می بند 3

نقد و بررسی دستبند سلامتی شیائومی می بند 3

شرکت چینی شیائومی حدود 4 سال پیش بود که برای اولین بار قدم در راه تولید ابزار های پوشیدنی گذاشت. شیائومی در این مسیر نیز از سیاست های خط تولید گوشی های هوشمند خود استفاده کرد که قیمت بسیار پایین و رقابتی می باشد. به عنوان مثال می بند 1 در زمان خود فقط 15 دلار قیمت داشت که از تمامی مچ بند های موجود در بازار با ویژگی های مشابه، قیمت پایین تری را در اختیار می گذاشت.
همین موضوع باعث شد که می بند شیائومی به یکی از محبوب ترین محصولات این شرکت تبدیل شود. شیائومی در سال 2016، نسخه دوم می بند را با نمایشگر اولد و سنسور ضربان قلب سنج معرفی کرد که با قیمتی زیر 25 دلار، توانست فروش خوبی را به ثبت برساند.
اکنون در سال 2018 این شرکت از نسخه سوم دستبند محبوب خود با نام می بند 3 رونمایی کرده است که به نمایشگر لمسی اولد بزرگتر، سنسور ضربان قلب سنج بهتر و ویژگی هایی چون ردیابی فعالیت های ورزشی و بدنه ضد آب تا عمق 50 متر مجهز شده است. با وجود تمام این ویژگی ها، Mi Band 3 حدود 25 دلار قیمت دارد که آن را تبدیل به محصولی کاملا مقرون به صرفه کرده است. همچنین یک نسخه دیگر با NFC وجود دارد که قیمت آن نیز حدود 30 دلار می باشد.

جعبه گشایی از شیائومی می بند 3

برای محصولات دیگری با ویژگی سنجش ضربان قلب، شما حداقل باید 100 دلار بابت آن برای برند هایی چون فیت بیت بپردازید، در حالی که می بند 3 یک چهارم آن ها قیمت دارد؛ چرا که شیائومی به عنوان دومین شرکت تولید کننده ابزار های پوشیدنی در دنیا محسوب می شود. شیائومی در سه ماه اول 2018 موفق به فروش بیش از 3.7 میلیون واحد می بند شده است و می بند 3 توانسته در طی 2 هفته آغازی فروش در چین، بیش از 1 میلیون سفارش به ثبت برساند؛ با این حال این محصول نیز دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود می باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی و نمایشگر می بند 3

شیائومی در می بند 3 نیز نیم نگاهی به محصولات اپل داشته است و طراحی Mi Band 3 را می توان الهام گرفته از اپل واچ دانست. در هر صورت طراحی این محصول در مقایسه با نسخه قبلی، بهبود های خوبی را به خود دیده و زیباتر شده است. جدید ترین مچ بند هوشمند شیائومی، وزنی معادل با 20 گرم دارد که بسیار مناسب می باشد و هنگامی که آن را به روی دست خود دارید، به هیچ عنوان احساس سنگینی و اذیت نخواهید کرد. ابعاد این محصول، 47×18×12 میلی متر می باشد که به مراتب کوچک تر از ساعت های هوشمند بوده و کاملا در دسته مچ بند های سلامتی قرار می گیرد.

می بند 3

نمایشگر این محصول، بزرگتر از می بند 2 می باشد. پنل اولد 0.78 اینچی می بند 3 تقریبا تمام امتداد مچ دست را پوشش می دهد. این یک نمایشگر لمسی است، بنابراین از طریق ژست های حرکتی مخلف می توان بین منو های مختلف مچ بند، جا به جا شد. در برخی موارد، کشیدن انگشت روی نمایشگر برای جا به جایی در منو ها و یا ضربه زدن را باید بیش از یک بار انجام دهید که البته بعد از مدتی استفاده از می بند 3 ، این موارد کمتر خواهد شد. اما در مجموع پاسخگویی نمایشگر می بند 3 را نمی توان عالی دانست.

در قسمت پایین نمایشگر می بند 3 یک فرو رفتگی وجود دارد که در واقع نقش دکمه فیزیکی را بازی خواهد کرد. با نگه داشتن انگشت روی این قسمت، می توان ویژگی های مختلف از جمله ضربان قلب سنج را فعال کرد و یک بار ضربه زدن روی آن، عمل بازگشت را انجام می دهد. این قسمت از Mi band 3 پاسخگویی خوبی دارد و عمل بازگشت به منوی اصلی با سرعت بالایی انجام می گیرد.

می بند 3

نمایشگر به خودی خود، از نوع سیاه و سفید می باشد که البته رنگ سفید در آن متمایل به آبی می باشد. از این رو اگر به دنبال نمایشگری با رنگ های جذاب هستید، احتمالا می بند 3 شما را ناامید خواهد کرد؛ اما رزولوشن پنل 128×80 می باشد که مناسب ارزیابی می شود. اگر به دنبال محصولی با نمایشگر بزرگتر باکیفیت تر و بزرگ تر هستید که اطلاعات بیشتری را به نمایش بگذارد، احتمالا باید به سراغ گیر فیت 2 پرو سامسونگ بروید که البته قیمتی به مراتب بیشتر از می بند 3 دارد.

اما اصلی ترین مشکلی که در نمایشگر می بند 3 وجود دارد، عدم خوانایی بالای آن در محیط های بیرونی (روشن) می باشد. به این صورت که اگر در یک روز آفتابی در حال فعالیت ورزشی باشید، احتمال این که بتوانید فعالیت های خود را از می بند 3 ردیابی کنید، بسیار کم خواهد بود، مگر این که به مکان های سایه بروید تا نمایشگر آن قابل رویت باشد.

شما می توانید می بند 3 را با خود به حمام ببرید و یا حتی با آن به شنا کردن بپردازید؛ چرا که این محصول تا عمق 50 متر (فشار 5 اتمسفر) ضد آب می باشد. این ویژگی برای می بند 3 ، خصوصا زمانی که قیمت آن را در نظر بگیرید یک نقطه قوت به شمار خواهد آمد. بند این محصول از جنس سیلیکون می باشد که هنگامی که در دست قرار دارد، احساس راحتی با آن خواهید داشت. همچنین این بند ضد حساسیت می باشد که در هنگام عرق کردن، مشکلات پوستی به وجود نیاید. Mi Band 3 به طور پیش فرض در سه رنگ به بازار عرضه شده است؛ اما انتظار می رود که بند های مختلفی، همانند آن چه در می بند 2 مشاهده کردیم، برای آن عرضه گردد.

می بند 3

سلامتی

ردیابی قدم ها یا قدم شماری در می بند 3 از دقت خوبی برخوردار است و زمانی که آن را با سایر پوشیدنی ها مقایسه کنیم، می توانیم راحت تر به این موضوع پی ببریم. هر چند که قدم شماری از طریق مچ بند های هوشمند، دقیقِ دقیق نمی باشد؛ اما برای افراد معمولی و استفاده روزانه می توان آن ها را مناسب دانست. در قسمت پشتی Mi Band 3، سنسور ضربان قلب سنج قرار دارد که به طور مستقیم بر روی پوست قرار می گیرد. این سنسور همیشه فعال نمی باشد و باید آن را به طور دستی فعال نمایید و نتایج ثبت شده را از طریق اپلیکیشن می فیت بررسی کنید.

دانلود اپلیکیشن می فیت برای اندروید

دانلود اپلیکیشن می فیت برای ios

سنسور ضربان قلب سنج می بند 3 نتایج متفاوتی از خود بر جای می گذارد، به طوری که اگر در حالت ثابت و نشسته باشید، دقت مناسبی از خود به نمایش می گذارد؛ اما اگر در محیط های بیرونی (در حال فعالیت) باشید، داستان کمی فرق خواهد کرد. بنابراین برای ثبت نتایج دقیق، احتمالا بهتر است در حالت ثابت، نشسته و یا ایستاده باشید. شما همچنین می توانید مسافت دویدن خود را نیز با آن اندازه گیری نمایید، اما نباید انتظار دقت فوق العاده بالا از آن داشته باشید؛ چرا که می بند 3 فاقد GPS می باشد. این مچ بند قادر به ردیابی فعالیت های دیگری چون دوچرخه سواری و شنا نیز می باشد و نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برای شروع ردیابی فعالیت ورزشی، نمی توانید به طور مستقیم از مچ بند اقدام نمایید و باید به سراغ اپلیکیشن مخصوص شیائومی بروید.

می بند 3

مشخصات و سایر ویژگی ها

مشخصات داخلی می بند 3 به طور دقیق مشحص نمی باشد و شیائومی تاکنون جزئیات را منتشر نکرده است؛ با این حال می بند 3 عملکرد سریعی از خود به نمایش می گذارد و لگ و تاخیری در آن به چشم نمی خورد. جدید ترین مچ بند شیائومی دارای قابلیت ردیابی خواب نیز می باشد که با توجه به ابعاد باریک و وزن سبک آن، می توان به راحتی در هنگام خواب نیز آن  را بر روی دست داشت.

آمار و ارقامی که این مچ بند از ردیابی خواب در اختیار می گذارد بسیار محدود تر از برخی پوشیدنی های سلامتی بالارده می باشد. می بند 3 می تواند مدت زمان خواب، زمان بیدار شدن از خواب، مدت زمان خواب عمیق و مدت زمان خواب سبک را ردیابی کرده و در اختیار بگذارد. این مچ بند همانند برخی مچ بند های فیت بیت یا ابزار مخصوص Nokia Sleep قادر به نشان دادن دفعات حرکت سریع چشم در طول خواب REM نمی باشد. با این حال اگر می خواهید که از تعداد دفعات بیدار شدن خود در هنگام خواب با خبر شوید و نکاتی در مورد بهبود دادن به الگوهای خواب دریافت کنید، می بند 3 به احتمال زیاد مناسب شما خواهد بود.

اطلاعات آب و هوا به طور پیش فرض روی می بند 3 نمایش داده می شوند که شامل بالاترین و پایین ترین درجه برای یک روز و روز های آینده و پیش بینی مختصر آب و هوا می باشد. همچنین این مچ بند قادر به نشان دادن اطلاعات مختلف از جمله تماس ها، متون، هشدار ها، یادآوری ها و نوتیفیکیشن های مربوط به اپلیکیشن های شخص ثالث می باشد. تمامی این موارد به آسانی از طریق اپلیکیشن فعال می شوند، با این حال امکان پاسخگویی به آن ها به طور مثال به تماس دریافتی از طریق خود مچ بند وجود نخواهد داشت. در هنگام دریافت تماس ورودی، می بند 3 با ایجاد ویبره اطلاع رسانی می کند و کاربر برای پاسخ به تماس باید به تلفن خود مراجعه کند.

می بند 3

اپلیکیشن و سازگاری

شیائومی Mi Band 3 به بلوتوث نسخه 4.2 مجهز شده است که با گوشی های اندرویدی با اندروید 4.4 به بالا و گوشی های آیفون با ios 9 به بالا سازگار می باشد. راه اندازی این مچ بند از طریق اپلیکیشن مخصوص آن بسیار آسان می باشد. اپلیکیشن می فیت شائومی اطلاعات مربوط به تعداد قدم ها، ضربان قلب، الگوی خواب و … را در خود ذخیره کرده و به نمایش می گذارد. این اپلیکیشن همچنین اجازه شخصی سازی برخی موارد مانند نمایش نوتیفیکیش مربوط به اپلیکیشن های دلخواه و یا ویبره کردن در هنگام تماس دریافتی را به کاربر می دهد.

می بند 3

باتری

شیائومی می بند 3 به باتری 110 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که در مقایسه با نسخه قبلی بزرگتر شده است. شیائومی شارژدهی این محصول را 20 روزه اعلام کرده است اما اگر به طور مداوم از ضربان قلب سنج استفاده کنید، به ردیابی فعالیت های ورزشی بپردازید و اجازه نمایش تمام نوتیفیکیشن ها را برای آن صادر کنید، شارژدهی آن به احتمال زیاد کمتر از 20 روز خواهد بود.

اگر از تمام قابلیت ها و ویژکی های می بند 3 استفاده کنید، باتری آن با یک بار شارژ قادر خواهد بود تا 7 روز (تقریبی) شما را همراهی کند. با این حال اگر استفاده خود از آن را کمتر کنید، این مچ بند بیش از 10 روز شارژدهی را می تواند تضمین کند. در مورد شارژ می بند 3 باید گفت که شارژ بین 0 تا 100 زمانی بین 2 الی 3 ساعت می طلبد که هرچند زمان زیادی می باشد؛ اما با در نظر گرفتن شارژدهی بسیار خوب محصول، می توان از این نکته چشم پوشی کرد.

می بند 3

نقاط مثبت

  • قیمت مناسب
  • طراحی بهبود یافته
  • سنسور ضربان قلب سنج
  • نمایشگر بزرگتر
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • ضد آب تا عمق 50 متر

نقاط منفی

  • ردیابی نه چندان دقیق فعالیت ها
  • عدم خوانایی خوب نمایشگر در محیط های روشن
  • ضربان قلب سنج نه چندان دقیق
  • فاقد GPS

نظر شما در مورد شیائومی می بند 3 چیست؟

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱