بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی شده‌اند.

دنیای ساعت‌های هوشمند نیز مانند گوشی‌ها بسیار شلوغ شده و به همین خاطر انتخاب ساعتی متناسب با نیازهای هر کاربر کار دشواری به نظر می‌رسد. از طرف دیگر برخی قابلیت‌های این ساعت‌ ها در کشور ما به‌خاطر تحریم و … به‌درستی کار نمی‌کند، لذا تصمیم گرفتیم در این مطلب بهترین ساعت‌های هوشمند سال برای کاربران داخل کشور را به تفکیک برند، معرفی کنیم.

توجه داشته باشید که ساعت‌های هوشمند موجود در لیست از هر برند، به ترتیب قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و همچنین برای کارایی بهتر ساعت و ارتباط دقیق‌تر آن با گوشی هوشمند باید به سراغ برند‌ مشابه با گوشی خود بروید.

چه عواملی روی انتخاب بهترین ساعت هوشمند مؤثر است؟

یک ساعت هوشمند خوب باید به قدری مستحکم باشد که در عین زیبایی، بتواند روی مچ دست ما دوام بیاورد. برخی ساعت‌های هوشمند در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که مردان و زنان با توجه به اندازه مچ دست خود می‌توانند گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنند. برخی ساعت‌ها دارای بندهای فلزی و برخی دیگر دارای بندهای سیلیکونی هستند که شما می‌توانید بسته به سلیقه خود آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر برای تمرینات ورزشی یا پیاده‌روی زیر باران به دنبال خرید یک ساعت هستید باید به دنبال خرید ساعت هوشمند ضد آب باشید. البته میزان ضد آب بودن ساعت های هوشمند هم با یکدیگر متفاوت است؛ برخی ساعت‌ها فقط در برابر پاشش آب مقاوم هستند، در حالی که برخی دیگر حتی زیر آب هنگام شنا کردن در آب هم مقاومند.

سیستم عامل ساعت هوشمند و پشتیبانی آن از گوشی‌ها یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند در خرید ساعت هوشمند مؤثر باشد. به طور مثال ساعت‌های اپل واچ از سیستم عامل watchOS استفاده می‌کند که توسط خود اپل توسعه پیدا کرده و فقط مختص ساعت‌های اپل طراحی شده است. بنابراین شما نمی‌توانید یک اپل واچ را با یک گوشی اندرویدی استفاده کنید. اما شرکت‌هایی مثل سامسونگ، شیائومی، هواوی و غیره ساعت‌های هوشمندی را تولید می‌کنند که هم با گوشی‌های اندرویدی و هم آیفون‌های اپل سازگار هستند.

بنابراین، قبل از خرید هر ساعت هوشمند، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • دوام بالای بدنه
  • زیبایی
  • اندازه مناسب برای مچ دست
  • ضد آب بودن
  • سازگار بودن سیستم عامل ساعت هوشمند با گوشی
  • فناوری‌ها و قابلیت‌های سلامتی ارائه‌شده در ساعت هوشمند

بهترین ساعت های هوشمند اپل

ساعت‌های هوشمند اپل مانند اکثر گجت‌های این شرکت با سایر دستگاه‌های هوشمند داخل اکوسیستم‌شان بسیار هماهنگ است و به‌خوبی کار می‌کند؛ ازاین‌رو اگر از گوشی ساخت اپل استفاده می‌کنید و قصد خرید ساعت هوشمندی را دارید، ‌احتمالاً تعدادی از انتخاب‌هایتان یکی از اپل واچ‌ها خواهد بود که بهترین گزینه هم،‌همین است؛ پس در ادامه این مقاله بهترین اپل واچ‌های بازار  را معرفی خواهیم کرد.

اپل واچ ۷

اپل واچ سری ۷، ساعت هوشمند پرچمدار ۴۰۰ دلاری اپل است که از بسیاری جهات شبیه به نسل گذشته خودش است، اما تغییرات مثبتی را هم داشته است. این اسمارت واچ که یکی از بهترین ساعت های هوشمند جهان نیز محسوب می‌شود، از یک نمایشگر ۱.۶۱ یا ۱.۹ اینچی OLED (بسته به مدل انتخابی) بهره می‌برد که ۲۰ درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی شده است. این ساعت هوشمند  از ارتفاع سنج همیشه فعال، نمایشگر اکسیژن خون، شارژ سریع (۳۳ درصد سریع‌تر از گذشته) و حاشیه‌های نمایشگر ۴۰ درصد باریک‌تر از نسل قبلی بهره می‌برد.

اپل واچ سری ۷ – بهترین ساعت های هوشمند

روی این اسمارت واچ سیستم عامل watchOS 8 نیز نصب است که امکانات متنوعی برای ردیابی سلامتی و تمرینات ورزشی را ارائه می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساعت هوشمند اپل، طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌هایی است که از طریق یک فروشگاه اپلیکیشن در اختیار کاربرانش می‌گذارد. اپل یک کیبورد QWERTY دیجیتالی را هم در این ساعت ارائه می‌کند که نوشتن پیام را آسان می‌کند. اپل این ساعت را در دو نسخه Wi-Fi و سیم‌کارت‌خور عرضه می‌کند.

نقاط مثبت

  • شارژ سریع
  • طراحی زیبا با حاشیه‌های باریک صفحه
  • نمایشگر بزرگ
  • سیستم عامل توانمند watchOS 8
  • طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها

نقاط منفی

  • اضافه نشدن سنسورهای جدید
  • بهبود نه چندان زیاد در باتری
  • قیمت زیاد

اپل واچ 6

اپل بعد از معرفی اولین نسل ساعت‌های هوشمند خود در سال ۲۰۱۶، تغییری در ظاهر آن‌ها ایجاد نکرده است و باز هم با همان طراحی مستطیلی شکل که یک دکمه چرخان در یک سمت آن قرار دارد، ساعت‌های هوشمندش را تولید می‌کند. این طراحی با اینکه قدیمی است؛ اما به‌قدری خوب و جذاب است که تکراری نمی‌شود و از اصطلاحاً از چشم نمی‌افتد.

اپل واچ ۶ | بهترین ساعت های هوشمند

اپل واچ سری ۶ نیز از همین زبان طراحی بهره می‌برد و از لحاظ ظاهری هیچ تغییری نکرده است؛ اما اگر بخواهیم به فهرستی از ویژگی‌های اپل واچ ۶ تهیه کنیم، به‌طور خلاصه به موارد زیر باید اشاره کرد:

  • سازگار با آیفون
  • دارای صفحه‌ی نمایش همیشه‌روشن
  • پایش ضربان قلب و غلظت اکسیژن خون (تحریم در ایران)
  • عرضه در دو نسخه مجهز به GPS یا اینترنت LTE و GPS
  • عرضه‌شده در دو نسخه 40 و 44 میلی‌متری
  • مجهز به سنسور ضربان قلب اپتیکال
  • دارای اسپیکر و میکروفون برای مکالمه
  • استاندارد ضدآب تا عمق ۵۰ متر

اپل این سری از ساعت‌های هوشمندش را در دو نسخه می‌سازد که یکی از آلومینیوم و دیگری از استیل ضدزنگ است. این دو نسخه در رنگ‌بندی نیز باهم متفاوت هستند؛ همچنین درب پشتی آن‌ها از ترکیب کریستال و سرامیک ساخته شده است. سری ۶ اپل واچ در هر دو اندازه مختلف، کم‌تر از ۵۰ گرم سنگینی دارد.

نمایشگر Apple Watch 6 اندازه‌ای ۱.۷۸ اینچی دارد که پنلی از جنس Retina LTPO OLED مجهز به رزولوشن ۴۴۸ در ۳۶۸ و تراکمی پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌براینچ در آن استفاده شده است. این نمایشگر توسط لایه‌ای از جنس کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود.

واچ سری ۶ اپل از سیستم عامل WatchOS 7.0 استفاده می‌کند و تراشه  S6 اپل که شامل پردازنده مرکزی دو هسته‌ای و پردازنده گرافیکی PowerVR است؛‌ می‌تواند به فرمان‌های مختلف با سرعت بالایی پاسخ دهد. ناگفته نماند که این ساعت به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده است.

انواع اپل واچ سری ۶ در ابعاد و رنگ‌بندی و همچنین جنس بدنه با هم تفاوت دارند که از طریق این لینک می‌توانید به انواع این ساعت هوشمند برای خرید دسترسی داشته باشید.

در صورت عدم موجودی این محصول به دسته خرید ساعت‌ هوشمند مراجعه کنید تا به‌روزترین لیست موجودی را دریافت کنید.

اپل واچ اس ای

اپل واچ اس ای به همراه واچ سری ۶ معرفی شد و به‌خاطر قیمت مناسب مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفت. این ساعت شباهت‌های بسیار زیادی با واچ سری ۵ دارد، اما در چند بخش به‌خاطر کاهش قیمت دچار کاستی شده که به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اپل واچ اس ای در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
اپل واچ اس ای | بهترین ساعت های هوشمند

اپل، بدنه‌ی فولاد ضد زنگ در واچ سری ۵ را در واچ اس ای به آلومینیوم تغییر داده و همچنین برای محافظت از شیشه نمایشگر به جای کریستال یاقوت کبود به سراغ Ion-X رفته است که مقاومت خوبی دارد ولی نسبت به واچ سری ۵ مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد.

یکی از قابلیت‌هایی که در واچ اس ای وجود ندارد و قطعا می‌‌توان نبود آن را یک نکته‌ی منفی به حساب آورد، فقدان نمایشگر همیشه روشن یا همان always on display می‌باشد که برای یک ساعت هوشمند ویژگی کاربردی و مهمی به شمار می‌آید.

این ساعت از قابلیت ارتفاع سنج همیشه روشن بهره می‌برد که در واچ سری ۵ وجود ندارد، هرچند که شاید نتوان خیلی این ویژگی را مهم و مفید ارزیابی کرد. در قسمت‌های دیگر مانند کیفیت صفحه نمایش و تراشه عملکرد این دو محصول یکسان است و تفاوت چشمگیری دیده نمی‌شود.

بهترین ساعت های هوشمند شیائومی

شیائومی معمولاً ساعت‌های هوشمندش را تحت برندهای هایلو، آمازفیت و می روانه بازار می‌کند که تنوع خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ ازاین‌رو شاید این تنوع کمی موجب سردرگمی هنگام خرید ساعت هوشمند شیائومی شود. نکته‌ای که باید به‌خاطر بسپارید این است که همه‌ی ساعت های هوشمند شیائومی از زبان فارسی در نمایش اعلانات پشتیبانی نمی‌کنند؛ پس اگر نمایش صحیح اعلانات برایتان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، هنگام خرید از این موضوع اطمینان حاصل نمایید.

آمازفیت  GTR 3 Pro

یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی، ساعت آمازفیت GTR 3 Pro است. ساعت هوشمند Amazfit GTR 3 Pro یکی از بهترین ساعت های هوشمند حال حاضر بازار است که نمایشگر ۱.۴۵ اینچی آن یکی از واضح‌ترین تصاویر و بالاترین نرخ رفرش‌ را ارائه می‌کند تا کاربر بتواند بهتر با رابط کاربری آن تعامل برقرار کند.

آمازفیت GTR 3 Pro – بهترین ساعت های هوشمند

روی این گجت سیستم عامل Zepp OS نصب است که طبق وعده سازنده به زودی اپلیکیشن‌های متنوعی به آن اضافه خواهد شد. این ساعت ۱۵۰ واچ فیس مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد و ۱۵۰ فعالیت ورزشی مختلف را هم شناسایی می‌کند. علاوه بر این از یک سنسور به نام BioSensor بهره می‌برد که می‌تواند حتی شنا کردن شما را هم زیر نظر بگیرد.

سنسور اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، ضربان قلب و عمر باتری ۱۲ روزه از دیگر امکانات این ساعت هوشمند ۲۳۰ دلاری است.

نقاط مثبت

  • طراحی باریک
  • قیمت مناسب
  • نمایشگر بی‌نظیر

نقاط منفی

  • پشتیبانی محدود از اپلیکیشن‌ها
  • ردیابی ضعیف در حین خواب

می واچ شیائومی

می واچ جزو معدود ساعت های هوشمندی است که شیائومی آن‌را تحت برند می عرضه می‌کند. طراحی صفحه دایره‌ای شکل با صفحه نمایش آمولد ۱.۳۹ اینچی ظاهری زیبا را به این ساعت داده است. کیفیت صفحه نمایش مناسب است و حتی در زیر نور آفتاب هم مشکلی در استفاده از آن نیست و با توجه به تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر هر اینچ مربع، کیفیت تصاویر بسیار عالی هستند. بدنه این ساعت از جنس استیل ضد زنگ است و حالت مات دارد. برای انتخاب رنگ بندها هم سه انتخاب بین رنگ‌های آبی، مشکی و بژ دارید.

در می واچ از یک میکروفون برای دستیار صوتی الکسا استفاده شده است. همچنین GPS داخلی هم در این ساعت هوشمند شیائومی تعبیه شده است تا با دقت بیشتری فعالیت‌های شما را ارزیابی کند.

می واچ شیائومی | بهترین ساعت های هوشمند شیائومی

داخل می واچ هفت حسگر مختلف از جمله حسگرهای ضربان قلب و غلظت اکسیژن خون وجود دارد که اطلاعاتی از جمله تعداد ضربان قلب، میزان اکسیژن خون، مسافت طی شده، میزان کالری سوزانده شده و استرس را به کاربر نشان می‌دهند.

در بخش تندرستی و پیگیری فعالیت‌های ورزشی،‌ شما ۱۱۷ نوع ورزش متفاوت برای انتخاب دارید تا می واچ با استفاده از الگو تندرستی LifeQ فعالیت‌های ورزشی شما را تحلیل کند و اطلاعاتی نظیر سرعت، ضربان قلب و اکسیژن خون را در حین ورزش به شما ارائه بدهد. دقت این اطلاعات هم به لطف حضور حسگرهای متنوع و GPS داخلی بالا هستند. همچنین می واچ توانایی تشخیص خودکار برخی فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن،‌ پیاده‌روی و دوچرخه سواری را دارد و به صورت  خودکار به ثبت این فعالیت‌ها می‌پردازد.

شیائومی می واچ با یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۲۰ میلی‌آمپر کار می‌کند. الگوهای بهینه سازی تراشه این ساعت هوشمند دوام باتری را به ۱۶ روز رسانده است که عددی قابل قبول با توجه به امکانات و صفحه نمایش این ساعت است.

آمازفیت تی رکس/ پرو

اگر به دنبال ساعت هوشمندی می‌گردید که بتواند در شرایط مختلف محیطی مقاومت کند و گذشته از این قیمت مناسب و امکانات خوبی هم داشته باشد حتما باید نگاهی ویژه به Amazfit T-Rex داشته باشید.

آمازفیت تی رکس در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
آمازفیت تی رکس | بهترین ساعت های هوشمند

همان طور که در بررسی آمازفیت تی رکس گفته شده این ساعت طراحی خود را از سری G-shock شرکت کاسیو الهام گرفته و با بهره‌مندی از گواهی STD-MIL-810G و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر عملکرد خوب ساعت در شرایط مختلف را نوید می‌دهد.

به لطف استفاده نمایشگر ۱.۳ اینچی از پنل آمولد، این ساعت از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی کرده و با داشتن باتری ۳۹۰ میلی آمپر ساعتی تا ۲۰ روز شما را همراهی می‌کند.

در آخر هم آمازفیت این ساعت مقاوم را به سنسورهای سنجش ضربان قلب، شتاب سنج ۳ محوره، سنجش میدان مغناطیسی و سنسور نور محیط مجهز کرده است.

این ساعت هوشمند آمازفیت یک نسخه پرو نیز دارد که پشتیبانی بیش از 100 حالت ورزشی، پایش مداوم ضربان قلب، اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، محاسبه‌ی مسافت پیموده شده، محاسبه‌ی کالری مصرف شده، نمایش وضعیت آب و هوا، فناوری ExerSense برای تشخیص 8 حالت ورزشی، فناوری FirstBeat برای سنجش اثرگذاری تمرینات ورزشی، سامانه PAI برای ارزیابی اطلاعات حسگرها، پایش وضعیت خواب، نمایش اعلان‌های گوشی و تقویم، کنترل موسیقی، سازگار با اپلیکیشن Zepp و قابل اتصال به گوشی‌هایی با اندروید 5.0 و iOS 10.0 و بالاتر از خلاصه امکانات آن به‌شمار می‌آیند.

جی تی آر آمازفیت

آمازفیت یکی از زیر برندهای شیائومی است که گجت‌های پوشیدنی کارآمدی با قیمت بسیار رقابتی و مناسب تولید می‌کند. یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند این شرکت را می‌توان آمازفیت GTR به حساب آورد، محصولی که غیر از امکانات زیاد ظاهری جذاب و کلاسیک دارد و به راحتی می‌توان آن را با لباس‌های رسمی ست کرد.

آمازفیت جی تی آر در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
آمازفیت جی تی آر | بهترین ساعت های هوشمند

آمازفیت برای این ساعت یک نمایشگر آمولد با تراکم پیکسلی ۳۲۶ و اندازه ۱.۳۹ اینچ در نظر گرفته که به وسیله‌ی گوریلاگلس نسخه ۳ از آن محافظت می‌شود. آمازفیت GTR در چند نسخه تولید شده که هر کدام از جنس بدنه‌ی متفاوتی استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به آلومینیوم، تیتانیوم و فولاد ضد زنگ اشاره کرد.

یکی از نقاط مثبت اصلی این محصول ۴۸ گرمی را می‌توان باتری ۴۱۰ میلی آمپر ساعتی آن به شمار آورد که به گفته‌ی خود شرکت با استفاده معمول می‌تواند تا ۲۴ روز شارژ دهی کند که عملکرد تحسین برانگیز‌ی به حساب می‌آید.

این ساعت به سنسورهای شتاب سنج ۶ محوره، سنجش میدان مغناطیسی ۳ محوره، فشار سنج، نور محیط و سنجش ضربان قلب مجهز شده و از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به نمایشگر همیشه روشن و مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار ۵ اتمسفر اشاره کرد.

بهترین ساعت های هوشمند آنر

آنر که یکی از اصلی‌ترین زیر‌مجموعه‌های شرکت مادر هوآوی است، ساعت هوشمند نیز تولید می‌کند که درست همانند هواوی از کیفیت و امکانات بسیار خوبی نیز بهره‌مند هستند.

مجیک واچ ۲

مجیک واچ ۲ ساعت هوشمندی از شرکت آنر است که از یک نمایشگر ۱.۳۹ اینچی از نوع OLED با تراکم پیکسلی ۳۲۶ برخوردار بوده و از بدنه‌ی فولاد ضد زنگ استفاده می‌کند. این ساعت ۴۱ گرمی با داشتن طراحی ساده و کلاسیک می‌تواند انتخاب مناسبی برای مناسبت‌های رسمی باشد.

آنر مجیک واچ ۲ در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
آنر مجیک واچ ۲ | بهترین ساعت های هوشمند

شرکت آنر، مجیک واچ ۲ را تا عمق ۵۰ متر در برابر نفوذ آب مقاوم کرده و برای آن سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش ضربان قلب، فشار سنج و قطب نما را در نظر گرفته است. این محصول با برخورداری از یک باتری ۴۵۵ میلی آمپر ساعتی عملکرد خوبی در زمینه شارژ دهی از خود نشان می‌دهد.

بهترین ساعت های هوشمند هواوی

ساعت های هوشمند هواوی نه‌تنها برای کاربران گوشی‌های هوشمند این شرکت مناسب هستند؛ بلکه برای دیگر کاربران اندروید و حتی iOS مناسب هستند و جزو بهترین ساعت‌های هوشمند بازار به‌شمار می‌آیند.

هواوی واچ ۳ / ۳ پرو

هواوی تصمیم گرفته سیستم عامل شخصی HarmonyOS را به گجت‌های هوشمند خودش بیاورد. ساعت‌های هوشمند هواوی واچ ۳ و ۳ پرو نیز اولین اسمارت واچ‌هایی هستند که هواوی آن‌ها را همراه با این سیستم عامل وارد بازار کرده است. قیمت پایه این ساعت نیز ۲۷۸ دلار است.

هواوی واچ ۳ و ۳ پرو – بهترین ساعت های هوشمند

ساعت Huawei Watch 3 و مدل پرو به یک نمایشگر ۱.۴۳ اینچی گرد AMOLED مجهز شده‌اند، از سیم کارت پشتیبانی می‌کنند و به لطف گواهی 5ATM قادر به مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متری هستند. این دو ساعت با بندهای استاندارد ۲۲ میلی‌متری سازگار هستند، از یک باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کنند و قادر به شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی هستند.

هواوی این دو گجت را به یک تاج دیجیتالی کناری مجهز کرده که می‌توانید علاوه بر نمایشگر لمسی، از طریق آن ساعت را کنترل کنید. همچنین یک شیشه 2.5D نیز روی صفحه جلویی آن قرار گرفته که مقاومت بالایی دارد. این دو ساعت همچنین ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار شما می‌گذارند و امکاناتی مثل حسگر ضربان قلب، اندازه‌گیر سطح اکسیژن خون و یک حسگر دماسنج بدن را نیز ارائه می‌کنند. هواوی ادعا می‌کند این ساعت‌ها در حالت اینترنت سیم‌کارت تا ۳ روز و در حالت ذخیره انرژی تا ۱۴ روز شارژدهی دارند.

نقاط مثبت

  • شارژدهی طولانی
  • استحکام بالا
  • ضد آب تا عمق ۵۰ متری آب
  • نمایشگر AMOLED بسیار روشن
  • دماسنج بدن

نقاط منفی

  • اپلیکیشن‌های محدود
  • اطلاعات نه چندان دقیق نمایشگر ضربان قلب
  • عملکرد محدود روی آیفون‌های اپل

هواوی واچ GT3

اگر طراحی لوکس و عمر باتری ۱۴ روزه ساعت هوشمند Huawei Watch 3 برای شما کافی نیست، می‌توانید ساعت هوشمند هواوی واچ GT3 که یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است را انتخاب کنید. این ساعت بیشترین امکانات برای نظارت روی تناسب اندام را در اختیار شما می‌گذارد.

هواوی واچ GT3 – بهترین ساعت های هوشمند

این گجت پوشیدنی بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی را پشتیبانی می‌کند، از ضربان قلب گرفته تا سطح اکسیژن خون شما، ارتفاع و سرعت را اندازه‌گیری می‌کند، دارای یک مربی ورزش دو با هوش مصنوعی است و با Healthy Living Shamrock می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند. هواوی این ساعت را در دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌کند. این ساعت که به یک نمایشگر ۱.۴۳ یا ۱.۳ اینچی (بسته به مدل انتخابی شما) مجهز است، یک تاچ دیجیتالی را هم در کنار قاب خودش ارائه می‌کند تا علاوه بر صفحه نمایش لمسی، بتوانید با آن هم ساعت خود را کنترل کنید.

از دیگر امکانات این گجت می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کرد. این ساعت با قیمتی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار عرضه می‌شود.

نقاط مثبت

  • نمایشگر روشن و درخشان
  • عمر باتری ۱۴ روزه
  • حسگرهای بسیار دقیق
  • پاسخگویی بالا و سریع

نقاط منفی

  • پشتیبانی محدود از اپلیکیشن‌ها
  • محدودیت در عملکردها با آیفون های اپل

جی تی ۲ پرو هواوی

شرکت هواوی در GT2 PRO تلاش کرده تا محصولی بی عیب و نقص تولید کند و تا حد خوبی هم به این مهم دست یافته است. این ساعت به یک باتری ۴۵۵ میلی آمپر ساعتی مجهز شده تا انرژی مورد نیاز نمایشگر ۱.۳۹ اینچی آمولد را تأمین کند.

هواوی جی تی ۲ پرو در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
هواوی جی تی ۲ پرو | بهترین ساعت های هوشمند

این نمایشگر که به لطف پنل آمولد از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می‌کند، دارای تراکم پیکسلی ۳۲۶ بوده و برای محافظت از آن هم کریستال یاقوت کبود در نظر گرفته شده است. هواوی برای جنس بدنه‌ی GT2 PRO تیتانیوم را مناسب دیده و این ساعت را در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر مقاوم کرده است.

یکی از مزایای این محصول استفاده از حسگر سنجش اکسیژن خون است که می‌توان آن را قابلیت کاربری به حساب آورد. از دیگر سنسورهای این ساعت هم می‌‌توان شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنجش ضربان قلب، فشار سنج و قطب نما را نام برد.

ناگفته نماند که اپل واچ سری ۶ هم از قابلیت سنجش اکسیژن خون پشتیبانی می‌کند، ولی به دلیل تحریم‌ها این قابلیت در ایران به درستی کار نمی‌کند و به همین دلیل است که این محصول در لیست قرار نگرفته و اپل واچ سری ۵ جایگزین آن شده است.

جی تی ۲ هواوی

این ساعت کم و بیش مشخصات یکسانی با GT2 PRO دارد و برای جلوگیری از تکرار مکررات تنها به تفاوت‌های این دو می‌پردازیم.

هواوی جی تی ۲ در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
هواوی جی تی ۲ | بهترین ساعت های هوشمند

در این محصول جنس بدنه از تیتانیوم GT2 PRO به فولاد ضد زنگ تغییر کرده و همچنین وزن از ۵۲ به ۴۱ گرم کاهش پیدا کرده است. پنل آمولد هم با پنل OLED جایگزین شده اما دیگر مشخصات نمایشگر از جمله تراکم پیکسلی کاملا یکسان هستند.

در این ساعت دیگر خبری از قابلیت سنجش اکسیژن خون نیست و امکان شارژ بی‌سیم هم از آن حذف شده است. اما به دلیل قیمت پایین‌تر، شاید آن را به نسخه‌ی پرو ترجیح بدهید.

هواوی واچ فیت

هواوی واچ فیت با قیمت اقتصادی و انبوهی از امکاناتی که دارد، یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای خرید در بین ساعت های هوشمند ارزان معرفی شده در این لیست است. صفحه نمایش ۱.۶۴ اینچی AMOLED و وضوح تصویر HD، کیفیت بسیار عالی‌ای را دارد.

از ویژگی‌های خاص و کاربردی واچ فیت، امکان انجام تمرینات مختلف ورزشی به کمک مربی مجازی آن است که به همراه پشتیبانی از ۹۶ نوع ورزش مختلف، یک مجموعه کامل و بدون کم و کاستی از امکانات ورزشی را به شما ارائه می‌دهد. این ساعت هوشمند بسیار سبک است و با وزن ۲۱ گرم، یک همراه عالی برای شما در طول روز خواهد بود.

هوآوی واچ فیت | بهترین ساعت های هوشمند

در قاب پشتی واچ فیت حسگرهای غلظت اکسیژن خون و ضربان قلب قابل مشاهده هستند، علاوه بر این دو حسگر، امکان پایش کیفیت خواب و استرس کاربران هم با این ساعت هوشمند ممکن است و در صورت وجود اختلال در خواب و یا استرس بیش از حد به شما اخطار داده می‌‌شود. همچنین با وجود یک GPS داخلی، دقت واچ فیت در تعداد گام‌های برداشته شده و مسافت طی شده نسبتاً بدون خطا است که در مقایسه با ساعت های هوشمند ارزان دیگر یک ویژگی برجسته است.

باتری ۱۸۰ میلی‌آمپری جدید و بهینه شده مورد استفاده در این ساعت در همکاری با تراشه دوگانه با الگو مصرف بهینه انرژی، امکان شارژدهی تا ۱۰ روز را فراهم کرده است. همچنین با وجود پشتیانی از فناوری شارژ سریع، یک شارژ پنج دقیقه‌ای می‌تواند یک روز کامل این ساعت را تغذیه کند.

بهترین ساعت های هوشمند سامسونگ

اگر از کاربران گوشی های سامسونگ هستید، بهترین انتخاب برای شما ساعت‌های سری گلکسی واچ است. سامسونگ بیشترین قابلیت استفاده از ساعت‌هایش را در اختیار کاربران گوشی‌های گلکسی قرار می‌دهد.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک

بی‌شک ساعت‌های گلکسی واچ، یکی از بهترین ساعت های هوشمند برای گوشی‌های اندرویدی هستند. به خصوص ساعت‌های هوشمند سری Galaxy Watch 4 که پیشرفت چشمگیری را در دنیای گجت‌های پوشیدنی اندرویدی ارائه کرده‌اند. نسخه اصلی گلکسی واچ ۴ ظاهر اسپورت‌تری دارد، در حالی که نسخه کلاسیک آن ظاهر ساعت‌های هوشمند معمولی را در قالب یک اسمارت واچ ارائه می‌کند.

گلکسی واچ ۴ کلاسیک – بهترین ساعت های هوشمند

این ساعت گرد که با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود، به یک نمایشگر ۱.۴ اینچی Super AMOLED مجهز است و در دو نسخه ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌شود. شما می‌توانید این ساعت هوشمند را هم از طریق نمایشگر لمسی و هم یک فریم لمسی که دور گوشی قرار گرفته کنترل کنید. اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این ساعت هوشمند مجهز بودن به سیستم عامل Android Wear با رابط کاربری سفارشی One UI 3.0 است که امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های اندرویدی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

این ساعت از امکانات سلامت جدیدی مثل تجزیه و تحلیل ترکیب بدن، الکتروگرافی و تشخیص ریتم نامنظم قلب هم برخوردار است. علاوه بر این، واچ فیس‌های متنوعی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

نقاط مثبت

  • بهترین تجربه سیستم عامل Wear OS تاکنون
  • طراحی کلاسیک
  • عملکرد عالی
  • تشخیص ریتم نامنظم قلب

نقاط منفی

  • بیشترین عملکرد برای کاربران گوشی‌های سامسونگ
  • قیمت بالا
  • عمر باتری متوسط
  • پشتیبانی نکردن از iOS

گلکسی واچ ۴ سامسونگ

سامسونگ برچسب “Active”  را از جلوی نام ساعت هوشمند ۲۵۰ دلاری گلکسی واچ ۴ حذف کرده است، اما این ساعت همچنان طراحی زیبا و اسپورتی دارد. این ساعت که بهترین ساعت هوشمند سامسونگ نیز هست، بالاترین سطح امکانات ردیابی سلامت و تناسب اندام را در اختیار کاربرانش می‌گذارد و اپلیکیشن‌های کاربردی خوبی را برای استفاده روزمره ارائه می‌کنند.

گلکسی واچ ۴ – بهترین ساعت های هوشمند

اگر صاحب گوشی‌های اندرویدی و به خصوص گوشی‌های سامسونگ هستید، گلکسی واچ ۴ می‌تواند یکی از بهترین ساعت های هوشمند موجود در بازار باشد که تهیه می‌کنید. ساعت Galaxy Watch 4 مثل اپل واچ برای اپل، عملکرد بسیار هماهنگی با اکوسیستم سامسونگ و گوشی‌های هوشمند این برند دارد.

طراحی این اسمارت واچ گرد است و در دو نسخه ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود که به یک نمایشگر ۱.۴ اینچی Super AMOLED مجهز هستند. سیستم عامل نصب شده روی این ساعت Android Wear OS است و سامسونگ از پوسته سفارشی One UI Watch 3 نیز روی آن استفاده کرده است. چیپست زیر قاب این محصول ۵ نانومتری است و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد. ضمناً این اسمارت واچ هم از طریق نمایشگر لمسی و یا بازخورد لمسی با حاشیه دیجیتالی ساعت کنترل می‌شود.

نقاط مثبت

  • سیستم عامل Android Wear
  • طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های اندرویدی
  • عملکرد سریع
  • طراحی باریک
  • نظارت خوب روی خواب

نقاط منفی

  • بیشترین عملکرد برای کاربران گوشی‌های سامسونگ
  • عمر باتری نه چندان عالی
  • قیمت بالا

گلکسی واچ 3

سامسونگ در گلکسی واچ ۳ تجربه‌ی چندین ساله‌ی خود را به کار گرفته تا ساعت هوشمند با کیفیتی تولید کند و بتواند گوی سبقت را از شرکت اپل برباید. از این رو از نظر کیفیت ساخت سنگ تمام گذاشته و شاهد حضور گوریلاگلس DX برای محافظت از صفحه نمایش و تیتانیوم یا فولاد ضد زنگ (بنا به نسخه‌ها متفاوت است) برای بدنه‌ی ساعت هستیم.

گلکسی واچ 3 – بهترین ساعت های هوشمند

گذشته از این شرکت کره‌ای برای واچ ۳ گواهی IP68 (مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر) و گواهی نظامی MIL-STD-810G را در نظر گرفته تا آسوده خاطر بتوانید از آن در محیط‌های مختلف استفاده کنید.

این محصول ۵۴ گرمی از یک نمایشگر سوپر آمولد ۱.۴ اینچی با تراکم پیکسلی ۳۶۴ بهره می‌برد و طبیعتاً قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن هم برای آن در نظر گرفته شده است تا حس و حال ساعت‌های کلاسیک را تداعی کند‌.

گلکسی واچ ۳ با برخورداری از یک باتری ۳۴۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند انرژی مورد نیاز صفحه نمایش و تراشه‌ی اگزینوس ۹۱۱۰ را تأمین کند و با پشتیبانی از سنسورهای سنجش ضربان قلب، سنجش فشار خون و ECG (نوار قلب) سلامت شما را تحت نظر داشته باشد، هرچند متاسفانه قابلیت ECG برای کشور ما کار نمی‌کند. ز دیگر سنسورهای این ساعت می‌‌توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ و فشار سنج اشاره کرد. در آخر ناگفته نماند که این محصول دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۱ گیگابایت حافظه رم بوده و از فناوری شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند

گلکسی واچ اکتیو ۲

این محصول هم مشخصات تقریبا یکسانی با گلکسی واچ ۳ دارد و تفاوت آن‌ها به چند نکته‌ی کوچک برمی‌گردد که برای آگاهی از آن‌ها و مقایسه گلکسی واچ ۳ با واچ اکتیو ۲ می‌توانید مطلب مرتبط را در وبلاگ سایمان دیجیتال مطالعه کنید.

گلکسی واچ اکتیو ۲ در مطلب بهترین ساعت های هوشمند سال ۲۰۲۰
گلکسی واچ اکتیو ۲ | بهترین ساعت های هوشمند

در آخر شایان ذکر است که اگر گوشی‌ هوشمندی از برند‌های سونی، الجی، نوکیا، موتورولا و … دارید، به‌ناچار باید سراغ یکی از ساعت‌های هوشمند موجود در لیست از برندی دیگر بروید، چرا که شرکت‌های فوق ساعت هوشمند مناسبی توسعه نداده‌اند که بتوانید آن را خریداری کنید.

ساعت های هوشمند دیگر برندها

برندهای فعال دیگری در بازار مثل Fitbit ،Garmin و Fossil هم ساعت‌های هوشمند خودشان را تولید می‌کنند که در ادامه با برخی از بهترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

فیت بیت Sense

فیت بیت، یکی از برندهای خوش‌نام در حوزه تولید گجت‌های پوشیدنی است. ساعت هوشمند فیت بیت Sense را باید نه تنها زیبا‌ترین بلکه یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار دانست که به یک نمایشگر خوب با لبه‌های منحنی زیبا مجهز شده و بیشترین امکانات هوشمند ممکن در یک اسمارت واچ را نیز ارائه می‌کند.

فیت بیت سنس – بهترین ساعت های هوشمند

این اسمارت واچ تمام هشدارهای مربوط به سلامت و تناسب اندام را در بر می‌گیرد و به شما کمک می‌کند از هرگونه مشکلات جدی سلامتی دور بمانید. ساعت هوشمند ۲۰۰ دلاری فیت بیت Sense از یک نمایشگر ۱.۵۸ اینچی AMOLED برخوردار است، ۶ روز شارژدهی دارد و تا عمق ۵۰ متری آب از نفوذ آن جلوگیری می‌کند. یکی از نکات جالب توجه این ساعت هم عدم حضور هرگونه دکمه فیزیکی روی بدنه آن است.

نقاط مثبت

  • نمایشگر مناسب
  • رهگیری خواب با جزئیات زیاد
  • تعویض آسان بندها
  • مدیریت استرس

نقاط منفی

  • دشواری بستن دور مچ دست
  • ناتوانی در ارسال پیام متنی و یا تماس تلفنی
  • تأخیر زیاد در اجرای اپلیکیشن‌ها

فیت بیت Versa 3

یکی دیگر از ساعت‌های هوشمند کمپانی Fitbit که با قیمت ۲۰۰ دلاری در بازار عرضه می‌شود، ساعت هوشمند فیت بیت Versa 3 است. سازنده در طراحی این ساعت از یک نمایشگر مربعی‌شکل زیبا استفاده کرده است که علاوه بر طراحی ظاهری جذاب، امکانات بسیار متنوعی را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

فیت بیت ورسا ۳ – بهترین ساعت های هوشمند

این ساعت گزینه جذابی برای ورزشکاران انواع رشته‌های ورزشی است. به لطف GPS داخلی همیشه فعال شما می‌توانید مسافت پیموده با دوچرخه یا مسافت دویدن خود را محاسبه کنید، قابلیت Active Zone Minutes با زیر نظر گرفتن ضربان قلب شما متوجه میزان تلاشی که کرده‌اید خواهد شد و شما را تحریک می‌کند تا تلاش بیشتری برای تمرین کردن انجام دهید. این ساعت ۷ روز هفته، ۲۴ ساعته ضربان قلب شما را زیر نظر می‌گیرد، سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری می‌کند و با استفاده از یک میکروفون داخلی و اسپیکر به شما اجازه می‌دهد مستقیماً با ساعت هوشمند خود مکالمه کنید.

عمر باتری این دستگاه بیش از ۶ روز است، باتری آن به سرعت شارژ می‌شود و یک نمایشگر ۱.۵ اینچی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر این ساعت هوشمند به سیستم عامل اندروید مجهز است و این یعنی پشتیبانی گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها دارد.

نقاط مثبت

  • طراحی زیبا
  • پشتیبانی از تمرینات ورزشی متنوع
  • شارژ بسیار سریع

نقاط منفی

  • نیاز به پرداخت حق اشتراک برای استفاده از امکانات پیشرفته
  • فاقد پشتیبانی از اسپاتیفای آفلاین
  • دکمه‌های خازنی نه چندان کارآمد

Garmin Venu 2 Plus

گارمین Venu 2 بیش از آنکه یک ساعت هوشمند باشد، یک مچ‌بند سلامت محسوب می‌شود. اما اکنون نسخه پلاس آن یکی از بهترین ساعت های هوشمند بازار است که می‌توانید تهیه کنید. این گجت هم امکانات متنوع نظارت روی سلامت و تناسب اندام را ارائه می‌کند و هم ظاهر بسیار زیبایی دارد. اگرچه قیمت ۴۵۰ دلاری آن کمی بیشتر از حد انتظار است.

گارمین ونو ۲ پلاس – بهترین ساعت های هوشمند

این ساعت هوشمند با عمر باتری ۹ روزه خود بهترین ساعت هوشمند از نظر باتری محسوب می‌شود، امکان مکالمات صوتی را با سیم کارت فراهم می‌کند و به یک نمایشگر ۱.۳ اینچی AMOLED باکیفیت مجهز است. بیش از ۲۵ تمرین ورزشی در محیط‌های داخلی و خارجی را ردیابی می‌کند، در اندازه ۴۳ اینچی عرضه می‌شود و تا عمق ۵۰ متری از نفوذ آب جلوگیری می‌کند.

نقاط مثبت

  • کیفیت بالای مکالمات
  • عمر باتری ۹ روزه
  • نمایشگر درخشان AMOLED

نقاط منفی

  • کمبود در پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها
  • قیمت بالا

Fossil Gen 6

فسیل یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده ساعت‌های هوشمند است که معمولاً نام آن همیشه در فهرست بهترین ساعت های هوشمند بارها دیده می‌شود. ساعت هوشمند ۳۰۰ دلاری Fossil Gen 6 یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی است که به سیستم عامل Wear OS گوگل مجهز است و با گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل سازگار است. این یعنی فسیل نسل ۶ می‌تواند بهترین ساعت هوشمند برای گوشی های اندرویدی نیز باشد.

فسیل Gen 6 – بهترین ساعت های هوشمند

اپلیکیشن‌ها خیلی سریع روی این ساعت اجرا می‌شوند، شما می‌توانید با آن مکالمه کنید و پیام متنی بفرستید، می‌تواند سطح اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کنید، ضربان قلب شما را دائماً اندازه‌گیری می‌کند. این ساعت هوشمند شارژدهی چند روزه دارد و در عرض تنها ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. بدنه این ساعت ۴۲ و ۴۴ میلی‌متری است، یک نمایشگر ۱.۲۸ اینچی AMOLED را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و تا عمق ۳۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است. اما کنترل این گوشی به جز نمایشگر لمسی، از طریق کنار صفحه نیز انجام می‌شود.

نقاط مثبت

  • طراحی شیک و زیبا
  • سرعت زیاد و اجرای روان اپلیکیشن‌ها
  • نمایشگر باکیفیت

نقاط منفی

  • عمر باتری نه چندان چشمگیر
  • ناپختگی سیستم عامل Wear OS
  • برخورد تصادفی دست با تاج دیجیتالی کناری

نظر شما در مورد ساعت‌های هوشمند موجود در این لیست چیست؟ کدام‌یک را برای خرید مناسب‌تر می‌دانید؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹

مقایسه آنر بند ۵ و شیائومی می بند ۵ : کدامیک عملکرد بهتری دارد؟

بندهای سلامتی که برخی از امکانات ساعت‌های هوشمند را به ارث برده‌اند، می‌توانند برای سلامتی...

فرهاد سعادت time-alt ۱۷ آبان ۱۳۹۹