نقد و بررسی گلکسی بادز ۲؛ جدیدترین هدفون بی‌سیم سامسونگ

پس از معرفی گلکسی بادز پرو در اوایل سال میلادی جاری، سامسونگ توانست سبد هدفون‌های بی‌سیم خود را کامل کند. اما این هدفون بی‌سیم با وجود امکانات متنوع و خوبی که داشت قیمت نسبتاً بالایی هم داشت و در دسته‌بندی هدفون‌های رده‌بالا و پرچمدار قرار می‌گرفت. با توجه به این موضوع و برای جلب مشتریان با بودجه‌های محدودتر، این شرکت کره‌ای در رویداد آنپکد ۲۰۲۱ از نسل جدید گلکسی بادز با نام گلکسی بادز ۲ با امکانات جدید و به‌روز رونمایی کرد.

در این مطلب به بررسی گلکسی بادز ۲ خواهیم پرداخت و طراحی، کیفیت صدا و عمر باتری این هدفون بی‌سیم را از تمام جهات سنجش خواهیم کرد تا شما را به طور کامل با این هدفون آشنا کنیم.

در ویدیو زیر می‌توانید جعبه گشایی گلکسی بادز ۲ را توسط تیم سایمان دیجیتال مشاهده کنید.

طراحی گلکسی بادز ۲

اگر قبلاً با نسل اول این هدفون آشنا بوده‌اید و از آن استفاده کرده باشید به سرعت متوجه تفاوت ظاهری بادز ۲ و نسل اولیه آن خواهید شد. در گلکسی بادز ۲ دیگر خبری از تاچ‌پد مثلثی روی هر گوشی و کیس بیضی شکل نیست و این موارد جای خود را به زبان طراحی جدید سامسونگ برای هدفون‌هایش داده‌اند. گلکسی بادز ۲ به همین دلیل بسیار شبیه به گلکسی بادز پرو و لایو است و بسیاری از ویژگی‌های آن در بعد طراحی مشابه با این هدفون‌ها است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

کیس این هدفون به شکل مربعی و با انحنا طراحی شده است. وزن این کیس مکعب شکل ۴۱.۲ گرم است و ابعاد آن ۵۰×۵۰.۲ میلی‌متر با ضخامت ۲۷.۸ است. از جمله تغییرات مهمی که سامسونگ در طراحی کیس این هدفون‌ها اعمال کرده است، هم‌رنگ بودن داخل کیس با بادزها است. به این صورت که با انتخاب هر کدام از رنگ‌های مشکی، سفید، زیتونی و بنفش برای بادز ۲، بخش داخلی کیس بادز ۲ هم به همان رنگ خواهد بود. لازم به ذکر است که برای قسمت رویی در تمام مدل‌ها از همان رنگ سفید براق استفاده می‌شود.

طراحی کیس گلکسی بادز ۲ | نقد و بررسی گلکسی بادز ۲
طراحی کیس گلکسی بادز ۲ | نقد و بررسی گلکسی بادز ۲

در قسمت پشتی این کیس درگاه USB-C برای شارژ شدن وجود دارد. در بخش جلویی و داخلی نیز چراغ‌های LED برای تعیین وضعیت باتری حاضر هستند.

گوشی‌های بادز ۲ هم ظاهر متفاوتی دارند و به شکل بیضی با سطحی کاملاً صاف و یک‌دست هستند. به گفته خود سامسونگ بادز ۲ نسبت به بادز لایو ۱۵ درصد کوچکتر و ۲۰ درصد سبک‌تر است. به لطف این سبک‌سازی‌ها، هر کدام از گوشی‌های بادز ۲ ابعادی در حدود ۱۷×۲۰.۹میلی‌متر دارند و وزن آن‌ها نیز ۵ گرم است.

کوچک‌ بودن گوشی‌های بادز ۲ از جمله موارد حائز اهمیت در این هدفون بی‌سیم به شما می‌رود. با وجود ابعاد کوچک و وزن ناچیز هر کدام از بادزها، استفاده از این هدفون در بازه‌های زمانی طولانی خسته‌کننده نخواهد بود. همچنین این طراحی جدید به همراه SecureFit باعث جای‌گیری بهتر بادزها در گوش می‌شوند و در هنگام ورزش یا پیاده‌روی نگرانی از بابت افتادن آن‌ها نباید داشته باشید. در جعبه این هدفون بی‌سیم، سه سری با سایزهای متفاوت نیز برای راحتی بیشتر وجود دارند.

مقایسه طراحی گوشی گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ در مطلب نقد و بررسی گلکسی بادز ۲
مقایسه طراحی گوشی گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ | مطلب نقد و بررسی گلکسی بادز ۲

گلکسی بادز ۲ گواهی IPX2 را کسب کرده است که هم می‌توان از آن به عنوان یک نقطه ضعف یاد کرد و هم می‌توان آن را یک نقطه قوت دانست. اما در کل و با وجود این استاندارد باید حواستان به این هدفون کوچک باشد تا با آب برخورد زیادی نداشته باشد. البته پاشش آب و قطرات ریز آب چیزی نیستند که باعث خرابی این هدفون شوند.

نرم‌افزار و کنترل گلکسی بادز ۲

تمام تنظیمات این هدفون بی‌سیم در برنامه Galaxy Wearable app انجام می‌شود. از طریق این برنامه قابلیت‌هایی از جمله حذف فعال نویز (ANC)، حالت Ambient Sound، کنترل‌های لمسی روی بادزها و پروفایل EQ تنظیم و شخصی‌سازی می‌شوند. هماهنگی و فعال‌سازی دستیار صوتی بیکسبی و هشدار گم شدن بادزها هم از طریق همین برنامه راه‌اندازی و اجرا می‌شوند. علاوه بر این، با استفاده از این برنامه می‌توانید بهترین سایز سری گوشی را نیز برای خودتان پیدا کنید.

اتصال گلکسی بادز ۲ به گلکسی زد فلیپ ۳
اتصال گلکسی بادز ۲ به گلکسی زد فلیپ ۳

در حالت پیش‌فرض، کنترل‌های لمسی روی جفت بادزها مشابه هستند و هر دو از تنظیمات یکسانی بهره می‌برند. با یک بار لمس قسمت براق روی گوشی‌ها موسیقی شروع به پخش شدن می‌کند یا اگر موسیقی در حال پخش است، متوقف می‌شود. با دو بار لمس پیاپی به آهنگ بعدی می‌توانید بروید. سه لمس پیاپی هم برای بازگشت به آهنگ قبلی است. اگر هر یک از بادزها را لمس کنید و کمی نگهدارید، می‌توانید بین دو حالت ANC و Ambient Sound تغییر وضعیت دهید. تمام این کنترل‌ها به صورت پیش‌فرض هستند و با استفاده از برنامه اشاره شده می‌توانید هر کدام از آن‌ها را شخصی‌سازی کنید و تغییر دهید.

همانطور که گفتیم امکان تنظیم پروفایل EQ نیز از روی برنامه روی موبایل ممکن است. با وجود این تنظیمات می‌توانید میزان بیس صدا و بلندی صداهای زیر و بم را تغییر دهید.

قابلیت Auto-Switch نیز از ویژگی‌های نرم‌افزاری این هدفون به شمار می‌آید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید بین دستگاه‌های گلکسی مختلف مانند گوشی و تبلت به صورت خودکار منتقل شوید. به این صورت که اگر در حال تماشای فیلم از روی تبلت باشید و گوشی شما زنگ بخورد، می‌توانید با لمس گوشی هدفون به تماس پاسخ دهید.

اکوسیستم کهکشانی‌ها | نقد و بررسی گلکسی بادز ۲
اکوسیستم کهکشانی‌ها | نقد و بررسی گلکسی بادز ۲

با استفاده از گلکسی واچ ۴ نیز می‌توانید تنظیمات ANC و Ambient Sound این هدفون را مدیریت کنید. علاوه بر این، نمایش مقدار شارژ باتری و خاموش کردن کنترل‌های لمسی هم از روی گلکسی واچ ۴ ممکن است. به این ترتیب می‌توان گفت هدف سامسونگ از معرفی همزمان گلکسی واچ ۴ و بادز ۲، گسترش هرچه بیشتر اکوسیستم محصولات خود بوده است.

از نقاط ضعف بادز ۲ در بحث نرم‌افزاری، عدم هماهنگی و تطابق کامل برنامه کنترلی آن با پلتفرم iOS است. با استفاده از دستگاه‌های iOS امکان دسترسی به تمام تنظیمات این هدفون وجود ندارد و بیشتر تنظیمات در حالت پیش‌فرض اجرا می‌شوند.

بررسی کیفیت صدا و ویژگی‌های گلکسی بادز ۲

هدفون‌های بی‌سیم رده‌پایین سامسونگ اغلب کیفیت صدا و ویژگی‌های آنچنان خوب و غیرمنتظره نداشته‌اند و عملکرد آن‌ها همیشه در رده متوسط بود. پس از معرفی نسخه اول گلکسی بادز که عملکرد ضعیفی داشت، سامسونگ بادز پلاس را با قیمتی معقول عرضه کرد که کیفیت صدای نسبتاً بهتری داشت. در ادامه روند این بهبودها، سامسونگ و AKG در سال ۲۰۲۱ گام بزرگی را به سوی پیشرفت برداشتند و گلکسی بادز ۲ را تولید کردند. این هدفون با وجود قیمت مناسب ۱۵۰ دلاری، توانسته است عملکردی در حد بادز پرو داشته باشد. شاید وضوح و عمق صدا به اندازه بادز پرو نباشد. اما داینامیک رنج صداهای این هدفون و بادز پرو می‌توانند در یک رده مقایسه شوند.

در مورد کیفیت صدای بادز ۲ باید بگوییم که بیس صداهای پخش شده آن کاملاً رضایت‌بخش و خوب هستند. صداهای زیر هم به خوبی قابل تشخیص از دیگر صداها هستند و بادز ۲ در این مورد هم مطلوب است. اما این هدفون در پخش صداهایی با فرکانس پایین، کمی ضعیف عمل می‌کند و آنچنان که باید و شاید نمی‌تواند آن‌ها را به گوش شما برساند. از موارد دیگری که بادز ۲ جای پیشرفت دارد، تمایز دادن صدای سازهای مختلف در آهنگ‌ها است. جزئیات و عمق صداها در بادز ۲ نیز می‌توانستد بهتر باشند که متاسفانه سامسونگ در این مورد نیز کم‌کاری کرده است.

از موارد دیگری که باید به آن اشاره کرد، پشتیبانی گلکسی بادز ۲ از کدک‌های صوتی است. این هدفون از کدک‌های AAC، SBC و Scalable پشتیبانی می‌کند. کدک Scalable اختصاصی محصولات سامسونگ است و کیفیت بهتری از کدک SBC دارد. اتصال بادز ۲ با دستگاه‌های میزبان هم به وسیله بلوتوث ورژن ۵.۲ انجام می‌شود که اتصالی پایدار و باکیفیت را ارائه می‌دهد. در تست‌های بررسی گلکسی بادز ۲، برد اتصال بلوتوثی این هدفون حدود ۱۲ متر (۴۰ فوت) اندازه‌گیری شده است.

مطلب مرتبط: کدک های صوتی چه هستند و چرا در انتخاب هدفون اهمیت دارند؟

قابلیت ANC

گلکسی بادز ۲ اولین هدفون اقتصادی سامسونگ است که قابلیت ANC را دارد. این قابلیت برای حذف صداهای مزاحم محیط بهینه شده است و به گفته خود شرکت می‌تواند تا ۹۸ درصد صداهای اضافی را حذف کند. اگر با بادز ۲ به موسیقی گوش دهید و ANC فعال باشد، صداهای محیط از جمله حرف زدن دیگران یا تلویزیون را نخواهید شنید. اما صداهای بلندتر از این موارد تا حدودی شنیده می‌شوند. به این ترتیب می‌توان گفت که حالت ANC این هدفون می‌تواند در محیط کار یا خانه به خوبی جوابگو باشد. اما مشخصاً در محیط‌های شلوغ‌تر و عمومی‌تر مانند هواپیما و مترو نباید انتظار چندانی از آن داشته باشید.

همانند بادز پرو، در گلکسی بادز ۲ نیز امکان تنظیم حالت‌های مختلف برای Ambient Sound وجود دارد. سه درجه برای تنظیم این حالت وجود دارد که میزان ورود صدای محیط به داخل گوشی‌ها را مشخص می‌کند. این قابلیت هنگامی کارایی دارد که بخواهید بدون درآوردن بادزها با کسی صحبت کنید یا صدای خاصی را بشنوید.

کیفیت مکالمات با گلکسی بادز ۲

سامسونگ در رابطه با کیفیت تماس با این هدفون وعده‌های زیادی داده بود. این تولیدکننده کره‌ای معتقد است که با وجود سه میکروفون و یک واحد دریافت‌کننده صدا (VPU) بر روی هر گوشی و استفاده از فناوری یادگیری ماشینی در برنامه‌ریزی آن‌ها، وضوح و کیفیت صداهای ارسالی در هر شرایطی بهترین خواهد بود.

در عمل هم می‌توان گفت سامسونگ تا حدودی موفق بوده و بادز ۲ می‌تواند نویزهای زمینه را کاهش دهد. اما این به معنی حذف کامل تمام نویزها و صداها نیست. صداهای جزئی به خوبی خفه می‌شوند. اما صداهای بلند کاملاً از بین نمی‌روند و فقط تبدیل به صداهایی با نویز کمتر می‌شوند. به طور کلی و با استناد به تست بررسی گلکسی بادز ۲، می‌توان عملکرد بادز ۲ در این مورد را کارآمد و مطلوب ارزیابی کرد و آن را به عنوان یک هدفون خوب برای برقراری تماس تلفنی معرفی کرد.

رقبای گلکسی بادز ۲

مقایسه طراحی گلکسی بادز پرو و گلکسی بادز ۲ در مطلب نقد و بررسی گلکسی بادز ۲
گلکسی بادز ۲ و گلکسی بادز پرو

شرکت‌های تولیدکننده جدیداً تمرکز بیشتری روی محدوده قیمتی ۱۵۰ دلاری دارند و از این جهت بادز ۲ رقبای زیادی دارد. اما دو تا از بهترین رقبای این هدفون کهکشانی، بیتس استودیو بادز و جبرا Elite 75t هستند.

بیتس استودیو بادز عمر باتری و اندازه مشابهی با بادز ۲ دارد. اما از جهت هماهنگی با گوشی‌های iOS بهتر از بادز ۲ است و برای کاربران اپل می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

هدفون بی‌سیم جبرا Elite 75t کمی قدیمی‌تر از دو مورد دیگر است و در سال ۲۰۱۹ عرضه شده است. اما پاییز سال گذشته با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری، قابلیت ANC به این هدفون اضافه شد. با وجود این قابلیت و کیفیت صدای خوب، این هدفون هم می‌تواند گزینه خوبی برای خرید با بودجه ۱۵۰ دلاری باشد.

باتری

نقد و بررسی گلکسی بادز ۲
نقد و بررسی گلکسی بادز ۲

باتری تعبیه شده در کیس شارژ گلکسی بادز ۲، ۴۷۲ میلی‌آمپر ظرفیت دارد. باتری داخل هر کدام از بادزها هم ۶۱ میلی‌آمپری هستند.

طبق اعلام خود سامسونگ و بر اساس تست‌های بررسی گلکسی بادز ۲، باتری خود بادزها ۵ ساعت می‌توانند دوام بیاورند. در مجموع و با احتساب باتری کیس شارژ، بادز ۲ می‌تواند ۲۰ ساعت شارژدهی داشته باشد. این دو مقدار در حالت فعال ANC انداره‌گیری شده‌اند. اما اگر حالت ANC غیر فعال شود شارژدهی بیشتری را خواهیم داشت. عمر باتری بادزها در صورت خاموش بودن ANC به ۷.۵ ساعت می‌رسد. در این شرایط با باتری داخل کیس بادز ۲، می‌توانید ۲۹ ساعت از این هدفون استفاده کنید.

همچنین باید اشاره کرد که باتری بادز ۲ با سیستم شارژ بی‌سیم Qi سازگاری دارد و می‌تواند به این صورت شارژ شود. علاوه بر این با گوشی‌های سامسونگ که قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را دارند نیز می‌توانید این هدفون را شارژ کنید. در مواقع ضروری هم باتری‌های بادز ۲، سریع شارژ می‌شوند و با ۵ دقیقه شارژ شدن، یک ساعت دوام می‌آورند.

جمع بندی؛‌ خلاصه‌ای از عملکرد گلکسی بادز ۲

آیا گلکسی بادز پرو ارزش خرید دارد؟

گلکسی بادز ۲ سامسونگ با وجود امکانات به‌روز و ویژگی‌های خوبی که دارد، ارزش خرید بالایی را در رده قیمتی خود می‌تواند داشته باشد. کیفیت صدای آن کاملاً راضی کننده است و در مقایسه با رقبای هم قیمت خودش عملکرد مناسبی دارد. وجود قابلیت ANC هم دیگر برتری این هدفون به شما می‌آید که پیش‌تر فقط در هدفون‌های گران‌قیمت دیده می‌شد. طراحی گوشی‌های بادز ۲ هم بسیار ارگونومیک و خوب هستند و با اندازه مناسبی که دارند، به هنگام استفاده حتی در طولانی‌مدت نیز حس راحتی دارند. در کنار این موارد، تنوع رنگ‌بندی بادز ۲ هم از نکات جذابی است که نظر مشتریان را جلب می‌کند.

در کل اگر به دنبال خرید هدفون بی‌سیم باکیفیت و معتبر با کیفیت صدا و امکانات خوب هستید، گلکسی بادز ۲ می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد؛ به خصوص اگر از گوشی و تبلت سامسونگ استفاده می‌کنید.

نگاه کلی به گلکسی بادز ۲

گلکسی بادز ۲ جدیدترین هدفون غول کره‌ای فناوری است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شده است. این هدفون کیفیت صدا مطلوبی را ارائه می‌دهد و برای استفاده‌های روزمره و عادی کاملاً جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. قابلیت ANC نیز از مهم‌ترین ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که در بادز ۲ با قیمت ۱۵۰ دلار وجود دارد. کیفیت صدا هنگام مکالمه با این هدفون بی‌سیم نیز بسیار عالی است و نویزها به مقدار قابل توجهی حذف می‌شوند. در کل اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید و به دنبال یک جفت هدفون خوش‌قیمت و معتبر هستید، گلکسی بادز ۲ می‌تواند از گزینه‌های خرید شما باشد.

8.4
کیفیت صدا
8.6
قابلیت ANC
8
طراحی و کیفیت ساخت
8.2
کیفیت صدا در مکالمات
8.5
ارزش خرید
8.8
مزایا
  • قابلیت ANC
  • کیفیت صدای مناسب در مکالمات
  • گوشی‌های کوچک، سبک و ارگونومیک
  • بیس خوب و کیفیت صدای مطلوب
  • هماهنگی عالی با گوشی‌های اندرویدی
  • قابلیت شارژ بی‌سیم
  • دوام خوب باتری‌ها
معایب
  • گواهی IPX2
  • عدم هماهنگی کامل با سیستم عامل iOS
  • طراحی ساده و نه‌چندان پر زرق و برق
  • نبود دستیار صوتی همیشه فعال
13
0
0
0
0

۲ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

من کیس شارژش رو گم کردم
اگر کیس خالیش رو دارین خریدارم
، اگر هم پیشنهادی دارین خوشحال میشم

بررسی خوبی بود اما بررسی های ایرباد هاتون واقعا ضعف اساسی داره

اصلا به مقوله تاخیر صدا در گیمینگ و مشاهده فیلم و سریال کوچکترین اشاره ای نمی کنید !

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰