نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰ ؛ بازگشت به پلی استور بعد از استقلال از هواوی

کمپانی آنر پس از اینکه از زیر نظر شرکت هواوی خارج شد، جان دوباره‌ای گرفت و توانست بار دیگر خدمات موبایل گوگل از جمله Play Store را مجدداً به گوشی‌هایش بازگرداند. HONOR 50، جدیدترین گوشی این شرکت چینی محسوب می‌شود که می‌تواند به طور کامل از خدمات گوگل پشتیبانی کند و با ظاهر مدرن و امکانات خوبی مثل یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، دوربین چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و سخت افزار مناسب، می‌تواند گزینه جذابی برای خرید باشد. دعوت می‌کنیم در ادامه این مطلب با نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰ همراه ما باشید.

مشاهده نقد و بررسی ویدیویی گوشی Honor 50

نسخه یوتیوب (اختصاصی سایمان دیجیتال)

نسخه آپارات (اختصاصی سایمان دیجیتال)

طراحی آنر ۵۰

گوشی های آنر همیشه از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده‌اند و ما هم آن‌ها را تحسین کرده‌ایم. همین قضیه در مورد HONOR 50 که جزو اولین محصولات این برند بعد از جدایی از هواوی است نیز صدق می‌کند. آنر 50 در اصل یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، ولی هیچ چیزی در آن به جز تراشه، مثل گوشی‌های میان‌رده نیست.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

این گوشی از یک قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. دور تا دور این گوشی از شیشه پوشیده شده است هرچند به خاطر شیشه‌ای بودنش، مستعد جذب اثر انگشت کاربر نیز هست و شاید کمی لغزندگی بالایی داشته باشد که با یک قاب سیلیکونی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. آنر این گوشی را در سه رنگ مشکی، سبز و کریستالی عرضه می‌کند.

عرض گوشی ۷۳.۷۶ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۵۹.۹۶ میلی‌متر و ضخامتش هم ۷.۷۸ میلی‌متر است. وزن این گوشی هم ۱۷۵ گرم اعلام شده است. با این تفاسیر، HONOR 50 یک گوشی ایده‌آل برای اکثر کاربران است؛ نه خیلی بزرگ است که در دست گرفتن آن دشوار باشد، و نه خیلی کوچک است که لذت استفاده از یک نمایشگر بزرگ را از شما بگیرد. در دورانی که اکثراً گوشی‌ها بزرگ و سنگین شده‌اند تا کار کردن یک دستی با آن‌ها تقریباً غیرممکن شود، طراحی چنین محصولات با ظرافتی، موهبت است.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

وقتی گوشی را برمی‌گردانید، چشمتان به یک قاب شیشه‌ای زیبا خواهد افتاد که یک ماژول دوربین عجیب و غریب در گوشه سمت چپ قسمت بالایی آن قرار گرفته است. ماژولی که از یک لنز اصلی بزرگ و سه لنز کوچک‌تر درون دو دایره مجزا میزبانی می‌کند. نوع طراحی این ماژول دوربین به گونه‌ای است که شما نمی‌توانید گوشی را بدون مشکل روی یک سطح صاف مثل میز بگذارید؛ مگر اینکه یک قاب سیلیکونی تن گوشی خود کرده باشید.

در جلوی گوشی هم یک نمایشگر بزرگ قرار گرفته که لبه‌های دو طرف چپ و راست آن به طرف پشت انحنای ظریفی پیدا کرده‌اند و در بالای صفحه نیز یک حفره برای میزبانی از دوربین سلفی تعبیه شده است. به خاطر این طراحی نمایشگر منحنی، فریم باریکی دور گوشی کشیده شده است که روی آن کلیدهای پاور و تنظیم صدا و همچنین یک پورت USB-C برای شارژ گوشی قرار دارد.

خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون روی این گوشی نیست؛ بنابراین شما یا باید از یک جفت هدفون بلوتوثی استفاده کنید، یا آنکه از هدفون USB-C که کمپانی آنر داخل جعبه خود گوشی قرار داده استفاده کنید. ضمن اینکه از اسلات کارت حافظه microSD نیز در این گوشی خبری نیست.

نمایشگر

آنر در جلوی این گوشی از یک نمایشگر ۶.۵۷ اینچی OLED استفاده کرده که رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (Full HD) را ارائه می‌کند. این نمایشگر ۱.۰۷ میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد و وضوح و کیفیت بسیار بالایی دارد. روشنایی این نمایشگر هم به قدری کافی است که در یک روز آفتابی زیر نور مستقیم بدون مشکل از آن استفاده کنید. سازنده چینی یک حسگر اثر انگشت را هم در زیر این نمایشگر گنجانده است که می‌تواند خیلی سریع و آسان قفل صفحه را باز کند.

این نمایشگر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند که به لطف آن بازی کردن با گوشی خیلی لذت‌بخش‌تر خواهد بود و پیمایش در صفحه به شکل روان اتفاق می‌افتد که اگر تاکنون از چنین نمایشگری استفاده نکرده باشید، تجربه متفاوتی را رقم می‌زند. نرخ نمونه‌برداری لمس صفحه نیز ۳۰۰ هرتز است و این یعنی در بازی‌ها شما همیشه یک قدم جلوتر از دشمنانتان هستید.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

در مجموع شاید کیفیت و عملکرد این نمایشگر به اندازه یک پرچمدار گران قیمت نباشد، اما به لطف فناوری OLED و نرخ رفرش بالا می‌تواند کیفیت تصویر و سرعت قابل توجهی را ارائه کند و کار با گوشی را لذت‌بخش‌تر از گوشی‌هایی با نرخ رفرش معمولی کند. یکی از امکانات نرم افزاری خوبی که فناوری OLED به آنر اجازه داده آن را ارائه کند، قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AoD است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به روشن کردن صفحه بتوانند اطلاعات اولیه‌ای مثل تاریخ و ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کنند.

اسپیکر

از آنجا که آنر 50 یک گوشی میان‌رده محسوب می‌شود، آنر ناچار است برخی از امکانات را از روی این گوشی حذف کند تا بتواند نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین پرقدرت ۱۰۸ مگاپیکسلی را روی گوشی خودش حفظ کند. اسپیکر استریو، قربانی این ویژگی‌ها شده است و آنر از یک اسپیکر مونو روی این گوشی استفاده کرده که البته کیفیت و وسعت صدای رضایت‌بخشی دارد.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

دوربین آنر ۵۰

اگر هدف اصلی شما از خرید یک گوشی جدید داشتن دوربینی قدرتمند است، ولی نمی‌خواهید برای خرید یک پرچمدار هزینه کنید، می‌توانید روی خرید گوشی آنر ۵۰ حساب ویژه‌ای باز کنید. این گوشی به دوربین توانمند ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که به لطف اندازه بزرگ سنسورش می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و در نتیجه حتی در شب هم عکس‌های باکیفیتی را با گوشی خود ثبت خواهید کرد. تصاویری که توسط دوربین این گوشی ثبت می‌شوند در جزئیات غنی، در نور مناسب و در رنگ هم شاداب هستند.

این دوربین دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است، اما لرزشگیر اپتیکال را ارائه نمی‌کند؛ بنابراین هنگام عکاسی خودتان باید مراقب نلرزیدن دستتان باشید. اما در کنار این سنسور، سه دوربین دیگر هم قرار گرفته‌اند که یکی از آن‌ها دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با لنز ۱۷ میلی‌متری برای عکاسی با زاویه ۱۲۰ درجه‌ای، دیگری دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و چهارمین سنسور نیز دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت جزئیات عمق میدان است. شما با دوربین آنر ۵۰ قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا 1080p با نرخ ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه هستید.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

در جلوی این گوشی هم یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با لنز واید ۲۲ میلی‌متری تعبیه شده که کیفیت بالایی برای عکاسی سلفی و یا مکالمات ویدیویی دارد. این دوربین قادر به فیلمبرداری 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه‌ای است. آنر برای ویدیوبلاگرها نیز قابلیت ویژه‌ای را روی این گوشی قرار داده که به لطف آن می‌تواند همزمان با دوربین‌های پشتی و جلویی فیلمبرداری کنید.

نمونه تصاویر دوربین آنر ۵۰

دوربین اصلی

دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی گوشی آنر ۵۰ قادر به ثبت عکس‌هایی بسیار باکیفیت و وضوح بالا است. این گوشی از یک لنز واید با گشودگی دیافراگم f/1.9 بهره می‌برد و فوکوس خودکار تشخیص فاز را ارائه می‌کند؛ هرچند فاقد لرزشگیر اپتیکال است. از دیگر امکانات این دوربین می‌تواند به حالت Night Mode اشاره کرد که وقتی فعال شود، عکس‌ها در شب درخشان‌تر و باکیفیت‌تر خواهند شد.

دوربین اولترا واید

آنر از یک دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با یک لنز ۱۷ میلی‌متری روی این گوشی استفاده کرده که می‌تواند عکس‌های عریض ۱۲۰ درجه‌ای را ثبت کند.

دوربین ماکرو

مثل اکثر گوشی‌های میان‌رده بازار، گوشی Honor 50 هم از یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که شاید رزولوشن خیلی زیادی نداشته باشد، اما می‌تواند از فاصله نزدیک از سوژه‌ها، از آن‌ها عکس‌های خوبی بگیرد.

عملکرد زوم

از آنجا که آنر ۵۰ دوربین اختصاصی تله فوتو ندارد، بنابراین دوربین اصلی آن زوم دیجیتالی را ارائه می‌کند و خبری از زوم اپتیکال نیست. شما می‌توانید عملکرد زوم دوربین این گوشی را در زیر ببینید.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی به کار رفته روی گوشی آنر ۵۰ از یک لنز ۲۲ میلی‌متری واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. این دوربین همچنین می‌تواند عکس‌های سلفی پرتره بگیرد.

سخت افزار و مشخصات فنی آنر ۵۰

یکی دیگر از بخش‌هایی که آنر با آن مدارا کرده تا بتواند امکاناتی مثل دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و یک نمایشگر بزرگ و باکیفیت را در گوشی میان‌رده خودش ارائه کند، چیپست زیر قاب گوشی بوده است. این گوشی از یک چیپست میان‌رده به نام اسنپدراگون 778G قدرت می‌گیرد که از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای ۲.۴ گیگاهرتزی و پردازشگر گرافیکی Adreno 642L برخوردار است. ۶/۸/۱۲ گیگابایت رم این تراشه را همراه می‌کند و حافظه داخلی گوشی نیز ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی است. البته آنر ۵۰ از اسلات کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند و هنگام خرید آنر ۵۰ دقت کنید که کدام یک از این حافظه‌ها می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

در نقد و بررسی آنر ۵۰ متوجه عملکرد روان و خوب این گوشی با اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف شدیم. هرچند از آنجا که یک چیپست میان‌رده در زیر قاب این گوشی استفاده شده، سرعت پردازش آن در وظایفی مثل مونتاژ ویدیو نمی‌تواند مثل یک پرچمدار باشد، ولی بین گوشی‌های میان‌رده عملکرد خوبی دارد.

استفاده از تراشه‌های کمپانی کوالکام به آنر این اجازه را داده است که از فناوری‌هایی مثل شتاب‌دهنده گرافیکی GPU Turbo X استفاده کند که باعث بهبود عملکرد گوشی هنگام گیمینگ می‌شود. اینطور به نظر می‌رسد که مهندسان شرکت آنر به خوبی توانسته‌اند سخت افزار این گوشی را برای استفاده کاربران بهینه کنند.

این گوشی می‌تواند از شبکه 5G نیز پشتیبانی کند و به شما اجازه خواهد داد با یک گوشی میان‌رده، لذت استفاده از نسل جدید اینترنت موبایل را بچشید. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی هم می‌تواند به وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲ با پشتیبانی از کدک aptX HD و GPS اشاره کرد.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

بنچمارک های آنر ۵۰

اگرچه بنچمارک‌ها تعیین کننده نهایی قدرت یک گوشی نیستند و دستگاه باید در استفاده در دنیای واقعی عملکرد خودش را به نمایش بگذارد، اما می‌توانند در انتخاب کاربران تأثیرگذار باشند.

به همین خاطر است که ما آنر ۵۰ را در سه پلتفرم بنچمارک‌گیری معتبر GeekBench، AnTuTu و 3D Mark Wild Life برده‌ایم تا ببینیم موفق به کسب چه نتایجی شده است.

طبق آزمایش‌های انجام شده توسط سایمان دیجیتال، گوشی Honor 50 موفق به کسب امتیاز ۷۷۷ و ۲۷۷۶ در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench شده است. این گوشی همچنین امتیاز کلی ۲۴۹۵ را از آزمون 3D Mark Wild Life دریافت کرده و امتیازش در پلتفرم آنتوتو نیز ۵۲۳،۴۲۳ بوده است.

نرم افزار

شاید بهترین خبر برای طرفداران شرکت آنر، بازگشت پشتیبانی از خدمات گوگل و در رأس آن‌ها Play Store به گوشی HONOR 50 باشد. طی چند سال اخیر آنر به عنوان برند زیرمجموعه هواوی فعالیت می‌کرد و تحریم‌های ایالات متحده باعث شده بود حتی گوشی‌های این برند نیز نتوانند به خدمات موبایل گوگل دسترسی پیدا کنند. همین باعث شد آنر اعلام استقلال کند و به عنوان یک برند مستقل فعالیت خودش را در بازار ادامه دهد.

آنر روی این گوشی از سیستم عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری سفارشی MagicUI 4.2 استفاده کرده است؛ هرچند بعد از خرید گوشی شما می‌توانید دستگاهتان را به اندروید ۱۲ گوگل آپدیت کنید. شما روی این گوشی به تمام اپلیکیشن‌های گوگل از جمله پلی استور، گوگل مپس، جیمیل و یوتیوب دسترسی خواهید داشت و می‌توانید بدون محدودیت از اکوسیستم اندروید استفاده کنید.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

رابط کاربری MagicUI آنر، خیلی شبیه به رابط کاربری گوشی‌های هواوی است. بنابراین اگر تاکنون از گوشی‌های هواوی استفاده کرده باشید، با رابط کاربری گوشی آنر ۵۰ غریبه نخواهید بود.

شارژدهی و باتری آنر ۵۰

بی‌شک هنگام انتخاب خرید یک گوشی جدید، یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی برای مشتریان، شارژدهی و عمر باتری محصول است. نقد و بررسی آنر ۵۰ نشان می‌دهد که این گوشی شارژدهی بسیار مناسبی دارد. باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی حتی با وجود فعال کردن نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر و قابلیت نمایشگر همیشه روشن که هر دو این‌ها شارژ گوشی را می‌بلعند، به خوبی می‌تواند از پس یک روز شارژدهی برآید و اگر در استفاده از این قابلیت‌ها کمی مراعات بیشتری کنید، شارژدهی آن به ۲ روز هم خواهد رسید. البته همه چیز به نوع مصرف شما از گوشی بستگی خواهد داشت.

نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

آنر در داخل جعبه گوشی خودش از یک آداپتور شارژ‌ ۶۶ واتی استفاده کرده که با استفاده از آن، باتری گوشی در عرض 45 دقیقه به شارژ ۱۰۰ درصد می‌رسد. این زمان حتی از شارژ کامل بسیاری از گوشی‌های پرچمدار بازار مثل آیفون ۱۳ پرو مکس هم کمتر است؛ با این حال ناگفته نماند که این گوشی از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند.

نقاط مثبت و منفی

نقاط مثبت

  • نمایشگر OLED منحنی و زیبا با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی
  • طراحی جمع و جور و سبک
  • پشتیبانی کامل از گوگل
  • دوربین اصلی قدرتمند

نقاط منفی

  • پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم
  • فاقد هرگونه گواهی ضد آب
  • نبود درگاه کارت حافظه microSD

جمع‌بندی نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰

در پایان مطلب نقد و بررسی گوشی آنر ۵۰ باید بگوییم ما خیلی متعجب هستیم که آنر علی‌رغم ارائه امکانات جذابی مثل دوربین باکیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک نمایشگر بزرگ AMOLED با سرعت بسیار بالای ۱۲۰ هرتزی و طراحی باظرافت شیشه‌ای، موفق شده قیمت نهایی گوشی جدیدش را پایین نگه دارد. آنر در حال حاضر این گوشی را با قیمتی در حدود ۴۷۵ دلار به فروش می‌رساند. یکی از رقبای هم قیمت این گوشی در بازار آیفون اس ای ۲۰۲۰ است که شاید گزینه جذابی برای طرفداران اپل باشد؛ اما برنده مسلم رقابت در تمام بخش‌ها از جمله دوربین‌ها، نمایشگر، طراحی و عمر باتری، گوشی آنر ۵۰ است.

گوشی آنر 50 در یک نگاه
8
طراحی
8.5
نمایشگر
7.9
دوربین
7.6
سخت افزار
8
نرم افزار
7.8
باتری
8
ارزش خرید
8
50
14
3
1
3

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰