نگه‌دارنده‌ی گوشی

انواع نگهدارنده‌های گوشی برای ماشین

زندگی امروزی، پر از رفت‌وآمد و جابه‌جایی است. این موضوع باعث شده که خودروها، به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی‌ روزمره‌ی ما تبدیل شوند. از طرف دیگر، گوشی‌های همراه نیز رفته‌رفته نقش پررنگ‌تری در زندگی ما پیدا می‌کنند و زندگی بدون آن‌ها برای اکثر ما سخت و طاقت‌فرساست.

افرادی که ساعات طولانی در روز را پشت فرمان می‌گذرانند، دائماً به گوشی خود احتیاج پیدا می‌کنند. اما می‌دانیم که استفاده از گوشی و رانندگی همزمان، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. به همین دلیل است که وسیله‌ای به نام هولدر یا نگهدارنده گوشی برای ماشین، از مهم‌ترین لوازم جانبی گوشی در محیط داخلی خودرو به حساب می‌آید. این وسیله که به داشبورد، شیشه و یا دریچه‌ی هوای خودروی شما متصل می‌شود، استفاده از امکانات گوشی در حین رانندگی را راحت‌تر می‌کند.

نگهدارنده‌های گوشی در داخل ماشین چه کاربردی دارد؟

قبل از این‌که به انواع مختلف نگهدارنده گوشی برای ماشین بپردازیم، شاید بد نباشد ابتدا ببینیم این وسیله دقیقاً چیست و به چه دردی می‌خورد؟

نگهدارنده گوشی برای ماشین، همان‌طور که از نامش هم مشخص است، وسیله‌ای است که برای نگهداری و استفاده راحت‌تر از گوشی در محیط داخلی خودرو ساخته شده است. این نگهدارنده با توجه به نوع آن، می‌تواند به بخش‌های مختلف خودروی شما متصل شود، و خطرات ناشی از کار با گوشی در هنگام رانندگی را به حداقل برساند.

در سال‌های اخیر با آمدن سرویس‌هایی مانند اسنپ، استفاده از GPS رایج‌تر شده است. این در حالی است که بسیاری از خودروهای موجود در بازار GPS ندارند و راننده‌ها برای استفاده از این سرویس هنگام رانندگی، به گوشی همراه خود احتیاج پیدا می‌کنند. نگهدارنده گوشی برای ماشین به راننده‌ها کمک می‌کند تا بدون در دست گرفتن گوشی، از آن استفاده کنند. این وسیله سبب کاهش بسیاری از تصادفات شهری و جاده‌ای شده و به همین دلیل است که انتخاب یک نگهدارنده‌ی گوشی خوب برای ماشین، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه، به بررسی انواع مختلف نگهدارنده‌های گوشی برای ماشین پرداخته‌ایم.

نگهدارنده‌های گیره‌ای

یکی از رایج‌ترین نگهدارنده‌های گوشی مورد استفاده در خودروها، نگهدارنده‌های گیره‌ای هستند. این نگهدارنده‌ها بر روی دریچه‌ی کولر یا بخاری خودروی شما وصل می‌شوند و به شما این آزادی عمل را می‌دهند تا در هنگام رانندگی، بتوانید بدون حواس‌پرتی از گوشی خود استفاده کنید.

در انتخاب نگهدارنده‌های گیره‌ای باید به دو نکته توجه داشته باشید. اولی این‌که چون این نگهدارنده‌ها بر روی دریچه‌ی بخاری نصب می‌شوند، ممکن است در فصول سرما و هنگام استفاده از بخاری، گوشی شما بر اثر باد گرم خارج شده از بخاری داغ کند. همان‌طور که می‌دانید داغ کردن گوشی ‌می‌تواند سبب بروز مشکلاتی مانند هنگ کردن شود. بنابراین اگر در محلی زندگی می‌کنید که اکثر اوقات سال سرد است، شاید این نگهدارنده انتخاب خوبی برای شما نباشد.

نکته‌ی بعدی، شکل دریچه‌ی کولر و بخاری شماست. این نگهدارنده‌ها بر روی دریچه‌های مستطیلی شکل راحت‌تر نصب می‌شوند. دریچه‌های دایره‌ای به دلیل طراحی خاصی که دارند، نمی‌توانند میزبان خوبی برای این نگهدارنده‌ها باشند. بنابراین دومین نکته‌ای که در مورد خرید نگهدارنده‌های گیره‌ای باید به آن توجه کنید، این است که خودروی شما دریچه‌های مستطیلی شکل داشته باشد.

روی‌هم‌رفته، هولدرهای گیره‌ای به دلیل محل نصب‌شان، می‌توانند کار شما را در استفاده از گوشی حسابی راحت کنند، اما قبل از خرید، حتماً به موارد گفته شده در بالا و هم‌چنین جنس مواد به کار رفته در گیره‌ی این نگهدارنده‌ها توجه کنید.

نگهدارنده‌های مکنده‌ای

نگهدارنده‌ی گوشی مکنده‌ای، این آزادی عمل را به شما می‌دهد که آن را در هر جای شیشه‌ی جلو یا داشبورد خودرو که می‌خواهید نصب کنید. تفاوت اصلی این نگهدارنده‌ با انواع دیگر نگهدارنده‌‌های گوشی برای ماشین، در محل نصب آن‌‌ها است. هولدرهای مکنده‌ای از یک بادکش در انتهای وسیله و یک بخش نگهدارنده برای قرار دادن گوشی موبایل بهره می‌برند. بخش نگهدارنده‌ی این وسیله می‌تواند فنری، چسبی یا مغناطیسی باشد.

برای استفاده از این نگهدارنده‌ها، کافیست بادکش آن را بر روی شیشه یا داشبورد بچسبانید و گوشی خود را روی قسمت نگهدارنده قرار دهید. هولدرهای مکنده‌ای معمولاً انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و تغییر موقعیت گوشی در آن‌ها راحت‌تر از هولدرهای گیره‌ای است.

در انتخاب این نگهدارنده‌، باید توجه داشته باشید که اندازه‌ی آن‌ متناسب با استفاده‌ی شما باشد. برای مثال اگر فضای روی داشبورد خودروی شما کم است، انتخاب یک نگهدارنده‌ی بزرگ می‌تواند جلوی دید شما را هنگام رانندگی بگیرد. هم‌چنین اگر شیشه‌ی جلوی خودروی شما شیب تندی دارد، ممکن است نتوانید آن‌طور که باید از این نگهدارنده‌ها استفاده کنید.

نگهدارنده‌های چسبی

نگهدارنده‌ی گوشی چسبی، همان‌طور که از نام آن پیداست، با چسب به داشبورد ماشین متصل می‌شود. معمولاً چسبی که در این نگهدارنده‌ها استفاده می‌شود قابلیت چسبندگی بالایی دارد و هنگام حرکت ماشین تکان نمی‌خورند. نگهدارنده‌های چسبی از یک دهانه‌ی فنری و یا پد مغناطیسی برای قرار دادن گوشی موبایل بهره می‌برند. اگر قصد جابه‌جایی مداوم نگهدارنده‌ی گوشی خود را ندارید، نگهدارنده‌های چسبی انتخابی مناسب برای شما به شمار می‌آیند.

شاید مهم‌ترین نکته‌ای که برای خرید این نگهدارنده باید در نظر داشته باشید، رد چسبی است که پس از کندن این نگهدارنده، بر روی داشبورد می‌ماند. البته امروزه اکثر سازنده‌ها سعی می‌کنند از چسب‌هایی استفاده کنند که این مشکل را به حداقل می‌رسانند. با این حال، دانستن این نکته قبل از خرید نگهدارنده‌ی گوشی چسبی می‌تواند شما را در انتخابی آگاهانه‌تر یاری کند.

جنس نگهدارنده؛ فنری بخرم یا مغناطیسی؟

جدای از این‌که نگهدارنده‌ گوشی شما به کجای خودرو متصل می‌شود، جنس آن نیز می‌تواند در انتخاب نهایی‌تان تاثیرگذار باشد. به طور کلی، نگهدارنده‌ها را می‌توان در دو دسته‌ی فنری و مغناطیسی جای داد.

نگهدارنده‌های فنری: نگهدارنده‌های فنری این امکان را به شما می‌دهند تا اندازه‌ی گیره‌ی گوشی را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. این قابلیت باعث می‌شود نگهدارنده‌های فنری بتوانند میزبان گوشی‌های مختلف باشند. لازم نیست در پیچ‌های تند یا ایست‌های ناگهانی نگران گوشی خود باشید، چراکه نگهدارنده‌های فلزی، گوشی شما را محکم نگه می‌دارند. در هنگام خرید این نگهدارنده‌ها، حتماً به جنس فنر و ابعاد نگهدارنده توجه کنید تا انتخابی متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

نگهدارنده‌های مغناطیسی: استفاده از نگهدارنده‌های مغناطیسی بسیار سریع و راحت است. کافی است پشت گوشی خود را روی این نگهدارنده قرار دهید تا به آن بچسبد. آهنربای این نگهدارنده‌ها معمولاً خیلی قوی نیست، بنابراین نگران آسیب دیدن باتری و سخت‌افزار گوشی خود نباشید. برخی از نگهدارنده‌های مغناطیسی قابلیت شارژ بی‌سیم گوشی را نیز دارند که در صورت نیاز، می‌توانید یکی از این مدل‌ها را تهیه کنید. در هنگام خرید نگهدارنده‌های مغناطیسی، حتماً به ابعاد صفحه‌ی مغناطیسی توجه داشته باشید تا متناسب با اندازه‌ی گوشی شما باشد.

نکات قابل‌توجه قبل از خرید نگهدارنده گوشی برای ماشین

به جز نوع و جنس نگهدارنده، دو عامل دیگر نیز در انتخاب یک نگهدارنده‌ی گوشی مناسب نقش مهمی دارند: مشخصات خودرو و گوشی هوشمند شما.

در مورد خودرو باید ویژگی‌هایی مانند شیب شیشه‌ی جلو و برآمدگی‌های داشبورد در نظر گرفته شود. در صورت شیب زیاد شیشه، ممکن است هولدر دائماً با داشبورد برخورد کند و آسیب ببیند. هم‌چنین شاید برآمدگی‌های داشبورد باعث شود هولدر شما آن‌طور که باید پایدار نباشد و در پیچ‌های تند یا ایست‌های ناگهانی از محل اتصال خود جدا شود. اگر خودروی شما چنین ویژگی‌هایی دارد، استفاده از نگهدارنده‌های گیره‌ای می‌تواند مشکل‌گشا باشد. همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، این نگهدارنده‌ها به دریچه‌ی کولر یا بخاری متصل می‌شوند و استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. فقط توجه داشته باشید که این هولدرها، با دریچه‌های مستطیلی شکل سازگاری بیشتری دارند.

در مورد گوشی نیز باید به ویژگی‌هایی مانند ابعاد، وزن و کاور گوشی‌تان توجه داشته باشید. برخی از هولدرها می‌توانند وزن بیشتری را تحمل کنند و مناسب گوشی‌های بزرگ‌تر هستند. اگر نگهدارنده‌ی گوشی شما از گیره‌ی فنری بهره می‌برد، مطمئن شوید این گیره به راحتی باز و بسته می‌شود و پس از چند بار استفاده نمی‌شکند. هم‌چنین برخی از هولدرها، با هر کاوری هماهنگ نیستند و باید برای استفاده از آن‌ها، هربار کاور گوشی خود را دربیاورید. در این صورت یا باید کاور جدیدی برای گوشی خود تهیه کنید، یا هولدر مناسب گوشی‌تان را تهیه کنید.

در انتها باید اشاره کنیم که برخی از هولدرها، از قابلیت‌های ویژه‌ای بهره می‌برند. امکان چرخش 360 درجه‌ای گیره‌ی گوشی و قابلیت شارژ بی‌سیم با استفاده از جریان DC خودرو از این قابلیت‌ها هستند که در همه‌ی هولدرها وجود ندارند. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید، حتماً اطلاعات مربوط به نگهدارنده‌ی گوشی موردنظر را بررسی کنید تا انتخابی متناسب با نیازهای خود داشته باشید.

سوالات متداول در مورد نگهدارنده گوشی برای ماشین

با خرید یک نگهدارنده‌ی گوشی خوب، می‌توانید مطمئن باشید هیچ آسیبی به بدنه‌ی داخلی خودروی شما وارد نمی‌شود. البته هولدرهای چسبی گاهی اوقات پس از جدا شدن از روی داشبورد، روی آن رد می‌اندازند که این رد چسب به راحتی پاک می‌شود.

آهنربای استفاده شده در هولدرهای مغناطیسی به قدری قوی نیست که به باتری گوشی شما آسیبی وارد کند. با این حال، قبل از خرید این هولدرها، از استاندارد بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

خیر. اکثر هولدرها می‌توانند میزبان گوشی‌های مختلفی باشند. با این حال، برخی از هولدرها کوچک‌تر و برخی دیگر بزرگ‌ترند. توصیه می‌کنیم قبل از خرید هولدر موردنظر، حتماً ابعاد آن را در نظر بگیرید.

برخی از نگهدارنده‌ها با کاورهای گوشی سازگارترند. از آن‌جایی که استفاده‌ی طولانی مدت از گوشی بدون کاور، می‌تواند به بدنه‌ی آن آسیب برساند، پیشنهاد ما استفاده از این نگهدارنده‌هاست.

منبع: PC Mag

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱