نقد و بررسی سامسونگ گلکسی Z Flip 3

اگر در سال‌های اخیر اخبار گوشی‌های هوشمند را دنبال کرده باشید، مطمئناً نام سری زد فلیپ به گوش‌تان خورده است. گوشی زد فلیپ ۳، جدیدترین مدل از سری گوشی‌های سامسونگ گلکسی زد فلیپ (Samsung Galaxy Z Flip) است که با طراحی بی‌نظیر، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تکنولوژی را به خود جلب کرده است. سامسونگ بار دیگر با این محصول، قدرت و خلاقیت مهندسان و طراحانش را به رخ جهان کشیده و یک گوشی باکیفیت دیگر به لیست بلندبالای گوشی‌های خود اضافه کرده است. در ادامه با نقد و بررسی Z Flip 3 همراه ما باشید.

طراحی و کیفیت ساخت Z Flip 3

گوشی‌های سری زد فلیپ سامسونگ، قابلیت تاشدن دارند و به خاطر همین قابلیت شهرت جهانی یافته‌اند. با تا کردن Z Flip 3، به راحتی می‌توانید آن را در جیب و کیف خود قرار دهید و به هرجا که می‌خواهید حمل کنید. خیلی‌ها گوشی‌های سری زد فلیپ را با دیگر گوشی‌های تاشوی سامسونگ، یعنی سری زد فولد اشتباه می‌گیرند. این در حالی است که سری زد فولد در حالت تاشده مانند یک گوشی هوشمند و در حالت باز مثل یک تبلت عمل می‌کنند، اما سری فلیپ فقط در حالت باز قابل استفاده‌اند و در حالت تاشده تنها حمل و نقل آن آسان‌تر شده و کارایی خاص دیگری ندارند. البته امکان دسترسی سریع به برخی از امکانات گوشی مانند دوربین، در حالت تاشده نیز وجود دارد. در واقع Z Flip بیشتر برای قشری ساخته شده که ظاهر گوشی برای‌شان اهمیت ویژه‌ای دارد و دوست دارند یک گوشی منحصربه فرد و متفاوت داشته باشند.

گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ در حالت تاشده

یکی از اولین چیزهایی که در طراحی بدنه‌ی این گوشی به چشم می‌خورد، فریم براقی است که لنزهای دوربین روی آن قرار گرفته‌اند. رنگ براق این فریم، در کنار بدنه‌ی مات گوشی جلوه‌ای خاص به آن می‌بخشد. سامسونگ برای بدنه‌ی گلکسی زد فلیپ 3 از گوریلا گلس ویکتوس و برای فریم آن، از آرمور آلومینیوم استفاده کرده است. هم‌چنین برای پنل جلویی آن لایه‌ای پلاستیکی در نظر گرفته شده تا نتیجه‌ی کار یک گوشی مقاوم و خوش‌دست باشد.

طراحی بدنه‌ی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳

بررسی Z Flip 3، بدون بررسی بارزترین قابلیت ظاهری آن ممکن نیست! این گوشی نیز مانند اجدادش قابلیت تاشدن دارد. سامسونگ برای لولای این گوشی، از آلیاژ آلومنیوم استفاده کرده که به گفته‌ی این شرکت، از مقاومت بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی خراب نمی‌شود. طراحی این بخش به گونه‌ای است که هنگام استفاده از گوشی، یک صفحه‌ی نمایشگر یکپارچه خواهید داشت و هنگام بستن، این نمایشگر به راحتی خم شده و تا می‌خورد.

گلکسی زد فلیپ ۳ به راحتی قابل حمل است.

سامسونگ این بار با ارتقای کیفیت بدنه و لولا، موفق به کسب گواهی IPX8 برای گلکسی زد فلیپ ۳ شده است. این یعنی گوشی ذکر شده از بدنه‌ی خوب و مقاومی برخوردار است. سامسونگ Z Flip 3 می‌تواند تا نیم ساعت در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. هم‌چنین استفاده از مواد مرغوب برای ساخت درزگیرهای لولا، باعث شده این گوشی در مقابل ذرات ریز گردوغبار مقاوم‌تر از اجداد خود باشد. البته درزهای لولا هنوز هم به شکل کامل از ورود گردوغبار مصون نیستند و جای پیشرفت‌ در این زمینه وجود دارد.

مطلب مرتبط: تست مقاومت گلکسی زد فلیپ ۳

مقایسه‌ی حالت تاشده و باز گلکسی زد فلیپ ۳

گوشی سامسونگ Z Flip 3 از یک نمایشگر 6.7 اینچی با نسبت تصویر 22:9 بهره می‌برد. ابعاد این گوشی در حالت باز 166 در 72.2 در 6.9 میلی‌متر و در حالت تاخورده، 86.4 در 72.2 در 15.9 تا 17.1 میلی‌متر است و حدود 183 گرم وزن دارد. نمایشگر کشیده‌ی این گوشی و ابعاد بزرگ آن باعث می‌شوند استفاده‌ی یک دستی از گوشی کمی سخت باشد.

گلکسی زد فلیپ ۳ در هفت رنگ مشکی، سفید، خاکستری، صورتی، کرمی، بنفش و سبز به فروش می‌رسد. همه‌ی این رنگ‌ها، حالتی مات دارند که به گوشی ظاهری شیک و جذاب می‌بخشد. این تنوع رنگی برای یک گوشی هوشمند بسیار خوب است و اکثر سلیقه‌ها را به خوبی پوشش می‌دهد.

صفحه‌ی نمایش و اسپیکرها

گلکسی زد فلیپ ۳ از یک نمایشگر 6.7 اینچی با نسبت تصویر 22:9 بهره می‌برد. این نسبت تصویر، کشیده‌تر از اکثر گوشی‌های موجود در بازار است، اما سامسونگ موفق شده تناسب ظاهری این گوشی را حفظ کند. سامسونگ برای این گوشی از پنل Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2640 پیکسل و تراکم پیکسل آن چیزی در حدود 426 پیکسل در اینچ است.

نسبت تصویر نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۳

نمایشگر Z Flip 3، حدود 84.7 درصد فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز و حداکثر روشنایی آن 1200 نیت است. این یعنی می‌توانید مطمئن باشید زیر نور شدید آفتاب نیز به راحتی قادر به تشخیص نوشته‌ها و تصاویر روی صفحه‌ی نمایش خواهید بود. پشتیبانی از +HDR10 نیز از پیشرفت‌های این مدل نسبت به مدل‌های پیشین است.

نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ ۳ نیز از یک پنل Super AMOLED با رزولوشن 260 در 512 پیکسل و تراکم 302 پیکسل در اینچ بهره می‌برد. این پنل برای استفاده‌ی سریع و آسان از یک سری امکانات گوشی طراحی شده تا کاربر مجبور نباشد برای هر کاری گوشی را باز و بسته کند. این پنل 1.9 اینچی نسبت به مدل پیشین این سری بزرگ‌تر شده و ارتباط با آن ساده‌تر است.

رنگ‌ها در گلکسی زد فلیپ ۳ بسیار شفاف و طبیعی هستند. عمق رنگ سیاه به شدت زیاد است و رنگ‌های مشابه نیز به خوبی از یک‌دیگر قابل تشخیص‌اند. خیره شدن به صفحه‌ی این نمایشگر در هنگام نمایش محتوای تصویری هیچ‌گاه خسته‌کننده نمی‌شود. نمایشگر این گوشی می‌تواند تجربه‌ی شما از تماشای فیلم یا انجام بازی را به طرز قابل توجهی ارتقاء دهد. شرکت سامسونگ همواره به کیفیت نمایشگرهایش شهرت داشته و گلکسی زد فلیپ ۳ نیز بار دیگر ثابت کرده که این شهرت بی‌دلیل نیست.

دو حالت نمایش رنگ در گلکسی زد فلیپ ۳ وجود دارد که می‌توانید از بخش تنظیمات، حالت موردنظر خود را انتخاب کنید. یکی از این حالات Vivid و دیگری Natural نام دارند. در حالت Vivid رنگ‌ها حالت اشباع‌شده‌تری داشته و پنج حالت مختلف برای تنظیم میزان گرمای رنگ‌ها در اختیار خواهید داشت. در مقابل، حالت Natural رنگ‌ها را طبیعی‌تر و دقیق‌تر نشان می‌دهد.

نمایشگر گلکسی زد فلیپ ۳ در حالت تاخورده

نرخ نوسازی تصویر در نمایشگر این گوشی 120 هرتز است ولی از بخش تنظیمات می‌توانید آن را روی 60 هرتز قفل کنید. هم‌چنین یک حالت خودکار نیز در تنظیمات این بخش به چشم می‌خورد که در صورت انتخاب آن، خود دستگاه با توجه به محتوایی که از آن استفاده می‌کنید، این نرخ را کاهش یا افزایش می‌دهد. برای مثال هنگام خواندن یک مطلب در اینترنت، این نرخ پایین است و در هنگام بازی کردن به 120 هرتز می‌رسد.

از نکات دیگری که باید در بررسی Z Flip 3 به آن اشاره کنیم، استفاده‌ی این گوشی از اسپیکرهای استریو است. این موضوع باعث شده کیفیت صدای پخش شده از این اسپیکرها، تفاوت قابل‌توجهی با نسل پیش داشته باشد. به طور کلی، شنیدن محتوای صوتی با این گوشی تجربه‌ای لذت‌بخش و کامل است. باید اشاره کنم که گلکسی زد فلیپ ۳، از جک 3.5 میلیمتری برای خروجی صدا پشتیبانی نمی‌کند و باید از هدفون‌های بلوتوثی برای این گوشی استفاده کنید.

دوربین‌های گوشی گلکسی زد فلیپ ۳

شاید تنها بخشی که گلکسی زد فلیپ ۳ در آن پیشرفت خاصی نسبت به مدل‌های نسل گذشته نداشته، دوربین‌های آن باشد. مانند نسل پیش، این گوشی از دو دوربین 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید و اولترا واید در پشت گوشی و یک دوربین 10 مگاپیکسلی در جلوی آن بهره می‌برد. این دوربین‌ها خروجی خارق‌العاده‌ای ندارند و تعداد قابل‌توجهی از گوشی‌های هم‌رده، کیفیت بالاتری در بخش دوربین ارائه می‌دهند. با این حال اگر قصد عکاسی یا فیلم‌برداری حرفه‌ای با گوشی خود ندارید، مطمئن باشید گلکسی زد فلیپ ۳ انتظارات شما از یک دوربین خوب را برآورده خواهد کرد.

دوربین‌های گوشی گلکسی زد فلیپ ۳

دوربین اصلی z flip 3

دوربین اصلی گلکسی زد فلیپ ۳، متشکل از یک حسگر 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/2.55 اینچ و پیکسل‌های 1.4 میکرومتری است که در پشت این گوشی قرار گرفته است. فاصله‌ی کانونی لنز واید این دوربین 27 میلی‌متر، و دیافگرام آن f/1.8 است. این دوربین از یک لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد که عملکرد بسیار خوبی دارد. هم‌چنین قابلیت Dual Pixel باعث شده فوکوس‌ خودکار این دوربین، نتایج خوبی را از خود به جای بگذارد. رنگ‌ها در این دوربین از شفافیت خوبی برخوردارند و می‌توانید عکس‌های خوش آب‌ و رنگی با آن به ثبت برسانید.

دوربین اولترا واید زد فلیپ ۳

میدان دید 123 درجه‌ای لنز اولترا واید در این گوشی، امکان ثبت عکس‌های عریض‌تر را به شما می‌دهد. مانند دوربین اصلی، این دوربین نیز از یک حسگر 12 مگاپیکسلی با ابعاد 1/3.06 اینچ و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری استفاده می‌کند. دیافراگم این دوربین f/2.2 است و از قابلیت فوکوس خودکار بهره نمی‌برد. عکس‌های ثبت شده با این لنز نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و رنگ‌ها شفاف و قابل تفکیک هستند. در ادامه عکس‌هایی که در محیط‌های مشابه، ولی با لنز اولترا واید گرفته شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی گلکسی زد فلیپ ۳، می‌تواند سلفی‌های باکیفیتی از شما به ثبت برساند. این دوربین با دیافراگم f/2.4، جزئیات قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. البته دوربین‌های سلفی گوشی‌های هم‌رده، مانند آیفون 12 یا سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس، به مراتب بهتر از از دوربین این گوشی عمل می‌کنند. قابلیت جالبی که گلکسی زد فلیپ ۳ دارد این است که به شما اجازه می‌دهد حتی در حالت تاشده، با دوربین اصلی این گوشی از خود سلفی بگیرید. شما می‌توانید از طریق نمایشگری که روی محفظه‌ی سیاه رنگ پشت گوشی تعبیه شده، چهره‌ی خود را بررسی کنید و بدین طریق، سلفی‌های باکیفیت‌تری خواهید داشت، چون از دوربین اصلی برای سلفی استفاده می‌کنید.

عکاسی در شب با دوربین گلکسی زد فلیپ ۳

قابلیت عکاسی در شب، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های دوربین گوشی به حساب می‌آید. عملکرد دوربین گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ در این زمینه نیز خوب و قابل قبول است. استفاده از این حالت در عکاسی، باعث می‌شود که عکس‌ها روشن‌تر شده و نویز آن‌ها به حداقل برسد. هم‌چنین نور عکس‌ها در شب متعادل‌تر شده و عکس‌های یکپارچه‌تری خواهید داشت.

عکاسی پرتره با دوربین گلکسی زد فلیپ ۳

مانند اکثر گوشی‌های موجود در بازار، دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۳ نیز از حالت عکاسی پرتره بهره می‌برد. با استفاده از این حالت، جزئیات پس‌زمینه تار شده و فوکوس بر روی جسم یا شخص موردنظر کمی بیشتر می‌شود. چون این گوشی از لنز تله‌فوتو استفاده نمی‌کند، ثبت عکس‌های پرتره بر دوش لنز واید است. روی‌هم‌رفته با گلکسی زد فلیپ ۳ می‌توانید عکس‌های پرتره‌ی خوب و قابل‌قبولی به ثبت برسانید.

فیلم‌برداری

عملکرد گلکسی زد فلیپ ۳ در فیلم‌برداری نیز مانند عکاسی است. اگر انتظارات خیلی بالایی از دوربین این گوشی نداشته باشید، خروجی دوربین، شما را راضی نگه خواهد داشت. دوربین اصلی این گوشی، قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت‌های 4K، 1080p و 720p را دارد که از بخش تنظیمات گوشی می‌توانید کیفیت موردنظر را انتخاب کنید. در حالت 4K می‌توانید ویدیوهایی با نرخ فریم 60fps به ثبت برسانید و در حالت 720p، این نرخ فریم تا 960fps نیز بالا می‌رود. دوربین جلوی این گوشی نیز می‌تواند در حالت 4K، فیلم‌هایی با نرخ فریم 30fps را تحویل شما دهد.

روی‌هم‌رفته عملکرد دوربین این گوشی خوب و قابل قبول است. گستره‌ی دینامیکی خوب، رنگ‌های زنده و اشباع و جزئیات بالای عکس‌ها و فیلم‌های ثبت شده توسط این دوربین، تمام نیازهای یک کاربر عادی را برطرف می‌کند.

بررسی Z Flip 3 از نظر سخت‌افزار

در ادامه‌ی بررسی Z Flip 3، به بخش سخت‌افزار این گوشی می‌رسیم. این بخش جایی است که گلکسی زد فلیپ ۳ در آن می‌درخشد! بدون شک، گوشی مورد بحث، یکی از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار از نظر سخت‌افزاری به شمار می‌رود. به جرات می‌توان گفت در حال حاضر هیچ بازی و یا نرم‌افزاری وجود ندارد که گلکسی زد فلیپ ۳ در اجرای آن به مشکل برخورد کند.

گلکسی زد فلیپ ۳، از قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر جهان

سامسونگ برای این گوشی از تراشه‌ی 5 نانومتری کوالکام اسنپدراگون 888 استفاده کرده که در حال حاضر هیچ رقیبی در دنیای اندروید ندارد. این تراشه، حتی نسبت به تراشه‌ی قبلی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 865 نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته و سرعت بسیار بالاتری دارد. این تراشه‌ی هشت هسته‌ای، از چهار هسته‌ی 1.80 گیگاهرتزی، سه هسته‌ی میانی 2.42 گیگاهرتزی و یک هسته‌ی 2.84 گیگاهرتزی بهره می‌برد که در کنار هم، قدرتمندترین پردازنده‌ی حال حاضر جهان اندروید را تشکیل داده‌اند. هم‌چنین هسته‌های Cortex-X1 و Cortex-A78 که در ساخت این تراشه به کار گرفته شده‌اند، تا قبل از اسنپ دراگون 888 در هیچ پردازنده‌ی دیگری استفاده نشده بودند.

گلکسی زد فلیپ ۳، گوشی مناسب برای گیمرها

استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 660 در این گوشی، ییش از هر چیزی به نفع گیمرها تمام شده است! از اصلی‌ترین خصوصیات این پردازنده‌ی گرافیکی، قابلیت Variable Rate Shading است که پیش از این در کنسول‌های PS5 و Xbox Series X نیز شاهد به کارگیری آن بودیم. همان‌طور که از نام آن پیداست، این قابلیت اجازه‌ می‌دهد تا سایه‌زنی به شکل پویا انجام شود و در مواقع لازم نرخ آن تغییر یابد. بدین ترتیب، توان پردازشی تراشه‌ی گرافیکی، بیشتر برای نواحی پراهمیت‌تر از صحنه‌های بازی به کار گرفته خواهد شد. علاوه بر این قابلیت، این پردازنده نسبت به نسل قبل خود، پیشرفت‌های کلی دیگری نیز داشته و به مراتب سریع‌تر شده است.

گلکسی زد فلیپ ۳ با دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود. به نظر می‌رسد این مقادیر بتوانند پاسخ‌گوی نیازهای هر کاربری باشند. اگر نمی‌خواهید نگران پر شدن حافظه‌ی داخلی گوشی باشید، مدل 256 گیگابایتی، گزینه‌ای بسیار خوب برای شما به شمار می‌رود. ناگفته نماند که هر دو مدل، با 8 گیگابایت رم به بازار می‌آیند.

تطابق گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی واچ

سامسونگ برای Z Flip 3، از یک مودم 5G یکپارچه استفاده کرده است. سرعت دانلود و آپلود LTE در این گوشی به ترتیب 2500 و 316 مگابیت در ثانیه پیش‌بینی شده‌اند. جالب است بدانید این سرعت هنگام استفاده از 5G، به 7500 و 3000 مگابیت می‌رسد که تفاوت قابل توجهی است. عملکرد گلکسی زد فلیپ ۳ در این بخش نسبت به گوشی‌های هم‌رده‌ی خود بهتر است.

بررسی Z Flip 3 از نظر سخت‌افزاری، نشان می‌دهد این گوشی خالی از مشکل هم نیست. شاید بزرگ‌ترین مشکل گلکسی زد فلیپ ۳ در این بخش، داغ کردن و افت عملکرد آن در برخی شرایط باشد. متاسفانه این مشکل در مدل‌های پیشین این سری نیز وجود داشت و با تلاش‌های سامسونگ، Z Flip 3 کمی از این جهت بهبود یافته است. با این حال، هنوز هم داغ کردن‌های بی‌هنگام، گریبان‌گیر این گوشی خوب و باکیفیت خواهد بود.

نوردهی عالی گلکسی زد فلیپ ۳ در فضای خارجی

اما در حالت کلی، باید گفت عملکرد سخت‌افزاری گلکسی زد فلیپ ۳، بسیار عالی است. با خرید این گوشی، می‌توانید مطمئن باشید تا چند سال آینده به گوشی جدیدی احتیاج نخواهید داشت و سخت‌افزار قدرتمند آن تا مدت‌ها پاسخ‌گوی نیازهای مختلف شما خواهد بود. با این گوشی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز مانند PUBG Mobile و Call of Duty Mobile را به راحتی روی گوشی خود اجرا کنید و یا بدون نگرانی از هنگ کردن پی‌در‌پی گوشی، از نرم‌افزارهای سنگین ادیت عکس و فیلم بهره بگیرید.

بررسی Z Flip 3 از نظر نرم‌افزار

گلکسی زد فلیپ ۳ با آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید، یعنی اندروید 11 به بازار عرضه می‌شود. با شناختی که از سامسونگ داریم، می‌دانیم تا چند سال آینده این گوشی به طور کامل مورد پشتیبانی نرم‌افزاری از سوی این شرکت قرار خواهد گرفت و از آخرین نسخه‌های اندروید بهره خواهد برد.

سامسونگ برای این گوشی از رابط کاربری اختصاصی خود با نام One UI 3.1.1 استفاده می‌کند. نسخه‌ای که در این محصول استفاده شده، مخصوص این گوشی تاشو است و پیش از این در گوشی دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است. البته این قضیه به آن معنا نیست که این رابط کاربری عملکرد خاص یا متفاوتی دارد. در اغلب موارد، این رابط کاربری دقیقاً ماند One UI 3.1 عمل می‌کند و تمامی تفاوت‌های آن، به قابلیت‌ منحصربفرد این گوشی، یعنی تاشو بودن آن برمی‌گردد.

گلکسی زد فلیپ ۳ از جدیدترین نسخه‌ی اندروید استفاده می‌کند.

این رابط کاربری نیز کاملاً با گوگل هماهنگ و یکپارچه عمل می‌کند و از سرویس‌های اختصاصی این شرکت، مانند Google Discover یا Google Duo بهره می‌برد. گلکسی زد فلیپ ۳ نیز مانند گوشی‌های دیگر سامسونگ، با سرویس‌های اختصاصی این شرکت، مانند Samsung Pay و اپلیکیشن‌های سلامت و مرورگر وب اختصاصی سامسونگ به بازار عرضه می‌شود.

باتری گلکسی زد فلیپ ۳

گلکسی زد فلیپ ۳ از یک باتری 3300 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که در استفاده‌های روزانه، عملکرد خوبی دارد. با این‌که سامسونگ می‌توانست باتری قوی‌تری برای این گوشی در نظر بگیرد، به نظر نمی‌رسد که کسی از باتری زد فلیپ ۳ ناراضی باشد. با شارژ کامل، می‌توانید حدود 10 ساعت به وب‌گردی، 12 ساعت به تماشای ویدیو و یا 18 ساعت مکالمه‌ی تلفنی بپردازید.

میزان شارژ باقی‌مانده از پنل خارجی نیز قابل مشاهده است. – بررسی Z Flip 3

گلکسی زد فلیپ ۳ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و می‌توانید از شارژر 15 واتی سامسونگ برای شارژ آن استفاده کنید. شارژ کامل این گوشی چیزی حدود 90 دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید با استفاده از شارژر بی‌سیم 10 واتی نیز این گوشی را شارژ کنید.

رقبای زد فلیپ ۳

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد خرید گوشی زد فیلیپ را دارید، گوشی‌های هم‌رده را نیز مورد بررسی قرار دهید تا انتخابی آگاهانه‌تر داشته باشید. گلکسی زد فلیپ ۳ یک گوشی منحصربفرد است که نه تنها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهره برده، بلکه ظاهری خاص و متفاوت هم دارد. در واقع این گوشی از نظر ظاهری، تنها با سری زد فولد سامسونگ قابل مقایسه است. با این حال اگر معیارهای دیگر شما پررنگ‌‌تر هستند، پیشنهاد می‌کنم نگاهی به دو گوشی آیفون 12 و سامسونگ گلکسی اس 21 پلاس نیز بیندازید.

نام گوشیلینک خریدنقد و بررسی
آیفون 12خرید آیفون 12نقد و بررسی گوشی آیفون 12
گلکسی اس 21 پلاسخرید گلکسی اس 21 پلاسنقد و بررسی گوشی گلکسی اس 21 پلاس
نگاهی کلی به گلکسی زد فلیپ ۳

همه می‌دانند که سامسونگ در زمینه‌ی ساخت گوشی‌های پرچم‌دار خود بسیار جدی و ثابت‌قدم است. بنابراین وقتی سخن از یک گوشی مانند سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳ به میان می‌آید، می‌دانیم این شرکت ناامیدمان نمی‌کند. گلکسی زد فلیپ ۳ یک گوشی بسیار قدرتمند و بسیار زیباست. با این‌که این گوشی رقبای بسیار قدری دارد، اما طراحی منحصربفرد این گوشی تاشو، برگ برنده‌ی آن است. به عبارت دیگر، خیلی راحت می‌توان گفت با خرید این گوشی، صاحب یکی از خاص گوشی‌های حال حاضر جهان خواهید شد.گلکسی زد فلیپ ۳ با استفاده از پردازنده‌ی اسنپ دراگون 888، تکنولوژی 5G، رم 8 گیگابایت، نمایشگر بسیار باکیفیت، نرم‌افزار به‌روز، دوربین و باتری خوب، و طراحی خاص و منحصربفردش یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار در میان گوشی‌های بالارده به حساب می‌آید. این گوشی قطعاً ارزش خرید دارد.

8.7
طراحی و کیفیت ساخت
9.7
نمایشگر
9.5
اسپیکر
9
دوربین
8
عملکرد فنی و سخت‌افزار
8.5
نرم‌افزار و امنیت
8.4
باتری
8
ارزش خرید
8.5
مزایا
  • پردازنده‌ی مرکزی بسیار قدرتمند
  • نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • بهره‌گیری از تکنولوژی 5G
  • کیفیت ارتفاء یافته‌ی بدنه و لولا نسبت به نسل پیش
  • طراحی هنرمندانه و برخورداری از صفحه نمایش دوم با قابلیت‌های بیشتر
  • قیمت مقرون به صرفه نسبت به سایر گوشی‌های تاشو
معایب
  • کیفیت دوربین معمولی
  • داغ کردن و افت کیفیت در برخی مواقع
  • عملکرد شارژ نه چندان مناسب
11
4
0
0
0

۳ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اگه پول داشتم حتما میخریدمش😥

افتضاحه نخری بهتره

افتضاحه نخری بهتره چون اصلا راضی نبودم

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰