نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه صاحب یک گوشی پرچمدار باشند. این کمپانی محصولاتی را تولید می‌کند که علی‌رغم غنی بودن در امکانات و قابلیت‌ها، با جیب مشتری مهربانانه‌تر برخورد می‌کنند. یکی از جدیدترین آن‌ها، گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس هستند. این دو گوشی با وجود عمر باتری طولانی، یک نمایشگر باکیفیت و کیفیت ساخت بالا با قیمتی چند برابر ارزان‌تر از یک گوشی پرچمدار به دست مشتریان می‌رسند که همین باعث شده بسیاری از کاربران به فکر خرید یکی از این دو بیافتند. در این مقاله، نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس را برای شما تهیه کرده‌ایم.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به خرید گوشی ردمی نوت ۱۱ یا ردمی نوت ۱۱ اس فکر می‌کنید، در ادامه با بررسی کامل این دو اسمارت فون همراه ما باشید.

محتویات داخل جعبه ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس

این روزها وقتی یک گوشی هوشمند جدید می‌گیریم، اول از هر چیزی باید داخل جعبه آن به دنبال آداپتور شارژ بگردیم. چرا که بسیاری از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند به بهانه‌ی حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست و کاهش استفاده از کربن، شارژر و هندزفری را از داخل جعبه گوشی خود حذف کنند. اما خوشبختانه گوشی‌های جدید Redmi Note 11/11S با جعبه‌ی کاملی عرضه می‌شوند. شیائومی داخل جعبه گوشی‌های جدید خودش یک آداپتور شارژ پرسرعت، کابل USB تایپ C، سوزن سیم کارت و یک قاب سیلیکونی شفاف را قرار داده است.

نقد و بررسی گوشی Redmi Note 11 و Redmi Note 11S

طراحی

سال گذشته گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ شیائومی با طراحی ساده ولی درجه یک خود تقریباً اکثر گوشی‌های میان‌رده موجود در بازار را تحت تأثیر خود قرار دادند. سری ردمی نوت ۱۱ نیز دنباله رو پیشینیان خود هستند و قدرتمندتر در این مسیر قدم گذاشته‌اند. ظاهر همه چیز در این دو گوشی مات دارد. از ظاهر آلومینیومی فریم دور گوشی گرفته تا قاب پشتی پلاستیکی، همگی جلوه‌ای مات دارند که باعث می‌شود اثر انگشت کمتری در مقایسه با قاب‌های شیشه‌ای جذب گوشی شود. استفاده از جنس پلاستیک باکیفیت، باعث شده وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، حس داشتن یک گوشی خوش ساخت به شما القا شود. ماژول دوربین پشتی نیز با سلیقه‌ی خاصی طراحی شده است.

بررسی ردمی نوت 11 و نوت 11 اس

فریم دور گوشی به سبک آیفون ۱۳ اپل، مستطیلی‌تر از دیگر گوشی‌های بازار است و این باعث هر چه زیباتر شدنش شده است. از نظر ابعاد شما با یک گوشی ۱۵۹.۹x۷۳.۹x۸.۱ میلی‌متری طرف هستید که ۱۷۹ گرم وزن دارد.

رعایت اصول اولیه طراحی توسط شیائومی به خوبی در گوشی ردمی نوت ۱۱/ ۱۱ اس دیده می‌شود. ابعاد همگی به گونه‌ای هستند که در دست گرفتن گوشی شما را به دردسر نیندازد و به راحتی بتوانید گوشی‌تان را حمل کنید. این گوشی همچنین دارای گواهی ضد پاشش آب IP53 را هم ارائه می‌کند که باعث دلگرم شدن کاربر هنگام استفاده از گوشی در یک روز بارانی خواهد شد.

نقد و بررسی Redmi Note 11S و Redmi Note 11

این خوب است که ما شاهد بازگشت دوباره جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به گوشی‌ها هستیم. البته که هدفون‌های بی‌سیم مزایای بی‌شماری دارند؛ اما تا وقتی که به صورت پیش‌فرض داخل جعبه گوشی‌ها قرار نگیرند، ما راضی به حذف جک هدفون از روی گوشی‌ها نیستیم. چرا که این کار، کاربران را به دردسر می‌اندازد و آن‌ها را مجبور می‌کند به جز خرید یک گوشی، حتماً یک جفت هدفون بی‌سیم را هم تهیه کنند. این جک در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته است. علاوه بر این، یک جفت اسپیکر استریو نیز روی دو گوشی ردمی Note 11 و 11S تعبیه شده که یکی از آن‌ها در بالا و دیگری در پایین گوشی حضور دارد. در پایین گوشی پورت USB تایپ C، در طرف راست آن دکمه‌های تنظیم ولوم صدا و پاور با یک حسگر اثر انگشت در داخل آن و در طرف چپ نیز خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

بررسی ردمی نوت 11

شیائومی این دو گوشی را در دو رنگ خاکستری گرافیکی و سفید صدفی عرضه می‌کند. البته این دو دارای یک نسخه آبی نیز هستند که آبی مدل Note 11S نسبت به نسخه معمولی این خانواده، پررنگ‌تر است.

نمایشگر

شاید یکی از بهترین بخش‌های گوشی‌های سری ردی نوت ۱۱ شیائومی، نمایشگر آن‌ها باشد. سازنده از یک پنل ۶.۴۳ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس در اینجا استفاده کرده که وضوح کافی برای تماشای فیلم، وب‌گردی یا بازی کردن را در اختیار شما می‌گذارد. اگر شما هم از نمایشگر بزرگ گوشی‌های میان‌رده بازار گله دارید، این سایز می‌تواند ابعاد ایده‌آلی برای صفحه گوشی شما باشد؛ به خصوص اگر دست‌های کوچکی دارید و در دست گرفتن گوشی‌های بزرگ شما را به دردسر می‌اندازد. این نمایشگر همچنین از یک پنل AMOLED استفاده می‌کند که نسبت به پنل‌های LCD می‌تواند رنگ مشکی را عمیق‌تر به نمایش بگذارد و در مجموع کیفیت تصویر بالاتری دارد.

نقد و بررسی Redmi Note 11S و Redmi Note 11 از نظر نمایشگر

نرخ رفرش صفحه، یکی از نقاطی است که نسبت به نسل گذشته شاهد پیشرفت آن بودیم. در حالی که نمایشگر نسل قبلی نرخ رفرش استاندارد ۶۰ هرتزی را ارائه می‌کرد، اکنون این نرخ در گوشی های ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس به ۹۰ هرتز ارتقا پیدا کرده است که می‌تواند حرکات روان روی صفحه نمایش را تضمین کند. این نمایشگر می‌تواند اوج روشنایی حداکثر ۱۰۰۰ نیت را نیز فراهم کند.

این بدان معناست که حتی اگر زیر نور مستقیم آفتاب در محیط خارج از منزل به صفحه گوشی خود نگاه کنید، دیدن محتوای روی صفحه شما را به دردسر نخواهد انداخت و آسان‌تر قادر به تماشای آن هستید که چنین ویژگی برای نمایشگر یک گوشی اقتصادی فوق‌العاده است. دقت رنگ این نمایشگر نیز بسیار بالاست، ولی از HDR پشتیبانی نمی‌کند که بی‌شک از یک گوشی اقتصادی انتظاری به جز این هم نداشتیم.

شیائومی برای یکپارچه نگه داشتن طراحی گوشی، دوربین سلفی را در داخل یک حفره‌ی بسیار کوچک در مرکز قسمت بالایی نمایشگر قرار داده است. در حالی که حاشیه‌های اطراف نمایشگر به عنوان یک گوشی میان‌رده باریک هستند و فقط چانه‌ی زیر صفحه نمایش ضخامت بیشتری دارد که در یک محصول با این رنج قیمت چیز عجیبی نیست. حتی بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بازار هم چانه‌ی زیر نمایشگر آن‌ها عرض بیشتری از حواشی سه طرف دیگر دارد! این نمایشگر دارای حالت‌های تنظیم مختلفی مثل حالت درخشان، حالت استاندارد و حالت اشباع شده نیز هست. ضمن اینکه شما می‌توانید دمای رنگ روی این نمایشگر را هم تنظیم کنید.

اسپیکر

یک جفت اسپیکر استریو با توان پخش فایل‌های صوتی ۲۴ بیتی روی فرکانس ۱۹۲ کیلوهرتزی در گوشی‌های شیائومی ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ اس قرار گرفته که می‌تواند قابلیت جذابی برای یک گوشی با این رنج قیمتی باشد. وجود چنین اسپیکرهایی به لذت بردن بیشتر از بازی‌ها و تماشای فیلم با گوشی کمک می‌کند. ضمن اینکه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در بالای گوشی تعبیه شده که می‌توانید هدفون‌های قدیمی‌تان را از طریق آن به دستگاه وصل کرده و از آن استفاده کنید.

دوربین ردمی نوت ۱۱

یکی از معدود بخش‌هایی از این دو گوشی که با یکدیگر متفاوت است، بخش دوربین آن‌هاست. نسخه اصلی ردمی نوت ۱۱ به دوربین چهارگانه‌ای با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.8، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، فوکوس خودکار تشخیص فاز)، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید (دیافراگم f/2.2 و زاویه دید ۱۱۸ درجه‌ای) و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و کمک تشخیص عمق (هر دو با دیافراگم f/2.4) در قاب پشتی خودش مجهز شده است. این دوربین‌ها می‌توانند با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای فیلمبرداری کنند. همچنین از HDR نیز پشتیبانی می‌کنند. در حفره‌ی کوچک بالای نمایشگر این گوشی هم یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید f/2.4 قرار گرفته که آن هم مثل دوربین پشتی با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای فیلم می‌گیرد.

بررسی ردمی نوت 11

نمونه تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت 11 شیائومی

تصاویری که با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی ثبت می‌کند به عنوان یک گوشی میان‌رده ارزان قیمت مناسب است. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک لنز ۲۶ میلی‌متری بهره می‌برد که با استفاده از فوکوس خودکار تشخیص فاز به شما کمک می‌کند به خوبی روی سوژه‌ای که در حال عکاسی از آن هستید تمرکز کنید. این دوربین همچنین حالت شب را هم در اختیار شما می‌گذارد تا در محیط‌های تاریک بتوانید عکس‌هایی شفاف‌تر از حالت استاندارد بگیرید.

نمونه تصاویر دوربین اولترا واید ردمی نوت 11 شیائومی

شیائومی از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی روی این گوشی استفاده کرده که می‌تواند با لنز حاوی دیافراگم f/2.2، عکس‌های فوق عریض ۱۱۸ درجه‌ای بگیرد. همانطور که در تصاویر زیر می‌بینید، این دوربین رنگ‌های بسیار زنده ای را ثبت می‌کند و گوشه‌های تصویر دفورمه نمی‌شود اما در عکاسی شب نمی‌توانید حساب چندانی روی آن باز کنید.

نمونه تصاویر دوربین ماکرو ردمی نوت 11 شیائومی

دوربین ماکرو در گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی می‌تواند از فاصله‌ی چند سانتی‌متری سوژه عکاسی کند. این به شما کمک می‌کند از گل‌های رنگارنگ منزل خود، آثار هنری زیبا خلق کنید. البته به شرطی که نور کافی وجود داشته باشد.

عملکرد زوم دوربین ردمی نوت 11 شیائومی

از آنجا که این گوشی فاقد یک سنسور دوربین تله فوتو مستقل است، در نتیجه برای زوم ۲ برابری از کراپ کردن یک تکه تصویر ثبت شده با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. نتایج به دست آمده بد نیستند، اما نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید.

نمونه تصاویر دوربین سلفی ردمی نوت 11 شیائومی

دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسی گوشی ردمی نوت ۱۱ به یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز است که عکس‌های شفافی را در روز ثبت می‌کند و حالت پرتره را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد. و اگرچه فاقد حالت عکاسی شبانه است، اما با یک فلاش به رنگ‌های سلفی شما نور می‌تابد.

دوربین ردمی نوت ۱۱ اس

در طرف دیگر، نسخه ردمی نوت ۱۱ اس هم به چهار دوربین مجهز است که دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق نسخه معمولی در آن تکرار شده است. تفاوت بزرگ در اینجا، جایگزین شدن یک سنسور فوق‌العاده ۱۰۸ مگاپیکسلی (با دیافراگم باز f/1.9، لنز ۲۶ میلی‌متری واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز ) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی نسخه معمولی است. در جلوی این گوشی هم دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی جای خودش را به یک دوربین باکیفیت‌تر ۱۶ مگاپیکسلی داده است. البته این تغییرات باعث نشده پیشرفتی در قدرت فیلمبرداری این گوشی حاصل شود و همچنان دوربین‌های پشتی و جلویی آن با کیفیت 1080p و نرخ 30fps فیلم می‌گیرند.

نقد و بررسی دوربین Redmi Note 11S و Redmi Note 11

نمونه تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 11 اس

شیائومی در پشت قاب گوشی ردمی نوت ۱۱ اس از یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسی استفاده کرده که به عنوان یک گوشی اقتصادی، از یک سنسور دوربین بزرگ ۱/۱.۵۲ اینچی استفاده می‌کند. البته این دوربین ما به صورت پیش‌فرض عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی نمی‌گیرد و با فناوری ادغام ۹ پیکسل در ‍۱ پیکسل، می‌تواند عکس‌هایی شفاف‌تر و باکیفیت‌تر ۱۲ مگاپیکسلی را ثبت کند.

سه دوربین دیگر اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق در بین این دو گوشی مشترک است و نتایج مشابهی با یکدیگر دارند.

نمونه تصاویر دوربین اولترا واید شیائومی ردمی نوت 11 اس

نمونه تصاویر دوربین ماکرو شیائومی ردمی نوت 11 اس

عملکرد زوم دوربین شیائومی ردمی نوت 11 اس

نمونه تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 11 اس

البته دوربین سلفی این دو مدل هم با یکدیگر متفاوت است. شیائومی از یک دوربین سلفی باکیفیت‌تر ۱۶ مگاپیکسلی با همان لنز واید و دیافراگم f/2.4 روی مدل ردمی نوت ۱۱ اس استفاده کرده است. این دوربین هم یک فلاش و حالت پرتره را ارائه می‌کند. ما در بررسی دوربین ردمی نوت ۱۱ اس متوجه تفاوت زیادی بین دوربین سلفی این نسخه با نسخه اصلی این گوشی نشدیم.

سخت افزار؛ زیر قاب چه خبر است؟

اگرچه دو گوشی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت‌هایی در زیر قاب آن‌ها وجود دارد که باعث شده نسخه Note 11 قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه Note 11S داشته باشد. اولین تفاوت به پردازنده آن‌ها بازمی‌گردد. جایی که نسخه اصلی این سری به چیپست ۶ نانومتری Snapdragon 680 4G کوالکام با پردازشگر گرافیکی Adreno 610 مجهز است، در حالی که نسخه 11S از پردازنده ۱۲ نانومتری Helio G96 شرکت مدیاتک با پردازشگر گرافیکی Mali-G57 MC2 قدرت می‌گیرد. هر دو این تراشه‌ها تقریباً عملکرد خوب و یکسانی با یکدیگر دارند؛ اما نمی‌توان معماری مدرن‌تر ۶ نانومتری چیپست اسنپدراگون ۶۸۰ نسبت به چیپست نسخه ۱۱ اس را هم نادیده گرفت. این می‌تواند روی عملکرد سیستم در اجرای اپلیکیشن‌ها و حتی عمر باتری گوشی تأثیرگذار باشد.

این گوشی‌ها در بخش حافظه نیز با یکدیگر متفاوت هستند. سازنده چینی نسخه اصلی این گوشی را در چهار نسخه مختلف از نظر پیکربندی حافظه وارد بازار می‌کند که اولی ۶۴+۴ گیگ، دومی ۶۴+۶ گیگ، سومی ۱۲۸+۴ گیگ و آخری نیز ۱۲۸+۶ گیگ حافظه و رم را ارائه می‌کنند. اما در آن سو گوشی نوت ۱۱ اس با سه نسخه ۶۴+۶ گیگ و ۱۲۸+۶ گیگ و همچنین ۱۲۸+‌۸ گیگ حافظه و رم عرضه می‌شود که این ظرفیت رم بیشتر می‌تواند قدیمی‌تر بودن معماری پردازنده آن را جبران کند. اگر هم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید با یک کارت حافظه microSD که به صورت مستقل از اسلات دو سیم کارت این گوشی تعبیه شده، حافظه گوشی‌تان را ارتقا دهید.

بررسی ردمی نوت 11

از دیگر امکانات گوشی‌های اقتصادی شیائومی می‌توان به وای فای، بلوتوث نسخه ۵، GPS، کیت NFC، پورت USB تایپ C و یک حسگر اثر انگشت جانبی اشاره کرد که در زیر کلید پاور فریم جانبی گوشی تعبیه شده است. این دو گوشی به فرستنده مادون قرمز برای کنترل لوازم خانگی و یک موتور ویبره محور Z برای بازخوردهای لمسی ایده‌آل نیز مجهز هستند.

نتایج بنچمارک گوشی ردمی نوت ۱۱

گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی موفق به کسب امتیاز کلی ۲۶۴.۷۴۷ از آزمون بنچمارک AnTuTu شده است. این گوشی امتیاز ۳۵۰ را در آزمون تک هسته‌ای و امتیاز ۱۵۷۴ را در آزمون چند هسته‌ای بنچمارک Geekbench به نام خودش ثبت کرده است. علاوه بر این امتیاز نهایی آن در آزمون Wild Life بنچمارک 3DMark نیز ۴۴۹ بوده است. بنابراین در کمال تعجب باید بگوییم که سخت‌افزار این گوشی نسبت به نسل قبلی نه تنها قدرتمند‌تر نشده بلکه ضعیف‌تر هم شده است.

نتایج بنچمارک گوشی ردمی نوت ۱۱ اس

اما گوشی ردمی نوت ۱۱ اس در بنچمارک‌های مشابه به طرز چشمگیری امتیازهای بیشتری را کسب کرده است و شاهد اختلاف امتیاز زیادی بین این دو گوشی هستیم. این گوشی موفق شده در بنچمارک AnTuTu امتیاز کلی ۳۱۲.۷۶۰ را به نام خودش ثبت کند، در حالی که امتیاز آن در آزمون تک هسته‌ای گیک‌بنچ ۵۲۴ و در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ نیز ۱۸۵۸ بوده است. علاوه بر این، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید امتیاز کلی آن در بنچمارک 3DMark Wild Life هم ۱۰۹۷ بوده است. بنابراین ردمی نوت 11 اس برای اجرای بازی‌ها گزینه بهتری خواهد بود.

نرم افزار

شیائومی به صورت پیش‌فرض این گوشی‌ها را با رابط کاربری سفارشی MIUI 13 عرضه می‌کند؛ اگرچه نسخه اندروید متصل به این رابط کاربری ۱۱ است. بنابراین بعد از خرید گوشی می‌توانید انتظار داشته باشید که اندروید ۱۲ را در قالب یک بروزرسانی جداگانه روی گوشی خود دریافت کنید. این نرم افزار گزینه‌های متعددی برای سفارشی‌سازی در اختیار شما می‌گذارد و مهم‌تر از همه در اینجا اپلیکیشنی به نام Themes وجود دارد که مملو از والپیپرهای سفارشی برای دانلود و استفاده رایگان کاربران است.

شیائومی تا حد زیادی MIUI 13 را شبیه به سیستم عامل iOS 15 اپل طراحی کرده است. از ویجت‌های قابل تنظیم و جابجایی گرفته تا کنترل سنتر که دقیقاً شبیه به کنترل سنتر آیفون‌ها کار می‌کند، همگی شبیه به سیستم عامل اپل هستند. شیائومی در این نسخه از فونت جدید MiSans استفاده کرده که باعث زیباتر شدن و سهولت خوانده شدن متن‌ها می‌شود. به حریم خصوصی کاربران هم در این نسخه توجه ویژه‌ای شده و امکانات مختلفی برای مقابله با انواع کلاهبرداری‌ها و جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و بدافزارها ایجاد شده است.

نقد و بررسی Redmi Note 11S و Redmi Note 11

همه‌ی این‌ها به کنار، این سیستم عامل در بخش کارایی هم پیشرفت چشمگیری داشته است. قابلیت Focus computing باعث فعالیت هوشمندانه‌ی پردازنده سیستم می‌شود، قابلیت Atomic memory به کاربر مکانیزم مدیریت حافظه رم جدید و بهتری را ارائه می‌کند و Liquid storage نیز یک مکانیزم جدید برای مدیریت کارآمدتر فایل‌ها است. همه‌ی این‌ها تضمین می‌کنند که اندروید روی  گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس کاملاً روان اجرا خواهد شد و تجربه کاربری خوبی را فراهم می‌کند.

باتری

این روزها حضور یک باتری به بزرگی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در زیر گوشی‌های میان‌رده شیائومی دیگر تعجب برانگیز نیست. شارژدهی طولانی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های اقتصادی کمپانی شیائومی است که می‌تواند نقطه عطف آن‌ها نیز لقب بگیرد. گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ با این باتری می‌توانند تا دو روز از شارژ مجدد گوشی خود بی‌نیاز شوند. البته نگهداری شارژ توسط یک گوشی کاملاً به نحوه استفاده کاربر از آن بستگی خواهد داشت. به طور مثال اگر ساعت‌ها مشغول بازی کردن با گوشی خود، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی یا تماشای ویدیوهای یوتیوب باشید و به دوستان خود نیز پیغام بدهید، در هر مورد شارژ گوشی با مقدار و معیار متفاوتی تخلیه می‌شود. اما در مجموع شارژدهی باتری ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس نسبت به رقبای دیگر خود خوب است و رضایت‌بخش توصیف می‌شوند.

بررسی ردمی نوت 11

اما اگر شارژ گوشی شما تمام شد و مجبور بودید دوباره آن را شارژ کنید هم خوشبختانه لازم نیست مدت زمان طولانی منتظر شارژ شدن مجدد گوشی خود بمانید. این گوشی‌ها با استفاده از یک شارژر پرسرعت ۳۳ وات که داخل جعبه آن‌ها قرار دارد، می‌توانند در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۸ درصد شارژ شوند. علاوه بر این، در کمتر از یک ساعت نیز به شارژ کامل می‌رسند.

نقاط قوت و ضعف

نقاط قوتنقاط ضعف
قیمت فوق‌العاده نسبت به امکاناتفاقد پشتیبانی از 5G
نمایشگر سریع AMOLEDپایین بودن نسخه سیستم عامل به نسبت رقبا
عمر باتری طولانی
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی (نسخه ردمی نوت ۱۱ اس)
موجود بودن آداپتور شارژ داخل جعبه
طراحی باریک و سبک
شارژ سریع ۳۳ وات

جمع‌بندی

گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ و ردمی نوت ۱۱ اس شیائومی با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارند، امکانات فوق‌العاده‌ای دارند و به جرأت می‌توان گفت که در این رده قیمتی کمتر محصولی وجود دارد که بتواند با آن‌ها رقابت کند. این گوشی‌ها شاید مثل بسیاری از رقبای خود از اینترنت 5G پشتیبانی نکنند، اما فقدان این شبکه برای بسیاری از کاربران بی‌اهمیت است. به خصوص کاربران ایرانی که مشخص نیست چه زمانی می‌توانند به صورت فراگیر از پنجمین نسل اینترنت موبایل استفاده کنند. به جز این، گوشی‌های شیائومی امکاناتی دارند که باعث می‌شود از هر دستگاه هم قیمت دیگری، به شکل محسوسی برتر باشند.

از یک نمایشگر سریع AMOLED که کیفیت و وضوح بالایی دارد گرفته تا یک باتری بزرگ، دوربین‌هایی باکیفیت و با امکاناتی متنوع و پردازنده‌ای که می‌تواند از پس اجرای برنامه‌های مختلف برآید، همگی از این دو محصول گوشی‌هایی خوش قیمت ساخته‌اند که اگر نیازی به یک پرچمدار نداشته یا بودجه‌ی خیلی زیادی ندارید، می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.

۱۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سر کابل شارژ من یه کم تو سوکت لقی داره ینی به سمت بالا پایین و چپ راست تکون میخوره ثابت محکم نیست کسایی که نو خریدن این مشکلو دارن مثل من؟

سلام من تازه این گوشی رو خریدم (شیامی نوت ۱۱ اس،بعضی وقتا میزنم تو شارژ میزنم تو شارژ می‌نویسه quick charge ولی بعضی وقتا می‌نویسه turbo charge آیا اینها با هم فرقی داره یا نه؟ایا این موضوع به تبدیل ۳ به۲ شارژر هم ربط داره؟

ایا گوشی شیایومی نوت 11s دارای nfc هست؟؟؟

پردازنده ردمی نوت ۱۱ اس رو اشتباه گفتین MediaTek Dimensity 810 5G (6 nm) هستش.

دوست عزیز این گوشی در دو نسخه 4G و 5G وارد بازار شده که پردازنده نسخه 4G، مدیاتک هلیو G96 و پردازنده نسخه فایو جی، MediaTek MT6833P Dimensity 810 است. سایمان دیجیتال در این مطلب، نسخه 4G را زیر ذره‌بین نقدوبررسی برده است.

پردازه ردمی نوت ۱۱ اس رو اشتباه گفتی

آیا نوت ۱۱ اس بهتر از پوکو ایکس تری پرو ۱۲۸ است

سلام و احترام. من نسخه 5g این گوشی رو دارم. سوال: چرا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این گوشی نمیشه فیلم گرفت؟ متشکرم.

بدجور منتظر بررسی A33 – A53 – A73 هستم لطفا قرار بدین .

عاللللللللللللللللللللی بود .
از حق نگذریم دوربینش بسیار بهتر از سامسونگه .
منتظر A53 5G هستم اینبار پردازنده بهتری داره

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱