بهترین بازی های اکشن برای گوشی های هوشمند اندروید و iOS

روز به روز بازی‌های ویدیویی موبایل جای بیشتری در دنیای سرگرمی ما به خود اختصاص می‌دهند. فروشگاه‌های گوگل پلی و اپ استور پر از بازی‌های متنوع هستند؛ از عناوین ساده و تفننی سرگرم کننده گرفته تا بازی‌های پیچیده‌تر RPG و اکشن. در این مطلب به معرفی چند مورد از بهترین بازی های اکشن موبایل خواهیم پرداخت تا بهترین تجربه را در بازی تک نفره یا با دوستان‌تان داشته باشید.

۱) (Call of Duty: Mobile (Android, iOS

کال آف دیوتی موبایل از زمان انتشار، پابه‌پای پابجی موبایل بر سر عنوان بهترین بازی شوتر چند نفره و رایگان موبایل رقابت کرده است. در حال حاضر دور از واقعیت نیست اگر بگوییم تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی های اکشن و شوتر در تاریخ گوشی‌های هوشمند شده است.

این بازی با گیم‌پلی جذاب، تنوع بالا در سلاح‌ها و شخصی‌سازی و سرورهای قوی، تجربه‌ای منحصر به فرد ارائه می‌کند. چندین حالت PVP‌ (بازیکن در مقابل بازیکن) وجود دارد. از جمله حالت‌های محبوب Team Deathmatch (مبارزه تیمی) و Capture the Flag (تسخیر پرچم) که روی کنسول و کامپیوتر‌های ‌شخصی می‌شناسیم.

بخش بتل رویال بازی که با نام وارزون (Warzone) شناخته می‌شود، صد بازیکن را در استایلی مشابه فورتنایت و پابجی در محیط گسترده و متنوع در مقابل هم قرار می‌دهد.

کنترل‌های بازی تا حد ممکن برای صفحه‌های لمسی بهینه سازی شده‌اند. تجربه کاربری نرم و روان خواهد بود و پتانسیل کامل گیم‌پلی بازی به وقوع می‌پیوندد. گرافیک Call of Duty: Mobile نیز از بهترین‌های حال حاضر برای موبایل به شمار می‌رود و کمی سنگین است.

۲) (PlayerUnknown’s Battlegrounds (Android, iOS

عنوانی که در سال ۲۰۱۷ سبک بتل رویال را معرفی کرد و محبوب ساخت. نزدیک به چهار سال بعد، اکنون پابجی موبایل بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود در فروشگاه رسمی اندروید یعنی گوگل پلی دارد و از محبوب‌ترین بازی‌های رایگان اندرویدی و iOS به شمار می‌رود. حالت بتل رویال آن، ۱۰۰ بازیکن را در محیطی گسترده به جان هم می‌اندازد و هدف زنده ماندن است. آخرین فرد/گروه زنده در نقشه باشید و برنده‌اید!

با گیم‌پلی اکشن و جذاب، گرافیک چشم نواز، تنوع اسلحه بالا، شخصی‌سازی سلاح و لباس، امکان بازی با دوستان و ویس چت، پابجی موبایل تا ساعت‌ها، نه، ماه‌ها سرگرمتان خواهد کرد.

این بازی مدام در حال آپدیت و بهتر شدن است. Eventهای جدید به مناسبت‌های مختلف، لباس‌ها و اسلحه‌ها و ماشین‌های جدید به بازی اضافه می‌کند. برای مثال، حالت زامبی که اکنون محبوبیت بالایی دارد در ابتدا به صورت محدود و در یکی از ایونت‌ها به بازی آمد. در زمان نگارش این مطلب هم فصل زمستان است و همانطور که از تصاویر می‌بینید، سازندگان بازی قصد جشن گرفتن آن را دارند. تجربه این بازی روی گوشی‌های هوشمند کاملاً رایگان است.

۳) (Shadow Fight 3 (Android, iOS

سری بازی‌های رایگان Shadow Fight سال‌هاست از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. داستان جذاب، مبارزات متنوع و چالش برانگیز، شخصی‌سازی و ارتقاء سلاح و اسلحه امضای این سری هستند. فرانچایزی که با شخصیت‌های سایه شکل خود شناخته می‌شد، در نسخه سوم به سمت نقش‌آفرینی‌تر شدن حرکت کرده است.

در این نسخه از سری Shadow Fight، دیگر خبری از سایه‌ها نیست و کاراکتر‌ها رنگ و شکل دارند. گرافیک سه بعدی بازی هم جذاب است. این موضوع با این‌که ممکن است خوشایند طرفداران قدیمی نباشد، شخصی‌سازی را به مرحله بعد می‌برد. زره‌های فانتزی و جذاب و سلاح‌های کشنده در این بازی معنای دیگری می‌یابند.

نقشه بزرگ بازی، جایی است که چالش برانگیزترین مبارزات شما رقم خواهد خورد. از میان سه حالت مبارزه، بهترین جنگجوی خود را تعلیم دهید. قدرت‌های جدید آزاد کنید و دشمنان را به زانو در بیاورید. این نسخه تنها تک نفره است و هیچ گیم پلی چند نفره‌ای ندارد ولی می‌توانید کاراکتر خود را جلوی قهرمانان دیگر بازیکنان در مبارزه با هوش مصنوعی به چالش بکشید. هر سه نسخه Shadow Fight رایگان و از بهترین بازی های اکشن موبایل هستند.

۴) (Fortnite (Android

بازی محبوب و رایگان دیگری که در چند سال اخیر غوغا به پا کرده است! محبوبیت فورتنایت آنقدر بالا است که اکثر گیمرها با آن آشنایی لازم را دارند. اما چیزی که ممکن است ندانید این است که این بازی در اصل در سه نسخه/حالت عرضه شده. Fortnite: Save the World حالتی است که چهار بازیکن با هم در مبارزه با زامبی‌ها همکاری می‌کنند و ساختمان‌های دفاعی و تله می‌سازند. این مُد برای گوشی‌های هوشمند منتشر نشده است. با Fortnite Battle Royale که در آن ١٠٠ نفر باهم مبارزه می‌کنند تا در نهایت یک نفر (یا یک تیم) پیروز میدان شود، آشنایی بیشتری دارید. و در نهایت Fortnite Creative که آزادی کامل را برای ساخت جهان بازی به بازیکنان می‌دهد. فورتنایت در کل بیش از 350 میلیون بازیکن در سراسر جهان دارد و سالانه بیش از 125 میلیون نفر به تجربه آن می‌پردازند.

حالت بتل رویال محبوب‌ترین بخش بازی است. در این مُد، ۱۰۰ بازیکن در مقابل هم قرار می‌گیرند و بهترین آن‌ها تا آخر زنده می‌مانند. چیزی که فورتنایت را از باقی بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند، قابلیت ساخت و ساز در بازی است. اگر در آن حرفه‌ای شوید، گیم‌پلی بازی بی‌حد و مرز است! در گرافیک کارتونی اما چشم نواز آن غرق خواهید شد و از گیم‌پلی اکشن آن لذت خواهید برد.

توجه داشته باشید که این بازی به طور کامل از سیستم عامل‌های اپل حذف شده است و دیگر روی iOS حضور ندارد. گوگل هم آن را از فروشگاه رسمی خود حذف نموده است. برای دانلود این بازی برای اندروید می‌توانید از طریق دستگاه اندرویدی خود روی دکمه زیر لمس کنید و مراحل گفته شده را پیش ببرید.

۵) (Among Us (Android, iOS

احتمالاً متوجه سروصدای اخیر بازی اکشن در میان ما و کنجکاوِ دانستن دلیل این اتفاق شده‌اید. امانگ آس غوغای ناگهانی خود را مدیون سرویس استریم آمازون یعنی Twitch است. دلایل محبوبیت بازی و شمرده شدن به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن را می‌توان در ۴ مورد جمع‌بندی کرد:

  1. یک بازی کاملا منحصر به‌فرد است. گرافیک خاص به‌علاوه گیم پلی خلاقانه و بی‌نظیر که جای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. ظاهر دوست داشتنی شخصیت‌های بازی نیز به یادماندنی است. داستان بازی از این قرار است که چند سرنشین سفینه فضایی گیر چند قاتل مرموز افتاده‌اند و باید با همکاری با یکدیگر، مجرمین را پیدا کنند.
  2. گیم پلی بازی هم برای یادگیری و هم برای حرفه‌ای شدن آسان است. تنها کافی است زبانتان خوب بچرخد و در متقاعد کردن دیگران خلاقیت و مهارت بالایی داشته باشید و با چند دکمه ساده آشنایی پیدا کنید؛ به همین سادگی!
  3. این بازی برای گوشی‌های هوشمند اندروید و آیفون و آیپد (iOS) رایگان است. همچنین حجم بسیار کم این بازی (چیزی قریب به ١٣٠ مگابایت برای نسخه اندروید) نصب بازی را آسان‌تر می‌کند. نسخه کامپیوتر و کنسول نینتندو سوییچ بازی، با قیمت ۵ دلار به فروش می‌رسد.
  4. امانگ آس از ویژگی کراس پلی میان تمامی پلتفرم‌ها برخوردار است. این بدین معنا است که کاربران موبایل و کامپیوترهای شخصی و نینتندو سوییچ می‌توانند بدون مشکل با دوستان خود در پلتفرم‌های دیگر بازی کنند. انتظار می‌رود نسخه‌های پلی‌استیشن و اکس‌باکس نیز پس از انتشار همین‌گونه باشند.

طبق گزارش موسسه‌ی تحقیقاتی SuperData، تنها در سال 2020 بیش از 1 میلیارد بازیکن به تجربه امانگ آس پرداخته اند که در نتیجه موفق به دستیابی به عنوان محبوب‌ترین بازی تاریخ از نظر آمار بازیکنان ماهانه شده است. این شرکت همچنین گزارش داده است که در ماه نوامبر سال 2020 قریب به نیم میلیارد بازیکن به صورت فعال به تجربه این بازی پرداخته‌اند. جالب است بدانید Among Us توسط یک تیم ۴ نفره توسعه داده شده است!

۶) (Into the Dead 2 (Android, iOS

اولین نسخه سری Into the Dead با موفقیت‌های فراوانی همراه بود و در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون دانلود روی پلی استور دارد. همین مسئله باعث شد توسعه‌دهندگان استدیو PIKPOK، با افزودن داستان جذاب و ویژگی‌های جدید گیم‌پلی، فرمول موفق خود را پیش بگیرند. نتیجه بازی‌ای شد که می‌بینید: گرافیک چشم‌نواز، مراحل روزانه، شخصی سازی بالا و داستانی که شما را علاقه‌مند به ادامه می‌کند.

این عنوان رایگان در حال حاضر نمره ۴.۴ از ۴۲۰ هزار نظر را در فروشگاه رسمی گوگل دارد. نمراتی که خبر از یکی از بهترین بازی های اکشن و هیجان انگیز پلتفرم موبایل می‌دهند.

داستان بازی از آن‌جایی شروع می‌شود که برای نجات دادن خانواده خود در جهانی پساآخرالزمانی، دل به دریایی از زامبی‌های آدم‌خوار می‌زنید. در این میان تجهیزات خود را ارتقاء می‌دهید و آماده رویارویی با لشکری از مردگان متحرک می‌شوید. تنوع تجهیزات واقعا تحسین برانگیز است؛ با هر بروزرسانی چند اسلحه یا آیتم جدید و منحصر به فرد افزوده می‌شود تا همیشه محتوایی برای بازیکن باشد که خود را با آن مشغول کند.

۷) (Brawlhalla (Android, iOS

براولهالا ابتکاری دوست داشتنی هرچند گاهاً اعصاب خوردکن از کمپانی معروف یوبی‌سافت است. طبق آمار ماه جاری میلادی (ژانویه 2021) براولهالا بیش از 50 میلیون بازیکن فعال در سراسر پلتفرم‌های عرضه یعنی اندروید، iOS، رایانه شخصی، اکس‌باکس و پلی‌استیشن دارد همانطور که در تصاویر می‌بینید، با یک اثر فایتینگ دو بعدی با گرافیک و شخصیت‌های کارتونی و بامزه طرف هستیم. قبل از بررسی گرافیک و گیم پلی، خوب است به این نکته اشاره کنیم که Brawlhalla به‌طور کامل از اتصال موس و کیبورد یا دسته‌ی بازی به‌جای کنترل لمسی، پشتیبانی می‌کند.

چه اهل رقابت سرسخت باشید و به چیزی جز تخت پادشاهی راضی نشوید، و چه اهل تفریح دورهمی بین دوستان برای دقایق یا ساعاتی باشید، براولهالا چیزی برای ارائه به همه نوع مخاطب دارد. چرا که با بیش از 20 گیم مُد مختلف در سراسر مپ‌های مختلف، می‌تواند تا مدت‌ها شما را میخکوب کند.

از حالات مختلف بازی می‌توانیم به موارد پیش‌رو اشاره کنیم: 1v1, 2v2, Free for All, اتاق تمرین برای مشاهده اطلاعات کلیدی و تقویت استعداد خود، بازی‌های اقتباسی از ورزش‌های مختلف مانند فوتبال، بسکتبال و کشتی کج.

گیم پلی براولهالا بدین صورت است که باید حریفان خود را از محیط نقشه به بیرون پرتاب کنید. با مشت و لگد، شمشیر و تبر، بمب یا هرگونه اسلحه دیگر، باید موفق به پرتاب حریف شوید. هر چه حریف سلامتی کمتری داشته باشد، راحت‌تر پرتاب می‌شود. گیم پلی بازی را می‌توان تا حدودی بر مبنای شانس در نظر گرفت اما وقتی به سطوح بالاتر و رقابت با بازیکنان برتر می‌رسید، روند مبارزه ممکن است به‌صورت لحظه‌ای و به سادگی انجام یک حرکت اشتباه، زیر و رو شود.

در زمان نگارش این متن و طبق آمار ماه جولای سال 2020، بازی در مجموع 51 کاراکتر یا همان لجند (به معنی افسانه) دارد. هر لجند کاملاً منحصر به فرد است و سلاح‌های متفاوتی در مقایسه با لجندهای دیگر دارد. همه لجندها 4 ویژگی دارند؛ قدرت، زبردستی، دفاع و سرعت. امتیاز ویژگی‌ها از بین اعداد 1 تا 10 برای هر لجند عدد مشخصی در نظر گرفته شده است که موجب ارزشمندی این سطح از تنوع می‌شود.

۸) (Shadowgun Legends (Android, iOS

Shadowgun Legends عنوانی در سبک شوتر اول شخص با گیم‌پلی سرعتی و اکشن است. این بازی آخرین نسخه از سری محبوب Shadowgun می‌باشد که از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ تا به امروز، پشتیبانی قوی از طرف استدیو Madfinger دریافت کرده و احتمالاً تا مدت‌ها پشتیبانی شود. بیش از ۷۰۰ نوع سلاح و شخصی‌سازی اسلحه وجود دارد که تضمین می‌کند از حالت چند نفره و تک نفره بازی خسته نشوید. بازی در همه حال نیازمند اتصال اینترنت است اما هم مراحل تک نفره و هم چند نفره ارائه می‌دهد. همچنین برخی مراحل تک نفره را می‌توانید به‌صورت چند نفره و با دوستان خود طی کنید

در بخش چند نفره می‌توانید در مقابل دوستانتان به صورت یک به یک دوئل کنید یا در تیم‌های چهار نفره به رقابت بپردازید. آرنا های متنوع و باس‌فایت‌های چالش برانگیز را با همکاری با دیگر بازیکنان برای کسب جایزه و پیروزی پشت سر بگذارید. داستان بازی روایت زمین تحت حمله فضاییان است. بخش تک نفره و داستانی بازی کشش‌های لازم را برای سرگرم کردن مخاطب ارائه می‌کند. این بازی به صورت کاملا رایگان برای اندروید و iOS قابل نصب است.

۹) (Dead Trigger 2 (Android, iOS

دد تریگر 2 یکی از بنیان‌گذاران بازی‌های زامبی محور روی موبایل بود. گیم پلی خشن و دلهره‌آور، کنترل بسیار روان و البته گرافیک خیره‌کننده‌ای که در زمان خود انقلابی در پلتفرم موبایل بود، موفقیت فراوانی برای بازی مهیا کردند. در فروشگاه گوگلی پلی استور، بیش از 50 میلیون دانلود و با 3 میلیون نظر، امتیاز خارق‌العاده 4.5/5 دارد.

این بازی اکشن شاید به‌دلیل انتشارش در چندین سال پیش، مخاطبین امروزه را از نظر گرافیکی حیرت‌زده نکند، اما همچنان بخاطر گیم پلی اعتیادآور و صداگذاری به یادماندنی آن پیشنهاد می‌شود. Dead Trigger 2 در کنار Unkilled، یک اثر دیگر از همین استودیو سازنده، در دوران خود غوغایی به‌پا کرده بودند. خوشبختانه استودیو Madfinger Games همچنان پس از سالیان سال، به پشتیبانی از این بازی‌ها ادامه می‌دهد.

دد تریگر 2 یک بازی کاملاً آنلاین است و اتصال به سرورهایش در کشور ایران ممکن نیست؛ اما نسخه اول این سری بازی‌ها یعنی Dead Trigger، می‌تواند هم به‌صورت آفلاین و هم به‌صورت آنلاین اجرا شود. اختلاف گرافیکی و گیم پلی بین این دو چشمگیر است، اما درصورت تمایل می‌توانید سراغ نسخه اول بروید. هر دو به عنوان تعدادی از بهترین بازی های اکشن شناخته می‌شوند.

۱۰) (Modern Combat 5 (Android, iOS

سری بازی‌های شوتر Modern Combat ساخته استدیوی Gameloft تا مدت‌ها سردمدار عرصه بازی‌های شوتر اول شخص موبایل بودند. اگر از بازیکنان قدیمی باشید، حتما آن را به خاطر دارید. نسخه پنجم این سری نیز هنگام عرضه سر و صدای زیادی به پا کرد. گرافیک جذاب آن همچنان مخاطبان را راضی می‌کند و گیم‌پلی شوتر آن روان و سرگرم کننده است. این بازی پشتیبانی بسیار خوبی از طرف گیم‌لافت داشته است و حالت‌هایی مانند بتل رویال در طی سال‌ها به بازی اضافه شده‌اند. بخش داستانی آن همچنان می‌تواند در دنیای بازی غرقتان سازد.

ده کلاس برای انتخاب کردن وجود دارد و در بخش آنلاین هر کلاس در گروه خود وظایف به خصوصی خواهد داشت. بخش چند نفره بازی حالتی سرعتی و هیجان انگیز دارد. مُد بتل رویال ۷۰ بازیکن را در مقابل هم برای بقا قرار می‌دهد. تجربه این سری محبوب و یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل را پیشنهاد می‌کنیم. درصورت تمایل می‌توانید سراغ نسخه چهارم مجموعه که قسمت داستانیِ فوق‌العاده گیرا دارد نیز بروید.

۱۱) (Pascal’s Wager (Android, iOS

شرط بندی پاسکال یک بازی اکشن و نقش آفرینی جدید سوم شخص است که با الهام از سری بازی‌های Dark Souls و Bloodborne ساخته شده است و با قیمت 7 دلار قصد ارائه تجربه‌ای مشابه برای پلتفرم موبایل (اندروید و iOS) دارد.

شاید با خود فکر کنید که این موضوع بازی‌سازی دیگر به کلیشه‌ای نام آشنا تبدیل شده است و کاملا حق دارید، اما بازی Pascal’s Wager واقعاً اثری خوش ساخت و لذت‌بخش است و حتی می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل نام برد؛ بنابراین عمیقاً به طرفداران عناوین تاریک و چالش‌برانگیزِ دارک سولز مانند پیشنهاد می‌شود.

داستان بازی روایتگر ماجراجویی متحد ۴ شخصیت قهرمان در سرزمینی به نام Solas است. هر منطقه‌ی اسرار آمیز نقاط مخفی بسیاری دارد که بازیکن ساعت‌ها در کشف آنها غرق می‌شوند.

گرافیک خشن، تاریک و خیره‌کننده بازی بیش از پیش تجربه را بهتر می‌کند. خوشبختانه سازنده تنظیمات گرافیکی در نظر گرفته تا کاربران بتوانند بسته به سلیقه‌ی خود، گرافیک را فدای نرخ فریم در ثانیه (روان بودن بازی) کنند یا دقیقاً برعکس پیش بروند. همچنین از اتصال دسته‌ی بازی پشتیبانی می‌کند بنابراین کسانی که مایل به استفاده از کنترل لمسی نیستند، می‌توانند از این گزینه بهره ببرند.

هر منطقه با وجود جذابیت‌های خود، دشمنان تخیلی خطرناک و منحصر به فرد نیز دارد که به‌مرور دشوارتر می‌شوند و غنائم بیشتری می‌دهند؛ و صد البته باس فایت‌هایی (مبارزه با غول‌ها) که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تجهیزات مناسب هستند و در کنار ساندترک‌های حماسی بازی، تا مدت‌ها در ذهن بازیکن جاخوش می‌کنند.

حالا صحبت از موسیقی متن شد، خوب است به این نکته اشاره کنیم که ساندترک زیبای بازی بطور کاملا رایگان روی تمامی پلتفرم‌های موزیک معروف منتشر شده است.

جنبه RPG یا همان نقش‌آفرینی Pascal’s Wager هنگام ارتقا و شخصی‌سازی ۴ قهرمان بازی دیده می‌شود. هویت همه کاراکترها از پیش تعیین شده است و ابتدا باید با طی کردن مراحل داستانی مشخص، آن‌ها را آزاد کنید اما وقتی به جنبه شخصی‌سازی می‌رسد، تعدادی اسکین یا لباس رایگان و پولی برایشان موجود است که می‌توانند بر تن کنند.

با استفاده از واحد پول اصلی به‌علاوه انواع آیتم که از شکست دشمنان یا خرید و فروش بدست می‌آید، شما می‌توانید سلاح‌های متنوع خود را ارتقا دهید تا با سختی‌های روزافزون جهان بازی دست و پنجه نرم کنید. هر شخصیت از دسته‌بندی مشخصی از اسلحه استفاده می‌کند؛ برای نمونه، ممکن است کسی از شمشیر، تبر یا اسلحه گرم استفاده کند.

خوشبختانه سازنده پشتیبانی طولانی مدت و عالی از بازی نشان داده است. بروزرسانی‌های بزرگ بازی گاهی محتوای داستانی جدید مانند یک منطقه کاملا جدید و گاهی نیز لباس برای شخصیت‌ها آورده اند تا بازی زنده بماند و بازیکن از خرید خود رضایت روزافزون داشته باشد.

شرط بندی پاسکال در هر بار اجرا نیازمند اتصال اینترنت است (به‌جهت تایید اعتبار خرید و مقابله با نصب نسخه‌ی کرکی و غیرقانونی) اما پس از ورود به بازی، تا وقتی خارج نشوید دیگر نیازی به اتصال اینترنت نیست.

۱۲) (Galaxy on Fire 2 (Android, iOS

نسخه دوم مجموعه‌ی گلکسی آن فایِر، فرمول موفق نسخه‌های قبلی را پیش گرفته است. این بازی به حدی جاه‌طلبانه بود که در زمان انتشار حتی با کیفیت بازی‌های کنسولی و کامپیوتری آن زمان مقایسه می‌شد!

کافی است نگاهی به تصاویر بیاندازید و آن را بازی کنید تا به اعتبار این سخن پی ببرید. گرافیک خارق‌العاده و باورنکردنی در کنار گیم پلی اعتیادآور و اوپن ورلد (جهان باز) آمده است تا تجربه‌ای حماسی به‌خصوص برای طرفداران ژانر علمی-تخیلی ارائه کند. البته توجه داشته باشید که تمامی مراحل به رایگان قابل دسترسی هستند، اما موانع زیادی برسر راه بازیکن قرار داده شده است تا به‌سمت پرداخت درون برنامه‌ای هدایت شود.

انواع سفینه در سایز و کاربرد متفاوت جمع‌آوری کنید. برخی برای استخراج سنگ‌های باارزش و فروش آن‌ها به فروشگاه‌ها ساخته شده‌اند و برخی برای مبارزه تن به تن با سرسخت‌ترین دشمنان ساخته شده‌اند. هدف‌تان هر چه که باشد، گلکسی آن فایر 2 راهی در نظر گرفته است. گرافیک بازی آنقدر زیبا و کنترل بازی آنقدر آسان است که حتی یک گشت‌وگذار ساده را دلنشین می‌کند.

با بیش از 1 میلیون دانلود و امتیاز 4.5/5 در فروشگاه گوگل پلی استور، کاربران این سری بازی را بهترین آثار فضایی و جزئی از بهترین بازی های اکشن موبایل تلقی می‌کنند.

بازی اکشن Galaxy on Fire 2 گرافیک بالایی دارد، اما به‌دلیل قدیمی بودن، روی دستگاه‌های میان‌رده جدید نیز به خوبی اجرا می‌شود و نیازی به پرچمدار نیست. اگر علاقه‌مند به بازی‌های اکشن علمی-تخیلی هستید، یک بار هم که شده گلکسی آن فایِر 2 را تجربه کنید. البته این مجموعه نسخه سوم نیز دارد، اما به‌دلایل نامعلوم از گوگل پلی استور حذف شده است و سرورهای بازی نیز خاموش شده‌اند (کلا دیگر نمی‌توان بازی کرد)، به همین جهت تصمیم به معرفی نسخه دوم گرفتیم.

۱۳) (Lonewolf – A Sniper Story (Android, iOS

گرگ تنها به‌معنای واقعی کلمه، منحصر به فرد است (لااقل در مقایسه با بازی‌های موبایل). گرافیک بازی خلاقانه است. داستان این بازی به شیوه کمیک بوک‌ها و با تم تاریک روایت می‌شود. مکمل این روایت که به داستان یک تک تیرانداز مرموز و حرفه‌ای می‌پردازد، گیم پلی شوتر اول شخص و واقع گرایانه‌‌ی آن است.

آمار بازی در گوگل پلی استور، به‌خوبی بیانگر ارزش آن و دلیل حضورش در لیست بهترین بازی های اکشن است. با بیش از 10 میلیون دانلود و امتیاز 4.5/5 با قریب به 425 هزار نظر، طرفداران بازی های اکشن و به‌خصوص اسنایپر محور را خشنود می‌کند.

۱۴) (World War Heroes (Android, iOS

بازی اکشن و چندنفره قهرمانان جنگ جهانی با بیش از 50 میلیون دانلود و میانگین امتیاز 4.5/5 از 2 میلیون نظر در فروشگاه گوگل پلی استور، نزد بازیکنان نام آشنا است و توسط بسیاری به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن موبایل تلقی می‌شود. موضوع کلی WWH الهام گرفته از جنگ جهانی دوم است.

گرافیک، گیم پلی، صداگذاری و گروه‌ها و شخصیت‌های بازی همگی براساس جنگ جهانی دوم هستند. این یعنی بازیکنان به دو گروه متحدین و متفقین تقسیم‌بندی می‌شوند و هر تیم ملیت‌های مرتبط را دربر می‌گیرد.

مُدها یا حالات این بازی کم و بیش همان مُد‌های معروف بازی‌های کال آف دیوتی هستند؛ مانند Team Deathmatch و Deathmatch و Domination. به‌وسیله تفنگ‌های مربوط به دوران جنگ جهانی دوم برسر اهداف مختلف در ده‌ها مپ منحصر به فرد مبارزه کنید.

همچنین می‌توانید از آیتم‌هایی مانند مین ضد تانک، دینامیت و نارنجک سمی بهره ببرید. اکثر وسایل بازی با تلاش بازیکن قابل خریداری هستند، اما برخی به پول واقعی و با قیمت گزاف به فروش می‌رسند.

گرافیک، مپ دیزاین (طراحی محیط) و صداگذاری همگی با بهترین کیفیت ساخته و ارائه شده‌اند تا تجربه‌ای به یادماندنی خلق کنند. مپ‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا برای انواع بازیکنان مناسب باشند؛ چه اهل کمپ با تک تیرانداز باشید و چه اهل هجوم با آتش انداز، این بازی شما را راضی نگه می‌دارد.

بالاخره هرچه باشد، یکی از بهترین بازی های اکشن رایگان اندروید و iOS محسوب می‌شود. خوشبختانه گرافیک بازی را می‌توانید به دلخواه کم یا زیاد کنید، پس یک گوشی میان‌رده به‌خوبی از پس اجرای آن برمی‌آید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

هدفون گیمینگ چیست و بهترین هدست های گیمینگ بازار کدامند؟

لوازم جانبی اهمیت زیادی برای گیمرها دارد. این لوازم به بازیکن کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری...

معین کریمی time-alt ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

بهترین بازی های فوتبالی 2021

اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدا که خبری از گوشی‌های هوشمند یا حتی کامپیوتر و کنسول‌های پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

بهترین بازی های رایگان 2021

از جهان‌های فانتزی و به یادماندنی Genshin Impact, Dota 2 و League of Legends گرفته تا گیم پلی...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

معرفی و راهنمای استفاده از اپلیکیشن سلامتی adidas Training

با پاندمی کرونا، بسیاری به اپلیکیشن‌های ورزشی و سلامتی روی آوردند. یکی از این اپلیکیشن‌ها که...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ خرداد ۱۴۰۰

۹ مورد از برترین اپ های انحصاری آیفون

اپل همواره از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های خود بهترین را می‌خواهد و همین باعث شده است که گاهی اپ...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های رانندگی اندروید و iOS

بازی های سبک رانندگی و ماشین سواری از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفرم موبایل هستند. این بازی‌ها با...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپلیکیشن های پرورش و مراقبت از گل و گیاه

پرورش و نگهداری از گیاهان برای بسیاری از مردم آرامش بخش است، اما شاید آن‌طور که به نظر می‌رسد،...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

معرفی اپ های کنترل کننده میزان استفاده از گوشی

وابستگی شدیدی به گوشی هوشمند خود دارید؟ شاید استفاده از یک اپلیکیشن برای کنترل زمان استفاده از...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

آیا کلاب هاوس به میزان کافی امن هست؟

به احتمال بسیار زیاد اسم کلاب هاوس به گوش‌تان خورده است و حداقل هیاهویی که این برنامه در چند...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ فروردین ۱۴۰۰

معرفی بهترین بازی های انحصاری PS5 همراه با تاریخ انتشار

هر موقع صحبت از کنسول‌های پلی استیشن سونی می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند، عناوین...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۶ بهمن ۱۳۹۹