بررسی موتو e5 پلاس

موتو e5 پلاس در واقع ترکیبی از نمایشگر 18:9 بکار رفته در گوشی های امروزی، و باتری عظیم در برخی گوشی های میان رده می باشد. این گوشی از زبان طراحی مشابه نسل قبل بهره می برد و همچنان از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است. این گوشی به اندروید 8 مجهز بوده و رابط کاربری آن نزدیک به اندروید خالص می باشد. موتورولا در گوشی moto e5 plus از باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی بهره گرفته و آن را به پردازنده 8 هسته ای مجهز کرده است. در ادامه نگاهی به بخش های مختلف این گوشی خواهیم داشت و پیش از هر چیز شما را به تماشای ویدئوی جعبه گشایی محصول، دعوت می کنیم.

خرید گوشی Moto e5 plus

جعبه گشایی از موتو e5 پلاس

طراحی موتو e5 پلاس

همانطور که گفتیم، موتو e5 پلاس از زبان طراحی گوشی های اخیر موتورولا استفاده می کند. این گوشی از نمایشگر بزرگتر (نسبت به نسخه قبل) 6 اینچی بهره می برد و پنل پشتی آن از جنس پلیمر براق می باشد که یادآور پنل شیشه ای در برخی گوشی های پرچمدار است. از آنجایی که پنل پشتی این گوشی، حالتی پلاستیکی مانند دارد، احتمالا از مقاومت بیشتری در برابر شکستن برخوردار خواهد بود؛ اما مقاومت آن در برابر خط و خش را نمی توان به خوبی شیشه های گوریلا گلس دانست. همچنین پنل پشتی این گوشی نیز به شدت جاذب لکه اثر انگشت می باشد و در کل توصیه می شود که از کاور محافظ برای آن استفاده شود.

موتو e5 پلاس

در این قسمت، ماژول گرد دوربین قرار دارد که دارای سنسور تکی 12 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED می باشد. ماژول دوربین، کمی برآمده از بدنه می باشد که برای دستگاهی با ضخامت 9.3 میلی متر، ایراد محسوب می شود، اما این برآمدگی در حدی نیست که نتوان از گوشی روی سطوح صاف استفاده کرد. در قسمت پایین دوربین، لوگوی موتورولا به چشم می خورد که در واقع به عنوان سنسور اثر انگشت نیز عمل می کند. این سنسور از محل بسیار مناسبی برخوردار است و سرعت شناسایی آن نیز، در سطح قابل قبولی قرار می گیرد.

فریم دور موتو e5 پلاس ظاهری شبیه به فلز دارد، با این حال جنس آن از پلاستیک فشرده می باشد. در قسمت جلو نمایشگر بزرگ 6 اینچی قرار دارد که شیشه گوریلا گلس 3 روی آن کشیده شده است و جالب است بدانید که شیشه گوریلا گلس 3 از مقاومت بهتری در برابر خط و خش نسبت به شیشه های جدید همچون گوریلا گلس 5 برخوردار است. در قسمت بالای نمایشگر، دوربین سلفی به همراه اسپیکر و فلاش ال ای دی قرار دارد و حاشیه پایینی نیز میزبان لوگوی موتورولا می باشد.

در سمت راست moto e5 plus دکمه پاور و کلید های تنظیم صدا قرار دارند که دکمه پاور توسط بافتی از سایر کلید ها جدا شده است. در لبه پایینی نیز شاهد حضور درگاه میکرو یو اس بی به همراه میکروفون مکالمه هستیم و جک 3.5 میلی متری هدفون در لبه بالایی دستگاه قرار گرفته است. در مجموع می توان گفت که گوشی موتو e5 پلاس از طراحی چشم نوازی (به خصوص در قسمت پشتی) بهره می برد؛ اما به دلیل استفاده از پلیمر و پلاستیک در ساخت آن، مرغوبیت آن را نمی توان به خوبی گوشی های شیشه و فلزی دانست.

نمایشگر

موتو e5 پلاس از نمایشگری 6 اینچی بهره می برد که تقریبا هم اندازه نسخه بکار رفته در موتو G6 پلاس می باشد؛ با این وجود، به دلیل استفاده از نسبت تصویر 18:9، اندازه کلی گوشی به بزرگی گوشی های 6 اینچی قدیمی تر نمی باشد. این نمایشگر دارای رزولوشن 1440×720 می باشد که هر چند برای نمایشگری 6 اینچی، رقم کمی به شمار می آید، اما شاید برای دستگاهی مقرون به صرفه، معقول باشد.

موتو e5 پلاس

نمایشگر موتو e5 پلاس رنگ های نسبتا دقیقی به نمایش می گذارد و وضوح آن برای تماشای ویدئوها، مناسب ارزیابی می شود؛ با این وجود، رزولوشن اچ دی برای مطالعه متون در نمایشگر 6 اینچی چندان مناسب نخواهد بود. این نمایشگر از کنتراست و زاویه دیدی به خوبی نمایشگر های اولد بهره نمی برد، اما حداکثر روشنایی آن در سطح قابل قبولی قرار می گیرد.

دوربین

طراحی ماژول دوربین در موتو e5 پلاس به گونه ای است که بسیاری از افراد گمان می کنند دارای دوربین دوگانه برای ثبت تصاویر پرتره است؛ اما این گوشی دارای دوربین تکی 12 مگاپیکسلی است که در کنار آن سیستم فوکوس خودکار لیزری قرار گرفته است. استفاده از لیزر، سرعت فوکوس را افزایش داده است، اما تفاوت فاحشی با سایر گوشی های مقرون به صرفه به چشم نمی خورد. سنسور 12 مگاپیکسلی بکار رفته در این گوشی از پیکسل های 1.25 میکرونی استفاده می کند که در پس لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این سنسور 12 مگاپیکسلی از نمونه ای است که در بیشتر گوشی های شیائومی نیز بکار گرفته شده و خبری از سنسور های مرغوب تر سونی در کار نمی باشد.

موتو e5 پلاس

تصاویر ثبت شده با این گوشی در محیط های روشن، از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما میزان جزئیات و وضوح آن ها به خوبی گوشی هایی که از سنسور های مرغوب تر استفاده می کنند، نمی باشد؛ حتی در برخی موارد پیش می آید که تصاویر ثبت شده در محیط های روشن، کمی تار به نظر می رسند. تصاویر ثبت شده در محیط های تاریک نیز همانند اکثر گوشی های مقرون به صرفه، تعریف چندانی ندارد و این تصاویر، دارای نویز زیاد و جزئیات پایین هستند. دوربین سلفی هم از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده می کند و کیفیت تصاویر آن، در سطح معمولی قرار می گیرد.

سخت افزار

موتورولا در این گوشی از چیپست چهار هسته ای اسنپدراگون 425 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم استفاده کرده است که در رده پایین تر از پردازنده های میان رده قرار می گیرد؛ اما قدرت پردازشی آن احتمالا برای بیشتر افرادی که به دنبال گوشی هوشمند بزرگ با قیمت مقرون به صرفه هستند، کافی خواهد بود. بنچمارک های کسب شده از این گوشی نشان از قدرت سخت افزای مشابه moto g5s دارند و آن را پایین تر از گوشی هایی چون موتو g6 قرار می دهند. با این حال به دلیل استفاده از رابط کاربری نزدیک به اندروید خالص، لگ و تاخیر زیادی در انجام امور سبک، به چشم نمی خود. موتو e5 پلاس قادر به اجرای بازی های زیادی است؛ اما نمی توان انتظار اجرای بازی های گرافیکی را از آن داشت.

نرم افزار

موتو e5 پلاس از نسخه 8.0.0 سیستم عامل اندروید بهره می برد و با توجه به سابقه موتورولا در انتشار بروزرسانی های نرم افزاری، به احتمال زیاد، این گوش به اندروید 9 پای، آپدیت نخواهد شد. رابط کاری بکار رفته در این گوشی، بسیار نزدیک به اندروید خالص بوده و اپلیکیشن های پیش فرض کمی در آن مشاهده می شوند؛ با این حال، رابط کاربری موتورولا در طی سال های قبل، تغییرات چندانی به خود ندیده و مشابه نسخه های قبلی می باشد که چند ویژگی جدید به آن افزوده شده است. به عنوان مثال با استفاده از 3 انگشت می توان اسکرین شات گرفت، و با کوچکترین حرکتی به گوشی بدهید، چیزی شبیه به نمایشگر همیشه روشن فعال شده و اعلانات را به نمایش خواهد گذاشت.

موتو e5 پلاس

باتری

باتری یکی از مشخصاتی است که موتو e5 پلاس در آن، عملکرد درخشانی دارد. این گوشی به باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که بیشتر وزن 200 گرمی گوشی را نیز در بر می گیرد. در استفاده سنگین، این باتری می تواند تا یک روز را دوام بیاورد و در استفاده های سبک تر، شارژدهی آن به 2 و حتی 3 روز نیز می تواند افزایش داشته باشد. این گوشی از شارژ سریع 15 واتی (توربو شارژ) موتورولا پشتیبانی می کند که باعث می شود شارژ کامل گوشی در زمان تقریبی دو ساعت و نیم، انجام گیرد.

نقاط مثبت

  • طراحی چشم نواز
  • نمایشگر خوب
  • شارژدهی بسیار خوب باتری

نقاط منفی

  • بدنه پلاستیکی
  • رزولوشن اچ دی نمایشگر
  • عدم دریافت نسخه جدید اندروید

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این دیگه چه بررسی بود نه دوربین نه گیمینگ و … اصلا خوب نبود

مطالب بیشتر

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جعبه گشایی و نقد و بررسی ویدیویی گوشی P50 Pro / پرچمدار فضایی هواوی

سری P هواوی محبوب‌ترین گوشی های این برند شناخته می‌شوند که در این ویدئو آخرین و بهترین مدل آن...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ تیر ۱۴۰۱

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A33 / یک میان‌رده خوب برای چند سال استفاده

امسال هم مثل سالیان اخیر، گوشی‌های سری A سامسونگ بروز شدند و نسل جدید آن‌ها نیز مدتی است که...

معین کریمی time-alt ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A23 سامسونگ به همراه ویدیو

سامسونگ با هر بودجه‌ای که داشته باشید برای شما یک مدل گوشی دارد. اگر در هزینه کردن مشکلی...

معین کریمی time-alt ۹ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی نوکیا G21 / چشیدن طعم اندروید خام با یک گوشی ارزان قیمت

نوکیا که با ظهور گوشی‌های هوشمند مدت‌ها از بازار موبایل فاصله گرفته بود، حالا چند سالی است که...

معین کریمی time-alt ۲ خرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی گلکسی A13 سامسونگ / یک محصول اقتصادی همه‌کاره

گلکسی ‌A13 یکی از جدیدترین گوشی‌های رده ابتدایی و ارزان قیمت سری A سامسونگ است. البته این گوشی...

معین کریمی time-alt ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو 5G به همراه ویدیو؛ فرمانروای جدید گوشی‌های میان‌رده

شیائومی مدت‌هاست ثابت کرده که یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه است و امکانات...

معین کریمی time-alt ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی همه‌جانبه گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ به همراه ویدیو

گوشی اس ۲۲ اولترا، یک پرچمدار اندرویدی بزرگ، قدرتمند و تأثیرگذار است که از یک قلم هوشمند...

معین کریمی time-alt ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

نقد و بررسی جامع گلکسی A53 5G سامسونگ

گلکسی A53 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده خانواده A سامسونگ است که با یک نمایشگر بزرگ، باتری...

معین کریمی time-alt ۲۲ فروردین ۱۴۰۱

نقد و بررسی ردمی نوت ۱۱ و نوت ۱۱ اس شیائومی

شیائومی با گوشی‌های دو برند Redmi و Poco می‌خواهد به ما یادآوری کند که لزوماً نیازی نیست همه...

معین کریمی time-alt ۲۵ اسفند ۱۴۰۰