معرفی و راهنمای نصب زنگ در شیائومی

در این دوران و سبک زندگی امروزی، بسیاری از کارهای‌مان را با اطمینان به فناوری‌های روز می‌سپاریم تا بهترین امکانات و ویژگی‌ها در دست‌مان باشد. ایمنی خانه هم از این قاعده مستثنی نیست و خانه‌ها به سمت هوشمندتر شدن می‌روند. زنگ در شیائومی مهره‌ای دیگر در ماموریت شیائومی برای هوشمند ساختن کل خانه است.

از افزایش سهولت در انجام کارهای خانه گرفته تا افزایش امنیت خانه، دستگاه‌‌های هوشمند خانگی کاربرد فراوانی دارند. در این مقاله به معرفی زنگ در شیائومی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید تا اولاً ببینیم چه مزایایی نسبت به زنگ‌های در سنتی دارد و سپس نحوه نصب آن را شرح دهیم.

مشخصات دوربین و اسپیکر

سایز۱۱۱*۶۱*۲۳ میلی‌متر
اتصالوای فای ۲.۵ گیگاهرتز (GHz)
زاویه لنز دوربین۱۰۵ درجه
دمای کار۰-۴۵ درجه سانتی گراد
ضد آبنیست
رزولوشن فیلم برداری۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل (HD)
نور مادون قرمز (برای دید در شب)چهار قطعه ۸۵۰ نانومتر
سیستم عامل مورد نیاز برای مدیریتحداقل ورژن اندروید ۴.۴ یا iOS 9.0
منبع برقچهار عدد باتری نیم قلمی (AA)
مشخصات دوربین زنگ در شیائومی
سایز۷۴*۷۴*۳۴ میلی‌متر
اتصالوای فای، فرکانس رادیویی ۴۳۳ مگاهرتز (MHz)
حداکثر فاصله انتقال۵۰ متر
ولوم اسپیکرخیلی بلند
منبع برق۱۰۰ الی ۲۴۰ ولت، ۵۰/۶۰ هرتز (Hz)
نیاز به آداپتوردارد
مشخصات اسپیکر

جعبه گشایی زنگ در شیائومی

زنگ در شیائومی
محتویات بسته بندی زنگ در شیائومی

بسته بندی زنگ در شیائومی مشابه اکثر محصولات این کمپانی است؛ یک جعبه سفید با تصویری از دستگاه روی آن. درون جعبه موارد زیر دیده می‌شود:

  • خود زنگ در هوشمند
  • اسپیکر
  • راهنمای استفاده
  • دو جفت باتری قلمی (AA)
  • چند عدد پیچ به همراه یک پیچ گوشتی کوچک

طراحی زنگ در شیائومی

زنگ در شیائومی
طراحی ساده و تمیز

مثل اکثر محصولات شیائومی، زنگ در Dingling Smart Video Doorbell و اسپیکر مخصوص آن، طراحی مینی‌مالیست و تمیزی دارند و در هر خانه‌ای خوب جا خوش می‌کنند. اگر ظاهر محصولات دیگر کمپانی را دوست داشته باشید، بدنه سفید رنگ و کوچک این دو نیز مجذوب‌تان خواهد کرد.

زنگ در هوشمند وزن ناچیز و ابعاد ریز ۱۱۱*۶۱*۲۳ میلی متر دارد. اسپیکر نیز وزن کمی دارد و با ابعاد ۷۴*۷۴*۳۴ میلی متر، حتی کوچک‌تر است. جلوی زنگ در، دوربین و دکمه زنگ قرار دارد. علاوه بر آن، این دستگاه اسپیکر و میکروفون داخلی دارد که اجازه ارتباط دو طرفه می‌دهد. پشت زنگ در یک کاور وجود دارد که با کشیدن به سمت بالا، درون دستگاه را خواهید دید. در این قسمت باتری‌‌ها قرار می‌گیرند و همچنین بالا سمت راست، دکمه ریست را می‌بینید که از آن موقع راه اندازی استفاده می‌شود.

اسپیکر خارجی را می‌توانید به یک پریز برق درون خانه (تا حداکثر فاصله ۵۰ متر) وصل کنید تا وقتی کسی دکمه زنگ در می‌زند، صدای بلندی ایجاد کند. همچنین از طریق آن می‌توانید با کسی که پشت در ایستاده است صحبت کنید و صدای او را بشنوید. البته به دلیل چینی بودن دو شاخه کلید اتصال اسپیکر، نیازمند یک آداپتور خواهید بود. یک عدد زنگ در شیائومی می‌تواند به صورت همزمان به ۴ عدد اسپیکر خارجی وصل باشد.

راهنمای نصب زنگ در شیائومی

راه اندازی زنگ در شیائومی کار نسبتا راحتی است و اگر طبق آموزش پیش‌رو اقدام کنید، به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. این دستگاه ویژگی‌های زیادی دارد و در ادامه به تنظیمات مختلف آن‌ها نیز می‌پردازیم.

۱) نصب نرم افزار Mi Home

برای آموزش کامل استفاده از اپلیکیشن Mi Home به این لینک مراجعه کنید.
نکته شایان ذکر این است که در مراحل اولیه وقتی از شما می‌خواهد سرور انتخاب کنید، حتما China Mainland را انتخاب کنید، در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد.

پس از راه اندازی می هوم، به قسمت افزودن دستگاه بروید و زنگ در را انتخاب کنید. حال با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که آموزش اتصال داده است. عبارت پایین صفحه را تیک بزنید و سپس قسمت آبی رنگ زیر آن را تپ کنید. در این مرحله یک بارکد نشان داده می‌شود.

زنگ در را در دست گرفته و کاور پشت آن را با هل دادن به سمت بالا، از جا درآورید. دکمه ریست که بالا سمت راست قرار دارد را برای چند ثانیه فشار دهید تا زمانی که یک عبارت زبان چینی بشنوید. سپس دوربین دستگاه را جلوی بارکد قرار دهید تا آن را اسکن کند. اکنون زنگ در با موفقیت به شبکه وای فای خانه شما متصل شده است! در ادامه چند گزینه برای شخصی سازی می‌آورد که اصلا مهم نیستند و بدون توجه می‌توانید پرش کنید.

۲) اتصال زنگ در به خانه

برای این کار ۲ راه در نظر گرفته شده است که هر کدام به خوبی کار می‌کنند و طبق سلیقه شخصی خودتان می‌توانید انتخاب کنید.

۱- از طریق پیچ: در بالا و پایین کاور پشت زنگ در، چهار عدد سوراخ می‌بینید که اجازه می‌دهد دستگاه را با پیچ وصل کنید. البته همانطور که پیش‌تر گفتیم، پیچ گوشتی و تعدادی پیچ همراه زنگ دریافت می‌کنید.

همچنین در سمت راست بدنه‌‌ی دستگاه سوراخی ریز دیده می‌شود. در جعبه بسته بندی یک پیچ ریز وجود دارد که اگر درون آن سوراخ قرار دهید، نقش یک لایه امنیتی برای خود دستگاه ایفا خواهد کرد. به این صورت که مانند پیچ‌های دیگر دستگاه را در جای خود محکم می‌کند اما با این تفاوت که اگر کسی اقدام به خروج آن کند، آلارمی بسیار بلند به صدا در می‌آید. بنابراین خوب است این کار را برای امنیت بیشتر انجام دهید.

۲- از طریق چسب: روی کاور پشت زنگ در نواری قرمز رنگ می‌بینید. قسمت چسبناک دستگاه زیر این نوار قرمز رنگ قرار گرفته است پس با پاره کردن آن می‌توانید بدون نیاز به پیچ و پیچ گوشتی آن را وصل کنید. این چسب قدرتمند محصول کمپانی 3M است. این روش چندان امنیتی در مقایسه با پیچ ندارد ولی حتی اگر کسی اقدام به دزدی کند، چهره او توسط دوربین ضبط می‌شود.

چسب قدرتمند 3M زیر نوار قرمز رنگ

راهنمای استفاده از زنگ در شیائومی

حالا که دستگاه کامل راه اندازی شد به اصل مطلب یعنی آموزش استفاده می‌پردازیم. با اتصال به می هوم، شما اکنون می‌توانید در هر جا و هر زمان از می هوم برای مدیریت زنگ در استفاده کنید. می‌توانید پخش زنده دوربین را ببینید. هر موقع کسی زنگ در را بزند، نوتیفیکیشن آن با اطلاعاتی همچون زمان زنگ و هویت شخص پشت در، روی گوشی شما می‌‌آید. همچنین می‌توانید با کسی که پشت در ایستاده ارتباط دو طرفه و بدون محدودیت بر قرار کنید.

در کنار موبایل می‌توانید از اسپیکرهای مربوطه برای صحبت با فرد پشت در استفاده کنید. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، یک عدد از این اسپیکرها در جعبه بسته بندی وجود دارد اما نکته جالب اینجاست که می‌توانید تا حداکثر ۴ اسپیکر به یک زنگ در وصل کنید. حداکثر فاصله این اسپیکرها تا زنگ در باید ۵۰ متر باشد تا کار کنند. در اطراف اسپیکر دکمه‌ای با آیکون زنگ در مشاهده می‌شود؛ بر اساس آموزش رسمی، این دکمه برای همگام سازی اسپیکر با زنگ در استفاده می‌شود.

آن‌ها را می‌توانید به یک پریز برق در نقطه‌ای دلخواه از خانه وارد کنید اما نیازمند آداپتور خواهید بود، چرا که کلید اتصال دستگاه مخصوص چین ساخته شده است. وقتی کسی زنگ در را بزند، اسپیکرها صدایی بلند ایجاد می‌کنند که البته میزان صدا قابل تنظیم است. کاربر دیگر این است که مانند خود زنگ در، درون آن یک میکروفون و اسپیکر داخلی وجود دارد تا از طریق آن بتوانید ارتباط دو طرفه بر قرار کنید؛ درست مثل گوشی (می هوم).

زنگ در شیائومی یک ویژگی جالب دارد که هر موقع کسی زنگ در را بزند، به صورت خودکار عکس می‌گیرد و آن را به سرور آپلود می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید ببینید چه کسانی در طول روز زنگ زده اند حتی اگر در آن زمان آنلاین یا در خانه نباشید.

قابلیت تشخیص چهره توسط هوش مصنوعی

یکی از ویژگی‌های کلیدی زنگ در شیائومی، شناسایی چهره‌های مختلف است. شما می‌توانید برای هر کس از دوستان و اعضای خانواده تعدادی برچسب هویت تعیین کنید. برای مثال شما اسم دوست‌تان را وارد می‌کنید تا هر موقع او زنگ در را زد، روی گوشی شما نوتفیکیشن بیاید که علی دم در است! این قابلیت برای شناسایی سریع و هوشمند اشخاص بسیار مفید است.

قابلیت پخش صوت از پیش تعیین شده

شما می‌توانید از طریق نرم افزار Mi Home تعدادی پیام با صدای خودتان تعیین کنید تا وقتی کسی پشت در آمد، به صورت خودکار برایش پخش شود. کاربردی برای مواقعی که در خانه نیستید و می‌خواهید به فرد پشت در پیامی خودکار و از پیش تعیین شده برسانید. به صورت پیش فرض تعدادی گزینه در اختیار کاربر قرار دارد اما همگی به زبان چینی هستند.

ویژگی حسگر حرکتی (motion sensor)

حسگر حرکتی زنگ در شیائومی برای کاربرانی ساخته شده است که می‌خواهند همیشه بدانند چه کسی از جلوی خانه رد می‌شود. هر حرکتی تا فاصله سه متر از دوربین را شناسایی می‌کند. البته می‌توانید به دلخواه تنظیمات آن را دستکاری کنید. تنظیماتی مانند دریافت نوتیفیکیشن هر دفعه که کسی وارد محدوده سه متری می‌شود، مدت زمان هر ضبط و فاصله زمانی بین هر ضبط.

همچنین هر موقع در باز شود، هشدار Door/Window is open روی گوشی شما می‌آید که لایه امنیتی بسیار خوبی است.

حتی اگر کسی زنگ در شیائومی را نادیده بگیرد و مستقیما روی در خانه ضربه بزند، باز هم زنگ در به صدا در می‌آید. بنابراین می‌توانید با اطمینان به آن تکیه کنید. البته توجه داشته باشید که اگر در را محکم ببندید، ممکن است حرکت حاصل شده را به عنوان در زدن حساب کند و زنگ به صدا در آید.

ویژگی نور مادون قرمز (Infrared light)

نور مادون قرمز برای محیط‌های تاریک بسیار کاربردی است و به حدی کیفیت دارد که می‌تواند همه چیز را به خوبی نشان‌تان دهد. این حالت را می‌توانید تنظیم کنید که به صورت خودکار یا دستی فعال شود. این ویژگی در کنار این مسئله که لنز این دستگاه زاویه‌ای ۱۰۵ درجه را می‌بیند، تجربه‌ای کامل به کاربر ارائه می‌دهد.

ویژگی بازه دینامیکی بالا (Wide Dynamic Range)

فناوری عالی WDR باعث می‌شود در محیط‌هایی که خیلی تاریک یا خیلی روشن هستند، جزئیات بهتر پردازش و دیده شوند. البته انجام این‌کار مصرف باتری را افزایش می‌دهد.

اختلاف میزان نور در محیط‌های گوناگون یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دوربین‌ها است و زمانی به این مشکل برمی‌خوریم که در محیطی (نسبتا) تاریک، یک منبع نور قوی مثل لامپ توان بالا یا نور خورشید وجود داشته باشد. بازه دینامیکی بالا یکی از فناوری‌هایی است که تا حد چشمگیری به رفع این مشکل کمک می‌کند.

عمر باتری

عمر باتری زنگ در شیائومی بستگی به استفاده کاربر دارد. مثلا این که چه تعداد از قابلیت‌ها فعال باشند و با چه تنظیماتی. اما به طور کلی، کاربران گزارش داده اند که در صورت استفاده متوسط می‌تواند ۶ ماه دوام بیاورد! همچنین از زمان عرضه تا الان چندین بروزرسانی سفت افزاری (firmware) دریافت کرده که دستگاه را با هر نوع باتری قلمی (شارژی یا غیر شارژی) سازگار کرده است.

این زنگ در با اسپیکر هوشمند و لمسی شیائومی (Xiaomi AI touch screen speaker) سازگاری کامل دارد. بر خلاف اسپیکر مخصوص این زنگ در، با اتصال اسپیکر لمسی مذکور، علاوه بر صدا تصویر نیز خواهید داشت. به عبارت دیگر، مثل Mi Home عمل خواهد کرد و اجازه می‌دهد کسی که پشت در ایستاده را ببینید و با او صحبت کنید.

قابلیت تغییر صدا

موقع دید زنده یا ضبط پیام، می‌توانید تن صدای خود را بالا یا پایین ببرید. با این کار می‌توانید هویت یا سن خود را مخفی کنید بنابراین این قابلیت به خصوص برای خانواده‌هایی که کودک دارند و کودک‌شان گاهی در خانه تنها می‌شود مفید خواهد بود.

قابلیت هوشمند سازی کارهای مختلف

از طریق قسمت Automation در Settings نرم افزار می هوم می‌توانید قوانینی هوشمند برای زنگ در و خانواده هوشمند Mi تنظیم کنید. انجام این‌کار به دو مرحله کلی تقسیم می‌شود؛ اگر فلان اتفاق افتاد، سپس فلان کار را انجام بده. اینکار برای کسانی که برنامه نویسی بلد باشند آشنا به نظر می‌رسد.

برای مثال تنظیم می‌کنید که اگر دکمه زنگ در فشرده شد، سپس فلان موسیقی روی اسپیکر خارجی اتاق خواب پخش شود. اگر دکمه زنگ در فشرده شد، سپس فلان عبارت دلخواه توسط هوش مصنوعی (صوت رباتیک) خوانده شود. اگر پیچ امنیتی زنگ در برداشته شد، سپس روی اسپیکر اتاق نشیمن آلارم به صدا درآید.

مشکلات زنگ در شیائومی

تا الان چندین مورد از خوبی‌های این محصول نام برده ایم ولی از حق نگذریم مشکلاتی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • هیچ مقاومتی در مقابل آب ندارد و این در حالی است که در خارج از خانه قرار می‌گیرد. اگر آپارتمان نشین هستید پس این مسئله مشکلی برایتان ایجاد نمی‌کند. اما اگر زنگ در را برای محیطی باز و مرطوب مثل مزرعه می‌خواهید، باید یا به فکر محافظی برایش باشید (یک سقف کوچک) یا کلا سراغ محصول دیگری بروید.
  • یک مسئله دیگر این است که لنز دوربین اگر کثیف شود دیگر به سختی چیزی خواهید دید. پس بهتر از هرازگاهی دوربین را از طریق نرم افزار می هوم چک کنید تا اگر کثیف شده بود، در اسرع وقت تمیزش کنید. نمی‌توان این مسئله را مشکل این دستگاه دانست ولی در هر صورت ذکرش خالی از لطف نیست.
  • با کیفیت دوربین ۷۲۰ پیکسل، شیائومی نسبت به محصولات رقیب که حداقل رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل دارند، کم کاری کرده است. البته کیفیت فیلم برداری خیلی واضح است (حتی در تاریکی مطلق) پس اگر رزولوشن بالا (مثل 4K) برایتان مهم نیست، می‌تواند یکی از بهترین‌ها گزینه‌ها برای شما باشد.

نکاتی در مورد مصرف اینترنت

مصرف اینترنت زنگ در شیائومی نیز درست مثل مصرف باتری است؛ یعنی به میزان استفاده کاربر بستگی دارد. برای مثال کاربری در Quora گزارش داده است که طی یک ماه ۴۰۰ مگابایت مصرف کرده است. درحالی که یک کاربر دیگر گفته طی یک ماه ۴ گیگابایت مصرف اینترنت داشته است. او همچنین گفته بخش عظیمی از حجم مصرفی آپلود بوده است (۳۷۰۰ از ۴۰۰۰ مگابایت).

هر دفعه که اتفاقی رخ دهد زنگ در شیائومی بلافاصله اطلاعات را به سرور آپلود می‌کند. پس در هر صورت اینترنت مصرف می‌شود ولی خوشبختانه تا حدودی می‌توانید آن را کنترل کنید. تصور کنید حسگر حرکتی فعال باشد و همسایه شما مهمان داشته باشد. طبیعتا فرق می‌کند که حساسیت حسگر چقدر (کم یا زیاد)، زمان ضبط چقدر (۱۵ ثانیه یا ۳۰ ثانیه یا) و فاصله بین هر ضبط چقدر (چند ثانیه یا چند دقیقه) باشد.

راهنمای استفاده از نرم افزار می هوم

از طریق Mi Home در هر زمان و مکان به تنظیمات متعددی دسترسی خواهید داشت.

  • می‌توانید از میان ۳ صدای زنگ پیش فرض متفاوت انتخاب و همچنین میزان صدا را به دلخواه تنظیم کنید.
  • می‌توانید تمام قابلیت‌‌هایی که پیش از این توضیح دادیم را فعال، غیر فعال یا شخصی سازی کنید؛ همچون حسگر حرکتی، بازه دینامیکی بالا و مادون قرمز.
  • دیدن پخش زنده دوربین. همچنین می‌توانید با شخص پشت در مکالمه دو طرفه داشته باشید. در این حالت، در پایین صفحه چهار گزینه Screenshot, Recording, Sound و Voice Reply قرار دارند که این‌ها به ترتیب دکمه اسکرین شات، ضبط ویدیو، تنظیم صدای شخص پشت در و پخش یکی از پیام‌های از پیش ضبط شده هستند. در وسط صفحه دکمه میکروفون را می‌بینید و می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید. سمت چپ آن Alarm و سمت راست Original Voice وجود دارد که صدای شما را به حالت عادی برمی‌گرداند (حذف فیلتر).
  • تاریخچه دقیق از اتفاقات اخیر. می هوم به شما اطلاع می‌دهد که در فلان روز، ساعت، دقیقه و ثانیه، زنگ در زده شده یا کسی از جلوی دوربین رد شده است. همچنین یک عکس یا ویدیو از آن اتفاق به نمایش می‌گذارد.
  • بروزرسانی دستی یا اتوماتیک سفت افزار (firmware) زنگ در.

نتیجه گیری کلی: آیا زنگ در شیائومی ارزش خرید دارد؟

زنگ در شیائومی

اگر دنبال یک زنگ در بی سیم خوش ساخت با ویژگی‌های متعدد و کاربردی مثل سنسور حرکتی و دید در شب هستید که زندگی را راحت‌تر و شیرین‌تر کند ولی در عین حال قیمت کمی داشته باشد (در مقایسه با رقیبان)، پس بله ارزش خرید دارد. مزایای آن بسیار بیشتر و مهم‌تر از معایب آن است و می‌تواند پکیجی کامل به کسانی ارائه دهد که انتظارات خیلی بالا و درجه یکی ندارند.

نقاط مثبت

  • تعداد زیادی ویژگی کاربردی مثل حسگر حرکتی، تغییر تن صدا، پیام‌های از پیش تعیین شده، تشخیص چهره، مادون قرمز و غیره.
  • ویژگی‌های امنیتی مثل آلارم وقتی کسی تلاش در سرقت دوربین دارد و نوتیفیکیشن هشدار وقتی در خانه باز می‌شود.
  • نصب و راه اندازی بسیار آسان.
  • دیدن پخش زنده از طریق نرم افزار Mi Home.
  • عمر زیاد باتری.

نقاط منفی

  • کیفیت دوربین ۷۲۰ پیکسل.
  • ضد آب نیست.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

گواهی MFi اپل در لوازم جانبی چیست و چه اهمیتی دارد؟

اگر صاحب محصولات اپل مثل آیفون یا آیپد باشید، مهم است که از چه لوازم جانبی روی آن‌ها استفاده...

معین کریمی time-alt ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱