مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۱۰

مقایسه گلکسی نوت ۲۰ با گلکسی نوت ۱۰ ؛ دو پرچم‌دار معمولی

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ هنگام عرضه به بازار ۹۴۹ دلار قیمت گذاری شده بود و نسخه جدید پرچمداران گوشی‌های سامسونگ یعنی نوت ۲۰ با قیمت ۹۹۹ دلار در بازار عرضه‌شده است. مقایسه گلکسی نوت ۲۰ با نوت ۱۰ نشان می‌دهد که این دو پرچمدار سامسونگ تنها ۵۰ دلار با هم اختلاف قیمتی دارند.

پس با وجود اختلاف قیمتی کم میان این دو گوشی می‌توان مقایسه‌ای را ترتیب داد تا مشخص‌شود آیا نوت ۲۰ ارزش پرداخت ۵۰ دلار بیشتر را نسبت به ورژن قبلی خود یعنی نوت ۱۰ دارد یا خیر؟

مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۱۰

مقایسه قیمت و موجودی سامسونگ نوت ۲۰ با نوت ۱۰

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در حدود ۹۹۹ دلار قیمت دارد و با ظرفیت حافظه ۱۲۸ گیگابایت و میزان رم ۸ گیگابایت در بازار عرضه شده است. در طرف مقابل نوت ۱۰ با میزان حافظه دو برابر نسبت به نوت ۲۰ یعنی ۲۵۶ گیگابایت در بازار عرضه شده است و جالب است که قیمت آن ۹۴۹ دلار است یعنی این گوشی چیزی حدود ۵۰ دلار ارزان‌تر از نوت ۲۰ است.

هیچ یک از گوشی‌های مدل نوت ۱۰ و نوت ۲۰ از درگاه حافظه جانبی microSD پشتیبانی نمی‌کنند. پس باید تمام فایل‌های خود را در 128 و 256 گیگابایت مدیریت کنید و امکان استفاده از فضای اضافی در این گوشی‌ها وجود ندارد. اما اگر این میزان حافظه برای شما مناسب نبود و احتیاج به فضای بیشتری داشتید باید به‌دنبال یک مدل بالاتر این گوشی‌ها یعنی نوت ۱۰ پلاس و نوت ۲۰ اولترا باشید.

همانند نوت ۱۰، گلکسی نوت ۲۰ نیز از تمام شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ در سه رنگ خاکستری ، سبز کم‌رنگ و برنزی در بازار موجود است در حالی که نوت ۱۰ با ۴ رنگ گرگ‌ومیش ، سفید ، سیاه و آبی در بازار عرضه‌شده بود.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ از صفحه‌نمایش Super Amoled Plus و سایز ۶.۷ اینچ تشکیل‌شده است. در طرف مقابل گلکسی نوت ۱۰ با صفحه‌نمایش Dynamic Amoled و اندازه ۶.۳ اینچی روانه‌ بازار شده است.سامسونگ هنگام معرفی نوت ۱۰ اعلام کرده بود این گوشی برای کسانی ساخته‌شده که خواهان گوشی‌های جیبی و سایز مناسب صفحه‌نمایش هستند.

اختلاف ۰.۴ اینچی میان سامسونگ نوت ۱۰ و نوت ۲۰ نشان می‌دهد سامسونگ تصمیم داشته تا نسخه ۲۰۲۰ گوشی‌های نوت خود را متناسب با سلیقه کسانی ارائه دهد که به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر علاقه‌مند هستند.

صفحه‌نمایش هر دو گوشی نوت ۱۰ و نوت ۲۰ رزولیشن فول اچ‌دی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، با این تفاوت که فریم ریت نوت ۱۰، ۶۰ هرتز است در حالی‌که این عدد برای گلکسی نوت ۲۰ در حدود ۱۲۰ هرتز می‌باشد. ۲ برابر بودن نرخ فریم نوت ۲۰ باعث می‌شود تا این گوشی نسبت به نسخه قبلی خود سرعت واکنش سریع‌تری نسبت به تاچ، اجرای بازی‌ها و… داشته باشد.

تاخیر در واکنش به قلم در گوشی نوت ۱۰ در حدود ۴۵ میلی‌ثانیه بود که این مقدار را سامسونگ در نوت ۲۰ به ۲۶ میلی‌ثانیه کاهش داد. کاهش ۴۰ درصدی تاخیر قلم در نوت ۲۰ باعث بهبود تجربه کاربری هنگام نوشتن و طراحی با قلم نوت می‌شود.سامسونگ در ساخت نوت ۲۰ از یک کادر مستطیل برجسته برای قرار دادن دوربین‌ها در پشت گوشی استفاده کرده که این کادر در مقایسه با پشت گوشی نوت ۱۰، بزرگتر و برجسته‌تر است.همچنین در ساخت قسمت پشتی هر دو گوشی نوت ۱۰ و نوت ۲۰ از پلی‌کربنات به‌جای شیشه استفاده‌شده تا هزینه‌ ساخت این گوشی‌ها برای سامسونگ کمتر باشد.

مقایسه گلکسی نوت ۲۰ با نوت ۱۰ از منظر دوربین

با وجود این‌که سنسورهای نوت ۲۰ و نوت ۱۰ با هم تفاوت دارند اما سامسونگ هر دو مدل نوت ۲۰ و نوت ۱۰ را با دوربین‌های سه‌گانه روانه بازار کرده است.گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۱۰ هر دو از سنسور 12 مگاپیکسلی ساخته‌شده اند اما نوت ۲۰ قابلیت دیافراگم دوگانه نوت ۱۰ را ندارد. همچنین رزولوشن سنسور اولترا واید نوت ۲۰، ۱۲ مگاپیکسل است که این مقدار نیز نسبت به نوت ۱۰ که از لنز ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد کاهش یافته است.

مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۱۰

بزرگترین تغییر دوربین‌های نوت ۲۰ نسبت‌به نوت ۱۰ در لنز تله ‌فوتو این گوشی‌ها می‌باشد. نوت ۲۰ از لنز تله فوتو با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بهره می‌برد در حالی‌که نوت ۱۰ از لنز ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل‌شده که قابلیت زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.سنسور ۶۴ مگاپیکسلی نوت ۲۰ قابلیت تصویربرداری با کیفیت ۸k را ممکن می‌سازد در حالی‌که این امکان در گوشی‌ گلکسی نوت ۱۰ وجود ندارد.

مقایسه دوربین سلفی دو گوشی نشان می‌دهد که هر دو دوربین تقریبا مشابه یکدیگرند و هیچ کدام از تلفن‌ها در این زمینه نسبت به دیگری برتری ندارد.

مقایسه عملکرد سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۱۰

بزرگترین مزیت گلکسی نوت ۲۰ نسبت به نسخه پیشین خود مربوط به عملکرد این گوشی است. یکی از دلایل برتری نوت ۲۰ نسبت به نوت ۱۰ استفاده این گوشی از آخرین پردازنده کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۶۵ پلاس می‌باشد. در حالی‌که پردازنده استفاده‌شده در نوت ۱۰ اسنپ دراگون ۸۵۵ می‌باشد.

مقایسه نوت ۲۰ با نوت ۱۰

بنا به تست‌های انجام‌شده در رابطه با این دو پردازنده، اسنپ دراگون ۸۶۵، ۲۵ درصد عملکرد پردازنده بهتری را نسبت به اسنپ دراگون ۸۵۵ ارائه می‌دهد و عملکرد GPU نیز ۲۰ درصد در اسنپ دراگون ۸۶۵ بهتر است. بر اساس تست‌های بنجمارک، امتیاز عملکرد گوشی نوت ۲۰، ۳۲۹۴ می‌باشد و این امتیاز برای گلکسی نوت ۱۰ ، ۲۷۰۴ می‌باشد.

این مقایسه نشان از برتری مطلق گلکسی نوت ۲۰ نسبت به نوت ۱۰ می‌دهد.سامسونگ در ساخت نوت ۲۰ و نوت ۱۰ از ۸ گیگابایت رم استفاده کرده است که این مقدار رم در اکثر گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شود.

مقایسه گلکسی نوت ۲۰ با نوت ۱۰ از لحاظ باتری و طول عمر

گلکسی نوت ۲۰ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده قدرتمندتری را نسبت‌به نوت ۱۰ دارد و از فناوری ۵G نیز بهره می‌برد. به‌همین دلیل سامسونگ در ساخت نوت ۲۰ از باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر استفاده‌کرده است. در حالی‌که ظرفیت باتری نوت ۱۰، ۳۵۰۰ میلی‌آمپر می‌باشد یعنی ظرفیت باتری نوت ۲۰ با افزایش ۸۰۰ میلی‌آمپری نسبت به نوت ۱۰ همراه بوده است.

بر اساس تست‌های صورت‌گرفته سامسونگ نوت ۱۰ حدود ۹.۵ ساعت قابلیت نگه‌داری شارژ دارد که این مقدار برای یک گوشی پرچم‌دار خوب نیست. باتری نوت ۲۰ نیز در حدود ۱۰.۵ ساعت توانایی نگه‌داری شارژ دارد. عملکرد نوت ۲۰ در بحث نگه‌داری شارژ بهتر از نوت ۲۰ می‌باشد اما نمی‌توان گفت باتری نوت ۲۰ عملکرد عالی دارد و نوت  ۲۰ در بحث نگه‌داری شارژ در حد یک گوشی میان‌رده عمل می‌کند.

هر دو گوشی نوت ۲۰ و نوت ۱۰ با شارژر ۲۵ واتی عرضه‌شده اند. سرعت شارژ نوت ۱۰ در حدود ۴۷ درصد شارژ در زمان ۳۰ دقیقه می‌باشد در حالی‌که نوت ۲۰ در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود که این نشانگر سریع‌تر شدن سرعت شارژ در نوت 20 می‌باشد.

در ادامه بخوانید؛ همه چیز درباره سامسونگ نوت 20 و نوت 20 اولترا

مقایسه قابلیت‌ های قلم اس پن در سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۱۰

سامسونگ نوت ۱۰ و نوت ۲۰ هر دو از رابط‌کاربری One UI 2.0 و ورژن اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تجربه کاربری دو گوشی تا حدود زیادی شبیه به هم باشد. با وجود شباهت تجربه کاربری دو گوشی، سامسونگ برخی ویژگی‌های جدید را به قلم اس پن نوت ۲۰ اضافه‌کرده که باعث بهبود تجربه‌کاربری در نوت ۲۰ می‌شود.

در قلم‌های اس پن نوت ۲۰ برخی قابلیت‌ها اضافه‌شده اند تا هنگامی‌که قلم را در دست دارید بتوانید کنترل بیشتری بر روی گوشی خود داشته‌باشید. همچنین می‌توانید به‌وسیله قلم اس پن نوت ۲۰ فایل صوتی را به متن تایپ‌شده تبدیل کنید.

یکی دیگر از بروزرسانی‌های بزرگ نوت ۲۰ نسبت به نوت ۱۰ امکان کنترل فایل‌های پاورپوینت و … به‌وسیله قلم می‌باشد. این ویژگی هنگامی کاربرد دارد که شما نوت ۲۰ خود را به‌وسیله Samsung Dex و… به نمایشگر متصل کرده‌اید و در حال ارائه یک مطلب مهم به دیگران هستید. در این صورت بدون نیاز به تغییر اسلایدها از طریق گوشی تنها با در دست داشتن قلم می‌توانید اسلایدها را به‌جلو یا عقب ببرید.

انتظار می‌رود سامسونگ در  One Ui 2.5این امکانات را در اختیار نسخه‌های قدیمی‌تر سری نوت نیز قرار دهد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا گوشی‌های قدیمی سامسونگ به‌اندازه ای مهم هستند که این ویژگی‌ها به آن‌ها اضافه شود یا سامسونگ ترجیح می‌دهد فقط این ویژگی‌ها را در اختیار گوشی‌های جدید خود قرار دهد. 

همان‌طور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد گلکسی نوت ۲۰ از خیلی از جهات مثل قدرت پردازش ، بزرگی صفحه‌نمایش، کیفیت دوربین و ظرفیت باتری بهتر از نوت ۱۰ عمل می‌کند.مشکل بزرگی که در احتمالا در آینده برای کاربران نوت ۲۰ پیش بیاید ظرفیت ذخیره‌سازی است.

۱۲۸ گیگابایت برای یک گوشی با قابلیت ضبط فیلم ۸k عدد کمی است و بدلیل عدم پشتیبانی نوت ۲۰ از حافظه خارجی احتمالا در آینده‌ای نزدیک کاربران با مشکل کمبود فضا در گوشی نوت ۲۰ مواجه شوند.برای اطلاع از قیمت و خرید گوشی‌های سامسونگ به بخش سامسونگ فروشگاه سایمان دیجیتال مراجعه کنید.

منبع: Tomsguide

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱