راهنمای خرید تبلت های زیر 10 میلیون تومان (پاییز ۱۴۰۰)

خرید تبلت بعد از همه‌گیری کووید-۱۹ بسیار بیشتر از قبل مورد استقبال کاربران سرار دنیا قرار گرفت. در بازار کشورمان نیز این تب‌و‌تاب اثر گذاشت و به‌علت‌های مختلف که احتمالاً بهتر از من می‌دانید، مردم به خرید تبلت‌ها، خصوصاً تبلت‌های اقتصادی یا تبلت های زیر ۱۰ میلیون بیشتر روی آوردند؛ به‌همین‌منظور در مقاله‌ی پیش‌رو سعی شده است تا با نگاهی کلی به تبلت‌های اقتصادی بازار، آشنایی بیشتری قبل از خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان با آن‌ها پیدا کنید.

لنوو تب ام ۷ | Lenovo Tab M7 TB-7305X LTE

یکی از ارزان‌ترین و کوچک‌ترین تبلت هایی که می‌توان خرید ام ۷ لنوو است که شباهت زیادی به گوشی‌های بزرگ این‌روزهای بازار دارد؛ چراکه اندازه‌ی نمایشگر آن کمی از گوشی‌های خوشمند بازار برگ‌تر است و اندازه‌ای ۷ اینچی دارد.

Lenovo Tab M7 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

نمایشگر کوچ این تبلت وضوحی اچ‌دی دارد و از نوع IPS LCD است. امکانات دیگری که این تبلت در اختیارتان قرار می‌دهد، شامل ۱ گیگ رم به‌همراه ۱۶ گیگ حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی و سلفی ۲ مگاپیکسل، باتری ۳۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی و پردازنده مدیاتک MT8765B هستند. نسخه‌ی «گو» اندروید ۹ نیز این تبلت را اجرا خواهد کرد؛ گفتنی است که قیمت این تبلت در اواخر مهر ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیون تومان است.

لنوو تب ام ۸

Lenovo Tab M8 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

تب ام ۸ لنوو همان‌طور که از نامش برمی‌آید، یک تبلت ۸ اینچی است که وضوح نمایشگر آن اچ‌دی و نوع پنل آن نیز IPS LCD است. پردازنده مدیاتک هلیو A22، حافظه‌ی رم ۳ گیگ به‌‌همراه ۳۲ گیگ حافظه‌ی داخلی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی ۵ و سلفی ۲ مگاپیسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر امکانات این تبلت اقتصادی لنوو است؛ همچنین تب ام ۸ محصول سال ۲۰۱۹ است و تحت اندروید نسخه ۹ اجرا می‌شود.

تبلت هواوی میت پد تی ۸

Huawei MatePad T8 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

میت پد تی ۱۰ هواوی، یک رده پایین‌تر از تی ۱۰ قرار می‌گیرد و محصول سال ۲۰۲۰ است. نمایشگر ۸ اینچ با وضوح اچ‌دی و پنل IPS LCD، اندروید ۱۰، پردازنده مدیاتک MT8768، ۲ گیگ رم در کنار ۱۶ گیگ حافظه‌ی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی ۵ و سلفی ۲ مگاپیکسلی، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی و پشتیبانی از سیم‌کارت را می‌توان از اصلی‌ترین ویژگی‌های میت پد تی ۸ هواوی دانست.

تبلت هواوی میت پد تی ۱۰

Huawei MatePad T10 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

تی ۱۰ تبلتی باکیفیت، خوش‌ساخت و مقرون‌به‌صرفه است. نمایشگر ۹.۷ اینچ IPS LCD با وضوح اچ‌دی، ۲ گیگ رم در کنار ۱۶ گیگ حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی تا ۵۱۲ گیگ، پردازنده کایرین 710A، اندروید ۱۰ و باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی از ویژگی‌های برجسته میت پد تی ۱۰ هواوی است؛ ضمناً این تبلت خدمات موبایل گوگل را پشتیبانی نمی‌کند.

لنوو تب ام ۱۰ | Lenovo Tab M10 X505X LTE

Lenovo Tab M10 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

تبلت‌های اقتصادی لنوو همیشه جزو گزینه‌های خوب برای خرید بوده‌اند؛ لنوو تب ام ۱۰ نیز نسبت به امکاناتی که ارائه می‌دهد، ارزش خرید بالایی دارد. پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۲۹، نمایشگر ۱۰.۱ اینچ IPS LCD با وضوح اچ‌دی، ۲گیگ رم به‌همراه ۳۲ گیگ حافظه‌ی جانبی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، اندروید ۱۰، دوربین اصلی ۵ و سلفی ۲ مگاپیکسل و باتری ۴۸۵۰ میلی‌آمپرساعتی امکاناتی هستند که برای یک تبلت اندرویدی با قیمت حدود ۴ میلیون و سیصد هزار تومان مناسب به‌نظر می‌رسند.

گلکسی تب ای ۷ لایت سامسونگ | Samsung Galaxy Tab A7 Lite 8.7 LTE

Galaxy Tab A7 lite | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

سامسونگ تبلت‌های زیادی در بازار ندارد؛ اما تقریباً در هر بازه‌ی قیمتی که بخواهید می‌توانید یک تبلت از کُره‌ای‌ها گیر بیاورید. گلکسی تب A7 لایت سامسونگ در رده‌ی قیمتی کمتر از ۵ میلیون تومان قرار می‌گیرد که با داشتن امکاناتی نظیر، پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک هلیو P22T، عرضه با اندروید ۱۱، نمایشگر TFT به‌اندازه‌ی ۸.۷ اینچ با وضوح اچ‌دی، ۳ گیگ رم درکنار ۳۲ گیگ حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، وزن مناسب و جنس بدنه‌ی باکیفیت، پشتیبانی از سیم‌کارت و اینترنت 4G، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۲ مگاپیکسل و باتری ۵۱۰۰  میلی‌آمپرساعتی، از ارزش خرید خوبی برخوردار است.

گلکسی تب ای ۷ مدل ۲۰۲۰ | Samsung Galaxy Tab A7 10.4 (2020) LTE

Galaxy Tab A7 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

تبلت ای ۷ مدل ۲۰۲۰ سامسونگ نسبت به گلکسی تب ای ۷ لایت، امکانات بهتری را ارائه می‌دهد؛ اما فقط حدود یک تا یک‌و‌نیم میلیون تومان گران‌تر از نسخه‌ی لایت است. داشتن امکاناتی نظیر، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۶۲، نمایشگر TFT به‌اندازه‌ی ۱۰.۴ اینچ با وضوح فول اچ‌دی، ۳ گیگ رم به‌همراه ۳۲ گیگ حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو SD تا ۱ ترابایت، درگاه شارژ از نوع تایپ C نسل دو، چهار اسپیکر قدرتمند استریو، دوربین سلفی ۵ و سلفی ۸ مگایپکسل، جنس بدنه‌ی فلزی با وزن ۴۴۷ گرم و باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپرساعتی می‌توانند دلیل خوبی برای اختلاف قیمتی با نسخه‌ی لایت باشند.

باتوجه به مشخصات دو محصول از سری تب ای ۷ سامسونگ، گلکسی تب ای ۷ مدل ۲۰۲۰، نمایشگر بهتر و بزرگ‌تر، پردازنده قوی‌تر و  باتری بزرگ‌تری نسبت به گلکسی تب ای ۷ لایت دارد.

تبلت هواوی میت پد ۱۰.۴ | Huawei MatePad 10.4 LTE

Huawei MatePad 10.4 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

هواوی در این تبلت خود سعی داشته است با قرار دادن امکانات خوب در کنار قیمت مناسب، به‌نحوی نبود خدمات موبایلی گوگل را پوشش دهد؛ اگر وابسته به گوگل و خدمات موبایلی آن نیستید، امکاناتی مانند پردازنده هفت نانومتری کایرین ۸۱۰، نمایشگر IPS LCD در اندازه‌ی ۱۰.۴ اینچ با وضوح فول اچ‌دی، ۳ گیگ حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ گیگ حافظه‌ی ذخیره‌سازی و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی، دوربین اصلی و سلفی ۸ مگایپکسلی و باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۸ وات می‌توانند با قیمت حدودی ۸ میلیون تومان، شما را راضی نگه دارد.

اپل آیپد ۹.۷ اینچ نسل 6 نسخه وای فای | Apple iPad 6th Generation WiFi

Apple iPad 9.7 2018 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

این تبلت اپل که اولین بار در سال ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد، از بهترین پردازنده آن سال‌ها بهره می‌برد و هنوز امکاناتی که دارد، ارزش خرید آن‌را بالا نگه داشته‌اند؛ اما باید به‌یاد داشته باشید که تقریباً به سال‌های آخر پشتیبانی اپل از آیپد نسل ۶ خود رسیده‌ایم و نهایتاً تا دو سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد.

از امکانات آیپد ۶ می‌توان به پردازنده A10 اپل، نمایشگر  IPS LCD در اندازه‌ی ۹.۷ اینچی فول اچ‌دی، ۲ گیگ رم به‌همراه ۳۲ گیگ حافظه‌ی داخلی، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۱.۲ مگاپیکسل، اسپیکرهای استریو، تاچ آیدی و باتری ۸۸۲۷ میلی‌آمپرساعتی اشاره کرد.

اپل آیپد ۱۰.۲ اینچ نسل ۸ نسخه وای‌فای | Apple iPad 10.2 8th Generation WiFi

Apple iPad 8 2020 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

نسل هشتم اپل آیپد در سال ۲۰۲۰ عرضه شده است و جزو تبلت‌های اقتصادی و خوب این شرکت آمریکایی محسوب می‌شود. از امکانات مهم این تبلت می‌توان به پردازنده A12 اپل، نمایشگر Retina IPS LCD با اندازه‌ی ۱۰.۲ اینچ با رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰ پیکسل،  ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه‌ی داخلی، دوربین اصلی ۸ و دوربین سلفی ۱.۲ مگاپیکسل، تاچ آیدی، پشتیبانی از اپل پنسئل ۱، داشتن جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و باتری ۳۲.۴ وات ساعتی آن اشاره کرد؛ همچنین تفاوت قیمتی نسل ۸ با نسل ۶ آیپد اپل در نسخه‌ی وای‌فای حدود یک‌و‌نیم میلیون تومان است که ارزش خرید بالای این مدل را نشان می‌دهد.

اپل آیپد مینی ۵ مدل ۲۰۱۹ | Apple iPad mini 5 2019 WiFi

Apple iPad Mini 5 2019 | راهنمای خرید تبلت های زیر ۱۰ میلیون تومان

از نظر رده‌بندی، آیپد مینی یک پله پایین‌تر از آیپد قرار می‌گیرد و جزو کوچک‌ترین تبلت‌های جهان است؛ نمایشگر نسل پنجم آیپد مینی اپل تنها ۷.۹ اینچ است و پنل آن نیز از نوع IPS LCD است؛ اما کیفیت بسیار خوبی دارد. پردازنده A12 بایونیک اپل، ۳ گیگ رم به‌همراه ۶۴ گیگ حافظه‌ی داخلی، دوربین اصلی ۸ و سلفی ۷ مگاپیکسلی، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، تاچ آیدی و باتری ۵۱۲۴ میلی‌آمپرساعتی از امکاناتی هستند که می‌توانند خرید آیپد مینی ۵ اپل را ارزشمند کنند.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱