نسخه اسنپدراگون گلکسی S9 مورد بررسی قرار گرفت

نسخه اسنپدراگون گلکسی S9 مورد بررسی قرار گرفت

سامسونگ پرچمدار بعدی خود، یعنی گلکسی S9 را در تاریخ ششم اسفند، یک روز قبل از رویدار MWC 2018 رونمایی خواهد کرد. با این حال به نظر می رسد لازم نیست که برای اطلاع از برخی از ویژگی های این گوشی جذاب، تا زمان معرفی صبر کرد. به تازگی کاربری از انجمن Reddit موفق شده است که جانشین گلکسی اس 8 را به مدت تقریبی 20 دقیقه، مورد بررسی قرار دهد. فردی که موفق به استفاده از گوشی گلکسی S9 شده است، اطلاعات مستقیمی از آن در اختیار نمی گذارد، با این حال به برخی از سوالات مهم پیرامون این گوشی، پاسخ داده است که در ادامه به طور خلاصه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

به روزرسانی مطلب: نقد وبررسی جامع اس 9 و اس 9 پلاس

اولین چیزی که مورد بحث قرار گرفته است، طراحی محصول می باشد. گفته شده است که ظاهر گلکسی S9 در مجموع بسیار نزدیک به گلکسی اس 8 می باشد. به گفته فردی که موفق به کار کردن با پرچمدار 2018 سامسونگ شده است، تصاویر رندری که از گلکسی اس 9 منتشر شده است، طراحی زشت تری از این گوشی را به نمایش گذاشته اند. برخلاف تصاویر رندر، حاشیه های اطراف نمایشگر گلکسی اس 9، ضخیم تر نشده است. گفته شده است که فریم آلومینیومی در اس 9، برخلاف اس 8 ظاهر ماتی به خود گرفته است.

از نظر وزنی هم به نظر می رسد که تفاوت چندانی نسبت به نسخه گذشته ایجاد نشده است. بزرگترین تفاوتی که در قسمت طراحی می توان به آن اشاره کرد، تغییر محل سنسور اثر انگشت می باشد. در گوشی گلکسی اس 8، سنسور اثر انگشت در سمت راست دوربین قرار گرفته بود که نه تنها دسترسی به آن، چندان آسان نبود، بلکه باعث کثیف شدن ناخواسته لنز دوربین هم می شد. فردی که گلکسی S9 را مورد بررسی قرار داده است، اذعان دارد که سنسور اثر انگشت به زیر دوربین منتقل شده است که باعث می شود دسترسی به آن آسان تر شود، اما همچنان لنز دوربین به اشتباه کثیف می شود.

شاید گلکسی S9 از نظر طراحی تغییرات چندانی نداشته است، اما از نظر سخت افزاری بهبود های خوبی به خود دیده است. گفته شده است که سامسونگ بالاخره پس از انتظار فراوان، از اسپیکر دوگانه در پرچمدار خود استفاده کرده است. یکی از اسپیکر ها در لبه پایینی دستگاه قرار دارد و اسپیکر دیگر همان اسپیکر مکالمه می باشد که نقش مهمی در ایجاد صدای استریو، بازی خواهد کرد. در نهایت باید گفت که Galaxy S9 در زمینه صدا نسبت به S8 پیشرفت عمده ای داشته است که یکی از تغییرات مثبت آن به شمار می آید.

درست است که گلکسی S9 به تراشه قدرتمندتری مجهز شده است؛ اما به نظر می رسد که اصلی ترین دلیل فروش آن، دوربین جدید خواهد بود که خود سامسونگ هم مانور زیادی روی آن داده است. دوربین نسخه کوچک گلکسی اس 9 که تک گانه می باشد، به لنزی با امکان تغییر گشودگی دیافراگم مجهز شده است که می تواند ویدئوهای 4K را با 60 فریم در ثانیه به ثبت برساند. رزولوشن ویدئوهای صحنه آهسته با 240 فریم در ثانیه هم به لطف استفاده از پردازنده قدرتمند تر، افزایش یافته و از 720P به 1080P رسیده است. در ضمن امکان فیلم برداری صحنه آهسته با 480 فریم در ثانیه و رزولوشن 720P نیز اضافه شده است. متاسفانه باید گفت که برخلاف شایعات منتشر شده، نسخه اسنپدراگون گلکسی اس 9 از فیلمبرداری با 1000 فریم در ثانیه، پشتیبانی نمی کند.

در مورد دوربین سلفی هم گفته شده است که به یک ویژگی جدید با نام  3D Emoji مجهز شده است و این گزینه نیز می تواند یکی از ویژگی های جالب گلکسی اس 9 برای فروش آن به شمار بیاید. نمی توان گفت که عملکرد این ویژگی دقیقا همانند انیموجی آیفون 10 است و در واقع باید گفت که 3D emoji ترکیبی از انیموجی و بیت موجی است که به اموجی ها، جان بخشی می کند. گمان می‌رود این قابلیت برای ساخت آواتارهای سه‌بعدی نیز کاربرد داشته باشد. این ها مواردی بود که از پرچمدار بعدی منتشر شده و جزئیاتی از قیمت محصول، در دسترس قرار نگرفته است؛ هر چند که گفته می شود سامسونگ قیمت پرچمداران جدید خود را افزایش خواهد داد.

در ادامه به برخی از مطالب مهمی که اخیرا در مورد گلکسی S9 منتشر شده است، اشاره ای خواهیم داشت.

تیزر های تبلیغاتی گلکسی S9

 

از تیزر اول می توان دو برداشت متفات داشت. برخی ها معتقدند که این تیزر به پردازنده سریع گلکسی اس 9 اشاره دارد و برخی دیگر این تیزر را به فیلمبرداری صحنه آهسته این گوشی، نسبت می دهند.

 

تیزر دوم هم به قدرت دوربین این گوشی در زمینه تصویر برداری در محیط هایی با شرایط نوری نامناسب اشاره دارد.

 

تیزر تبلیغاتی سوم، مفهوم مبهمی دارد؛ با این حال می توان حدس هایی در مورد آن زد. در ابتدا می توان گفت که این تیزر به مولتی تسکینگ قدرتمند تر در اس 9 اشاره دارد. از طرف دیگر آن چیزی که در آخر تیزر به نمایش گذاشته می شود، می تواند اشاره ای به ویژگی ایجاد آواتار سه بعدی داشته باشد.

 

تیزر تبلیغاتی چهارم به طور ویژه های روی قابلیت های دوربین اشاره دارد. در این تیزر به دیافراگم متفیر دوربین و امکان شخصیت دادن به اموجی ها اشاره شده است.

در این تصویر، دوربین گلکسی اس 9 و اس 8 مقایسه شده است. تصویر سمت راست توسط گلکسی اس 9 ثبت شده و تصویر سمت چپ مربوط به گلکسی اس 8 می باشد.

این تصویر مربوط به کاورهای رسمی گلکسی اس 9 می باشد که در میان آن ها می توان LED cover، سیلیکون کاور، Clear view کاور و کاور پارچه ای جدید را مشاهده کرد.

این تصاویر هم مربوط به نسخه جدید داک دکس می باشد که نسبت به نسل گذشته طراحی آن کاملا متحول شده است. نسخه جدید دکس طراحی جمع و جورتری دارد و با استفاده از این دکس می توان از جک هدفون گوشی هم استفاده کرد.

تصویر آخر، مربوط به شارژر جدید بی سیم می باشد که به همراه اس 9 معرفی خواهد شد. به نظر می رسد که جنس بدنه این شارژر تغییر یافته و بر خلاف نسخه ای که با گلکسی نوت 8 معرفی شد، فقط در حالت ایستاده کاربرد خواهد داشت. مهمترین تغییر این شارژر، به قدرت آن بر می گردد که به طور چشمگیری افزایش یافته است. این شارژر از دو سیم پیچ برای شارژ بی سیم استفاده خواهد کرد که باعث می شود سرعت شارژ بی سیم سریع با شارژ سریع سیمی، برابر باشد.

نظر شما در مورد گوشی گلکسی S9 چیست؟

منبع: PhoneArena

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آنهایی که تجربه کار با S8 و S8 PLUS را دارند متفق القول اذعان می کنند که چقدر استفاده از این دو گوشی لذت بخش و روان و بدون LAG و پرفکت بوده.قطعا نسل بعدی که S9 نام گرفته و به خصوص در دوربین پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده تجربه جالب تری خواهد بود.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

فناوری های PowerIQ و VoltageBoost در پاوربانک‌های برند انکر چه کاربردی دارند؟

با پیشرفت سریع توسعه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها، مشتریان به دنبال راه‌هایی سریع‌تر و...

معین کریمی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی واچ سری۴؛ آیا بالاخره رقیب اندرویدی اپل واچ از راه رسیده است؟

در بررسی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک به‌وضوح می‌توان دید که یک رقیب جدی برای اپل واچ پیدا...

مهدی حیدری time-alt ۲۹ مهر ۱۴۰۰

در رویداد اپل ۲۰۲۱ چه گذشت؟ معرفی آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷ و آیپدها

امروز، سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰، رأس ساعت ۲۱:۳۰ اپل مهم‌ترین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را با نام...

صدرا علی‌پور time-alt ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

نتایج نظرسنجی در مورد قاب گوشی‌ها

کاور گوشی‌ها را می‌توان از پرفروش‌ترین و پراستفاده‌ترین لوازم جانبی گوشی دانست که به نوعی بر...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۸ شهریور ۱۴۰۰