بررسی گلکسی A50s سامسونگ

شرکت سامسونگ با سیاست جدیدی که برای میان رده های خود در سال 2019 در پیش گرفت، توانست آمار فروش فوق العاده ای به ثبت برساند و وارد رقابت جدی با شرکت هایی مثل شیائومی و هواوی شود. این شرکت به جای بدنه شیشه و فلزی در میان رده های خود، بدنه پلاستیکی را جایگزین کرد تا هزینه نهایی را تا حد ممکن کاهش دهد و تمرکز خود را روی مواردی مثل نمایشگر و دوربین بگذارد. در ابتدای سال 2019، گوشی های میان رده این کمپانی در دو سری با نام های M و A عرضه شدند که سری M آن ها مختص بازار هند بوده و سری A نیز به عنوان نسخه جهانی شناخته می شود. گلکسی A50 به عنوان پرفروش ترین گوشی میان رده سامسونگ در سال 2019 شناخته می شود که به دلیل ویژگی های بسیار خوب در عین قیمت مناسب، توانست به این موفقیت دست پیدا کند. اکنون بعد از گذشت حدود 6 ماه، نسخه بروز شده این محصول با نام گلکسی A50s معرفی شده است که در ادامه به طور مفصل تری با آن آشنا خواهیم شد.

مقایسه گلکسی A50s با A50

بد نیست بدانید که به طور کلی اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در نسخه s گلکسی A های سامسونگ، مربوط به دو زمینه دوربین و طراحی می باشد. البته تغییرات ریز و درشتی نسبت به مدل های مختلف ایجاد شده است که در مقاله مربوط، به آن ها اشاره خواهیم کرد. ما در سایمان دیجیتال بر این باور هستیم که اساسی ترین تغییرات ایجاد شده در گلکسی A50s در مقایسه با A50 مربوط به سه بخش دوربین، طراحی و حسگر اثر انگشت می باشد.

گلکسی A50s

البته یک تفاوت دیگر نیز وجود دارد که مربوط به قیمت بیشتر A50s بوده و این اختلاف قیمت در حقیقت به دلیل تفاوت های ایجاد شده ای است که به آن ها اشاره کردیم. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی این موارد و اینکه مدت 6 ماه برای معرفی محصول کاملا جدید، بسیار کم است، نمی توان A50s را به عنوان جانشین A50 به حساب آورد و این گوشی تنها نسخه ای بهبود یافته است که می خواهد آمار فروش A50 را بیشتر و بیشتر کند. از این رو پیشنهاد می کنیم برای آشنایی کلی، ابتدا نگاهی به بررسی گلکسی A50 داشته باشید؛ چرا که در این مقاله سعی خواهیم کرد تمام قسمت ها را در حالت مقایسه ای پیش ببریم تا تغییرات ایجاد شده را بهتر بشناسیم.

طراحی

Galaxy A50s از همان بدنه تمام پلاستیکی بکار رفته در A50 استفاده می کند. مشابه نسل اول، ابعاد بدنه نسخه اس ۱۵۸٫۵x۷۴٫۵x۷٫۷ میلی‌متر می باشد و وزن آن به 169 گرم رسیده است که افزایش ناچیز 3 گرمی را نشان می دهد. در قسمت جلوی دستگاه شاهد نمایشگری با حاشیه های باریک هستیم که در قسمت بالای آن بریدگی U شکل به چشم می خورد. در قسمت پاینیی نمایشگر نیز همچنان حاشیه ضخیمی وجود دارد و به طور کلی می توان گفت که A50s از قسمت جلو ظاهر مدرن خود را حفظ کرده است.

قسمت پشتی اما جایی است که این گوشی تغییرات مربوط به طراحی را در آن به خود دیده است. در این قسمت، سامسونگ با استفاده از خطوط انتزاعی، سعی داشته تا در قسمت پشتی، 5 شکل هندسی ایجاد کند که هر یک از این اشکال، دارای افکت رنگی متفاوت هستند. البته باید در نظر داشته باشید که رنگ این 5 شکل هندسی، در هماهنگی کامل با یکدیگر می باشند و اصلی ترین تفاوت آن ها در تابش نور از زوایای مختلف، نمایان می شود.

گلکسی A50s

استفاده از این ترفند، به طور کلی باعث افزایش جذابیت دستگاه شده است. اما باید در نظر داشته باشید که پنل پشتی این گوشی همچنان به دلیل ظاهر براق خود، مقاومت پایینی در برابر لکه چربی دست دارد و به دلیل ساختار پلاستیکی، مقاومت آن در برابر خط و خش نیز پایین است. بنابراین همانند نسل قبلی، استفاده از کاور محافظ برای آن، تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.

تغییر دیگر در این قسمت، مربوط به ماژول دوربین می باشد. دوربین سه گانه گلکسی A50s همانند نسل اول، به صورت عمودی در گوشه سمت راست قرار داده شده است که زیر آن، فلاش LED به چشم می خورد. با دقت در ماژول دوربین هر دو گوشی، متوجه می شویم که گوشه های این قسمت در نسخه اس، گرد تر شده و فلاش LED نیز کاملا گرد می باشد که باعث می شود هماهنگی بهتری با گوشه های گرد دستگاه داشته باشد.

گلکسی A50s

سایر اجزای طراحی اما تفاوتی با نسل قبلی ندارد. کلید های تنظیم حجم صدا و پاور روی لبه سمت راست دستگاه هستند و در سمت مقابل نیز درگاه سیمکارت و کارت حافظه به چشم می خورد. روی لبه پایینی هم درگاه Type-C، میکروفون مکالمه، جک هدفون و اسپیکر تک کاناله قرار گرفته است. نکته آخری که در مورد طراحی گلکسی A50s باید به آن اشاره کنیم، این است که همچنان خبری از دریافت استاندارد لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، در کار نمی باشد.

نمایشگر و اسپیکر

نمایشگر بکار رفته در گلکسی A50s تفاوتی با نمونه بکار رفته در A50 ندارد. این پنل 6.4 اینچی از سری infinity-U حدود 85 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده است و رزولوشن آن 2340×1080 می باشد که تراکم پیکسلی 403 ppi را در نسبت تصویر 19:5:9 در اختیار می گذارد. این نمایشگر از طراحی RGBG با چینش پیکسلی الماسی استفاده می کند که باعث می شود وضوح کامل پیکسلی را دریافت نکنید؛ اما به دلیل رزولوشن بالای پنل، تشخیص پیکسل ها از یکدیگر، کار بسیار دشواری است.

گلکسی A50s

کیفیت نمایشگر، همچنان عالی است. سامسونگ به طور پیش فرض حالت نمایش رنگ ها را در Natural قرار داده است که پوشش رنگی sRGB را در اختیار می گذارد و در این حالت، رنگ ها با دقت بالایی به نمایش گذاشته می شوند. در قسمت تنظیمات یک حالت Vivid هم قرار داده شده است که رنگ های به نمایش گذاشته شده در این حالت، اشباع شده تر و زنده تر هستند.

گلکسی A50s

گذشته از دقت رنگی مناسب، این نمایشگر در سایر زمینه ها نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. روشنایی پنل گلکسی A50s در حالت دستی به 410 نیت می رسد که در حالت خودکار تا 550 نیت افزایش پیدا می کند و خوانایی بسیار خوبی در محیط های روشن به آن می بخشد. حداقل نور نمایشگر نیز تقریبا 2 نیت اندازه گیری شده است که در کنار فیلتر نور آبی، استفاده بدون دردسر در محیط های تاریک را به همراه خواهد داشت. زاویه دید نمایشگر هم در سطح بسیار خوبی قرار می گیرد و به لطف کنتراست بی نهایت پنل اولد، رنگ مشکی با دقت بسیار بالایی در آن به نمایش گذاشته می شود.

مشابه چیزی که در A50 دیده بودیم، گلکسی A50s نیز از اسپیکر تک کاناله در لبه پایینی استفاده می کند که کوچکترین تغییری در آن ایجاد نشده است. در مقایسه ای که بین دو گوشی داشتیم، متوجه شدیم که حجم صدای خروجی از اسپیکر هر دو گوشی در سطح یکسانی قرار دارد و در حجم حداکثری می توان دیستورشن را در هر دو اسپیکر شاهد بود.

گلکسی A50s

اثر انگشت

اگر بخاطر داشته باشید، یکی از اصلی ترین نقاط ضعف گلکسی A50، سنسور اثر انگشت آن بود که علاوه بر سرعت پایین در شناسایی انگشت، در تمامی مواقع نمی توانست احراز هویت را با موفقیت انجام دهد. در گلکسی A50s اما این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده و حسگر اوپتیکال این گوشی که در زیر نمایشگر قرار گرفته است، عملکرد قابل اتکاتری دارد و سرعت شناسایی آن نیز بهبود یافته است. البته باید در نظر داشته باشید که مشکلات مربوط به حسگر اثر انگشت A50 نیز بعد از ارسال آپدیت های نرم افزاری، تا حد زیادی رفع شده است.

گلکسی A50s

مقایسه دوربین گلکسی A50s با گلکسی A50

اما برسیم به اصلی ترین تغییر ایجاد شده در گلکسی A50s یعنی دوربین. این گوشی همانند نسل قبلی از دوربین سه گانه در قسمت پشتی بهره می برد که دوربین اصلی آن دچار تغییر و تحولاتی شده است. در واقع دوربین اصلی این گوشی به جای حسگر 25 مگاپیکسلی، از حسگر جدید با رزولوشن 48 مگاپیکسل استفاده می کند که با استفاده از فیلتر بایر 4 به 1، عکس هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل به ثبت می رساند. البته بد نیست در نظر داشته باشید که از قسمت انتخاب نسبت تصویر، می توان گزینه عکاسی در رزولوشن 48 مگاپیکسلی را هم برای آن در نظر گرفت.

این دوربین در پس لنزی با گشودگی دهانه دیافراگم f/2.0 قرار گرفته است که تاریک تر از دیافراگم f/1.7 در نسل قبلی می باشد و همچنان از فوکوس خوکار با تشخیص فاز نیز پشتیبانی می کند. دو دوربین دیگر اما تغییری به خود ندیده اند؛ دوربین فوق عریض این گوشی از حسگر 8 مگاپیکسلی استفاده می کند و دوربین دیگر 5 مگاپیکسلی، صرفا برای سنجش عمق کاربرد خواهد داشت. تغییر دیگری که در ساختمان دوربین گلکسی A50s به وجود آمده است؛ مربوط به دوربین سلفی می باشد. سامسونگ برای نسخه اس از حسگر جدید 32 مگاپیکسلی بهره برده و جالب است بدانید که قابلیت فیلمبرداری 4K برای هر دو دوربین سلفی و اصلی A50s اضافه شده است.

گلکسی A50s

رابط کاربری دوربین جزو مواردی است که تغییری به خود ندیده است. همچنان با سوایپ کردن به سمت راست و چپ، می توان بین حالت های مختلف جابه جا شد و در این رابط کاربری، حالت فیلم برداری نیز به عنوان حالتی جداگانه روی نوار بالایی دکمه شاتر قرار داده شده است. سوایپ به سمت بالا و پایین نیز جا به جایی بین دوربین سلفی و دوربین پشتی را در اختیار می گذارد و همانند گذشته، عکاسی پرتره با نام لایو فوکوس در این گوشی شناخته می شود که امکان تغییر میزان بلور شدن پس زمینه را قبل و بعد از ثبت تصویر در اختیار می گذارد. از دیگر حالت های دوربین هم می توان به اسلوموشن، غذا، هایپر لپس و … اشاره کرد. نا گفته نماند که سامسونگ برای میان رده خود ویژگی تشخیص صحنه را نیز در نظر گرفته و این گوشی با شناسایی صحنه هایی چون طبیعیت، غذا، حیوانات و … تنظیمات مربوطه را اعمال خواهد کرد.

گلکسی A50s

اما برای اینکه بدانیم پیشرفتی در دوربین گلکسی A50s نسبت به دوربین A50 ایجاد شده است یا خیر، راهی بهتر از مقایسه دوربین آن ها در شرایط مختلف، نیافتیم و به همین دلیل قسمت دوربین این بررسی را به صورت مقایسه ای جلو خواهیم برد.

در محیط هایی با نور کافی، دوربین Galaxy A50s به لطف تغییرات ایجاد شده در سنسور، لنز و البته موتور پردازش تصاویر، عکس هایی با کیفیت بهتر از دوربین اصلی A50 به ثبت می رساند که جزئیات آن ها بیشتر و شارپ تر بوده و کنتراست آن ها نیز به صورت بهتری تنظیم می شود. همچنین به دلیل کنتراست بیشتر، رنگ ها کمی زنده تر هستند و به طور کلی رنج داینامیکی عکس های ثبت شده با دوربین A50s، وسیع تر است.

در مورد دوربین فوق عریض نیز شاهد داستان مشابهی هستیم. البته به دلیل استفاده از سنسور مشابه در هر دو گوشی، تغییری در زمینه جزئیات ایجاد نشده است؛ اما به دلیل وجود پردازشگر سیگنالی جدید در گلکسی A50s، دوربین فوق عریض این گوشی، عکس هایی با کنتراست بیشتر، رنج داینامیکی وسیع تر و البته رنگ های زنده تر به ثبت می رساند که باعث می شود در مجموع عملکرد بهتری در مقایسه با دوربین فوق عریض A50 داشته باشد.

در بخش عکاسی پرتره، عملکرد هر دو گوشی در زمینه تشخیص لبه های سوژه، تقریبا یکسان می باشد؛ اما به طور کلی عکس های گرفته شده در گلکسی A50s دارای رنگ های زنده تر، افکت بوکه طبیعی تر و البته رنج داینامیکی وسیع تر می باشد.

در محیط های کم نور اما داستان کمی متفاوت است. دوربین اصلی هر دو گوشی در چنین محیط هایی بدون فعال بودن حالت شب، عکس هایی با کیفیت مشابه به ثبت می رسانند. اما به نظر می رسد که نویز تصاویر در گلکسی A50s بیشتر می باشد و این تصاویر کمی روشن تر هستند.

هنگام روشن بودن حالت شب نیز، تصاویر ثبت شده با هر دو گوشی، کیفیتی مشابه دارند. البته عکس های A50s کمی روشن تر هستند و نویز آن ها نیز بیشتر می باشد. در سمت دیگر دوربین A50 عکس های با کنتراست بهتر و جزئیاتی شارپ تر در اختیار می گذارد و به طور کلی می توان گفت که به نظر می رسد دوربین A50s نیاز به آپدیت نرم افزاری دارد تا در محیط های کم نور، عملکرد بهتری را در اختیار بگذارد.

دوربین فوق عریض گلکسی A50s مطابق انتظار پیشرفتی در عکاسی هنگام شب، به خود ندیده است و کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین، کاملا مشابه با نمونه بکار رفته در گلکسی A50 می باشد. همچنین بد نیست بدانید که همچنان خبری از حالت شب برای این دوربین در کار نمی باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی A50s نیز ارتقا یافته و اکنون از سنسور جدید 32 مگاپیکسلی استفاده می کند. به لطف استفاده از این سنسور و پردازش های جدید، دوربین سلفی A50s عکس هایی با جزئیات بیشتر، رنج داینامیکی وسیع تر و البته رنگ های زنده تر به ثبت می رساند.

در محیط های کم نور نیز شاهد داستان تقریبا مشابهی هستیم. در واقع دوربین سلفی گلکسی A50s عکس هایی با رنگ های زنده تر و کنتراست بیشتر به ثبت می رساند که جزئیات آن ها تا حدودی بیشتر است. با این حال بد نیست بدانید که تصاویر ثبت شده با A50 کمی روشن تر به نظر می رسند.

سخت افزار

تراشه اگزینوس 9610 که به عنوان قدرتمند ترین تراشه سامسونگ در گوشی گلکسی A50 بکار رفته بود و اکنون در Galaxy A50s شاهد بکارگیری از نسخه بروز شده این تراشه با نام اگزینوس 9611 هستیم. اگزینوس 9611 همانند نسل اول از پردازنده مرکزی هشت هسته ای با دو کلاستر قدرتمند و کم مصرف استفاده می کند که از 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز برای پردازش های سنگین و 4 هسته کم مصرف Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.6 گیگاهرتز برای پردازش امور روزمره و سبک تشکیل یافته است.

تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9611 از همان پردازنده گرافیکی ARM Mali-G72 MP3 استفاده می کند که به گفته سامسونگ، فرکانس پردازشی آن، افزایش پیدا کرده است. این پردازنده گرافیکی بر اساس نسل دوم معماری Bifrost توسعه داده شده و گرافیک های سه بعدی واقعی تر در مقایسه با نسل قبلی را در اختیار خواهد گذاشت. به گفته سامسونگ، این GPU، از آخرین API های گرافیکی و تکنیک های متنوع پردازشی از جمله MSAA برای واقعی تر شدن بازی هایی با گرافیک بالا و ASTC و AFTC پشتیبانی می کند که با کاهش پهنای باند حافظه، پردازش های گرافیکی کارآمد تر را در اختیار خواهد گذاشت.

گلکسی A50s

بنابراین تا به اینجای کار می توان گفت که دو تراشه اگزینوس 9611 و 9610 در زمینه قدرت پردازشی، تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند. پس آیا سامسونگ تراشه مشابه را با نامی جدید روانه بازار کرده است؟ پاسخ این سوال منفی است. چرا که اصلی ترین تغییر ایجاد شده در تراشه جدید، مربوط به بخش پردازش سیگنالی تصاویر و همچنین هوش مصنوعی می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نام تراشهسامسونگ اگزینوس 9611سامسونگ اگزینوس 9610
پردازنده مرکزیOcta-core (4x Cortex-A73 cores @2.3 GHz & 4x Cortex-A53 cores @1.7 GHz)Octa-core (4x Cortex-A73 cores @2.3 GHz & 4x Cortex-A53 cores @1.7 GHz)
پردازنده گرافیکیMali-G72 MP3Mali-G72 MP3
حافظه رمLPDDR4XLPDDR4X
حافظه داخلیUFS 2.1 / eMMC 5.1UFS 2.1 / eMMC 5.1
نمایشگر2520x1600p Full HD+2520x1600p Full HD+
فرآیند ساخت10 نانومتری10 نانومتری
مودم LTELTE Cat.12 3CA 600Mbps (DL) /
Cat.13 2CA 150Mbps (UL)
LTE Cat.12 3CA 600Mbps (DL) /
Cat.13 2CA 150Mbps (UL)
اتصالاتWi-Fi 402.11ac, Bluetooth 5.0, FM RadioWi-Fi 402.11ac, Bluetooth 5.0, FM Radio
هوش مصنوعیبلهبله
دوربیندوربین تک گانه تا 54 مگاپیکسل
دوربین دوگانه 16+16 مگاپیکسل
دوربین تک گانه 24 مگاپیکسلی
یا دوربین دوگانه 16+16 مگاپیکسل
فیلمبرداری4K UHD 120fps encoding and decoding with HEVC(H.265) and H.264, and decoding with VP94K UHD 120fps encoding and decoding with HEVC(H.265) and H.264, and decoding with VP9

تراشه اگزینوس 9611 از دوربین تکی تا رزولوشن 64 مگاپیکسل پشتیبانی می کند و می توان از دو دوربین با رزولوشن 16 مگاپیسکل نیز برای آن استفاده کرد. این در حالی است که تراشه اگزینوس 9610 از دوربین تکی تا رزولوشن 24 مگاپیکسل پشتیبانی می کرد. بنابراین سامسونگ برای این که بتواند در گلکسی A50s از دوربین اصلی جدید با رزولوشن 48 مگاپیکسل بهره ببرد، مجبور به تقویت واحد پردازش سیگنالی تصاویر شده است. تغییر بعدی ایجاد شده در این واحد، مربوط به پشتیبانی بهتر این تراشه از دوربین های فوق عریض و تله فوتو می باشد و اگزینوس 9611 امکان عکاسی پرتره با یک دوربین را نیز در اختیار می گذارد.

گلکسی A50s

تغییر بعدی ایجاد شده در اگزینوس 9611 مربوط به واحد هوش مصنوعی می باشد. به طوری که این تراشه با استفاده از یادگیری عمیق ماشینی، عملکرد بهتری در ارائه قابلیت های هوش مصنوعی خواهد داشت و تجربه بهتری در استفاده از مواردی مثل دستیار دیجیتال، در اختیار خواهد گذاشت.

بنچمارک های گرفته شده در زمینه های مختلف هم نشان می دهند که تراشه اگزینوس 9611 در زمینه پردازنده مرکزی، عملکردی کاملا مشابه با نسل قبلی دارد اما در زمینه پردازش های گرافیکی، قدرت آن کمی بیشتر شده است. با این وجود باید در نظر داشته باشید که این افزایش ناچیز، تفاوت خاصی در اجرای بازی ها نخواهد داشت و همچنان نباید انتظار داشته باشید که گلکسی A50s بازی هایی مثل پابجی را در بالاترین کیفیت به اجرا در بیاورد.

نرم افزار

گلکسی A50s مشابه A50 با سیستم عامل اندروید 9 روانه بازار شده است که رابط کاربری سامسونگ One Ui با نسخه جدید تر 1.5، روی آن نصب شده است. رابط کاربری One Ui 1.5 در مقایسه با نسخه 1.1 که در A50 بکار رفته بود، تفاوت ظاهری خاصی ندارد و اصلی ترین تغییرات ایجاد شده در آن، مربوط به اضافه شدن برخی اموجی ها و تغییر شکل برخی از آن ها و همچنین پایداری بهتر دوربین و رابط کاربری می باشد. گذشته از این موارد، همانطور که می دانید، رابط کاربری جدید سامسونگ، برای تعامل بهتر با گوشی و همچنین استفاده آسان تر با یک دست طراحی شده است که در ادامه می توانید با برخی ویژگی های آن، آشنا شوید.

گلکسی A50s

حالت تیره

پس از اضافه شدن Night mode در نسخه‌ی اصلی اندروید ۹، این حالت برای دستگاه‌ های سامسونگ نیز قابل استفاده شده است که فعال کردن آن بسیار آسان بوده و به راحتی و فقط با یک کلیک انجام می گردد. این حالت برای افرادی که دوست ندارند نمایشگر گوشی شان در هنگام شب بدرخشد مناسب می‌ باشد. همچنین اگر به تم‌ های تاریک علاقه مند هستید، Night Mode یک ویژگی با ارزش برای شما خواهد بود و در کنار ویژگی های شخصی سازی ظاهری دستگاه، کاهش مصرف باتری را نیز به ارمغان خواهد آورد.

طراحی اپلیکیشن ها

اکنون در One UI، تمامی اپ‌ های پیشفرض سامسونگ از یک کانسپت پایه ای که One UI بر اساس آن ساخته شده است پیروی می‌ کنند. در واقع، شما می‌توانید ببینید که tab‌ ها (به عنوان مثال در اپلیکیشن ساعت تب هایی مثل آلارم و…) به پایین نمایشگر منتقل شده اند که بدین ترتیب دسترسی به آن‌ها آسان تر می‌ شود. علاوه بر این، آیکون اپ‌ ها در One UI دارای طراحی جدیدی می‌ باشد (گرد مانند) که البته اگر عادت کردن به آیکون‌ های جدید برای شما مشکل است، می توانید از بخش تم ها آیکون های مختلف را بارگزاری نمایید.

گلکسی A50s

ناوبری

در One UI روش‌های مختلفی برای ناوبری گنجانده شده است. مثلا نوار ناوبری با شکل سابق خود وجود دارد، ولی برای فعال کردن عملکرد هر دکمه‌ی آن، باید بر روی آن دکمه به سمت بالا swipe کنید (یعنی انگشت خود را به سمت بالا بکشید).  همچنین اگر بخواهید، می‌توانید علامت های بصری نوار ناوبری را به طور کامل پنهان کنید، در نتیجه فضای در دسترس نمایشگر شما افزایش خواهد یافت. اگر هم هیچ کدام از روش‌های موجود را دوست نداشتید، می‌توانید نوار ناوبری خود را به شکل سابق، یعنی مثل اندروید اوریو تغییر دهید.

از تغییرات دیگری که در رابط کاربری One Ui به وجود آمده است می توان به مصرف بهینه تر باتری اشاره کرد. سامسونگ در این رابط کاربری، با استفاده از یادگیری ماشینی، الگوی استفاده کاربر از گوشی را شناسایی می کند و بعد از تشخیص آن، با غیر فعال کردن اپلکیشن های کمتر استفاده شده، شارژدهی دستگاه را بهبود می بخشد.

باتری

گلکسی A50s در زمینه باتری کوچکترین تغییری به خود ندیده است. این گوشی از همان باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که از شارژ سریع تطبیقی سامسونگ با توان 15 وات پشتیبانی می کند و شارژ کامل آن در زمان تقریبی 2 ساعت انجام می گیرد. همچنین این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو حدود 15 ساعت و در تست ترکیبی PCMark حدود 12 ساعت دوام آورد که نشان می دهد پیشرفتی در مقایسه با A50 حاصل نشده است. بنابراین انتظار می رود این گوشی در استفاده ترکیبی شامل وبگردی، استفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، عکاسی و … تا 1 روز کاربر را همراهی کند. (در نظر داشته باشید که نوع استفاده هر فرد از گوشی، متفاوت بوده و به نسبت آن شارژدهی دستگاه نیز می تواند متفاوت باشد.)

گلکسی A50s

8.5
گلکسی A50s در یک نگاه

گلکسی A50s به عنوان نسخه بهبود یافته A50 تغییرات اساسی به خود ندیده است. در واقع اگر از کاربران گوشی A50 هستید، نباید فکر آپدیت کردن گوشی خود به نسخه اس باشید؛ با این حال اگز جزو افرادی هستید که به تازگی قصد خرید میان رده ای برند سامسونگ را در نظر دارید، گلکسی A50s می تواند با رفع برخی از ایرادات نسل قبلی و همچنین دوربین بهتر، به یکی از گزینه های مناسب برای شما تبدیل شود.

طراحی
8.7
نمایشگر
8.5
دوربین
8
سخت افزار
8.6
نرم افزار
8
باتری
9
ارزش خرید
8.6
مزایا
  • طراحی جذاب
  • نمایشگر با کیفیت
  • قدرت پردازشی مناسب
  • شارژدهی خوب
  • دوربین با کیفیت تر از نسل قبلی
  • اضافه شدن قابلیت فیلمبرداری 4K
معایب
  • عملکرد دوربین در محیط های کم نور، پیشرفت چندانی نداشته است
  • افزایش قیمت
  • حاشیه پایینی نمایشگر می توانست کوچکتر باشد
78
33
4
4
9

۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با سلام و تشکر.گوشیهای a50و a50s کدامیک از قابلیت اسلوموشن برخوردار هستند؟

ببخشید بروزرسانی Galaxy A50توی راه؟

سلام وقت بخیر گلگسی A50وA50sازنظرهردو عملکرد خوبی داره ازدوربین گرفته تاباتری قدرتمندش وحافظه بیشتری اختصاص داده است.ببخشیدقیمت امروزGalaxyA50چنداست؟

سلام،خسته نباشید
میخواستم بدونم خم خوردگی لبه های نمایشگر این گوشی با نسخه قبلی خودش چه تفاوتی داره که این نسخه اج پنل داره ولی نسخه معمولی یا قبلی نداره؟

سایــمان دیــجیتال
۱۷ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۴

درود خدمت شما
دوست عزیز هیچ تفاوتی در لبه های نمایشگر وجود ندارد و این ویژگی به عنوان یک قابلیت نرم افزاری در A50s افزوده شده است.
با تشکر

به نظرتان این A50s بهتره یا A70

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰