بررسی گلکسی اس 21 اولترا

سامسونگ با معرفی گوشی‌های تاشو با نمایشگر منعطف، مسیر آینده اسمارتفون‌ها را حداقل برای خود مشخص کرد. این شرکت بیشترین تلاش خود را در این زمینه بکار می‌برد و آخرین تکنولوژی‌ها را در این بخش با پسوندهای فولد و فلیپ شاهد هستیم. اما تکلیف کسانی که بهترینِ سامسونگ را در قالب اسمارتفون عادی می‌خواهند چه می‌شود؟ پاسخ کره‌ای‌ها به این افراد، گلکسی‌های “Ultra” می‌باشد که به نوعی شاخص‌ترین و آخرین تکنولوژی‌های سامسونگ را در شکل و شمایل اسمارتفون عادی ارائه می‌دهد. سومین نسل از این خانواده سامسونگ، گلکسی اس 21 اولترا نام دارد که بیشتر از هر زمان دیگر به یک محصول کامل نزدیک شده است.

اولین گوشی از این خانواده یعنی گلکسی اس 20 اولترا، توانست اعداد و ارقام و مشخصات را یک پله بالاتر از پرچمداران عادی سوق دهد؛ اما در دنیای واقعی این اعداد و ارقام آنطور که باید و شاید نتوانستند تغییری ایجاد کنند. دومین گوشی یعنی گلکسی نوت 20 اولترا اما با رفع ایرادات نسل اول، توانست تجربه به مراتب بهتری خصوصا در زمینه دوربین در اختیار بگذارد و با طراحی جذاب‌تر، به محصول محبوب‌تری تبدیل شود.

اما داستان Galaxy S21 Ultra ، جذاب‌تر از هر زمان دیگری است؛ چرا که این محصول در کنار رفع نواقص و پیشرفت در بیشتر زمینه‌ها، قیمتی پایین تر از دو نسل قبلی دارد و همین موضوع باعث شده تا ارزش خرید آن، بسیار بیشتر از نمونه‌های قبلی باشد. در ادامه به طور مفصل با بهترین گوشی سامسونگ برای نیمه اول 2021 آشنا خواهیم شد و پیش از هر چیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه گشایی آن دعوت می‌کنیم.

تعداد سیم‌کارتدوسیم کارت
ابعاد۸.۹ × ۷۵.۶ × ۱۶۵.۱ میلی‌متر
وزن۲۲۹ گرم (نسخه mmWave) ، ۲۲۷ گرم (نسخه sub6)
ساختار بدنهپشت شیشه‌ای (گوریلا گلس)، جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس Victus)، فریم آلومینیومی
تراشهExynos 2100 (پنج نانومتری)
پردازنده‌ی مرکزی۸ هسته‌ای
فرکانس پردازنده‌ی مرکزییک هسته‌ی 2.9 گیگاهرتز Kryo 680، سه هسته‌ی 2.8 گیگاهرتز Kryo 680 و 4 هسته‌ی 2.2 گیگاهرتز Kryo 680
پردازنده‌ی گرافیکیMali-G78 MP14
نوع صفحه نمایشداینامیک آمولد 2X
اندازه صفحه نمایش۶.۸ اینچ (~۸۹.۸% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن صفحه نمایش۱۴۴۰x۳۲۰۰ پیکسل
تراکم پیکسلی صفحه نمایش۵۱۵ پیکسل در اینچ
تعداد رنگ صفحه نمایش۱۶ میلیون رنگ
محافظت صفحه نمایشکورنینگ گوریلا گلس Victus
سایر قابلیت‌های صفحه نمایشپشتیبانی از +HDR10، نمایشگر همیشه روشن (Always-on)، نرخ نوسازی 120 هرتز تطبیقی (10 – 120 هرتز)، روشنایی 1500 نیت، فناوری Eye Comfort Shield برای محافظت از چشم
حافظه داخلی۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظهUFS 3.1
مقدار RAM۱۲ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیخیر
شبکه‌های ارتباطیGSM / HSPA / LTE/5G
شبکه 2GGSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2
شبکه 3GHSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
شبکه 4G1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 20, 26, 28, 38, 40, 41, 66
5GSA/NSA/Sub6/mmWave
فن‌آوری‌های ارتباطیNFC,Wi-Fi,Bluetooth,Radio
Wi FiWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث5.0، A2DP، LE
فن‌آوری مکان‌یابیA-GPS، GLONASS، GALILEO، BDS
درگاه ارتباطیType-C 3.2
دوربین اصلی۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری با پوشش 83 درجه، 1/1.33 اینچ سایز سنسور، 0.8 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز لیزر، لرزشگیر اپتیکال تصویر، f/1.8) ۱۰ مگاپیکسل (لنز پریسکوپ 240 میلی‌متری تله‌فوتو با پوشش 10 درجه، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.24 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، f/4.9، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 10 برابر) ۱۰ مگاپیکسل (لنز 70 میلی‌متری تله‌فوتو با پوشش 35 درجه، 1.22 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.24 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، f/2.4، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال 3 برابر) ۱۲ مگاپیکسل (لنز 13 میلی‌متری اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1.4 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.55 اینچ سایز سنسور، f/2.2، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، حالت Super Steady برای ضبط بدون لرزش ویدیو)
فلاشLED
فیلم‌برداری دوربین اصلی8K@24/30fps، 4K@30/60fps، 1080p@30/60/240fps، 720p@960fps، HDR10+، ضبط صدای استریو.، لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر
سایر قابلیت‌های دوربینپانوراما، Auto-HDR
دوربین سلفی۴۰ مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری با پوشش 80 درجه، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، 1/2.8 اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/2.2)
فیلم‌برداری سلفی4K@30/60fps، 1080p@30fps
جک 3.5 میلی‌مترندارد
سیستم عاملاندروید ۱۱، One UI 3.0
حسگرهاحسگر اثرانگشت (زیر نمایشگر، اولتراسونیک)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
مشخصات باتریباتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژرشارژ سریع ۲۵ واتی، پشتیبانی از Power Delivery 3.0، شارژ بی‌سیم ۱۵ وات با پشتیبانی از Qi و PMA، شارژ معکوس ۴.۵ وات
مشخصات گلکسی اس 21 اولترا

طراحی

در نسل اول اولترا، سامسونگ به قدری به مشخصات و اعداد و ارقام توجه کرده بود که گویا زمان کافی برای طراحی محصولِ زیبا نداشت و گلکسی اس 20 اولترا با رنگ‌بندی کسل کننده و دوربین برآمده اش، نتوانست در زمینه طراحی آنطور که باید و شاید کاربران را به سمت خود جذب کند. گلکسی نوت 20 اولترا اما بازی را برای سامسونگ برگرداند و اکنون در Galaxy S21 Ultra به لطف زبان طراحی جدید، طراحی بار دیگر از نقاط قوت پرچمدار کره‌ای‌ها محسوب می‌شود.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

پرچمداران امروزی به دلیل استفاده از دوربین‌های متعدد با سنسورها و لنز‌های بزرگ، در زمینه طراحی ماژول دوربین با چالش جدی مواجه هستند و تقریبا هیچ شرکتی تاکنون راه حلی برای برآمدگی این ماژول پیدا نکرده است. این برآمدگی در برخی موارد به اندازه‌ای زیاد است که باعث می‌شود ماژول دوربین یک جزو نا همگون از اجزای اجزای گوشی‌ها باشد و ظاهر دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. گذشته از این مورد، این برآمدگی باعث می‌شود که دوربین‌ها در برابر ضربات احتمالی، مقاومت لازم را نداشته باشند.

سامسونگ برای رفع این موارد در سری اس 21 و گلکسی اس 21 اولترا ، زبان طراحی “contour cut” را معرفی کرده است. در این زبان طراحی، دوربین‌ها تا حد امکان به گوشه دستگاه کشیده شده‌اند و فریم فلزی دور دستگاه در این قسمت ضخیم‌تر شده و به ماژول دوربین پیوسته است که باعث شده تا شاهد طراحی یکپارچه‌تری باشیم. علاوه بر این، کل ماژول دوربین توسط فریم آلومینیوم و قسمت فلزی در قاب پشتی، احاطه شده است که به گفته سامسونگ، مقاومت آن را افزایش خواهد داد. البته باید در نظر داشته باشید که کل ماژول دوربین متصل به بدنه یا فریم فلزی نیست و رویه‌ی فلزی آن متصل به قاب پشتی است که تعمیرپذیری آن را آسان‌تر می‌کند.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

غیر از تغییر زبان طراحی، مورد جدید دیگر در گلکسی اس 21 اولترا ، استفاده از گوریلا گلس ویکتوس برای محافظت از پنل پشت و جلو می‌باشد که مشابه نسل قبلی، توسط فریم آلومینیومی به هم چسبیده‌اند. بد نیست بدانید که گوریلا گلس ویکتوس نسخه هفتم شیشه‌های محافظ شرکت کورنینگ می‌باشد که از آلومینوسیلیکات ساخته شده و به گفته کمپانی سازنده، می‌تواند سقوط از ارتفاع 2 متری را به‌خوبی تحمل کند.

مشابه چیزی که برای اولین بار در رنگ برنزی نوت 20 اولترا دیدیم، پنل پشتی این گوشی هم از شیشه با بافت مات استفاده می‌کند که علاوه بر حس و حال بهتر، در برابر لکه اثرانگشت نیز مقاومت بسیار بیشتری دارد. همچنین سامسونگ برای Galaxy S21 Ultra رنگ‌بندی بسیار جذاب‌تری در نظر گرفته است که شاخص‌ترینِ آن رنگ مشکی فانتوم بوده و به نوعی یادآور خودروی بتمن و خودروهای سوپر اسپرت است.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

گلکسی اس 21 اولترا با نمایشگر 6.8 اینچی، یک گوشی بسیار بزرگ و سنگینی است که البته ارتفاع و عرض آن، تا حدودی کمتر از نسل قبلی بوده و لبه‌های گرد باعث می‌شود که در دست گرفتن آن، راحت‌تر از آیفون 12 پرو مکس باشد.

در قسمت جلو اما به غیر از کوچک‌تر شدن نمایشگر و کاهش خمیدگی لبه‌های آن، شاهد تغییر دیگری نیستیم. این گوشی همچنین از نمایشگر‌های infinity-o استفاده می‌کند که در آن، دوربین سلفی در سوراخ مرکز نمایشگر قرار گرفته و شاهد حاشیه‌های بسیار باریک هستیم. خروجی اسپیکر مکالمه نیز شکاف بسیار باریکی در قسمت بالا بین شیشه محافظ و فریم آلومینیومی است که به شکل بسیار هوشمندانه‌ای طراحی شده است.

در نهایت به فریم آلومینیومی می‌رسیم که با سطح صیقلی و براق، در تضاد با پنل پشتی مات بوده و این کنتراست، زیبایی محصول را دو چندان کرده است. در سمت راست این فریم، شاهد کلید‌های پاور و تنظیم حجم صدا هستیم و در سمت چپ، مورد خاصی به غیر از خطوط تقویت آنتن دیده نمی‌شود. درگاه سیمکارت هم که نشان می‌دهد این گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند، به قسمت پایینی فریم منتقل شده و در کنار درگاه Type-C و اسپیکر اصلی قرار دارد. روی لبه بالایی هم، شاهد حضور خطوط تقویت آنتن و دو میکروفون مجزا هستیم.

نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا

در حال حاضر، سامسونگ حکمرانی بازار نمایشگرهای اولد را در اختیار دارد و زمانی که نوبت به گوشی پرچمدار خود می‌رسد، طبق معمول سنگ تمام می‌گذارد و همین موضوع باعث شده تا نمایشگر Galaxy S21 Ultra به عنوان بهترین نمایشگر اولد ساخته شده تا به امروز شناخته شود.

نمایشگر این گوشی از نوع Dynamic OLED 2X با اندازه 6.8 اینچ است که حدود 0.1 اینچ کوچک‌تر از نسل قبلی می‌باشد. این نمایشگر که حدود 90 درصد مساحت قسمت جلو را به خود اختصاص داده، دارای وضوح تصویر 1440P بوده و از نرخ بازسازی تطبیقی 120 هرتزی در نهایت رزولوشن پشتیبانی می‌کند که آن را در رده بالاتری نسبت به نمایشگرهای نوت 20 اولترا و اس 20 اولترا قرار می‌دهد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

نرخ نوسازی تطبیقی یا Adaptive Refresh Rate باعث می‌شود که بر اساس محتوای در حال نمایش، نرخ نوسازی به صورت پویا بین 10Hz و 120Hz تنظیم می‌شود که باعث خواهد شد در مجموع شاهد مصرف باتری کم‌تری باشیم. اما سوای این مورد، سامسونگ در این گوشی از پنل کاملا جدیدی استفاده کرده است که مصرف باتری آن، حدود 16 درصد بهینه‌تر از پنل‌های اولد پیشین است.

همانطور که می‌دانید، پنل‌های OLED منبع نور مجزایی ندارند و در آن‌ها هر پیکسل به وسیله جریان الکتریکی، روشن می‌شود. سامسونگ می‌گوید که در پنل جدید آن‌ها که تنها در نسخه اولترا استفاده شده، حرکت الکترون‌ها به شکل سریع‌تر و آسان‌تری بین لایه‌ها انجام می‌شود که نتیجه آن، روشنایی بیشتر در عین مصرف بهینه‌تر باتری است.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

در زمینه کیفیت، جالب است بدانید که حداکثر روشنایی این پنل، تا 1500 نیت می‌رسد که البته در دنیای واقعی به جز پخش ویدئوهای HDR احتمالا شاهد آن نخواهیم بود. حداقل نور نمایشگر هم حدود 2 نیت می‌باشد که در کنار ویژگی جدید Eye comfort Shield که نور آبی را بر اساس زمان و محیط فیلتر می‌کند، باعث می‌شود استفاده از این گوشی چه در روشن‌ترین مکان و چه در تاریک‌ترینِ آن، به شکل آسانی انجام گیرد.

مورد جدید دیگر در نمایشگر گلکسی اس 21 اولترا، 50 درصد کنتراست بیشتر آن می‌باشد که البته به چشم غیر مسلح، تشخیص این موضوع در مقایسه با نمایشگر‌های قبلی این شرکت، کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد. مشابه قبل به صورت پیشفرض، نمایشگر در حالت Vivid فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد که در آن شاهد رنگ‌های شاداب و اشباع شده هستیم؛ با این حال بد نیست بدانید که اشباع شدگی رنگ‌ها در این حالت کمتر از قبل بوده و به طور کلی دقت رنگی در این حالت نیز بسیار خوب می‌باشد. اما اگر خواهان رنگ‌های دقیق‌تر هستید، کافی است حالت نمایشگر را به Natural تغییر دهید تا پنل گلکسی Galaxy S21 Ultra با پوشش فضای رنگی sRGB رنگ‌هایی با دقت مثال زدنی به نمایش بگذارد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

در نهایت بد نیست به دو مورد جدید دیگر اشاره کنیم که یکی از آن‌ها مربوط به پشتیبانی نمایشگر از قلم اس‌پن است. این اولین باری است که یک محصول خارج از سری نوت، از قلم اس‌پن پشتیبانی می‌کند و این موضوع به نوعی شایعه خداحافظی با سری نوت در سال 2021 را تقویت می‌کند. مورد بعدی که به بخش امنیت نیز مربوط می‌شود، استفاده از نسل دوم سنسور اثر انگشت اولترا سونیک کوالکام می‌باشد که حدود 1.77 برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی بوده و در کنار سرعت شناسایی بیشتر، تجربه به مراتب بهتری را در اختیار می‌گذارد.

اسپیکر

گلکسی اس 21 اولترا همانند نسل قبلی از اسپیکر دوگانه بهره می‌برد که یکی از آن‌ها روی لبه پایینی قرار داشته و دیگری در واقع همان اسپیکر مکالمه است. این دو اسپیکر در زمینه حجم صدا عملکرد بسیار خوبی دارند و تفکیک صدای خواننده و نوت ‌های بالا و پایین به خوبی در آن‌ها انجام می‌شود که نتیجه آن صدای بسیار شفاف و بدون اعوجاج است. در زمینه بیس و کوبندگی این دو اسپیکر عملکرد رضایت بخشی دارند اما در این زمینه آیفون 12 پرو مکس عملکرد به مراتب بهتری به نمایش می‌گذارد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

دوربین گلکسی اس 21 اولترا

Galaxy S21 Ultra یکی از متنوع‌ترین پکیج‌های دوربین بکار رفته در گوشی‌های هوشمند را در اختیار می‌گذارد که شایسته پسوند اولترا است. این گوشی بر خلاف اس 20 اولترا، دارای دو دوربین تله فوتو با زوم‌های 3 و 10 برابری می‌باشد که باعث می‌شود بازه وسیعی از زاویه دید‌ها را پوشش دهد.

طبق رسم همیشه، از دوربین اصلی دوربین چهارگانه شروع می‌کنیم که به جدیدترین سنسور سامسونگ مجهز شده است. این دوربین از سنسور ایزوسل HM3 با اندازه بزرگ 1/1.33 اینچ استفاده می‌کند که دارای وضوح 12000×9000 پیکسل بوده و اندازه پیکسل‌های آن، 0.8 میکرون است.

این سنسور مشابه نسل قبلی از فیلتر بیِر 9 به 1 یا Nona Pixel Bining استفاده می‌کند که نتیجه آن، تصاویر 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ 2.4 میکرونی است و در مقایل آن، لنز 24 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم F/1.8 قرار دارد که مجهز به لرزشگیر است.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

سنسور ISOCELL Bright HM3 بکار رفته در Galaxy S21 Ulta در مقایسه با سنسور HM1 که در اس 20 و نوت 20 اولترا بکار رفته بود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه جذب نور، فوکوس، HDR و … به خود دیده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یکی از قابلیت‌های جدید این سنسور، Smart ISO Pro برای تصاویر HDR است که در واقع با ثبت یک عکس با ایزوی پایین و عکس دیگر با ایزوی بالا و ترکیب آن‌ها، از شبحی شدن اجسام متحرک جلوگیری می‌کند. این در حالی است که پیش از این در تصاویر HDR، چندین عکس از یک صحنه ثبت و ترکیب می‌شد. علاوه بر این، این تصاویر در یک تصویر واحد 12 بیتی ترکیب می‌شوند که نتیجه آن، 64 برابر اطلاعات رنگی بیشتر (در حالت RAW) در مقایسه با تصاویر 10 بیتی نسل قبلی است.

سنسور HM3 دارای حالت نویز پایین یا Low Noise Mode می‌باشد که تا 50 درصد حساسیت به جذب نور را افزایش می‌دهد و مشابه سابق در محیط‌های روشن می‌توان تصاویری با رزولوشن کامل 108 مگاپیگسل نیز با آن ثبت کرد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

اگر بخاطر داشته باشید، گلکسی اس 20 اولترا از مشکل فوکوس به خصوص در محیط‌های کم نور رنج می‌برد که سامسونگ این مشکل را در نوت 20 اولترا به وسیله سیستم فوکوس لیزری تا حد زیادی مرتفع کرد. اکنون در سنسور جدید شاهد تکنولوژی Super PD Plus هستیم که با اضافه کردن میکرو لنز به عناصر تشخیص فاز، دقت اندازه گیری آن‌ها را افزایش داده و این موضوع فوکوس سنسور را به‌خصوص در محیط‌های کم‌نور، بهبود می‌بخشد.

بعد از دوربین اصلی، بد نیست نگاهی به دوربین فوق عریض داشته باشیم که از همان سنسور 12 مگاپیکسلی سابق با پیکسل‌های بزرگ 1.4 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنز 13 میلی‌متری با گشودگی دهانه دیافراگم F/2.2 قرار گرفته است که زاویه دید 120 درجه‌ای را در اختیار می‌گذارد. بنابراین تا به اینجای کار می‌توان گفت که دوربین فوق عریض تغییر در مقایسه با نسل قبلی نداشته است؛ اما جالب است بدانید که برای اولین بار در گوشی‌های سامسونگ، این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و همین موضوع امکان عکاسی ماکرو با کیفیت بسیار خوب را برای گلکسی اس 21 اولترا فراهم می‌کند.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

در نهایت نوبت به دوربین‌های تله‌فوتو می‌رسد که نقطه تمایز دوربین این گوشی، با نسل قبلی است. به جای دوربین پیروسکوپی با زوم اوپتیکال 4 برابر، Galaxy S21 Ultra از دو دوربین تله فوتو برای پوشش رنج مناسبی از محدوده صحنه‌ها در نظر گرفته است که در آن دوربین تله‌فوتوی معمولی، با لنز 70 میلی‌متری F/2.4، زوم اوپتیکال 3 برابر داشته و دوربین دیگر با لنز پریسکوپی جدید 240 میلی‌متری f/4.9، زوم اوپتیکال 10 برابر را در اختیار می‌گذارد. بنابراین گلکسی اس 21 اولترا با مجموعه دوربین چهارگانه خود، از نزدیک‌ترین فاصله به سوژه تا سوژه‌های دور دست و زاویه فوق‌عریض را در محدوده پوشش خود قرار می‌دهد که از این منظر فوق‌العاده است.

لازم به ذکر است که این دو دوربین از سنسور مشابه 10 مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس سریع Dual-Pixel استفاده می‌کنند که اندازه پیکسل آن‌ها 1.22 میکرون بوده و لنز هر دوی آن‌ها به لرزشگیر اوپتیکال مجهز می‌باشد. همچنین بد نیست اشاره‌ای به سوراخ مشکی قرار گرفته در بالای فلش LED داشته باشیم که در واقع همان سیستم فوکوس لیزری برای بهبود دقت و سرعت فوکوس دوربین‌ها است.

در زمینه نرم‌افزاری، رابط کاربری دوربین تغییرات بصری چندانی به جز انیمیشن حالت شب و تغییر نام لایو فوکوس به حالت پرتره، به خود ندیده است. اما یک ویژگی جدید در این رابط کاربری که به لطف ISP قدرتمند‌تر به آن افزوده شده، DIRECTOR’S MODE نام دارد که امکان فیلمبرداری همزمان با دوربین‌های پشتی و دوربین سلفی را فراهم می‌کند.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

کیفیت تصاویر

در نور روز، دوربین اصلی گلکسی اس 21 اولترا عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. این دوربین عکس‌هایی با وضوح و جزئیات بالا ثبت می‌کند که رنج داینامیکی آن‌ها بسیار وسیع بوده و هیچ نویزی در آن‌ها دیده نمی‌شود. علاوه بر این الگوریتم‌های پردازشی سامسونگ تغییر پیدا کرده و اکنون این گوشی در زمینه بازتولید رنگ‌ها و وایت بالانس، دقیق‌تر از همیشه عمل می‌کند.

زمانی که به جزئیات بیشتری نیاز دارید، کافی است رزولوشن 108 مگاپیکسلی را فعال کنید. استفاده از این حالت در محیط هایی با نور کافی، در برخی موارد می تواند بسیار کاربردی باشد، به خصوص اینکه در تصویری با چنین رزولوشن، دست کاربران هنگام ویرایش تصویر نیز باز تر می باشد.

دوربین فوق عریض هم پردازش‌هایی مشابه با دوربین اصلی انجام می‌دهد و تصاویر ثبت شده با آن دارای نویز بسیار پایین، رنگ‌های دقیق و رنج داینامیکی وسیع می‌باشد؛ با این حال میزان جزئیات و وضوح تصاویر را نمی‌توان به خوبی دوربین اصلی دانست.

اما همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، به لطف فوکوس خودکار این دوربین قادر به عکاسی ماکرو از فاصله 2 سانتی‌متر و بیشتر می‌باشد که تصاویر 12 مگاپیکسلی خروجی در این حالت، بسیار دوست داشتنی بوده و جزو بهترین تصاویر ماکرویی هستند که می‌توان با گوشی ثبت کرد.

در مورد دوربین‌های تله فوتو، جالب است بدانید که با وجود استفاده از حسگر 10 مگاپیسکلی، سامسونگ تصاویر خروجی آن‌ها را به 12 مگاپیکسل بزرگنمایی می‌کند که علت آن مشخص نیست. دوربین تله فوتو با زوم 3 برابر، عملکرد بسیار خوبی دارد و به جز شارپی مصنوعی که در آن دیده می‌شود، در زمینه رنگ، نویز و رنج داینامیکی، عملکرد آن مشابه دوربین اصلی است.

دوربین تله فوتوی پریسکوپی هم عکس‌هایی با رنگ‌ و کنتراست دقیق ثبت می‌کند که رنج داینامیکی آن‌ها وسیع بوده و نویز آن‌ها در بیشتر موارد به خوبی کنترل می‌شود. با این حال در این تصاویر هم پردازش بیش از حد در زمینه شارپی دیده می‌شود که البته فقط هنگام زوم کردن روی تصاویر، متوجه این موضوع خواهید شد.

در محیط‌های کم نور، دوربین اصلی عملکرد بسیار خوب خود را ادامه می‌دهد؛ اما هنگام خاموش بودن حالت شب، شاید انتظار بیشتری از آن داشته باشید. تصاویر ثبت شده با این دوربین، جزئیات کافی، رنگ‌های زنده و رنج داینامیکی مناسبی دارند که کمی نویز در آن‌ها دیده می‌شود.

اما زمانی که حالت شب را روشن کرده و در حالت خودکار قرار دهید، گوشی سرعت شاتر را تا 2 ثانیه کاهش می‌دهد که نتیجه آن، تصاویری با کیفیت عالی است. این تصاویر جزئیات بالا، رنگ‌های زنده، کنتراست دقیق و رنج داینامیکی وسیعی دارند که نویز آن‌ها به خوبی کنترل می‌شود.

دوربین فوق عریض در چنین شرایطی، عکس هایی با نویز بالا و نوردهی پایین ثبت می کند. اما روشن کردن حالت شب، سرعت شاتر را بعضا تا 7 ثانیه کاهش می‌دهد که پیشرفت‌های بزرگی در عکس‌های ثبت شده با این دوربین ایجاد می کند و این تصاویر بهبود های بزرگی در زمینه رنج داینامیکی، روشنایی، رنگ و جزئیات به خود می‌بییند که نمونه آن ها را می توانید در قسمت پایین مشاهده کنید.

هنگام زوم 3 برابری، در بیشتر موارد دوربین تله‌فوتو فعال می‌شود؛ اما اگر نور محیط خیلی کم باشد، نرم افزار برش دیجیتالی در دوربین اصلی را ترجیح خواهد داد. دوربین تله فوتو در محیط‌های کم نور، عکس‌های بسیار خوبی ثبت می‌کند اگر می‌خواهید نتیاج بسیار بهتر داشته باشید، کافی است از معجزه نایت مد استفاده کنید.

دوربین تله فوتوی پریسکوپی هم عملکردی بسیار مشابه با دوربین تله فوتوی دیگر دارد و عملکرد آن بسیار رضایت بخش می‌باشد. خصوصا زمانی که بدانید حالت شب یا نایت مود برای این دوربین هم در نظر گرفته شده است. امکان عکاسی در رنج زوم بیشتر‌هم وجود دارد؛ به عنوان مثال یک حالت ویژه برای عکاسی از ماه در نظر گرفته شده است که به وسیله هوش مصنوعی، می‌تواند در زوم 30 یا 100 برابر، عکس‌های بسیار خوبی از ماه ثبت کند که کیفیت آن‌ها برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی رضایت‌بخش است.

سامسونگ در در بخشی از مراسم رونمایی Galaxy S21 Ultra ، به الگوریتم‌های جدید هوش مصنوعی جهت ثبت تصاویر پرتره اشاره کرد و مدعی شد که پرچمداران جدید آن‌ها اکنون در نور شب نیز می‌توانند تصاویر پرتره خوبی ثبت کنند. در دنیای واقعی هم گلگسی اس 21 اولترا تا حد زیادی ادعای سامسونگ را اثبات می‌کند.

پرتره

حالت پرتره به صورت پیش‌فرض روی زوم 2 برابر قرار دارد که به وسیله دوربین اصلی ثبت می‌شود. تصاویر ثبت شده در این حالت، جزئیات خوب، کنتراست و رنگ‌های دقیقی دارند که تشخیص سوژه از پس زمینه در آن‌ها به صورت عالی در بیشتر مواقع انجام می‌گیرد. علاوه بر این، عکاسی پرتره در شب نیز به شکل بهتری در مقایسه با گوشی‌های ثبلی سامسونگ انجام می‌گیرد و در بخش ویرایش گالری، می‌توان جلوه‌های متنوعی برای آن‌ها در نظر گرفت.

سلفی

در قسمت جلویی Galaxy S21 Ultra شاهد دوربین سلفی با ساختمان مشابه بکار رفته در نسل قبلی هستیم. این دوربین از سنسور 40 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 0.7 میکرونی استفاده می‌کند که با تجمیع 4 پیکسل‌ می‌تواند پیکسل بزرگ 1.4 میکرونی تشکیل دهد. جالب است بدانید که این دوربین از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و از لنزی 25 میلی‌متری استفاده می‌کند که با دیافراگم f/2.2 توانایی خوبی در جذب نود خواهد داشت.

در زمینه کیفیت دوربین سلفی باید بگوییم که با یکی از بهترین نمونه‌های بکار رفته در تمام اسمارتفون‌ها رو به رو هستیم. این دوربین در محیط هایی با نور کافی، عملکرد عالی از خود به نمایش می‌گذارد و تصاویری با جزئیات زیاد، رنج داینامیکی وسیع و رنگ های زنده ثبت می‌کند. یک حالت عکاسی در رزولوشن کامل یعنی 40 مگاپیکسل نیز وجود دارد که در محیط های روشن می‌تواند جزئیات به مراتب بیشتری را در اختیار بگذارد.

در محیط های کم نور اما از میزان جزئیات کاسته شده و به میزان نویز افزوده می شود؛ با این حال استفاده از حالت شب در این مورد نیز می‌تواند در تولید تصویر بهتر، موثر باشد. ناگفته نماند که سامسونگ برای رنگ پوست افراد، دو حالت روشن و طبیعی را در نظر گرفته است که در حالت طبیعی، شاهد بالاترین دقت رنگی و وایت بالانس هستیم.

فیلمبرداری

Galaxy S21 Ultra قادر به فیلمبرداری 4K 60fps با تمام دوربین‌های خود می‌باشد که یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با نسل قبلی به شمار می‌آید. فیلمبرداری 8K 24fps هم همچنان به قوت خود باقیست که توسط دوربین اصلی انجام می‌گیرد و جالب است بدانید که با وجود پشتیبانی تراشه از فیلمبرداری 8K 30fps و 4K 120fps، این دو کیفیت هنوز در اس 21 اولترا گنجانده نشده است.

کیفیت ویدئوهای 4K و 1080 در این گوشی بسیار عالی بوده و این ویدئو ها از جزئیات بسیار خوب، رنگ های زنده و رنج داینامیکی وسیع برخوردار هستند. اما زمانی که حالت 60fps را فعال می‌کنید، جزئیات کمی نرم‌تر به نظر می‌رسند. نکته جالب در مورد فیلمبرداری این گوشی، این است که تمامی حالت ها از لرزشگیر پشتیبانی می کنند و یک حالت Super Steady نیز وجود دارد که البته تنها در رزولوشن 1080P قابل استفاده می باشد.

سخت‌افزار و عملکرد

طبق روال همیشه، سامسونگ پرچمدار خود را در دو نوع متفاوت از نظر سخت‌افزار روانه بازار کرده است. مدل جهانی این محصول با تراشه ساخت خود آن‌ها یعنی اگزینوس 2100 عرضه می‌شود و برای بازار چین و آمریکای شمالی نیز مدل اسنپدراگون 888 در نظر گرفته شده است.

اگر بخاطر داشته باشید، سال گذشته پرچمداران مدل اگزینوس سامسونگ چه در زمینه قدرت پردازشی و چه در زمینه پایداری و مصرف باتری، نمی‌توانستند به خوبی نسخه اسنپدراگون عمل کنند و همین موضوع انتقاد جدی کارشناسان و البته کابران را به همراه داشت. بعد از این اتفاقات، همه انتظار داشتند که پرچمدار سال 2021 تنها در یک نسخه عرضه شود؛ اما سامسونگ سرمایه‌ای که روی تراشه اگزینوس داشته و هزینه پایین‌تری که استفاده از آن برایش دارد را به سادگی کنار نخواهد گذاشت. از طرفی تعداد کثیری از خریداران سراسر دنیا نیز اهمیت بالایی برای این کمپانی دارد و راه حلی که به ذهن آن‌ها رسیده و بسیار هم درست به نظر می‌رسد؛ اگزینوس 2100 نام دارد که به گفته‌ آن‌ها بازگشتی دوباره و تغییر انقلابی در تراشه‌های آن‌ها خواهد بود.

مقایسه اسنپدراگون 888 با اگزینوس 2100

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

اگزینوس 2100 تراشه 5 نانومتری سامسونگ با مودم 5G یکپارچه است که در محصولات پرچمدار و بالارده بکار گرفته خواهد شد. پردازنده مرکزی این تراشه، ساختمانی شبیه به اسنپدراگون 888 داشته و از 3 کلاستر استفاده می‌کند. کلاستر اول این پردازنده به هسته بسیار قدرتمند و جدید Cortex-X1 مجهز شده است که فرکانس کاری آن، 2.9 گیگاهرتز بوده و نشان می‌دهد که سامسونگ برای اولین‌بار هسته اختصاصی خود با نام Mongoose را کنار گذاشته و تماما به سراغ معماری ARM رفته است.

کلاستر بعدی از سه هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند و کلاستر آخر از 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز بهره می‌برد که برای پردازش‌های سبک کاربرد خواهد داشت. به گفته سامسونگ استفاده از این سه کلاستر جدید باعث شده تا اگزینوس 2100 در زمینه پردازش تک هسته‌ای و چند‌ هسته‌ای به ترتیب 19 و 33 درصد بهتر از اگزینوس 990 عمل کند و اجرای سریع‌تر را به همراه داشته باشد.

در بخش گرافیکی، شاهد استفاده از پردازنده 14 هسته‌ای Mali-G78 هستیم که به گفته سامسونگ تا 46 درصد عملکرد بهتر در مقایسه با نسخه قبلی دارد و به لطف تکنولوژی Amigo نرخ فریم پایداری در طولانی مدت خواهد داشت. مورد جدید بعدی در این تراشه، استفاده از موتور هوش مصنوعی با سه هسته پردازشی بسیار قدرتمند می‌باشد که قادر به انجام 26 تریلیون عملیات در یک ثانیه بوده و پیشرفت عظیم در مقایسه با نسل قبلی را نشان می‌دهد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

استفاده از این موتور هوش مصنوعی در کنار پردازنده سیگنالی تصویر جدید، به اگزینوس 2100 این امکان را می‌دهد که از 6 دوربین و سنسور 200 مگاپیکسلی پشتیبانی کند. همچنین یک واحد اختصاصی برای پردازش‌های امنیتی در نظر گرفته شده است که این امور را از سیستم‌عامل جدا کرده و در کنار امنیت بیشتر، سرعت عمل بیشتر را نیز در اختیار می‌گذارد.

به گفته سامسونگ تراشه‌ی اگزینوس 2100 برپایه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری LPE خود این شرکت تولید می‌شود. این لیتوگرافی براساس ادعای آن‌ها می‌تواند تا ۱۰ درصد افزایش کارایی یا ۲۰ درصد کاهش مصرف انرژی را در فرکانس یکسان به‌‌همراه داشته باشد. در آخر می‌توان به یکپارچگی مودم 5G در دل تراشه اشاره کرد که براساس ادعای سامسونگ در شبکه‌های mmWave می‌تواند سرعت دانلود بالغ‌بر 7.35 گیگابیت‌برثانیه را فراهم کند.

اما به بخش عملکرد گلکسی اس 21 اولترا که برسیم، بنچمارک‌های گرفته شده از این گوشی با اگزینوس 2100 و 12 گیگابایت حافظه رم، نشان می‌دهند که با یکی از قدرتمند‌ترین‌ها در سال 2021 رو به رو هستیم. بنچمارک گیک‌بنچ نشان می‌دهد که اگزینوس 2100 در هر دو زمینه پردازش تک‌هسته‌ای و چند هسته‌ای پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی داشته و در صدر گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد؛ با این حال پردازنده مرکزی این تراشه همچنان به پای A14 Bionic اپل نمی‌رسد.

بنچمارک‌های گرافیکی هم پیشرفت چشمگیر اگزینوس 2100 را اثبات می‌کنند و این گوشی قادر به اجرای بازی‌های سنگین با حداکثر کیفیت و پایداری بسیار خوب می‌باشد. بنچمارک آنتوتو هم که عملکرد کلی دستگاه را ارزیابی می‌کند، رقمی بالاتر از آیفون 12 پرو مکس برای این دستگاه در نظر می‌گیرد که در نوع خود جالب توجه است.

در آزمایش استرس هم که پایداری دستگاه در پردازش طولانی مدت را ارزیابی می‌کند، عملکرد گلکسی اس 21 اولترا به حدود 65 درصد کاهش پیدا می‌کند که در این زمینه شاهد بهبود 30 درصدی در مقایسه با اگزینوس 990 هستیم؛ اما بنابر تست‌های انجام شده در منابع خارجی، در این زمینه اگزینوس 2100 همچنان به خوبی رقیبی آمرکایی خود یعنی اسنپدراگون 888 نیست. با این حال، تراشه 5 نانومتری سامسونگ، در زمینه کنترل حرارت و مصرف باتری، پیشرفت‌های بزرگی به خود دیده و مطابق برخی از تست‌ها، بهتر از نمونه کوالکام عمل می‌کند.

نرم‌افزار Galaxy S21 Ultra

گلکسی اس 21 اولترا به صورت پیش‌فرض با اندروید 11 روانه بازار شده است که آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One Ui 3.1 روی آن نصب شده است. وان یو آی 3.1 در واقع همان وان و آی 3.0 می‌باشد که چند قابلیت جدید به آن افزوده شده و از نظر بصری تغییری در آن ایجاد نشده است.

سومین نسخه از رابط کاربری سامسونگ، تغییرات زیادی در بخش طراحی، برخی آیکون، نوار ناوبری به خود دیده و ایرادات آن به حداقل رسیده است که باعث می‌شود از نگاه کارشناسان زیادی، به عنوان کامل‌ترین رابط کاربری اندرویدی شناخته شود.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

رابط کاربری One Ui 3.1 چند تغییر کلیدی داشته است که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، اضافه شدن گوگل دیسکاور به بخش فید یا اخبار می‌باشد که یک حرکت جسورانه و البته درست در حذف کردن منوی بیکسبی نه چندان کارآمد به حساب می‌آید. اپلیکیشن گیم لانچر نیز بروز شده و در کنار قابلیت‌های کاربردی همیشگی خود، امکان مخفی کردن ساعت اجرای بازی را در اختیار می‌گذارد که بازهم قابلیت شخصی سازی بسیار خوبی به نظر می‌رسد. به غیر از این موارد، Galaxy S21 Ultra قابلیت‌های کاربردی و مفید قلم اس پن را هم در اختیار می‌گذارد که پیش از این در بررسی سری نوت، بارها به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

گذشته از این موارد، این One Ui 3.0 است که در زمینه نرم‌افزاری این گوشی را از نسل قبلی متمایز می‌کند و برای آشنایی کامل با تغییرات ایجاد شده در آن، می‌توانید به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

رابط کاربری وان یو آی ۳ ؛ خانه جدید سامسونگی‌ها

باتری گلکسی اس 21 اولترا

Galaxy S21 Ultra همانند نسل قبلی از باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که به گفته سامسونگ به لطف یادگیری ماشینی و در صورت استفاده از شبکه 5G تا یک روز کاری، خریداران را همراهی خواهد کرد. در کنار این موارد، پرچمدار جدید کره‌ای‌ها از نمایشگر جدید بهینه و تراشه 5 نانومتری استفاده می‌کند که مطمئنا در شارژدهی محصول تاثیر گذار خواهد بود.

در آزمایش پخش مداوم ویدئو، این گوشی حدود 18 ساعت دوام می‌آورد که پیشرفت 5 ساعتی نسبت به نسل قبلی را نشان می‌دهد و یک رکورد بسیار خوب به حساب می‌آید. با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که نمایشگر تطبیق پذیر و تراشه 5 نانومتری، می‌توانند شارژدهی بسیار خوبی برای این دستگاه رقم بزنند و زمانی که به شارژ بیشتر نیاز داشته باشید، استفاده از حالت 60 هرتزی می‌تواند موثر باشد.

در زمینه سرعت شارژ، Galaxy S21 Ultra نه تنها پیشرفتی نکرده، بلکه چند قدی هم به عقب رفته است. این گوشی بر خلاف نسل قبلی از شارژ سریع 45 وات پشتیبانی نمی‌کند و سرعت شارژ آن به 25 وات محدود شده است. البته این موضوع به معنای سرعت آهسته‌تر شارژ نیست و همچنان در عرض 1 ساعت می‌توان باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را شارژ کرد.

بررسی گلکسی اس 21 اولترا / Galaxy S21 Ultra

اما متاسفانه سامسونگ هم مثل اپل در جهت آسیب کمتر به محیط زیست! آداپتور مخصوص 25 واتی را از داخل جعبه حذف کرده و به صورت جداگانه به فروش می‌رساند. البته سامسونگ راهکاری برای مشتریان خود در نظر گرفته و علاوه بر کاهش قیمت نهایی محصول، قیمت آداپتور‌های خود را نیز کاهش داده است که تا حدودی تحمل این تصمیم را در روز‌های فعلی آسان‌تر می‌کند.

نظر شما در مورد Galaxy S21 Ultra چیست؟ آیا این گوشی را گزینه مناسبی برای خرید می‌دانید؟

9.2
Galaxy S21 Ultra در یک نگاه
طراحی
8.8
دوربین
9.5
نمایشگر
9.6
سخت‌افزار
9.2
نرم‌افزار
9.2
باتری
9.2
ارزش خرید
9
مزایا
  • زبان طراحی جدید و کیفیت ساخت عالی
  • نمایشگر فوق‌العاده با نرخ نوسازی 120 هرتزی تطبیقی و روشنایی زیاد
  • بهبود چشمگیر در زمینه سخت‌افزار
  • عملکرد عالی در زمینه دوربین (عکس و فیلم)
  • One Ui 3.1 و پشتیبانی از قلم اس پن
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • سنسور اثر انگشت بهبود یافته
  • قیمت پایین‌تر از نسل قبلی
معایب
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • حذف شارژر و هدفون از جعبه
  • ابعاد بزرگ و لغزنده بودن
22
4
2
2
2

۷ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

با عرض سلام خسته نباشید شب به خیر اس ۲۱ اولترا که در حین کارکرد تلفن همراه تا چه حد داغ نمی کنه
منظورم یعنی سیستم کامپیوتری که جمع میکنی یا لپ تاپ میخریم یا موبایل اگه پرچمدار یعنی جز گزینه های اصلی نباشه سخت افزار پایین باشه داغ میکنه
اس ۲۱ اولترا قلم سری نوت هم جواب میده نه
ببخشید گوشی های ایسوس سونی چطورن ممنون میشم پاسخ بدید

مورد داغ شدن بیش از اندازه گوشی مخصوصا هنگام استفاده از دوربین و مصرف بیش از حد باتری خیلی گزارش شده. در بررسی و کار با این گوشی این مشکلات مشاهده شده؟

منم خریدم مشکل تخلیه باطری نداره خیلی خوب عمل میکنه راضیم اما دوربین رو فعال میکنم بعد از نیم ساعت گرم میشه نه اینکه خیلی داغ کنه از سخت افزارش راضیم
کک

یادم رفت بگم پردازنده اگزینوس 2100 هم طبق بررسی های خارجی هنوز هم گرمای بیشتری نسبت به اسنپدراگون 888 داره .

سلام تازه یک هفته اس ۲۱ اولترا خریدم خیلی راضیم همه چیزش عالیه اصلا داغ نمیکنه باطریش خیلی خوب عمل میکنه کی گفته گرمای بیشتری نسبت به اسنپدراگون داره منم طبق بررسی های خارجی دیدم متاسفانه اسنپدراگون گرمای بیشتری به اگزینوس ۲۱۰۰ داره تا باهاش کار نکردی چطور نظر دادی

تشکر میکنم بابت بررسی بسیار خوبتون .
دوربین گوشی های سامسونگ پیشرفت خوبی کرده و از سال قبل بهتره . این حفره سلفی هم که سامسونگ دست ازش نمیکشه . این همه پیشرفت پس چرا از دوربین پاپ اپ یا زیر نمایشگر استفاده نمیکنه !!! اما با این قیمت 35 میلیونی ، ایفون 12 به نظرم انتخاب خیلی خیلی خیلی بهتریه . هم بهترین کیفیت ساخت رو داره ، هم بهترین دوربین هم بهترین پردازنده موبایل و هم روان ترین سیستم عامل ! همه اینها رو به 5 سال پشتیبانی بی چون و چرا اضافه کنید .

گوشی نسبت به نسل قبل پیشرفت خوبی داشته.قابل مقایسه نیس با آیفون ۱۲ .ببینین چندتا برتری نسبت به ایفون ۱۲ پرومکس داره .۱ صحفه نمایش که اصلا قابل مقایسه نیست ۱۲۰ هرتز با روشنایی ۱۵۵۰ نیت بیشترین روشنایی بین پرچمداران رفرش ریت متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ وپشتیبانی از ۱۲۰ در اخرین کیفیت تصویر .پیکسلهای به مراتب بیشتر.صحفه نمایش بزرگتر بدون بریدگی بی ریخت اپل .پشتیبانی از اثر انگشت و بزرگتر شدن ۷۱ درصد ان.کیفیت عکاسی و فیلم برداری بالاتر نسبت به ایفون محیط کاربری روانتر نسبت به قبل.رم اجرایی بالاتر .پشتیبانی از قلم دوام باتری بهتر .طراحی ساختش رنگ مشکیش وای آیفون کجا این کجا.راحتی استفادش نسبت ب ایفون پشتیبانی کاملتر از ۵جی نسبت به اپل.قیمت معقولتر نسبت به ایفون .ایفون فقط ۲ جا جلوتره صدای بیشتر .سرعت در عملکرد که اونم تو اجرای که رو هر دو تست شد ۳ ثانیه جلوتر شد تو ۴ دیقه ۳ دیقه من ۱۲پرو مکس داشتم برا خانومم ۲۱ اولترا گرفتم دیدم سره خودمم ۲۱ اولترا گرفتم

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰