبیه به فیبر کربن دارد. دو رنگ دیگر اما کاملا منحصر به فرد بوده و تا کنون نمونه مشابه آن در گوشی دیگری به چشم نخورده است. در حقیقت رنگ های آبی و قرمز این محصول، از پنل پشتی با جلوه گرادیان استفاده می کنند که در زوایای مختلف، خطوط نوری منحنی شکل با رنگ های سبز و آبی در کناره های آن، نمایان می شود و همین موضوع، جلوه ویژه ای به قسمت پشتی Mi 9T بخشیده است.

Mi 9T / ردمی K20

در نهایت نوبت به دوربین سه گانه می رسد که محل قرار گیری آن در مقایسه با می 9 تغییر یافته و به میانه پنل پشتی منتقل شده است. طراحی ظاهری ماژول دوربین نیز تغییراتی به خود دیده است؛ به طوری که دوربین اصلی به تنهایی در قسمت بالا قرار گرفته و دو دوربین دیگر به صورت یک مجموعه در پایین آن قرار گرفته اند. خوشبختانه با توجه به افزایش ضخامت گوشی، بر آمدگی دوربین ها بسیار ناچیز شده و استفاده از آن روی سطوح صاف، بدون مشکل خاصی میسر می باشد.

Mi 9T / ردمی K20

گذشته از این موارد، محل قرار گیری سایر اجزا تقریبا مشابه می 9 می باشد. کلید های پاور و تنظیم حجم صدا روی لبه سمت راست قرار گرفته است که در تمامی نسخه ها، کلید پاور به رنگ قرمز می باشد. روی لبه پایینی، اسپیکر تک کاناله، پورت USB Type-C و درگاه سیمکارت به چشم می خورد و جک 3.5 میلی متری هدفون نیز روی لبه بالایی قرار گرفته است.

Mi 9T / ردمی K20

نمایشگر

یکی از ویژگی های کلیدی Mi 9T یا ردمی K20 ، مطمئنا نمایشگر بدون حاشیه آن می باشد. اندازه نمایشگر بکار رفته در این گوشی، تغییری در مقایسه با می 9 نداشته و از همان پنل 6.39 اینچی سوپر آمولد ساخت سامسونگ استفاده می کند. 2340×1080 رزولوشن در نظر گرفته شده برای این نمایشگر می باشد که تراکم پیکسلی بسیار خوب 403 پیکسل در هر اینچ را در اختیار می گذارد و این تراکم پیکسلی برای تماشای انواع محتوا از جمله مطالعه متون، کاملا کافی خواهد بود.

نمایشگر این گوشی، دارای نسبت تصویر 19:5:9 می باشد و حذف شدن بریدگی از قسمت بالای آن نه تنها ظاهر بهتری به گوشی بخشیده، بلکه تجربه فراگیرتری هنگام تماشای ویدئو یا اجرای بازی ها در اختیار می گذارد. حداکثر نور نمایشگر Mi 9T در حالت دستی به حدود 450 نیت می رسد که به گفته شیائومی در حالت خودکار تا 620 نیت قابل افزایش می باشد. از این رو می توان گفت که نمایشگر این گوشی در زمینه روشنایی عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و از بابت استفاده آن در زیر تابش نور آفتاب، نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت. حداقل نور نمایشگر نیز حدود 2.6 نیت اندازه گیری شده است که هرچند جزو بهترین ها نمی باشد؛ اما همچنان در کنار فیلتر نور آبی برای استفاده در محیط های تاریک، مناسب خواهد بود.

Mi 9T / ردمی K20

به لطف استفاده از پنل اولد، رنگ مشکی به صورت دقیق و عمیقی در Mi 9T به نمایش گذاشته می شود و نسبت کنتراست آن، بی نهایت می باشد. مشابه گوشی های اخیر شیائومی، سه حالت مختلف برای نمایش رنگ ها در نظر گرفته شده است که به ترتیب عبارت اند از: خودکار، increased و استاندارد. در حالت اول، کنتراست نمایشگر بر اساس نور محیط تنظیم می شود و فضای رنگی آن، سازگار با DCI-P3 می باشد. در حالت دوم اما شادابی رنگ ها افزایش پیدا می کند و نمایشگر به طور کامل فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد.

در نهایت نوبت به حالت استاندارد می رسد که در آن دقت رنگ ها به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند و نمایشگر فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد. گذشته از این موارد، امکان تنظیم دمای رنگ ها به صورت کاملا دستی نیز در اختیار قرار گرفته است که اگر دمای آن ها را کمی متمایل به گرم قرار دهید، دقت رنگ ها بهبود پیدا خواهد کرد.

اسپیکر

تا به این لحظه، به ندرت دیده شده است که گوشی های شیائومی دارای اسپیکر دوگانه استریو باشند و گوشی Mi 9T نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اسپیکر تک کاناله قرار گرفته در لبه پایینی این گوشی، بلندی صدای خوبی دارد و در آزمایش های ما، میانگین صدای خروجی از آن هنگام پخش موسیقی، به 72 دسی بل رسید. با این وجود، کیفیت صدا تعریف چندانی ندارد و در حجم حداکثری، از دقت صدا کاسته می شود.

دوربین

یکی از اصلی ترین ترند های بازار در سال 2019، استفاده از دوربین سه گانه در قسمت پشتی می باشد، به طوریکه علاوه بر گوشی های پرچمدار، گوشی های میان رده نیز به این قابلیت مزین شده اند. Mi 9T یا ردمی K20 نیز از این قاعده پیروی می کند و همانند دو برادر دیگر خود، از سه دوربین با زاویه دید های مختلف در قسمت پشتی خود بهره می برد.

دوربین اصلی این گوشی از سنسور 48 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.8 میکرونی استفاده می کند که در پس لنزی 26 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/1.75 قرار گرفته است. این سنسور مطابق انتظار از فیلتر بایر 4 به 1 استفاده می کند که نتیجه آن، خروجی تصاویری با رزولوشن 12 مگاپیکسل خواهد بود.

Mi 9T / ردمی K20

دوربین دوم تله فوتو اما از سنسور 8 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.12 میکرونی استفاده می کند که پشت لنزی 52 میلی متری با دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته و زوم 2 برابری اوپتیکال را در اختیار می گذارد. در نهایت نوبت به دوربین سوم یا فوق عریض می رسد که از سنسور 13 مگاپیکسلی استفاده می کند و روی آن لنز 15 میلی متری با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است که به گفته شیائومی، زاویه دید 124.8 درجه ای را پوشش خواهد داد. گفتنی است که این دوربین برخلاف دوربین اصلی و تله فوتو، از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی کند و هیچیک از دوربین های Mi 9T دارای لرزشگیر اوپتیکال نمی باشد.

رابط کاربری دوربین به خودی خود تغییری در مقایسه با گوشی های اخیر شیائومی نداشته است. همچنان با کشیدن انگشت به سمت راست یا چپ، می توان بین حالت های مختلف دوربین از جمله پرتره، شب، 48 مگاپیکسل و … جا به جا شد. در قسمت بالایی رابط کاربری هم گزینه هایی برای کنترل هوش مصنوعی، HDR، روتوش چهره و … قرار داده شده و منوی تنظیمات بیشتر نیز در این قسمت به چشم می خورد.

Mi 9T / ردمی K20

دوربین اصلی این گوشی در حالت 12 مگاپیکسلی، قادر به ثبت تصاویر با کیفیتی در محیط های روشن می باشد. عکس های گرفته شده با این دوربین، دارای رنگ های طبیعی، کنتراست مناسب، رنج داینامیکی وسیع و جزئیات بسیار خوب می باشد که نویز آن ها به خوبی کنترل می شود. در حالت 48 مگاپیکسلی اما، هیچ پیشرفتی در زمینه جزئیات و شارپی عکس ها به چشم نمی خورد و در این حالت نه تنها نویز و حجم تصاویر افزایش پیدا می کند، بلکه زمان ذخیره سازی آن ها نیز بیشتر از حالت 12 مگاپیکسلی می باشد.

دوربین دوم تله فوتو اما با وجود استفاده از حسگر 8 مگاپیکسلی، تصاویری با جزئیات بسیار خوب به ثبت می رساند که البته نویز برخی از این تصاویر، بیشتر از تصویر ثبت شده با دوربین اصلی می باشد. در نهایت نوبت به دوربین فوق عریض با حسگر 13 مگاپیکسلی می رسد که تصاویری با رنگ های زنده و نویز پایین به ثبت می رساند؛ اما در زمینه ثبت جزئیات، عملکرد آن به مراتب ضعیف تر از دو دوربین دیگر ارزیابی می شود.

عکاسی در محیط های کم نور

در محیط های کم نور، عملکرد دوربین اصلی به خوبی روز نمی باشد. Mi 9T به دلیل فقدان لرزشگیر اوپتیکال، نمی تواند سرعت شاتر را بیش از اندازه معینی کاهش دهد و اثرات افزایش ISO در پی افزایش جزئیات، به دلیل الگوریتم های کاهش نویز، بی نتیجه می ماند. در نتیجه خروجی نهایی، تصاویری با جزئیات کمتر و البته نویز پایین می باشد که در برخی موارد، این تصاویر تاریک تر از آنچیز که باید باشد، به نظر می رسد. در حالت 48 مگاپیکسلی اما به دلیل غیر فعال شدن الگوریتم های کاهش نویز، می توان تصاویری با جزئیات بیشتر دریافت کرد. گذشته از این موارد، یک حالت شب یا Night Mode نیز وجود دارد که با جبران نوردهی، تصاویری روشن تر و با جزئیات بهتر را در اختیار می گذارد.

جالب است بدانید که Mi 9T یا ردمی K20 برای زوم 2 برابری در شرایط نوری نا مساعد، سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و به جای آن، از زوم دیجیتالی در دوربین اصلی استفاده می کند. این تصمیم شاید در ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما با توجه به سنسور بهتر و دیافراگم روشن تر در دوربین اصلی، چندان هم عجیب نیست. از این رو به طور کلی می توان گفت که تصاویر ثبت شده در حالت زوم 2 برابری، عملکردی مشابه با حالت عادی دارد.

در نهایت نوبت به دوربین فوق عریضِ ردمی K20 می رسد که در قسمت عکاسی در محیط های کم نور، عملا حرفی برای گفتن ندارد. در حقیقت، عکس های گرفته شده با این دوربین در شرایط نوری نا مساعد، دارای جزئیات بسیار پایین می باشد که نور آن ها نیز در تمامی موارد به خوبی تنظیم نمی شود. با این وجود، اطلاعات رنگی موجود در این تصاویر، قابل قبول ارزیابی می شود.

تصاویر پرتره

Mi 9T برای ثبت تصاویر پرتره، سراغ دوربین تله فوتو می رود، بنابراین باید در نظر داشته باشید که در محیط های کم نور، نباید انتظار زیادی از تصاویر پرتره داشت. گذشته از این مورد، زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، ردمی K20 یا Mi 9T قادر به ثبت تصاویر پرتره با کیفیتی می باشد که عملکرد آن در زمینه تشخیص لبه های سوژه، عالی ارزیابی می شود.

سلفی

دوربین پاپ آپ یا جهنده Mi 9T از حسگر 20 مگاپیکسلی با پیکسل های 0.8 میکرونی استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 قرار گرفته و فاقد فوکوس خودکار می باشد. در محیط های روشن، این دوربین قادر به ثبت عکس هایی با جزئیات بسیار خوب و رنگ های طبیعی می باشد که در صورت فعال بودن HDR، رنج داینامیکی آن ها وسیع خواهد بود. حالت پرتره برای این دوربین نیز در نظر گرفته شده است که در کنار آن می توان از فیلتر های زیبایی نیز استفاده کرد و عملکرد آن در زمیه تشخیص لبه های سوژه، بسیار خوب ارزیابی می شود.

فیلمبرداری

ردمی K20 قادر به فیلمبرداری در 720P, 1080P و 4K با نرخ فریم 30 fps می باشد و امکان فیلمبرداری fps 60 در رزولوشن فول اچ دی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. در زمینه فیلمبرداری صحنه آهسته نیز باید گفت که Mi 9T قادر به فیلمبرداری فول اچ دی با 120 فریم در ثانیه و همچنین فیلمبرداری اچ دی با نرخ فریم های 240 و 960 می باشد. ویدئوهای 4K و full-HD ضبط شده با این گوشی در نرخ فریم 30، دارای جزئیات خوب، رنگ های زنده و رنج داینامیکی وسیع می باشد؛ اما زمانی که از نرخ فریم 60 استفاده کنید، میزان جزئیات کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین لازم است بدانید که به دلیل نبود امکان فیملبرداری 4K در دوربین تله فوتو، شیائومی به طور کلی و در هر رزولوشنی، برای زوم 2 برابری سراغ دوربین تله فوتو نمی رود و به جای آن از زوم دیجیتالی در دوربین اصلی استفاده می کند. ناگفته نماند که ویدئو های 4K ثبت شده با دوربین فوق عریض در مقایسه با ویدئوهای ثبت شده با دوربین اصلی، دارای جزئیات نرم تری می باشد.

سخت افزار

گوشی Mi 9T (ردمی K20) همانند گلکسی A80، از جدیدترین تراشه میان رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 730 استفاده می کند که به عنوان قدرتمند ترین تراشه میان رده این کمپانی نیز شناخته می شود. اسنپدراگون 730 از سیستم 64 بیتی ARM بهره می برد و با فناوری 8 نانومتری LPP سامسونگ به تولید انبوه می رسد که نوید بخش مصرف پایین تر باتری نسبت به سایر تراشه های میان رده است.

فرکانس پایه1,800 MHz (1.8 GHz, 1,800,000 kHz) + and 2,200 MHz (2.2 GHz, 2,200,000 kHz)
تعداد هسته8
نام هسته هاKryo 470 Gold + and Kryo 470 Silver
طراحکوالکام + ARM
تاریخ معرفی9 آپریل 2019
پردازنده گرافیکیآدرنو 618
فرکانس پایه یکپارچه500 مگاهرتز
isaARMv8
تولید کنندهسامسونگ
تقسیم بندی بازارموبایل
بیشترین تعداد کانال مموری2
ریز معماریCortex-A76 + Cortex-A55
شماره مدلSDM730
ناماسنپدراگون 730 | snapdragon 730
لیتوگرافی8 نانومتری (Low Power Plus)
پشتیبانی از نوع مموریLPDDR4X-3733
فناوریCMOS
مودمX15
بیشترین سرعت دانلود مودم800 مگابیت بر ثانیه
بیشترین سرعت آپلود مودم150 مگابیت بر ثانیه
DSPhexagon 688
پردازشگر سیگنالی تصویرspectra 350
استفاده شده در گوشی هایXiaomi Redmi K20 , Samsung Galaxy A80 , Xiaomi Mi 9T , Realme 4 pro  and Lenovo Z6
اندازه word64 (bit (8 octets, 16 nibbles

پردازنده مرکزی این تراشه، دارای 8 هسته پردازشی می باشد که از 2 کلاستر متفاوت استفاده می کند. در حقیقت 2 هسته قدرتمند این پردازنده که با نام کرایو 470 طلایی شناخته می شود، در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز به پردازش امور می پردازند و 6 هسته باقی مانده با نام کرایو 470 نقره ای، دارای حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز می باشند. پردانده گرافیکی بکار رفته در این تراشه نیز از نوع آدرنو 618 می باشد که به عنوان قدرتمند ترین نمونه بین تراشه های میان رده کوالکام شناخته می شود و به گفته این کمپانی، توان پردازنده مرکزی و گرافیکی این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 710، به ترتیب 35 و 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

گذشته از این موارد کوالکام برای این تراشه، از نسل چهارم موتور چند هسته ای هوش مصنوعی بهره برده است که به گفته آن ها تا 2 برابر عملکرد بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد و تجربه بهتری در زمینه هایی مثل دوربین، گیمینگ امنیت و … را در اختیار خواهد گذاشت. برای صحت ادعای کوالکام در این زمینه، سراغ تست AItutu رفته ایم و نتایج کسب شده توسط این گوشی خیره کننده بود. گوشی Mi 9T مشابه Galaxy A80 این آزمون را با سرعت بسیار بالایی به اتمام رساند و نتیجه نهایی آن نه تنها جزو بهترین نمونه ها در بین گوشی های میان رده است، بلکه حتی بهتر از برخی گوشی های پرچمدار مانند گلکسی اس 10 پلاس (اگزینوس) و هواوی پی30 پرو می باشد.

بنچمارک هوش مصنوعی AItutuامتیاز
Mi 9T / ردمی K20115142
گلکسی A80115504
گلکسی A7099003
شیائومی Mi 9 SE78879
گلکسی اس 10 پلاس47661
هواوی پی 30 پرو65745

گفتنی است که شیائومی Mi 9T را در دو نسخه با حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی روانه بازار کرده است که هر دوی آن ها دارای حافظه رم 6 گیگابایتی می باشند و عملکرد قابل قبولی در زمینه اجرای چند وظیفگی در اختیار می گذارند.

Geek Benchتک هسته ایچند هسته ای
Mi 9T / ردمی K2024526670
گلکسی A8024876771
گلکسی A7023856557
شیائومی Mi 9 SE19015929
گلکسی اس 10 پلاس450310166
هواوی پی 30 پرو32779636

نتایج حاصل شده از بنچمارک گیگ بنچ که روی عملکرد پردازنده مرکزی یا CPU تمرکز دارد، نشان می دهد که اسنپدراگون 730 در این زمینه نسبت به اسنپدراگون 710، پیشرفت های خوبی به خود دیده اما اختلاف قدرتی آن با اسنپدراگون 675 بکار رفته در گلکسی A70 چندان زیاد نمی باشد. همچنین قدرت پردازشی آن، همچنان اختلاف قابل توجهی با تراشه های پرچمداری مثل اگزینوس 9820 و کرین 980 دارد، اما به عنوان یک تراشه میان رده، جزو بهترین ها می باشد که امتیاز آن حتی بهتر از کرین 970 هواوی می باشد.

بنچمارک آنتوتوMi 9T / ردمی K20گلکسی A80گلکسی A70Mi 9SES10 PlusP30 Pro
مجموع210382205770167642178315331342208557
CPU8708883201788436959010023380292
GPU5852663477334885458914884463077
UX500574977645965457056959652827
Memory147119316934684311266912361

نتایج کسب شده گوشی Mi 9T در بنچارک آنتوتو نشان می دهد که این گوشی جزو قدرتمند ترین میان رده های بازار می باشد و قابلیت رقابت با برخی از پرچمداران سال گذشته را دارد. امتیاز های کسب شده در بنچمارک های مربوط به بخش گرافیک نیز حاکی از این هستند که این گوشی قدرتمندترین میان رده در این زمینه می باشد و عملکردی بهتر از هر گوشی غیر پرچمدار دیگر دارد.

Mi 9T / ردمی K20

در نهایت باید گفت اسنپدراگون 730 به نوعی فاصله بین میان رده ها و پرچمداران را پر کرده و گوشی Mi 9T با استفاده از این تراشه در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، عملکرد سریعی در اختیار می گذارد که لگ و تاخیر اندکی در آن به چشم می خورد. همچنین به لطف تراشه گرافیکی آدرنو 618، این گوشی در زمینه اجرای بازی های سنگین مانند آسفالت 9، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می گذارد و تحت پردازش های سنگین، شاهد افزایش دما به صورت نا متعارفی در این گوشی نبودیم.

نرم افزار

گوشی شیائومی Mi 9T (ردمی K20) به سیستم عامل اندروید نسخه 9 مجهز شده است که نسخه دهم رابط کاربری MIUI روی آن نصب می باشد. این نسخه از رابط کاربری شیائومی در مقایسه با نسل قبلی، تغییرات مثبتی در زمینه بهبود عملکرد و طراحی به خود دیده است، اما همچنان فاصله زیادی با اندروید خالص دارد و عملکرد آن، آنطور که باید و شاید نرم و روان نمی باشد.

به طور پیش فرض، کلید های ناوبری اندروید در قسمت پایین قرار داده شده است؛ با این وجود در MIUI 10 می توان از ژست های حرکتی نیز استفاده کرد که به جرأت یکی از بهترین عمکلرد ها در بین گوشی های اندرویدی را در اختیار می گذارد. این ژست های حرکتی تقریبا مشابه با چیزی است که پیش از این در آیفون 10 دیده بودیم و با کشیدن انگشت از قسمت پایین؛ صفحه اصلی، با کشیدن و نگه داشتن انگشت؛ اپلیکیشن های در حال اجرا و با کشیدن انشگت از طرفین، عمل بازگشت انجام خواهد شد.

Mi 9T / ردمی K20

منوی اپلیکیشن های در حال اجرا در نسخه جدید رابط کاربری شیائومی، به صورت هوشمندانه ای طراحی شده است. این منو از دو ستون استفاده می کند و در آنِ واحد می تواند 4 مورد از اپلیکیشن های پس زمینه را به نمایش بگذارد که از این منظر یک سر و گردن بهتر از سایر گوشی های اندرویدی می باشد.

رابط کاربری MIUI دارای برخی ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشد که آن را از سایر رابط های کاربری، مجزا می کند؛ به عنوان مثال در این رابط کاربری می توان بدون نیاز به اپلیکیشن شخص ثالث می توان اقدام به ظبط مکالمه ها کرد و یا دو پروفایل کاملا جداگانه مانند پروفایل کاری و پروفایل بازی برای آن در نظر گرفت.

باتری

بین اعضای خانواده می 9، گوشی Mi 9T با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، دارای بزرگترین باتری می باشد که ظرفیت آن، حدود 20 درصد بیشتر از نمونه بکار رفته در Mi 9 می باشد. این موضوع در کنار استفاده از تراشه 8 نانومتری و نمایشگر اولد، باعث شده تا Mi 9T در زمینه شارژدهی عملکرد بسیار خوبی از خود به جای بگذارد. این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، بیش از 17 ساعت دوام می آرود که به نوعی نشان دهنده شارژدهی خوب آن می باشد و احتمالا بیشتر کاربران در استفاده ترکیبی، قادر به استفاده از آن در یک روز کامل کاری خواهند بود؛ در حالی که در پایان روز باتری گوشی آن ها به طور کامل خالی نشده است.

Mi 9T / ردمی K20

شیائومی برای شارژ این باتری بزرگ، از نسل سوم فناوری شارژ سریع کوالکام بهره برده است که دارای توان 18 واتی می باشد. در حین بررسی این گوشی و با استفاده از آداپتور داخل جعبه متوجه شدیم که در عرض 30 دقیقه، می توان حدود 43 درصد از باتری Mi 9T را شارژ کرد و شارژ کامل آن نیز کمی بیشتر از 90 دقیقه به طول می انجامد.

[sd_review_holder]

  • تراشه اسنپدراگون 730
  • حافظه داخلی 128/64 گیگابایتی
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • نمایشگر 6.39 اینچی سوپر آمولد
  • دوربین 48+13+8 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید 9 با رابط کاربری MIUI
  • باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع

[products ids=”93645,104317,100473″]

8.3
شیائومی می 9 تی / ردمی K20 در یک نگاه
طراحی
8
دوربین
8.5
نمایشگر
8.5
سخت افزار
8.5
نرم افزار
7.5
باتری
8.5
ارزش خرید
8.5
مزایا
  • نمایشگر باکیفیت، بدون حاشیه و بدون بریدگی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • عملکرد سریع و تراشه اسنپدراگون 730
  • دوربین با کیفیت در روز
  • سلفی با کیفیت
  • بازگشت جک هدفون
معایب
  • اسپیکر ضعیف
  • وزن بالا
  • نبود درگاه کارت حافظه
210
42
9
10
15

۵۷ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیگه نمیخوام پولم رو برای سامسونگ حروم کنم .
بی نهایت گوشی زیبا ، مشخصات عالی دارد . فقط منتظر نخسه 5g و قوی تر هستم .

سلام من قصد خرید گوشی را دارم . میخواستم من را راهنمایی کنید که از بین گوشی های miکدام گوشی بهتر هست ملاک ها هم عمر گوشی و کیفیت دوربین هست از سایمان دیجیتال تقاضا دارم پاسخ من را بدهد

سایمان دیجیتال7
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۵:۰۶

درود
دوست عزیز، جهت دریافت راهنمایی بیشتر در این خصوص لطفا در طی ساعات کاری (10-18) با واحد فروش سایمان دیجیتال تماس حاصل فرمایید.
سپاس از شما

نوت 10
می 10 لایت .پرو . می 10
کی 20
کی 20 پرو
mi9 t
mi9 t

سلام اندروید 12 برای mi 9t میاد؟؟؟

سلام من از فروشگاه سایمان یک گوشی MI 9 T حدود 20 روز گرفتم دیروز متوجه شدم سنسور مکالمه که در هنگام صحبت کردن صفحه خاموش نمیشه لطفا راهنمایی کتید

سلام بین این گوشی و note 8 pro در زمینه گیمینگ کدوم بهتره ؟ لطفاً جواب بدید

سلام و عرض ادب.بنده چند روز هست که گوشیmi9t را خریداری کردم،روز اول هم برایش اپدیتmiui 11 امد،من هم اپدیت کردم،دو روز بعد اپدیت اندروید۱۰ هم رسید،ان را هم نصب نمودم.
در مورد گوشی و اپدیتش سوالی داشتم و به سایتmobile.irمراجعه کردم،انجا نوشته بود که اپدیت نکنید و اگر اپدیت کنید باطری زیاد مصرف خواهد کرد و…
حالا من چه کار کنم عزیزان؟?

سلام برو داخل تنظیمات ریست فکتوری بزن(تنظیمات کارخانه)

راسته که میگن گوشی های شیامی بی کیفیت و زود خراب می شه

با سلام به نظر شما از لحاظ دوربین به طور کلی mi 9t بهتره یا mi 9 lite و اگه میشه بین سه گوشی mi9t با mi9lite و redmi note 8 pro دوربین ها رو مقایسه کنید خیلی ممنونم

سلام بین a51 وmi9t کدوم رو پیشنهاد میکنید ملاک من برای خرید گوشی دوربین و سخت افزار هست

وقت همه دوستان بخیر و شادی من دوست دارم این گوشی رو داشته باشم ولی چیزی که باعث دل نگرانی من میشم دوربین سلفیشه .این بلا و پایین شدنا باعث خرابیش نمیشه ؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون

سلام
اسپیکر این گوشی خیلی قدرتمنده.به اشتباه جزء معایبش حساب شده

علی فارابی
۳ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۸

سلام.خسته نباشید.به نظر شما این گوشی ارزش خرید بالاتری نسبت به MI9 liteداره؟

سلام
اگه از خراب شدن دوربین پاپ آپ نمیترسی،ارزش خرید این گوشی خیلی بالاتره.

سلام
بین این گوشی و گوشی mi 8 کدومو پیشنهاد میدید؟ملاک خریدم شارژدهی باتری و دوربین و دوام گوشی(با توجه به مکانیکی بودن دوربین mi 9t) هست.

سایمان دیجیتال7
۳ دی ۱۳۹۸ در ۱۳:۵۰

درود
دوست عزیز، گوشی شیائومی Mi 9T در زمینه دوربین و شارژدهی باتری عملکرد بهتری دارد. همچنین نحوه استفاده از گوشی در دوام گوشی موثر می باشد.
سپاس از شما

سلام من گوشی رو ابدیتش کردم متاسفانه بعد بروزرسانی اسمارت ویو دیگه خوب عمل نمیکنه با اینکه تلویزیونو میشناسه ولی وصل نمیشه به تلویزیون با نرم افزارهای مختلف هم کار کردم ولی نشد لطفا راهنماییم کنین ،ممنون

سلام ببخشید این گوشی توی تنظیمات باطری گزینه ای برای فعالسازی یا غیر فعالسازی شارژ سریع نداره؟ یعنی میخوام بدونم فقط یه حالت پیشفرض هست درسته؟چون من توی تنظیمات باطری ندیدم که چنین گزینه ای باشه ممنون میشم راهنمایی کنید.

سایــمان دیــجیتال
۲۹ مهر ۱۳۹۸ در ۰۹:۳۳

با سلام
دوست عزیز گزینه ای برای غیر فعال کردن شارژ سریع وجود ندارد.
با تشکر

خب بعد من از همین شارژر اصلی استفاده کنم مشکلی برای عمر باطری توی زمان نداره؟
میخوام بدونم نیاز نیست براش شارژر معمولی هم بگیرم درسته؟ چون میگن بهترین کار استفاده از شارژر اصلی گوشی هست. شرمنده سوال زیاد پرسیدم

سایــمان دیــجیتال
۳۰ مهر ۱۳۹۸ در ۰۹:۳۰

دوست عزیز استفاده از تجهیزات داخل جعبه، بهترین تصمیم می باشد.
با تشکر

من این گوشی رو دارم چرا همش هنگ میکنه؟چه مشکلی داره؟

سایــمان دیــجیتال
۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۷

سلام
دوست عزیز لطفا دستگاه خود را به آخرین نسخه نرم افزاری، بروز نمایید.
با تشکر

سلام
بین گوشی mi 9t و گوشی redmi note 8 pro کدوم مناسب تر هست؟

سایــمان دیــجیتال
۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۳

ا سلام
دوست عزیز لطفا ملاک های خود از خرید گوشی را مشخص فرمایید.
با تشکر

از نظر دوربین کدومشون بهتره؟mi9tیاnote8pro?

سایمان دیجیتال7
۲۵ دی ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۹

درود
دوست عزیز، دوربین گوشی Redmi Note 8 Pro عملکرد بهتری دارد.
سپاس از شما

به نظر شما دوربین ردمی نوت ۷ پرو بهتره یا ردمی نوت ۸ پرو

سایــمان دیــجیتال
۲۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳

با سلام
دوست عزیز متاسفانه فرصت استفاده از دوربین ردمی نوت 8 پرو تا کنون وجود نداشته است.
با تشکر

سلام
از نظر دوربین می 9t بهتر است یا می8

سایــمان دیــجیتال
۱۵ مهر ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۷

با سلام
دوست عزیز لطفا نقد و بررسی هر دو محصول را مطالعه فرمایید.
با تشکر

سلام
از نظر گیمینگ و دوربین mi 9t بهتر است یا mi 8 pro

سایــمان دیــجیتال
۱۳ مهر ۱۳۹۸ در ۱۴:۰۰

درود خدمت شما
دوست عزیز گوشی می 8 پرو گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

با سلام
چند وقته گوشی mi 9t گرفتم
الان یه مشکلی دارم
وقتی که فیلترشکن روشن میکنم گوشیم هنگ میکنه
کند میشه
دلیلشو نمیدونین؟

با سلام،یه جا نوشته بودین دوربین mi9se از mi9t بهتره،واقعا یهتره؟چون من بتازگی 9t خریدم،ولی از چشمم افناد،اونم تقصیر شماست

فرق بین mi 9t با k20 چیه؟
من تو بعضی فروشگاه ها k20 ورژن گلوبال دیدم؟

سایــمان دیــجیتال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۰

با سلام
دوست عزیز به طور کلی تفاوت خاصی در مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری این دو گوشی، وجود ندارد.
با تشکر

سلام ، خسته نباشید ، میخواستم بدونم از نظر دوربین پشت و سلفی ، و حتی در کل بین mi 9se و mi 9t و a70 کدوم بهتره ؟ اخه یه همکارتون تو مقایسه ی دوربین a70 و این گفته بود رنگای دوربین mi9t مصنوعیه اما اینجا گفتید طبیعیه
و میخواستم بدونم چرا از تشخیصه چهره صحبت نشد ؟ اصلا داره یا نه ؟ و عملکردش چطوره ؟

سایــمان دیــجیتال
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۳:۰۸

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9 SE در زمینه دوربین عملکرد بهتری دارد. همچنین گوشی Mi 9T دارای ویژگی تشخصی چهره می باشد که به دلیل مکانیزم پاپ آپ دوربین سلفی، چندان کاربردی نمی باشد.
سپاس از شما

با سلام بین mi 9t و mi 9se کدوم بهتر هست.
از نظر کیفیت بدنه و خوش دستی

سایــمان دیــجیتال
۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9 SE گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

با سلام
میخاستم بدونم از نظر کلی و همه جوانب بین گوشی Mi9 T و Mi9 se کدامیک بهتر است؟؟؟

سایــمان دیــجیتال
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۵:۵۸

با سلام
دوست عزیز به طور کلی تفاوت فاحشی بین دو گوشی وجود ندارد و تفاوت اصلی آن ها به طراحی، اندازه باتری و اندازه بدنه بر می گردد.
با تشکر

با سلام. بنظر شما mi9t بهتر یا honor 9x بیشتر برای بازی های سنگین.

سایــمان دیــجیتال
۷ شهریور ۱۳۹۸ در ۰۹:۴۷

با سلام
دوست عزیز متاسفانه امکان بررسی honor 9x تا کنون وجود نداشته است.
با سپاس

سلام من میخوام گکشی می ۹ تی را خریداری کنم اما با ارزون شدن گوشی ها ای ۷۰و ای۶۰ رو هم جزو گزینه های خودم گذاشتم من گوشی ها رو استفاده گیمینگ میکنم و کیفیت صفحه نمایش برام مهمه میخوام بدونم می ۹ تی بهترین گزینه است؟با تشکر

سایــمان دیــجیتال
۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۰۲:۱۲

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9T در مجموع گزینه مناسبی می باشد.
با تشکر

سلام
به نظر شما بین این گوشی و گوشی mi 9 کدوم ارزش خرید بالاتری نسبت به قیمت دارن؟
واینکه ارزشش رو داره یک میلیون بیستر به mi 9 بدم؟
اولویت من دوربین و صفحه نمایش هست

سایــمان دیــجیتال
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۰

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9 در مجحموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

سلام من قصد خرید اینو از سایتتون داشتم ولی با اومدن honor 9x گفتم صبر کنم
بنظرتون این بهتره یا 9x?

سایــمان دیــجیتال
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۳:۴۷

با سلام
دوست عزیز متاسفانه در حال حاضر فرصت بررسی آنر 9X پیش نیامده است.
با تشکر

سلام من بین این گوشی و نوکیا ۸.۱ موندم
رنگ دوربین و مقاومت و دوام و باتری برام مهمه
شما کدومش رو پیشنهاد میکنید؟!

سایــمان دیــجیتال
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ۰۹:۵۶

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9T در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

با سلام….بین 2 تا گوشیه A70 و mi 9T کدومو پیشنهاد میکنید؟ برای من کیفیت صفحه نمایش….دوربین….cpu و کیفیت ساخت مطرح است.

سایــمان دیــجیتال
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۴:۱۵

با سلام
دوست عزیز گوشی Mi 9T در مجموع گزینه بهتری می باشد.
با تشکر

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱