نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه گلکسی S9 و S9 پلاس

نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه گلکسی S9 و S9 پلاس

نگاه نزدیک ویدئویی و بررسی اولیه گلکسی S9 و S9 پلاس

کسانی که به دنیای گوشی های هوشمند علاقه مند هستند، می دانند که سامسونگ روز به روز در دنیای اسمارتفون های اندرویدی پیشرفت می کند و به نوعی با سایر برندهای سازنده گوشی اندرویدی، اختلاف زیادی ایجاد کرده است. گوشی های سری گلکسی اس این کمپانی از ابتدا تا کنون، عالی عمل کرده اند و این گوشی ها تنها گوشی هایی هستند که به غیر از آیفون در دست افراد مشهور نیز به چشم می خورند. کهکشانی های سری اس اغلب ویژگی های منحصر به فردی در اختیار گذاشته اند و در میان مردم به دلیل داشتن امکانات فوق العاده محبوب شده اند و دلیل محبوبیت آن ها مواردی چون قیمت مناسب و یا چیزهای مشابه نبوده است.

گوشی گلکسی اس 8 در سال 2017 با نمایشگر خیره کننده از سری بی نهایت، باعث شد که سامسونگ جهش بزرگی داشته باشد. این گوشی همچنین بهترین تجربه دوربین و نرم افزاری که سامسونگ در یک گوشی تدارک دیده بود را در اختیار می گذاشت. در سال جاری دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس با بهبود های چشمگیری همراه شده اند. این دو کهکشانی جدید، مجموعه فوق العاده ای از ویژگی های جدید و بهبود یافته را در اختیار می گذارند که باعث می شود جذاب تر از نسخه سال گذشته باشند. اگر از کاربران گلکسی اس 8 یا اس 8 پلاس باشید، شاید چندان به خرید پرچمداران جدید علاقه ای نشان ندهید اما کسانی که به دنبال خرید گوشی اندرویدی هستند، مطمئنا گلکسی S9 و S9 پلاس برای آن ها بسیار وسوسه انگیز خواهد بود.

طراحی گلکسی S9 و S9 پلاس

گلکسی S9 و S9 پلاس در واقع از نظر طراحی با نسخه های پیشن خود تفاوت زیادی ندارند و سامسونگ سعی در رفع ایرادات طراحی داشته است. به گفته سامسونگ، حاشیه های اطراف نمایشگر حتی کمتر از گذشته شده است اما این تفاوت برای کاربران معمولی چندان محسوس نخواهد بود. چیزی که با در کنار هم گذاشتن گلکسی اس 9 و اس 8 متوجه آن خواهید شد، این است که گوشه های گلکسی S9 و S9 پلاس به گردی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیست. گوشه های دو کهکشانی جدید همانند گلکسی نوت 8 هم مستطیلی نمی باشند و می توان گردی آن ها را چیزی بین اس 8 و نوت 8 دانست که در مجموع بسیار خوب است.

در حالی که گلکسی S9 و S9 پلاس همانند گذشته بدنه ای شیشه ای دارند و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می باشند (IP 68)، تغییری در فریم فلزی رخ داده است و این فریم مشابه گلکسی اس 7، ظاهر ماتی به خود گرفته است. البته فریم جدید نه کاملا مات است و نه کاملا براق و در حقیقت چیزی بین اس 8 و اس 7 می باشد. فریم جدید ظاهر جالبی دارد؛ چرا که هم می تواند طرفداران جلوه براق را راضی کند و هم طرفداران جلوه مات.

در زمینه طراحی، دو تغییر بزرگ وجود دارد که اولین آن ها مربوط به محل جدید سنسور اثر انگشت می باشد. سامسونگ پس از بازخورد هایی که از کاربران گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس گرفت، محل سنسور اثر انگشت را در گلکسی S9 و S9 پلاس به زیر دوربین منتقل کرده است که دسترسی به آن به ویژه در اس 9 پلاس، به مراتب آسان تر شده است. تغییر دیگر مربوط به رنگ های جدید است. سامسونگ همراه با کهکشانی های جدید خود از دو رنگ خاکستری تیره و ارغوانی رونمایی کرد که زیبایی های خاص خود را دارند.

نمایشگر و اسپیکر گلکسی S9 و S9 پلاس

اندازه صفحه نمایش گلکسی S9 و S9 پلاس نسبت به گذشته بدون تغییر مانده و به ترتیب 5.8 و 6.2 اینچ می باشد. رزولوشن نمایشگر هم بدون تغییر مانده و 1440×2960 است که کیفیت و وضوح فوق العاده ای را در اختیار می گذارد. تغییر کوچکی که شیشه محافظ نمایشگر به خود دیده، باعث شده است که سنسور های بالای نمایشگر حالت محو تری به خود بگیرند و ظاهر جلوی نمایشگر، یکپارچه تر باشد. گفته می شود که کنتراست نمایشگر هم افزایش داشته و رنگ مشکی به صورت عمیق تری به نمایش گذاشته خواهد شد، با این حال برای بررسی مفصل تر نمایشگر گلکسی S9 و S9 پلاس باید تا زمان عرضه آن ها منتظر ماند.

سامسونگ در زمینه صدا، شگفتی خوبی برای کاربران خود داشته و برای اولین بار در گوشی هوشمند خود از اسپیکر دوگانه استریو بهره گرفته است. اولین تست های صورت گرفته نشان می دهد که اسپیکر های تنظیم شده توسط AKG صدایی با حجم و کیفیت بالا در اختیار می گذارند با این حال برای عرض یابی قدرت دقیق آن ها، باید تا زمان عرضه آن ها و مقایسه با سایر رقبا، صبر کرد. طبق اعلام سامسونگ، اسپیکرهای گلکسی S9 و S9 پلاس نسبت به گلکسی اس 8، 1.4 برابر قدرتمند تر شده است.

سخت افزار گلکسی S9 و S9 پلاس

مشتریان سامسونگ همیشه قدرتمندترین سخت افزار را از گوشی های پرچمدار این شرکت می خواهند و شرکت کره ای نیز همیشه یکی از قدرتمند ترین سخت افزار ها را در گوشی های خود قرار داده است. گلکسی S9 و S9 پلاس هم که به تازگی معرفی شده اند، به قدرتمندترین سخت افزار حال حاضر گوشی های اندرویدی مجهز شده اند. طبق معمول، گلکسی S9 و S9 پلاس با تراشه اسنپدراگون 845 در بازار ایالات متحده و چین عرضه خواهند شد و نسخه جهانی این دو محصول، از تراشه اختصاصی سامسونگ اگزینوس 9810 استفاده می کنند. هر دوی این تراشه ها با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و معماری آن ها 64 بیت می باشد که از هشت هسته پردازشی تشکیل شده اند.

بزگترین تفاوت چیپست اسنپدراگون و اگزینوس به نوع پردازنده گرافیکی آن ها بر می گردد. اسنپدراگون 845 از پردازنده جدید گرافیکی Adreno 630 استفاده می کند که نسبت به نسخه موجود در اسنپدراگون 835، 30 درصد سریع تر است. اگزینوس 9810 هم از پردازنده گرافیکی 18 هسته ای Mali-G72 استفاده می کند که نسبت به نسخه گذشته، 20 درصد قدرتمند تر شده است. بنابراین مقایسه دو نسخه متفاوت گلکسی S9 و S9 پلاس همانند همیشه بسیار جالب خواهد بود.

حافظه رم کمی ارتقا داشته و در اس 9 پلاس به 6 گیگابایت رسیده است؛ در حالی که گلکسی اس 9 از 4 گیگابایت حافظه رم استفاده می کند. سامسونگ با در نظر گرفتن حافظه رم بیشتر برای نسخه پلاس، سعی در تفکیک بیشتر دو نسخه و قابل توجیح کردن قیمت بیشتر نسخه پلاس داشته است. پرچمداران 2018 سامسونگ در نسخه پایه به حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده اند و در نسخه های دیگر با حافظه های داخلی 128 و 256 گیگ نیز به بازار عرضه خواهد شد. گلکسی S9 و S9 پلاس دارای درگاه کارت حافظه خارجی بوده و می توان تا 400 گیگابایت افزایش حافظه داشت.

دوربین گلکسی S9 و S9 پلاس

دوربین گلکسی S9 و S9 پلاس با بهبود های خوب و البته بسیار جالبی همراه شده اند. در ابتدا بد نیست بدانید که گلکسی اس 9 از دوربین تک گانه با سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می کند و نسخه پلاس دقیقا همانند گلکسی نوت 8، به دوربین دوگانه مجهز شده است که سنور اصلی آن 12 مگاپیکسلی بوده و سنسور دوم تله فوتو هم 12 مگاپیکسلی می باشد. دوربین دوم اس 9 پلاس برای زوم 2 برابر و همچنین ثبت عکس های پرتره کاربرد خواهد داشت.

یکی از بزرگترین ویژگی های دوربین گلکسی S9 و S9 پلاس، دیافراگم متغیر آن ها می باشد که برای اولین بار در یک اسمارتفون به وقوع پیوسته است. دیافراگم دوربین بسته به شرایط نوری محیط قادر است بین دو عدد f/1.5 و f/2.4 تغییر کند؛ در حالی که دوربین گلکسی اس 8 گشودگی دیافراگمی ثابت و برابر با f/1.7 داشت. این ارتقا باعث خواهد شد که تا 28 درصد نور بیشتری جذب سنسور شود و همچنین سطح نویز تصاویر تا 30 درصد کاهش یابد. در مدت کمی که شرکت کنندگان در کنگره جهانی موبایل موفق به استفاده از دوربین این گوشی شده اند، به عملکرد عالی آن در شرایط نوری کم اذعان داشته اند.

ویژگی جذاب دیگری که به دوربین این دو گوشی اضافه شده است، امکان فیلم برداری فوق آهسته پیشرفته می باشد. سامسونگ با قرار دادن حافظه D-RAM در داخل سنسور دوربین و تکنولوژی Dual-pixel امکان فیلمبرداری صحنه آهسته با 960 فریم در ثانیه با رزولوشن 720P را در گلکسی S9 و S9 پلاس فراهم آورده است. این نرخ فریم به این معنی است که هر 0.2 ثانیه به 6 ثانیه تبدیل می شود. دوربین حالت خودکار خوشمندی دارد که می تواند زمان آهسته شدن صحنه را تشخیص دهد، البته تنظیم دستی هم وجود دارد. با ویدئو های صحنه آهسته ظبط شده می توان کار های متنوعی انجام داد؛ امکان ارسال آن ها به صورت معمولی، امکان تبدیل آن ها به گیف، امکان قرار دادن آن ها برای تصویر زمینه صفحه قفل، امکان برعکس کردن آن ها و … از نمونه کارهایی است که برای ویدئوهای صحنه آهسته در نظر گرفته شده است.

AR Emoji

دوربین گلکسی S9 و S9 پلاس با AR Emoji وارد حوزه واقعیت افزوده شده است که پاسخی به Animoji اپل می باشد. AR emoiji عملکردی متفاوت با انیموجی دارد، گلکسی S9 و S9 پلاس برای اسکن از تجهیزات سه بعدی استفاده نمی کنند و اسکن چهره افراد به سادگی از طریق دوربین جلو صورت می گیرد. پس از ثبت عکس، دستگاه آواتاری سه بعدی با چهره کاربران می سازد و کاربران می توانند چهره و لباس های خود را شخصی سازی کنند. کاربران دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس می توانند با چهره خود استیکر ها و گیف های متفاوتی ساخته و از آن ها در انواع پیام رسان ها استفاده کنند. همچنین با شخصیت های دیگر هم می توان اموجی 3 بعدی تهیه کرد و با قراردادی که اخیرا بین سامسونگ و دیزنی به ثبت رسیده است، امکان استفاده از برخی شخصیت های دیزنی از جمله میکی موس وجود دارد.

بیکسبی ویژن در گلکسی S9 و S9 پلاس

سامسونگ در گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس از نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی استفاده کرده است که هوشمند تر از گذشته شده است. این دستیار اکنون به صورت زنده توسط دوربین؛ متن ها را ترجمه می کند، مکان ها را شناسایی می کند؛ اطلاعات غذا ها از جمله کالری آن ها را در اختیار می گذارد، اطلاعات آب و هوایی را در اختیار می گذارد و … در مورد ویژگی های بیکسبی به صورت کامل تر در بررسی جامع صحبت خواهیم کرد.

باتری گلکسی S9 و S9 پلاس

اکنون نوبت به باتری دو محصول می رسد و احتمالا شما منتظر شنیدن خبر خوبی هستید؛ اما می توان گفت که در این زمینه هم خبر خوب وجود دارد و هم خبر بد. خبر بد این است که ظرفیت باتری گلکسی S9 و S9 پلاس نسبت به نسل گذشته بدون تغییر مانده است. گلکسی اس 9 به باتری 3000 میلی آمپری و گلکسی اس 9 پلاس نیز به تری 3500 میلی آمپری مجهز شده اند. اما خبر خوب چیست؟ خبر خوب این است که گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در تست هایی که صورت گرفت، توانستند نمره قبولی در زمینه باتری بگیرند؛ بنابراین گلکسی S9 و S9 پلاس نمی توانند بدتر ار آن ها باشند؛ چرا که این دو گوشی از تراشه بهینه تر اسنپدراگون و اگزینوس استفاده می کنند. پس احتمال این که حتی شارژدهی Galaxy S9 و S9 Plus بهتر از نسخه های پیشین باشد، وجود دارد.

قیمت و زمان عرضه گلکسی S9 و S9 پلاس

پرچمدارهای جدید سامسونگ از شانزدهم مارس در نقاط مختلف دنیا در دسترس خواهند بود و بر اساس شنیده ها، گلکسی S9 و S9 پلاس به ترتیب 720 و 840 دلار قیمت خواهند داشت. اگر این شایعات صحت داشته باشند باید تصمیم سامسونگ را تحسین کرد که نسبت به سال 2017 قیمت پرچمدارانش را تغییر نداده است؛ با این وجود، باید تا زمان عرضه رسمی این دو گوشی و مشخص شدن قیمت اصلی آن ها در بازار کشورمان منتظر بمانیم.

 

نگاه نزدیک ویدئوی به دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس

نظر شما در مورد دو گوشی گلکسی S9 و S9 پلاس چیست؟ آیا تمایل به خرید این دو گوشی دارید؟

منابع : PhoneArena | androidauthority | TheVerge

 

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

فست شارژ چیست؟ معرفی استانداردها و تجهیزات لازم برای فست شارژ

همین سه چهار سال گذشته بود که باتری‌های کم ظرفیت گوشی‌های هوشمند با سرعت کمی شارژ شده و صد در...

پویا علیمی time-alt ۲۰ فروردین ۱۴۰۱

25 مورد از بهترین گوشی های سامسونگ بازار (دی۱۴۰۱)

خوشبختانه بازار تلفن‌های همراه هیچ‌وقت انحصاری نبوده و همواره شاهد حضور و قدرت‌نمایی برندهای...

معین کریمی time-alt ۷ فروردین ۱۴۰۱

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای کامل خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش گوشی

افتادن خراش روی نمایشگر گوشی، مثل به خارش افتادن مغز سر است که نمی‌توانید به آن دسترسی پیدا...

معین کریمی time-alt ۳۰ دی ۱۴۰۰

نقد و بررسی گوشی S21 FE 5G

دو سال پیش سامسونگ در رویکردی متفاوت، نسخه اقتصادی‌تر پرچمداران سری S خودش را با پسوند جدید FE...

معین کریمی time-alt ۲۶ دی ۱۴۰۰

بررسی گلکسی M52 5G سامسونگ + [ویدئو]

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی M52 فایوجی را در ادامه‌ی این مطلب، از نظر طراحی، نمایشگر، اسپیکر،...

مهدی حیدری time-alt ۲ دی ۱۴۰۰

معرفی و بررسی پاوربانک ۶۵ وات بیسوس مدل AMBLIGHT با ظرفیت ۳۰ هزار mAh

در معرفی و بررسی پاوربانک ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت بیسوس مدل ۶۵ وات AMBLIGHT به مزایا و معایب آن...

مهدی حیدری time-alt ۲۷ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰