نگاه اولیه به پرچمدار جدید سامسونگ: گلکسی نوت 8

نگاه اولیه به گلکسی نوت 8 پرچمدار جدید سامسونگ

سامسونگ بعد از معرفی گلکسی نوت ۷ که با مشکل انفجار باتری همراه شد و با جمع آوری کلی رو به رو شد، اکنون صفحه نمایش بدون مرز را در نوت ۸ بهره گرفته است تا تمام تلاش خود را برای فراموشی شکست سال گذشته به کار گیرد.

اما چگونه یک تلفن هوشمند با نهایت امکانات می تواند باعث فراموشی یک خاطره تلخ شود؟ با بررسی اولیه گلکسی نوت ۸ همراه باشید تا به این سوال ها پاسخ دهیم.

اهمیت بازگشت قدرتمند سری نوت برای سامسونگ:

حدس این که گلکسی نوت ۸ همان گلکسی اس ۸ پلاس با قلم اس پن خواهد بود کار بسیار ساده ای بود. در حقیقت آنچه ما به دنبال آن هستیم، تنها بازگشت قدرتمندانه سامسونگ نیست، بلکه با تلاش یک کمپانی برای ساخت اسمارتفونی با حداکثر امکانات رو به رو هستیم.

به این نکته نیز اشاره کنیم که گلکسی نوت ۸ در چهار رنگ عرضه خواهد شد: مشکی، خاکستری، گلد و آبی. در ایالات متحده فقط رنگ مشکی و خاکستری عرضه خواهد شد و در سایر نقاط جهان در هر چهار رنگ موجود خواهد بود.

صفحه نمایش بی نهایت با لبه های تیز تر:

برسیم به مطالب اصلی: گلکسی نوت ۸، دستگاهی که با دیدن و در دست گرفتن آن متوجه بزرگ بودنش خواهید شد. صفحه نمایش بسیار شبیه به گلکسی اس ۸ پلاس با اندازه ۶.۳ اینچ می باشد. سری نوت با نمایشگر ۵.۷ اینچی معروف بود و اکنون با بزرگترین صفحه نمایش این سری همراه شده است.

اما نگران نباشید! صفحه نمایش با لبه های خمیده و حاشیه های بسیار باریک به کمک بهبود خوش دستی دستگاه آمده است اما همچنان استفاده با یک دست کمی مشکل خواهد بود.

نماشگر از نسبت تصویر نا متعارف ۹: ۱۸: ۵ برخوردار است که باعث می شود گوشی، با ظاهری بلند به نظر برسد. گوشه های دستگاه هم نسبت به اس ۸ پلاس مستطیلی تر شده و خمیدگی لبه ها تیز تر از قبل شده است. زمانی که نوت ۸ خاموش است با یک شئ کاملا مشکی رو به رو هستیم اما وقتی صفحه نمایش روشن می شود به قدرت و زیبایی نمایشگر پی می بریم. از گذشته، لذت بخش ترین ویژگی سری نوت برای کاربران، نمایشگر بزرگ آن بود و روز به روز به طرفداران آن اضافه شده است.

همانند اس ۸ کلید هوم از قسمت جلو حذف شده و جای خود را به کلید نرم افزاری داده است اما همانطور که قبلا در اس ۸ مشاهده کردیم، در نوت جدید نیز با قدری فشار روی محل کلید هوم، با ایجاد ویبره در دستگاه حس کلید واقعی به کاربر القا خواهد شد. صحبت از کلید ها شد، پس بد نیست به دکمه بیکسبی اشاره کنیم که به تازگی به سری نوت راه پیدا کرده است.

با خواندن مشخصات گلکسی نوت ۸، هنگام مشاهده ظرفیت باتری قدری متعجب خواهید شد چرا که نسبت به سال گذشته کوچکتر شده است. درست است که کاربران سال به سال انتظار باتری بزرگتر از گوشی هوشمند دارند اما سامسونگ در این زمینه ریسک نکرده است و در ساخت باتری جدید تمام نکات امنیتی را حفظ کرده تا با فاجعه ای که برای نوت ۷ پیش آمد رو به رو نشود.

۶ گیگابایت رم به واقعیت پیوست:

پردازنده ی اسنپدراگون ۸۳۵ برای این محصول قابل پیش بینی بود اما شایعه ای که بالاخره به واقعیت پیوست استفاده از رم ۶ گیگابایتی است. سامسونگ برای اولین بار با کنار گذاشتن رم ۴ گیگی، از یک رم ۶ گیگابایتی LDDR4X در یک پرچمدار استفاده کرده است و ما از شنیدن این خبر خرسندیم چرا که حافظه رم بیشتر باعث اجرای هر چه روانتر دستگاه در زمینه های مختلف از جمله ویژگی های قلم اس پن خواهد شد.

گلکسی نوت 8 در حافظه های 65،128،256 به بازار عرضه خواهد شد.

ویژگی متمایز سری نوت: قلم اس پن

طی سال های گذشته، قلم اس پن از امکانات زیادی برخوردار شده است که اشاره تک به تک آن ها کار دشواری است. حالا نرم افزار pen up به روز رسانی شده و امکانات بیشتری در اختیار می گذارد.

ویژگی دیگری که بهبود یافته است ترجمه کردن از طریق اس پن است. در گذشته از این طریق فقط امکان ترجمه تک تک کلمات وجود داشت اما اکنون با این به روز رسانی شما می توانید چند کلمه، جمله و حتی پاراگراف را ترجمه کنید. یادداشت برداری در حالت نمایشگر خاموش نیز دستخوش تغیراتی شده و اکنون شما محدود به استفاده از قسمت مشخصی از نمایشگر نیستید و با دو بار کلیک کردن روی نمایشگر می توانید یادداشت های خود را ویرایش کنید.

اما ویژگی اصلی اضافه شده، live message می باشد که از طریق آن می توانید با قلم اس پن پیام خود را بنویسید و به حالت GIF تبدیل کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. از دیگر بهبود های اس پن می توان به ضد آب بودن، استفاده کردن در زیر آب، تیز تر شدن نوک قلم و افزایش حساسیت به فشار اشاره کرد.

نرم افزار: ساده تر و یکپارچه تر

نرم افزار نوت ۸ بسیار شبیه به گلکسی اس ۸ می باشد با قدری بهبود همراه شده است. عمده ی این بهبود ها مربوط به بخش بیکسبی می شود. دستورات صوتی که در گذشته در دسترس نبود حالا به نوت ۸ اضافه شده است و از طریق آن می توانید برخی از کار ها را بدون لمس و فقط با دستور صوتی انجام دهید.

اما برسیم به بزرگترین تغییر نوت ۸ : دوربین

سامسونگ برای نخستین بار از دوربین دوگانه در یک پرچمدار استفاده کرده است. گلکسی نوت ۸ اولین اسمارتفونی است که به دوربین دوگانه با دو لرزشگیر مجهز شده است. دوربین از دولنز ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.7 و لنز تله فوتو با گشودگی دیافراگم f2.4 استفاده می کند. استفاده از لنز تله فوتو امکان زوم اوپتیکال تا دو برابر و زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر را فراهم می کند.

سامسونگ در مراسم رونمایی با شجاعت اقدام به مقایسه دوربین نوت ۸ با آیفون ۷ پلاس کرد و برتری محصول خود را به چشم رقبا کشاند. استفاده از دو لرزشگیر باعث شده است هنگام زوم کردن نگران تار افتادن عکس یا حرکات اضافی در فیلم نباشید. اگر نمی دانید از لنز معمولی یا عریض در عکاسی استفاده کنید نگران نباشید، با ویژگی جدید دوربین، شما می توانید به طور همزمان از طریق دو لنز عکس بگیرید. ویژگی جدید دیگر حالت پرتره هست با این تفاوت که شما می توانید میزان بلور شدن پس زمینه را تغییر دهید. دوربین سلفی نیز ۸ مگاپیکسل با فوکوس اوتوماتیک می باشد و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 2K دارد.

سامسونگ گلکسی نوت ۸ پس از یک سال انتظار بالاخره رونمایی شد. پس از فاجعه ی نوت ۷ حالا سامسونگ با گلکسی نوت ۸ می خواهد بازگشت قدرتمندانه ای داشته باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟ آیا گلکسی نوت ۸ می‌تواند سری نوت را به جایگاه محبوب قبلی خود برساند؟

منبع: androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

استاندارد USB پاور دلیوری چیست و چگونه کار می‌کند؟ تمام آنچه که از یو اس بی پاور دلیوری باید بدانید

فناوری شارژ USB پاور دلیوری تبدیل به یکی از پرکاربردترین و بهترین استانداردهای شارژ گوشی‌های...

مهدی حیدری time-alt ۲ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰