سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ معرفی شد

اگر شما هم علاقه‌ای به استفاده از تلفن‌های همراه دارای صفحه نمایش بزرگ ندارید، اما به عکاسی، موسیقی، فیلم‌ها و بازی‌های موبایلی علاقمند هستید، یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای‌تان، سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ (Sony Xperia 5 II) است. این محصول شرکت ژاپنی، با دارابودن حالت گیمینگ (برخلاف سونی اکسپریا ۱ مارک۲) و نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز گزینه‌ای جذاب برای طرفداران بازی‌های موبایلی است.

ویژگی‌های مطرح صفحه نمایش آن شامل اندازه ۶.۱ اینچ، رزولوشن 1080p و نسبت تصویر ۲۱ به ۹ ، اکسپریا ۵ مارک ۲ را به یکی از بهترین تلفن‌های همراه از لحاظ صفحه نمایش تبدیل می‌کنند. رنگ‌های نمایش داده‌شده در این مانیتور تیرگی مطلوبی دارند و همچنین حالت Creator و HDR نیز در این مانیتور پشتیبانی می‌شود. همه این حالت‌ها و ویژگی‌های مطرح‌شده برای صفحه نمایش سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ باعث می‌شود، تصاویر و فیلم‌های به نمایش گذاشته‌شده در آن، به‌طوری واقعی به نظر برسند که گویی کارگردان فیلم به طور مستقیم در حال نمایش دادن فیلم‌ها به شماست.

علاوه بر موارد ذکرشده، این تلفن همراه، نخستین محصولی است که از درج قاب سیاه پشتیبانی می‌کند (یکی از ترفندهای تلویزیونی برای کاهش تار ‌بودن تصویر ناشی از حرکت).

سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ همچنین دارای سرعت نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز است و از بهینه‌سازی‌های مختلف نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کاهش تاخیر لمس تا ۳۵ درصد بهره می‌برد.

از لحاظ سخت‌افزاری نیز سونی اکسپریا ۵ مارک ۲ با داشتن تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و رم ۸ گیگابایتی حرف‌هایی برای گفتن دارد. این سخت‌افزار به این معنا است که اکسپریا ۵ مارک ۲ می‌تواند کارایی مشابه با گوشی پرچم‌دار ۶.۵ اینچی سونی داشته باشد. حتی این محصول از لحاظ سی پی یو، می‌تواند کارایی بهتری نسبت به اغلب تلفن‌های همراه داشته باشد. اکسپریا ۵ مارک ۲ از نوعی معماری در سی پی یو خود استفاده می‌کند که می‌تواند از هسته‌های بیشتری فعالی در واحد زمان با استفاده از انرژی کمتر استفاده کند.

این محصول از شرکت سونی در دو مارک با حافظه‌های داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که در هر دو این نسخه‌ها، درگاه کارت حافظه میکر اس دی در دسترس کاربران علاقمند به داشتن حافظه بیشتر خواهد بود. یکی از نقاط جذاب اکسپریا ۵ مارک ۲ دو سیم‌کارته بودن آن و عدم وجود مدل تک سیم‌کارته آن در اروپا است (نسخه قبلی این گوشی تنها در حالت تک سیم‌کارته در دسترس کاربران قرار داشت). با استفاده از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵، این اسمارت فون از اتصالات 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

دوربین این گوشی در مقایسه با نسخه قبلی خود بدون تغییر باقی مانده است و فقط ماژول ToF از آن حذف شده است. بخش نرم‌افزاری دوربین اکسپریا ۵ مارک ۲ نیز نسبت به اکسپریا ۱ مارک ۲ خود بهبود یافته است و به لطف آن، می‌تواند تصاویر و ویدیوهای بهتری را نیز ثبت کند. یکی از جذابیت‌های دوربین اکسپریا ۵ مارک ۲ امکان‌پذیر‌بودن ثبت تصاویر با فرمت RAW است؛ یعنی چیزی که در اکثر تلفن‌های همراه وجود ندارد. در کنار آن، این گوشی با امکان ثبت ویدیوهای 4K و صحنه آهسته ۱۲۰ فریم بر ثانیه در کنار توانایی ثبت ویدیوهای HDR جذابیت بیشتری برای طرفداران تلفن‌های همراه دارد.

دوربین اصلی سونی اکسپریا ۵ نسخه ۲
دوربین اصلی سونی اکسپریا ۵ مارک ۲

در پنل پشتی گوشی، نخستین چیزی که به چشم می‌خورد، دوربین ۳گانه تلفن همراه است. لنزهای این دوربین هر سه ۱۲ مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی اکسپریا ۵ مارک ۲ سنسوری ۱/۱.۷” به همراه OIS دارد. لنز دیگر، لنز فوق عریض ۱۶ میلیمتر با قابلیت فوکوس خودکار پیکسل دوگانه است. در نهایت نوبت لنز سوم، لنزی با قابلیت زوم ۳ برابر (۷۰ میلیمتری) می‌رسد که دارای OIS نیز می‌باشد.

هر سه لنز از نوع لنزهای زایس (ZEISS) هستند و به وسیله پوشش ضدانعکاس T* هستند. فوکوس خودکار مورد استفاده برای چشم که در دوربین اصلی این گوشی استفاده شده است، هم برای چشم انسان و هم برای چشم حیوانات می‌تواند کارایی مطلوبی داشته باشد. دوربین اکسپریا ۵ مارک ۲ در بر درارنده حالت عکاسی متوالی نیز استو می‌تواند ۲۰ عکس در یک ثانیه ثبت نماید.

با وجود دارابودن صفحه نمایش کوچک‌تر، باتری استفاده‌شده در اکسپریا ۵ مارک ۲، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و هم‌اندازه با باتری مارک قبل‌تر خود است. اکسپریا ۵ مارک ۲ توانایی شارژ سریع ۱۸ واتی با استفاده از شارژر USB-PD قرارداده‌شده در داخل بسته‌بندی را دارد. البته می‌توان با استفاده از شارژرهای قوی‌تر نیز باتری این گوشی را با نیروی برق تا ۲۱ وات شارژ کرد. شارژ ۵۰ درصدص گوشی به‌وسیله شارژر تعبیه‌شده در داخل بسته‌بندی محصول، تنها در ۳۰ دقیقه ممکن خواهد بود.

شارژ سونی اکسپریا ۵ نسخه ۲
شارژ محصول جدید سونی

ویژگی‌های باتری اکسپریا ۵ مارک ۲ به موارد ذکرشده ختم نمی‌شود. شرکت سونی دو ویژگی به معنای واقعی کلمه کاربردی را برای کاهش تخریب باتری در مرور زمان در این گوشی تعبیه کرده است. یکی از این ویژگی‌ها، حالت محافظت از باتری است. با استفاده از آن می‌توانید نهایت شارژ باتری گوشی را در ۹۰ درصد ثابت کنید تا هر موقع شارژ باتری به آن مقدار رسید، فرآیند شارژ متوقف شود. مورد دوم، کنترل انرژی (.H.S یا Heat Suppression یا سرکوب و کاهش گرما) می‌باشد. در این حالت، که به طور اختصاصی برای گیم طراحی شده است، با متصل‌کردن شارژر حین بازی‌کردن، انرژی مصرفی برای بازی از باتری تامین نمی‌شود و به طور مستقیم از پریز و کابل تامین می‌شود. در چنین حالتی، از گرم‌شدن باتری خودداری شده و طول عمر باتری افزایش می‌یابد.

شرکت سونی با افزودن تمام ویژگی‌های مورد علاقه طرفداران سونی اکسپریا ۱ مارک ۲ به اکسپریا ۵ مارک ۲ که شامل استفاده از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون نیز می‌باشد، دقت ویژه‌ای به طرفداران خود داشته است. کاربران می‌توانند رادیو با کیفیت بالا را توسط هدفون‌های بی‌سیم و سیمی یا با استفاده از بلندگوهای بالای صفحه نمایش بشوند. Dolby Atmos و صدای واقعی ۴۶۰ درجه، برای القای تجربه‌ای لذت‌بخش به کاربر در این تلفن همراه پشتیبانی می‌شوند. کاربران می‌توانند از اشتراک رایگان ۳ماهه TIDAL Hi-Fi قابل استفاده برای کاربران اکسپریا ۵ مارک ۲، برای شنیدن موسیقی با دو ویژگی ذکرشده بهره‌مند شوند.

کاربران اکسپریا ۵ مارک ۲ هیچ نگرانی از بابت آسیب‌دیدن گوشی با شرایط محیطی ندارند. چراکه این محصول شرکت سونی از استاندارد IP68/IPX5 برای مقاومت در برابر گردوغبار و رطوبت و آب استفاده می‌کند و فریم پشتی و جلویی آن نیز به وسیله شیشه گوریلا گلس ۶ مقاوم‌تر از حالت عادی در نظر گرفته شده‌اند.

عرض این محصول ۶۸ میلیمتر و ضخامت آن ۸ میلیمتر است و باعث می‌شود استفاده از راحت باشد. شرکت سونی این تلفن همراه را در ۴ رنگ آبی، خاکستری، مشکی  و صورتی به بازار عرضه می‌کند؛ با این وجود ایالات متحده فقط رنگ مشکی را دریافت خواهد کرد. این محصول از تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۰ با قیمت ۹۵۰ دلار قابل پیش خرید خواهد بود و از تاریخ ۴ دسامبر همان سال، به پیش خرید کنندگان ارسال خواهد شد.

برای آن دسته از مشتریان که اکسپریا ۵ مارک ۲ را تا ۲۹ نوامبر پیش خرید کنند، بسته بازی (Gaming Bundle) به ارزش ۴۰۰ دلار که شامل هدست گیمینگ، پاوربانک ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و ۲۱۶۰۰ امتیاز بازی Call Of Duty Mobile ارائه خواهد شد.

در اروپا نیز اکسپریا ۵ مارک ۲ با قیمت ۹۰۰ یورو و در ۳ رنگ مشکی، خاکستری و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

در کنار این تلفن همراه، شرکت سونی همچنین ۲ محصول جانبی شامل یک کاور ایستاده (دارای یک ضربه‌گیر داخلی) و یک کاور به شکل سنتی را معرفی کرده است. اکسپریا ۵ مارک ۲ از کنترلرهای DualShock 4 نیز پشتیبانی خواهد کرد.

به نظر شما شرکت سونی با این محصول می‌تواند به رقابت شدید بازار موبایلی باز گردد؟

منبع: Gsmarena

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱