راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون در مهر ۹۹

تبلت یکی از دستگاه‌هایی است که با معرفی‌اش، بسیاری از افرد توانستند از آن برای کارهای روزمره خود استفاده کنند و کارهای خود را تسریع کنند. نکته‌ای که در این بین اهمیت دارد، کارایی و سخت‌افزار این دستگاه‌ها در کنار قیمت آن‌هاست. به عبارت دیگر اغلب تبلت‌ها با دارابودن قیمت بالا، امکان خرید را از کاربران می‌گیرند و در سمت دیگر، بسیاری از تبلت‌های دیگر، با قیمت پایین، کیفیت پایینی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین خاطر در این متن راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون را به شما کاربران سایت ارائه می‌دهیم تا بتوانید با پرداخت هزینه نه چندان بالا، تبلت مناسبی را تهیه کنید.

۱) سامسونگ تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹

سامسونگ تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹
سامسونگ تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹

نخستین تبلتی که در متن راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون قصد معرفی آن را داریم، تبلت سامسونگ تب ای ۸ نسخه ۲۰۱۹ (Samsung Tab A8 2019) است که وزنی معادل ۳۴۷ گرم دارد، مانند اغلب محصولات سامسونگ، از جنس پلاستیک ساخته‌شده است. از جمله ویژگی‌های سخت‌افزاری این تبلت باید به حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و حافظه رم ۲ گیگابایتی، در کنار تراشه Qualcomm SDM429 Snapdragon 429، پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای ۲.۰ گیگا‌هرتز Cortex-A53 و پردازنده گرافیکی Adreno 504 اشاره کنیم.

این تبلت از پورت Micro-USB برای شارژ و انتقال فایل‌ها بین کامپیوتر و تبلت استفاده می‌کند. این مورد شاید برای اغلب کاربران چندان جذاب نباشد، اما باید توجه کنید که در این محدوده قیمتی، داشتن پورت USB-C مزیت محسوب می‌شود، ولی نداشتن آن نقطه ضعف به حساب نمی‌آید.

این تبلت نیز مانند اکثر تبلت‌های موجود در این محدوده قیمتی، فاقد سنسور اثر انگشت است و برای تامین امنیت آن، باید رو به پین‌کد و الگوها بیاورید.

از لحاظ نرم‌افزاری نیز می‌توان به اندروید ۹ مبتنی بر OneUI 1.1 اشاره کرد.

دوربین این محصول نیز با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی و ارائه اغلب حالت‌های تصویر و فیلم‌برداری، می‌تواند رضایت کاربران را به دست بیاورد.

نقاط منفی و مثبت سامسونگ تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹

نقاط منفینقاط مثبت
کیفیت نه‌چندان مطلوب فریم پشتیرابط کاربری ساده و روان
صفحه نمایش با رزولوشن پایینطول عمر باتری بالا
پردازنده گرافیکی ضعیفGPS دقیق
وای فای کندصفحه نمایش بکیفیت
نقاط منفی و مثبت سامسونگ تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹

۲) سامسونگ تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹

سامسونگ تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹
سامسونگ تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹

تبلت دیگری از شرکت سامسونگ که در لیست راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون قصد معرفی آن را داریم، تبلت سامسونگ تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹ (Samsung Tab A10.1 2019) است. برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این تبلت عبارتند از حافظه رم ۲ گیگابایت، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت، تراشه Exynos 7904، پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی Mali-G71 MP2 و سیستم عامل اندروید ۹ مبتنی بر OneUI 1.1.

این تبلت از لحاظ جنس بدنه، به نسبت تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹ باکیفیت‌تر است و از فلز و شیشه ساخته شده است. این جنس از بدنه باعث می‌شود برخلاف تب اِی ۸ نسخه ۲۰۱۹، اثرات انگشت کمتر باعث نازیباشدن قاب پشتی تبلت شوند.

در نهایت باید به باتری غیر قابل تعویض ۶۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی این تبلت اشاره کنیم که می‌تواند نیاز کاربران به انرژی برق برای شارژ باتری تبلت در طول روز را به کمترین میزان ممکن برساند.

برای ویدیو جعبه گشایی سامسونگ تب ای ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹ کلیک کلید.

نقاط منفی و مثبت تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹

نقاط منفینقاط مثبت
فاقد سنسور تشخیص نور محیطدارابودن پورت USB-C
کابل یو اس بی کوتاه قرارداده‌شده در داخل بسته‌بندیرزولوشن فول اچ دی صفحه نمایش
اسپیکرهای نه‌چندان باکیفیتطراحی باریک
 دارابودن حالت کودک
 بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی‌کننده از کدک‌های با رزولوشن بالا
 طول عمر باتری بالا
 پنل ال سی دی باکیفیت
نقاط منفی و مثبت تب اِی ۱۰.۱ نسخه ۲۰۱۹

۳) هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ

هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ
هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ

نخستین تبلت هواوی که در راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون ماه جای می‌گیرد، تبلت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ (Huawei Mediapad M5 Lite 8) است. تبلت ۳۱۰ گرمی هواوی از تراشه Kirin 710 و پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 بهره می‌برد و رم ۳ گیگابایتی را در اختیار کاربران می‌گذارد. در مورد صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت باید به نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰، پنل IPS LCD و رزولوشن فول اچ دی آن اشاره کنیم.

مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ دارای باتری به حجم ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعت است و با پورت میکرو یو اس بی شارژ می‌شود.

از لحاظ نرم‌افزاری نیز شرکت هواوی اندروید ۹ مبتنی بر EMUI 9 را در داخل این تبلت در نظر گرفته است. در حالت کلی این تبلت، مانند سایر تبلت‌های این لیست، تبلتی میان‌رده است و برای دوستداران تبلت، که علاقه‌ای به پرداخت هزینه گزاف برای این محصولات ندارند، مناسب است. علاوه بر آن، این تبلت با دارابودن اسپیکرهای استریو، می‌تواند برای دوست‌داران شنیدن موسیقی و تماشای فیلم، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون باشد.

این تبلت، همچنین برای دوستداران بازی‌های موبایلی نیز مناسب می‌باشد. در تست‌هایی که روی این تبلت انجام‌شده است، نتیجه گیمینگ بسیار مطلوب بوده است. در بازی‌های آسفالت ۹، پابجی موبایل و ShadowGun Legends این بتبلت توانست کیفیت مطلوب گیمینگ از خود به نمایش بگذارد.

نقاط منفی و مثبت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ

نقاط منفینقاط مثبت
دوربین برآمدهاسپیکرهای استریو
ممکن‌نبودن برقراری تماس بدون استفاده از هندزفریکیفیت صدای مطلوب
شخصی‌سازی‌های سنگین نرم‌افزاریکیفیت مطلوب دوربین سلفی برای بازکردن قفل گوشی حتی در محیط‌های دارای نور کم
 کیفیت بالای خوانایی صفحه نمایش در زیر نور آفتاب
 تجربه گیمینگ بالا با در نظر گرفتن محدوده قیمتی
 وجود ویژگی‌های نرم‌افزاری جذاب مانند فیلتر نور آبی، مدیریت انرژی و حالت کودک
نقاط منفی و مثبت هواوی مدیاپد ام ۵ لایت ۸ اینچ

۴) نارتب NT821

نارتب NT821
نارتب NT821

وقتی صحبت از راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون می‌شود، محصولات ایرانی نیز حرفی برای گفتن دارند. یکی از برندهای مطرح تبلت ایرانی، توسعه راهکارهای هوشمند امین است که توانسته است تبلت NT821 خود را در لیست ما جای کند.

این محصول یک تبلت میان‌رده با ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزار مناسب کاربران است. نارتب NT821 وزنی معادل ۳۳۹ گرم دارد و از جنس بدنه پلاستیکی برخوردار است. تراشه‌ای که این شرکت ایرانی در داخل این تبلت تعبیه کرده است، Mediatek MT6737 است و پردازنده مرکزی در نظر گرفته‌شده برای آن Quad-core Cortex-A7 می‌باشد. در کنار این موارد، پردازنده گرافیکی Mali-T720 برای بهبود تجربه گیمینگ در نارتب NT821 تعبیه شده است. باتری این محصول نیز حجمی برابر با ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد.

در نهایت، باید بگوییم که این محصول با کیفیت بالا و قیمت پایین خود می‌تواند رقیبی برای سایر تبلت‌های لیست باشد.

نقاط منفی و مثبت نارتب NT821

نقاط منفینقاط مثبت
کیفیت ساخت پایین در مقایسه با سایر محصولات لیستمحتویات درون جعبه تکمیل‌تر به نسبت سایر محصولات لیست
پشتیبانی‌نکردن از بلوتوث نسخه ۵وجود سنسورهای متنوع از قبیل شتاب‌سنج، سنجش نور محیط و مجاورتی
کیفیت پایین دوربینابعاد نه‌چندان بزرگ
ظرفیت پایین باتری 
نقاط منفی و مثبت نارتب NT821

۵) لنوو تب ۴ هشت اینچ

لنوو تب ۴ هشت اینچ
لنوو تب ۴ هشت اینچ

احتمالا نام شرکت لنوو را با لپ‌تاپ‌های آن به خاطر دارید و از کیفیت بالای تبلت‌های آن با خبر نیستید. لنوو تب ۴ هشت اینچ (Lenovo Tab 4 8) یکی از تبلت‌های میان‌رده و با کیفیت مطلوب این شرکت چینی است.

در نخستین نگاهی که به این تبلت می‌اندازیم، کیفیت ساخت بالای آن نگاه ما را به خود جلب می‌کند. با اینکه بدنه این تبلت از پلاستیک ساخته‌شده است، اما به‌دلیل کیفیت ساخت بالای آن، می‌تواند حس‌وحال یک تبلت بالارده را به کاربران القا کند.

صفحه نمایش ۸ اینچی این تبلت، رزولوشن اچ دی را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در ادامه مشخصات صفحه نمایش لنوو تب ۴ هشت اینچ باید به پنل ال سی دی آن اشاره کنیم.

در نهایت باید باتری ۴۸۵۰ میلی‌آمپرساعتی این محصول را ذکر کنیم.

این تبلت ارزان‌قیمت می‌تواند نیازهای روزمره کاربران به سادگی برطرف کند، ولی نباید از آن انتظار تبلت گیمینگ را داشت.

نقاط منفی و مثبت لنوو تب ۴ هشت اینچ

نقاط منفینقاط مثبت
رزولوشن پایین صفحه نمایشGPS دقیق
تاربودن تصاویر در برخی از مواقعسیستم عامل اندروید خام
عدم وجود سنسور تشخیص نور محیطصفحه نایش واضح
وای فای کندطراحی ارگونومیکی بدنه
نقاط منفی و مثبت لنوو تب ۴ هشت اینچ

۶) هواوی میت‌پد تی ۸

هواوی میت‌پد تی ۸
هواوی میت‌پد تی ۸

یکی دیگر از محصولات شرکت هواوی که در راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون قرار دارد، هواوی میت‌پد تی ۸ (Huawei MatePad T8) است. این محصول صفحه نمایشی ۸ اینچی و با ۱۲۸۰ در ۸۰۰ دارد. این صفحه نمایش پنل ال سی دی دارد و کناره‌های آن، به رنگ سیاه ساخته‌شده است.

متاسفانه این محصول نیز مانند سایر محصولات جدید این شرکت چینی، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند. ولی این شرکت، راه‌حل‌هایی نیز برای این مشکل دارد که تاحدی می‌تواند کاربر را از سردرگمی نجات دهد.

این محصول با باتری قابل قبول ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی خود نیز می‌تواند انتظارات کاربران را برطرف نماید. اگر شما نیز از طرفداران شرکت هواوی هستید و با نبودن سرویس‌های گوگل در تبلت خود مشکلی ندارید، می‌توانید نگاهی هم به سمت هواوی میت‌پد تی ۸ بیاندازید.

نقاط منفی و مثبت هواوی میت‌پد تی ۸

نقاط منفینقاط مثبت
کیفیت صدای پایین اسپیکرفریم پشتی فلزی و کیفیت ساخت بالای تبلت
عدم وجود اسپیکرهای استریوصفحه نمایش با کیفیت مطلوب
مشخص‌بودن پیکسل‌های تصویر در دقت بالا 
عدم وجود سرویس‌های گوگل 
نقاط منفی و مثبت هواوی میت‌پد تی ۸

۷) لنوو پی ۸

لنوو پی ۸
لنوو پی ۸

یکی دیگر از محصولات شرکت محبوب لنوو که در راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون ما جای دارد، تبلت لنوو پی ۸ (Lenovo P8) است. این تبلت که ۸ اینچی است، با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ (فول اچ دی) می‌تواند تصاویر و فیلم‌های با کیفیت بالا را به نمایش بگذارد.

تراشه این تبلت که اسنپ‌دراگون ۶۲۵ است به عنوان یکی از مزایای این تبلت می‌تواند مطرح شود. لنوو پی ۸ رم ۳ گیگابایتی را در کنار حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته در کنار این حافظه داخلی، کاربران قادر هستند با استفاده از کارت حافظه جانبی، تا ۶۴ گیگابایت حافظه را برای خود به ارمغان بیاورند.

در حالت کلی، باید بگوییم که این تبلت، تبلتی کارا اما با قیمتی پایین است. بنابراین، در صورت علاقه به استفاده از تبلت میان‌رده، می‌توانید روی لنوو پی ۸ نیز فکر کنید.

نقاط منفی و مثبت لنوو پی ۸

نقاط منفینقاط مثبت
راهنمای محصول چفقط به زبان چینی است.پشتیبانی از ۱۰ لمس به صورت همزمان
حافظه داخلی نه چندان بالاصفحه نمایش با کنتراست مطلوب
عدم پشتیبانی از بلوتوث ۵صدای استریو
عدم وجود درگاه سیم‌کارتوجود حالت کودک
نقاط منفی و مثبت لنوو پی ۸

۸) لنوو تب ام ۷

لنوو تب ام ۷
لنوو تب ام ۷

آخرین محصول که در راهنمای خرید تبلت زیر ۶ میلیون قرار دارد، لنوو تب ام ۷ (Lenovo Tab M7) است. این محصول با صفحه نمایشی ۷ اینچی، جزو کوچکترین تبلت‌های بازار به حساب می‌آید. این تبلت نیز مانند برادر خود یعنی لنوو پی ۸، صدای باکیفیتی را برای کاربران ارائه می‌دهد که می‌توان برای علاقمندان به تماشا فیلم و شنیدن موسیقی، بسیار جذاب باشد. این محصول، صدای دالبی را پخش می‌کند.

باتری این تبلت، به نسبت جسه کوچک‌اش طراحی شده است و حجم ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. به گفته شرکت سازنده آن، این حجم از باتری برای تماشای ۱۰ ساعت ویدیو، بدون نیاز به شارژکردن می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این محصول عبارتند از رم ۱ گیگابایتی، پردازنده گرافیکی Mali-400 MP2، پردازنده مرکزی مدیاتک MT8321، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت قابل ارتقا تا ۱ ترابایت توسط کارت حافظه جانبی و اندروید ۹.

نقاط منفی و مثبت لنوو تب ام ۷

نقاط منفینقاط مثبت
وای فای کندحاشیه باریک صفحه نمایش
عملکرد ضعیفبدنه محکم
نقاط منفی و مثبت لنوو تب ام ۷

 در این متن ۸ تبلت معرفی کردیم که نه تنها کیفیت قابل قبولی دارند، بلکه می‌توانند با قیمت پایین خود، نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنند. در حالت کلی، برای خرید تبلت، باید کاربردی که از تبلت انتظار دارید را مدنظر قرار دهید و در نهایت به انتخابی قابل قبول دست یابید. به عنوان مثال، اگر دوست دارید با تبلت به تماشای فیلم بپردازید، باید محصولی را انتخاب کنید که هم کیفیت صدای قابل قبولی داشته باشد و هم صفحه نمایش جذابی برای‌تان به همراه داشته باشد.

به نظر شما کدامیک از این ۸ تبلت می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱