جذابترین گوشی هایی که در نیمه اول 2018 معرفی خواهند شد

جذابترین گوشی هایی که در نیمه اول 2018 معرفی خواهند شد

بسیاری از گوشی هایی که در نیمه اول هر سال معرفی می شوند، علاوه بر این که از نظر تجاری و نوآوری مهم هستند، برای علاقه مندان به دنیای اسمارتفون ها، بسیار هیجان انگیز نیز می باشند. در این مقاله با جذاب ترین گوشی های نیمه اول 2018 آشنا خواهیم شد و از دلایل مهم بودن آن ها صحبت خواهیم کرد. در ادامه با سایمان دیجیتال همراه باشید.

سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

چرا جذاب است؟

  • بر اساس شایعات، این گوشی دارای دوربینی با قابلیت تغییر دیافراگم خواهد بود.
  • این موضوع باعث خواهد شد که شرکت های دیگر، نوآوری هایی در دوربین محصولات خود به وجود بیاورند.
  • احتمالا این گوشی قیمت بیشتری نسبت به نسخه گذشته خواهد داشت.

به روزرسانی مطلب: نقد وبررسی جامع اس 9 و اس 9 پلاس

بر اساس شایعات منتشر شده، گوشی گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، دارای چندین ویژگی جدید خواهند بود که شاید جذاب ترین آن ها، به دیافراگم متغیر دوربین بر می گردد. تصویری که از جعبه محصول به بیرون درز کرده است، نشان می دهد که دوربین گوشی دیافراگمی متغیر بین دو عدد f/1.5 و f/2.4 خواهد داشت. دیافراگم f/1.5 وسیع تر، امکان عکاسی بهتر در نور کم را فراهم خواهد کرد؛ چرا که گشودگی بیشتر باعث رسیدن نور بیشتر به سنسور دوربین خواهد شد. این امر همچنین تار شدن بیشتر پس زمینه را به همراه خواهد داشت که باعث خواهد شد عکاسان، عکس های خلاقانه تری ثبت کنند.

با این حال، دیافراگم گسترده در محیط های روشن، موجب ثبت شدن عکس های بیش از حد روشن می شود. بنابراین با محدود کردن گشودگی دیافراگم به f/2.4 می توان عکس های بهتری در محیط های بسیار روشن ثبت کرد. پس می توان نتیجه گرفت که گوشی گلکسی اس 9 حرف های زیادی در زمینه عکاسی در اکثر محیط ها خواهد داشت.

دیافراگم متغیر دوربین، ویژگی کاملا جدیدی به شمار نمی آید. پیش از این تلفن تاشوی W2018 سامسونگ که مختص بازار چین بود، از این ویژگی بهره می برد؛ اما سری گلکسی اس 9 باعث خواهد شد که رقبا و سازندگان دیگر، نوآوری های تازه ای در دوربین اسمارتفون های خود به وجود بیاورند. دوربینی با دیافراگم متغیر را می توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید.

ویژگی جذاب دیگر، استفاده از دوربین دوگانه در نسخه بزرگتر پرچمداران جدید می باشد که برای اولین بار به سری اس سامسونگ راه یافته است. از ویژگی های جذاب و جدید دیگر می‌توان به توانایی ظبط فیلم های صحنه آهسته با 1000 فریم در ثانیه، اسکنر عنبیه بهبود یافته و سنسور اثر انگشت در محلی جدید، اشاره کرد.

سری اس 9 از نظر تجاری هم مهم خواهد بود؛ چرا که نقش مهمی در قیمت گذاری جهانی خواهد داشت. رقبای سامسونگ معمولا پرچمداران خود را با قیمت کمتری نسبت به پرچمداران غول کره ای عرضه می کنند. شایعاتی وجود دارند که نشان می دهند سری اس 9 نسبت به نسخه گذشته، قیمت بالاتری خواهند داشت که خبر خوبی به شمار نمی آید. اگر این موضوع صحت داشته باشد، به احتمال زیاد شرکت های دیگر نیز قیمت محصولات جدید خود را افزایش خواهند داد.

هوآوی پی 20 و پی 20 پلاس

هوآوی پی 20 و پی 20 پلاس

چرا جذاب است؟

  • گوشی های سری پی 20 می توانند نسب به نسخه گذشته خود، پیشرفت های خوبی را تجربه کنند.
  • امکان استفاده از سه دوربین در این گوشی ها وجود دارد.
  • این تلفن ها می توانند هوآوی را بیش از بیش به سامسونگ و اپل نزدیک تر کنند.

پی 20 و پی 20 پلاس می توانند پیشرفت های بزرگی نسبت به نسخه گذشته خود داشته باشند. بر اساس شایعات، این گوشی ها به دوربین سه گانه با رزولوشن 40 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد که امکان زوم 5 برابری هیبریدی را در اختیار خواهد گذاشت. همچنین گفته می شود که دوربین سلفی از رزولوشن 24 مگاپیکسی برخوردار خواهد بود.

به روزرسانی مطلب: معرفی پی 20 و پی 20 پرو

این موضوع باعث خواهد شد که گوشی های جدید هوآوی به مراتب قدرتمند تر از پی 10 در زمینه تصویربرداری باشند. اما این تنها ویژگی جذابی نخواهد بود که پرچمداران جدید هوآوی در اختیار می گذارند. تقریبا مطمئن هستیم که گوشی های جدید هواوی به تراشه کایرین 970 مجهز خواهند شد که ویژگی های جدید در زمینه هوش مصنوعی اضافه خواهد کرد. از ویژگی های هوش مصنوعی می توان به امکان ترجمه از طریق عکس و راهنمایی های هوشمند مانند روشن کردن فیلتر نور آبی به صورت خودکار در محیط های تاریک، اشاره کرد.

همچنین به احتمال زیاد شاهد طراحی جدید با حاشیه های باریک اطراف نمایشگر خواهیم بود. از طرف دیگر گفته می شود که گوشی های جدید هوآوی به سیستم تشخیص چهره جدیدی مجهز خواهند شد که به مراتب امنیت بیشتری از نسخه اپلی خواهد داشت.

کمپانی هوآوی سومین شرکت تولید کننده اسمارتون پس از سامسونگ و اپل می باشد و قصد دارد تا سال 2021 این دو شرکت را کنار بزند. برای رسیدن به این هدف، هوآوی باید پرچمداران جذابتری را رونمایی کند. پرچمداران سری پی، گوشی های بسیار خوبی بوده اند؛ اما هرگز به اندازه سری اس سامسونگ، محبوب نشده اند.

ال جی G7

چرا جذاب است؟

  • ال جی احتمالا ریسک های پر خطری را در جی 7 امتحان خواهد کرد.
  • این کمپانی برای تغییر شرایط فعلی خود، نیازمند پرچمداری موفق می باشد.

گوشی جی 6 ال جی در مقایسه با جی 5، پیشرفت های خوبی به خود دیده بود، اما آنطور که باید و شاید، نتوانست موفقیت هایی را کسب کند. گوشی جی 6 نتوانست سر وصدای زیادی برپا کند، چیزی که ال جی می خواهد در جی 7 آن را تغییر دهد.

چیزی که گوشی جدید ال جی را جذاب می کند، این است که شرکت های کره ای احتمالا دست به امتحان ریسک های پر خطری در این گوشی خواهد زد. به نظر می رسد مدیر عامل ال جی دستور بازنگری کلی در گوشی جی 7 را داده است تا از فروش پایین سری G جلوگیری کرده باشد. بنابراین انتظار می رود گوشی جی 7 دارای طراحی و ویژگی های جدیدی باشد.

ال جی پیش از این نیز در گوشی های خود از ریسک های خطرناکی مانند طراحی ماژولار استفاده کرده است که با شکست مواجه شد. امیدواریم شرکت کره ای از اشتباهات گذشته خود، تجربه خوبی کسب کرده باشد و گوشی جی 7 بتواند پا به پای سایر پرچمداران به رقابت بپردازد. از طرف دیگر شرکت ال جی برای رقابت پرچمدارش با سری اس سامسونگ، به احتمال زیاد قیمت رقابتی در نظر خواهد گرفت که به جذابیت های این گوشی می افزاید.

گوشی G7 از نظر تجاری هم برای ال جی مهم می باشد. بخش موبایل این شرکت در حال حاضر وضعیت چندان خوبی ندارد و نیازمند تغییرات اساسی مالی می باشد. پرچمدار G7 مانند شمشیر دو لبه ای می باشد که هم می تواند شرایط مالی ال جی موبایل را بهبود ببخشد و هم می تواند وضعیت را از شرایط حال حاضر نیز بدتر کند. بنابراین ال جی باید نهایت دقت خود را در ساخت این گوشی بکار گیرد.

در حال حاضر نمی توان تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول عنوان کرد. انتظارمی رفت که جی 7 در ماه فوریه و در نمایشگاه MWC 2018 معرفی شود، اما با توجه به دستوری که مدیر عامل ال جی صادر کرده است، به احتمال زیاد رونمایی از این گوشی به تعویق خواهد افتاد.

اسنشال فون 2

Essential Phone 2چرا جذاب است؟

  • اسنشال فون فروش خوبی را تجربه نکرده است؛ پس نسخه بعدی نیازمند تغییرات بزرگی است.
  • اسنشال نیازمند نوآوری بزرگ، برای ماندن در بازار است.

اسنشال با اولین گوشی خود، چیز های خوبی را معرفی کرد. این گوشی از ترکیب سرامیک و تیتانیوم ساخته شده و سیستم عامل آن، اندروید خالص بود. همچنین این تلفن برای ماژولار بودن، از روش بسیار بهتری در مقایسه با ال جی 5 استفاده کرده بود.

از طرف دیگر اشکالات زیادی در این گوشی وجود داشتند که باعث فروش ضعیف این محصول شد. رقم دقیقی برای تعداد واحد های فروخته شده از اسنشال فون گزارش نشده اما بر اساس تخمین های زده شده، تا کنون فقط 50 هزار واحد از این گوشی به فروش رسیده است.

فروش پایین به احتمال زیاد باعث خواهد شد که شرکت اسنشال چیزهای جدید و  ویژگیهای جدیدی را در گوشی آینده خود، امتحان کند، موردی که این گوشی را به یکی از جذابترین گوشی های سال 208 تبدیل می کند. این شرکت نوپا، برای باقی ماندن در بازار اسمارتفون ها، به محصول موفق تری نیاز دارد؛ بنابراین انجام ریسک های خطرناک از این شرکت، کار چندان بعیدی به نظر نمی رسد.

در حال حاضر هیچگونه اطلاعات و شایعاتی از اسنشال فون 2 وجود ندارد اما می توانیم به چند ایده که باعث بهتر شدن آن خواهد شد، اشاره ای داشته باشیم. نسخه اول اسنشال فون دارای زائیدگی در بالای نمایشگر بود که دوربین سلفی در آن قسمت قرار گرفته بود. حذف این زائیدگی کمک شایانی به زیباتر شدن اسنشال فون بعدی خواهد کرد.

استفاده از اندروید خالص هم کافی نیست چرا که گوشی های زیادی با این ویژگی وجود دارند. طراحی ماژولار هم به اندازه ای که باید و شاید، در میان کاربران محبوب نشده است. منظور از این حرف ها، این نمی باشد که خواستار مشاهده این دو ویژگی در گوشی بعدی اسنشال نیستیم؛ بلکه این دو مورد باید بهبود یافته و ویژگی های بیشتری را در اختیار بگذارند.

موضوع بعدی قیمت است. نسخه اول اسنشال فون برچسب قیمتی 700 دلاری داشت که برای اولین گوشی یک شرکت نوپا، رقم بالایی به شمار می آید. برای مقایسه می توانید قیمت آن را با محصول به مراتب موفق تری به نام گلکسی اس 8 مقایسه کنید که قیمتی معادل با 725 دلار داشت. بنابراین قیمت پایین تر هم می تواند عاملی برای موفقیت این گوشی به شمار بیاید.

در مجموع می توان گفت که مشاهده این که شرکت نوپایی چون اسنشال برای رقابت با محصولی چون گلکسی اس 9، چه دستگاهی را آماده خواهد کرد، هیجان انگیز می باشد. زمان دقیقی هم برای رونمایی از این محصول ذکر نشده است، اما احتمالا در ماه می یا یا ژوئن (یک سال پس از اولین تلفن اسنشال) شاهد رونمایی از اسنشال فون 2 خواهیم بود.

سونی اکسپریا XZ پرو

سونی اکسپریا XZ پرو

چرا جذاب است؟

  • این گوشی می تواند اولین گوشی سونی با دوربین دوگانه باشد.
  • این گوشی احتمالا از طراحی جدید با نمایشگر کم حاشیه برخوردار خواهد بود.
  • سونی اکسپریا XZ پرو می تواند تغییری باشد که سونی به شدت به آن نیاز دارد.

اطلاعاتی که از طریق XDA به بیرون درز کرده است، جزئیات قدرتمندی از این محصول را نشان می دهد. گفته می شود که پرچمدار جدید سونی (اکسپریا ایکس زد پرو) نمایشگری 5.7 اینچی خواهد داشت که رزولوشن آن 4K خواهد بود. جالب است بدانید که احتمالا سونی برای اولین بار نمایشگر IPS LCD را کنار خواهد گذاشت و همانند اکثر برندها، به سراغ استفاده از پنل های اولد خواهد رفت. در زمینه سخت افزاری هم گفته می شود که پرچمدار سونی به جدید ترین تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 845 مجهز خواهد بود.

به روزرسانی مطلب: معرفی سونی اکسپریا xz2 premium

حافظه رم و حافظه داخلی هم به ترتیب 6 و 128 گیگابایتی گزارش شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید این گوشی که مطمئنا برای طرفداران شرکت ژاپنی جذاب خواهد بود، استفاده از دوربین دوگانه می باشد. طبق گفته ها، Xperia XZ pro به دوربین دوگانه در پشت مجهز خواهد بود که از دو سنسور 18 و 12 مگاپیکسلی شکل گرفته است. دوربین سلفی هم سنسوری 13 مگاپیکسلی خواهد داشت. از ویژگی های دیگر منتشر شده پیرامون این گوشی می توان به باتری 3420 میلی آمپر ساعتی وبدنه مقاوم در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار با استاندارد IP 68 اشاره کرد.

آنچه پرچم‌دار جدید این شرکت را نسبت به نسل قبل متمایز خواهد کرد، تنها صفحه‌نمایش اولد آن نیست؛ گفته می‏‌شود سونی به زبان طراحی «اُمنی بالانس» که نزدیک به یک دهه از آن برای طراحی گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است، متکی نخواهد بود و به‌جای آن، جانشین اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم با نمایشگر 4K با طراحی متفاوتی ارائه خواهد شد. انتظار می رود که سونی در سال 2018 رو به تولید گوشی هایی با دوربین دوگانه و نمایشگر کم حاشیه برود و به احتمال زیاد اولین محصول با این ویژگی ها، اکسپریا ایکس زد پرو خواهد بود. البته اعمال این تغییرات، افزایش قیمت را هم به دنبال خواهد داشت و طبق شنیده ها، قیمت پرچمدار جدید ژاپنی ها در حدود 930 دلار خواهد بود.

وان پلاس 6

وان پلاس 6

چرا جذاب است؟

  • وان پلاس 6 احتمالا گرانترین دستگاه این شرکت خواهد بود.
  • این کوشی ممکن است ویژگی برتر خود یعنی قیمت ارزان را از دست بدهد.
  • بر اساس شایعات، این گوشی همانند آیفون 10، به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد شد.

وان پلاس 6 یک گوشی هوشمند مهم از نظر کسب و کار می باشد. شرکت وان پلاس دو استراتژی در پیش رو دارد که می تواند انتخاب کند. اولین استراتژی این است که شرکت چینی قیمت محصول خود را افزایش ندهد. گزینه دوم هم این است که قیمت وان پلاس 6 افزایش یابد که در این صورت، شناخت کاربران نسبت به وان پلاس کمی تغییر خواهد کرد.

گوشی های وان پلاس، همواره قیمت مناسبی داشته اند. با این حال، این شرکت از زمان عرضه اولین گوشی خود تا کنون، قیمت محصولاتش را افزایش داده است. به عنوان مثال وان پلاس وان قیمتی معادل با 300 دلار داشت و اکنون آخرین محصول این شرکت، یعنی وان پلاس 5 تی، 500 دلار قیمت دارد.

افزایش قیمت تا کنون تاثیری روی فروش محصولات این شرکت نداشته است. به عنوان مثال وان پلاس 5 تی با وجود این که گرانترین گوشی این شرکت می باشد، اما سریعترین فروش را تجربه کرده است. همچنین این شرکت در سال 2017 به طور موفقی عمل کرده و درآمدش به 1 میلیارد دلار رسیده است.

در مورد خود محصول هم انتظار می رود که از طراحی جدیدی برخوردار باشد؛ چرا که پیش از این تمام نسخه های گوشی های وان پلاس، به غیر از سری تی، طراحی جدیدی داشته اند. همچنین امسال شرکت چینی می تواند گوشی خود را در برابر آب مقاوم کرده و رزولوشن نمایشگرش را افزایش دهد. از طرف دیگر گفته می شود که وان پلاس 6 همانند آیفون 10 به سیستم تشخیص چهره پیشرفته مجهز خواهد شد.

از نظر شما جذاب ترین گوشی نیمه اول 2018 کدام است؟

منبع: androidauthority

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید گوشی ‌های هواوی به ترتیب قیمت

همه‌ی ما زمانی که تصمیم به خرید گوشی هوشمند می‌گیریم این سوال در ذهنمان نقش می‌بندد که کدام...

ثنا جهاندار time-alt ۱۸ اسفند ۱۴۰۰

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

نقد و بررسی نوا 8 (ویدئویی)

نقد و بررسی گوشی نوا 8 هواوی را به‌صورت ویدئویی در این مطلب می‌توانید مشاهده کنید؛ اما سوال...

مهدی حیدری time-alt ۱۰ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰