تفاوت‌های دستبند هوشمند و ساعت هوشمند

تفاوت‌های دستبند هوشمند و ساعت هوشمند: کدام مناسب شماست؟

گاهی آنقدر سرعت ورود دستگاه‌ها و تکنولوژی جدید زیاد می‌شود که از تشخیص درست آن‌ها عاجز می‌مانیم. گجت‌های پوشیدنی در حال حاضر جایگاه خوبی در بازار برای خود دست و پا کرده‌اند ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که در موارد کثیری ما دستبندهای هوشمند و ساعت‌های هوشمند را یکی در نظر می‌گیریم و یا حتی به اشتباه به جای یکدیگر از نام آن‌ها استفاده می‌کنیم.

به همین سبب در این مطلب قصد داریم به تفاوت دستبند هوشمند و ساعت هوشمند بپردازیم تا در موقع خرید بتوانید دستگاهی که بیشترین مطابقت با نیاز شما دارد را خریداری کنید. پس در ادامه این مطلب با سایمان دیجیتال همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

عمده تفاوت این دو دسته محصولات به ظاهر آن‌ها باز می‌گردد، جایی که دستبند‌های هوشمند اندازه صفحه نمایش و بند کوچک داشته در حالی که ساعت‌های هوشمند دارای نمایشگرهای بزرگ‌تر و طراحی به مراتب جذاب‌تری هستند، چرا که ساعت‌های هوشمند در واقع جایگزینی برای ساعت‌های کلاسیک به حساب می‌آیند و به همین علت هم باید طراحی زیبا و ابعادی بزرگ‌تر داشته باشند.

دستبند‌های هوشمند اما به دلیل کاربرد‌ متفاوتی که دارند بیشتر در طراحی آن‌ها تلاش می‌شود تا وزن پایین مانده و بتوان به صورت شبانه روزی از آن‌ها استفاده کرد. صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند به غیر از اندازه رزولوشن، کیفیت و نور بیشتری هم دارند ولی برای دستبندهای هوشمند معمولا رزولوشن پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود و در برخی موارد حتی از نمایشگر رنگی هم بی‌بهره می‌مانند.

تفاوت دیگری که در طراحی این دو محصول وجود دارد به داشتن دکمه فیزیکی در ساعت‌های هوشمند برای کنترل بهتر آن‌ها برمی‌گردد در صورتی که دستبندهای هوشمند معمولا از دکمه‌های لمسی بهره می‌برند. از برتری‌های دستبند‌های هوشمند در زمینه طراحی می‌توان به مقاومت بیشتر به لطف اندازه نمایشگر کوچک‌تر و وزن کمتر اشاره کرد.

تفاوت‌های دستبند هوشمند و ساعت هوشمند
تفاوت دستبند هوشمند و ساعت هوشمند

قابلیت‌ها و امکانات

قابلیت‌ها و امکانات دستبندهای هوشمند به دریافت نوتیفیکیشن، پیگیری وضعیت خواب، سنجش ضربان قلب، شمارش گام‌ها و پیگیری تعدادی از ورزش‌ها محدود می‌شود، این در صورتیست که ساعت‌های هوشمند در واقع گوشی هوشمندی به روی دست شما هستند چرا که می‌توانید با آن‌ها به نوتیفیکیشن‌ها پاسخ دهید، به موزیک گوش کنید، برنامه‌ها را نصب یا پاک کنید و حتی در برخی مدل‌ها تماس برقرار کنید (آن‌هایی که از سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند).

گذشته از این موارد در بیشتر مواقع ساعت‌های هوشمند از تعداد حسگر بیشتری برخوردار بوده و بهتر می‌توانند وضعیت سلامت و یا ورزش شما را پیگیری کنند.

باتری و قیمت

این بخشی است که دستبند‌های هوشمند برتری محسوسی نسبت به ساعت‌های هوشمند پیدا می‌کنند چرا که با داشتن نمایشگر کوچک‌تر و امکانات کمتر می‌توانند حتی تا چند هفته شارژ دهی کنند، این در حالیست که شارژ دهی اکثر ساعت‌های هوشمند به ۲ یا ۳ روز محدود می‌شود و این همان بهاییست که باید برای امکانات بیشتر پرداخت کنید.

در زمینه قیمت هم دقیقا همین موضوع صادق است و دستبندهای هوشمند قیمت به مراتب کمتری نسبت به ساعت‌های هوشمند داشته و می‌توانند از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشند.

کدام را بخریم؟

انتخاب بین این دو محصول کاملا به نیازهای شما برمی‌گردد. اگر به دنبال ساعتی هستید که بتوانید آن را جایگزین ساعت کلاسیک خود کنید و به همین سبب می‌خواهید که ساعت جدید از طراحی زیبایی برخوردار بوده و همچنین بتواند به نوعی نقش کوچک شده‌ی گوشی هوشمندتان را بازی کند، بهتر است که به فکر خرید ساعت هوشمند باشید.

اما اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند پایه‌ای‌ترین نیازها از قبیل دریافت نوتیفیکیشن و سنجش ضربان قلب و … را انجام دهد به شما پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید دستبند هوشمند باشید.

در آخر هم جالب است بدانید که برخی از شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا دنیای این دو محصول را به هم پیوند داده و محصولاتی تولید کنند که ویژگی‌هایی را از هر دو به ارث برده باشند.

شما می‌توانید مطالب نکاتی برای استفاده بهتر از گلکسی واچ اکتیو ۲، اپل واچ سری ۶ ؛ نگاهی عمیق تر به ساعت هوشمند جدید اپل، معرفی اپل واچ SE: ساعت خوش قیمت اپل و بررسی دستبند سلامتی می بند ۵ شیائومی را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

چرا ساعت هوشمند Watch GT3 هوآوی را بخریم؟

ساعت‌های هوشمند روز به روز در حال تکامل و پیشرفت چشم‌گیری هستند و در هر مدل جدیدی که معرفی...

ثنا جهاندار time-alt ۸ اسفند ۱۴۰۰

بهترین مچ بندهای هوشمند حال حاضر بازار به ترتیب قیمت

دستبندهای سلامتی محصولات جذابی هستند که دور مچ دست ما قرار می‌گیرند و مثل گوشی‌مان، در تمام...

معین کریمی time-alt ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

بهترین ساعت های هوشمند هر برند به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

بهترین ساعت های هوشمند سال از برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی در این مقاله معرفی...

معین کریمی time-alt ۹ بهمن ۱۴۰۰

راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ارزان؛ تا ۳ میلیون تومان (شهریور ۱۴۰۰)

با توجه به بازار اشباع شده‌ي امروزي از ساعت‌هاي هوشمند با مدل‌هاي مختلف، براي انتخاب يك ساعت...

صدرا علی‌پور time-alt ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

گلکسی واچ 4 سامسونگ نیازمند چه تغییراتی است؟

گلکسی واچ 3 مسلماً بهترین ساعت‌ هوشمند برای کاربران اندروید است. یکی از معدود گجت‌های پوشیدنی...

مهدی حیدری time-alt ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی GT 2 PRO

ساعت هوشمند gt 2 pro سومین نسخه از سری ساعت‌های جی تی شرکت هواوی می‌باشد. همانطور که از اسمش...

پارسا جهانبانی time-alt ۲۲ اسفند ۱۳۹۹

راهنمای استفاده از قابلیت پیگیری وضعیت خواب در اپل واچ

خواب بخش مهمی از سلامت هر شخصی را شامل می‌شود و پزشکان همیشه افراد را به داشتن خواب خوب و کافی...

احسان نیک‌پی time-alt ۹ اسفند ۱۳۹۹

معرفی ساعت هوشمند هواوی واچ فیت

به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ساعت‌های هوشمند به انداره‌ی گوشی‌های هوشمند اهمیت پیدا کرده‌اند و...

احسان نیک‌پی time-alt ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

می بند 6 شیائومی ؛ هر آنچه از نسل بعدی مچ‌بند هوشمند محبوب می‌دانیم

محبوبیت سری می بند غیر قابل انکار است. مچ‌بند‌هایی که لمس و مزه تکنولوژی روز را با حداقل قیمت...

پارسا جهانبانی time-alt ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

مقایسه قابلیت های ساعت های هوشمند گلکسی واچ ۳ و اپل واچ ۶

صحبت که از ساعت‌های مچی هوشمند می‌شود، سخت است نام سامسونگ و اپل را به میان نیاوریم. هر دو از...

پارسا جهانبانی time-alt ۶ دی ۱۳۹۹