بررسی هدفون گوگل پیکسل بادز

همانطور که می دانید لوازم جانبی گوشی، همانند خود گوشی روز به روز پیشرفته تر و با فناوری های بیشتری عرضه می شوند. هدفون های بیسیم یکی از محصولات لوازم جانبی گوشی می باشد؛ در حالی که با ارائه تکنولوژی های فراوان توانسته اند، طرفدار و علاقمندان بسیاری زیادی را جذب خود نمایند. اگر شما جزو آندسته از افرادی هستید که بی سیم بودن، وزن سبک، شارژدهی خوب و راحتی از ملاک های شما برای خرید هدفون می باشد، پیکسل بادز می تواند یکی از گزینه های خرید شما باشد. برای بررسی کامل تر این محصول، ما را در ادامه همراهی نمایید.

طراحی

در نگاه اول به طراحی پیکسل بادز باید به شما بگوییم که این هدفون مانند رقبا خود گلکسی بادز (خرید محصول) و اپل ایرپاد (خرید محصول) به‌طور کاملاً بی‌سیم نمی‌باشد. گوشی‌های هدفون از طریق سیمی با بافت پارچه‌ای به هم متصل می‌شوند و قسمتی از سیم به‌صورت حلقه به دور گوشی‌ها پیچیده شده است که هنگام قرار گرفتن در داخل گوش قابل تنظیم می‌باشند. استفاده از سیم باروکش پارچه‌ای برای هدفون کاری عاقلانه به نظرمی رسد زیرا علاوه بر اینکه از گم‌شدن هدفون‌ها جلوگیری می‌کند، می‌تواند از مقاومت خوبی در برابر کشیدگی، پارگی و… برخوردار باشد. قرارگیری هدفون در داخل گوش از مواردی است که متفاوت‌تر از سایر هدفون عمل نموده است. درواقع گوگل با ارائه این نوع طراحی، خواسته است هدفون خود را با تمامی سایزها و شکل‌های متفاوت گوش افراد متناسب کند و دیگر نیازی نباشد برای پیدا کردن اندازه مناسب گوش، از سر گوشی‌ها استفاده کرد؛ اما شاید مورد دلخواه همه افراد نباشد. برای مثال اگر شما دوست داشته باشید هنگام گوش دادن به موسیقی ، صدایی از محیط دریافت نکنید، این هدفون به دلیل اینکه به‌طور کامل در داخل گوش قرار نمی‌گیرد، صدای محیط بیرون را به گوش انتقال می‌دهد و این مورد برای شما کمی اذیت کننده به نظر برسد. البته این مورد را نمی‌توان از نقاط ضعف در pixel buds حساب کرد؛ به دلیل اینکه ازنظر امنیتی، بهتر است که هنگامی گوش دادن به موسیقی، صدای محیط به گوش برسد.

طراحی پیکسل بادز تنها به هدفون منتهی نمی‌گردد. برای گم نشدن و شارژ هدفون یک جعبه مربع شکل در نظر گرفته‌شده است که از ابعاد بسیار کوچکی برخوردار می‌باشد. به‌طوری‌که با جا شدن در جیب می‌توان آن را همه‌جا در کنار خود داشته باشید. علاوه بر این جنس نرم و مرغوب روکش پارچه‌ای نه‌تنها به زیبایی آن افزوده است بلکه هنگام به دست گرفتن آن، احساس بسیار خوبی به شما منتقل می‌شود.

در داخل جعبه pixel buds، سه چراغ LED طراحی‌شده است و شما می‌توانید از میزان شارژ جعبه مطلع گردید. همچنین دکمه‌ای با کاربرد مختلف در آن تعبیه‌شده است که با فشار دادن و نگه‌داشتن آن به مدت سه ثانیه، هدفون برای اتصال به گوشی آماده می‌شود.هرچند شارژ وایرلس یکی از ویژگی‌های ترند بین هدفون‌ها تبدیل‌شده است اما متأسفانه در پیکسل بادز تنها درگاه تایپ سی برای شارژ کیس درنظر گرفته شده است.

نصب و نحوه استفاده

pixel buds از طریق بلوتوث به گوشی و یا سایر دستگاه‌های پخش‌کننده متصل می‌گردد؛ بنابراین برای وصل شدن به گوشی ابتدا بلوتوث گوشی بایستی روشن باشد و حتماً هدفون در داخل جعبه قرارگرفته باشد. سپس دکمه داخل جعبه را به مدت 3 ثانیه نگه‌دارید تا چراغ LED سفیدرنگ به حالت چشمک‌زن دربیاید و بعد از چند دقیقه شما می‌توانید با زدن بروی نوار اعلان پیکسل بادز به نمایش درآمده بروی نمایشگر گوشی، تنظیمات مربوط به هدفون جهت اتصال به گوشی را انجام دهید.

آشنایی با ژست های حرکتی هدفون پیکسل بادز

پد لمسی بروی هدفون سمت راست از عملکرد مختلف مانند مدیریت پخش موسیقی، خواندن اعلانات، دسترسی به دستیار صوتی گوگل، پاسخ و یا برقراری تماس تلفنی برخوردار می‌باشد که در ادامه از طریق جدول و تصاویر به توضیح آن می‌پردازیم. متاسفانه امکان شخصی سازی این ژست های حرکتی در پیکسل بادز وجود ندارد و تنها شما میتوانید ژست حرکتی دوبار ضربه زدن را تغییر دهید.

ضربه بزنید و نگه دارید
یکبار ضربه بزنید
سه بار ضربه بزنید

دوبار ضربه بزنید
به سمت راست و چپ بکشید

ژست های حرکتی (هدفون سمت راست) عملکرد ژست های حرکتی
یکبار ضربه زدن پاسخ به تماس
ضربه زدن و نگه داشتنقطع کردن تماس
ضربه زدن و نگه داشتن رد کردن تماس
یکبار ضربه زدن متوقف و پخش موسیقی
به سمت راست کشیدنزیادکردن صدا
به سمت چپ کشیدنکم کردن صدا
ضربه زدن و نگه داشتن فعال کردن دستیار صوتی
ضربه زدنبرای انجام دادن دستورات صوتی
دوباز ضربه زدنمتوقف کردن دستیار صوتی
دوباز ضربه زدن مرور کردن اعلانات از طریق دستورات صوتی
سه بار ضربه زدنبیدار و استند بای کردن پیکسل بادز

ویژگی منحصر به فرد ترجمه همزمان

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هدفون بی‌سیم پیکسل بادز، ترجمه هم‌زمان می‌باشد که از 40 زبان جهان پشتیبانی می‌کند. البته بناتر ادعای گوگل ترجمه هم‌زمان منحصر به دارندگان گوشی‌های پیکسل می‌باشد. به‌طوری‌که پیکسل بادز در لحظه صدای پخش‌شده را تشخیص می‌دهد و به‌طور هم‌زمان ترجمه می‌کند؛ اما در صورتی که شما از گوشی های پیکسل استفاده نمی کنید، برای فعال کردن این قابلیت ابتدا زبان مورد نظر خود را با جمله “Help Me Speak English  به دستیار صوتی گوگل بیان اعلام کنید، سپس به طور خودکار در گوشی اپلیکیشن Google translate باز می شود. در ادامه شما گوشی را به فرد مقابل می دهید و با نگه دشتن انگشت بروی پد لمسی شروع به صحبت می کنید. فرد دیگر با نگه داشتن آیکون میکروفون پاسخ می دهد و در طرف دیگر پاسخ را به صورت ترجمه شده در هدفون می شنوید. متاسفانه زبان فارسی طبق همیشه به دلیل مشکلات تحریم، در بین این 40 زبان وجود ندارد. البته در صورتی که به زبان انگلیسی را در حد متوسط مسلط باشید می توانید 39 زبان دیگر را به راحتی متوجه شوید. در تستی که ما انجام دادیم، هدفون بدون هیچگونه تاخیر و لگ قادر به شنیدن زبان می باشد و ترجمه را به خوبی انجام می دهد. درواقع کلیت موضوع را به طرف مقابل می رساند.

کیفیت صدا

صدای pixel buds از کیفیت خوبی برخوردار می‌باشد و صدای شفافی را هنگام پخش موسیقی در اختیار می‌گذارد. همچنین در تماس تلفنی نیز از کیفیت خوبی برخوردار است؛ اما همان‌طور که در قسمت طراحی گفتیم، به دلیل اینکه هدفون‌ها به‌طور کامل در داخل گوش قرار نمی‌گیرد، صدای محیط کاملاً گویا است.

باتری

هدفون پیکسل بادز مجهز به باتری از نوع لیتیوم یونی می‌باشد که به‌راحتی می‌تواند به پخش موسیقی به مدت 5 ساعت بپردازد و جعبه آن می‌تواند 24 ساعت شارژ دهی را در اختیار شما بگذارد. همچنین در مواقع ضروری می‌توانید با 10 دقیقه گذاشتن در داخل جعبه، به یک ساعت شارژ دهی دسترسی داشته باشید.

7.9
بررسی هدفون گوگل پیکسل بادز

گوگل پیکسل بادز اولین هدفون بی سیم گوگل می باشد که برای رقابت با اپل ایرپاد و گلکسی واچ معرفی شده است. این هدفون با داشتن برخی ویژگی ها مانند کیفیت ساخت بسیار بالا، شارژدهی خوب، وزن سبک، ارگونومی خوب و قابلیت ترجمه همزمان از ارزش خرید بالایی برخوردار می باشد.

طراحی
8
نصب و راه اندازی
8
کیفیت صدا
7.8
باتری
8
ارزش خرید
7.8
مزایا
  • قابلیت ترجمه همزمان
  • کیفیت صدا خوب
  • کارایی خوب کلیدهای کنترل
معایب
  • ضد آب نبودن
  • شخصی سازی نشدن ژست های حرکتی
  • عدم پشتیبانی iOS از قابلیت ترجمه همزمان
4
6
0
0
0

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

داداش یه بار میخوندی لاقل گیربکسم به فشار افتاد از بس خوستم درست بخونم. بعدم هدفون کیفیت صداش مهمه که فقط دو سطر توضیح دادی نسبت به قیمتش خیلی مزخرفه از گوگل بعیده

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰