مقایسه مشخصات می ۱۰تی پرو با می ۹تی پرو

امروز عصر شرکت شیائومی سری جدید می ۹تی یعنی سری می ۱۰تی را معرفی کرد. سری می ۹تی در سال گذشته توانست موفقیت خوبی کسب کرده و فروش بالایی را تجربه کند و شیائومی در تلاش است تا بتواند با سری جدید می ۱۰تی موفقیت سال قبل خود را تکرار کند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه‌ مشخصات می ۱۰تی پرو با می ۹تی پرو بپردازیم تا ببینیم این گوشی چه تغییراتی نسبت به نسل قبل داشته و در چه زمینه‌هایی پیشرفت یا پسرفت کرده است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

در زمینه طراحی می ۱۰تی پرو نسبت به نسل قبل تغییرات زیادی داشته و حالا حدود ۸ میلی متر کشیده‌تر، ۲۰ گرم سنگین‌تر و ۰.۵ میلی متر ضخیم‌تر شده است که این موضوع به دلیل استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر و باتری با ظرفیت بالاتر اتفاق افتاده است.

چیدمان لنز دوربین ها هم تغییر داشته و حالا درون قاب مستطیلی قرار گرفته و از وسط قاب پشتی به سمت راست آن منتقل شده است. در این گوشی دیگر خبری هم از دوربین سلفی پاپ آپ نیست و این لنز به صورت یک حفره کوچک در بالا سمت راست نمایشگر قرار گرفته است.

این دستگاه مانند نسل قبلی از بدنه‌ی شیشه‌ای و فریم آلمینیومی استفاده کرده و بوسیله‌ی گوریلاگلس ۵ از آن محافظت می‌شود. در کل از نظر طراحی می ۱۰تی پرو زیباتر از نسل قبل به نظر می‌رسد ولی با داشتن وزن و ضخامت بیشتر شاید به خوبی می ۹تی پرو در دست جا نگیرد و کار کردن با یک دست با آن سخت‌تر باشد.

صفحه نمایش و امنیت

در این بخش هم می ۱۰تی پرو تفاوت‌های زیادی با می ۹تی پرو داشته و در زمینه‌هایی پیشرفت و در برخی پسرفت کرده است. این گوشی نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ips با رزولوشن Full Hd، تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ و نسبت صفحه به بدنه ۸۵.۲ درصدی دارد.

این صفحه نمایش حدود ۰.۳ اینچ بزرگ‌تر شده و حالا از نزخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد که پیشرفت بسیار بزرگی نسبت به نسل قبل به حساب می‌آید و باعث می‌شود کارکردن با این گوشی و تماشای محتوا به روان‌ترین شکل ممکن اتفاق افتاده و تجربه‌ی کاربری کاملا لذت بخشی را رقم بزند.

از طرفی نمایشگر از امولد به ips تغییر کرده که می‌توان آن را به نوعی عقب‌گرد در نظر گرفت چون این نوع نمایشگر در حالت کلی کیفیت کمتری داشته و امکان استفاده از حسگر اثرانگشت زیر صفحه را ناممکن می‌کند به همین دلیل این حسگر به لبه‌ی سمت راست منتقل و با کلید پاور ادغام شده است.

در نهایت باید گفت که برای دیدن کیفیت صفحه نمایش می ۱۰تی پرو باید تا زمان انتشار آن صبر کنیم ولی با توجه به اطلاعات روی کاغذ از نظر کیفیت پایین‌تر از نسل قبل قرار گرفته ولی از نظر استفاده از نمایشگر ۱۴۴ هرتزی برتری قابل توجهی دارد.

سخت‌افزار و صدا

می ۹تی پرو در زمان انتشار از قوی‌ترین سخت افزار موجود استفاده می‌کرد که این موضوع در مورد می ۱۰تی پرو هم صدق می‌کند و این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۵۰ بهره می‌برد. این گوشی در نسخه پایه‌ای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم دارد و مانند نسل قبل از کارت حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند.

در زمینه صدا شیائومی در می ۱۰تی پرو بالاخره از اسپیکر استریو استفاده کرده که نسبت به اسپیکر تکی در می ۹تی پرو برتری به حساب می‌آید ولی متاسفانه جک ۳.۵ میلی متری صدا از این گوشی حذف شده است.

در آخر شایان ذکر است که می ۱۰تی پرو از شبکه پر سرعت 5G پشتیبانی می‌کند.

دوربین

می ۱۰تی پرو در زمینه دوربین تفاوت های زیادی به نسل قبلی دارد، چرا که دوربین اصلی این گوشی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 داشته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند که این مشخصات نوید عکس های بسیار با کیفیتی را می‌دهند.

دوربین فوق عریض ولی مشابه نسل قبل به نظر می‌رسد و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 دارد. دوربین ماکرو هم ۵ مگاپیکسلی بوده و از فوکوس خودکار برخوردار است. به دلیل استفاده می ۱۰تی پرو از سخت افزار بسیار قدرتمند در این گوشی امکان فیلم برداری 8k 30fps فراهم شده است.

دوربین سلفی هم مشخصات کاملا مشابهی با نسل قبل دارد و از سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با گشودگی f/2.2 استفاده می‌کند.در نهایت باید گفت می ۱۰تی پرو در دوربین اصلی پیشرفت قابل توجهی داشته ولی در بقیه دوربین ها حداقل روی کاغذ اختلاف زیادی دیده نمی‌شود.

باتری

می ۹تی پرو از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۷ واتی استفاده می‌کند ولی در نسل جدید ظرفیت به ۵۰۰۰ و شارژ سریع به ۳۳ وات افزایش یافته است.

البته باید دید در عمل این گوشی با وجود نمایشگر بزرگ و ۱۴۴ هرتزی و همچنین سخت افزار بسیار قوی چه مدت شارژدهی می‌کند. قابل ذکر است که می ۱۰تی پرو از قابلیت شارژ معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه شیائومی Redmi Note 11S با سامسونگ گلکسی A23 / کدام را بخریم؟

با توجه به عرضه محصولات متنوع اقتصادی توسط دو کمپانی سامسونگ و شیائومی، رقابت در این بخش از...

معین کریمی time-alt ۴ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰

مقایسه 11T Pro با S21 FE / کدام قاتل پرچمدار را بخریم؟

تا چند سال پیش گوشی‌ها فقط به سه دسته رده پایین، میان‌رده و پرچمداران تقسیم می‌شدند. اما حالا...

معین کریمی time-alt ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

مقایسه گلکسی A52s با شیائومی 11 Lite 5G NE / کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

وقتی قصد خرید یک گوشی میان‌رده با بازه قیمتی بین 7 تا 10 میلیون تومان را داشته باشید، دو برند...

معین کریمی time-alt ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

بهترین گوشی های حال حاضر از لحاظ دوربین به ترتیب قیمت و نمونه تصاویر گرفته‌شده

با پیشرفت‌های تکنولوژیکی تلفن‌های همراه، دوربین این محصولات نیز به طور گسترده‌ای پیشرفت...

معین کریمی time-alt ۴ بهمن ۱۴۰۰

نقد و بررسی شیائومی 11 تی + [ویدئو]

در نقد و بررسی گوشی شیائومی 11 تی به جوانب مختلف این گوشی خواهیم پرداخت و مشخصات جذاب روی کاغذ...

مهدی حیدری time-alt ۲۱ آذر ۱۴۰۰

جعبه گشایی شیائومی ۱۱ تی

با جعبه گشایی گوشی شیائومی ۱۱ تی در ادامه‌ی این مطلب، با شما همراه خواهیم بود تا بیشتر با ظاهر...

مهدی حیدری time-alt ۱۶ آذر ۱۴۰۰

مقایسه دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس با اس ۲۱ اولترا؛ جنگ بهترین‌ها بدون برنده؟!

دوربین گوشی‌های هوشمند روز به روز پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کنند. در بین سازندگان شاخص گوشی...

مهدی حیدری time-alt ۲ آذر ۱۴۰۰

مقایسه بنچمارک آیفون ۱۳ پرو مکس با گلکسی زد فولد ۳؛ بنچمارک های انتاتو، گیک بنچ و 3D مارک به‌همراه تست دما

زمانی که بهترین گوشی های اپل و سامسونگ رونمایی می‌شوند، کاربران علاقه دارند تا علاوه‌بر  انجام...

مهدی حیدری time-alt ۱۱ آبان ۱۴۰۰