ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج

مقایسه ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج

ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج

باید به شما یادآوری کنیم که در روز 21 فوریه دو شرکت سامسونگ و ال جی، بهترین تلفن های هوشمند خود را معرفی کردند، ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج. امروز قصد داریم این دو پرچمدار را با هم مقایسه کنیم و ببینیم کدامیک بهتر هستند ؟ به نظر می رسد جی5 با طراحی کاملا مجدد بتواند با اس7اج رقابت کند. گوشی تمام فلزی جی5  میتواند از پس اس7اج شیشه ای-فلزی با نمایشگر دوطرفه ی منحنی برآید ؟ کدام دستگاه بهترین مشخصات را داراست؟ با ما همراه باشید.

وجه تشابه ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج

جی5 و اس7اج از نظر طراحی کاملا باهم متفاوت هستند اما تشابهاتی نیز با یگدیگر دارند. هر دو دارای نمایگشر کوارتراچ دی(QHD) با رزولوشن 2560X1440 پیکسل هستند که البته از تکنولوژی های متفاوت و اندازه ی صفحه نمایش متفاوت برخوردار هستند. هر دو مبتنی بر سیستم عامل اندروید مارشمالو توسط یک پردازنده ی 64بیتی هستند و همچنین در برخی از نمونه های خود، دارای پردازنده ی گرافیکی اسنپ دراگون 820 و ادرنو530 هستند. هر دو دارای رم 4گیگابایت DDR4 هستند و در عین حال هر دو دارای حافظه ی داخلی 32 گیگابایت هستند که افزایش حافظه تا فضای 200 گیگابایت را از طریق مموری جانبی به کاربران خود ارائه می کنند. هر چند که با این تشابهات دارای نتایج عملکرد متفاوتی هستند. هر دو پرچمدار دوربین های عالی را برای کاربران خود فراهم آورده اند و همچنین هردو دارای حسگر اثر انگشت برای بازکردن قفل دستگاه و تسهیل پرداخت های همراه هستند. در سایر موارد نیز باید اشاره شود که هر دو دارای وای فای(WiFi) و بلوتوت(Bluetooth) نسخه 4.2،جی پی اس(GPS)، ان اف سی(NFC) و پورت میکرویواس بی(USB) نسخه ی 2 در سامسونگ و نوع C در ال جی و امکانی برای شارژ سریع باطری هستند.

ال جی G5ال جی G5 و سامسونگ گلکسی S7 اج

جی5 یک نسخه کاملا توسعه یافته با طراحی مجدد نسبت به سری قبل خود یعنی جی4 است. براحتی می توان گفت شرکت ال جی در هنگام ساخت جی5، همه چیز را از نو پایه ریزی کرده است. شرکت ال جی با تفکری بسیار بیش از پیش در هر جایی که بهبود امکانات نیاز بوده است، توسعه هایی را انجام داده است. برای مثال بدنه ی پلاستیکی را به فلزی تبدیل کرده و از علاقه مندیهای کاربران همچون باطری قابل جابجا و حافظه ی جانبی پشتیبانی می کند. چه کسی گفته است که یک گوشی با بدنه ی فلزی نمی تواند باطری قابل جابجا داشته باشد. بهتر است نگاه نزدیکتری به جی 5 داشته باشیم و بدانیم چگونه این گوشه می تواند رقیب اس7اج باشد.

نگاه نزدیک به ال جی G5

جی5 دارای نمایشگر ال سی دی 5.3 اینچی IPS با رزولوشن 2560X1440 با وضوح تصویر 554 پیکسل در هر اینچ می باشد. که این سایز نمایشگر کمی کمتر از نسخه ی 5.5 اینچی قبلی این پرچمدار و همچنین اس7اج 5.5 اینچی با وضوح تصویر 534 پیکسل در هر اینچ است. هر دو پرچمدار از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن برخوردار هستند. جدیدترین پردزاشگر کوالکام اسنپ دراگون 820، رم 4 گیگابایتی DDR4 و حافظه ی داخلی 32 گیگابایت و همچنین قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا ظرفیت 200 گیگابایت سایر همراهان این پرچمدار هستند. این امکانات ال جی در حالی به نبرد سامسونگ می روند که اس7اج نیز به نوبه ی خود دارای پردازنده ی اگزینوس8890 (در برخی از مدل ها نیز کوالکام اسنپ دراگون 820)، رم 4 گیگابایتی DDR4 و حافظه ی داخلی 32 و یا 64 گیگابایت UFS نسخه 2با قابلیت افزایش تا 200 گیگابایت را داراست.

شرکت ال جی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی جی 4 را به دو دوربین در جی5 تبدیل کرده است. یک دوربین 16 مگاپیکسلی و همینطور یک دوربین 8 مگاپیکسلی البته با نرم افزار و کارایی بیشتر، باید بگوییم که دوربین 8 مگاپیکسلی زاویه ی بازتری را نسبت دوربین دیگر شکار می کند و نتیجتا کاربر میتواند تصویری را با دیدی بسیار بیش از پیش بیندازد. اس7اج در حالی به نبرد می آید که دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پیکسل های دوگانه است. دوربین سلفی پرچمدار ال جی 8 مگاپیکسل بوده اما دوربین سلفی سامسونگ 5 مگاپیکسل باقی مانده است. در مورد باطری نیز باید بگوییم که ال جی ظرفیت باطری را از 3000 میلی آمپر در جی4 به 2800 میلی آمپر در جی5 کاهش داده است اما این باطری قابل جابجا است و همچنین قابلیت شارژ سریع را نیز داراست. اما در سوی دیگر سامسونگ ظرفیت باطری را در اس7اج بیشتر کرده و آن را به 3600 میلی آمپر رسانده و همچنین قابلیت شارژسریع و شارژ بی سیم را درون آن قرار داده است.

ال جی، فقط همین ؟

اما داستانی که G5 را فوق العاده مهیج می کند، ماژولار بودن آن است، به این معنی که تنها با فشار دادن یک کلید در کنار گوشی، شما می توانید ماژول باطری را به بیرون کشیده و ماژول های دیگری را بجای آن بکار ببرید. برای مثال یکی از این ماژول ها، یک باطری بزرگتر به همراه چندین کلید را برای کنترل دوربین به تلفن هوشمند شما اضافه خواهد کرد. همچنین ماژول دیگری وجود دارد که توسط شرکت B&O ساخته شده و جی5 را قادر می سازد تا صدایی فوق العاده به یاد ماندنی تولید کند. ال جی کماکان در جی5 درگاه مادون قرمز خود را حفظ کرده و همچنین یک حسگر اثر انگشت نیر در بخش پشتی گوشی بکار برده است. در مورد این سنسور نیز باید به این مورد اشاره کنیم که همچون یک کلید روشن/خاموش عمل کرده و می توان با اندکی فشردن آن به سمت داخل، دستگاه خود را روشن و یا خاموش کرد. ال جی در این تلفن فوق هوشمند از گوگل پیروی کرده و نسل C درگاه USB را استفاده کرده است. ابعاد این پرچمدار 149.4X73.9X7.7 میلی متر و وزن آن 159 گرم بوده و در رنگهای نقره ای، تیتان، طلایی و صورتی موجود خواهد بود. بنابر گزارشات این پرچمدار در ماه آوریل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

نگاه نزدیک به سامسونگ اس7اج

Galaxy-S7-Edge-MWC-AH-21-1600x1067

اس7اج نیز نسخه ی تکامل یافته ی قبلی خود، همان اس6اج است، در عین حال باید گفته شود که بهبودهای بسیاری جای انجام داشت که متاسفانه شرکت سامسونگ از انجام آنها خودداری کرد. هرچند بهبودهایی که نیز انجام شده اند، عموما در درون گوشی انجام شده و بروی سطح خارجی آن قابل مشاهده نمی باشد. از این موارد بگذریم، این پرچمدار سامسونگ یک دستگاه شیک و زیباست که شاید بتوان گفت از رقیب تمام فلزی خود (جی5) نیز خوش فرم تر است. بیایید با نگاهی نزیدکتر به جزئیات و ویژگی های اس7اج این رقابت را به پایان برسانیم.

گلکسی اس7اج دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی Super AmoLED با کیفیت QHD و وضوح تصویر 534 پیکسل در هر اینچ در مقایسه با نمایشگر 5.3 اینچی IPS LCD QHD و وضح تصویر 534پیکسل درهراینچ است. همچنین اس7اج دارای نمایشگر دوطرفه منحنی بوده که می توان برای هر منحنی جانبی نمایشگر میانبرهای عملکرد خاص آن بخش را تعریف کرد و بسته به اینکه در کدام منطقه ی جغرافیایی زندگی می کنید، میتوانید این دستگاه را با یکی از دوپردازنده ی 8هسته ای اگزینوس8890 و یا 8هسته ای کوالکام اسنپ دراگون 820 خریداری کنید(در امریکا با پردازنده ی کوالکام و در آسیا با پردازنده ی اگزینوس، اطلاعات بیشتر در این پست).

ناحیه ی دوربین در اس7اج اندکی نسبت به سال پیش تغییر کرده است. دوربین صاحب نام 16 مگاپیکسلی اس6اج که در آن سال جایزه ای را به خود اختصاص داد، جای خود را با یک دوربین 12 مگاپیکسلی با پیکسل های دوگانه و همچنین سنسوری بزرگتر تغییر داده است. این پیکربندی جدید موجب می شود شما بتوانید عکس هایی با نور و کیفیت بیشتری نسبت به 16 مگاپیکسلی کوچکتر بیاندازید. در عین حال سازندگان اس7اج از یک دیافراگم(گشادی لنز) f/1.7 بزرگتر بهره برده اند که زوم خودکار را بسیار سریعتر کرده و در عین حال کیفیت تثبیت کننده ی تصویر (OIS) را حفظ می کند.

سامسونگ فقط همین ؟

از سایر ویژگی های متمایزکننده ی اس7اج می توان به نمایشگر دولبه ی خم آن اشاره کرد. این لبه ها در عین خیره کنندگی، می تواند تا حدودی نیز کاربردی واقع می شود. اس7اج دارای خاصیت مقاوت در برابر آب(IP68) و همچنین مقاوم در مقابل گردوغبار هست.(برای افرادی که به ساحل می روند و یا افرادی که در محیط های گرد و خاکی فعالیت دارند، بسیار مناسب است.)، در عین حال شما می توانید از سیستم پرداخت سامسونگ تحت عنوان Samsung Pay در هر جایی به منظور انجام خرید های در محل بهره ببرید. باید اشاره کنیم که اس7اج دارای نمایشگر ضربان قلب و حسگر میزان اکسیژن است که این دو به صورت مستقیم به برنامه Samsung Health(برنامه پیشفرض تندرستی و سلامتی در گوشی های سامسونگ) در ارتباط هستند. اس7اج در درون، دارای قابلی شارژ سریع است، ویژگی ای که جی5 تمام فلزی از آن غافل مانده است. اس7اج دارای ابعاد 150.9X72.6X7.7میلیمتر است و همچنین وزنی معادل 157 گرم دارد. شرکت سامسونگ این پرچمدار خود را در رنگ های سیاه، سفید، طلایی و نقره ای به بازار عرضه خواهد کرد.

بله، بالاخره برنده کیست ؟

LG-G5-Hands-On-MWC-AH-11-1600x1067

تصمیم گیری در این مورد سخت است اما ما ال جی را برنده اعلام خواهیم کرد. در عین حال باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که سامسونگ از نظر ظاهر، جذابتر و جالب تر بنظر می رسد. ال جی توانست با بکارگیری نوآوری های بیشتر این عنوان را نصیب خود کند. شرکت ال جی توانسته است با تامل فراوان در G5، طراحی کاربر پسندی را رونمایی کرده و همچنین عملکرد های فراوانی را که کاربران همگی خواهان آن هستند، ارائه کند.

 

منبع: AndroidHeadlines

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ال جی بهتره؟؟؟????

مطالب بیشتر

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با S22 اولترا سامسونگ / نبرد گلادیاتورها

امسال جنگ بزرگی در دنیای اندرویدی و آیفون ها بین دو گوشی اس ۲۲ اولترا سامسونگ و آیفون ۱۳ پرو...

معین کریمی time-alt ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰