گلکسی اس 10

هر آنچه از خانواده گلکسی اس 10 می دانیم

سری گلکسی اس 10 سامسونگ ، یکی از محصولات پیش بینی شده این شرکت می باشد که در نیمه اول 2019 رونمایی خواهد شد. ما انتظار داریم این شرکت که یک غول در زمینه گوشی های اندروید است، بهبود هایی در هر زمینه ای نسبت به پرچم داران سال های قبل ایجاد کند. امیدواریم علاوه بر جذابیت خود گوشی و تغییرات قابل توجه در عمر باتری ، عملکرد گوشی و بهبود دوربین ، این پرچم دار ثابت کند سامسونگ در سال 2019 به طرز قدرتمندی وارد عرصه رقابت خواهد شد.

ما انتظار داریم در رویداد سامسونگ که چند روز قبل از مراسم MWC 2019 بر گزار خواهد شد، 5 گوشی رونمایی شود. در ابتدا لازم به ذکر است Galaxy S10e ، Galaxy S10 ، S10+ Galaxy S10 X 5G و Galaxy Foldable اصلی ترین دستگاه های  سامسونگ در این رویداد خواهند بود و دو مورد آخر بر خلاف سری S10  که تقریبا همه ی اطلاعات آن ها فاش شده است، مانند یک راز باقی مانده اند. در ادامه خلاصه ای از همه مواردی که در مورد نسل آینده گوشی های ساسمونگ باید بدانید به نظرتان می رسانیم.

گلکسی اس 10

گلکسی اس 10

  • صفحه نمایش 6.1 اینچی خمیده (Infinity curved display )
  • اثر انگشت زیر نمایشگر
  • دوربین سلفی تک گانه
  • دوربین پشتی سه گانه ( معمولی و تله فوتو و واید)

گلکسی اس 10 پلاس

  • صفحه نمایش 6.4 اینچی خمیده (Infinity curved display )
  • اثر انگشت زیر نمایشگر
  • دوربین سلفی دوگانه
  • دوربین پشتی سه گانه (معمولی ، تله فوتو و عریض)

طراحی

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس  همانند نسل های قبل خود دارای صفحه نمایش خمیده می باشند و ترکیب شیشه و فلز، همانند همه ی پرچم داران سال های  گذشته ، در طراحی بدنه این دو دستگاه استفاده خواهد شد. این دو گوشی فقط در اندازه صفحه نمایش و تعداد دوربین باهم تفاوت دارند و بر خلاف نسل های گذشته گوشی های سامسونگ، سوراخی در لبه بالایی نمایشگر ایجاد شده و دوربین سلفی درون آن تعبیه شده است. علاوه بر این حاشیه لبه های کناری تقریبا از بین رفته و از بالا و پایین نیز به طور چشم گیری کم شده است.

گلکسی اس 10 پلاس  دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی در ابعاد 157.7* 75*  7.8 میلی  متر بوده، در حالی که گلکسی اس 10 دارای نمایشگر 6.1 اینچ در ابعاد 148.9* 70.9* 7.8 میلی متر می باشد و همه ی این قابلیت های خاص درون این ابعاد گنجانده شده است.

گلکسی اس 10

در پنل پشتی، دوربین ها همانند note 9  بطور افقی چیده شده اند. دوربین 16 مگاپیکسلی اصلی با دوربین 13 مگاپیکسل تله فوتو تعبیه شده است و یکی دیگر از تغییرات ، تغییر محل  اسکنر اثر انگشت است که دیگر در پنل پشتی نبوده و زیر صفحه نمایشگر تعبیه شده است.

گلکسی اس 10

در لبه پایینی درگاه USB Type-C همراه با یک بلندگو و جک 3.5 میلی متری هدفون تعبیه شده است . در بالا، درگاه سیم کارت با بلندگو قرار داده شده و در کنارین دکمه پاور در یک سمت و دکمه های  تنظیم صدا و دکمه اختصاصی bixby  در سمت دیگر می باشد.

این دو محصول در رنگ های سفید مرواریدی ، سبز زمردی ، مشکی و آبی روانه بازار خواهند شد. لازم به ذکر است دو رنگ سفید سرامیکی و سیاه سرامیکی نیز برای S10+  قابل انتظار است.

گلکسی اس 10

سخت افزار

علاوه بر حفره های دوربین در صفحه نمایش ، این دو ، اولین دستگاه های سامسونگ هستند که از اثر انگشت درون نمایشگر با تکنولوژی اولتراسونیک استفاده می کنند. انتظار می رود اسکنر استفاده شده در این دو گوشی سریع تر و قابل اطمینان تر از اسکنر های نوری باشد که پیش از این در گوشی های چینی مثل one plus 6T و میت 20 پرو استفاده شده بود.

بنابر عادت همیشگی سامسونگ، سری گلکسی اس 10 نیز با تراشه های مختلفی بر اساس منطقه ساخته می شود. نسخه ایالات متحده از آخرین تراشه خانواده Qualcomm به نام snapdragon 855 استفاده خواهد کرد و برای سایر نقاط جهان از تراشه ساخت شرکت سامسونگ به نام Exynos 9820 بکار گرفته خواهد شد.

حافظه رم اس 10 و اس 10 پلاس در دو نسخه 6 و 8 گیگاباتی موجود خواهد بود. (احتمالا نسخه  ویژه از این محصول با حافظه رم 12 گیگاباتی نیز وجود خواهد داشت.) حافظه داخلی سری اس 10 نیز در ظرفیت های 128 ، 512  گیگاباتی و حتی 1 ترابایتی گزارش شده است. مطابق انتظار همه مدل ها دارای درگاه مموری خواهند بود که با توجه به حافظه داخلی با ظرفیت بالا، به ندرت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در مورد ظرفیت باتری هم می توان گفت که اس 10 دارای باتری 3400 میلی آمپر ساعتی بوده و باتری اس 10 پلاس نیز 4000mAh یا 4100mAh خواهد بود.

دوربین

هر دو گوشی اس 10 و اس 10 پلاس از دوربین سه گانه در پشت بهره می برند. دوربین اصلی که بیشترین استفاده از آن می شود، دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم قابل تغییر F1.5/F.2.4 بوده و دوربین کمکی 16 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض، میدان دید وسیع تری را در یک تصویر فراهم می سازد. دیافراگم قابل تغییر همانند گوشی سال قبل است ولی عکاسی با زاویه دید بیشتر برای اولین با در سری اس سامسونگ گنجانده شده است. با این حال انتظار پیشرفت در زمینه عکاسی در روز و شب داریم. در آخر دوربین سوم در پشت ، یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو ، که بسیار شبیه نوت 9 و اس 9 پلاس می باشد، تعبیه شده است و همه ی این سه دوربین دارای لرزش گیر دست اپتیکال (OIS) می باشند.

در حالی که جزئیات دوربین های جلو هنوز مشخص نشده است ولی آنها هم قابلیت فیلم بردای 4k و لرزش گیر اوپتیکال را خواهند داشت.

گلکسی اس 10

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت گلکسی اس 10 با رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگاباتی در حدود 899$ و اس 10 پلاس با رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگاباتی 999$ خواهد بود. گفتنی است با افزایش رم و حافظه، قیمت آنها افزایش خواهد یافت و نسخه ویژه اس 10 پلاس با رم 12 گیگابایتی تقریبا 1500$ ارزش خواهد داشت.

سری اس 10 به طور رسمی در تاریخ 20 فوریه معرفی خواهد شد و پیش فروش آن بلافاصله بعد از معرفی، شروع و از 8 مارس بصورت جهانی عرضه خواهد شد.

گلکسی اس 10 ای

  • صفحه نمایش 5.8 اینچی تخت
  • حسگر اثر انگشت جانبی
  • دوربین دوگانه (12 مگاپیکسل F1.5 / F.2.4   + 16  مگاپیکسل عریض )
  • دوربین سلفی تک گانه
  • چیپ snapdragon 855
  • رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگاباتی
  • قیمت حدودی 699$

طراحی

گوشی شناخته شده به نام SM-G970U ارزان ترین گوشی سری اس 10 سامسونگ بوده و پاسخ سامسونگ به iphpne XR می باشد. از لحاظ طراحی، در این گوشی از نمایشگر تخت استفاده شده که آخرین آن را در گلکسی اس 7 دیده بودیم. مانند سایر پرچم داران گلکسی اس 10e از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده که پشتیبانی از شارژ بی سیم را به همراه خواهد داشت.

وجود حفره در صفحه، جایگزین بریدگی شده و اثر انگشت آن در دکمه پاور تعبیه شده که دلیل آن کاهش هزینه نسبت به دو نسخه دیگر است.

گفتنی است که گلکسی اس 10 ای همانند iphone XR دارای رنگ بندی متنوع مانند سفید، مشکی، آبی، سبز، زرد و قرمز می باشد.

گلکسی اس 10

سخت افزار

ارزان ترین گلکسی 10 از صفحه نمایش 5.8 اینچی super AMOLED بهره می برد که به احتمال زیاد دارای رزولوشن FHD+ خواهد بود. اگرچه رزولشن QHD+ نیز دور از انتظار نیست. این صفحه نمایش دارای سوراخی برای قرار گیری دوربین سلفی است که همانند نسخه های بکار رفته در گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس با نام  Infinity-O شناخته می شود.

گلکسی اس 10

با توجه به نتایج قدرتمند گلکسی اس 10 ای در بنچمارک های Antutu و Geekbench، این دستگاه را نمی توان به هیچ وجه یک گوشی میان رده به شمار آورد. این گوشی به 6 گیگابایت رم و آخرین چیپ ساخت شرکت  Qualcomm به نام snapdragon 855 و برد اصلی با کدنام msmnile”“ مجهز شده که این ترکیب برای ایالات متحده بوده و نسخه بین المللی آن از چیپ ساخت سامسونگ به نام Exynos 9820 بهره خواهد گرفت.

فضای ذخیره سازی گلکسی اس 10 ای فقط دارای یک نسخه 128 گیگابایتی است که در صورت نیاز بیشتر، این حافظه با درگاه مموری قابل افزایش است. اس 10 ای با باتری 3100mAh که از باتری پرچم دار سال گذشته خود یعنی اس 9 فقط 100mAh بیشتر است، تولید خواهد شد. بنابراین گلکسی اس 10 ای در کنار پردازنده سریع تر و البته بهینه تر و نمایشگر احتمالی فول اچ دی، می تواند از شارژدهی بسیار خوبی برخوردار باشد.

دوربین

یکی از بزرگترین تغییرات سری اس 10 تعداد دوربین هایی است که روی آنها نصب شده است ودر مجموع سه دوربین در گلکسی اس 10 ای تعبیه شده که یکی در جلوی گوشی و دو دوربین در پشت وجود دارد که بصورت افقی چیده شده اند. دوربین اولیه این گوشی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم متغیر F1.5 / F.2.4  (کاملا شبیه اس 9 و نوت 9) که عملکرد مناسبی در نور کم خواهد داشت. دوربین ثانویه 16 مگاپیکسلی نیز با زاویه دید وسیع به کاربران امکان تصویر برداری عریض را خواهد داد. گفتنی است دوربین ها به فلاش LED معمولی مجهز شده اند.

قیمت و تاریخ عرضه

قیمت گلکسی اس 10 ای 699$ گزارش شده است که نشان می دهد رقیب سر سختی برای iphone XR با قیمت 749$ و 799$ خواهد بود.

گلکسی اس 10 ای به طور رسمی در تاریخ 20 فوریه معرفی خواهد شد و پیش فروش آن بلافاصله بعد از معرفی شروع و از 8 مارس بصورت جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: phonearena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

آن‌چه که تاکنون از آیفون 13 می‌دانیم؛ بررسی شایعات و احتمالات پرچمداران ۲۰۲۱ اپل

خانواده آیفون 13، فردا، سه‌شنبه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت ایران معرفی خواهند شد؛ پس بررسی دوباره...

مهدی حیدری time-alt ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

مشخصات ردمی 10 شیائومی فاش شدند؛ بهبودهای قابل توجه نسبت به ردمی 9؟

مشخصات ردمی 10 شیائومی به صورت آنلاین فاش شده است که نشان از دو ارتقای خوب در بخش سخت‌افزاری...

مهدی حیدری time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

طراحی می میکس 4 شیائومی لو رفت؛ بدنه سرامیکی + اسنپدراگون 888 پلاس

با اینکه احتمال عرضه Mi MIX4 شیائومی به این زودی‌ها را کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند، اما...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

عرضه Mi MIX 4 شیائومی با MIUI 12.5 قطعی شد؛ احتمال رونمایی این گوشی در همین ماه

به نظر می‌رسد شیائومی سخت مشغول کار بر روی یکی از گوشی‌های پرچمدار خود تحت عنوان Mi MIX 4 برای...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ در تصاویری واقعی دیده شد

طبق انتظارات، سامسونگ قرار است از دو ساعت هوشمندش با نام‌های Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4...

مهدی حیدری time-alt ۹ مرداد ۱۴۰۰

مشکل بازتاب نور در دوربین آیفون های سری 12

حدود یک سال پیش قبل از رونمایی آیفون‌های سری 12 شایعاتی پیرامون تامین و مشکل دوربین آیفون‌های...

حسین هاشمی time-alt ۷ مرداد ۱۴۰۰

اپل بیش از 100 میلیون تراشه A15 برای سری آیفون ۱۳ سفارش داد

همچنان که به تاریخ رونمایی و عرضه سری آیفون 13 در اوایل پاییز نزدیک می‌شویم، شایعات و صحبت‌های...

مهدی حیدری time-alt ۴ مرداد ۱۴۰۰

وجود شارژر 67 واتی در پوکو X3 GT تأیید شد!

اخیراً کمپانی پوکو خبر از حضور تراشه دایمنسیتی 1100 در گوشی POCO X3 GT داده بود و حالا خبر...

مهدی حیدری time-alt ۳ مرداد ۱۴۰۰

مشخصات کلیدی و قیمت آنر مجیک 3 و آنر مجیک 3 پرو فاش شدند!

اخیراً شرکت آنر خبر برگزاری یک رویداد جهانی را در روز 12 آگوست، یعنی کمتر از یک ماه دیگر،...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ تیر ۱۴۰۰

اولین گوشی تاشوی گوگل، با نام پیکسل فولد تا پایان 2021 عرضه خواهد شد

همانطور که می‌دانید، سامسونگ تا چند هفته دیگر از دو گوشی تاشوی گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip 3...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ تیر ۱۴۰۰