راهنمای خرید جارو

راهنمای خرید بهترین جاروبرقی در سال 2021

دنیای رو به رشد جاروبرقی به دلیل انواع نمونه‌های موجود در بازار می‌تواند سرسام آور باشد. در بازاری که انواع جاروبرقی سیم دار یا بی‌سیم، کیسه دار یا بدون کیسه، عمودی، کنیستر، دستی و حتی مدل‌های رباتیک با مارک های مختلف از سراسر جهان دیده می‌شود، بدون اطلاعات کافی نمی‌توان انتخاب مناسبی داشت.

اما پیدا کردن یک جاروبرقی خوب که نیازهای شما را برطرف کند، نباید انقدر شما را مضطرب کند. چه با فرش سروکله بزنید چه با کفپوش سخت، پله، موی حیوان خانگی یا ترکیبی نسبتا مساوی بین همه این‌ها، محصولاتی که در ادامه معرفی می‌کنیم به بهترین نحو به تمیزی خانه شما کمک می‌کنند.

معرفی انواع جاروبرقی

دانستن این‌که چه نوع جاروبرقی نیاز شما را به بهترین شکل برطرف خواهد کرد، کمی دشوار است. ابتدا معرفی کوتاهی بر انواع مدل های جاروبرقی ها خواهیم داشت و یک مدل از بهترین های آن دسته را معرفی خواهیم کرد. در ادامه به معرفی معیارهای‌مان برای بهترین جاروبرقی می‌پردازیم تا بتوانید براساس نیازهای خود بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنید.

جارو ایستاده یا عمودی

راهنمای خرید بهترین جاروبرقی
راهنمای خرید جارو

جاروهای ایستاده اغلب برای تمیز کردن عمیق فرش‌ها و خانه‌های بزرگ بهتر از انواع دیگر هستند. چرا که (معمولا) بُرسی در آخر لوله جارو دارند که به خوبی مو و آشغال‌های ریزی که ممکن است درون حفره‌های فرش بروند را تمیز می‌کنند. همچنین برس اندازه بزرگی دارد پس محیط بزرگی را پوشش می‌دهد.

استفاده از جاروبرقی ایستاده به طور کلی آسان‌تر و همراه با ثبات بیشتری در مقایسه با نوع کنیستر است. چرا که چیزی را با خود نمی‌کشید بلکه جارو را به سمت جلو هل می‌دهید. نگه داشتن آن‌ها نیز راحت‌تر است چون هر موقع که جارو را رها کنید خود به خود می‌ایستد. همچنین به دلیل دراز بودن جارو نیازی به خم شدن نیست؛ که همین امر جاروبرقی ایستاده (یا عمودی) را گزینه‌ای بی‌نظیر برای افرادی که مبتلا به مشکلات کمر هستند، می‌کند.

البته این نوع طراحی معایبی هم دارد. استفاده از جاروبرقی عمودی روی پله‌ها دشوار است. همچنین اگر بخواهید زیر مبل‌ها را تمیز کنید، به نتیجه مطلوبی نخواهید رسید. سنگینی برخی از مدل‌های ایستاده نیز در طولانی مدت می‌تواند مشکل ساز شود؛ به خصوص برای افرادی همچون سالمندان که دستان قوی ندارند.

جاروبرقی کنیستر

راهنمای خرید جاروبرقی کنیستر
راهنمای خرید انواع جارو

جاروبرقی‌های نوع کنیستر به دلیل سبکی و سیار بودن‌شان سالیان سال میان انواع دیگر جاروبرقی جزو محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند. به خصوص برای کسانی که با جاروهای سنگین احساس راحتی نمی‌کنند. بسته به انتخاب شما می‌توانند کیسه دار یا بدون کیسه باشند.

آن‌ها غالبا سبک‌تر و سیارتر از نوع عمودی هستند. از آن‌جایی که بدنه اصلی روی زمین قرار می‌گیرد و پشت سر شما کشیده می‌شود. پس آزادی عمل بیشتری در حرکت لوله جاروبرقی دارید و قادر به تمیزی آسان زیر مبلمان خانه و پله‌ها هستید.

البته برخی جاروبرقی‌های کنیستر طراحی بسیار بزرگ و سیم بلند دارند که کار نگهداری و حمل آن‌ها را دشوار می‌کند. همچنین در زمان استفاده باید مراقب باشید بدنه‌ی جارو به دیوار یا اسباب خانه برخورد نکند. علاوه بر آن به هم پیچیدن سیم یا به طور کلی با خود کشیدن سیم می‌تواند اعصاب خوردکن باشد.

جارو بی‌سیم یا شارژی

راهنمای خرید جاروبرقی
جارو شارژی شیائومی در مطلب راهنمای خرید جارو

جاروبرقی‌های بی‌سیم در ابتدا برای کارهای کوچک که نیازمند قدرت مکش بالایی نبودند، ساخته و استفاده می‌شدند و تنها مزیت‌شان اندازه کوچک و نبود سیم به شمار می‌رفت. اما اخیرا شاهد افزایش چشمگیر محبوبیت آن‌ها شده‌ایم، چرا که قدرت مدل‌های جدید تقریبا به اندازه جاروبرقی‌های سیمی (عمودی) رسیده است و می‌توانند کل خانه را تمیز کنند.

در پایه و اساس طراحی یک جاروبرقی بی سیم یا شارژی، می‌توان سهولت در استفاده را دید. صرفا یک لوله است که به مخزنی کوچک چسبیده (که باید مدام خالی شود) و به راحتی حرکت می‌کند. این جاروبرقی‌ها اغلب همراه با وسایل اضافی برای تمیزی هرچه بهتر شکاف‌ها، پارچه مبل یا صندلی اتومبیل، موی حیوان خانگی و موارد دیگر هستند.

البته از آن‌جایی که بی سیم هستند به عمر باتری خود تکیه می‌کنند پس باید به خاطر داشته باشید که زمانی که استفاده‌ای از آن‌ها ندارید، شارژشان کنید. عمر باتری مدل‌های ارزان قیمت حدود ۳۰ دقیقه است. نگهداری جاروبرقی بی سیم به دلیل طراحی جمع و جور راحت‌تر از کنیستر یا ایستاده است. برخی از آن‌ها قابلیت نصب شدن روی دیوار دارند.

جاروبرقی رباتیک

عکس ویومی آلفا اس9
راهنمای خرید جارو

جاروبرقی‌های رباتیک عموماً نمی‌توانند نقش جاروهای دیگر را ایفا کنند چرا که قدرت مکندگی کافی برای پاکسازی عمیق را ندارند. اما به میزان چشمگیری روی استفاده شما از انواع دیگر جاروبرقی تاثیر می‌گذارد. این ربات‌های کوچک با کمترین سروصدای ممکن، کار شما را برایتان انجام می‌دهند تا بتوانید به کارهای دیگر خود برسید.

از طریق سنسورهای درون خود، جاروبرقی‌های رباتیک نقشه‌ای فرضی از اتاق‌های خانه می‌سازند تا بتوانند از اسباب خانه دوری کنند و هیچ اتاقی را دست نخورده باقی نگذارند. اکثر مدل‌ها با وای فای سازگاری دارند و از طریق برنامه‌های گوشی‌های هوشمند قابل کنترل هستند. به این معنی که می‌توانید دسترسی جاروبرقی به نقاط مشخصی از خانه که نمی‌خواهید تمیز شوند را مسدود کنید. حتی وقتی خانه نیستید می‌توانید جاروبرقی را فعال کنید.

جاروبرقی های رباتیک را می‌توانیم در دسته‌ای مجزا و در لیگ خودشان قرار دهیم، چرا که معیارهای متفاوتی با دیگر جاروها دارند. در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی‌های کلیدی و انتظاراتی که باید از یک ربات جاروبرقی داشته باشید، می‌توانید مطلب راهنمای خرید ربات جاروبرقی نوشته شده توسط تیم سایمان دیجیتال را مطالعه کنید.

جارو شارژی دستی

انواع جاروبرقی مارک درما مدل دستی
راهنمای خرید جارو

جاروهای دستی کوچک و سبک هستند به همین خاطر می‌توان آن‌ها را برای محیط های بسته و تنگ ایده‌آل دانست. این دسته از جاروها بهترین گزینه برای تمیز کردن زیر لوازم خانگی، پله‌ها و داخل ماشین هستند. استفاده از آن‌ها راحت است اما باید شارژدهی کم و مخزن کوچک را جزء معایب آن‌ها به شمار آورد.

سه معیار اصلی که باید برای جاروهای دستی در نظر بگیرید شارژدهی، ظرفیت مخزن و وزن آن‌ها است. 20 دقیقه برای تمیز کردن داخل خودرو کافی‌ست. برای مخزن هم گزینه‌های با ظرفیت حداقل 0.3 لیتر را بررسی کنید. به طور میانگین جرم جارو هم باید بین 1 تا 1.5 کیلوگرم باشد. ممکن است در ابتدا وزن جاروی دستی به نظر سبک بیاید. اما از آن جایی که ‌آن‌ها را تمام مدت در دست نگه می‌دارید و پایه‌ای وجود ندارد، محصول بالای 1.5 کیلوگرم خیلی زود به دست فشار خواهد آورد.

نکات کلیدی که باید به آن‌ها توجه کنید

قدرت مکندگی

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید قدرت مکندگی است. اگر جارو را برای تمیز کردن پله‌ها یا داخل ماشین می‌خواهید، نیاز چندانی به نیروی مکندگی بالا ندارید و می‌توانید معیارهای دیگری که برای هدف شما مهم هستند را بررسی کنید. اما اگر به دنبال خرید یک جاروبرقی برای اتاق‌های اصلی خونه با فرش‌های ضخیم هستید قدرت مکندگی باید در اولویت باشد.

فناوری‌های حسگرها

برخی جاروبرقی‌ها حسگرهایی دارند که نوع کف را تشخیص می‌دهند و بر همان اساس نیروی مکش را تعیین می‌کنند. برای خانه‌های بزرگ یا منزل‌هایی که تماماً از یک نوع کف‌پوش استفاده نمی‌کنند، این فناوری به کاهش مصرف انرژی کمک بزرگی خواهد کرد. علاوه بر آن مطمئن خواهید بود، در هر مکان از نیروی لازم استفاده می‌شود.

شارژدهی و زمان شارژ جارو

اگر به سمت جاروهای شارژی مانند بی‌سیم و رباتیک می‌روید، شارژدهی اهمیت زیادی دارد. برخی از جارو‌های دستی به یک بار شارژ کامل، کمتر از ده دقیقه کار می‌کنند! برای جاروهای دستی 20 دقیقه و جاروهای بی‌سیم 30 دقیقه فعالیت با یک مرتبه شارژ کافی‌ست. پس در مشخصات آن‌ها به دنبال این زمان باشید. بحث ربات جاروبرقی متفاوت است و برای خانه‌های بزرگ نیاز به شارژدهی دو ساعت به بالا خواهید داشت.

جاروهای شارژی معمولاً زمان زیادی برای شارژ شدن نیاز دارند. برای اکثر جاروها این زمان نزدیک به چهار ساعت است. جاروهایی در بازار وجود دارند که همراه با باتری‌های اضافه به فروش می‌رسند. اگر نگران شرایط اضطراری هستید، این مدل‌ها برای شما مناسب‌تر هستند.

یک ویژگی دیگر که بسیار کمک کننده است و بودنش بهتر از نبودش، نشانگر ظرفیت باتری باقی مانده است. بدون دانستن این‌که چقدر زمان برای جارو کردن دارید، هر آن ممکن است جارو خاموش شود. در صورتی که این وضعیت برایتان خوشایند نیست، می‌توانید این ویژگی را هم در معیارهای خود در نظر بگیرید.

ظرفیت مخزن

ظرفیت ایده‌آل تا حد زیادی بستگی به نوع استفاده و در نتیجه نوع جارو دارد. به طور معمول، جاروبرقی‌های کنیستر برای پاکسازی فضای زیاد، یا کل خانه استفاده شوند. در چنین شرایطی مطمئناً دائم خالی کردن مخزن خوشایند نخواهد بود. نکته دیگری که باید در رابطه با ظرفیت مخزن در نظر داشته باشید این است که هرچقدر ظرفیت مخزن بیشتر، تعداد دفعات خالی کردن آن کمتر.

در نتیجه افرادی که آسم یا ریه‌های حساس دارند، برای مدل‌های ایستاده و کنیستر کمتر از 2 لیتر انتخاب نکنند. برای مدل‌های بی‌سیم که کوچک‌تر هستند، ظرفیت مخزن باید حداقل 0.5 لیتر باشد. در نهایت، برای مدل‌های دستی که کوچک‌ترین مدل هستند و استفاده سنگینی از آن‌ها نمی‌شود، 0.3 لیتر هم کافی‌ست.

اگر حیوان خانگی با ریزش موی زیاد دارید، ربات جاروبرقی خود را با ظرفیت 0.5 لیتر به بالا انتخاب کنید.

وزن

هر جارو با وزن دسته بالای 3 کیلوگرم در استفاده طولانی مدت آزاردهنده خواهد بود. جاروهای ایستاده یا شارژی خوب باید دسته سبکی داشته باشند و سنگینی آن‌ها روی قسمت جارو باشد. در این صورت فشار کمتری روی دست خواهد بود.

اینجا هم باید نیاز و نوع استفاده خود را در نظر بگیرید. تعداد طبقات خانه هم اهمیت بالایی دارد. اگر در یک خانه چند طبقه زندگی می‌کنید، حمل کردن جاروبرقی‌های کنیستر از عمودی یا شارژی به مراتب سخت‌تر است.

کیسه‌ای یا بی کیسه؟

کیسه جاروها همه گرد و غبار و خاک را جمع می‌کنند و پس از پر شدن باید تعویض شوند تا از عملکرد جارو کاسته نشود. بسیاری از آن‌ها نشانگری برای اعلام پر شدن کیسه هم دارند. کسانی که آسم دارند بهتر است نمونه‌های کیسه‌ای بازار را بررسی کنند. از دردسرهای جاروهای کیسه‌ای این است که باید کیسه‌های آماده در خانه داشته باشید. جاروهای بدون کیسه گرد و خاک را کمتر به دام می‌اندازند و خالی کردن آن‌ها هم ممکن است به خوبی که انتظار داریم پیش نرود و مقداری از خاک جمع شده به بیرون بریزد.

فیلترها

وظیفه فیلترها این است که جلوی خروج دوباره گرد و خاک به محیط را بگیرند. همه جاروها بالاخره یک فیلتر را دارند، اما تعداد فیلترها و البته کیفیت آن‌ها از مدل به مدل متفاوت است. این فیلترها برای این‌که کار خود را به خوبی انجام دهند نیاز به شستشو یا تعویض به موقع دارند، و البته برخی از آن‌ها خود-شو هستند.

بهترین جاروبرقی ها از فیلترهای HEPA استفاده می‌کنند که دستگاه‌های تصفیه هوای بالارده نیز دیده می‌شوند. این فیلترها برای افرادی که آلرژی یا آسم دارند بهترین و شاید تنها گزینه باشند. بنابراین اگر آلاینده‌ها برای‌تان دغدغه است، به نوع و تعداد فیلتر‌ها توجه کافی داشته باشید.

لوازم جانبی

بهترین جاروبرقی ها از طیف وسیعی از لوازم جانبی پشتیبانی می‌کنند. انواع براش‌ها و تجهیزاتی که جاروبرقی را برای گردگیری، تمیز کردن بین شکاف‌ها، روی مبلمان و غیره می‌تواند در ابتدا گیج کننده باشد اما کافی‌ست نحوه استفاده از هر کدام را بدانید تا به نحو احسن از آن‌ها استفاده کنید. راهنمای خرید جارو

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱