بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

بعد از گلکسی بادز لایو و گلکسی بادز پلاس حالا عضو جدیدی از خانواده‌ی گلکسی بادزها وارد بازار شده که به گفته‌ی سازنده در زمینه‌های مختلف با پیشرفت‌هایی همراه بوده و حالا بهترین گزینه بین خانواده‌ی هدفون‌های کهکشانی‌ها به حساب می‌آید.

در این مطلب قصد داریم به بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ بپردازیم و عملکرد این هدفون بی‌سیم را در بخش‌های مختلف زیر ذره‌بین قرار دهیم. در انتهای این متن با توجه به توضیحات گفته شده شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا این هدفون برای شما مناسب است یا این که بهتر این است که به سراغ مدلی دیگر بروید.

طراحی

اگر از گلکسی بادز لایو یا گلکسی بادز پلاس استفاده کرده باشید، با مشاهده‌ی گلکسی بادز پرو به سرعت متوجه خواهید شد که شباهت زیادی بین این اعضای خانواده وجود دارد و به نوعی زبان طراحی آن‌ها با هم یکسان می‌باشد.

مقایسه بادز پرو با بادز لایو در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو
مقایسه بادز پرو با بادز لایو در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو

پیشنهاد مطالعه: بررسی گلکسی بادز پلاس سامسونگ و نقد و بررسی لوبیای سحر آمیز سامسونگ؛ هدفون گلکسی بادز لایو

سطح رویی بادزها مانند گلکسی بادز لایو حالت براق دارد و جلوه‌ی زیبایی به این هدفون بخشیده است. از نظر ارگونومی و اندازه اما گلکسی بادز پرو به گلکسی بادز و گلکسی بادز پلاس نزدیک‌تر می‌باشد و حالا لبه‌های بادزها زاویه‌ی کمتری نسبت به دو هدفون مذکور دارند.

طراحی براق سطح روبرویی در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
طراحی براق سطح روبرویی در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

طراحی خوب این بادزها باعث می‌شوند زمانی که اندازه سری مناسب با گوش خود را پیدا کردید این هدفون به خوبی در گوش شما قرار بگیرد و طی فعالیت‌های سنگین مانند دویدن یا بدن سازی درون باشگاه نیز از گوش خارج نشود. درضمن سامسونگ برای این که خیال شما از بابت آسیب دیدن هدفون به وسیله تعریق هنگام ورزش آسوده باشد برای آن گواهی IPX7 را در نظر گرفته است.

پشتیبانی از گواهی IPX7 در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
پشتیبانی از گواهی IPX7 در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

کیس این هدفون طراحی ساده‌ای دارد و با اندازه‌ی کوچک خود به راحتی در جیب قرار می‌گیرد. ابعاد این کیس ۵۰x ۵۰.۲ x ۲۷.۸ میلی‌ متر می‌باشد و وزن 45 گرم است. این کیس یک چراغ در قسمت داخلی و یک چراغ در قسمت بیرونی دارد که بسته به میزان شارژ باقی مانده سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز را نمایش می‌دهد.

طراحی کیس در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
طراحی کیس در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

هدفون‌ها به حالت آهنربایی درون کیس قرار می‌گیرند، به این ترتیب که به محض این که بادزها را به کیس و محل قرار گیری آن‌ها نزدیک کنید در جای خود قرار می‌گیرند و شروع به شارژ شدن می‌کنند (این حالت آهنربایی قوی می‌باشد و حتی اگر کیس را به حالت معکوس قرار دهید هم بادزها از کیس خارج نمی‌شود).

توجه داشته باشید که شارژ کیس از دو طریق درگاه Type C و شارژ بی‌سیم ممکن است که در بخش باتری بیشتر به آن خواهیم پرداخت. این هدفون در سه رنگ بنفش، مشکی و نقره‌ای ساخته و روانه‌ی بازار شده است که شما می‌توانید رنگ آن را متناسب با رنگ گوشی خود انتخاب کنید.

برنامه Samsung Wearable app و کنترل بادز پرو

بخش زیادی از قابلیت‌های این هدفون از طریق نرم افزار Samsung Wearable app قابل استفاده است. در این برنامه شما می‌توانید به قابلیت‌هایی مانند noise cancelling، روشن کردن ambient sound، تغییر یا خاموش کردن کنترل‌های لمسی و تغییر پروفایل‌های EQ دسترسی پیدا کنید.

برنامه Samsung Wearable app در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
برنامه Samsung Wearable app در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

تنظیمات noise cancelling در این برنامه دارای حالت کم و زیاد است که با سوایپ کردن بین آن‌ها می‌توانید میزان دلخواه برای خود را انتخاب کنید. از طرفی پروفایل‌های موجود به شما امکان می‌دهند تا موزیک را با حالت دلخواه خود گوش دهید، این پروفایل‌ها عبارت‌اند از Bass boost، Soft, Dynamic، Clear و Treble Boost. متأسفانه امکان ایجاد حالت جدید و تنظیم آن به دلخواه خود شما وجود ندارد و باید به همین حالت‌های پیش فرض موجود بسنده کنید.

در تنظیمات این برنامه همچنین می‌توانید قابلیت‌هایی مانند automatic voice detection و seamless earbud connection را روشن کنید (به این قابلیت‌ها در قسمت مربوطه خواهیم پرداخت).

این برنامه همچنین تنظیماتی جدید به نام 360 Audio را برای بادزهای سامسونگ ارائه می‌دهد. این تنظیمات صدایی فراگیر و 360 درجه‌ای برای شما شبیه سازی می‌کند که در Apple AirPods Max و هدست‌های گیمینگ شاهد آن هستیم. این قابلیت با استفاده از Dolby Atmos به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ی بسیار خوب و لذت بخشی از گوش دادن به موسیقی داشته باشید.

توجه داشته باشید که تنها در صورتی می‌توانید از 360 Audio بهره مند شوید که از یکی از گوشی‌ها یا تبلت‌های سامسونگ استفاده کنید و بهره‌گیری از آن با برندهای دیگر ممکن نیست. همچنین این ویژگی در صورتی قابل استفاده است که به غیر از داشتن گوشی و تبلت سامسونگ از سرویس‌های استریم Netflix، Hulu، Disney Plus و Apple TV Plus بهره ببرید.

به روی قسمت براق هر دو بادز یک پد لمسی قرار داده شده است که به خوبی به فرمان‌های مختلف پاسخ می‌دهد. یادگیری این فرمان‌ها بسیار ساده است و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • اگر یک بار گوش سمت چپ یا راست را لمس کنید موسیقی در حال پخش متوقف می‌شود و یا موسیقی شروع به پخش شدن می‌کند.
  • اگر هر یک از گوش‌ها را دوبار پشت سر هم لمس کنید به آهنگ بعدی پلی لیست خود منتقل خواهید شد.
  • اگر هر یک از گوش‌ها را سه بار پشت سر هم لمس کنید به آهنگ قبلی پلی لیست خود منتقل خواهید شد.
  • اگر هر یک از گوش‌ها را لمس کرده و کمی نگه دارید با حرکت دست خود می‌توانید صدای موسیقی را کم و زیاد کنید (در برنامه بالا می‌توانید این فرمان‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنید).

حتی در برنامه Samsung Wearable app به شما این امکان داده می‌شود که به طور کلی پد لمسی موجود را خاموش کنید تا در صورتی که لمس ناخودآگاه اتفاق می‌افتد این مشکل حل شود.

نکته‌ای که در این بخش وجود دارد این است که پد لمسی این بادزها کمی بیش از حد حساس است و زمان‌هایی که می‌خواهید آن را درون گوش قرار دهید یا آن را از گوش خارج کنید یا حتی آن را برای بهتر فیت شدن درون گوش تنظیم کنید موسیقی ناخواسته پخش یا متوقف می‌شود.

کیفیت صدا و اتصال به بادزها

مهم‌ترین بخش یک هدفون را می‌توان کیفیت صدای خروجی آن در نظر گرفت و سامسونگ نیز به خوبی از این موضوع آگاه بوده است. خروجی صدای گلکسی بادز پرو بسیار خوب است و در مقایسه با نسل قبل دو بهبود قابل توجه داشته است. یکی این که بیس بسیار بیشتری و بهتری می‌تواند تولید کند و دیگری این که کیفیت صدا در نهایت ولوم نسبت به قبل بهبود داشته و کمتر شاهد کاهش کیفیت در ولوم بسیار بالا هستیم.

بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

گوش دادن به موسیقی با این هدفون بسیار لذت بخش است و قطعا از کیفیت صدای خروجی آن رضایت خواهید داشت. انواع موسیقی به روی این هدفون به شکل بسیار خوبی پخش می‌شوند و تفاوتی ندارد که به Heavy Metal علاقه داشته باشید یا موسیقی سنتی! در نهایت از کیفیت صدای بادز پرو لذت خواهید برد.

این هدفون کهکشانی از بلوتوث 5 بهره می‌برد و از سه کدک بلوتوثی SBC، AAC و Samsung Scalable Codec پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از این کدک‌ها باعث می‌شود تا هم کیفیت صدای خروجی افزایش پیدا کند و هم اتصال پایدارتری با گوشی هوشمند یا تبلت به وجود بیاید. در واقع این کدک‌ها به طور مداوم نرخ انتقال را تنظیم می‌کنند تا بهترین خروجی ممکن حاصل شود.

اتصال ساده و سریع بادز پرو به گوشی در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو
اتصال ساده و سریع بادز پرو به گوشی در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو

توجه داشته باشید که از هر دو گوش می‌توان به صورت مونو و تکی استفاده کرد و لزومی ندارد که از هر دوی آن‌ها با هم بهره ببرید (در صورتی که برای کاری به یک گوش تنها نیاز داشته باشید).

قابلیت‌های بادز پرو

سامسونگ نیز مانند اپل به دنبال راه اندازی یک اکوسیستم پایدار و جذاب است و این را می‌توان از تولید لپ‌ تاپ‌های گلکسی بوک جدید این شرکت متوجه شد. در راستای دستیابی به یک اکوسیستم خوب حالا سازنده کره‌ای قابلیتی برای بادز پرو در نظر گرفته که به کمک آن می‌توانید بین دستگاه‌های گلکسی مختلف بدون مشکل جابجا شوید.

بگذارید تا این ویژگی را با یک مثال برایتان شرح دهیم، فرض کنید که شما در حال گوش دادن به موسیقی با گوشی سامسونگ خود هستید و سپس می‌خواهید یک ویدئو را با تبلت گلکسی خود تماشا کنید، در این حالت بادز پرو به صورت هوشمند بین این دو دستگاه جابجا می‌شود و در زمانی که از هر کدام استفاده می‌کنید صدای همان دستگاه را به شما انتقال می‌دهد.

بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

برای استفاده از این قابلیت حتما باید دستگاه‌های گلکسی مختلف شما به یک اکانت سامسونگ متصل باشند و همچنین قابلیت auto-switch در تنظیمات بلوتوث فعال باشد (همچنین در برنامه Samsung Wearable app باید seamless connection را روشن کنید).

قابلیت پر کاربرد دیگر بادز پرو active noise cancelling است که در ابتدا به طور مختصر این قابلیت را توضیح می‌دهیم و سپس به عملکرد آن در این هدفون می‌پردازیم. قابلیت active noise cancelling صداهای مزاحم اطراف شما را از بین می‌برد و اجازه نمی‌دهد تا این صداهای اضافی باعث کاهش کیفیت موسیقی در حال پخش شود. در واقع مثلا زمانی که سوار اتوبوس هستید این قابلیت صدای موتور اتوبوس را از بین می‌برد و نمی‌گذارد تا این صدا به داخل هدفون‌ها و گوش شما منتقل شود.

با کمک این قابلیت صداهای بیرون کمتر شما را آزار می‌دهند و در جاهای شلوغ مانند مترو و … نیز می‌توانید با خیال راحت و بدون مشکل به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید. اما این قابلیت در گلکسی بادز پرو چگونه است؟ بسیار خوب است اما عالی نیست!

بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

در واقع عملکرد ANC نسبت به نسل قبل بهبودهای قابل توجهی داشته و حالا بسیار خوب و کارآمد است و از بسیاری از هدفون‌های بی‌سیم بازار بهتر عمل می‌کند اما همچنان نمی‌توان آن را بی نقص دانست، چرا که صداهای بلند هنوز هم از این هدفون‌ها عبور می‌کنند و اگر هم درجه‌ی ANC را تا انتها زیاد کنید کیفیت صدا تا حد زیادی کاهش می‌یابد که انتخاب خیلی عاقلانه‌ای نیست.

قابلیت جذاب دیگر بادز پرو تشخیص صدای شما و خاموش کردن خودکار ANC می‌باشد تا بتوانید به راحتی در صورت لزوم با محیط اطراف ارتباط برقرار کنید و صداهای بیرون را بشنوید. البته این قابلیت در عمل چندان خوب عمل نمی‌کند و چند ثانیه زمان می‌برد تا هدفون بتواند صدای شما را تشخیص دهد.

عملکرد میکروفون

اگر شما از دسته کاربرانی باشید که زیاد با گوشی خود مکالمه می‌کنند، پس حتما برایتان مهم است که بادز پرو بتواند کیفیت مکالمه خوبی را به شما ارائه دهد و شخص مقابل صدای شما را به صورت واضح و رسا دریافت کند.

بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

خوشبختانه در این هدفون کهکشانی همین اتفاق رخ داده و کیفیت مکالمه بسیار خوب می‌باشد. به علاوه بادز پرو به خوبی نیز می‌تواند صداهای اضافی محیط را کاهش دهد تا در صورتی که در مکانی شلوغ با کسی در حال مکالمه هستید طرف مقابل بتواند بدون زحمت صدای شما را از صدای محیط تشخیص دهد.

در کل از نظر کیفیت مکالمه خیلی نمی‌توان ایرادی به این هدفون وارد کرد و باید این محصول را در میان بهترین هدفون‌های بی‌سیم برای مکالمه قرار داد.

باتری

سامسونگ برای بادزها ظرفیت باتری 61 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته و ظرفیت کیس را نیز 472 میلی آمپر ساعت قرار داده است. این ظرفیت باتری باعث می‌شود تا در صورت روشن بودن ANC این هدفون بتواند حدود 5 ساعت شارژدهی کند و این عدد با احتساب کیس به حدود 18 ساعت افزایش می‌یابد.

در صورتی که از ANC استفاده نکنید خود بادزها می‌توانند با یک بار شارژ کامل 7 الی 8 ساعت شارژدهی کنند و این عدد با احتساب شارژ کیس به حدود 28 ساعت قابل افزایش است. اما از این اعداد که بگذریم، این هدفون در کارکرد روزمره چقدر دوام می‌آورد؟

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در مطلب بررسی گلکسی بادز پرو سامسونگ

اگر از هدفون‌ها استفاده زیادی در طول روز داشته باشید، با شارژ کامل کیس و بادزها می‌توانید حدود 2 الی 3 روز بدون نیاز به شارژ مجدد کیس از بادزها بهره ببرید. اگر استفاده معمولی دارید و تنها روزی حدود 3 ساعت از هدفون‌ها استفاده می‌کنید با یک بار شارژ کامل کیس و بادزها احتمالا حدود 5 یا 6 روز نیاز به شارژ مجدد کیس نخواهید داشت.

برای شارژ کیس گلکسی بادز پرو دو روش شارژ بی‌سیم و شارژ به کمک درگاه Type C در نظر گرفته شده است. به کمک درگاه Type C و به لطف پشتیبانی این هدفون از شارژ سریع تنها با شارژ 5 دقیقه‌ای آن می‌توانید حدود 1 ساعت از آن استفاده کنید. سرعت شارژ شدن به صورت بی‌سیم طبیعتا کندتر است اما همچنان کاربردی و خوب به نظر می‌رسد.

جمع بندی

گلکسی بادز پرو سامسونگ کیفیت صدای بسیار خوبی به شما ارائه می‌دهد و در زمینه قابلیت‌ها و همچنین کیفیت مکالمه نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این هدفون از نظر باتری نیز شما را نا امید نخواهد کرد و طراحی زیبای آن هر بار که می‌خواهید آن را استفاده کنید، شما را به خود جذب می‌کند.

این که این هدفون برای شما مناسب هست یا نه را خودتان باید پاسخ دهید اما با توجه به قیمت این محصول در بازار کشور ما اگر به دنبال یک هدفون با کیفیت خوب و امکانات بالا هستید (و به خصوص اگر از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ استفاده می‌کنید) گلکسی بادز پرو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

8.7
نگاه کلی به گلکسی بادز پرو

گلکسی بادز پرو جدیدترین هدفون از سازنده کره‌ای است که کیفیت صدای خروجی بسیار خوبی دارد و همچنین از ANC با کیفیت مطلوب بهره می‌برد. این هدفون کیفیت مکالمه خوبی نیز برای شما به ارمغان می‌آورد و شارژدهی آن نیز شما را راضی خواهد کرد. اگر از گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ استفاده می‌کنید این هدفون ارزش خرید بالاتری برای شما خواهد داشت.

کیفیت صدا
9.4
قابلیت ANC
8.5
کیفیت ساخت
8.5
قابلیت حمل
9
کیفیت مکالمه
8.5
ارزش خرید
8
مزایا
  • ارگونومی مناسب و ابعاد کوچک کیس
  • کیفیت صدای کاملا مناسب
  • کیفیت مکالمه خوب
  • قابلیت ANC کارآمد
  • شارژدهی خوب باتری
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • پشتیبانی از گواهی IPX7
  • برنامه با قابلیت‌های کاربردی
معایب
  • قابلیت 360 Audio به محصولات سامسونگ محدود شده است
  • پد لمسی کمی بیش از اندازه حساس است
  • نبود دستیار صوتی گوگل
32
4
0
2
0

۶ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بعضیا همچین از تاخیر صدا میگن انگار هندزفری گیمینگ خریدم اللته گزینه گیم بوست هم داره ولی خب نباید انتظار تاخیر بسیار پایین باشه چون فقط مخصوص گیم نیست ، یه کم فکر بد نیست

خوبه ولی اولین موضوع تاخیر صدا تو گیم و ویدیو هست…دومین موضوع عدم تنظیم ضرباته که مثلا تا دستت بخوره موزیک پخش میشه و نمیشه غبگیر فعالش کرد…نکته سوم عدم تطابق نشانگر شارژ تو برنامه و بلوتوث که تفاوت دارند

من گوش راست هدفون بادز پرو خراب شده و الان دیگه گوش چپش هم شارژ. نمیشه دلیلش چیه؟ اگه یه گوش راست جدا بگیرم میشه با هم وصل و جفت بشن؟

من گوش راست هدفون بادز درون خراب شده و الان دیگه گوش چپش هم شارژ. نمیشه دلیلش چیه؟ اگه یه گوش راست جدا بگیرم میشه با هم وصل و جفت بشن؟

برای منم دقیقا همین مشکل پیش اومده

سلام
ناراحت نشید ها ولی بررسی تون ناقص هست . کوچکترین اشاره ای به تاخیر هدفون نکردید . چیزی که اولویت اصلی در خرید بسیاری هست .

چون فقط مکالمه و موزیک گوش نمیدن و بیشتر گیم بازی میکنن با گوشی و همچنین فیلم و سریال میبینن

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰