بهترین پاوربانک

۶ ویژگی که قبل از خرید پاوربانک باید مدنظر قرار دهید

چرا همیشه با مشکل کمبود شارژ تلفن همراه مواجه هستیم؟ این مشکلی است که اغلب مصرف‌کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها با آن مواجه هستند و سعی در حل این مشکل دارند. با افزایش استفاده از تلفن‌های همراه، نیاز به شارژ بیشتر هم طبیعی است.

به همین خاطر، باید راهی برای رفع مشکل کمبود شارژ پیدا کنیم. یکی از این راه‌ها، استفاده از پاور بانک است که در همه جا می‌تواند باتری تلفن همراه شما را شارژ کند. اما بهترین پاور بانک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در این متن به ویژگی‌های بهترین پاور بانک با توجه به نوع کاربری خواهیم پرداخت.

پاور بانک چیست؟

برای این‌که ویژگی‌های بهترین پاور بانک ها را بررسی کنیم، ابتدا باید راجع به پاور بانک اطلاعات جامعی داشته باشیم. پاور بانک محصولی برای تامین شارژ گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. به عبارتی دیگر، پریز برق سیار به حساب می‌آید و می‌تواند مشکل کمبود شارژ و خاموش شدن اسمارت فون به خاطر نداشتن شارژ را حل کند.

روش استفاده از پاور بانک هم به این صورت است که در مواقعی که به شارژ نیاز ندارید، پاور بانک را به برق متصل کرده و آن را شارژ می‌کنید (توجه داشته باشید که بعضی از پاور بانک‌ها به شکل بی‌سیم هم شارژ می‌شوند). پس از شارژ شدن، تلفن همراه یا هر دستگاه دیگری مثل لپ تاپ را به پاور بانک متصل کرده و آن را شارژ می‌کنید. پاور بانک‌ها دارای پورت‌های مختلفی هستند و می‌توانند با استفاده از آن‌ها به گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلفی شارژرسانی کنند.

پاور بانک‌ها دارای شکل‌های ظاهری گوناگونی هستند. به عنوان مثال، بعضی از آن‌ها ضد ضربه هستند. از جمله پورت‌هایی که اغلب پاور بانک‌ها دارند، می‌توان به mini USB اشاره کرد. انرجایزر ، شیائومی و راوپاور از جمله شرکت‌های مشهور حوزه‌ی تولید پاور بانک هستند.

ویژگی‌های بهترین پاور بانک ها

هر پاور بانک دارای ویژگی‌های مختلفی است و باید حین خرید آن، به همه‌ی این ویژگی‌ها دقت کرد. در صورت توجه به ویژگی‌های اصلی پاور بانک، می‌توانید با در نظر گرفتن کارایی مورد انتظار از پاور بانک، بهترین محصول را برای خود انتخاب کنید. ۶ ویژگی اصلی که در انتخاب پاور بانک مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • حجم یا ظرفیت پاور بانک
  • ولتاژ ورودی و خروجی پاور بانک
  • قیمت و کیفیت پاور بانک
  • اندازه‌ و وزن پاور بانک
  • آمپر پاور بانک
  • امکان استفاده برای بیش از یک دستگاه

۱) حجم پاور بانک

هر پاور بانک حجم مشخصی دارد و نمی‌تواند بیش از آن، انرژی برق در خود ذخیره کند. حجم پاور بانک را با میلی آمپر ساعت اندازه‌گیری می‌کنند و هر چقدر این عدد بیشتر باشد، خالی شدن پاور بانک بیشتر طول می‌کشد. حجم پاور بانک باید با حجم باتری اسمارت فون شما متناسب باشد.

برای مثال، تلفن همراهی را در نظر بگیرید که حجم باتری آن ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. برای یک بار شارژ کردن این تلفن همراه، پاور بانک باید دارای ظرفیت بیشتر از ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت باشد. البته به این نکته هم توجه کنید که لزومی ندارد ظرفیت پاور بانک خیلی بیشتر از حجم باتری تلفن همراه‌تان باشد.

لازم به ذکر است که گاها افراد علاقه دارند ظرفیت بالای پاور بانک را انتخاب کنند تا با یک بار شارژ کامل آن، بتوانند چندین بار تلفن همراه‌شان را شارژ کنند. که در این صورت، انتخاب پاور بانک با حجم بالا، می‌تواند تصمیم مناسبی باشد. در نظر داشته باشید که پاور بانک‌های مناسب لپ تاپ هم وجود دارند، که حجم‌شان خیلی بیشتر از حجم پاور بانک‌های مناسب تلفن‌های همراه است.

۲) ولتاژ ورودی و خروجی پاور بانک ایده‌آل

پاور بانک نیز مانند سایر لوازم الکترونیکی، دارای ولتاژ ورودی و خروجی خاصی است. باید پاور بانک را طوری انتخاب کنید که میزان ولتاژ خروجی آن، بیشتر از ولتاژ مورد نیاز برای اسمارت فون‌تان نباشد. زیرا در این حالت باتری اسمارت فون دچار مشکل شده و عمرش سریع‌تر از حالت عادی به اتمام می‌رسد.

ولتاژ ورودی هم به اندازه‌ی ولتاژ خروجی پاور بانک اهمیت بسیاری دارد. اگر ولتاژ ورودی پاور بانک کم باشد، فرآیند پر شدن شارژ پاور بانک طولانی می‌شود و باعث می‌شود که نتوانید از پاور بانک استفاده‌ی مناسبی داشته باشید.

۳) قیمت و کیفیت پاور بانک

حین خرید هر محصولی، قیمت اولین چیزی است که توجه مشتری را به خود جلب می‌کند. در مورد خرید پاور بانک هم، قیمت نقش مهمی ایفا می‌کند. طبیعتا محصولی که دارای قیمت مناسب است، در دید اول، قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد.

کیفیت پاور بانک، تاثیر چشمگیری در طول عمر باتری تلفن همراه یا تبلت شما دارد. از آنجایی که پاور بانک به تلفن همراه متصل می‌شود، باید کیفیت آن به قدری باشد که به باتری اسمارت فون آسیب نزند. در حین خرید این محصولات، باید دقت داشته باشید که پاور بانک ایده‌آل و ساخته شده توسط شرکت‌های معتبر را تهیه کنید تا تلفن همراهتان دچار مشکل نشود.

۴) اندازه‌ و وزن پاور بانک ایده‌آل

پاور بانک‌ها در اندازه‌ها و وزن‌های گوناگونی ساخته می‌شوند. اندازه‌ی این محصولات، وابسته به حجم آن‌ها است. هر چقدر حجم پاور بانک بیشتر باشد، اندازه‌ی پاور بانک نیز بزرگ‌تر می‌شود. ولی پاور بانک‌های کوچک‌تر، حجم کمتری دارند و به نسبت سایر پاور بانک‌ها، زودتر تخلیه می‌شوند. علاوه بر اندازه‌ی پاور بانک، عامل مهم دیگر وزن این محصولات است. برای افراد دارای رفت‌و‌آمد فراوان، محصولات کم وزن به نسبت محصولات با وزن زیاد، در ارجحیت قرار دارند.

اندازه‌های مختلف پاور بانک
اندازه‌های متفاوت پاور بانک

در حین خرید این محصولات، نباید از اندازه‌ و وزن آن‌ها غافل شد. چرا که پاور بانک‌ها محصولاتی هستند که قابلیت حمل شدن دارند. اگر اندازه‌شان خیلی بزرگ باشد یا دارای وزن زیاد باشند، کاربر را در حمل آن‌ها دچار مشکل می‌کند. 

پاور بانک ایده‌آل برای هر کسی، باید با توجه به نوع کاربری او تعیین شود. به طور مثال، فردی که جابجایی کمی در طول روز انجام می‌دهد، اگر پاور بانک با اندازه‌ی بزرگ و حتی پاور بانک با وزن زیاد هم تهیه کند، دچار مشکل نخواهد شد. اما دانشجویی که در طول روز، مسافت زیادی را می‌پیماید، باید محصول با اندازه و وزن مناسب را انتخاب کند که جابجایی‌هایش را دچار محدودیت نکند.

۵) شدت جریان پاور بانک

علاوه بر ولتاژ خروجی و ورودی به پاور بانک، شدت جریان آن هم بسیار مهم است. واحد آمپر که مربوط به شدت جریان است، نشان‌دهنده‌ی سرعت شارژ کردن اسمارت فون و همچنین سرعت شارژ شدن خود پاور بانک است.

معمولا آمپر پاور بانک ایده‌آل معمولی عددی بین ۱ و ۳/۵ است. هر چقدر این عدد بزرگ‌تر باشد، سرعت شارژ شدن دستگاه متصل به پاور بانک سریع‌تر انجام می‌شود.

۶) امکان استفاده برای بیش از یک دستگاه

وجود چند پورت خروجی در پاور بانک
وجود چندین پورت در پاور بانک

همان طور که اشاره کردیم، پاور بانک‌ها انواع مختلف پورت خروجی را دارا هستند (مثل USB-A و لایتنینگ) و در اغلب پاور بانک‌ها، تعداد پورت‌های روی ‍پاور بانک زیاد است. هر پورت برای شارژ کردن دستگاه به خصوصی استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، اغلب پاور بانک‌ها دارای دو یا سه پورت USB هستند که با استفاده از آن‌ها می‌شود تلفن‌های همراه را شارژ کرد. مزیت داشتن چندین پورت در این است که حین شارژ یک دستگاه، دستگاه دیگری هم می‌تواند شارژ شود.

استفاده‌ی همرمان دو دستگاه از یک پاور بانک
استفاده از پاور بانک ایده‌آل توسط دو دستگاه به طور همزمان

برخی افراد عادت دارند از یک پاور بانک به طور همزمان برای دو گوشی استفاده کنند. اگر شما هم از جمله‌ی این افراد هستید، باید حین خرید پاور بانک، به دارا بودن پورت‌های متعدد دقت کنید.

کلام آخر

پاور بانک‌ها، سخت افزار‌های مفیدی برای زندگی روزمره هستند و می‌توانند کمک‌های بسیاری به افراد استفاده کننده از اسمارت فون‌ها بکنند. اما باید توجه داشته باشید که با در نظر گرفتن نوع استفاده‌ی خود، بهترین پاور بانک را برای خود انتخاب کنید. معمولا، به خاطر پایین بودن قیمت، افراد دست به خرید پاور بانک‌های بی کیفیت می‌زنند.

برای چنین افرادی باید بگوییم که صرفه جویی در هزینه در خرید پاور بانک، نه تنها صرفه جویی به حساب نمی‌آید، بلکه باعث خرابی باتری تلفن همراه هوشمندتان می‌شود. که در این صورت هم باید هزینه‌ی خرید باتری جدید را متحمل شوید و هم پاوربانک دیگری تهیه کنید.

در نهایت باید بگوییم که ویژگی‌های پاور بانک مناسب با توجه به نوع استفاده‌ی شما تعیین می‌شود، اما تعدادی از عوامل تاثیرگذار و مهم در انتخاب پاور بانک را در این متن در توضیح دادیم. در صورت داشتن هرگونه تجربه در مورد استفاده از پاوربانک‌ها، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱