گوشی های سری ام سامسونگ

گوشی های سری M سامسونگ : گوشی‌هایی میان‌رده با کیفیت قابل قبول

پس از موفقیت گوشی‌های سری A سامسونگ، این شرکت تصمیم به ساخت و تولید گوشی های سری M گرفت. این گوشی‌ها، گوشی‌هایی میان‌رده با قیمتی متوسط و کیفیت قابل قبول هستند. با تسخیر بازار گوشی‌ها توسط شیائومی و Realme در سرتاسر جهان، سامسونگ تصمیمی اساسی برای به دست گرفتن دوباره بازار موبایل گرفت و گوشی های سری M را تولید کرد. در این سری، ۱۰ گوشی معرفی و عرضه شده‌اند که عبارتند از M11 ،M10 ،M20 ،M30 ،M30s ،M21،M31 ،M01 ،M40 و M01s. در این متن به معرفی گوشی های سری M سامسونگ خواهیم پرداخت و ویژگی‌های اساسی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱) سامسونگ گلکسی ام ۱۱

سامسونگ گلکسی ام ۱۱
سامسونگ گلکسی ام ۱۱

گلکسی ام ۱۱ در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۰ معرفی و سپس در تاریخ ۴ ماه ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. قاب پشتی و فریم کناری این گوشی از جنس پلاستیک است و بخش صفحه نمایش آن از جنس شیشه می‌باشد. لازم به ذکر است صفحه نمایش گلکسی ام ۱۱ دارای گوریلا گلس نیست. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده در این میان‌رده، سبب شده است کاربران آن با کمترین نگرانی در مورد باتری به استفاده از گوشی بپردازند. این گوشی در رنگ‌های  آبی متالیک، مشکی و بنفش عرضه می‌شود.

دوربین استفاده شده در این میان‌رده، دوربینی سه‌گانه با رزولوشن‌های ۱۳، ۵ و ۲ مگاپیکسلی است. همچنین برای تصاویر سلفی، دوربین ۸ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. این گوشی دارای دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت است و از این لحاظ هم گوشی میان‌رده‌ای به حساب می‌آید. برای این اسمارت فون، سنسور اثر انگشت در نظر گرفته شده است که در پشت گوشی قرار دارد.

از جمله مزیت‌های اساسی این اسمارت فون می‌توانیم به باتری با حجم بالای آن اشاره کنیم. علاوه بر باتری آن، این تلفن همراه توانمند در شارژ سریع ۱۵ واتی است و می‌تواند باتری را در مدت زمان کمتری به نسبت حالت عادی شارژ نماید.

گلکسی ام ۱۱ دو سیم کارته است و همچنین برای علاقمندان به حافظه بیشتر، درگاه اختصاصی مموری کارت نیز در نظر گرفته شده است. حداکثر حجم مموری قابل استفاده برای این گوشی ۵۱۲ گیگابایت است که می‌تواند برای افرادی که علاقمند به استفاده از فایل‌های حجیم در گوشی هستند، مناسب باشد.

۲) سامسونگ گلکسی ام ۱۰

سامسونگ گلکسی ام ۱۰
سامسونگ گلکسی ام ۱۰

گوشی دوم مورد بررسی در این لیست در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ معرفی شد و سپس در فوریه سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. گلکسی ام ۱۰ دارای باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و به نسبت ام ۱۱ از این لحاظ، کم‌حجم‌تر است. گلکسی ام ۱۰ نیز مانند گلکسی ام ۱۱ از جنس پلاستیک ساخته شده است که دو رنگ مشکی و آبی آسمانی توسط شرکت سامسونگ برای آن در نظر گرفته شده است.

سامسونگ گلکسی ام ۱۰ حسگر اثر انگشت ندارد و گوشی پایین‌رده‌ای محسوب می‌شود. دوربین‌های قابل استفاده در این گوشی، رزولوشن‌های ۱۳ و ۵ مگاپیکسل را دارا هستند و در کنار آن‌ها، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در این دستگاه تعبیه شده است. این میان‌رده در دو نسخه ۳۲ و ۱۶ گیگابایتی به بازار عرضه شده است.

بهره‌مندی از صفحه نمایش اچ دی در این اسمارت فون در کنار داشتن قیمت پایین، به عنوان مزیت آن محسوب شده و سبب افزایش محبوبیت آن در بین کاربران می‌شود.

۳) سامسونگ گلکسی ام ۲۰

سامسونگ گلکسی ام ۲۰
سامسونگ گلکسی ام ۲۰

گلکسی ام ۲۰ در ژانویه ۲۰۱۹ معرفی و در فوریه همان سال به بازار عرضه شد. این گوشی در رنگ‌های مشکی و آبی آسمانی در اختیار کاربران قرار دارد. این تلفن همراه از سری ام سامسونگ، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که می‌تواند با کمک تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی برای مصارف روزمره مناسب باشد. جنس این گوشی نیز مانند دو گوشی معرفی‌شده دیگر از پلاستیک است و برای صفحه نمایش آن شیشه در نظر گرفته شده است.

در قاب پشتی گلکسی ام ۲۰، سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که باعث افزایش امنیت این تلفن همراه می‌شود . دوربین این اسمارت فون دوگانه  ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. در کنار دوربین اصلی، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قابل استفاده است و نیازهای کاربران را در حوزه تصاویر سلفی ارضا می‌کند. این گوشی در دو نسخه با حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی به بازار ارائه شده است. لازم به ذکر است که این میان‌رده از حافظه‌های جانبی تا ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

با اینکه ام ۲۰ میان‌رده محسوب می‌شود، به خاطر دارا بودن برخی از ویژگی‌ها، مانند دارا بودن پورت USB-C و شارژ سریع ۱۵ واتی، برای کاربران سخت‌گیر در انتخاب تلفن همراه قابل قبول است.

۴) سامسونگ گلکسی ام ۳۰

سامسونگ گلکسی ام ۳۰
سامسونگ گلکسی ام ۳۰

گلکسی ام ۳۰ که در کشور چین تحت عنوان اِی ۴۰ اس نیز شناخته می‌شود، در ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ معرفی شد و در نهایت در مارچ ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این اسمارت فون، در دو رنگ آبی و مشکی در دسترس کاربران قرار دارد. این میان‌رده دارای باتری غیر قابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم یونی می‌باشد.

حسگر اثر انگشت این گوشی نیز مانند گلکسی ام ۲۰ در پشت گوشی قرار دارد. در حالت کلی، دوربین این اسمارت‌فون به نسبت گوشی‌های معرفی‌شده تا اینجای متن، کیفیت بالاتری دارد. دوربین اصلی گلکسی ام ۳۰ سه‌گانه و دارای رزولوشن‌های ۱۳، ۵ و ۵ مگاپیکسلی است. یکی از سنسورهای دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده در این میان‌رده، سنسور تشخیص عمق و دیگری لنز فوق عریض است. علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۳ مگاپیکسلی است و کیفیت مطلوبی دارد.

گلکسی ام ۳۰ در نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده است و در دسترس کاربران قرار دارد. لازم به ذکر است که گلکسی ام ۳۰ یا گلکسی اِی ۴۰ اس شناخته شده در چین، قیمت ۳۰۰ یورویی دارد و برای افرادی که می‌خواهند با پرداخت هزینه نه چندان بالا به کیفیت مطلوبی از سخت‌افزار گوشی دسترسی داشته‌باشند، مناسب است.

۵) سامسونگ گلکسی ام ۳۰ اس

سامسونگ گلکسی ام ۳۰ اس
سامسونگ گلکسی ام ۳۰ اس

این نسخه از گوشی های سری M سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی و در همان تاریخ به بازار عرضه شد. گلکسی ام ۳۰ اس دارای رنگ‌های مشکی و آبی و سفید است. باتری این میان‌رده دارای حجم ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از این لحاظ یکی از بهترین‌های بازار شناخته می‌شود.

سامسونگ گلکسی ام ۳۰ اس حسگر اثر انگشت با کارایی مناسبی را در قاب پشتی خود دارد. دوربین این گوشی، نقطه قوت آن به حساب می‌آید و دارای رزولوشن‌های ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل است. دوربین سلفی نیز از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد که نسبت به نسل قبلی ب‌روز شده است. این تلفن همراه، مانند گلکسی ام ۳۰، دارای حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی است.

در نهایت باید بگوییم که اگر تصمیم به تهیه میان‌رده‌ای با قیمت مناسب دارید و در کنار آن می‌خواهید از دوربین قابل قبول و باتری با حجم بالا بهره ببرید، می‌توانید گلکسی ام ۳۰ اس را تهیه کنید.

۶) سامسونگ گلکسی ام ۲۱

سامسونگ گلکسی ام ۲۱
سامسونگ گلکسی ام ۲۱

گلکسی ام ۲۱ در تاریخ ۱۸ مارس سال ۲۰۲۰ معرفی و ۵ روز بعد به بازار عرضه شد. رنگ‌های قابل استفاده کاربران در این گوشی، آبی و مشکی است. این اسمارت فون پلاستیکی است و بر خلاف گوشی‌های معرفی شده تا اینجای متن، از گوریلا گلس ۳ در صفحه نمایش بهره می‌برد. گلکسی ام ۲۱ باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و می‌تواند در طول روز نیاز به شارژ به دفعات زیاد را برطرف نماید.

سنسور اثر انگشت استفاده شده در این تلفن همراه، در پشت آن واقع شده است. دوربین گلکسی ام ۲۱ سه‌گانه است که دارای رزولوشن‌های ۴۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل می‌باشد. همچنین دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در این اسمارت فون استفاده شده است و کیفیت مطلوب تصویربرداری سلفی را به کاربر ارائه می‌دهد. در نهایت می‌توانیم به حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی این محصول اشاره کنیم.

گلکسی ام ۲۱ با دارابودن صفحه نمایش Super AMOLED برای علاقمندان به تماشای تصاویر و فیلم در تلفن همراه، میان‌رده‌ای مناسب با قیمت نه چندان بالا است.

۷) سامسونگ گلکسی ام ۳۱

سامسونگ گلکسی ام ۳۱
سامسونگ گلکسی ام ۳۱

از جمله گوشی های سری M سامسونگ می‌توان به گلکسی ام ۳۱ اشاره کنیم که از تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۰ در دسترس کابران قرار گرفته است. این اسمارت فون مانند سایر گوشی‌های سری M سامسونگ از جنس پلاستیک بوده و وزن ۱۹۱ گرمی نسبتا سبک را دارد. رنگ‌های قابل تهیه این گوشی آبی و مشکی است. گوریلا گلس ۳ در صفحه نمایش این میان‌رده وجود دارد.

نکته جالب توجه در گلکسی ام ۳۱، استفاده از باتری لیتیوم پلیمری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در اغلب گوشی‌های موبایل، باتری‌ها از نوع لیتیوم یونی هستند ولی در این تلفن همراه، باتری لیتیوم پلیمری استفاده شده است.

سنسور اثر انگشت موجود در گلکسی ام ۳۱ در پشت گوشی واقع شده است. دوربین ام ۳۱  دوربینی ۴ گانه است که دارای رزولوشن‌های ۶۴، ۸، ۵ و ۵ مگاپیکسل است و می‌تواند تصاویر و فیلم‌های جذابی را ثبت کند. این تلفن همراه از دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و می‌تواند در حوزه تصاویر سلفی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. گلکسی ام ۳۱ حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی دارد و همچنین می‌تواند از حافظه جانبی نیز پشتیبانی کند.

این میان‌رده در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه شده‌اند، ولی به خاطر دارا بودن درگاه اختصاصی برای مموری کارت، می‌تواند برای کاربرانی که فایل‌های زیاد و حجیمی در گوشی دارند، مناسب باشد.

۸) سامسونگ گلکسی ام ۰۱

سامسونگ گلکسی ام ۰۱
سامسونگ گلکسی ام ۰۱

گلکسی ام ۰۱ گوشی جدیدی محسوب می‌شود که در ۲ ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ معرفی و به بازار عرضه شده ‌است. این تلفن همراه نیز پلاستیکی است و از گوریلا گلس در صفحه نمایش استفاده نمی‌کند. این گوشی از رنگ‌های مشکی و آبی و قرمز بهره می‌برد و به نسبت سایر گوشی های سری M سامسونگ، تنوع رنگی قابل قبولی دارد. این محصول باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و فاقد تکنولوژی شارژ سریع است.

دوربین دوگانه این گوشی، ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است و در کنار آن، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی نیز در این میان‌رده تعبیه شده است. حافظه داخلی گلکسی ام ۰۱، ۳۲ گیگابایت است و در کنار آن درگاه مخصوص مموری کارت در این تلفن همراه قرارداده شده است.

۹) سامسونگ گلکسی ام ۴۰

سامسونگ گلکسی ام ۴۰
سامسونگ گلکسی ام ۴۰

آخرین اسمارت فون معرفی‌شده در این متن، سامسونگ گلکسی ام ۴۰ است که در ماه ژوئن ۲۰۱۹ معرفی و سپس به بازار عرضه شد. دو طیف رنگی آبی تیره و آبی روشن برای این گوشی در نظر گرفته شده‌اند. این تلفن همراه باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز بهره می‌برد. حسگر اثر انگشت این محصول، در پشت آن واقع شده است.

دوربین سه‌گانه ۳۲، ۸ و ۵ مگاپیکسلی برای تصویربرداری در این گوشی تعبیه‌شده است. دوربین سلفی این میان‌رده، ۱۶ مگاپیکسلی می‌باشد و برای استفاده‌های روزمره مناسب است. به عنوان حافظه داخلی، این گوشی حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را در اختیار دارد.

۱۰) سامسونگ گلکسی ام ۰۱ اس

سامسونگ گلکسی ام ۰۱ اس
سامسونگ گلکسی ام ۰۱ اس

یکی از ارزان‌ترین گوشی های سری M سامسونگ، گلکسی ام ۰۱ اس است که در تاریخ ۱۶ جولای سال ۲۰۲۰ عرضه شد. این تلفن همراه که در دو رنگ آبی کم‌رنگ و خاکستری به بازار عرضه‌شده است، می‌تواند نظر کاربران را جلب کند. سامسونگ برای این محصول حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی در کنار رم ۳ گیگابایتی در نظر گرفته است که برای گوشی در این محدوده قیمت، مناسب است.

خوشبختانه برای این محصول سامسونگ حسگر اثر انگشت نیز در نظر گرفته شده است که در قاب پشتی تلفن همراه قرار داده شده است. باتری مورد استفاده در این اسمارت فون، ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند برای تماشای بدون وقفه فیلم به مدت ۱۲ ساعت بدون نیاز به شارژشدن کارایی داشته باشد.

دوربینی دوگانه نیز برای برطرف‌کردن نیازهای عکاسی و فیلم‌برداری کاربران در این گوشی تعبیه شده است. این دوربین دارای سنسورهای ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است. علاوه بر دوربین اصلی، این گوشی خانواده M سامسونگ، دارای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی است.

به عنوان ویژگی‌های بارز گوشی های سری M سامسونگ که تقریبا در همه گوشی‌های این سری مشترک است، می‌توانیم به ساختار پلاستیکی و سنسور اثر انگشت تعبیه‌شده در قاب پشتی گوشی (البته برای محصولاتی که حسگر اثر انگشت دارند) اشاره کنیم.

اگر سوالی در مورد گوشی های سری M سامسونگ دارید، زیر همین پست و در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

من ام ۱۱ دارم عالیه
پیشنهاد میکنم حتما حتما بخرید??

آیا سری ام تو بازار ایران موجود نیست؟چرا موجود نیست؟

چرا؟ در بین این همه معلومات بالای گوشی M30s تاکید کردید آیا واقیعاً از همه بهتر است؟

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

سامسونگ پای دوربین 200 مگاپیکسلی را به گوشی‌ها باز کرد؛ معرفی دو سنسور دوربین جدید ایزوسل HP1 و GN5

دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ سرانجام رونمایی شد. این سنسور ایزوسل HP1 اولین سنسور 200...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات گلکسی A52s فاش شدند؛ مشخصات کامل به همراه رندر و رنگ‌بندی

ماه گذشته طبق گزارشی، افشا شد که سامسونگ در حال کار بر روی نسخه‌ی جدیدی از گلکسی A52 5G است که...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

نقد و بررسی گلکسی A22 5G

در بازار رقابتي گوشي‌هاي موبايل، ارزان‌ترين گوشي با قابليت پشتيباني از تكنولوژي 5G، امروزه...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

نگاه اولیه به Galaxy Buds2 جدیدترین هندزفری بی‌سیم سامسونگ؛ مشخصات نهایی + ویدیو

11 آگوست 2021 برای سامسونگ روز بزرگی خواهد بود، چراکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای این شرکت در...

مهدی حیدری time-alt ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

جعبه گشایی گلکسی A22 5G

گلکسی A22 5G نژادی از سری A کهکشانی‌های سامسونگ است که به تازگی رونمایی شده و بعد از گلکسی A32...

حسین هاشمی time-alt ۱۲ مرداد ۱۴۰۰